آموزشپزشکی و سلامتسایرتحقیق و پژوهش

مستند سازی فعاليتهای آموزشی در علوم پزشکی

صفحه 1:

صفحه 2:
شنايي با چگونگي مستند کردن فعاليتهاي آموزشي وآیینامه ارزيابي "فعالیت هاي نوآوري(دانش پژوهي) در آموزش علوم پزشكي

صفحه 3:
0 "مقدمه از آنجا که فعالیت هاي آموزشي بخش مهمي از رسالت مسسات آموزش عالي و قسمت عمده اي از عملکرد اعضاي هیأت علمي را تشکیل مي دهند» ضروري است که تلاش و کوشش اساتید در این عرصه ثبت »گسترش و به نحو مناسب ارزيابي و امتیاز بندي گردد. وجود چنین ساز و كاري سبب خلق ارزش‌هاي بدیع و آثار مفيدي در حیطه آموزش و عرصه‌هاي آموزش خواهد شد که جوهره آن ایمان و اخلاص» علم و تجربه» ابتکار و خلاقیت و تلاش صاحبان خرد و اندیشمندان و تلاشگران مي باشد.

صفحه 4:
:هدف هدف مستند ساختن» ارزيابي وامتیاز دهي به آن دسته از فعالیت هاي نوآورانه در آموزش است که در زمینه آموزش علوم پزشكي انجام مي شود . نتایج ارزيابي ها و امتیازات حاصل از اين فعالیت ها معمولا بر اساس آیین نامه ها و دستورالعمل هاي مربوطه در مراحل و مقاطع مختلف از جمله براي کسب 6 امتیاز شرطي درماده 0 بند 6 آبین نامه ارتقاي اعضاي هیأت علمي مورد استفاده قرار میگیرد.

صفحه 5:
دانش پژوهي جيست؟ ‎(scholarship)‏ ۰ اساتید و یا دانشمندان با استفاده از توان مندي هاي ذهني خود عرصه هاي دانش را به صورت خلاقانه ‎‘(creaive)‏ آگاهانه ‎¢(icPoreved)‏ و منظم (لحمامدك) به بيش مي برند و يا آن را دچار دگرگوني و تغییر مي نماید. ‎٠‏ ويژگي بارز فعالیت هاي دانش پژوهي ارائه آن به سایرین است و لازم است که با دیگران در میان گذاشته شود و توسط آن ها مورد نقد قرار گیرد. نماد فعالیت هاي دانش پژوهي به طور ویژه تولید محصولي است که به صورت گسترده در اختیار سایرین قرار داده مي شود و مورد نقد و ارزيابي قرار مي گيرد.

صفحه 6:
دانش پژورهي آموزشي چیست * براي اينكه بتوانیم فعالیت های آموزشی و مفهوم دانش پژوهی را در ‎ole‏ آکادمیک مؤسسات آموزشی وارد کنیم. لاز م است که با معیارها بی مشخص و ثابت قاذر باشیم تا اشکال مختلف این فعالیتها را مستند و قابل ارزيابي نماییم . * آموزش و کلیه فعاليتهايي که منجر به بادگيري مي شوند. مي توانند در حوزه دانش پژوهي آموزشي قرار گیرند. صووو :ج0666 نهنا 051 ساسم مامت سا سوه م0 :60 م8 ,06 موق حوزه های مختلف فعالیت هاي آموزشی تدریس 1 ‎(Tewoheny)‏ ‏برنامه ريزي آموزشي ‎(Curren evebpord)‏ راهنمايي و مشاوره ‎ood rector)‏ مسده) مدیریت آموزشي مجه سای لت یدسا ‎(choca‏ ارزيابي فراگیران ‎t=‏

صفحه 7:
0- تدریس: مراد ازتدریس هرگونه فعاليتي است که منجربه يادگيري فراگیران مي شود؛ از جمله : - ارائه سخنراني ‎i Ey A Big‏ - آموزش پروسیجرها - کاردرگروههایکوچک - تسهیل دوره هاي آموزش از راه دور - تهيه مواد آموزشي مرتبط كه شخصا براي ارتقا آموزش تهيه كرديده باشد.

صفحه 8:
2- برنامه ريزي آموزشي یا تدوین کوریکولوم : مقصود تدوين يك مجموعه طولي ازفعاليتهاي آموزشي است که بیش از يك جلسه آموزشي و به صورت سیستماتیک درهرسطحي ازآموزش اعم از مقاطع كارشناسي» كارشناسي ارشدء دکترا و.... که بصورت حضوري و یا الكترونيكي طراحي» سازماندهي وارزشيابي شود. 2 راهنمايي و مشاوره: -عبارتست از برقراري یک رابطه سازنده که فرد مشاور دستيابي فراگیررابه اهداف خود تسهیل مي کند و شامل طیف کند تا فراگیران و یا همکاران به اهداف خود دست یابند.

صفحه 9:
‎<P‏ مدیریت ورهبري آموزشي: ‏عبارتست از فعالیت هاي راهبردي که سبب بهبود برنامه هاي آموزشي و پیشرفت عرصه آموزش مي شود؛ بطور مثال : 0- تلاش براي دستيابي به برتري علمي ‏2 ارزيابي مستمر فعالیت هاي آموزشي خود و ‎esis‏ ‏۵ ارزيابي فراگیران: ‏مقصود تمامي فعالیت هاي مرتبط با ارزيايي دانش» مهارت» و نگرش فراگیران است. از قبیل: ‏0- ایجاد ابزارها و فرايندهاي ارزيابي و... ‏©- استقرار يك سیستم ارزيابي از طریق گرد آوري اطلاعات و....

صفحه 10:
فعاليتهاي آموزشي با چه معيارهايي مورد ارزيابي قرار مي گیرد ؟ (معيارهاي گلاسيك)

صفحه 11:
معيارهاي ارزيابي دانش پژوهي (معيارهاي گلاسیک) * شش معیار زیر در ارزيابي تمام اشکال تب بزوضي مورد استفاده قرار 0 گیرند 1 دارا بودن اهداف مشحص ‎‘uu‏ ‏۱ ف - كسب امادكي كافي ۳۳ + سد تع 3- استفاده از روشمندي مناسب 4- نتايج قابل توجه 5- ارائه مؤثر 6- بازبيني نقادانه 0 ه68 كد هاه 7 022 - روجول :006 ,سح ‎OroPessorkte. aa‏

صفحه 12:
0- دارا بودن اهداف مشخص ۰ اعضاي هیات علمي باید اهداف خود را از فعاليتهاي صورت گرفته به وضوح بیان کنند. 0- آیا اهداف به وضوح بیان شده است؟ 2 آیا اهداف بیان شده واقع بینانه و قابل دسترسي هستند؟ ©- آيا اهداف مورد نظردر زمینه مربوطه مهم هستند؟ © كسب آمادكي كافي - آكاهي از فعاليت هاي قبلي صورت كرفته در زمينه مورد نظر - داشتن مهارت هاي لازم براي انجام فعاليت - از بيش فراهم كردن منابع مورد نياز آن فعاليت

صفحه 13:
3- استفاده از روش مندی مناسب ‎٠‏ عضو هيات علمى بايد - از روش مناسب براي انجام فعاليت خود بهره بكيرد - آنها را به وصورت مؤثري به كار ببندد - درموارد لزوم بر حسب نياز آنها را تغييردهد.

صفحه 14:
ساب 4- نتایج قابل توجه * نتايج قابل توجه يعني : 9 نتایج حاصل از فعالیت دانش آن حوزه را افزايش دهد ۰ فعالیت دانش پژوهي موجب تحریک يادگيري در دیگران شود ۰ مشكلي ربا درداخل و یا خارج از حوزه دانشگاه حل کند عضو هيات علمي بايد به سوالات زير ياسخ دهد -آيا عضو هيات علمى به اهداف خود دست يافته است؟ -آیا فعالیت صورت كرفته در نهايت منجر به افزودن مطلبي به دانش موجود در آن زمينه شده است؟ -آیا فعالیت صورت گرفته افق هاي جديدي براي برررسي و مطالعة بيشتر اجا مود لا ةن

صفحه 15:
6 ارائه مزثر * یک فعالیت عضو هیات علمی هر قدر هم که برجسته و درخشان باشد در صورتي که به دیگران ارائه نشود یک فعالیت دانش پژوهی محسوب نخواهد شد.زیرا يك اصل در دانش پژوهي این است که فعالیت هاي انجام شده علاوه بر داشتن ابُعاد کمّي و یا كيفي» بايد دربر كيرنده تعامل مجري و یا مجریان آن فعالیت با جامعه آموزش علوم پزشكي باشد و ويژگي بارز فعالیت هاي دانش پژوهي ارائه آن به سایرین است و لازم است که با دیگران در میان گذاشته شود و توسط آن ها مورد نقد قرار گیرد.

صفحه 16:
در اين تعامل لازم است که مجري یا مجریان نشان دهند 01 براي اجراي آن از منابع و مستندات موجود در متون آموزش علوم پزشكي بهره برده اند محصول و نتیجه فعالیت آموزشي آنها به نحو مناسبي در اختیار سایر اعضاي جامعه آموزش علوم پزشكي قرار گرفته است به گونه اي که سایر افرباد مي توانند بر پایه آن » اقدامات و فعالیت هاي بعدي را انجام دهند 2 گستردگي و حوزه اين تعامل مي تواند در سطح دانشگاهي»ملي» يا بين المللي باشد.

صفحه 17:
مصادیق این تعامل عبارتند از 6- برگزاري کارگاه هاي آموزشي و ایراد سخنراني در مورد نتایج فعالیت آموزشي صورت گرفته ©- محصول آن به صورت مدعو در حوزه هاي وسیعتر (ساير ديار تمانها/ دانشکده ‎[a‏ دانشگاهها) ©- ارائه نتايج در كنكره هاي علمي» انتشار در مجلات علمي- پژوهشي» ۴ ثبت ‎(Website) Wha 5G ja le Called‏ 9 ی

صفحه 18:
و درانتهاعضو هيات علمي بايد براي يك ارائه مؤثر به سوالات زير ياسخ دهد: -آیا بررای در میان گذاشتن فعالیت نود با كروه هدف از ابرارها و محیط های مناسب استفاده كررده است؟ ‎ply LTH‏ خود را به روشنی و یکپارچگی لازم ارائه كررده است؟ -آيا ازشيوه مناسب و مؤثرى براى ارائه نتايج كار نود بهسه جسته است؟

صفحه 19:
6- بازبینی نقادانه » آیا عضو هیات علمی تعمق و تفکر در مورد ۳ ۰ آیا از دیدگاه ها و نظرات دیگران در زمینه فعالیت خود استفاده نموده است ‎٠‏ آيا از نتايج ارزيابي ها براي بهبود فعاليتهاي آني بهره برده است

صفحه 20:
مق و ‎be‏ ‏معيارهاي گلاسیک و دانش پژوهي آموزشي کاربرد شش معیار ارائه شده توسط گلاسیک و همکاران برای ارزسیابی دانش پژوهی اکنشاف و آموزش معیار کلاسیک دانش پژوهی آموزشی اهداف مشخص قابل اندازه گیری؛ و قابل نتایج قابل توجه

صفحه 21:
نمونه فرمهاي مربوطه به ارائه مستندات فعالیت هاي دانش پژوهي

صفحه 22:
به نام خدا فرم ارائه مستندات مربوط به فعالیت هاي دانش پژوهي آموزشي براي فعالیت خود یک عنوان (به زبان فارسي) انتخاب کنید به گونه اي که به طور مشخص نوع فعالیت مورد نظر را بیان کند نام همکاران و نوع و میزان مشارکت هر یک از ایشان را در فعالیت مورد نظر ذکر نمایید. نام ونام خاتوادكي = وتبه دانشكاهي ‎wae‏ مرن مشارکت ‎a‏ اهداف فعاليت خود را مشخص كنيد. هدف کلی: اهداف ويثه:

صفحه 23:
.ضمن بیان مسئله» خلاصه اي از پیشینه اقداماتي كه تا كنون در اين زمينه صورت گرفته است بیان کنید رشته و سطح فراگیران را در برنامه آموزشي مورد نظر مشخص نمایید. شرح مختصري از فعالیت صورت گرفته را ارائه نماييد: نتایج حاصل از اين فعالیت و اين که فعالیت ارائه شده چگونه موفق شده است به اهداف خود دست یابد؟

صفحه 24:
اين رويكرد يا فعاليت جديد جه مدت و در جه تاريخ هايي مورد استفده قرار گرفته است؟ . با توجه به ارزيابي شما از اقداماتي كه تا كنون در اين زمينه صورت گرفته است» اين فعاليت در جه سطحي از نوآوري قرار دارد؟ ل) در سطح كروه آموزشي براي اولين بار صورت كرفته است ‎O‏ در سطح دانشکده براي اولین بار صورت گرفته است ‏1 در سطح دانشگاه براي اولین بار صورت گرفته است ‏2 در سطح کشور براي اولین بار صورت گرفته است ‏2 در دنیا براي اولین بار صورت گرفته است. ‏چنانچه افرادي وجود دارند که نمي خواهید فعالیت ارائه شده شما مورد داوري قرار دهند نام حداکثر دو نفر را ذکر کنید: ‏آقاي دکتر .... ‏6 خانم دکتر .... ‎ ‎ ‎

صفحه 25:
نمونه هايي از فرم هاي تکمیل شده فعالیت هاي دانش پژوهي آموزشي

صفحه 26:
به نام خدا به نام فسرم ارلثه مستنداتربوط به فعا لتهایدانش‌پ ژوهی‌آموزشی-) براي فعالیت خود یک عنوان (به زبان فارسي) انتخاب کنید به گونه اي که به طور .مشخص نوع فعالیت مورد نظر را بیان کند تدوین برنامه آموزشي اورژانس براي دستياراني که دوره چرخشي خود را در دپارتمان طب اورژانس مي گذرانند ‎Por Rotatay Resides Physictrcr to Busic‏ لسن ا1() اس مه سم مت مه نام همکاران و نوع و ميزان مشاركت هر يك از ايشان را در فعاليت مورد نظر ذكر نماييد. = ‏مرت‎ wae ۳-7 = Pe 0۹6 ‏...دكتر معاون آموزشي | دانشیار مجري اصلي‎ 30% ‏...مدير كروه استاد يار همکار‎ JS...

صفحه 27:
اهداف فعالیت خود را مشخص کنید. هدف کلی‌نتدوین برنامه آموزشي اورژانس پایه براي دستياراني که دوره چرخشي خود را دز دپارتمان طب اورژانس مي گذرانند اهداف ویغ»؛ ارائه یک کوریکولوم و منبع آموزشي براي اعضاي هیأت علمي به منظور ایجاد هماهنگي دوره آموزشي (روتیشن) طب اورژانس دستیاران دستيابي به درک صحيحي از اهداف آموزشي روتیشن طب اورژانس استفاده از قالب ارائه شده و فهرست سخنراني ها و مطالب مربوط و فرم ارزيابي با هدف ارتقاء آموزش در چرخش باليني طب اورژانس

صفحه 28:
ضمن بیان مسئله. خلاصه اي از پیشینه اقداماتي که تا کنون در اين زمینه صورت گرفته است بیان کنید. بسياري از دستیاران تخصص هاي باليني بخشي از دوره آموزشي خود را در بخش اورژانس مي گذرانند. این گروه شامل دستياراني از رشته هاي داخلي» جراحي و قلب مي باشد. هر ماه تعدادي از اين دستیاران براي طي دوره آموزشي خود تحت نظارت اعضاي هیأت علمي طب اورژانس به آن گروه معرفي مي شوند تا با طي دوره آموزشي با اصول و روش هاي اداره بیمار اورژانس آشنا شوندو پس از پایان دوره مورد ارزيابي قرار گيرند. تا کنون اين روند آموزشي به صورت غیر سیستماتیک و صرفاً بر اساس برداشت هاي هر یک از اعضاي هیأت علمي صورت مي گرفته است که اين امر موجب ناهمگوني در تجربه آموزشي اين دستیاران مي شده است. به علاوه روش ارزيابي هاي فورماتیو و سامیتیو اين گروه از قبل تعیین شده نبوده است و اين کار اغلب به صورت موردي و بر حسب مقتضیات بخش صورت مي گرفته است. مشکل فوق یک بار در گروه مورد توجه قرار گرفته و مقرر گردیده بود كه ضوابط اين دوره ها مشخص گردد که نتیجه آن در نهایت منجر به تدوین یک دستورالعمل شده بود كه اگر چه با مشخص کردن برخي ضوابط از جمله تعداد شيفتهاي باليني موظف اين عده از فراگیران و نیز چگونگي ارزيابي نهايي آن ها قدري به حل مشکل کمک کرده بود ولي كليه نيازهاي آموزشي دوره مربوطه را مورد توجه قرار نداده بود. .

صفحه 29:
در بررسي که از متون مربوطه به عمل آمد مستندات مشابهي در زمینه تدوین یک کوریکولوم رسمي در سایر زمینه هاي طب اورژانس یافت شد (منابع زیر را ببینید) ولي به طور مشخص برنامه آموزشي مدوني در زمینه دستیاران سایر تخصص ها که دوره چرخشي خود را در بخش اورژانس مي گذرانند وجود نداشت. 4 ‏بط 99؟) م() رو‎ Review Orwwiter, Program Requirewects Por ‏روط بو‎ ٩۲ ‏)بو وه ۰ بات‎ hip www eye or yar Debstie/dowaloads!(RRO_pro(ReyMOprOOS pF ©. Wockberver RG, Broder LG, Okishokr OO, Ovskwod IT, Wade GR, Ghar OF, Gers GO, Grass RO, Thrower WO, Otrwer OR. The Ovdel oP the Otcicd ‏م۳‎ of Cwerrgeuy Order: © O-’ eu Opdue. Bua wery Ded GOOG; FS: 990. 9. Gorey oP Oradewtr Oweryewy Oedote oad Nhe Orval oP Restteay Orevirs. Qodel Ovrricuker ood @uideloes Por Ourricuker Developed Por wergeuy Ordctce ‏ص21 وه متس و۲۵ بو‎ Resvures ۰ 6, ‏لین‎ 00, Grokwer UR, Guwer RO, Gpate OO. Dodel ‏یی‎ 5 Gwerpuy Deded Geruices Por ‏عبت( رصحب سوم ةا‎ Resttewy Proguws. Brad Ewer Ded O99; 9: PIS-PCS.

صفحه 30:
هدف از تهیه اين کوریکولوم ارائه یک منبع آموزشي به همراه اهداف و دستورالعمل هاي مربوطه است به گونه اي که اعضاي هیأت علمي که مسئول این دوره هاي چرخش هستند بتوانند امکان بهبود تجریه آموزشي دستیاران را در اين دوره فراهم نمايند. در حال حاضر چنین برنامه اي موجود نیست و لذا این مستند مي تواند توسط ساير گروه هاي مشابه مورد استفاده یا بر حسب نیاز آنها تغییر داده شود. رشته و سطح فراگیران را در برنامه آموزشي مورد نظر مشخص نمایید. گروه هدف این مجموعه از یک سو دستیاران باليني است که دوره روتیشن خود را در بخش اورژانس مي کذرانند و از سوي دیگر اعضاي هیأت علمي که مسئول آموزش این دستیاران هستند و نیز مدیران برنامه هاي آموزش دستياري گروه هاي اورژانس,

صفحه 31:
شرح مختصري از فعالیت صورت گرفته را ارائه نمایید: براي دستيابي به اهداف مورد نظر و تدوین یک برنامه آموزشي مناسب و متناسب با نيازهاي آموزشي گروه هدف مراحل زیر طي شد ابتدامتون و منابع مربوط به برنامه هاي آموزشي طب اورژانس در سایر دانشگاه ها .مورد بررسي قرار گرفت سپس با مرور برنامه هاي آموزشي رشته هاي مختلف سعي شد نمونه هايي از ورین برنامه هاي آموزشي که در دپارتمان هاي دیگر براي دستیاران ,طراحي شده است مورد بررسي قرار گیرد نامه آموزشي مورد نظر تدوین شد سبح در مرحله بعد با استفاده از 6 مرحله ....... تمرحله اول

صفحه 32:
پس از تدوین برنامه آموزشي» اين برنامه براي همكاراني از گروه هاي آموزشي دیگر به ویژه گروه هايي که دستباران آنها بخشي از دوره آموزشي خود را در بخش اورژانس طي مي کنند ارسال شد و نظرات آنها در مورد آن اخذ شد. از تاریخ .... اين برنامه در بخش مستقر و اجرا شد و در حال حاضر نیز در حال اجرا است. در طي اين دو سال برنامه آموزشي با توجه به بحث هاي صورت گرفته» جلسات گروهي» و بازخوردهاي اخذ شده از 1000 دستياري که در طي این مدت دوره مورد نظر را گذرانده اند مورد بازبيني و تعدیل قرار گرفته است. نتایج حاصل از اين برنامه ريزي در وب ‎Ded Bd Ported Cube‏ 4 داوري قرار گرفته و مورد پذیرش واقع شده است. دپارتمان داخلي با دعوت از مجریان پروژه از آنها خواست تا روش کار و تجربیات خود را در برنامه ريزي براي دستیاران دوره هاي چرخشي با اعضاي هطات علمي آن گروه در میان بگذارند.

صفحه 33:
نتایج حاصل از این فعالیت و اين که فعالیت ارائه شده چگونه موفق شده است به اهداف خود دست یابد؟ پس از طي مراحل ذکر شده در روش اجرا مستند نهايي که شامل سرفصل مطالب و محتواي آموزشي و همچنین چگونگي سازماندهي محتوا و روش اجراي دوره مي باشد آماده شد. به علاوه روش هاي ارزيابي فراگیران و نیز روش ارزشيابي دوره مشخص گردید. متن نهايي پیوست است. اين رويكرد يا فعاليت جديد جه مدت و در جه تاريخ هايي مورد استفاده قرار كرفته است؟ . این برنامه آموزشي در حال حاضر در مرکز آموزشي محل فعالیت مجریان پروژه در حال اجرا مي باشد. از زمان تدوین اين کوریکولوم تا کنون در حدود 0 سال مي گذرد و در طي این مدت اجرا تغييراتي در آن اعمال شده است که نسخه ارائه شده در پیوست آخرین ویرایش آن است.

صفحه 34:
با توجه به ارزيابي شما از اقداماتي که تا کنون در اين زمینه صورت گرفته است» اين فعالیت در چه سطحي از نوآوري قرار دارد؟ 2 در سطح گروه آموزشي براي اولین بار صورت گرفته است 2 در سطح دانشکده براي اولین بار صورت گرفته است ل) در سطح دانشكاه براي اولين بار صورت گرفته است 2 در سطح كشور براي اولين بار صورت كرفته است 2 در دنيا براي اولين بار صورت گرفته است. جنانجه افرادي وجود دارند كه نمي خواهيد فعاليت ارائه شده شما مورد داوري قرار دهند نام حداكثر دو نفر را ذكر كنيد: 0. آقاي دكتر .... ©. خانم دكثر ....

صفحه 35:
به نام خدا 0 فرم ارائه مستندات مربوط به فعالیت هاي دانش پژوهي آموزشي براي فعالیت خود یک عنوان (به زبان فارسي) انتخاب کنید به گونه اي که به طور مشخص نوع فعالیت مورد نظر را بیان کند. طراحي و پیاده سازي سامانه ویدیوکنفرانس همزمان » در هشت مکان دانشگاه شامل تالار ابن سینا » سالن کنفرانس سازمان مركزي دانشکده » دانشکده بهداشت » دانشکده نام همکاران و نوع و میزان مشارکت هر یک از ايشان را در فعالیت مورد نظر ذکر نمایید. تام وا ناگی 27 رتبه داتشكاهي ‎=e‏ مان مشارکت شاه مدير... استادیار مجري 90۹6 FO% ‏...مدير‎

صفحه 36:
اهداف فعالیت خود را مشخص کنید. هدن کلی‌نراه اندازي سامانه سیستم ویدیو کنفرانس روي شبکه دانشگاه » در هشت مکان» قابل دستيابي در کلیه مراکز تابعه دانشگاه اهداف ویعه: 0- طراحي © امكان سنجي ©- مشاوره خرید 4 نظارت بر خرید - نظارت بر نصب و راه اندازي 0 تست و نظارت بر تحویل ضمن بیان مسئله. خلاصه اي از پیشینه اقداماتي که تا کنون در این زمینه صورت گرفته است بیان ‎ASS‏ عدم وجود تجهیزات لازم براي اجراي ویدیو کنفرانس در شبکه دانشگاه و نقاط راه دور از طریق اینترنت ودر این راستا » طراحي و پیاده سازي سامانه ویدیو کنفرانس همزمان » در سه مکان دانشگاه شامل تالار ابن سینا و سالن کنفرانس سازمان مركزي به منظور دسترسي در شبکه داخلي و اینترنت به تصاويري که به صورت مستقیم از دوربينهاي سیستم ‎O-OnePerewe‏ دریافت مي شود .

صفحه 37:
رشته و سطح فراگیران را در برنامه آموزشي مورد نظر مشخص نمایید. کاربران دانشگاه شرح مختصري از فعالیت صورت گرفته را ارائه نمایید: ,طرح هاي مختلف مورد بررسي و طرح مناسب مورد تصویب قرار گرفت ,سرویس دهنده مناسب از بین سرویس دهندگان انتخاب شد .خرید تجهیزات توسط معاونت آموزشي دانشگاه صورت پذیرفت .نصب و راه اندازي سیستم ها در مراکز مورد نظر انجام شد .آزمایش سیستم با موفقیت انجام شد .آموزش نيروهاي متخصص در واحدهاي مذکور به اجرا گذاشته شد نتایج حاصل از اين فعالیت و اين که فعالیت ارائه شده چگونه موفق شده است به اهداف خود دست یابد؟ در نیمسال دوم سال تحصيلي 06۳-00 اين برنامه در دانشگاه علوم پزشكي .... به اجرا در آمد.

صفحه 38:
این رویکرد یا فعالیت جدید جه مدت و در جه تاريخ هايي مورد استفدهقرار گرفته است؟ . در نیمسال دوم سال تحصيلي 07۳.00 این برنامه در دانشگاه علوم پزشكي ... به اجرا در آمد. با ترجه به ارزيابي شما از اقداماتي که تا کنون در این زمینه صورت گرفته است» این فعالیت در چه سطحي از نوآوري قرار دارد؟ ل در سطح گروه آموزشي براي اولین بار صورت گرفته است 0 در سطح دانشکده براي اولین بار صورت گرفته است © در سطح دانشگاه براي اولین بار صورت گرفته است اه در سطح کشور براي اولین بار صورت گرفته است 0 در دنیا براي اولين بار صورت گرفته است. چنانچه افرادي وجود دارند که نمي خواهید فعالیت ارائه شده شما مورد داوري قرار دهند نام حداكثر دو نفر رأ ذكر كنيد: 0. آقاي دکتر .... ‎oe HAO‏

صفحه 39:
پژوهش در آموزش نمونه هايي از موضوعات پژوهش در آموزش - تبیین شیوه آموزشي دانشجو محور از دیدگاه دانشجویان و اساتید -مطالعه كيف - تبیین مفهوم ارزشيابي تحصيلي و عوامل موثر بر آن از ديدكاه اعضاي هيات علمي و دانشجویان و ارائه راهكارهاي - ارزشيابي كيفيت عملكرد آموزشي اعضاي هيات علمي دانشكاه» - اريزيابي وضعیت موجود و استاندارید نمودن ملاك ها و روش ها - بررسی دیدگاه کارآموزان بالینی پزشکی ورودی مه 60 دانشگاه در مورد نحوه آموزش و توانمندی انجام مهارتهای بالینی در دوران کارآموزیی

صفحه 40:
- بررسي مشکلات آموزشي موجود در رشته و مقاطع مختلف دانشکاه - وضعیت آموزش مهارت های برقراری ارتباط برای دانشجویان پزشکی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور - طراحي و پیاده سازي برنامه هاي آموزش مجازي در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلات تكميلي دانشکاه - بررسی شیوع اعتیاد به اینترنت وعلل احتمالی و ارتباط آن با پیامدهای تحصیلی از دیدگاه دانشجویان -طریح ارزیابی یک مداخله آموزشی دربارتقاء اثربخشی ژورنال کلاب دردستیاران گروه داخلی دانشگاه 4 و

صفحه 41:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان