مراقبت‌های بهداشتیپزشکی و سلامت

مشکل محور یا بیماری محور

صفحه 1:
مشکل محور با بیماری محور

صفحه 2:
طولانی با بیمار کم /کوتاه با کل بیماران

صفحه 3:
تنظیم استراتژی با توجه به درجه علمی اعضا

صفحه 4:

صفحه 5:

صفحه 6:

صفحه 7:

صفحه 8:
é utpatient VS ‘inpatient ‘teaching Proilem) pase Vs) disease ase Management omented ‎sicily *۴‏ این اور ولا ۰ ‎Decl yyitn soetel, fieeinetal, eeiel ‏ارو‎ ‎2 ۱ ‎Limited tiie tO corset mistake Adininion indication: ‎

صفحه 9:
۱ Teaching in the Ambulatory | Setting NO دا نوا Boeel eelticationrel sessions ۳ ‏ور آزایو‎ Gisctission

صفحه 10:
New case VS known case Problem base VS disease base

صفحه 11:
‎een‏ ل ل 6 لت بر اساس فرهنك ‏مسافت ‏آری یا نه ؟ ‎

صفحه 12:
‎Cow‏ در حضور بیمار یا پس از خروج بیمار ؟ ‎

صفحه 13:
000 ey 7 ‏از فراگیرنده در مورد تشخیص اش سوال کنید‎ | ‏لل‎ en bec ne RNs Moe Crs Se eter sree eke ‏ا‎ eee eS) cere er APSE Band 5 ‏.اشتباهات را اصلاح كنيد‎ 0 SS 5) .موضوعات حساس اجتماعی- روانی را به بحث بگذارید ‏

صفحه 14:
توصیه های بهداشتی و پیشگیرانه اش تور( ree Poe or Bin ek ror] Cee oT eek er rl]

صفحه 15:
1 ۱ 0 ‏لل ل‎ (Ome error ae ‏تقسیم وظایف بر اساس اولویت های یادگیری مقاطع‎ ‏مختلف‎ بلندبلند فک کنیم

صفحه 16:
5 2 fae at ‏رانا ۳ قیقه پتستر طول] بمتی کشد‎ yaa) LS. Cp

صفحه 17:
CICA TS nat ‏نقش در نظر كرفته شده يراى فراكير‎ جر ae Ane OST ‏قضای فیزیکی درا‎

صفحه 18:

صفحه 19:

صفحه 20:
حالت اول: يك دانشجو- يك عضو هيأت علمى ال ی سا استاد در کنر دانشجو می نشیند و ویزیت بمارتوسط او را مشاهده می کند. . ‎ete tees bt st ae‏

صفحه 21:
4 3 a Z 172

صفحه 22:
مدل اسفاد تشاکردی

صفحه 23:

صفحه 24:
عالت دوم: چند دانشجو - یک عضو هیأت علمی دانشجویان در کنار استاد وبزیت بیمار توسط وی را مشاهده می کنند. ‎Rte Le Ly eT Bye Te) tor eee‏ برکشی می کند. Deere a tr ere متاد مى روند و بيمار خود را به او معرفى مى كنند ابتدا كل دانشجويان با استاد بيماران را ويزيت مى كنندء بعد هر يك از دانشجويان به ‎Ce ara‏ هه

صفحه 25:
Grandstand model

صفحه 26:
Supervising model

صفحه 27:
Report back model ‘Audional rooms Main consulting room

صفحه 28:
Breakout model

صفحه 29:

صفحه 30:
8۷ ۳ ie oo cee a ‏ات‎ 0 ‏ا ا ا‎ Reto ce 0 0 ‎oe eee‏ ا ‏بت اه ی ی و انار أساتيد با استفاده از روش هاي ته شده در حالات اول و دوم به آنان آموزش مي دهد. از اساقید در تمام طول درمانكاه به دانشجويان آموزش مي دهد ۰« ‎

صفحه 31:
اولويت بندى نيازهاى فراكيرنده قبل یا در ابتدای حضور دانشجو در درمانگاه سوّالاتی نظیر سوالات زیر ناز او بپرسید روتیشن ها و تجارب قبلی در زمینه آموزش درمانگاهی ‏ اهداف و انتظارات * .منابع آموزشی که مورد علاقه دانشجو است * شیوه و زمان مناسب برای دریافت بازخورد -

صفحه 32:
آماده سازی آشناسازى فراكيرنده به بيمار و وظيفه اى كه از او انتظار داريد © ۱ با اين کار فراگیرنده به نحو بهتری از زمان استفاده می کند در 6 .نتيجه كمتر برنامه كارى درمانكاه به هم مى ريزد

مشکل محور یا بیماری محور طوالنی با بیمار کم /کوتاه با کل بیماران استراتژی های آموزشی تنظیم استراتژی با توجه به درجه علمی اعضا -1به فراگیران در مورد آنچه به آنها قرار است یاد بدهید توضیح دهید -2درباره آموزشی بودن مطالب به بیمار تاکید کنید -3ایفای نقش بین استاد و بیمار در حضور دانشجویان -4ارجاع پاسخ سوال بیمار به دانشجو -5بازگو کردن نکات کلیدی بحت در انتها -6فرصتی در خارج اتاق بیمار -8ارجاع سوال فراگیر پایینتر به فراگیر باالتر -9اجازه داوری فراگیر در مورد ORDERاستاد (علت درخواست آزمایشات /پاراکلینیک /تجویز دارو) -10نظر خواستن از اعضای گروه ‏ROLE PLAYING-11 یک راند جذاب -1زمان راند ؟ -2انتخاب بیمار (نوع بیمار و شخصیت بیمار) ؟ -3جدا سازی راند کاری و آموزشی ؟ -4همه بیماران یا چند بیمار خاص ؟ -5درگیر کردن تمامی اعضای حاضر در راند ؟ -6پاتوفیزیولوژی مرتبط با مشکالت بالینی ؟ احتیاطات -1پرهیز از مطالب چالش برانگیز و اشتباهات احتما لی بر بالین بیمار -2پرهیز ازتشخیص افتراقی های غیر منطبق بر بالین یا تشویش بر انگیز -3پرسیدن سوال پاسخ نداده فراگیر ارشد از فراگیر پایینتر -4اختالط بحث های داخل و خارج از اتاق -5خودداری از تحقیر ناخواسته فراگیران outpatient VS inpatient teaching Limited time Problem base VS disease base Management oriented Develop communication skills Deal with social, financial, and ethical aspect Limited time to correct mistake Admition indication Teaching in the Ambulatory Setting NO lectures Formal educational sessions Extensive discussion New case VS known case Problem base VS disease base :بومی سازی الگوریتم های تشخیصی یا درمانی بر اساس فرهنگ مسافت آری یا نه ؟ بحث در حضور بیمار یا پس از خروج بیمار ؟ در اتاق معاینه( :مدرس) از فراگیرنده در مورد تشخیص اش سؤال کنید  با سؤال پرسیدن ،توانایی استدالل بالینی فراگیرنده را ارزیابی کنید  در این مواجهه ،روی آموزش یک نکته آموزشی مرتبط تمرکز کنید  بیرون اتاق معاینه( :مدرس) .اشتباهات را اصالح کنید  بازخورد مثبت بدهید  .موضوعات حساس اجتماعی -روانی را به بحث بگذارید  توصیه های بهداشتی و پیشگیرانه طریقه مصرف داروها عوارض دارویی پاسخ به سواالت بیمار توسط دانشجو اندیکاسیون های بستری (آموزش به بیمار) تشخیص افتراقی فقط بر اساس عالیم بیمار علت در خواست اقدامات پاراکلینیک (جلوگیری از کار درست به علت نادرست) سواالت کاربردی تقسیم وظایف بر اساس اولویت های یادگیری مقاطع مختلف بلند بلند فکر کنیم وظیفه مورد نظر نقش استاد معرفی خالصه بیمار توقع شما از فراگیر این کار بین 1تا 2دقیقه بیشتر طول نمی کشد :عوامل زیر را در نظر بگیرید نقش در نظر گرفته شده برای فراگیر زمان تعداد فراگیران فضای فیزیکی در اختیار يك دانشجو/يك استاد چند دانشجو/يك استاد چند دانشجو/چند استاد sitting- inمدل مدل استاد -شاگردي مدل عضو تيم حالت اول ‌:يك دانشجو -يك عضو هيأت علمي دانشجو در كنار استاد مي نشيند و ويزيت بيمار توسط او را مشاهده مي كند. استاد در كنار دانشجو مي نشيند و ويزيت بيمار توسط او را مشاهده مي كند. دانشجو بيمار خود را مستقال ويزيت مي كند و بعد به استاد ارايه مي نمايد. م-دل Sitting-in بيمار معلم دانشجو مدل استاد شاگردي بيمار صندلي داغ معلم دانشجو  مدلGrandstand مدل نظارتي  مدلReport-back  مدلBreakout حالت دوم :چند دانشجو – يك عضو هيأت علمي همه دانشجويان در كنار استاد ويزيت بيمار توسط وي را مشاهده مي كنند. هر يك از دانشجويان به طور مستقل بيمار خود را ويزيت مي كنند و استاد به اتاق ها سركشي مي كند. هر يك از دانشجويان به طور مستقل بيمار خود را ويزيت مي كنند و سپس به نزد استاد مي روند و بيمار خود را به او معرفي مي كنند ابتدا كل دانشجويان با استاد بيماران را ويزيت مي كنند ،بعد هر يك از دانشجويان به همراه يك بيمار براي ادامه فعاليت هاي آموزشي يا درماني (مثل نوشتن نسخه بيمار ‌) به اتاق هاي ديگر مي روند  مدلShuttle  مدلDivision وFlip-flop  مدلTutor حالت سوم ‌:چند دانشجو – چند عضو هيأت علمي هر يك از اساتيد بيمار خود را ويزيت مي كند و در صورتي كه بيمار مناسبي براي دانشجويان داشت آنان را فرا مي خواند. دانشجويان نصف وقت را با يك استاد مي گذرانند و او با يكي از روش هاي حالت دوم به آنان آموزش مي دهد و بقيه اعضاي هيأت علمي بيماران درمانگاه را ويزيت مي كنند و نيمه وقت را با استاد ديگر مي گذرانند. دانشجويان بين اساتيد تقسيم مي شوند و هر يك از اساتيد با استفاده از روش هاي گفته شده در حاالت اول و دوم به آنان آموزش مي دهد. يكي از اساتيد در تمام طول درمانگاه به دانشجويان آموزش مي دهد و بقيه اعضاي هيأت علمي به ويزيت بيماران مي‌پردازند قبل یا در ابتدای حضور دانشجو در درمانگاه سؤاالتی نظیر سؤاالت زیر :از او بپرسید روتیشن ها و تجارب قبلی در زمینه آموزش درمانگاهی  اهداف و انتظارات  .منابع آموزشی که مورد عالقه دانشجو است  شیوه و زمان مناسب برای دریافت بازخورد  آشناسازی فراگیرنده به بیمار و وظیفه ای که از او انتظار دارید درست قبل از مواجهه با بیمار با این کار فراگیرنده به نحو بهتری از زمان استفاده می کند در .نتیجه کمتر برنامه کاری درمانگاه به هم می ریزد

51,000 تومان