مشکل محور یا بیماری محور
اسلاید 1: مشکل محور یا بیماری محور
اسلاید 2: طولانی با بیمار کم /کوتاه با کل بیماران
اسلاید 3: استراتژی های آموزشیتنظیم استراتژی با توجه به درجه علمی اعضا
اسلاید 4: 1- به فراگیران در مورد آنچه به آنها قرار است یاد بدهید توضیح دهید2- درباره آموزشی بودن مطالب به بیمار تاکید کنید3-ایفای نقش بین استاد و بیمار در حضور دانشجویان4- ارجاع پاسخ سوال بیمار به دانشجو5- بازگو کردن نکات کلیدی بحت در انتها6- فرصتی در خارج اتاق بیمار
اسلاید 5: 8- ارجاع سوال فراگیر پایینتر به فراگیر بالاتر9- اجازه داوری فراگیر در مورد ORDER استاد (علت درخواست آزمایشات /پاراکلینیک/ تجویز دارو)10- نظر خواستن از اعضای گروه 11-ROLE PLAYING
اسلاید 6: یک راند جذاب1- زمان راند ؟2- انتخاب بیمار (نوع بیمار و شخصیت بیمار) ؟3- جدا سازی راند کاری و آموزشی ؟4- همه بیماران یا چند بیمار خاص ؟5- درگیر کردن تمامی اعضای حاضر در راند ؟6- پاتوفیزیولوژی مرتبط با مشکلات بالینی ؟
اسلاید 7: احتیاطات1- پرهیز از مطالب چالش برانگیز و اشتباهات احتما لی بر بالین بیمار2- پرهیز ازتشخیص افتراقی های غیر منطبق بر بالین یا تشویش بر انگیز3- پرسیدن سوال پاسخ نداده فراگیر ارشد از فراگیر پایینتر4- اختلاط بحث های داخل و خارج از اتاق5- خودداری از تحقیر ناخواسته فراگیران
اسلاید 8: Limited timeProblem base VS disease baseManagement orientedDevelop communication skillsDeal with social, financial, and ethical aspect Limited time to correct mistakeAdmition indication outpatient VS inpatient teaching
اسلاید 9: NOlecturesFormal educational sessionsExtensive discussionTeaching in the Ambulatory Setting
اسلاید 10: New case VS known caseProblem base VS disease base
اسلاید 11: بومی سازی الگوریتم های تشخیصی یا درمانی :بر اساس فرهنگمسافتآری یا نه ؟
اسلاید 12: بحث در حضور بیمار یا پس از خروج بیمار ؟
اسلاید 13: در اتاق معاینه: (مدرس)از فراگیرنده در مورد تشخیص اش سؤال کنیدبا سؤال پرسیدن، توانایی استدلال بالینی فراگیرنده را ارزیابی کنیددر این مواجهه، روی آموزش یک نکته آموزشی مرتبط تمرکز کنیدبیرون اتاق معاینه: (مدرس) اشتباهات را اصلاح کنید.بازخورد مثبت بدهیدموضوعات حساس اجتماعی- روانی را به بحث بگذارید.
اسلاید 14: توصیه های بهداشتی و پیشگیرانه طریقه مصرف داروهاعوارض داروییپاسخ به سوالات بیمار توسط دانشجواندیکاسیون های بستری (آموزش به بیمار)
اسلاید 15: تشخیص افتراقی فقط بر اساس علایم بیمارعلت در خواست اقدامات پاراکلینیک (جلوگیری از کار درست به علت نادرست)سوالات کاربردی تقسیم وظایف بر اساس اولویت های یادگیری مقاطع مختلف بلند بلند فکر کنیم
اسلاید 16: وظیفه مورد نظرنقش استادمعرفی خلاصه بیمارتوقع شما از فراگیراجزای آماده سازیاین کار بین 1 تا 2 دقیقه بیشتر طول نمی کشد
اسلاید 17: عوامل زیر را در نظر بگیرید: زمان بندینقش در نظر گرفته شده برای فراگیرزمانتعداد فراگیران فضای فیزیکی در اختیار
اسلاید 18: يك دانشجو/يك استادچند دانشجو/يك استادچند دانشجو/چند استادمدل هاي سازماندهي تعامل استاد/دانشجو در محيط هاي سرپايي
اسلاید 19: مدل sitting- in مدل استاد - شاگرديمدل عضو تيميك دانشجو/يك استاد
اسلاید 20: حالت اول: يك دانشجو- يك عضو هيأت علمي دانشجو در كنار استاد مي نشيند و ويزيت بيمار توسط او را مشاهده مي كند. استاد در كنار دانشجو مي نشيند و ويزيت بيمار توسط او را مشاهده مي كند. دانشجو بيمار خود را مستقلا ويزيت مي كند و بعد به استاد ارايه مي نمايد.
اسلاید 21: بيماردانشجومعلمSitting-in مدل
اسلاید 22: بيماردانشجومعلمصندلي داغمدل استاد شاگردي
اسلاید 23: مدل Grandstandمدل نظارتيمدل Report-backمدل Breakout چند دانشجو/يك استاد
اسلاید 24: حالت دوم: چند دانشجو – يك عضو هيأت علمي همه دانشجويان در كنار استاد ويزيت بيمار توسط وي را مشاهده مي كنند. هر يك از دانشجويان به طور مستقل بيمار خود را ويزيت مي كنند و استاد به اتاق ها سركشي مي كند. هر يك از دانشجويان به طور مستقل بيمار خود را ويزيت مي كنند و سپس به نزد استاد مي روند و بيمار خود را به او معرفي مي كنند ابتدا كل دانشجويان با استاد بيماران را ويزيت مي كنند، بعد هر يك از دانشجويان به همراه يك بيمار براي ادامه فعاليت هاي آموزشي يا درماني (مثل نوشتن نسخه بيمار) به اتاق هاي ديگر مي روند
اسلاید 25: Grandstand model
اسلاید 26: Supervising model
اسلاید 27: Report back model
اسلاید 28: Breakout model
اسلاید 29: مدل Shuttleمدل Division و Flip-flopمدل Tutorچند دانشجو/چند استاد
اسلاید 30: حالت سوم: چند دانشجو – چند عضو هيأت علمي هر يك از اساتيد بيمار خود را ويزيت مي كند و در صورتي كه بيمار مناسبي براي دانشجويان داشت آنان را فرا مي خواند. دانشجويان نصف وقت را با يك استاد مي گذرانند و او با يكي از روش هاي حالت دوم به آنان آموزش مي دهد و بقيه اعضاي هيأت علمي بيماران درمانگاه را ويزيت مي كنند و نيمه وقت را با استاد ديگر مي گذرانند. دانشجويان بين اساتيد تقسيم مي شوند و هر يك از اساتيد با استفاده از روش هاي گفته شده در حالات اول و دوم به آنان آموزش مي دهد. يكي از اساتيد در تمام طول درمانگاه به دانشجويان آموزش مي دهد و بقيه اعضاي هيأت علمي به ويزيت بيماران ميپردازند
اسلاید 31: قبل یا در ابتدای حضور دانشجو در درمانگاه سؤالاتی نظیر سؤالات زیر از او بپرسید: روتیشن ها و تجارب قبلی در زمینه آموزش درمانگاهیاهداف و انتظاراتمنابع آموزشی که مورد علاقه دانشجو است.شیوه و زمان مناسب برای دریافت بازخورداولویت بندی نیازهای فراگیرنده
اسلاید 32: آشناسازی فراگیرنده به بیمار و وظیفه ای که از او انتظار دارید درست قبل از مواجهه با بیماربا این کار فراگیرنده به نحو بهتری از زمان استفاده می کند در نتیجه کمتر برنامه کاری درمانگاه به هم می ریزد. آماده سازی
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.