صفحه 1:
انجمن مدیریت اطلاعات سلامت آمریکا (AHIMA)
www.ahima.org
اسم خود را وارد كنيد
صفحه 2:
ت اطاعات سلامت حرفه ای است که بر داده های مراقیت بهداشتی درمانی و مدیریت منابع اطلاعاتی تمرکز دارد و به
اموری مانند گردآوری و تحلیل داده های مراقبت های بهداشتی درمانی, توزیع اطاعات و همچنین مدیریت منایع اطلاعانی مرتیط
با پژوهش برنامه ریزی و ایزیابی خدمات مراقبت بهداشتی درماتی می پردازد
هدف حرفه ای مدیریت اطلاعات سلامت. پشتیبانی از کیفیت خدمات و مراقبت بهداشتی و درمانی از طریق حفظ و ارتقای کیفیت
اطلاعات مى باشد. تأكيد اين حرفه طی سال های اخیر از پردازش. محافظت و بازیابی پرونده به کمک افراد برای دسترسی به
اطلاعات یه متظور حمایت از تصمیم گیری بالینی. خطاهای اداری. مدیریت مالی. پژوهش پزشکی و مدیریت سلامت فردی تغییر
یافته است.
تغییرات ناشی از تحولات تکنولوژی در حوژه ی اطلاعات سلامت و تغییر رویکرد از محیط های کاغذی به سمت پرونده ی
الکتروتیک. اهمیت تقش مدیران اطلاعات سلامت را دوچندان می نماید.
طی فرون گذشته و به ویژه فرن اخیر. صنعت مراقبت بهداشتی درمانی ygb oy کلی و مدیریت اطلاعات سلامت به طور خاصس.
تغییرات و پیشرفت های متنوع و چشم گیری را تجربه نموده است. صنعت مراقبت بهداشتی و درمانی و به تبع آن حرفه ی
مدیریت اطلاعات سلامت در قرن اخیر تحولات گسترد های را پشت سر گذاشته است. از جمله نقاط عطف در اين حرفه. تشكيل
اتجمن های حرفه ای می باشد.
صفحه 3:
بیمارستان پنسیلوانیا:
* ۱۷۵۲ - شخصی به نام «بنجامین فرانکلین» پرونده ها را به خط خود می نوشت.
* ۱۸۰۳ - این پرونده ها کامل تر شد.
* ۱۸۷۳ - از پزشکان خواسته شد تا پرونده ها را به صورت سیستماتیک و منظم بنویسند و در همین سال
ایندکس بیماران به صورت رسمی به وجود آمد.
جداول آماری
* ۱۸۸۹ - استخدام دو نفر برای
صفحه 4:
بیمارستان نیویورک
۷۰۱ - شروع به کار
۳ - به کار گیری دفتر ثبت بیمارستان
۶ - طراحی برنامه ای برای تهیه دقیق ایندکس بیماران
۷ - بوجود آمدن ایندکس بیماران - ایندکس های الفبایی
۹ - ثبت تاریخچه فامیلی برای اولین بار
۶ - روتین شدن نوشتن تاریخجه و نتایج معاینه
۳۲ - استفاده از سیستم شماره گذاری (Unit) sat
صفحه 5:
بیمارستان چاریتی نیواورلند
* ۱۷۳۶ - تاسیس بیمارستان
۱۹۳۷-۱۹۰۰ -کد گذاری پرونده ها پراساس سیستم بلوبو (6نانا8616)
پرونده ها را هم بر اساس «تشخیص» مشخص می کردند و هم بر اساس «شماره» هر موضوع مشخص می شد.
بدین ترتیب که ابتدا بر اساس «موضوع» و بعد در هر موضوع پروتده را کد می دادند و آنها را بر اساس شماره
پرونده طبقه بندی می کردند.
صفحه 6:
بیمارستان عمومی ماساچوست
* ۱۸۵۳ - دکتر ساموئل نیلند ایندکس تحلیلی از اعمال جراحی انجام شده را تهیه کرد.
۴ ۳ - احساس نیاز به داشتن کارت برای هر بیمار لذا اطلاعات بیمارانی را که از سال ۱۸۷۰ در آن بیمارستان
توسط خانم «مایرز» در بخش مدارک پزشکی با یک سری تکنیکهای کتابداری از جمله «دقتر ثبت مرا
آوری شده بود را به «کارت » اتتقال داده شد.
صفحه 7:
تشکیل انجمن بیمارستانهای آمریکا - اواسط دهه ۱۸۹۰
آغاز کار انجمن کتایداران آمریکای شمالی (۸1/۸) در سال ۱۹۲۸
تصویب قانون اساسی و آیین نامه انجمن - اولین جلسه سالیانه - شیکاگو ۱٩۲ ٩
انتشار اولین بولتن (خبرتامه) به نام انجمن مسئولان مدارک پزشکی در سال ۱۹۳۰
تغییر نام نشریه به اخبار مدارک پزشکی در سال ۱۹۶۲
تغییر نام انجمن یه انجمن مدارک پزشکی آمریکا در سال ۱۹۷۰
اطلاعات سلامت آمریکا در سال ۱ ۱۹٩
صفحه 8:
انجمن مدیریت اطلاعات سلامت آمریکا
* انجمن مدیریت اطلاعات بهداشتی آمریکا جهت بهبود بخشیدن اطلاعات بهداشتی بمنظور تسهیل امر مراقبت
بهداشتی و ارتقای سطح کیفی و کمی مراقبت از بیماران به وجود آمده است.
انجمن مدیریت اطاعات بهداشتی پایبند اصول زیر است :
> الف - برقرار کردن تعادل در حقوق پنهانی و محرمانه بیمار در زمینه اطلاعات بهداشتی با استفاده قانوتی از
اطلاعات.
< ب- کیفیت اطلاعات بهداشتی به وسیله پیوستگی, درستی, ثبات و اعتبار
ج - كيفيت اطلاعات بهداشتى با تكيه كردن بر ت ارانه مراقبت بهداشتی
صفحه 9:
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
دورنما (۷15100):
بهبود بخشیدن به سلامت با اطلاعات قابل اعتماد
:(Mission) cata,
تغییر و تحول در مراقبت های بهداشتی با هدایت و رهبری مدیریت اطلاعات سلامت. ذخیره سازی: پردازش و انتقال
اطلاعات و حاکمیت اطاعات (10)
ارزش ها (۷۵۱۷65):
oy تمام اعضایی که در خدمت آنان هستیم و تعام افرادی که با آنان همکاری می کنیم احترام میگذاریم
محصولات و خدمات دارای کیفیت عالی را ارائه می تمائیم
از حق مردم نسبت به اطلاعات خصوصی و دارای کیفیت بالا حمایت می کنیم
برای انجام حرفه به اطلاعات بهداشتی به اصول اخلاقی اعتقاد داریم
اهمیت اطلاعات بهداشتی را با برده تا باعث بهبود مراقبت بهداشتی گردد
صفحه 10:
ساختار ۸۵۳۱۱۳۱۸
این انجمن برای پاسخ گویی به نیازهای اعضا و سازمان های مراقبت بهداشتی تحت پوشش خود کوشش
های خود را سازمان داده و گاهی اوقات دوباره سازماندهی شده است . ساختار فعلی آن شامل داوطلبان و
کارمتدان می شود. داوطلبین متشکل از تمام سطوح انجمن از هيات رئيسه تا نماينده انجمن ها در هر ایالت.
منطقه کلومییا و پرتوریکو هستند.
انجمن مدیریت اطاعات بهداشتی یک سازمان عضویتی است؛ اعضا از طریق همه پرسی ملی: هيات رئيسه و
همچنین اعضای هیات صدور گواهی نامه و هیات اعتبار بخشی را اتتخاب می كنند. هيات رئيسه ساير اعضاى
انجمن و در صورت نیاز غیر عضو مجامع و کمیته های مختلف را انتخاب می کند.
دفتر مرکزی انجمن در شهر شیکاگو و یک دفتر وابسته به آن نیز در واشنگتن دی سی واقع است.
معاون اجرایی توسط هینت رنیسه استخدام می گردد. معاون اجرایی. معاونت مالی انجمن و کارمندان مسئولیت
انجام کارهای روزمره انجمن را برعهده دارند . وظیفه مهم هیات رینسه و معاون اجرایی نظارت بر اموال انجمن
می باشد.
صفحه 11:
ساختار نمودار سازماتی برحسب نیاز ت
می کتد اما در حال حاضر شامل قسمت های عملیاتی زیر می باشد:
معاونت
امور اداری
آموزش و صدور گواهی نامه
خط مشی عمومی و قانونی
بازار یابی و ارتباطات
امور مشتریان و اعضا
رهبرى امور كارى
توسعه حرفه ای (شغلی)
توسعه داوطلبین
اعضای انجمن
صفحه 12:
اعضای انجمن
(Active Members) اعضای فعل <
* کسانی که حقوق کامل دارند و می توانند به عنوان هیئت رئیسه و عضو رای دهند و انتخاب شوند.
> اعضاى وابسته (5/ 016706 386أ85506).
> اعضاى فعالى هستند كه حق راى دارند ولى حق اتتخاب شدن ندارند.
< اعضای دانشجو (۲۵۳۱۵۵۲5 51080۸):
< حق رای و سایر حقوق را ندارند ولی حق عضویت آنها کم است.
(Inactive Members) Jad jué اعضاء >
* افرادی که فعالیت قبلی داشته اند ولی اکنون فعا
خبر باشند. اين افراد حق رای ندارند.
«(Honorary Members) اعضای افتخاری >
ندارند و مایلند از اتفاقاتی که در این رشته می افتد با
* عضویت افتخاری خاص افرادی است که کار ویژه ای در اين حرفه انجام داده باشند . حق رای ندارند و صلاحیت
این نوع عضویت توسط مجلس قانونگذاری سنجیده می شود.
اعضای حقوقی
> حق عضویتی بالاتر از اعضای فعال دارند و میتوانند رای دهند ولی حق انتخاب شدن ندار:
صفحه 13:
مجلس قانونگذاری انجمن
برای عضویت لازم است قرم مربوطه را پر کرده و یک برگه تعهد اخلاق حرفه ای را امضاء کنند. این انجمن دارای
به نام خانه نمایندگان (0192105 0۲ ۲۱۵56) می باشد که از هینت رنیسه و
نمایندگان انجمن ایالتی که هر کدام حق رای را دارند و نیز همه اعضای فعال انجمن هستند. تشکیل شده است.
وضایف آن تصدیق و تأیید اخلاق حرفه ای. امتحان, راهنمای هینت رتیسه: تعیین حق عضویت و ... است.
رنیسه انجمن شامل ۳ نفر قبلی ۰ رئیس فعلی و رنیس دوره بعد و ۶ نفر اعضای هیئت مدیره و یک نفر
مدیر اجرایی انتخابی توسط مجلس قانونگذاری می باشد.
< وظایف آن:
>
برنامه 5 sl paul
< تعیین بودجه
نظارت بر حسن اجرای برنامه آموزشی
صفحه 14:
مجلس قانونگذاری انجمن
* اين مجلس شامل اعضایی است که می توان «هینت رتیسه انجمن» و نمایندگانی از ایالات متحده را نام برد و هر
ایالتی یک انجمن مربوط به خود دارد که هر کدام گردهمایی برای خود دارند و حتی برخی از آنان نشریه ای خاص
خود دارند.
< نمایندگان ایالات توسط «اعضای فعال» انتخاب می شوند. به ازای هر ۱۰۰ عضو فعال یک نماینده انتخاب می
شود البته انتخاب نماینده به «میزان فعالیت ن ایالت» نیز بستگی دارد و حتی ممکن است ایالتی نماینده
نداشته باشد.
صفحه 15:
* مجلس قانونگذاری می تواند استاندارد های مربوط به حرفه را کند که شامل «اخلاق حرفه ای» و
«استاندارد تأیید» استاندارد رسمی شدن «استاندارد جهت ادامه کار و شایستگی افراد»
\ * کار دیگر مجلس قانونگذاری این است که «کمیته انتخاب» را مشخص کند. از دیگر اختیارات آن «راهنمایی
هینت رنیسه» و در اصل «ارانه طریق به هیئت رئیسه» در مورد اهداف و کارهای آینده انجمن است.
< «تعیین حق عضویت». «اجازه بازرسی». «حق ثبت نام آموزش مداوم»: «اصلاح آیین نامه ها و دستورالعملها».
صفحه 16:
Welcome
“= JOURNALAHIMA
AHIMA اطاماتی رایج را در مورد نتایج فعلیتهای
توسعه و فنآوریجدید از طریقانتشار ژویتلب ه صویت.
Journal of American ۱
) یا ارانه میدهد.
انجمن در ضمن ژورنال تحقیقاتی که توسط مدیریت
اطلاعات بهداشتی تهیه می شود تحت عنوان
Topic In Health Research هر سه مام يى
براى كاريرانمختلف انتشار مى دهد ايننشريه در
زمینه هلیمختلشمانند ببهداشتو یوان مراقبتهایطولانی سو ویر سس
مدت فیزیوتراپیو نوتونیو... اظاعاتجدید را جمع آوری
or eka walks تور
مینماید.
انجمن كتابها. نوارهاى ویدیویی و سایر اسناد فرهتگی قابل دسترس را برای مربیان متتشر می کند.
آگهی هایی که در ژورنال منتشر می شود. دستاوردها و تولیدات و سرویس های فروشندگان را بهمعرض نمایش گذاشته و هر
ماه حدود ه دهم نفر را تحت يوشش قرار مى دهد در ضمن در اين آكهى هاء تبليغ فرصتهاى شغلى در خصوص مديريت اطلاعات 1
بهداشتی متتشر می شود ۱
انجمن همچنین مجمع عمومی و بژرگی از اسناد قبلی مدیریت اطلاعات بهداشتی را در يك مركز تكهدارى مى كند و دسترسى يه
این منبع و اسنادمیتواند پاداشی برای اعضای انجمن باشد.
صفحه 17:
آموزش مدارک پزشکی در آمریکا
تا زمان تأسیس انجمن مدارک پزشکی آمریکا. آموزش خاصی برای این رشته وجود نداشت. شیوه تربیت نیرو بدین
روش بود كه تعدادی افراد را جذب کرده و در هر یخشی که نیاز داشتند متناسب با نیازهای بخش به آنها آموزشهای
لازم را ارانه می دادند و نهایتاً در بخش مربوطه آنها را یه خدمت می گرفتند.
پس از مدتی به اين تتیجه رسیدند که کمیته ای را جهت آموزش کارکنان پزشکی تشکیل دهند. لذا در سال ۱۹۳۵
Cul gle منظور برنامه ای را تدوین نمودند و بیمارستان هایی که تمایل داشتند می توانستند برنامه آموزشی لازم را
داشته باشند. زمانی که برنامه مربوطه آماده اجرا شد ۴ بیمارستان شرایط آموزش را پیدا کردند که عبارتند بودند
«ماساچوست» در پوستون - «روچستر» در نیویورک - «سنت ماری» و «سنت جوزف» در شیکاگو
تا سال ۱۹۴۲ ۰ انجمن این برنامه مصوب را اجرا می کرد تا این که در این سال متوجه شدند اگر برنامه آموزشی توسط
«انجمن های حرفه ای » انجام شود بهتر است. لذا برنامه آموزش مدارک پزشکی را به تصویب «شورای آموزش
پزشکی و بیمارستان انجمن پزشکی آمریکا» رساندند و وقلیغه «ارزیابی» را نیز این شورا برعهده داشت. در حال حاضر
کار این شورا توسط کمیته ای تحت عنوان کمیته آموزش بهداشت انجمن پزشکی آمریکا 6۸۳/۲۸ انجام می گیرد.
صفحه 18:
آموزش مدارک پزشکی در آمریکا
در سال ۱۹۶۲ مرکزی به نام موسسه آموزش مدارک پزشکی(808) 6۵06۵108 800 8656۵۲6۲ Foundation of بو
وجود آمد و اين موسسه وقف انجمن های این حرفه بود
اهداف عمده اين مرکز عبارتند از
الف. تشویق یه آموزش این رشته
تشویق دانشجویان مدارک پزشکی و رشته های وابسته به آن بمتظلور مشارکت در برنامه های تحقیقی که به سازماندهی و پیشبرد.
و اشاعه اطلاعات مدارک پزشکی کمک کند.
ج : مشارکت در فعلیتهای خیرخواهانهعلمی و آموزشی مدارک يزشكى و علوم مرتبط با آن.
ما کار دیگر ۴08 اين است که مرکز متابع آموزشی مشتمل بر يك كتابغاته يايه داير تموده كه كليه مذارك مرتبط با مذارك يزشكى
ن كتابخاته امانت دادن كتاب ها به وابستكان |/
اكتابخانه يك شوراى تحقيق دارد كه مربوط به مدارك يزشكى و رشته هاى وابسته به آن است و خدمات مربوطه را ارانه مى دهد.
برنامه ذيكر مركز 508 ؛ ایجاد مرکزی تحت عنوان «مرکز توسعه برنامه» است که سمینارهایی یک يا دو روزه براى كسب مهارت
هاى بيشتر حرفه مدارك يزشكى بركزار مى كند و بدينوسيله به آموزش اين رشته كمك مى كند. موضوعات آن. موضوعات روز است
و براى موضوعات مطرح در امتحان تأييد نيز قابل استفاده است.
صفحه 19:
استانداردهای امورحرفه ای AHIMA
.81118 دراعتبار بخشى. صحور مجوز سازمانهاىمراقبتي شین دارد ال اینسازمانبه عنوانی کس زهانانجمنحرفد.
ای دستور ملظ و استانداردهاییرا درخصوصمدارکپ زشکیایجلد میک ند ایناستانداردهد که توسط مجمع امور حرفد AMA!
ایجلد شده اند سلاحیتو مهارتهیمورد نیاز رات ضمینک یفیتندماتمدارکپ زشکی را منعکسمیک ند و به عنوانمعیارییرای
سنجشمملکرد متخصصانو شاخص هوك يف تعدا ركب زشكو بكار ميروند
> در واقع ۸۱۱۲۸۸ برای کمک به ارزیابی عملکرد مدیران اطلاعات بهداشتی اقدام به انتشار استانداردهایی در ۸ حیطه عملی می کند که
عبارتند از:
* محتویات مدارک پزشکی
۶ دادههای مراقبت بهداشتی
> مجرمانگی
مدیریت اطاعات
* نگهداری و ارزیابی
> مدیریت و نظارت
* استانداردها و ملژومات موسسه خارج سازمانی
سیستم مدیریت کیفیت
صفحه 20:
کاربرداستانداردها عبارتست از:
تقویت کیفیت مدیریت مدارک پزشکی واطاعات بهداشتی
همکاری کارمندان و متخصصان مدارک پزشکی در ارزیابی و ارتقای عملکرد. توانایی,
حرفه مدارک پزشکی
هدایت برنامه های آموزش مداوم به منظور ارتقای سفح عملکرد آنها
تخصص و خدمات ارایه شده به وسیله
به خدمت گرفتن به عنوان ابزار مرجعی برای آموزش دهندگان
سطح صلاحیت امور حرفه اى و ارتقاى همسائى انجام امور
تقویت کیفیت و انسجام مدیریت مدارک پزشکی و سیستم های اطلاعات
کمک به کارکنان پخش مدارک پزشکی در ارزیابی و راهنمایی درسطح عملکرد فرد
ارتقای عملکرد ؛توانایی, تخصص وخدمات ارایه شده توسط حرفه مدارک پزشکی به متخصصان پزشکی
ارایه مکانیسمی که متخصصان را قادر سازد از طریق خود ارزیابی صلاحیت فنی و اداری خود را مورد سنجش قرار دهند؛ از
آنجايى كه خود ارزيابى معمولأبا حمايت ناظران و سريرستان انجام ميكيرد. توانايى كاركنان بهداشتی را برای بازتاب ضعف. تعبین
نیاز های آموزشی, بررسی عملکرد افراد و تقویت مهارت ها و رفتارهای جدید. افزایش می دهد.
صفحه 21:
ممنون از توجه شما
Be Happy and Smile []