Presentation11

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معماری با خاک”

معماری با خاک

اسلاید 1: به نام خدا

اسلاید 2: استاد:دکتر کردتهیه کننده:انسیه حسن پریانسان طبیعت معماریپاییز91

اسلاید 3: معماری با خاک

اسلاید 4: آنگاه قطره ای عشق بر توده ای افتادو دستهایی مهربان آن راورز داد....تا آن قطره اشک عشق در تمام جان نفوذ کرد...آنگاه انسان اشرف آفریده ها به وجود آمد و پابرخاک گذاشت...قدم زد و به آسمان نگریست... به خط آسمان و زمین همچون دو کبوتر عاشق پیوند خورده بودند خیره شد...انسان احساس کمبود کرد...احساس یک کار ناتمام ...انسان مشتی خاک را با عشق ورز داد... و آسمان نیز به نشانه تایید و خشنودی باریدن گرفت.خاک از شدت تشنگی بر لبانش ترک افتاده بود...باران تمام شد...و آفتاب با لطفی مادرانه خاکی که انسان با عشق ورز داده بود را نوازش کرد...و آنگاه خشت را آفرید ...آری!!!!انسان خلق کرده بود....انسان معماری کرده بود....

اسلاید 5: انسان همواره در پی مامن و پناهگاهی جهت زندگی ارام و به دور از هر گونه تهدید و خطر بوده اند و در ساخت آن اماکن از عناصر طبیعی پیرامون خویش چون خاک،آب و اتش بهره جسته اند اما دستیابی بشر به علم و فناوری و استفاده از علوم جدید در ساخت مصالح ساختمانی و در نتیجه ظهور کارخانه های صنعتی پیشرفته و مجهز به جدید ترین دستگاه های مکانیکی روز و در امتداد آن نیز ظهور سبک هایی در معماری چون سبک بین الملل سبب گردید تا مصالح و عناصر طبیعی جای خود را به مصالح و عناصر مصنوعی و غیر طبیعی دهند و معماری بومی که بر گرفته از ارزش ها عقاید ،باورها و فرهنگ مردمی هر منطقه و متاثر از شرایط اقلیمی و آب و هوایی بود جای خود را به سبکی جهانی دهد.

اسلاید 6: شاید بتوان معماریبا خاک را جزیی از معماری بومی به حساب آورد زیرا در هر منطقه از جهان از خاک بر حسب شرایط اقلیمی و آب و هوایی استفاده نموده اند و رنگ ها و بر جسته کاریهایی که جهت زیبا سازی و برحسب لذت طلبی خویش در خانه های گلی به کار می برده اند می توانند بیانگر نوع تفکر،عقاید،باورها و ارزشهای بومی آنها باشند و برخی ها نیز سر منشا نواوریهای هنری را معماری با خاک می دانند .شاید برخی بر این تصور باشند که این نوع معماری تهنا برای ساخت خانه های فقیرانه و محقر به کار گرفته میشود و بناهای گلی نمی توانند از استحکام و پایداری لازم برخوردار باشند امادیوار چین و باروهای عظیم دفاعی در قرن12در اطراف بسیاری از شهرهای جنوب اروپا ،آفریقا و خاورمیانه بنا گشته اند ،بر پایداری و استواری و مانئگاری این نوع معماری تاکید می نماید.

اسلاید 7:

اسلاید 8:

اسلاید 9: بنابراین صحبت از معماری با خاک،صحبت از خانه های کوچک و ابتدایی نیست بلکه بسیاری از کاخها و بناهای وسیع،باشکوه و مقدس در جهان را نیز که همچنان پابرجا مانده اند و تبدیل به نمادهایی برای هر منطقه گشته اند شامل میگردد.معماری باخاک معماری است منطبق با فرهنگ و اقلیم که این نوع معماری را میتوان از شمال اروپا-نروژ،سوئد،دانمارک-و باعبور از انگلیس،آلمان،فرانسه،اسپانیا،ایتالیا،مغرب،آسیا و استرالیاو آسیامشاهده نمود

اسلاید 10: وبه سبب فرهنگ ها و اقلیم های متفاوت از روش ها و فنون متفاوتی در معماری با خاک بهره گرفته شده است و بنابراین کمتر شباهتی را میتوان در آثار معماری گلی آنها مشاهده کرد.اما به طو کلی یتوان به دو روش چینه گلی و روش خشت کاهگل اشاره نمود.

اسلاید 11: از آنجایی که باران به عنوان عامل تهدید کننده برای بناهای کاهگلی بوده است برای مقابله با این عامل مخرب طبیعی از روشهای مختلفی نیز استفاده میشده است مانند ساختن کنبد و تاقهای قوسی که البته فرم و اندازه آنها متفاوت بوده و همین امر سبب ظهور سبکهای مختلف در این نوع از معماری بوده است.

اسلاید 12:

اسلاید 13: مزایای بهره گیری از خاک در معماری**************

اسلاید 14: 1)خاک به عنوان یکی از مصالح طبیعی همواره در دسترس می باشد و به وفور نیز یافت میشود. 2)در ساخت بناهای گلی نیازی به صرف هزینه های گزاف و انرژی جهت حمل نقل نمیباشد. 3)عدم نیازبه تغییرات صنعتی و در نتیجه صرفه جویی در مصرف انرژی 4)تولید خاک بدون هر گونه آلودگی کارخانه ای و شیمیایی صورت می پذیرد. 5)این نوع معماری از قوانین پیچیده تجاری پیروی نمی نمایدبلکه پیرو قوانین سنتی و بومی میباشد.

اسلاید 15: 6)بهره گیری از خاک در ساماندهی فضاهای زیستی سبب اسقلال فرهنگی و اقتصادی میشود. 7)استفاده از معماری با خاک توجه و احیای معماری بومی را به دنبال خواهد داشت. 8)این نوع معماری که متناسب با شرایط اقلیمی می باشد میتواند در اتلاف انرژی گرمایی و تعدیل و تنظیم دما و در نهایت صرفه جویی در مصرف انرژِی جهت خنک و یا گرم کردن مکانها موثر باشد. 9)معماری باخاک به سبب آمیختگیش با هنر و فرهنگ باعث شکوفایی سنتهای عالمانه وعامیانه میگردد.

اسلاید 16: نمونه های بناهای خشتی *****************

اسلاید 17: ارگ بم(بزرگترین سازه خشتی جهان

اسلاید 18:

اسلاید 19: تپه نوشیجان

اسلاید 20:

اسلاید 21: نارین قلعه(قدیمی ترین بنای خشتی جهان)

اسلاید 22:

اسلاید 23:

اسلاید 24:

اسلاید 25:

اسلاید 26: کلاسب(بلندترین بنای خشتی ایران)

اسلاید 27:

اسلاید 28:

اسلاید 29: *ارگ راین*

اسلاید 30: خانه های خشتی قدیمی در صحرای جناح

اسلاید 31:

اسلاید 32: *یوئبلوها*(دهکده های سرخ پوستی)

اسلاید 33: *روستای قودچان*

اسلاید 34:

اسلاید 35: *ارگ قورتان*

اسلاید 36:

اسلاید 37: *معماری بازیافتی با خاک*

اسلاید 38:

اسلاید 39:

اسلاید 40:

اسلاید 41:

اسلاید 42:

اسلاید 43: کالبد طبیعی انسان از خاک است و طبیعت و سرشت وی برخواسته از خاک است و دوباره به خاک بر میگردد.کالبد معماری خاک نیز مانند انسان از خاک برخواسته و دوباره به خاک بر میگردد.این تجانس باعث سازگاری معماری خاک با سرشت آدمی شده است...

اسلاید 44: آدم ها وقتی برای من وجود دارند که از پله ی خاصی از شعور بالا رفته باشند خوب و بدشان را با معیار معرفت میسنجم ،دنبال خوب نمیگردم آدم خوب یعنی آدم باشعور و آگاه .باچنین آدمی هم در خیابان های نیویورک برخورده ام و هم در کوچه های کاشان...سهراب سپهری

اسلاید 45: ****باتشکر از توجه شما****پاییز91

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید