صفحه 1:

صفحه 2:
معماری سبز معاصر عنوان پروژه:معماری سبز (پایدار) GREEN 2 ARCHITECTURE

صفحه 3:
معمارى سال مقدمه در سال هاى اخير بيانيه ها و مقالات متعددی در زمینه اصول معماری سبز توسط محققان مختلف در سراسر دنيا به رشنه تحرير درآمده است. اغلب ابن بيانيه ها با اختلاف اندك موضوفاتی را در زمينه نشويق طراحان به حفاظت از انرزى ونيز در نظر گیری ویزگی های محلی مکان و گار با گاربران ساختمان و جوامع اطراف آن تثبیت نموده اند. محماران انگلیسی. برندا و روبرت ویل در گتاب خویش با عنوان «معماری سبز: طراحی برای آینده ای آگاه از انرژی» یگی از ساده ترین و صریح ترین چارچوب ها را برای معماری سبز مطرح نموده اند. آن ها این اصول را با استفاده از مشال های مختلف از طراحی ساختمان در اروپاانگلستان و امریکا نشان داده اند. ایشان بر فراگیری از معماری بومی تأگید زیادی داشتند. محماری که در تجربه نسل های متمادی ساگن یک منطقه و اقلیم ویژه در آن نهفته است .

صفحه 4:
معمارى سال اصول معمارى سبز اصل اول : حفاظت از الرژی اصل دوم : كار با اقليم اصول سوم : گاهش استفاده از منابع جدید اصل چهارم ؛ احترام په کاربران اصل پنچم : احترام په سایت اصل ششم: کل گرایی

صفحه 5:
معماری سبز اصل اول : حفاظت از انرژی : اه اسان ادي كو ای طراحی < سباخه عت که نما آن به سوعت فیسلی یه خداقا مک ده رورت پذیرفتن این افل در عضرهای گذسته جدون تج شک وتردیدی با توجه به تجوه ساخت و سازها غیر یل انكار مى باشد و شايد ننها يه سبب ننوع بسيار زياد مصالح و فن آوری های جدید در دوران معاصر چنین اصلی در اساختمان ها به دست فراموشی سپرده شده است و این بار با استفاده از مصالح گوناگون ویا با ترکیب های مختلفی از آنهاء ساختمان ‎dle‏ محیط را با توجه به نیاز های کاربران تغییر میدهند. کشا خیه ند میتی بر اند ‎lav octal asad‏ فرآهی آ ورن بر تافی بای ترا مات سرما وی ایجاد فضایی خنک برای سکونت افراد سرچشمه مى كيرد . به إين دليل و همجنين وجود عوامل دیگر مردمان ساختمانهای خود را به خاطر مزایای متقابل فراوان در کنار یکدیگر بنا می کردتد ساختمان هایی که در تعامل با اقلیم محلی و در تلاش برای کاهش وابستگی به سوخت فسیلی ساخته می شوند . انسبت به آبارتمانهاى عادى امروزى . حامل تجربيانى منفرد و مجزا بوده و در نتيجه . به عنوان نلاشهای نیمه کاره براق خلق معمارى سبز مطرح مى شوند. بسيارى از اين تجربيات نيز بيشتر حاصل كار و تلاش اتفرادى بوده؛ و بنابراين روشن است به عنوان اصلى بايدار در طراحى ها و ساخت و سازهاى جامعه امروز لحاظ نمى كردد ae

صفحه 6:
3 اقليم و منابع اترزى محلی باشند و نحوه استقرار ساختمان و محل قرار كبرى قضاهاى داخلى أن مى تواتند به كونه اى باشد كه موجب ارتقاع سطح أسايش ارون ساختمان ‎SF‏ در عين حال از طريق عابق بندى صحيح سازه ‎٠‏ موجيات كاهش مصرف سوخت فسيلى يديد آيد. اين دو أيند مذكور ناكزير داراى هم بوشاتى و نقاط مشترك فراوان مى باشند ش از گسترش همه جانبه مصرف سوخت قسیلی ۰ چوب منبع اصلی انرژی به حساب می آمد که هنوز هم حدود 469 برصد از اترژی امروز را نیز تأمین می کند. هنگامی که چوب کمیاب و نایاب شد برای بسیاری از مردم امری طبیعی بود که در راستای کاهش نیاز به چوب » برای توليد كرما از گرمای خورشيد كمك بكيرند . شهرهای بونانی همچون «پبرنه» مکان شیر را به گرنه ای تغیر دادند که از ورود سیل به شهر جلرگیری شود ۰ و شبکه ای مستطیل شکل با خيابانهاى شرقی - غربی را احدفت فمودد که به ساخعان ها اجازد جهت گیری به سمت جذرب و آستفاده از اور مطلوب خورشود را می دا رومی ها نیز پیروی از اصول طراحی خورشیدی را با آموختن از تجربیات بونان که اختراع قرن اول بس از ميلاد بود را نيز براى افزايش گرمای بدست آمده بکار گرفتد. با افزايش کمبود چوب به علوان سوخت ‎٠‏ استفاده از نمای رو به جنوب در ساخت متازل روتمندان و همچنین حمامهای عمومی شهر نیز متدارل دامه دادند ‏ ما آنها پنجره های شقاف شنت طراعی با ترجه به اقلیم برای ابجاد أسايش درون ساحتمان به قوانين كرمايش محدود تمي شد يلكة درب معمول درعصر حاضر ء يعنى استفاده از سيستم هاى تهويه مطبوع هوأ ‎٠‏ تنها فرآيندى ناكار آمد در تقابل با اقليم به شمار مي رود و در عین حال همراه با مصرف زياد انرزى مى باشد ‎٠‏ که حتی به هلگام ارزانی و فراوانی انرژی به دليل الودكي أن أمرى اشتباه بشمار مى ايد"

صفحه 7:
اصول سوم:کاهش !۱ ‎ee‏ ‏الجا ‎on a‏ ق ‎Se ee ee a‏ منایع موجود در جهان در محیط مصنوع فعلی یکارگرفته شده اند و ترمیم و ارتقام وضعیت ساختمانهای فعلیبرای کاهش اثرات ازيست محيطى ‎٠‏ امرى است كه از أهميتى يرابر يا خلق سازه هاى جديد يرخوردار است . اين نكته را نيز بايد مورد توجه قرار داه كه تعداد منابع کافی برای خلق محبط هاى مضنوع در جهان وجود تدارند كه بتوان براى بازسازى هر نسل از ساختمان هاء مقدارى جديد ا أنها را ورد استقاده قرار مود د مسير استغاده از مصاح بارياقت شده .يا فضاهاق بازياقت شده شكل بكبرد بازياقت ساختمان هاو عناصر درون أنها بخشى از تاريخ معمارى است . صومعه مبانتا الياس كه در سالهاى 1077 و 1115 ميلادى بازسارى گردیده .از آجرهای خرابه های یک ساختمان رومی در نزدیکی خود استفاده نمود. چارچوب های چوبی که در قرون وسطى به كار كرفته شدند قطاتی چوبی برد که برده و در کارگه تجاری به بگدیگر رمل شدم و کد گذاری نی شدند ‎ga lly‏ جدا شده ويد ساختمان ها تال داد می شدند. تفه از این روش بدین ممنی ید که در صورت آزوم بی تون بخشهایی از ساختمانقرمن وسطایی را جا به جا نموده : حتی امروزه نیز می توان أنها را به مکانی دیگر منتقل كرد . گاهی اوقات کل سازه ساختمان به منظلور ار ی ما و ‎ue a‏ موجود در سایت دیگر نیازی نبود و در سال 1865 پیشنهاد واگذاری این ساختمان فلزی به مسئولان محلی شمال . شرق و این انستفاده مجدذ میتواند جتوب لندن با هدف برپایی یک موزه محلی در مکانی جدید ارائه گردید: مسئولان شرق لندن این پیشنهاد را پذیرفتند و ساختمان. این موه معلی در 1372 تکمیل گرکید که آمروزه این ‎Saat bast chu Sess aaa Wr gia‏

صفحه 8:
معماری سبز حر افلب مواردى 25 كسترنتى بد متليغ جاديد بد حاقل فى رسد روش هان كدف مي شوند كه با أن ها مي توان ساختمان هاون كد ‎ee ci ee ee eee‏ حك ل ‎Bea‏ ‏اصلی سازه با ساختمان شود. این موضوع برای کسانی که علاقمند به حفاظت و نگهداری دائمی از ساختمان ها هستند یک فاجعه به ختاب مر آند وین توال در دمن قن می بنده که ابا یک تاختمان به این علتا که رمانی باای کریری ار شعتدی بوده ات باید همواره بدون تفییر بافی بماند ابید برای حفظ بازدهی و کرایی تفیبرات الزامی را در آن اتجام داد؟ یک فرآیند سبز ممکق است در بررسی اين موضوع قضاوت را تنها براساس منابع موجود ممكن بدائد: اكر منابع مورد نياز براق تفيير يك ساختمان كمتر از منایع مود نیز رای تخریب و بازسازى أن باشد بايد از اين تغييرات استقبال تمود. با اين وجود إبن موضوع باعث عدم احترام و ‎ee‏ تاره کار ا ا اوه ارت امت اين مشكلات در تغرير ‎Gul‏ هلى موجود به ستظور آناه ساختی آن هابرای هماهنگی با بارهای جدید بخصوص در مر ‎UE Sis Ba | gus ys‏ كه جمكن فبنت به متیر ‎Gl So enol wll‏ | صادهای پیشتری أشكار مي ‎sa Se‏ | ساختتان های قدیمی رای کلردی های جدبد می ‎Dose by oe ARG Walp Oy‏ ذاشنة بلشد: بااين حال مزلياى حال ار استقاده مجدد ازاين ساختمان هاى يررك در كنار بكديكر و درون يك مخيط شهرى فى ‎ae ee ee ae‏ حفاظت از منابع مورد استفاده جهت تخریب و بازسازی ساختمان و بدین ترتیب جلوگیری از تعریب جامعه شود

صفحه 9:
معماری سبز اصل چهارم : احترام به کاربران معماری سبز به تمامیافرادی که از ساختمان استفاده می کنند احترام می گذارد به نظر می رسد كه اين اصل ارنباط اندكى با آلودكى ناشى از تغبيرات اقليم جهانی و تخریب لاه آزن داشته باشد .ما فرآید سبز از محماری که شامل احترم برای تمامی منابع مشترک در ساخت یک ساختمان کامل هستند انسان را از اين مجموعه خارج نمی أنمايد. تمام ساختمان ها توسط انسان ها ساخته می شوند اما در بعضى از سازه ها حقيقت حضور انسان محترم شهرده مى شود در حالی كه در برخى ديكر لاش براى رد ابعاد انسانى در قرأيند ساخث مشاهده مى شود. در زابن تعدادى روبوت نقش انسان را در إيجاد و طراحى ساختمان ها بر عهده "كرفته اند. اما براى يك رويوث كارآبى مؤثر در هورد بروزه . شامل اجراى يك وظيفه خناص مسی باشد ككه مى تواند أن را به دفمات تكرار كرد. اما در مقیاسی متفاوت یک انسان بهعنوان معمار همچنان می تواند بر مهارت غود بر انجام تعداد بسيارى از كارهاى نامرتبط اعتماد كند. احترام بيشتر به نيازهاى انسانى و نيروى كار. مى تواند در دو مسير مجزا مورد تجربه قرار كبرد. براى يك ساختمان ساز حرقه ای توجه به این نکسته ضرورت دارد که امنی و سلامت مصالح و فرأيند هاى شكل دهنده ساختمان به همان ميزان که بای کارگران و يا استفاده کنندگان آن مهم است برای کل جامعه بشری نیز از اه میت بسزایی ببرخوردار می باشد. معمران بهتدریج از ويا استفاده 0 218) وجود سم های مختلف در سایت های ساختمانی أتكاه شده اند و به تازكى استفاده از مواد عاييق داراى انواع از سابر مصالح خطرناك در ساختمان ممنوع شده است. شکل دیگر مشارکت انسانی که نبازمند توچه است. اشتراک و دخالت مثبت کاربان در فرآیند طراحی و ساخت است. که چنانچه به طور مور بکار گرفته نشود یک منبع کارا و مفیدبه هدر رفته است. تعدادزیادی از ساختمان ها از ان نرژی بهره برده اند و ‎bi.‏ حاصل از آن نیز موجب رضایت در خللق ساختمان های بزرگ شده است.

صفحه 10:
معماری ‎Ju‏ ‏اصل بنجم :احترام به سايش | هر ساختمان باید زمین را به گونه ای آرام و سبگ لمس گند. = معمار استرالیابی گلن مورگات این جمله عجیب را بمان می گند که ساختمان باید زمین را به گونه ای آرام و سبگ لمس كند. اين گفته یک ویزگی از تعامل میان ساختمان و سایت آن را در خود دارد که برای فرآیند سبز آمری ضروری اس و البته دارای ویژگی های گسترده لری نیز می باشد. ساختمانی گه انرژی را حریصانه مصرف می گند آلودگی تولید می گند و با مصرف گنندگان و گاربران خویش بیگانه اسث در نتیجه هرگز زمین را به گونه ای آرام و سبك لمس نمی گند, تفسیری صریح ثر از اي گفته چنین است که نمی نوان هر ساختمان را از درون سایت ساخته شده در آن خارچ نمود و شرایط قبل از یجاد ساختمان را دوباره در سایث احیا گرد

صفحه 11:
اصل ششم: كل ككرابي تمامى اصول سبز. نيازمند مشاركت در روندى كل كرا براى ساخت محيط مصنوغ هستند. يافتن ساختمان هايى كه تمام اصول معمارى سبز را خود داشته باشند كار ساده اى نيست. جرا كه محمارى سبز هنوز بطور كامل شناخته نشده است. يك معمارى سبز بايد بيش از يك ساختمان منفرد قطعه خود را شامل شود و بايد شامل يك شكل بايدار از محيط شهرى باشد. شهر. موجودى فراتر از مجموعه ساختمان هاست: در حقیقت آن را می توان بصورت مجموعه ای از سامانه هاى در حال تعامل ديد - سامانه هابى براى زيستن و تفريج - که بصورت شكل هاى ساخته شده داراى کلیدمی باشند و با :تكاشى دقنيق به اين سامائه ها است كه مى توانيم جهره شهر أيننه را ترسيم تماييم

صفحه 12:
معماری سبز لايل شكل كيرى : مساق سر برذلسة أ[ ساق ‎jul‏ ‏وما ‏نا ال ول هی ‎pe avin‏ .

صفحه 13:
معماری سبز معمارى و أن أررى ميئراند از يكليكر باد بكيرد معمارق "قاى تك" با منطق خشك توليد كلان واستفاده بن مها( ‎pin ais Sf bag Su‏ ‎sd Gla Lida a‏ 9 مصرف شد ‎ip yy Cn‏ وضعيتى ‎ini ayy‏ از جمله سافت مكل مصرف أرزى شهر سازى و أكافى زيمت محيطى را بوجود أورد بطوريكه امروزه اكرتك(تثفيق طبييث با تكنولوزى) رادر مقيل هلى تك قرار داله ست ‎ ‎

صفحه 14:
معمارف سبز کلیات و اهناف نر مسمارى سبز ‎a‏ ‏ربق ‎pa oii ah han‏ وتتي د اي برق لون مولن ب ‎eee‏ ‎cance es‏ قایل باز ويا عكر سا و به جرخه طبيعت

صفحه 15:
معما رف ‎Juu‏ ‏دستور العمل اجرثی معماری سبز 1ر مناطق توسعه يافنه ساخت و ساز كنيد 2پروژه و نقشه های چند منظوره طراحی کنید 3حمشرسی به حمل و نقل عمومى » مسیرهای عبور دوچرخه Dipl al pebbled uly gaia ‏و‎ PSs ual gah seat ساختمان ارا بائوجه به حاقل رسانان فشردكى محيطى :© متفر سازید ومناطق نسث نخورله را حفظ كنيد از گاان بومی و آقمی با نوج به وزكييلى أنه ييره يردارى كريد

صفحه 16:
معمارى ‎J‏ 6 الآ ملک لوزن رازن سرد ) در ئجيزاك مكليكى ر عاق دالج بكندٍ ees ao. ea ث به جرد خه ی مه قز مواد دارا ىكازها ىآلوده كننده اجتناب كنيد از وسايل تاسيساتى با كارائى بالا استقاده كنيد و بهرهكيرنده © از انرزى هاى طبيعى استفاده كنيد

صفحه 17:
معماری سبز معمارانی ک هآثار شاخصی تارند ‎sity 2 544‏ نو رم ‎Jiald‏ ‎Site‏ کهدت روا ‎

صفحه 18:
معمارق سبز برج ‎Wl SRWE‏ ‎laggy ae‏ سرس بان ب اسر ازور

صفحه 19:
معما رف ساز ‎iol SRWE ey‏ ‎ly: gllona‏ هرون اوریککن ‎Alp gui‏ سل ‎(a‏ ‎eat ale‏ را ‎yal‏

صفحه 20:
معماری سبز برج ‎ul SRWE‏ | ۰... ‏تونویتتن‎ i i Ip pS ya ‏وه‎ ‎| cal po fl fa gh

صفحه 21:
مصماان : فاستر وشرکا نور و فولاهى و تهريه طبيمى

صفحه 22:
معماری سبز كنيد رإيشتاك معماإن : فاستر وش ساخت بر روى ناى سوخثه قبلى

صفحه 23:
معمارى سال كنيد رإيشتاك معماان : فاستر و شركا نور و ديد طبيعى شفافیت 3 دمکرا اسی صرفه جوئی در انرژی

صفحه 24:
‎Sylono‏ سبز گنبد رایشتاگ ‏معماان : فاستر و شيكا ‎ ‎ ‎ata) yal‏ أسان لرفضاى داخل

صفحه 25:
معماری سبز انل نبان فإنكنون معماان : فاستر و شإكا ably yl yg

صفحه 26:
معمارک سبز انك تبان فإتلنون معماان : فاستر و شركا اس كر سد لال للقي حر رياس سترى

صفحه 27:
معماری سبز لک تبان فان معماران : فاستر بو شركا ‎gil Slo‏ زمستانى و تابستانى ‏دو قسمت اداری ود بط باغچه ای 4 ارتفاع 0 طبفه درهم می آمیزد ‎ ‎

صفحه 28:
معماری سبز انك تبان فإتلنون معماان : فاستر و شركا ijt dug up Hype pany dl ta

صفحه 29:
معماری سبز ملز رفن باق Gg gia gi lam ٩ jad) gland}

صفحه 30:
معماری سبز ‎So i Lig io‏ ‎Gg gia gi lam‏ تلنيق كاربرد عناصر فرهذكى با ابزار روز در مسارى

صفحه 31:
pu 5S ‏معمار‎ ‎fay ay lil (hag gia gi: ana سايت شبيدار به خليج هم أواز ب طبيعث به نظر مى رسد

صفحه 32:
معماری سبز اش ار مسال : یلو ونر لفق فن آوری و طبيعث در ساپت وفضاهای داخلی

صفحه 33:
‎Sylono‏ سبز فرودگاه کانساق ‎Sig gag (fe‏ ‏مك موچار پر وج را ‏البرى كابه سسكى أملءبرراز انث لر عن ‎(fils yak aay‏ ‎

صفحه 34:
معماری سبز فرودگاه کانساق سا ‎(hag gia gi:‏ سق پاک نع ‎fb ak J‏ لل ارارم شط براق كار لل للد ىرا کدنف رابجا که در بل ری

صفحه 35:
معماری سبز نگ ]زگ ین ‎lf ia lone‏ راردا ارنشگری تور ‎lal Cl‏ شه الُصلى وشيرى لبرن

صفحه 36:
معمار ى سار إبنك رن سا ات iad jl ye J gy ‏ورگری در نار ساه‎

صفحه 37:
معماری سبز مل یجان ون معماران : فاستر و شرا ‎gl wl‏ لد رارز حال ‎

صفحه 38:
‎Sylono‏ سبز ‎

صفحه 39:
معماری سبز ‎ie Gull‏ معماران : فاستر و شرا محل تجمم ‎ya‏ كه اطراف أن را لرختان محرطه احاطه كرله

صفحه 40:
معماری سبز ‎ult‏ حفوق لمي معماان : فاستر و شركا

صفحه 41:
ق ليع nally 0 يه دار 7 زاود دی : نشان دهنده انشکده نشان 5 مقابا در

صفحه 42:
معماری سبز دنر مهم أن : شرکت رجا راز ملق مرأر و كرام ازعم طرق لر جامعه ملرن أرريا

صفحه 43:
‎Sylono‏ سبز مراص خانه ‎jw‏ ‎ ‏اناده ‎J‏ درخنان بومی ر ‎él dba‏ ساخت هماهنگ پیت را ‎oi!‏ لرژی ‎ue‏ رابدر ‎ ‎ ‎al tl fa ‎

صفحه 44:
معماری سبز طراس ‎jw aid‏ i ols Jl ala yy (al gg gl ‏پل بر تخل‎

صفحه 45:
معماری سبز طراص خانه از استفاده از تویوگرافی و عناصر طبیعی استفاده از مصالح بومی و محلی ایجاد ترس وآفتابگیر ورعایت اصول آقلیمی ‏ اسفاد از فضای سبز و محيط طبيعى اطراف ©

صفحه 46:
معماری سبز طراص خانه از بر رن فک رسپ یی دزي اما از گر متا هی بر جل هن طيي لر محرطة رق

صفحه 47:
معماری سبز نصب آبگرمکن خورشیدی ار ‎aes‏ ‏ابگرم مصرفی

صفحه 48:
معماری سبز Ch full ‏أ رز ری برد‎

صفحه 49:
معماری ‎oe‏ ‏بل الب اس

صفحه 50:
‎Sylono‏ سبز خانه سبز ‎3 5 iggy jab Sala ‎

صفحه 51:
معماری سبز خانه سبز استفاده از مصالح طبیعی و فضای سبز در داخل

51,000 تومان