معماری و عمران

معماری صدر مسیحیت

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۵۰ اسلاید مهم ترین دستاورد و جلوه ی روح هنر مسیحی عمدتا خود را در معماری به مرحله ی ظهور رساند. بنای کلیسا محصول تفکرات دین مسیحی بود. طرح اولین کیلیساهای صدر مسیحیت عمدتا از یک الگوی ثابت پیروی مینمود و در تاریخ معماری از آن به عنوان کلیسای باسیلیکایی نام می بردند.

afzali.zangan

صفحه 1:

صفحه 2:
پیش از کنستانتین (دوره ی پیگرد) پس از کنستانتین(دوره بازشناسی)

صفحه 3:
La sua Slits معماری مسیحیان را به علت تعقیب و کشتار ایشان بدست رومیهاء دوره پیگرد می نامنده تمام هنر این دوره در مخفی گاهها و در زیرزمین شکل گرفته است. مهمترین و بارزترین نمونه آثار معماری این دوره مقبره های زیرزمینی است وبه همین علت مقابر دخمه ای نامیده می شوند.

صفحه 4:

صفحه 5:

صفحه 6:

صفحه 7:
نقشه منقاب جخته اي کالیکستوس : رم : سده دوم ب م و تا واصلي 0 كوبيكولوم ( نمازخانه تدفيني .: جهاركوشهاوياز» لوكولوسهستند:

صفحه 8:
پیش از کنستانتین (دوره ی پیگرد) پس از کنستانتین(دوره بازشناسی)

صفحه 9:
اين دوره از سال 325 ميلادو رسمی امپراتوری روم قرار د ‎AA‏

صفحه 10:

صفحه 11:
*#وجود دو ورودی روی اضلاع x ‏طولی‎ **تالارى طویل با سقف چوبی ۶ عملکردی به عنوان بازار یا دادگاه و یا مکانی برای گردهمایی

صفحه 12:

صفحه 13:
وجود یک شاه نشین و محراب در غلع انتهایی * تالار مركزى شبستان برای تجمع نماز گزاران ** ورودی روبروی شاه نشین در ضلع مقابل چوی بودن جنس سقف شبستان ها 5 7 ۱ ‎٩‏ مصالح از بتن رومی و آجراندود شده +سقف خرپایی

صفحه 14:
** مسطح بودن سقف راهرو هاى جانبى 4 ** باز شدن ورودى به يك ييش شبستان و يك حياط رواق دار در ضلع كوتاه انتهايى تثبيت نشدن جهت يابى وتعين موقعيت بنا ۳ % * * ورود طاق نصرت از معماری روم به کلیسا

صفحه 15:

صفحه 16:
تفاوت کلیسا و باسیلیکا *# حذف یکی از دو شاه نشین های باسیلسکا در کیلیسا * تبدیل تالار مرکزی باسیلیکا به شبستان # وجود ستون هایی با تزیبنات مجلل برای جداسازی شبستان از راهروها ** درآمیختن فرم باسیلیکای رومی با مفاهیم معنوی شحیت که منجر به ساختمان ۱۳۳۲۲۱۶ شد * وجود دو ورودی روی اضلاع طولی در باسیلیکا و حذف این دو و انتقال ورودی به ضلع روبروی شاه

صفحه 17:

صفحه 18:
1. کلیسا سانتا کوستانتسا 2. کلیسای ۴۱۳۹۱

صفحه 19:
کلسای سن پیترو احتمالا مهمترین طراحی را در تاریخ معماری کلیسا دارد .

صفحه 20:

صفحه 21:
طول شبستان این کلیسا 12 امترطول و بازوی عرضی به طول 65متر ۳ طول و ارتفاع شبستان آن دو برایر صحن یک کلیسای جامع است.

صفحه 22:

صفحه 23:

صفحه 24:
فاقد بازوهای فرعی * نماینده تیپ باسیلیکای اوایل مسیحیت #نمای خارجی مانند نمای آلونک ها یکنواخت و کسل کننده *قسمت جلوخان تنها قسمت باز اقتباس شده از باسیلیکای اوایل مسیحیت است # کف کلیسا , سقف گنبدی , محراب کلیسا و گاهی ديوارهاى اننا سنگهای رنگین و شيشه های الوان به صورت موزاییک کاری ‎ea‏ شده است. %

صفحه 25:

صفحه 26:

صفحه 27:

صفحه 28:

صفحه 29:

صفحه 30:

صفحه 31:

صفحه 32:

صفحه 33:

صفحه 34:

صفحه 35:
ابن كليسا به کنستا ‎Jo dd asl,‏ اين ثوان مقيرة دخدر اسینیو ٍِ عنوان مق 1 1 ان هنهم خت ل 57 نستانتین, 4 به تغییر کاربری به کلیسا تبد. ۱ ‎re‏ 257 بنا يلو كا به كليسا تبديل . يلان اين يسا شباهتى خاص به يلان معبد س به يلان معبد يانتئون کلیسا پانتئون دارد .

صفحه 36:
زا

صفحه 37:

صفحه 38:

صفحه 39:

صفحه 40:

صفحه 41:

صفحه 42:

صفحه 43:
یکی از مهمترین کلیساهایی است که با تکیه بر معماری دی در رومی در راون ساخته:شده است:, معماری این کلیسا با عناصری همچون پلان هشت ضلعی و گنبدی استوار بر هسته مرکزی آن در ادامه ی 8 عماری کلیسای سانتا کانستانتسا فرا ۳۱

صفحه 44:
Floor Plan Basilica di San Vitale

صفحه 45:

صفحه 46:

صفحه 47:

صفحه 48:
سن ويتاله : *داراى نقشه مركزى #پلان هشت 2 #دیوارهای اجری #پنجره هاي طاق دار **برجك نوركير ۹ 0

صفحه 49:
گونه هاي آرامگاهي و باسيليكايي, طرحهاي مركزي و دراز, يكي براي چاودان ساختن کسي و ديگري به منظور کردهم آيي: نخستین ۲۲۱ شكلي نسبتاً از هم گسسته در طرح بازسازي شده و حدسي كليساي ۱ 20 + 008

صفحه 50:

39,000 تومان