علوم مهندسی معماری و عمران

معماری عصارخانه

An-opium-den

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
از نیازهای دیرینه ی بشر روشنایی بود تا به واسطه ی آن از دام ظلمت و تاریکی برهد .با پیشرفت زمان درهر گوشه و کنار راه و رسمی برای مبارزه با عفریت سیاهی شب ایجاد شد، که استفاده از دانه های روغنی یکی ازاین راه ها بود.پیش از آنکه شمع اهمیتی بسزا داشت،لیک بیشتر در خانه ی اعیان و رجال ودرباریان بکار می رفت. خواجه شمس الدین می گوید: شب تیره چوسرآرم ره پیچ پیچ زلفت مگر آنکه شمع رویت بر من چراغ دارد بی تردید عوام ،در شهر و روستا،استفاده از روشنایی دانه های روغنی را برتر می شمردند و بررسی دقیق آثار باستانی ،گواه این مدعاست که روغن چراغ بزرگترین عامل موُثر در تأمین روشنایی مورد نیاز مردم بوده است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
341 بازدید, 2 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معماری عصارخانه”

معماری عصارخانه

اسلاید 1: بسمه تعالی موضوع تحقیق :معماری عصارخانه

اسلاید 2: از نیازهای دیرینه ی بشر روشنایی بود تا به واسطه ی آن از دام ظلمت و تاریکی برهد .با پیشرفت زمان درهر گوشه و کنار راه و رسمی برای مبارزه با عفریت سیاهی شب ایجاد شد، که استفاده از دانه های روغنی یکی ازاین راه ها بود.پیش از آنکه شمع اهمیتی بسزا داشت،لیک بیشتر در خانه ی اعیان و رجال ودرباریان بکار می رفت. خواجه شمس الدین می گوید:شب تیره چوسرآرم ره پیچ پیچ زلفت مگر آنکه شمع رویت بر من چراغ داردبی تردید عوام ،در شهر و روستا،استفاده از روشنایی دانه های روغنی را برتر می شمردند و بررسی دقیق آثار باستانی ،گواه این مدعاست که روغن چراغ بزرگترین عامل موُثر در تأمین روشنایی مورد نیاز مردم بوده است.پیدایش عصار خانه ها

اسلاید 3: در مسجد جامع اصفهان، که از آثار قزون اولیه عصر اسلامی است ، جای چراغ های روغنی فراوانی در دالانها و شبستانها به چشم می خورد وقف نامه های موجود نیزتماما” حاکی از آن است که در گذشته سرمایه های هنگفتی برای تأمین روغن چراغ مساجد وامام زاده ها،اختصاص می دادند .فشار روز افزون احتیاجها، سبب پیدایی کارخانه های پیشرفته شد و اندک اندک عصارخانه شکل گرفت . این نوع کارخانه نخست در اصفهان تأسیس یافت و بعد به نواحی اطراف آن سرایت کرد ، به گونه ای که در استان اصفهان قریب پنجاه کارخانه روغن کشی وجود داشت.

اسلاید 4: پیش از آنکه صنعت روانکاری به صورت مدرن امروزی شکل بگیرد ، کارگاه های تو لید روانکار در گوشه وکنار کشور ما وجود داشته و انواع روغن های گیاهی در این کارگاه ها تولید می شده است.کارگا ههای روغن کشی با نام عصارخانه از حدود پانصد سال قبل در ایران به شکل جدید و ساختار صنعتی وجود داشته و تعدادی از آنها هم اکنون به صورت آثار تاریخی حفظ و نگهداری می شود .به عقیده ی باستان شناسان وبر حسب قراین و شواهد به دست آمده ، تولید روغن از دانه های گیاهی در ایران به حدود 7 هزار سال پیش می رسد و درکارگاه های اولیه به صورت ابتدایی وبا ابزار های ساده تهیه می شده استپیشینه روانکاوی در ایران باستان :

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید