معماری و عمرانعلوم مهندسی

معماری معاصر (میس وندوروهه)

صفحه 1:
موضو ع :میس وندوروهه

صفحه 2:

صفحه 3:
ا ل ا ‎OMe‏ ‏©0650 تا 0600 در دفتر ييتر بهرنس كار كرد . در ‎a(S (one)‏ ا ا م ‎Neos‏ الل ا 9 همان دوره ميس وندروهه تحت تاثير شينكل |جا:!©) و ‎TL en COPE PO UE R CRCrC a eon‏ 5010 بود . ميس تحت تاثير هنر دستايل » تاثير بهرنس در بكار بريدن مصالح جديد و يلان آزاد رايت بود . rene eee OE Pe

صفحه 4:
" اکنون در ساختمان موضوع استخوان و پوست مطرح است . من نمي خواهم جالب باشم من مي خواهم خوب باشم . تكنولوزي مي تواند مشكلات اقتصادي » اجتماعي و فرهنكي زمان معاصر را حل كند ." ا ا ا ل ا ل اا ا ل ال كت دارد . شعار اصلي میس وندروهه : ‎kOe eee Se‏ و ‎Cen ce add kee ees ee SE CC Oke

صفحه 5:
میس واندروه: هرگاه از میس واندروه یاد مي شود نا خود ‎SIS ceed on Cee)‏ 0 شعار معروف این معمار بزرگ بود. "کمتر بیشتر است" براي مدرنیستها يك کانسپت و مفهوم تعريفه شده ومشخص است که همواره در پي کم کردن جزییات ناخواسته اند. هدف مینیمالیستها در طراحي نمايش جوهره ذاتي جز و كل هر جيزٍ است.خواه قسمتي از قاشق و جنكال باشد و خواه فضاي كالري يا يك خانه.

صفحه 6:
اوج تكامل ايده هاى مينيماليستى در ساختمانهايى جون خانه فارنزورث و ياويون آلمان در بارسلون مى باشد.بر خلاف ساير هنرها؛»معمارى در اين دوره حامى انديشه ها و آرمانهاى مدرنيسم بود.ميس سعى داشت در پروژه ا 200 هستند .به سازماندهی فضا بپردازد.معماری میس همچون مدرنیسم مقتدر آن دوره»در پی آنست که همه چیز را به ‎ROMP ROS Tr Pee 0 0 57‏

صفحه 7:
Bie ‏الل ل‎ e> mene ees Pee one ‏ال‎ Rem rere) ‏هنرمندی»در ساختمانهای وی به چشم می آیند.ایده"‎ جریان سیال فضا" نیز به احساس رهایی و سبکی در ‎etree)‏ الت فلز و شيشه مصالح مورد علاقه وى هستند.او در ‎Rag ay OTS)‏ ا ل 0 صلابت فرم را به رنك ترجيح مى دهد.

صفحه 8:
3 ee ws ker reel ‏واندروه و ييروان آنها بر جاي مانده سبكي بين المللي بود‎ ‏که دولت ها و سازندگان خصوصي از ان استقبال کردند.‎ ‏جون ساده و ارزان بود. اما معماري مدرن در دستان آنها‎ 0 ۹ ‏ا‎ GLENS 0 0 ‏ل ل‎ ‏ا ا ل ل ا كم‎ en سيردند.

صفحه 9:
ميس وندروهه بين سالهاى (0©2)00 تا ©0©292 رئيس مدرسه باوهاوس مى شود و در سال ©©©0 به اتفاق ا ل 0 نام نمايشكاه را سبى بين المللى كذاشته و در آن كارهاى ميس وندروهه را به نمايش مى كذارند . از عناصر ‎Fy erro Ree eterna OCR HES Opa‏ اندكى بعد مرمر اساس طرح هاى او مى شود .

صفحه 10:
[7 eN gerne ey WETS ie SP Ese Be Eve ES Sse y) 00000 ‏ل‎ NATED SEU E wer Se > eB Ee ‏كننده دارد نه نكهدارنده ى طبقات بالا » داشتن نظمى‎ ‏چهارگوش که باعث قرینه سازی محور معماری کلاسیک‎ ‏نشود . خوددارى از تزئينات » حذف تضادهاى شديد بين‎ » ‏رنكهاى داخل و خارج » ييوستكى آزادانه فضاى داخلى‎ » ‏اين سبى در خدمت شهرسازى » خانه هاى ارزان قيمت‎ ED IONE I IES SSS eerie Se ‏بزرگ‎

صفحه 11:
مقياس با واحدهاى ارزان قيمت و يك اندازه قرار كرفت . ميس وندروهه كفته است : " همواره معتقدم كه هيج رابطه اى بين معمارى و ابداع فرمهاغى تازه وجود ندارد . همجنين معمارى هيج ارتباطى با ذوق و سليقه شخصى ا ۱ با روح عنصر و دوره ای که در آن زندگی می کنیم » نظام می گیرد . او همواره به دنبال تلفیق کار فکری و کار یدی بود " انذيشه هايم دستانم را هدايت مى كنند و دستانم نيز درستى ‎e ea pee ee)‏ 000

صفحه 12:
(1966-40) ععساا یی( 9 - طرح خانه آجری 5 6 ما 6 0 ۱ دلنشكام فنىليلىونويز برلین- 0 ۲ شیکگو cad 448 - Wubbe Wowe(I998) 404 - Chios “Wouse ( Panswortk Lowe (ISO) ۳ 09 Orage Bult, Dewpork(IOSP-O) ‏سيكرم‎

صفحه 13:
Oe YEE BO add De RO nt cd (doSSs) CON cad ‏الركدات‎ 45 3-5-0-0 3 ‏گالرویرلین‎ - )97۷۰) 4909( Cre ‏م ا‎ 0 ‏ليارتمانهاىمسكونىدر شيكاكو‎ - )0©©0(

صفحه 14:
حداقل ۴) اصل عمده در کارهای میس وندروهه می توان یافت : - وضوح ساختمان به همراه طراحی شهری بیش از معماری از طریق حذف وزن غیر ضروری پدیدار ا ل ل 9 ضرورى را از بين بردم تا حد امكان آنرا روشن سازيم . ‎ere rts ern‏ 121211111011111 از آنها استفاده می شود . ماهیت خاص هر کدام از آنها رابیان می دارد و

صفحه 15:
BREW TESS Ce Cre RTE ee cieniene o) VeNieae NES CSSD er ear nen ete <r) ENTS eS COTE ERE ne ‏جهت تكميل روشنايى ساختارى » جداره هاى‎ -6“ ‏بيرونى احاطه كننده و تيغه هاى فضاى داخلى‎ ‏اا ال ا كت‎ ‏باقى نمى ماند كه كداميك ساختارى اند و كدام نمى‎ auth

صفحه 16:

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:

صفحه 20:

صفحه 21:

صفحه 22:

صفحه 23:

صفحه 24:

صفحه 25:

صفحه 26:
* معمارى مدرن متعالى : » بايايان جنك جهانى اول و نياز شديد به ترميم خرابى ها جنك و توليد انبوه ساختمان» كرايش به معمارى مدرن افزايش بيدا كرد. لذا استفاده از ا 7 ا الت 5 سبکهای پر زرق و برق و تاریخی مورد توجه قرار گرفت. در اين دوره معماری مدرن به عنوان تنها سبک مهم و آوانگارد در غرب مطرح شد و دامنه نفوذ آن به صورت یک سبک جهانی؛ در اقصانقاط گیتی گسترش یافت. [0 Pecmee perce ceCnT Tue TNs hore DI Tor me Op Tee Ce Sew ICS Yo- ete ne SS SSS BESS) ‏گذشته و تاریخ گرایی داشتند» به جای آن آنها خواهان جایگزینی تکنولژی و‎ ICC S EC Ce SS Beene Cenc tele ene Sag Een Ses ee ate enone eee eran) ‏همكون با طبيعت بودند.‎

صفحه 27:
بر اساس نظریه فکری سبک مدرن متعالی» ساختمان باید فاقد ‎nee Pc Oorware ye ey Sey‏ | باشدء همان كونه كه توليدات صنعتى مانند اتومبيل» هواييماء يخجالء راديو و ديكر توليدات فاقد هر كونه خصوصيات منطقه اى هستئند. ‎tenes Seo SCE S SSS Tore ee Ser]‏ 1 فاقد هر كونه تزئينات و اجزاء اضافه باشدء مشخصه سبى ميس وندروهه و در نهایت» مشخصه سبک بين المللى او بود. ‎cnc)‏ اا ل ل للكت ا ا ل ا 00 خطوط مستقيم از مشخصه هاى كار اين معماران بود.

صفحه 28:

صفحه 29:
به طور کلی اصول کار معماران مدرن متعالی و معماران ارگانیک عبارت بودند از : طبیعت باید داخل بناء اجزا و مصالح نیز بشودء ارگانیک به معنای همگونی و تلفیق ‎Seek eee Sere‏ لکرد صرف صحیح نمی باشد ب ق فرم و عملکرد و استفاده و استفاده از ابداع ‎Se ES STS Rone eee Ee Len beeen eS tea a)‏ احترام به محیط طبیعی» تلفیق حجم و فرم با محیط طبیعی به کونه ای که هر یک مکمل همدیگر باشند. احترام به فطرت و ذات مصالح به همان گونه ای که هستند. چه سنگ باشد چه چوب و يا آجر. 5 ets be) ‏به کار بردن عنصر خط برای بیان بهتر» استفاده از خطوط ساده و مستقیم به جای‎ ee ۹

صفحه 30:

صفحه 31:
i | 7 oma 7 1 ١ ill ‏ا‎ ‏ار ااا‎ Uae ۱ ۱ ‏ات‎

صفحه 32:

صفحه 33:

صفحه 34:

صفحه 35:

صفحه 36:

صفحه 37:

صفحه 38:

صفحه 39:

صفحه 40:

صفحه 41:

صفحه 42:

صفحه 43:

صفحه 44:

صفحه 45:

صفحه 46:

صفحه 47:

صفحه 48:

صفحه 49:

صفحه 50:

صفحه 51:

صفحه 52:

صفحه 53:

صفحه 54:

صفحه 55:

صفحه 56:

صفحه 57:
0 اس ‎PALE pore‏

صفحه 58:

صفحه 59:
باازوى موفيت براى دوستان

51,000 تومان