صفحه 1:
صفحه 2:
۳ =
منظور شرلیط بعد از درن و یا مرحله یی پعد
از مدرن است. این لفت به پسانوگرایی و مبعد مجدد هم
es
nes فشگاه لین مود
عتقد ست كدد #بست مدرن تقد مدرنيته رفن رخ
يلد أنرايا هركونه ضديت و نفد مدرنيته از
ee heres
بست مدریتهبه لین عقل (عقل مدرن) پشت کرد ما رو
epee Pega eed NT oie rane]
.يست مدرنيته تتنها يه عنوان يك راه أسيب شناختى براى.
عدرئيته تلقى مى شود.
چالزجنکز در Per eee
res ب Be ye enemy
ae ee ل 0غ
زور سوال مى يرند از ديدكاه يست مدرنء بحران هلى
ce Ta oad ara 0ك
رنگ شنن بیبط افسالی و بالاغره سیعره تکتولوزی بر
زندگی انسان به سیب شرایعطی است که زندگی مدرن و
بيتش مدرن براى انسان به وجود آورده است و براى توجه
و أكاهى نسبت به أن بايد كوهر مدرتيته مورد وارسى مجدد.
قرار گیرد.
Paternoster Square, London
۱ Te aol a tod
POSTMODERN ARCHITECTURE PHAGE a
صفحه 3:
نظریات پست مدرنیسم و نقد آسن از
مدرئيسم در موارد ذيل قابل بررسى ابستة
Fee ra) كت
0١ ۳-ایدئولوژی _ فرارویت
۳- کثرت گرایی
ی
> تاریخ
ل
3
/ا- تكنولوزى
۸- شسهرسازی و معماری
PAGE © ععنادادع اناعم لععممردكمم
صفحه 4:
RN En ee eee
ا ا عبت هد تست
10 مرن
تحقیق علمی لزوما با دروغ و
زندگی رز ین می پرد
زیگموند فروید(۱۸۵۶-۱۹۳۹) رونشناس و ادشمند تریشی
ate El
خرد أدمى جزيره كوجكى اسست در اقانوس بيهناور نيروهاى
تاریک و تاخودآگاه بشری که تم آن غرلیش 5000
۳
ل 1 11111101
POSTMODERN ARCHITECTURE PAGE 9
صفحه 5:
ايدئولوزى
ا
فلسفه مومياى شذه اى أست كه يوياى كوف را أز دست ذاده ست
5300 eR Ces ae ie raise ee ree nares
51 ا
1
Pe eee ee
007 iy cee ea ey oe
معماری نیز در هر منطقه متفاوث از سایر مناطق است.
كنرت كرايى
Peay 0
در هتره ولى بست مدرنيسم كثرت كراست. از نظر يست
مدرن آمروز همه چیز مجاز است.
POSTMODERN ARCHITECTURE PAGE م
صفحه 6:
تاريخ
اديدكاة مدرئيسم و بست مدرئيسم نسيت به تأرو نور دو ديدكلك كلملا متغلوت و متضناد لستم مدرئيست ها تاريخ رآ بصورت ختلى وامظول نها رابه!
TSO mpeg pity ا ۱
رسانه ها
ا ا 00
مب ل ل( له
eee ee ae gt ae
جوامع در أن كرات بر روى برده تقر لى سينما تا اجام عمل جراحى ارا دوي
کمک یرنه 0
لك لت نیز
عمر 1101111101000
error ere ra 21010
با فهنگ ها و رولیت هی سار و و متفاد رو وه عصر رس اجان
eters I aed |
POSTMODERN ARCHITECTURE PAGE S
صفحه 7:
9
از نظر فلاسفه و متفکران پست مدرن» زبان نقش اساسی و عیین
00000000
تكنولوزى
31010000 ا ا ا eer cen eee
سس aie eee
PAGE © ععنادادع اناعم لععممردكمم
صفحه 8:
۱
" کولین رو , نظریه پرداز و استاد معماری دانشگاه کرنل در
Ul ENE ESS ee) Te eT BES CMU SCG) BICC TL mDeTtL mee 1bepe|
PROCS PCR HEE ee RO Tec me CMC EC Mor abr aCe Or
es ان ايد معمارى epee reget SOD Ee)
3 10
00 ae ker re Bee ore
اقا وتادل این ساکنان یک محله می شوند . به
0000 Cri ey ESTE TT ras ree ante
00 ا ا moth
POSTMODERN ARCHITECTURE i | =)
صفحه 9:
معماری مدرن
های تک
نن و کلاسیک
۳
57
ات
م عماعم
seats
arene
Secs
Cena
خانه ماشينى امث بواى زندكي
|
کر یشتو است
۳-99
caer
Lessis. bore
eed
aces
در عصر مدرن بای در ساختمان های
عدرن زندگی کرد
|
00 as
روج تام زمان ها
meets
Cer
presentness
eer)
Weak form
ير صفاوت ابت
Deere
52
ايده
لويى ساليوان
520076
00
میس وندرو
رابرت ونچوری
جارلز مور
ریجاردراجوز
راب كريو
ery
يبتر ؤنمن
افيليب الدرسون
مركز يمييدو
مجموعه مسكوثق
see
مرکز فرهتگی
هنری و کسنر
۳
كلميوس
موزه قوتنهايم
معمار
52-7
واثتر كروييوس
أدولف لوس
00
Renan)
۳
چارلز مور
راجوز - نو
reed
oe
يبتر ايؤنمن
قراتك گهری
سال احدات
557
9
cs
موود
كور
9
اموت
۹۷
rey
امود
cert
عقو
POSTMODERN ARCHITECTURE
صفحه 10:
از دهه شصت ميلادى موضع يست مدرن در معمارى بصورت يك سبك
erect ey ا Fine
pee eres es en eer
200
00 سس
ا الل pee
عدول نکر E
1۱۳ how pene emer ae ee
Pleo Sito) span eee
جارلز مورديكر معمار يست مدرن در جواب شعار ميس
كويد بيشتر بيششر است (110888 15 010055 به جا
كسر كرليى و حذف صورت مسئله بليد جمع كرليى را مورد توجه قرار داد و
Ns eee on
epee Cate Pee ee ie ope
Piper inert eer So call
20
Rey sums ett 9.
POSTMODERN ARCHITECTURE PAGE لت
صفحه 11:
0000000
السو 00
زمينه هاى فكرى» اجتماعى» تاريخى و كالبدى و شراييط.
خاص لمن سايت و ساختمان طراحى و اجرا كردد مى
سبک محلی و سیک پومی تام نهد
ار نظر معمازی پست مدرن این مسائل را می تون در ماد
زر خلاصه کرد
خصوصیات فرهتکی: اجتماعی, تاریخی و اقتصادی
eye en ۷
۰ خسوصيات شور خابنه مان کیچد مارد
|
* نحوه زتدكى روزمره اهالى ساختمان. تبازهاى أنهساء
عاذات أنهاء طرز استفاده و بيش زميته هلى ذهنى أنها در
رابطه با فرم هاى زيستى.
New Castle House, Robert
Venturi
POSTMODERN ARCHITECTURE PAGE 9
صفحه 12:
جور را
ساختمن را بخشی از خصوصیات فرهنگی و یخی
هرمتقه می هد که در ساحصان عای جنید موز
اهر کر
برخلاف ايده مطرح شده در ويلا ساوا خلنه ماشينى
است براى زندكى و با خلنه شبيه اى كمتر
ا 7
Ere 1 ت بيان شده.
اكر كوريوزيه در كتاب خود به سوى معمارى توين. إصلانت
eee rere Ord
تکنلوژی مطوف داشت,ونچوری و دیگر مساران
ابا د او ا ا
فرهتگ تایخ سنت ودر یک كلام آن جيزى كه
زیت انسان و محیط کدی پیرامونلن را شکل
re
غاع 80 ,عدنامط ك5 زعطغهالا
Venturi
POSTMODERN ARCHITECTURE PHAGE ad
صفحه 13:
POSTMODERN ARCHITECTURE 2
صفحه 14:
POSTMODERN ARCHITECTURE ۳۲۳۱۲۰۶ 6
صفحه 15:
Michael Graves 1934
همجون ستون هاى انسان بيكر معبد أرختيوم در أكرويليس نتن : مايكل
Seg ام 0
A eae Re CEPI Ter ۱[
POSTMODERN ARCHITECTURE ۳۲۳۱۲۵۴۶
صفحه 16:
Mario Botta 1943
Casa Rotunda House 1980
SelM Siete Late)
PHAGE ae
ل 5
POSTMODERN ARCHITECTURE
صفحه 17:
Pree ein mors ats
مونبولير فرانسه - دهه هشتاد - در امتداد يك محور اصلى و
0
1
9 806۱۱ 8۱6۵۲۵0
وا وا
ععموع
POSTMODERN ARCHITECTURE 2
صفحه 18:
1939 808۱۱ ۴۱6۵۲۵0
6 عكنهط القام8
تال وزیا
POSTMODERN ARCHITECTURE مهس
صفحه 19:
1۱ rea co aren teen ae
در اواخر دهه هفتاد تفییر موضع داد و با قرار دادن سنتوری
1
آریکا(1 6 ۵۲ در مورک به جع سباان ینت
مرن پیوست.
POSTMODERN ARCHITECTURE رس 26
صفحه 20:
0
۳
شهرهاى بزرك ايران بالاخص تهران
re rere eee 11111
eget aeons ees
neers 0
ype Giles Ce jl Gye alas
2111111
eer rece non ۱[
همچون شیخ زين الدین کلاتتری و صفا
منش که معماری دوره قاجار را عمتا الکو
0[
مدرن ها نزدیک هستند.
POSTMODERN ARCHITECTURE ممه
صفحه 21:
00 eyes yep re oag ony rp es aren ene For Vue rere ey oy oe EP“ an OO
گریوزه م هیداک و ریچارد میر مطالبی جامع دریره ساختمان های دهه شصت و هفتاد خود چاپ کردهبودند.
۷0 0 VOC One| Peo Cope oP es eed
۱ 0 Ora Toney
نام كرفت» زيرا نه سفيد بود نه سياهء بلكه التقاطى از موضوعات مختلف بود
حوزه نفوذ معماری پست مدرن سفید بسیار محدود بود.
يست عزون وفيت وتخورى بست مدرن خاكسترى
معماری پست مدرن سفید به لحاظ نشابه زیاد آن با معماری مدرن بیشتر به نام نتو مدرن - مدرن جدید - خوانده می شود.
POSTMODERN ARCHITECTURE am El Xo)
صفحه 22:
ساختمان آتنیوم ( مرکز اطلاعات جهانگردی ) در شهر نیو هارمونی » آمریکا (۱۹۷۹-
۵ توسط ریچارد میر طراحی شده است
POSTMODERN ARCHITECTURE
صفحه 23:
کلیسای جوییلی یک کلیسای کاتولیک جدید طراحی شده برای فرن ۲۱ در شهر رم +
from Pee pee eer
POSTMODERN ARCHITECTURE PAGE ۵
صفحه 24:
0
۳ ec tsyren
آمریکا ۱۹۷۱-۷۳ ۰ طراح
ریچارد مير
2۵ 2۱۳ وود هار۱ وت«
صفحه 25:
اسامى معماران معروف معمارى يست مدرن (هعة١ - همةا) Postmodern
Architecture اتولد - فوت زادكام انام به الاتين
رابرت ونچوری مكف ial ی
جارلز جتكز er آمریکا كاعمعل معامقطء.
برنت برولیی. eae ily cael
مایکل گریوز “vary آمریکا 0
چاراز تور ۱ آمریکا 6 ۵۳۱6
استانلی تایکرمن 55 آمریکا |
رايرت استرن Ene آمریکا ۱
جیمز استرلینک عه ۱۹۹ انکلستان 1
12111 كك 7 این
ماري و سس هااوق ۸/۵9
آلدو راسی سك ۳۹ rr
09201110 2-۴ ۳ هر
آثرا إيسوزاكى. عق ثاين |
کیشو کوروکاوا كو 5 وبنرهكام نا مطواكا
راب کریر سس لوکزامبورک oe iets
eee Sd ee ۱2۹
اسامى معماران معروف معمارى يست صدرن سقيد و تثو مدرن (فعةم) 840068-م806 ع6 مع ی come
Architect 550 آمریکا Gers
أيزنمن Banal ات یت انا
مايكل كربو ۲ آمریکا ۵۷6۵ ۲۸۱۲2۵۱
جارلز كواتمى ود أمريكا ere cui
Se عد آمریکا Pec
POSTMODERN ARCHITECTURE عمامم ©
صفحه 26:
alls
Pe Pe] Pe ree Seg Or Ee SI Pe PF PSF
PAGE @ وود هار۱ وت«