تعداد اسلایدهای پاورپوینت : ۲۶ اسلاید معماری پست مدرن

ppt.ir

صفحه 1:

صفحه 2:
۳ = منظور شرلیط بعد از درن و یا مرحله یی پعد از مدرن است. این لفت به پسانوگرایی و مبعد مجدد هم ‎es‏ ‎nes‏ فشگاه لین مود عتقد ست كدد #بست مدرن تقد مدرنيته رفن رخ يلد أنرايا هركونه ضديت و نفد مدرنيته از ‎ee heres‏ بست مدریتهبه لین عقل (عقل مدرن) پشت کرد ما رو ‎epee Pega eed NT oie rane]‏ .يست مدرنيته تتنها يه عنوان يك راه أسيب شناختى براى. عدرئيته تلقى مى شود. چالزجنکز در ‎Per eee‏ ‎res‏ ب ‎Be ye enemy‏ ‎ae ee‏ ل 0غ زور سوال مى يرند از ديدكاه يست مدرنء بحران هلى ‎ce Ta oad ara‏ 0ك رنگ شنن بیبط افسالی و بالاغره سیعره تکتولوزی بر زندگی انسان به سیب شرایعطی است که زندگی مدرن و بيتش مدرن براى انسان به وجود آورده است و براى توجه و أكاهى نسبت به أن بايد كوهر مدرتيته مورد وارسى مجدد. قرار گیرد. Paternoster Square, London ۱ Te aol a tod POSTMODERN ARCHITECTURE PHAGE a

صفحه 3:
نظریات پست مدرنیسم و نقد آسن از مدرئيسم در موارد ذيل قابل بررسى ابستة ‎Fee ra)‏ كت ‎0١‏ ۳-ایدئولوژی _ فرارویت ‏۳- کثرت گرایی ‏ی ‏> تاریخ ل 3 ‏/ا- تكنولوزى ‏۸- شسهرسازی و معماری ‎PAGE ©‏ ععنادادع اناعم لععممردكمم ‎

صفحه 4:
RN En ee eee ‏ا ا عبت هد تست‎ 10 ‏مرن‎ ‏تحقیق علمی لزوما با دروغ و‎ ‏زندگی رز ین می پرد‎ ‏زیگموند فروید(۱۸۵۶-۱۹۳۹) رونشناس و ادشمند تریشی‎ ate El خرد أدمى جزيره كوجكى اسست در اقانوس بيهناور نيروهاى تاریک و تاخودآگاه بشری که تم آن غرلیش 5000 ۳ ل 1 11111101 POSTMODERN ARCHITECTURE PAGE 9

صفحه 5:
ايدئولوزى ا فلسفه مومياى شذه اى أست كه يوياى كوف را أز دست ذاده ست 5300 eR Ces ae ie raise ee ree nares 51 ‏ا‎ ‎1 Pe eee ee 007 iy cee ea ey oe معماری نیز در هر منطقه متفاوث از سایر مناطق است. كنرت كرايى ‎Peay 0‏ در هتره ولى بست مدرنيسم كثرت كراست. از نظر يست مدرن آمروز همه چیز مجاز است. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎POSTMODERN ARCHITECTURE PAGE ‏م‎

صفحه 6:
تاريخ اديدكاة مدرئيسم و بست مدرئيسم نسيت به تأرو نور دو ديدكلك كلملا متغلوت و متضناد لستم مدرئيست ها تاريخ رآ بصورت ختلى وامظول نها رابه! ‎TSO mpeg pity‏ ا ۱ رسانه ها ا ا 00 مب ل ل( له ‎eee ee ae gt ae‏ جوامع در أن كرات بر روى برده تقر لى سينما تا اجام عمل جراحى ارا دوي کمک یرنه 0 لك لت نیز عمر 1101111101000 ‎error ere ra‏ 21010 با فهنگ ها و رولیت هی سار و و متفاد رو وه عصر رس اجان ‎eters I aed‏ | POSTMODERN ARCHITECTURE PAGE S

صفحه 7:
9 از نظر فلاسفه و متفکران پست مدرن» زبان نقش اساسی و عیین 00000000 تكنولوزى 31010000 ‏ا ا ا‎ eer cen eee ‏سس‎ aie eee ‎PAGE ©‏ ععنادادع اناعم لععممردكمم

صفحه 8:
۱ " کولین رو , نظریه پرداز و استاد معماری دانشگاه کرنل در ‎Ul ENE ESS ee) Te eT BES CMU SCG) BICC TL mDeTtL mee 1bepe|‏ ‎PROCS PCR HEE ee RO Tec me CMC EC Mor abr aCe Or‏ ‎es‏ ان ايد معمارى ‎epee reget SOD Ee)‏ 3 10 00 ae ker re Bee ore ‏اقا وتادل این ساکنان یک محله می شوند . به‎ 0000 Cri ey ESTE TT ras ree ante 00 ‏ا ا‎ moth POSTMODERN ARCHITECTURE i | =)

صفحه 9:
معماری مدرن های تک نن و کلاسیک ۳ 57 ات م عماعم seats arene Secs Cena ‏خانه ماشينى امث بواى زندكي‎ | کر یشتو است ۳-99 caer Lessis. bore eed aces ‏در عصر مدرن بای در ساختمان های‎ ‏عدرن زندگی کرد‎ | 00 as ‏روج تام زمان ها‎ meets Cer presentness eer) Weak form ‏ير صفاوت ابت‎ Deere 52 ايده لويى ساليوان 520076 00 میس وندرو رابرت ونچوری جارلز مور ریجاردراجوز راب كريو ‎ery‏ ‏يبتر ؤنمن افيليب الدرسون مركز يمييدو مجموعه مسكوثق ‎see‏ ‏مرکز فرهتگی هنری و کسنر ۳ كلميوس موزه قوتنهايم معمار 52-7 واثتر كروييوس أدولف لوس 00 Renan) ۳ چارلز مور راجوز - نو reed oe ‏يبتر ايؤنمن‎ قراتك گهری سال احدات 557 9 ‎cs‏ موود كور 9 اموت ۹۷ rey ‏امود‎ ‎cert عقو POSTMODERN ARCHITECTURE

صفحه 10:
از دهه شصت ميلادى موضع يست مدرن در معمارى بصورت يك سبك ‎erect ey‏ ا ‎Fine‏ ‎pee eres es en eer‏ 200 00 سس ا الل ‎pee‏ ‏عدول نکر ‎E‏ 1۱۳ how pene emer ae ee Pleo Sito) span eee جارلز مورديكر معمار يست مدرن در جواب شعار ميس كويد بيشتر بيششر است (110888 15 010055 به جا كسر كرليى و حذف صورت مسئله بليد جمع كرليى را مورد توجه قرار داد و ‎Ns eee on‏ epee Cate Pee ee ie ope Piper inert eer So call 20 Rey sums ett 9. POSTMODERN ARCHITECTURE PAGE ‏لت‎

صفحه 11:
0000000 السو 00 زمينه هاى فكرى» اجتماعى» تاريخى و كالبدى و شراييط. خاص لمن سايت و ساختمان طراحى و اجرا كردد مى سبک محلی و سیک پومی تام نهد ار نظر معمازی پست مدرن این مسائل را می تون در ماد زر خلاصه کرد خصوصیات فرهتکی: اجتماعی, تاریخی و اقتصادی ‎eye en‏ ۷ ۰ خسوصيات شور خابنه مان کیچد مارد | * نحوه زتدكى روزمره اهالى ساختمان. تبازهاى أنهساء عاذات أنهاء طرز استفاده و بيش زميته هلى ذهنى أنها در رابطه با فرم هاى زيستى. New Castle House, Robert Venturi POSTMODERN ARCHITECTURE PAGE 9

صفحه 12:
جور را ساختمن را بخشی از خصوصیات فرهنگی و یخی هرمتقه می هد که در ساحصان عای جنید موز اهر کر برخلاف ايده مطرح شده در ويلا ساوا خلنه ماشينى است براى زندكى و با خلنه شبيه اى كمتر ا 7 ‎Ere‏ 1 ت بيان شده. اكر كوريوزيه در كتاب خود به سوى معمارى توين. إصلانت ‎eee rere Ord‏ تکنلوژی مطوف داشت,ونچوری و دیگر مساران ابا د او ا ا فرهتگ تایخ سنت ودر یک كلام آن جيزى كه زیت انسان و محیط کدی پیرامونلن را شکل ‎re‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏غاع 80 ,عدنامط ك5 زعطغهالا ‎Venturi‏ ‎POSTMODERN ARCHITECTURE PHAGE ad

صفحه 13:
POSTMODERN ARCHITECTURE 2

صفحه 14:
POSTMODERN ARCHITECTURE ۳۲۳۱۲۰۶ 6

صفحه 15:
Michael Graves 1934 همجون ستون هاى انسان بيكر معبد أرختيوم در أكرويليس نتن : مايكل ‎Seg‏ ام 0 ‎A eae Re CEPI Ter‏ ۱[ POSTMODERN ARCHITECTURE ۳۲۳۱۲۵۴۶

صفحه 16:
Mario Botta 1943 Casa Rotunda House 1980 SelM Siete Late) PHAGE ae ل 5 POSTMODERN ARCHITECTURE

صفحه 17:
Pree ein mors ats ‏مونبولير فرانسه - دهه هشتاد - در امتداد يك محور اصلى و‎ 0 1 9 806۱۱ 8۱6۵۲۵0 وا وا ععموع POSTMODERN ARCHITECTURE 2

صفحه 18:
1939 808۱۱ ۴۱6۵۲۵0 6 عكنهط القام8 تال وزیا POSTMODERN ARCHITECTURE ‏مهس‎

صفحه 19:
1۱ rea co aren teen ae ‏در اواخر دهه هفتاد تفییر موضع داد و با قرار دادن سنتوری‎ 1 ‏آریکا(1 6 ۵۲ در مورک به جع سباان ینت‎ مرن پیوست. POSTMODERN ARCHITECTURE ‏رس‎ 26

صفحه 20:
0 ۳ شهرهاى بزرك ايران بالاخص تهران ‎re rere eee‏ 11111 ‎eget aeons ees‏ ‎neers‏ 0 ‎ype Giles Ce jl Gye alas‏ 2111111 ‎eer rece non‏ ۱[ همچون شیخ زين الدین کلاتتری و صفا منش که معماری دوره قاجار را عمتا الکو 0[ مدرن ها نزدیک هستند. POSTMODERN ARCHITECTURE ‏ممه‎

صفحه 21:
00 eyes yep re oag ony rp es aren ene For Vue rere ey oy oe EP“ an OO ‏گریوزه م هیداک و ریچارد میر مطالبی جامع دریره ساختمان های دهه شصت و هفتاد خود چاپ کردهبودند.‎ ۷0 0 VOC One| Peo Cope oP es eed ۱ 0 Ora Toney ‏نام كرفت» زيرا نه سفيد بود نه سياهء بلكه التقاطى از موضوعات مختلف بود‎ ‏حوزه نفوذ معماری پست مدرن سفید بسیار محدود بود.‎ يست عزون وفيت وتخورى بست مدرن خاكسترى معماری پست مدرن سفید به لحاظ نشابه زیاد آن با معماری مدرن بیشتر به نام نتو مدرن - مدرن جدید - خوانده می شود. POSTMODERN ARCHITECTURE am El Xo)

صفحه 22:
ساختمان آتنیوم ( مرکز اطلاعات جهانگردی ) در شهر نیو هارمونی » آمریکا (۱۹۷۹- ۵ توسط ریچارد میر طراحی شده است POSTMODERN ARCHITECTURE

صفحه 23:
کلیسای جوییلی یک کلیسای کاتولیک جدید طراحی شده برای فرن ۲۱ در شهر رم + ‎from Pee pee eer‏ POSTMODERN ARCHITECTURE PAGE ۵

صفحه 24:
0 ۳ ec tsyren ‏آمریکا ۱۹۷۱-۷۳ ۰ طراح‎ ریچارد مير 2۵ 2۱۳ وود هار۱ وت«

صفحه 25:
اسامى معماران معروف معمارى يست مدرن (هعة١‏ - همةا) ‎Postmodern‏ ‎Architecture‏ اتولد - فوت زادكام انام به الاتين رابرت ونچوری مكف ‎ial‏ ی جارلز جتكز ‎er‏ آمریکا كاعمعل معامقطء. برنت برولیی. ‎eae ily cael‏ مایکل گریوز ‎“vary‏ آمریکا 0 چاراز تور ۱ آمریکا 6 ۵۳۱6 استانلی تایکرمن 55 آمریکا | رايرت استرن ‎Ene‏ آمریکا ۱ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏جیمز استرلینک عه ۱۹۹ انکلستان 1 12111 كك 7 این ماري و سس هااوق ۸/۵9 آلدو راسی سك ۳۹ ‎rr‏ ‏09201110 2-۴ ۳ هر آثرا إيسوزاكى. عق ثاين | کیشو کوروکاوا كو 5 وبنرهكام نا مطواكا راب کریر سس لوکزامبورک ‎oe iets‏ ‎eee Sd ee‏ ۱2۹ ‏اسامى معماران معروف معمارى يست صدرن سقيد و تثو مدرن (فعةم) 840068-م806 ع6 مع ی ‎come‏ ‎Architect‏ 550 آمریکا ‎Gers‏ ‏أيزنمن ‎Banal‏ ات یت انا مايكل كربو ۲ آمریکا ۵۷6۵ ۲۸۱۲2۵۱ جارلز كواتمى ود أمريكا ‎ere cui‏ ‎Se‏ عد آمریکا ‎Pec‏ ‎POSTMODERN ARCHITECTURE ‏عمامم‎ ©

صفحه 26:
alls Pe Pe] Pe ree Seg Or Ee SI Pe PF PSF ‎PAGE @‏ وود هار۱ وت«

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان