تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 28 اسلاید

الهام

صفحه 1:
عنوان:تحلیل اثار لویی کان

صفحه 2:
گان معمار استونی-تبار امریکایی

صفحه 3:

صفحه 4:
وريوزيه معلم من بود ولى اين زا

صفحه 5:
في اولین ساختمان‌های کان به ۱۹۳ بر می گردد ولی تا اواسط با 0 3 مد جلب

صفحه 6:

صفحه 7:
دایره هاء مثلث ها و مستطیل های عظیم از دیوارهای حجيم دراورده شده اند تا 0 نور زیادی را ‎a‏ داخل راه دهند و عملا فضأ كل مجموعه شبيه به بك دزا

صفحه 8:

صفحه 9:

صفحه 10:

صفحه 11:
! 5,08 Eo ane eee ey 0 0 ‏ریق آگاهی‎ ‏ا ا ل در‎ 2 Re Re Sa eRe ee ‏در امتداد برآمدگی هر طاق ساخته شده است: ته‎ ‎«natural light fixlure » 5 52 45‏ ««اتصالات ‎Perrier iri eU eos ey el peer r rien ety Brew ues CnC ere Rene eNO led ‎ ‎

صفحه 12:
از قدیم نوریردازی موزه های هنری با شک و تردید فراوان همراه بوده, زیرا اشعه ماوراء بنفش 29790 در نور روز. ‎ere‏ 7 ملایم ترین سطح نور روز | برا تقانشی ها. می تواند تأثیر مخرب داشته باشد. کان و کیمبل انتخاب کرد, با تصور اينکه بود. او انتظار داشت با نور روز آرامش از طریق آگاهی به زمان, و این موزه از یک سری طاق های مدور ‎Gis‏ مت 7 رض ۷ متر با یک نورگیر سقفی شفاف در «امتداد برآمذگی تاخته نز ۹ 5 که در زیر تور

صفحه 13:

صفحه 14:
در طرح این کلیسا به اظهار مفاهیم واقع گرایانه خود لوبی کا درباره واقعیت عمومی وجزئیات شکل ها وترکیب های معماری مي پردازد

صفحه 15:

صفحه 16:

صفحه 17:

صفحه 18:
۳ tai

صفحه 19:
COE MCD ee Soe 016 SmeA OTS HLemy TP ef) ۱ 0 p) ۳۳ ‏نتون_مُسلح اسكلتبناى اصلى از يى‎ ‏يافته است و‎ Ae Ce | ‏ضدزنگ — خارجی با ورق‌های‎ 1۳ ‏پوشيدة‎ ۳ ‏پوشش‎ SO oe oN ‏سيطح‎ plas Kd ‏استفاده خر‎ ‏كلع‎ uy ۳۳۳۲ ۳۹ ‏کر‎ ‎7 1 ‏ل‎ ۱ Stas 5 ‏و‎ ae Ss 2 SS eer ce PFW PPR PCT Bee Be ret ce 0 Via

صفحه 20:
| aan ‏ده‎

صفحه 21:
لوئی کان به خاطر الهامات فرهنگی و خلق مکانی با معماری مدرن * مشهور است. ممکن است مثل بعضی از پروزه های دیگر در دنیا مشهور نباشد. اولین کلیسای واحد و کامل در راچستر شهر نیویورک که یکی از آثار گیرا و جذاب لوئی کان می باشد. اولین کلیسای واحد که با طراحی مدرن و با ارزش های سنتی موحد که جامعه را ارتقاء .می بخشد و درقلب هر کس ساختمان محراب را ترسیم می کند

صفحه 22:
آجرکاری و بتون ریزی به ساختمان نما و جلوه خاصی می دهد, اما * طراحي پرهزینه و سنگین تاریخی فضای داخلی آن به ویژه مکان ها عبادت آن بسیار روشن می نماید. اجون كلاس هاى درس در بيرامون ساختمان قرار دارند, حس نظم و قاعدگی در کلاس های درس پرنور و روشن مى دهد. نماى بيرونى قالب هاى پنجره موجب کنترل نور در كلاس هاى درس مى شود و نور متعادل می گردد. مجزا بودن كلاس ها موجب شده بين کلاس ها فضا برای نشستن و گشت و گذار دانش آموزان و بچه ها فراهم گردد. محراب که در مرکز ساختمان قرار دارد .موجب هدایت نور به داخل ساختمان می شود

صفحه 23:
برج های کناری عاملى جهت تغيير نور كرديده و با تغيير فصول نيز * ‎vo sus‏ يابد. در تمام معماری کان. نور مهم ترين جزء طراحى محسوب می شود آما شیوه به کارگیری و طراحی محراب با مواد خاصی ه خاصی بدان بخشیده است. مواد ده به کار رفته نیاز به هیچگونه نمای دیگر نمی باشد. اومعتقد است نمای سیمان با تخته های چوبی برای این کا ر کافی است که حالت عرفانی و هنری با نور و نمای ساختمان به دست [مده است. سیمان و آجر با کیفیت حالت تابان و درخشندگی و با رنگ روشن را جلوه می نماید . گرچه اولین کلیسای واحد. یکی از ن های مشهور کان نمی باشد با اين حال بسيار جذاب و گیراست. طراحی با سیمان و سیستم های نور طبیعی از جمله مشخصه های معماری کان می باشد و ی واحد یکی از ظریف ترین نمونه ‎ino cowl Gul‏ بر اينکه چگونه معماری می تواند اثرات قابل تبدیل داشته باشد, نه تنها نور و طراحی بلکه

صفحه 24:
کتابخانه آکادمی فلیپس اکستر معبدی برای اموختن علاوه بر خلوص ۰ حجمن وتجوه استقرار نا در سایبت: سلسله مراتب دسترسی به فضای اصلی کتابخانه موید اين ادعاست. ورودی بنا هم تراز با سطح زمین است و مخاطب به قضایی با سقفی گوتاه وارد می شون بی آنکه تصوری از ساختار فضایی بنا را متصور شود. آنگاه دو ؛ تحن شكل تتنى وى را يه طبقه بالا رافتمای می کفنة

صفحه 25:
انجا که شخص خود را در آتربومی عظیم می يابد که تمامی اضلاع آن » را قفسه های کتاب پوشانده است و نور طبیعی از سقف به درون و جداره های آتریوم می تابد. دایره هایی عظیم در دیواره های ‎wt‏ ‏چشم هر بیننده ای را متحیر می کند و صلابت و استواری بنا در نخست درک می شود. کان برای تاثیرگذاری بیشتر بر مخا ۱ ارتفاع آتریوم را ۱۵۸ متر و عرض مریع قائده را ‎٩,۸‏ متر انتخاب کرده است .اندازه هایی که در معماری یونان پاستان به عنوان نسبت های ایده آل به کار رفته اند. , در نورگیر سقف آتریوم سازه آی بتنی مركب از یک مریع و قطرهای آن به چشم می خورد که علاوه بر نقش سازه ای جهت تاکید بر اهمیت و نقش فضایی در ابعاد و عمق اجزا آن اغراق شده است. لویی کان تاثیرات فضایی چنین سقفی را در .کلیسای روچستر چندین سال قبل از طراحی کتابخانه ازموده بود

صفحه 26:

صفحه 27:

صفحه 28:

39,000 تومان