صفحه 1:
عنوان:تحلیل اثار لویی کان
صفحه 2:
گان معمار استونی-تبار امریکایی
صفحه 3:
صفحه 4:
وريوزيه معلم من بود ولى اين زا
صفحه 5:
في اولین ساختمانهای کان به
۱۹۳ بر می گردد ولی تا اواسط
با 0 3
مد جلب
صفحه 6:
صفحه 7:
دایره هاء مثلث ها و مستطیل های عظیم از دیوارهای
حجيم دراورده شده اند تا 0 نور زیادی را a داخل
راه دهند و عملا فضأ
كل مجموعه شبيه به بك دزا
صفحه 8:
صفحه 9:
صفحه 10:
صفحه 11:
! 5,08 Eo ane eee ey
0 0 ریق آگاهی
ا ا ل در 2
Re Re Sa eRe ee
در امتداد برآمدگی هر طاق ساخته شده است: ته
«natural light fixlure » 5 52 45 ««اتصالات
Perrier iri eU eos ey el peer r rien ety
Brew ues CnC ere Rene eNO led
صفحه 12:
از قدیم نوریردازی موزه های هنری با شک و تردید فراوان همراه بوده, زیرا اشعه ماوراء
بنفش 29790 در نور روز. ere 7
ملایم ترین سطح نور روز | برا
تقانشی ها. می تواند تأثیر مخرب داشته باشد. کان
و کیمبل انتخاب کرد, با تصور اينکه
بود. او انتظار داشت با نور روز
آرامش از طریق آگاهی به زمان, و
این موزه از یک سری طاق های مدور
Gis مت 7 رض ۷ متر با یک نورگیر سقفی شفاف در
«امتداد برآمذگی تاخته نز ۹ 5
که در زیر تور
صفحه 13:
صفحه 14:
در طرح این کلیسا به اظهار مفاهیم واقع گرایانه خود لوبی کا
درباره واقعیت عمومی وجزئیات شکل ها وترکیب های معماری
مي پردازد
صفحه 15:
صفحه 16:
صفحه 17:
صفحه 18:
۳
tai
صفحه 19:
COE MCD ee Soe
016 SmeA OTS HLemy TP ef)
۱ 0 p) ۳۳
نتون_مُسلح اسكلتبناى اصلى از يى
يافته است و Ae Ce |
ضدزنگ — خارجی با ورقهای
1۳ پوشيدة ۳
پوشش SO oe oN
سيطح plas Kd استفاده خر
كلع uy ۳۳۳۲
۳۹ کر
7 1
ل ۱ Stas
5 و ae Ss 2 SS
eer ce PFW PPR PCT Bee Be ret ce
0
Via
صفحه 20:
|
aan ده
صفحه 21:
لوئی کان به خاطر الهامات فرهنگی و خلق مکانی با معماری مدرن *
مشهور است. ممکن است مثل بعضی از پروزه های دیگر در دنیا
مشهور نباشد. اولین کلیسای واحد و کامل در راچستر شهر نیویورک
که یکی از آثار گیرا و جذاب لوئی کان می باشد. اولین کلیسای واحد
که با طراحی مدرن و با ارزش های سنتی موحد که جامعه را ارتقاء
.می بخشد و درقلب هر کس ساختمان محراب را ترسیم می کند
صفحه 22:
آجرکاری و بتون ریزی به ساختمان نما و جلوه خاصی می دهد, اما *
طراحي پرهزینه و سنگین تاریخی فضای داخلی آن به ویژه مکان ها
عبادت آن بسیار روشن می نماید. اجون كلاس هاى درس در بيرامون
ساختمان قرار دارند, حس نظم و قاعدگی در کلاس های درس پرنور
و روشن مى دهد. نماى بيرونى قالب هاى پنجره موجب کنترل نور در
كلاس هاى درس مى شود و نور متعادل می گردد. مجزا بودن كلاس
ها موجب شده بين کلاس ها فضا برای نشستن و گشت و گذار دانش
آموزان و بچه ها فراهم گردد. محراب که در مرکز ساختمان قرار دارد
.موجب هدایت نور به داخل ساختمان می شود
صفحه 23:
برج های کناری عاملى جهت تغيير نور كرديده و با تغيير فصول نيز *
vo sus يابد. در تمام معماری کان. نور مهم ترين جزء طراحى
محسوب می شود آما شیوه به کارگیری و طراحی محراب با مواد
خاصی ه خاصی بدان بخشیده است. مواد ده به کار رفته
نیاز به هیچگونه نمای دیگر نمی باشد. اومعتقد است نمای سیمان با
تخته های چوبی برای این کا ر کافی است که حالت عرفانی و هنری با
نور و نمای ساختمان به دست [مده است. سیمان و آجر با کیفیت
حالت تابان و درخشندگی و با رنگ روشن را جلوه می نماید . گرچه
اولین کلیسای واحد. یکی از ن های مشهور کان نمی باشد با
اين حال بسيار جذاب و گیراست. طراحی با سیمان و سیستم های نور
طبیعی از جمله مشخصه های معماری کان می باشد و ی واحد
یکی از ظریف ترین نمونه ino cowl Gul بر اينکه چگونه معماری
می تواند اثرات قابل تبدیل داشته باشد, نه تنها نور و طراحی بلکه
صفحه 24:
کتابخانه آکادمی فلیپس اکستر معبدی برای اموختن علاوه بر خلوص ۰
حجمن وتجوه استقرار نا در سایبت: سلسله مراتب دسترسی به
فضای اصلی کتابخانه موید اين ادعاست. ورودی بنا هم تراز با سطح
زمین است و مخاطب به قضایی با سقفی گوتاه وارد می شون بی
آنکه تصوری از ساختار فضایی بنا را متصور شود. آنگاه دو ؛
تحن شكل تتنى وى را يه طبقه بالا رافتمای می کفنة
صفحه 25:
انجا که شخص خود را در آتربومی عظیم می يابد که تمامی اضلاع آن »
را قفسه های کتاب پوشانده است و نور طبیعی از سقف به درون و
جداره های آتریوم می تابد. دایره هایی عظیم در دیواره های wt
چشم هر بیننده ای را متحیر می کند و صلابت و استواری بنا در
نخست درک می شود. کان برای تاثیرگذاری بیشتر بر مخا ۱ ارتفاع
آتریوم را ۱۵۸ متر و عرض مریع قائده را ٩,۸ متر انتخاب کرده
است .اندازه هایی که در معماری یونان پاستان به عنوان نسبت های
ایده آل به کار رفته اند. , در نورگیر سقف آتریوم سازه آی بتنی مركب
از یک مریع و قطرهای آن به چشم می خورد که علاوه بر نقش سازه
ای جهت تاکید بر اهمیت و نقش فضایی در ابعاد و عمق اجزا آن
اغراق شده است. لویی کان تاثیرات فضایی چنین سقفی را در
.کلیسای روچستر چندین سال قبل از طراحی کتابخانه ازموده بود
صفحه 26:
صفحه 27:
صفحه 28: