سایر تحقیق و پژوهش

معیارهای ارزیابی دانش پژوهشی آموزشی

meaiarhaye_arzyabiye_danesh_pajhuhiye_amoozeshi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معیارهای ارزیابی دانش پژوهشی آموزشی”

معیارهای ارزیابی دانش پژوهشی آموزشی

اسلاید 1: معيارهاي ارزيابي دانش پژوهي آموزشيدکتر محمد جلیلیهيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران

اسلاید 2: در صورتي که بخواهيم مفهوم بسط يافته دانش پژوهي را در حيات آکادميک مؤسسات آموزشي وارد کنيم لازم است بتوانيم با معيارهاي مشخص و ثابتي اشکال مختلف آن را مورد ارزيابي قرار دهيم. ضرورت ارزيابي دانش پژوهيSimpson DE, Fincher RM. Making a case for the teaching scholar. Acad Med 1999;74: 1296–9.

اسلاید 3: دانش پژوهي (scholarship)دانشمند با استفاده از توان مندي هاي ذهني خود عرصه هاي دانش را به صورت خلاقانه (creative)، آگاهانه (informed)، و منظم (disciplined) به پيش مي برد و يا آن را دچار دگرگوني و تغيير مي نمايد. Roberts & Hansen

اسلاید 4: نماد فعاليت هاي دانش پژوهي به طور ويژه توليد محصولي است که به صورت گسترده در اختيار سايرين قرار داده مي شود و مورد نقد و ارزيابي قرار مي گيرد. ويژگي بارز فعاليت هاي دانش پژوهي، ارائه آن به سايرين است.برای آن که فعاليتی به عنوان دانش پژوهي در نظر گرفته شود لازم است که با ديگران در ميان گذاشته شود و توسط آن ها مورد نقد قرار گيرد. دانش پژوهي (scholarship)

اسلاید 5: معيار هاي ارزيابي دانش پژوهيشش معيار زير در ارزيابي تمام اشکال دانش پژوهي مورد استفاده قرار مي گيرند: دارا بودن اهداف مشخص کسب آمادگي کافي استفاده از روش مندي مناسب نتايج قابل توجه ارائه مؤثر بازبيني نقادانه Glassick et al. Scholarship Assessed: Evaluation of the Professoriate. San Francisco, CA: Jossey–Bass; 1997

اسلاید 6: دارا بودن اهداف مشخص فرد دانش پژوه بايد اهداف خود را از فعاليت هاي صورت گرفته به وضوح بيان کند. آيا هدف اصلي به وضوح بيان شده است؟ آيا اهداف بيان شده واقع بينانه و قابل دسترسي هستند؟ آيا موضوع مورد پرسش در زمينه مربوطه مهم است؟

اسلاید 7: کسب آمادگي کافي آگاهي از فعاليت هاي قبلي صورت گرفته در زمينه مورد نظر داشتن مهارت هاي لازم براي انجام فعاليت از پيش فراهم کردن منابع مورد نياز آن فعاليت

اسلاید 8: استفاده از روش مندي مناسبدانش پژوه بايداز روش مناسب براي انجام فعاليت بهره بگيرد آنها را به صورت مؤثري به کار بندد در موارد لزوم بر حسب نياز آنها را تغيير دهد. در عين حالانعطاف پذيري و حتي در صورت نياز طراحي مجدد فعاليت

اسلاید 9: نتايج قابل توجهنتايج بايد به دانش در آن حوزه بيافزايند، باعث تحريک يادگيري شوند، و يا مشکلي را در خارج از حوزه دانشگاه حل کنند: آيا دانش پژوه به اهداف خود دست يافته است؟ آيا فعاليت صورت گرفته در نهايت منجر به افزودن مطلبي به دانش موجود در آن زمينه شده است؟ آيا فعاليت صورت گرفته افق هاي جديدي براي بررسي و مطالعه بيشتر ايجاد نموده است؟

اسلاید 10: ارائه مؤثريک فعاليت دانش پژوهي هر قدر هم که برجسته و درخشان باشد در صورتي که به ديگران ارائه نشود به اتمام نرسيده است. آيا دانش پژوه از شيوه مناسب و مؤثري براي ارائه نتايج کار خود بهره جسته است؟ آيا براي در ميان گذاشتن فعاليت خود با گروه هدف خود از ابزارها و محيط هاي مناسب استفاده کرده است؟ آيا دانش پژوه پيام خود را به روشني و يکپارچگي لازم ارائه کرده است؟

اسلاید 11: بازبيني نقادانهتعمق و تفکر دانش پژوه در مورد فعاليت صورت گرفته استفاده از ديدگاه ها و نظرات ديگران در زمينه آن فعاليت درس گرفتن از اين اقدامات در جهت بهبود بخشيدن به فعاليت خود استفاده از نتايج آن ارزيابي ها براي بهبود فعاليت هاي آتي است.

اسلاید 12: دانش پژوهي آموزشيآموزش و کليه فعاليت هايي که منجر به يادگيري مي شوند مي توانند در حوزه دانش پژوهي قرار گيرند.دانش پژوهي آموزشي قابل تعريف کردن است.براي آن که آموزش به عنوان يک فعاليت دانش پژوهي پذيرفته شود بايد قابل ارزيابي باشد.AAMC/GEA

اسلاید 13: حوزه هاي مختلف فعاليت هاي آموزشيتدريس (Teaching) برنامه ريزي آموزشي (Curriculum development)راهنمايي و مشاوره (Advising and mentoring)مديريت آموزشي(Education leadership and administration)ارزيابي فراگيران (Learner assessment)

اسلاید 14: معيارهاي گلاسيک و دانش پژوهي آموزشي

اسلاید 15: آموزش مبتني بر دانش و دانش پژوهي آموزشيآموزش برجسته (excellence in teaching):ارائه آموزش با کيفيت و کميت برجستهآموزش با رويکرد عالمانه (scholarly teaching):يک رويکرد نظام مند و آگاهانه با استفاده از دستاوردهاي موجود در جامعه آموزش دانش پژوهي آموزشي (scholarship of teaching): مجری منابع تازه اي را در اختيار جامعه آموزشي قرار مي دهد و با اين کار منجر به پيش برد دانش در عرصه آموزش مي گردد

اسلاید 16:

اسلاید 17: مستندسازي فعاليت هاي دانش پژوهي

اسلاید 18: مستندسازي فعاليت هاي دانش پژوهيEvidence of excellence:Quantity: types and frequencies of education activities and rolesQuality: effectiveness and excellence in the activity, using comparative measuresEvidence of engagement with the education communityScholarly approachEducational scholarship

اسلاید 19: مستندسازي فعاليت هاي دانش پژوهي بايد به صورت مؤثر و در عين حال خلاصه اي صورت گيرد، به گونه اي که:از ترمينولوژي معمول و متداول اين حوزه استفاده شده باشدبه راحتي قابل مطالعه و درک توسط ديگران باشد در صورت امکان از جداول و نمودارها و ... استفاده شده باشدمستندسازي فعاليت هاي دانش پژوهي

اسلاید 20: مستندسازي فعاليت هاي دانش پژوهي

اسلاید 21: ارزيابي فعاليت هاي دانش پژوهيآيا فعاليت مورد بررسي در حوزه فعاليت هاي اموزشي است؟آيا فعاليت مورد بررسي واجد معيارهاي گلاسيک مي باشد؟آيا فعاليت مورد بررسي به نحو مقتضي و مناسبي مستندسازي شده است؟کميت و کيفيت فعاليت مورد بررسي چگونه است؟ فعاليت مورد بررسي در چه سطحي با جامعه آموزشي تعامل مي کند؟

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید