صفحه 1:
جهت دربا ریافت کلیک نمایید

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
مغز انسان دانشمندان مغز را به چهار ناحیه به نام لب تقسیم می کنند: پس سری - پیشانی - آهیانه ای - گیجگاهی مسئولیت عمده لب پس سری در بینایی است. لب پیشانی بافعالیت های هدفمندی چون قضاوت؛ خلاقیت »حل مساله و برنامه ریزی سرو کار دارد. لب آهیانه ای پردازش کاربردی زبانی و حسی پیشرفته را به عهده دارد. لب های گیجگاهی مسئول شنیدار» حافظه» معنا و زبان ual

صفحه 5:

صفحه 6:
مغز 0 درصد وزن بدن انسان بالغ است. مغز حدود 600 درصد انرژی بدن را مصرف می کند و منبع اصلی این انرژی خون است. خون موادی مانند گلوکز»پروتئین» عناصر شیمیایی و اکسیژن را در اختیاز مغز می گذارد. مغز در هر ساعت به 0 گالن و در هر روز به 499 گالن خون نیاز دارد. مغز براى درست عمل كردن به © تا ©0 ليوان آب در روزنياز دارد. مغز 000 درصد اکسیژن بدن را مصرف مى كند.

صفحه 7:
.آمادگی برای مدرسه؛ ازدوران جنینی آغاز می شود مواد مخدر» سیگار» تغذیه و ورائت همه بر جنین اثر می گذارد. یک زن باردار باید خوب تغذیه کند» ازمواد مخدر پرهیزکند و عصبی نشود. جنین در حال رشد به فشارهای روانی و تغذیه نامناسب بسیار ‎lass‏ انتا, بیشتر سلول های مغز در ماههای تام" بارداری تولید می شود. سلول های مغز جنین بسیار سریع رشد می کنندر 000000 دردقيقه یا ©) میلیون سلول در ساعت).

صفحه 8:
نقش والدین در پرورش مغز( آمادگی عاطفی) ارتباط نوزاد با اولین مراقب خود تعیین کننده است. وابط مشکل دار اولیه باعث می شود مغز در رویارویی با فشار روانی؛ كلوكز مصرف كند كه اين كلوكز بايد صرف اعمال شنا شناختی می شد. مواجهه اوليه با فشار روانى يا خشونت؛ موجب افزايش ميزان واكنش يذيرى شه يتحو شرا شر ‎eta gh Sea‏ د يدترت است. بخش اعظم هوش عاطفى در سال اول زندكى آموخته مى شود. او ياد مى كيرد جكونه يه ر قار والدين راکش نش دهن و مين امر باحث مي شود ‎CLs‏ ‏جون نااميدى» خشنودى: اضطراب» غمكينى؛: ترسء افتخارء شرمندكى» خوشحالى » تاسف و..در آنها شكل بكيرد. اين فرايند كه وفق نام دارد بايد در نخستين سال زندكى اتفاق بيفتد وكرنه کودک از نظر عاطفى دجار اختلال خواهد شد. آن قدر مهم است كه حتى ايما و اشاره مادر و يدر هم اهميت دارد.

صفحه 9:
نقش والدین در پرورش مغز( آمادگی عاطفی) ۰ 0 ماه اول زندگی» نقش مهمی در رشد مغز دارد. ‎٠‏ تجارب اولین سال زندگی ممکن است نحوه بزرگ شدن فرد را کاملا تغییر دهد.( مهد کودکها) ‏۰ 00 ماه نخست تربیت کودک» موجب نفاوت فاحشى بين زيندكى آینده افراد متفاوت می شود( مضرات محدود کردن بچه ها)

صفحه 10:
نقش والدین در پرورش مغز( مغز حرکتی) حرکت ازجمله سینه خیز رفتن» چهاردست و پارفتن» راه رفتن» بازی و.. برای افزایش آمادگی یادگیری بسیار مهم است. آمابچه های ما صدها ساعت ارزشمند رشد خود را پای تلویزیون می نشیننند. در روروئک راه می روند. در اتومبیل روی صندلی بسته می شوند. ساعت ها حبس و كير و بند در روز عدم تحريك متناوب ناحيه دهليزى كوش ميانى همه اين ها موجب مى شود كه بسيارى از كودكان ما با مشكل خواندن روبرو باشند.

صفحه 11:
نقش والدین در پرورش مغز( مغز دیداری) ‎٠‏ کودکان شما به فوران اطلاعات نیاز دارندو باید مرتب در میهمانی اطلاعات شرکت کنند. ‏* رنگ هاء حرکت ها » طیف های رنگی» در دست گرفتن اشياء پادگیری شکل» درک وزن, انواع حرکت» شناخت اشیاء بازی هاء صحبت کردن با اوبا جمله های کوتاه و اشاره به چیز‌های سه بعدی ( تلویزیون دو بعدی است) و...

صفحه 12:
‎LT‏ تماشای تلویزیون در دوران کودکی مفید است؟ ‏۰ تلویزیون فرصت تعامل و رشد دیداری سه بُعدی در اختیار کودک قرار نمی دهد. ۰ تلویزیون دو بعدی است و مغز در حال رشد به عمق نیاز دارد. ‏۰ برنامه های تلویزیونی سریع حرکت می کند و به چشم زمان استراحت نمی دهد. ‏* برنامه اغلب انتزاعی هستند و در محیط کودک وجود خارجی ندارند. ‏8 فشارهای روانی ناشی از تلویزیون می تواند مشکلات یادگیری را به مرحله وخیمی ‎٠‏ اين ۲ جایگاه نامناسبی برای زمان رشد حسی- حرکتی و دوره اصلی ارتباط به شمار مى رود. ‏۰ نمایش خشونت و ارائه واژگان با سرعتی بیش از حد تلفات به بار مى آورد. ‎٠‏ دانشمندان معتقدند تماشاى تلويزيون براى كودكان كمتر از © سال بايد ممنوع شود. ‎٠‏ اكر تلويزيون تعطيل شود مغز فرصت مى يابد تا مهارت هاى زبانى؛ اجتماعى و حرکتی خود را بهتر توسعه دهد( هانافورد99).

صفحه 13:
نقش والدین در پرورش مغز(مغز شنیداری) قرار دادن هر چه بیشتر کودک در معرض واژگان تمام صداهای اولیه ؛ حتی موسیقی و ریتم به مغز شکل می دهد. تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا نشان داد که اطفال کاملا پذیرای موسیقی هستند و آن را درک می کنند. از آن جا که مداربندی ریاضی و موسیقی در مغز به یکدیگر مرتبط هستند؛ آشنایی با موسیقی در کودکی موجب ثقویت او در درس ریاضی در سالهای بعد می شود مشکلات زبانی کودک نتیجه فشار روانی در دوره بارداری است.لکنت زبان کودک یا اختلال درخواندن او نتيجه آن فشارروانی است. والدینی که بیشتر با بچه ها صحبت می کنند و از واژه های بزرگسالانه بیشتر استفاده می کنند مهارت های زبانی شان بهتر رشد می کند.

صفحه 14:
آیا مواد غذایی خاصی برای مغز مفید است؟ سبزیجات سبز پر برگ( اسفناج» گل کلم عالی است) ماهی آزاد میوه های مغزدار( گردو فندق» پسته»بادام و..) كوشت لخم ميوه تازه عسل جكر كوساله كنجد- عدس- مويز مواد لبنى( ماست و شير بهترين لبنيات است)

صفحه 15:
ویتامین های لازم برای حافظه * تيامین ( ویتامین 0) ۳۳ ۰ نیاسین ( ویتامین 9) نس ۰ پریدوکسین ( ویتامین 9ظ) مه * سیانوکوبالامین (ویتامین 006) سره ۰ اسید فولیک ( ویتامین 09,55 ‎(OO‏ ۰ اسید اسکوربیک( ویتامین ()

صفحه 16:
تيامین ( و یتامین 0) 1۳۱۵۳۲۱۱۲ ویتامین 90)از جمله مهم ترین ویتامین ها برای کارکرد مغن است. كمبود اين ويتامين موجب تضعیف عصب های مغز می شود . نه تنها وضع روانی انسان بلکه مغز و توانایی های حافظه را ت تحت تاثیر قرار. می دهد. این تنها ویتامینی است که مستقیما در انتقال سیگنالهای الکتریکی از یک سلول به سلول دیگر فعالانه شرکت دارد. برگ سبزیجات» گوشت» جگرء حبوبات» غلات. دانه های خوراکی» نان کامل» جوانه گندم.

صفحه 17:
نياسين ( ویتامین 9) ۱۱۱610 نیاسین» ويتامين اصلی برای تنفس و سوخت و سازسلولی است. اين نوع ويتامين بر سیستم عصبی تاثیر. می گذارد و از ناآرامی» ضعف تمرکز» افسردگی و اوهام خوفناک جلوگیری می کند. ماهی» حبوبات. دانه های خوراکی» غلات» سیب زمینی؛ گوشت پرندگان» جگرء فرآورده های سبوس دار

صفحه 18:
پریدوکسین ( ویتامین ۶9) «فمل:) ۰ کمبود و یتامین 00)سوخت و ساز تمام سلول ها را به شدت دچار آسیب می کند. اين ویتامین برای حفظ عملکرد مطلوب حافظه؛ غير قابل چشم پوشی است. ۰ مون» سيب زمينىء بادام زمینی» كوشت يرندكان» جكب برنج» ماهی آزاد؛ جوانه گندم» نان سبوس داب

صفحه 19:
سیانوکوبالامین (ویتامین 048)) ‎Cypeavkobdawia‏ ویتامین معروف دنه تنها بای استخوانها و دندانه و برای رشدو مقابله با بیماریهای مسری چاره ساز است. بلکه درتمرکز ذهنی نقش به سزایی دارد. کمبود ویتامیننموجب اختلالات تمرکز. و ضعف روانی و افسردگی می شود. چون بدن مصرف زیاد آن را دفع مى کند بنابراین مصرف بیش از حد آن جایز نیست. مركبات, كلم بوكلى» كل كلم برگ سبزیجات» گوجه فرنگی» توت فریذ

صفحه 20:
اسید فولیک ( ویتامین گروه95)) مقادیر بسیا زیادی ازآن در بررگ اسفناج دیده می شود. کمبود اين ماده باعث اختلال در یادگیری » ضعف حافظه اختلال در خواب» ترس, افسریدگی و کم خونی می شود. مواد حاوى اسيد فولیک اگرزیاد نگهداری شوند یا در درجه حرارت بالایی طبخ شوند ازبین خواهد رفت. اسفناج» مارچوبه» بروكلى» سبزیجات تازه» دانه های خوراکی» نخود فرنگی» جبوبات» پیان جكرء زرده تخم مرغ» جوانه گندم» نان سبوس دار» شیر همراه با غلات و تخم کتان

صفحه 21:
نوجه - نوجه * ویتامین مورد نیاز قشر خاکستری مغز را می توانید از دانه های خوراکی» غلات» میوه جات» همچنین در گوشت پرندگان» جگر» ماهی آزاد و اسفناج به دست آورد. © با خوردن شیر همراه با غلات برای صبحانه و سبزیجات به همراه سینه مرغ برای ناهار در جهت رفع اين نیاز حرکت خواهید کرد.

صفحه 22:
مواد معدنی مورد نیاز مغز * کلسیم( شیر و فرآورده ‎tol sla‏ سبزیجات؛ گردو پسته» فندق؛ بادام» کلم بروکلی» حبوبات آب ترتیزک ماهی آزاد) * مس(ماهی, موز, قارج, دانه هاى خوراكى. انواع صدف خوراکی, گوشت قرمز. گوشت پرندگان, فراورده های سبوس دار) * لا( ماهی های دریایی. میگو. صدف) © مفیزیم( برنج, برگ سبزیجات. دانه های خوراکی, میگووصدف. فراورده های سبوس دار ‎Ol‏ معدنی)

صفحه 23:
لسيتين (7-7:) ماده معجزه گر يزشكان بر اثر مثبت لستين بر حافظه تاكيد دارند. وجود اين ماده براى سلول هاى عصبى ضرورى است. اين ماده تاثيرات شكرفى روس سينايس هاى سلولهاى عصبى مى كذارد. وجود لستين در بدن بسيارى از سالمندان » سبب بهبود قدرت حافظه و قابليت تمركز آن مى شود. زرئه تخم مرغ؛ مرخ فرآورده های سویاء انواع قارچ » موز و انواع شکلات موز و شکلات را دربرنامه غذايی خود بگنجانید تا حافظه شماء شما را فراموش نکند.

صفحه 24:
نوشیدن برای بادگیری وقتی تشنه هستیم بدین معناست که میزان آب موجود در خون افت کرده است. وقتی آب در خون کم می شود. نمک خون افزایش پیدامی کند و فشار خون بالا می رود و فشار روانی نیز افزایش می یابد. وجود آب و در دسترس بودن آن میزان واکنش هورمونهای مربوط به فشار روانی را تا حد زیادی پایین می اید. کاهش آب موجب کاهش دقت و رخوت در دانش آموزان می شود. آب در مهار سطوح فشار روانی در فراگیران نقش به سزایی دارد. بسیاری از کودکان اغلب اوقات به آب نیاز دارند. نوشابه هاء آب میوه هاء قهوه یا چای مایعات ادرار آور هستند و فایده چندانی ندارند. معلمان و والدین باید بچه ها را به خوردن آب تشویق کنند.

صفحه 25:
اگر طالب فرزندان موفق در تحصیل هستيد؟ با عشق از کودکان خود مراقبت کنید. برای او امنیت ایجاد کنید. به فشارهای روانی پاسخ مناسب بدهید. او را در آغوش بگیرید. به او لبخند بزنید. با او ارتباط صمیمی برقرار کنید و او را تهدید نکنید.

صفحه 26:
هر 500000 598 محيط خانه را شاد كنيد. قواعد مشخصی را برای خانواده وضع کنید. از داد زدن بپرهیزید. کودک را به سینه خی رفتن » نشستن و...تشویق کنید. او را به استفاده از توپ» جغجغه و اسباب بازیهای مختلف او ربا جابه جا کنید. به دفعات زیاد او را در آغوش بگیریدو او را لمس کنید و تکان دهید.

صفحه 27:
اكر طالب فرزندان موفقی هستید؟ او را به بازی چرخیدن» نقاشی» راه رفتن» دویدن و فعالیت های تعادلی تشویق کنید. به او فرصت دهید تا خود چیزها را کشف کند. از اشیای مختلف» حرکات متنوع و شناسایی رنگ ها استفاده کنید. او را طبق یک زمان بندی منظم نزد چشم پزشک ببرید و از تماشای زياد تلویزیون منع کنید. بازری های انجام دهید که به توجه کودک نیاز. است.

صفحه 28:
اكر طالب فرزندان موفقی هستید؟ فعالیت های انطباقی چشم- دست را انجام دهید. تمرکز را به او آموزش دهید. صداها را تکرار کنید. از واژگان بیشتری استفاده کنید. از موضوعات مختلف صحبت کنید. او را مرتب به پزشک متخصص كوش ببريد. نسبت به دنیای کودک دقت بیشتری داشته باشید. علت و معلول را برای او توضیح دهید.

صفحه 29:
اكر طالب فرزندان موفقی هستید؟ از نمایش استفاده کنید. سوالات زیادی از او بپرسید. مفاهیم ریاضیء اصول حرکت و حجم را به او بیاموزید. لالایی بخوانید و به او جغجغه بدهید. او را در معرض شعرها و ترانه های کودکانه قرار دهید. از دادن آب میوه بیش از. حد خودداری کنید. مواد غذایی کافی به او برسانید. سبزیها و ویتامین ها را به بدن او برسانید.

صفحه 30:
نقش محیط های پربار در مغز ‎٠‏ محیط های متبت» می توانند در مغز در حال رشد تغییرات فیزیکی ایجاد کند. ‏* ورائت حدود 00 تا 000 درصد و محیط 800 تا 20> در صد بر عصب کشی مغز اثر دارد. ‎٠‏ نخست بايد نسبت به حذف تهدید از محیط یادگیری اقدام کرد. ‎٠‏ اين شرایط منفی عبارتند از: اضطراب. انگشت نمایی؛ مهلت هاى غير واقعی» نگه داشتن کودک پس از زمان مقرر در مدرسه تحقیر» تمسخر» بی پناهی یا زور گویی.

صفحه 31:
محیط های پربار و مغز » با وجود محرک محیطی, مغز می تواند ارتباطات کاملاً جدیدی را در خود ایجاد کند. وقتی محیط پربار می شود قشر مخ ضخیم تر» مهره های رشد بیشترو اجسام سلولی بزرگتر مي شود و اين بدان معناست که سلول های مغز بهتر از قبل با یکدیگر ارتباط برقرار می کنندو تعداد سلول های پشتیبان نیز بیشتر می شود و اين امر در عرض 6:9 ساعت پس از تحریک رخ می دهد. + ایجاد ارتباط ومحیط سالم برای تجارب واقعی شخص می تواندشبکه های عصبی بیشتری را داشته باشد و اين امر می تواند در یادگیری و حافظه به خوبی نقش ایفا کند. ‎٠‏ یادگیری حرکتی» تجارب نو( مثل خواندن)و تغیبر نوع محیط را در عصب کشی مغز جدی بگیرید.

صفحه 32:
محیط های پربار و مغز خلق محیط های پربارشونده مناسب در فدرنه و خانه مورد تاکید است. به کمک محیط می توانید اندازه بهره هوشی کودکتان را تا 260 امتیاز بالا ی پایین ببرید. چالش ها و تجارب یادگیری جدید و مکرر نقش عمده ای به عهده دارند. تحریک حسی چالش برانگیز به حق ماده ی غذایی مغز است . تحریک تکرار و تازگی بنیانگذاری یادگیری بعدی است دنیای بیرونی» غذای واقعی مغز در حال نمو است اين دنيا شامل بوهاء صداهاء منظره هاء مزه ها و لمس ها سث. وقتى مغز فهم دنيا را آغاز كندء در واقع مزرعه اى عصبى مى سازد. به قول ” كرينو“ اين تجربه است كه موجب انشعاب يا مهم تر از آن انسداد سينايس ها مى شود. اگر اين فرصت ها را از كودكمان بكيريم او را به سرزمين لم يزرع عصبى هدايت كرده ايم.

صفحه 33:
چگونه می توان مغز بهتری را به وجود آورد؟ 0- ( جالش) يادكيرى بايد تازه و چالش برانگیز باشد. (بازخورد تعاملی)باید روشی را یافت که فراگیران ضمن تجربه کردن بتوانند به معلم بازخورد بدهند و از او بازخورد بگیرند.

صفحه 34:
نقش چالش چالش اگر زیاد باشد دانش آموز دیگر درس نمی خواند و اگر کم باشد کسل می شود. چالش ذهنی را می توان با ‎ret‏ مواد درسی جدید» افزودن سطح دشواری با محدود کردن منابع ایجلا کرد. ایجاد چالش ذهنی شامل تغییر دادن زمان» مواددرسیء دسترسی به منابع» ‎ee‏ ياحتمايت در فرايد ره رانک تازگی مانند تعویض تزئینات کلاس» تغییر راهبردهای آموزشیء إستفاد از کامپیوتر» گروه بندی» سفرهای علمی؟ سخنرانان میهمان» وه های دونفره» بازی» تدریس دانش آموزان» روزنامه نگاری + پروژه هایی که دانش آموزان غیر هم سن انجام دهند از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است,

صفحه 35:
جه راههایی برای پرباری سازی مغز وجود دارد؟ ۰ خواندن و زبان * تحریک حرکتی ۰ تفکر و حل مساله ۰ هنر ‎٠‏ محيط اطراف

صفحه 36:
بلوار دانشجو - کوچه پشت رستوران سادات اخوی - کوچه بنفشه - منزل ذو سمت جب 1010001 © 110

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان