صفحه 1:
به نام خدا

صفحه 2:
فصل دوم ‎re eB ere)‏ ۱۱ رها ۱ هزينه هاى موجودى 7

صفحه 3:
دروم ۲19۱9۱۵۳ ) * كميتي از كالاا يا مواد اوليه كه در سازمان براي مدت زماني بدون مصرف نگهداري شده و بر ‎pe oe aCe eee eer]‏ 9 حال انتظار مي باشد. موجودیها بمنظور تولید محصول یا سرویس و نگهداری تجهیزات کاربرد دارند. ۱ وسایل دفتری. ماشین آلات خط تولید. دارائیهای نقدی و اسناد و مدارک مربوط به امور مالی)

صفحه 4:
ا ا موجودی 0 ود سا - محصولات نیمه ساخته و کار در جریان (0//۱۳ قسعات و مواد استازدارد - محصولات ساخته شده * موجودی غیر مستقیم: ‎Sli‏ م ‏- قطعات یدکی ‏- مواد مصرفي غير توليدى

صفحه 5:
موجودی pa FE eg Pe Bee ee ee a, Lola; ‏روند در عرضه و‎ ‏وحود مي أيند.‎ * در حالت كلي ل ل ل توابع نشان دهنده ي عرضه و تقاضا بر حسب زمان باشند؛ افزایش t 3 8 y(t)=y(O} ‏(0)>د]ز‎ 006 ۲ 0

صفحه 6:
هرا موجودی؟ مر تا تولید و تحویل بموفع/ مشتری مداری یکنواخت کردن عملیات استفاده از بازار و نوسانات قيمت اقتصاد حجم انباشته و بهره برى از تخفيف براساس حجم كاهش هزينه هاى كنترل و سفارش دهى ارات را کب رت را رس ها

صفحه 7:
(Invanitory Control) ess) ots) چا مطلوب, بمقدار لازم» و در زمان مناسب, بطوریکه نپاز های سازمان, به بهترین نحوه رسدور تین کرد 8 را برای سفارش و نگهداری موجودی در سازمان پیشنهاد می دهد.

صفحه 8:

صفحه 9:
رزیل شرد_ دراد " هزینه اي که جهت خرید موجودیها پرداخته مي ‎pee)‏ ” به نوعي هزينه فرصت از دست رفته است. بصورت در صدي از سرمایه گذاري محاسبه ۳۳ ۳ REC eo 7 Pree | eee ge woe pTe ey) ee ” در غالب مواردء در ارتباط مستقيم با مقدار محصولات است

صفحه 10:
هزینه های سنارشی دهی * هزینه هاي دفتري و اداري ‎easly sly sjlu ool! sly aujn <‏ RY] Noe sone ‏ا ا‎ 1 bone) gop Cire att eer))

صفحه 11:
هزينه هاي نكهدارى هزينه هاي فضا و مكان هزینه هاي نيروي انساني هزینه هاي بیمه و مالیات جابجايي و حمل و نقل هزينه هاي متروكه شدن و فساد ۱

صفحه 12:
هزينه هاي مواجهه با كمبود كالا > بيكارى ماشين آلات > اجبار به اضافه كارى و يا تهيه مواد 20 > فرصت از دست رفته و كسر اعتبار " عدم تحوبل بموقع

صفحه 13:
نرخ توليد و مصرف موجودى

صفحه 14:
5 نمطا رن رای رن از روشهاى ساده و كارامد در انتخاب ( ۰ ‎Ne Sat Pe parr‏ ‎ay eae perry ere ge yr] t]) yer Pe‏ ا ‏000 ‏حجم توليد 00000007 درآمد ناشي از توليد ‏> حجمي از توليد و يا خدمات در واحد زمان است كه به ازاء أن جمع در امد حاصل از فروش. محصول با جمع هزينه هاي توليد محصول برابر باشد

صفحه 15:
نار زنب بر بء در 02 د جد زع ‎Te‏ ‏هزینه های متفیم ‎Oe eo‏ TR قیمت فروش واحد* حجم تولید " د رآمد كل ‎Z=(TR- TC)| ۳‏ هرینه کل .در آمد کل < سود ‎ ‎

صفحه 16:
فَطَلَيْل لظا ‎AW) gh) MY)‏ * در انتخاب نوع فرايند, بايد مطمئن شد كه هزبنه هاي كل توليد از مجموع درامدهاي حاصل بيشتر نخواهد شد. (حجم توليدى كه در آن به سودهى مى رسيم ؛ نقطه سربه سر است) 235

51,000 تومان