صفحه 1:
بسم الله الرحمن الرحیم

صفحه 2:
مفهوم سازی بنیادی

صفحه 3:
عناوین: #اجزای نظریه مفهوم سازی بنیادی #پارادایم و معرفت شناسی غالب در نظریه مفهوم سازی بنیادی #فرایند پژوهش با رویکرد نظریه مفهوم سازی بنیادی هویژگی های نظریه مفهوم سازی بنیادی #نقاط قوت و ضعف نظریه مفهوم سازی بنیادی #نظریه مفهوم سازی بنیادی چندگانه

صفحه 4:
تاريخجه: نظريه مفهوم کتاب «ر 6) در كتاب بار گلاسر و استراوس ‎(COOP)‏ ‏| نخستین بار ن نظریه را ‎ee‏ ‎ec‏ بنیادی» مطرح کر!

صفحه 5:
اجزای نظریه مف مفهوم سازی بنیادی: سوال قضیه ده ‎Ss‏ in ‏مفاهيم‎ متولد سسه ی a. نظریه

صفحه 6:
مفاهیم: ذاری سس مفهوم ندی سح تعیین نکات کلیدیسسه کد گذاری اطلاعاتى > جدول بندی یر جمع آوری داده های ‎I‏ اتی

صفحه 7:
مقوله ها: ۷ تجریدی تر از مفاهیم ۷ از کنار هم قرار گرفتن چند مفهوم تشکیل می شوند ‎VV‏ شالوده نظریه

صفحه 8:
منابع ممکن برای ایجاد مقوله ها: #سازه های شعوری خود تحلیلگر اصطلاحاتی که از پیشینه های فنی و تخصصی بیرون می آید #زیانی که بوسیله آگاهی دهندگان بکار می رود

صفحه 9:
ضمیمه ها: ‎Lal‏ 3 ف ‏ار وا يم 1 3 ان معو هت ابط تعميم يافته بين یک مقوله و مفاهیم آن و ن مقوله ها ‎3 On a ‏تام

صفحه 10:
پارادایم و معرفت شناسی غالب در نظریه مفهوم سازبی بنیادی: پارادايم: مجموعه ای از اصول بنیادی است که اصول نهایی و اولیه پژوهش و آموزش را تعیین می کند.

صفحه 11:
پارادایم ساخت گرایی: بیانگر نوعی پارادایم است که پیش فرض آن حرکت از واقع گرایی هستی شناسانه به نسبی گرایی هستی شناسانه است. در اين پارادایم داش مرکب از سازه هایی است که درباره آنها نوعی اجماع نسبی میان کسانی که صلاحیت تفسیر اساسی سازه را دارند وجود دارد.

صفحه 12:
فرایند پژوهش با رویکرد نظریه مفهوم سازی بنیادی: اين رویکرد چهار مرحله دارد: هطرح پژوهش »گردآوری و تنظیم داده ها #تحلیل داده ها #بررسی روایی و اعتبار پژوهش

صفحه 13:
شکل۲. فرایند روش تحقیق ]65 مسائل ؛ مشکلات , نیازها و خواسته ها تعیین محیط پژوهش و آماده سازی برای شروع بررسی و انتخاب ابزار مناسب (پرسشنامه /مصاحبه /مطالعه اسنادی /9...) جمع آوری داده ها و ثبت مشاهدات تجزیه و تحلیل داده ها [ 0 خير استمرار در آیا لشباع داده ها حاصل شده است؟ > جمع آوری دنده‌ها | مغبوم سازی تلوریک و تدوین نتایج و دستآوردهای تحقیق

صفحه 14:
مرحله طرح پژوهش: نخستین گام» تعریف سوالاتی منعطف از مساله است.

صفحه 15:
مرحله گردآوری و تنظیم داده ‎th‏ ‏جمع آوری داده ها بصورت کمی و کیفی و تشکیل پایگاه داده جمع آوری و تحلیل داده ها باید همزمان صورت بگیرد

صفحه 16:
مرحله تحلیل داده ها" «كد كذارى باز ‎Se‏ گذاری محوری *کد گذاری انتخابی

صفحه 17:
کد گذاری باز.: بررسی» مقایسه» مفهومی کردن ومقوله بندی داده ها هدف: تولید مقوله های مختلف برای بخش های داخل متن تفکیک داده ها به مفاهیم ومقوله ها محصول اين مرحله مفاهیم هستند.

صفحه 18:
کد گذاری محوری: ایجاد مقوله های اصلی و فرعی درک عمیق تری از روابط بین پدیده ها هدف اصلی: برقراری ارتباط بین فرآیند و ساختار

صفحه 19:
مرحله بررسی روایی و اعتبار پژوهش:

صفحه 20:
ویژگی های نظریه مفهوم سازی بنیادی: » استفاده از مشاهدات میدانی» مصاحبه»یادداشتهای روزانه و ... برای جمع آوری داده ها * استفاده از داده های کمی یا ترکیب فنون تحلیلی کمی و کیفی #تفسیر آنچه که مشاهده» شنیده و خوانده می شود.

صفحه 21:
ویژگیهای افرادی که در اين نوع پژوهش شرکت میکنند: 0 داشتن دانش مربوط به پدیده پژوهش شونده 0 تمایل به شرکت در پژوهش 0 داشتن دقت کافی برای شرکت در پژوهش 0 بیان دیدگاه های خود

صفحه 22:
چگونگی ارزیابی و قضاوت اوت راجع به نظریه: درک پدیده (>.تعمیم پذیری ‎P‏ اقدام عملی

صفحه 23:
نقاط قوت و ضعف نظریه مفهوم سازی بنیادی: قوت: تحلیل داده به شكلى نظام مند نمونه كيرى نظرى جايى كه داده هاى جديد براى غنى سازى استنتاج نظريه كردآورى مى شوند

صفحه 24:
نظریه مفهوم سازی بنیادی چندگنه: جح شکل شماره‌ی ۲- نظریه‌ی مفهوم‌سازی بنیادی چندگانه؛ الگوی ت رکیبی منطفی روش استقرایی و قیاسی

صفحه 25:
با تشکر از توجه شما

51,000 تومان