علوم انسانی و علوم اجتماعیسبک زندگیروانشناسی و روانپزشکی

مقابله با استرس شغلی و مهارت سازگاری

تعداد اسلایدهای پاورپوینت : 67 اسلاید آموزش روش های کاربردی مقابله با استرس های فردی خانوادگی و شغلی و مهارت سازگاری برای کارکنان ,مدیران و خانواده ها.همراه با تمرین و تکلیف کارگاهی و ایفای نقش به صورت کاربردی.

حسن

صفحه 1:
1 Coping with Stress مقابله با استرس شغلی و مهارت سازگاری (کارکنان بانگ) دکتر ‎cal) ie quad‏ عضو هبات علمی روان نتاس دانشكاه ييام تور

صفحه 2:
قوانین و تعریف کارگاه آموزشی معارفه: م و نام خانوادگی: سابقه و سمت شغلى: آخرین استرسی که تجربه کر انتظار شما از این دوره؟

صفحه 3:
تعریف استرس استرس ادراک شده! جوک تکراری؟ غم تکراری؟!

صفحه 4:

صفحه 5:
انوع استرس حاد و مزمن : استرس حاد: استرسي است که فرد ناگهان ‏ مي شود. استرس مزمن: فرد مدتها دركير يك موقعيت تنشزا صي كر 3 3 (آرزوى زندكى در جزيره اى دور افناده). مثال؟ استرس خوشايند يا مثبت: استرس ناخوشايند يا منفى:

صفحه 6:
جسمانی افزایش میزان ضربان نفس نفس زدن ‏ گيجي. احساس سوزش انقباض عضلاني, د ‎wv.‏ زخم معده, تهوع عفونت‌هاي مکرر ميكروبي کاهش يا افزايش وزن مشکلات ديداري تغییر عادات ماهیانه تکرر ادرار, احساس دفع اسهال, بات بيماريهاي روان‌تني: آسم , جوشهاي پو سرطان, آرترئیت رماتوئید و ... يِ بدني» سردرد | Abdollahzade!

صفحه 7:
Effects of ondochy engy f doxpan ack of ‘notgy,sadnass,narvcurncs, onger, rit Stress ‏یه‎ ae” 0 on ‘ey tal rab oho Individual pancatacks,onxisty “Acre and oe sn probs دلوق ره و 57 ‎wean‏ مهم و Fer Featbeat rein blood presse ‏لس‎ مم قوع ماما ‎sonach pai‏ ممتيو غده قوق كليوى Tinos, contschon andthe dgetprflan REPRODUCTIVE SISTEM. stig ‏ی‎ ot pt pats rsd sex desta Fer manmpoen, ower ptm prodvton, reduced sal ste UNE STE ‘Lower cbt fight ‏وا اجه‎

صفحه 8:
مراحل ایجاد استرس ‎a ela bas ge peel‏ تفسیر توسط هیپوتالاموس ترشح هورمون از هیپوفیز اخطار الکترو براي غدد فوق كليوي شیمیایی براي ی هیپوفیز افزایش 1 افزایش فعالیت افزایش قدرت لخته افزايش ‎IS‏ زایش قدر ارسال پیام طحال افزایش گلیول براي تمام غدد شدن خون ۳

صفحه 9:
کید مواد قندي و ویتامین آزاد مي کند افزایش ضربان قلب ‎gy SS celle‏ ون از پوست ‎Sepa‏ ‏4 له مهيجههاا حالت تهاجمي همه ارگانیسمها هل سردي دست ويا گام مقاومت. از چند ساعت تا چند روز ادامه مي باد و بدن براي ميارزه با عامل استرس بسيج شود(تخلیه ذخایر) گام فر سود كبى: انرزي بدن تمام مي شود ودر برابر بيماريها و بد کار کردن اعضاي دیگر آسیب پذیر مي شود و بيماريها تظاهر مي يابند و ممكن است علائمي شبيه سرماخوردكي بروز نمايد

صفحه 10:
روان شناختی : الف - بخش شناختى : اشكال در تمركز ناتواني در تصميم‌گيري اختلال حافظه ‏ فراموشي افزایش افکار ناکارآمد انزواي اجتماعي ج_بخش هیجانی ر کشیدن» مصرف دارو ۱ ۱ مشکل در به خواب رفتن, « زود افزايش اضطراب و ترس از خواب بیدار شدن ( بیدار به آساني ناراحت شدن شدن اول صبح) احساس بي ارزشي و بي افزایش برخاشگري علاقگي سانحه‌پذيري کاهش اعتماد به نفس افزایش تنمایلات وسواسي کاهش شوخ طبعي تغییر در مصرف غذ ‎bd‏ 0

صفحه 11:
frequent infections taut muscles impaired judgement muscular twitches, nightmares: fatigue indecisions skin irritations 1 negativity loss of confide more fussy accident prone loss of appetite irritability loss of sex drive depression drinking more apathy insomnia restlessness apprehension [smoking more Emotions Behavior اه

صفحه 12:
آيا استرس مضر است؟ سدس عله Shop ph ge S483 کار ایی

صفحه 13:

صفحه 14:
حرکاتش با عجله همراه است غذایش را سریع می خورد اغلب احساس بی صبری می کند در کارش رقابتی است به وقت خیلی اهمیت می دهد و سعی می کند هر کاری را سر وقت انجام دهد . خیلی زود ناراحت پا عصبانی می شود بسیار بلند پرواز و جاه طلب است پر انرژی و آماده برای عمل است در هنگام بیکاری , بیقرار است اغلب سعی می کند چندین کار را بطور هم زمان انجام دهد

صفحه 15:
تحوه‌ی قکمیل: از مقیاس عددی زیر استفادء 17۳ عبارات تا چه اندازه موافقید. ‎sa)‏ ۲ سس ارقات مقیاس ‎Fee‏ ۲ علت ابجاد استرس در من 76م ‎ce ee Fou ohana a‏ آن‌ها نیستم. من در دام و شرایطی افتادهام که مجبورم بح ‎EES‏ ‏۶ موضوع این نیست که من چگونه سخت کاز كنم چنان عالی انجام دهم. موضوح این است که مين نمی‌تواتم آضی به سطح عالی در | 4 | ۳ | ۲ ‎“ye ۸ cies pats,‏ وگ برنامدى كاريم :2 و ات هراس[ ,ومطا! 2 ‎Oo eee ee‏ تناس پرداعت ان قدار ۳ ‎Sie‏

صفحه 16:
من كارم را دوست ندارم. اما نمى ترائم ریسک کنم و مسیر ترقی دهم کر در دفتعد. تمول کار مستید) من دوست عدلرم دا شک را وی شمی‌توانم دیسک کنم و آن دا دها کن. ۷ من از روابط شحصی با دیگران تاراضی هستم. ۸ برای خشنود ساحتن افرادی که در اطراف ما هستند. احساس مسترلیت می‌کتم. ‎٩‏ در هنگام کمک خواستن, دست یاچه می‌شوم ۰ من نمی‌دانم که از زندگی چه می‌خواهم. ee ee ‏به اعداف‎ eae ‏عدقدر موقل هستم» موشجع اين فسنت كه اخساس‎ =e 7 ‏دشم‎ ae ۳ ار افرادی كه عر اظراف عن رار عارنه النايستدتر يقست ‎er ge‏ ‎(eee‏ en ee eee من تصبانیت خود را پمجای آن‌که ابراز کنم فرو می‌تدورم. 11 وكنى صدمه ‎pie‏ شمكين و رنجيدء/#عطر مييظ/# ۷ من تران انتقاد را ندارم ۸ من از این که تغلم را از دست ‎Dig Nl etal he‏ شوم هراس دارم 4 داتتکی و غم و غصه ارزش ابراز کلف رال ۰ من اطمینان ندارم که کارها انجام واه شلب

صفحه 17:
نحوه‌ی امتیازبندی و تفیر نتایج امتیاز عبارات را با تکدیگرم جمع ربندیّد. ضاحب‌نظران این؛آزموّن» تجزیه‌وتحلیل زیر را انجام داداند: الف) امتیاز ۲۹ - ۲۰: فرح دای ربج خيرم الابي) ىباشد و داراى هويت و عدرّت نقس سطح بالایی است. ب) امتیاز ۶4 - ۳۰ رد دارای زندگی سالم بوده و کنترل زندگی خود را در دست دارد. اما گاهی اوقات در موقعیت پر استرس دیدگاه‌های منفی نسبت به خود. باعث ایجاد دلوايسى در او مى كردد اج) امثياز 14 - ۵۰: فرد اغلب احساس اقسردكى دارد و احساس مىكند كنه در تله افتاده است (حبس شدده است) و این ناشی از آن است که نسبت به خود نظر منفی دارد د) امتیاز ۸۰ - ۷۰ فرد در زندگی دچار بحران روانی توأم با کشمکش است. Abdollahzadel

صفحه 18:
یک تا سه مورد از آخرین استرس هایی که داشتید؟ اين سوالات را مرور كنيد آن رويداد جى بود؟ جه جيزى باعث شده كه آن رويداد استرس زا شود؟ شما جه كار كرديد؟ چگونه روی شما تاثیر گذاشت؟ جور دیگری می توانستید عمل کنید؟ bdollahzade

صفحه 19:
اعتياد به كار معتاد به کار تنها براي پول در آوردن مشغول به کار نمي شود, بلکه منافع وان هم دارد که به,دیبال احسا بين رن و متصن ثهر بودنم يأ شد ازوات:شناسان حاظر يشان ساعيه اتدكة يستتاري ان هردان ار ميران:روائظ نزديكي كه همسرانشان مي خواهند ويا وظايف مربوط به يدر بودنشان ناراحت هستند. بيشتر مردها به جاي تلاش براي شناختن اين شرايط و پرداختن به آن به راحتي مي گذارند مقتضات كاري, آنها را از احساسات تنش که رابطه نزديك خانواده آغازگر آن است. دور کند و احتمال وقوع این امتر بة ویزن:وقيي کنه کاز باعت مي شنودنترد اخساش اززنش, و آهمیت کند, همزمان زنش هم كاري مي کند که او احساس بي لياقتي کند, بیشتر است.

صفحه 20:
Abdollahzadeh

صفحه 21:
Abdollahzadeh

صفحه 22:
Abdollahzadeh

صفحه 23:
اولویت بندي کارها ‎ee ۶ 22۸‏ ع ‎Omi Rie‏ یم امه

صفحه 24:
چیستی تعارض زندگی کاری با زندگی خانواد کی Family - Work . Conflict تعریف: وقتی خواسته های یکی از دوحيطه (مثلاً كار) با تقاضاهای حیطه یکر (مثلاً خانواده) ناسازگار باشد ‏ یا نقش ها و انتظارات مربوط به یکی از حوزه های زندگی مان (مثل کار) باعث شوند تا برآورده کردن خواسته هایمان در قسمت دیگر (همچون خانواده) دچار مشکل شود. تعارض شکل می گیرد. bdollahzade

صفحه 25:
واکنش همسران در مقابل عدم ارضای نیازهای متقابل : وا کنش زنان در مقابل مردان : ۱. . احساس خستگی مفرط و درنتیجه پرخوری ۲ احساس مسوولیت افراطی برای حل مشکلات خانه و درنتیجه کار مفرط(ترس از كنار گذاشته شدن) ۴ _ بهانه گیری ها و لجبازی های بی دلیل. مردها باید به کمبود همسرشان در اين زمینه پی ببرند ونیازهای عاطفی او را تا حد امکان برآورده سازد. Abdollahzadeh

صفحه 26:
واکنش همسران در مقابل عدم ارضای نیازهای متقابل : 0 واکنش مر‌دان در مقابل زنان : (به علت عدم تصدیق و قدردانی ی تفکررات خاص خود فرد) ۱ _ نیاز به اضافه کاری در اداره ۲ نیاز به استراحت بیش از حد و در لاک خود فرورفتن ۳ نیاز افراطی به سفره دل گشودن و بروز رفتارهای زنانه

صفحه 27:
رابطه جنسیت با تعارض کار - خانواده تال ماري -تعارض نقش هویت های دوکانه (نتظارات خانوادکی از زنان) -نقش های شغلى و خانوادگی زنان موازی ‎SLAG‏ زنان - تاثیر نقش خانوادی زنان بر مسئولیت شغلی ت هویت يا نقش خانواد کی و شغلی (تظارات شغلی از مردان) -نقش های شفلی و خانوادکی مردان مکمل یکدیگرند مردان - تایر نقش های شغلی مردان بر مسنولیت خانوادگی

صفحه 28:
انواع تعارض بین زندگی کاری با زندگی خانوادگی : ۲ تعارض زمان محور(تعطیلات) ‎Time - based . C‏ ۷ تعارض دغدغه محور (بیماری همسر يا فرزند) ) ۰ 93560 - 5۲۳۵1۴ ” تعارض رفتار محور(رفتار مدیریتی) ۰ ‎Behavioral - based .C‏ 28 Abdollahzaden ——— ‏و‎

صفحه 29:

صفحه 30:
‎we 4H‏ > مد ‏ببامدهاي تعارضض بين زندكى ‎SS‏ ‎ails aie‏ (فره - سازمان - خانواد. ‏فرسودكى شديد ‏فشارهاى عصبى ‏بيمارى ها و آسيب هاى شغلى حوادث غيرمترقبه مثل اتومبيل فشار بيمارى هاى جسمانى اعتياد به مواد مخدر ‎ ‏۸ رابطه نامناسب کودک - والاین ‎٩‏ نابهنجاری های رفتاری فرزندان ۰ افزایش ترک خدمت ۱. کاهش کیفیت زندگی ‎Abdollahzadel ‎

صفحه 31:
واکنش افراد در مقابل تعارض بین زندگی کاری وزندگی خانوادگی : ‎.١‏ سررین کردن : اين افراد تعارضات را ازمحیط کار به محیط خانواده خود می برند.از پرخاشگری و غمگینی شدید تا رفتارهای نسنجیده و متناقض. ‏پرخاشگری جابجا شده!! ‏۲ تنکیک و جبران كردن : اين افراد تعارضات محيط كار را از محيط خانواده جدا نگه می دارند و سعی ‎bee ued os‏ آرام و شادی: بزاین خانواده فراهم کنند. ‎ ‎

صفحه 32:
مقوله هاى متاثر از تعادل زندكى كارى و زندكى خانوادكى : * کامیابی در زندگی مشترک * تربیت فرزندان ** اعتماد به نفس اعضای خانواده ** _رفتارهای بهنجار اعضای خانواده * رضایت از زندگی آرامش و آسایش زندگی ** تعالی و بالندگی فردی و خانواده هیچ موفقیتی در زندگی اجتماعی نمی تواند یک شکست را در خانه جبران کند.

صفحه 33:

صفحه 34:
مقابله با استرس * اول اينكه: يك فرآیند است (نه پاسخ خودکاری مثل عقب كشيدن دست به هنكام سوختن) که نیاز به انعطاف دارد. * دوم اینکه‌نبه روابط میان فرد و محیط برمی‌گردد. * سوم اینکه: با برآورد فرد (اینکه موقعیتی را تهدید کننده ادراک کند يا نه) مرتبط است. یعنی تلاشی شناختی است. که به ارزيابى درست - سنجش واقعی توانایی ها - عملکرد درست می رسد برآورد اولیه: بی تامل و عادتی (پیش داوری ها . باورهای قبلی و خطاهای شناختی) - من باید همه را راضی كنم! من بايد از همه جلوتر باشم! پیش داوری های فرهنگی قومیتی! برآورد انویه: شتابزده (نداشتن مهارت و تجارب روان شناختی) بازبرآورد:

صفحه 35:
"من آن زندكي را دوست دارم که... "هدفم از رتدگی كردن و کار ‎was‏ ۳ است که.. معنای تعادل در زندگی؟ نقش های خانوادگی شما ---- نقش ‎sla‏ شغلی شما سندرم فراموشی نقش ها(رییس,پدر یا مادر,دوست,همکار)

صفحه 36:
شکار میمون! ۰ ضرورت دستيابي بسه چيزهاي مختلف در زندگي(حرص و ولع) ما را زنداني لن چیزها مي کند. در حقیقت متوجه نیستیم که از دست دادن بخشي از چيزي, بهتر است تا از دست دادن کل آن ‎vis?‏

صفحه 37:

صفحه 38:

صفحه 39:

صفحه 40:
اهمیت هدف . ارتباط و شناخت نیازها در سازمان فعالیت چرا سب به دلیل اینکه دو گروه به طور مجزا جمله را تکمیل کنند. گروه اول: چرا یی (به تعداد نفرات چرا مطرح شود) گروه دوم: به دلیل اينکه ده (به تعداد نفرات به دلیل اينکه مطرح شود) جراى اول كروه اول با به دلیل اینکه گروه دوم خوانده شود!

صفحه 41:
تفاوت ‎sb‏ فردی و ‎au lio‏ استرس زا * تمرین ترسیم 3% * تمرین کفش دیگری تطابق مشکل من با هدف من قبل از جستجوی راهبردهای مقابله: - مربوط به کدامیک از اهداف. امیال, ارزشها و رغبتهای شما بوده است؟ “آيا تحت تأثیر اطرافیان (مثل مادر. پدر. برادر. خواهر یا اقوام) یا مدهای اجتماعی گذرا هستند؟ 7 دورة ستی خاص؟

صفحه 42:
: تکلیف کار گاهی هر گروه يا فرد این تکلیف را پانزده دقیقه انجام دهد: افراد سرسخت يا افراد ماهر در مقابله با استرس چه ویژگی هایی دارند؟ چگونه عمل می کنند؟

صفحه 43:
: = آگاهانه جوادك 5 واقعمت ها منفي و تطابق خود با تکیه بر گفتارهاي دروني مثبت حفظ تعادل احساسي و عاطفي حفظ روابط رضایت بخش با دیگران ۱ اطلاعاتي د > ۰ > با مش پ در مورد نجوه مواجهه * و شش براي مقابله با است منعطف ‎oS >‏ يكي بكي ون ‎٠‏ با عوامل تنيدگي زا تكانشي و بي‌تأمل برخورد نمي ‎was aon ۰‏ لتودانة اتوناتی قجدد موقعیت بپردازند.

صفحه 44:
واکنش معمول شما به استرس های شدید چیست؟

صفحه 45:
شخص یا اشتخاصض موفعيت:. قاقد مهارت كنار أمدن با استرس‌اند. یک گروه موقعیت استرس‌زای شغلی را طراحي کند که شخص يا اشخاص موقعیت, دارای_مهارت کنار آمدن با استرس‌اند. یک گروه موقعیت استرس‌زای غبرشغلی را طراحي کند که شخص يا اشخاص موقعیت, فاقد مهارت کنار آمدن با استرس‌اند. ‎Ss‏ گززوه:موقعیت استرس‌زای غبرشغلی را طراحي کند که شخص يا اشخاص موقعیت, دار اي مهارت کنار آمدنبا ‎

صفحه 46:
شیوه‌های افراد در کنار آمدن با استرس: 2 دو شکل كلي کنار آمدن با موقعيت‌هاي استرس‌ر؛ و" رد روش‌های مسأله محور: این روش مستلزم درك و تعریف مشکل و یافتن راه‌حل‌هاي احتمالي آن است مثال : در یک مسیر شلوغ, انتخاب مسیر کم ترافیک تر و وسیله نقلیه مناسب تر روش‌های هیجان محور: در این روش, مقابله‌ي هیجان - محور مبتني بر کنترل هیجان و احساسات بوجود آمده در خود فرد است. مثال : دریک مسیر شلوغ تحمل کردن, گرا و فکر اینکه حداکثر تا دو بر ‎a‏

صفحه 47:
مقابلیهای مساله مدار ‎-١‏ تلاش و فعالیت در جهت حذف یا به حداقل رساندن استرس ‏۲- استفاده از مهارت حل مسئله ‏۳- فکر کردن در مورد استرس ‏6- برنامهریزی کردن ‏۵- کنار گذاشتن فعالیتههای غیر ضروری و تمرکز بر استرس و مشکل موجود جهت به حداکثر رساندن تمرکز فکری ‏7- صبر و بردباری کردن به جای استفاده از راه حل های عجولانه و تکانشی ‏۷- راهنمایی و مشورت گرفتن از دیگران ‏۸- جستجوی اطلاعات ‎

صفحه 48:
هیحان مدا دعا و نيایش و مقابلههای مذهبی معنی جدید و مثبت دادن به استرس درد دل کردن با اطرافیان و نزدیکان ابراز محدود عواطف پرت کردن حواس گفتگوی درونی پرداختن به فعالیتهای ذهنی پرداختن به فعالیتهای جسمی

صفحه 49:
شیوه های متنوع افراد در کنار آمدن با استرس : رویاروی‌گر : منفعل نبودن» ابراز وجود و قاطع بودن دوری‌جویی : "طوری رفتار کردم که انگار اتفاقی نیفتاده است." سرنوشت - انکار خویشتن‌داری: تنظیم احساسات و اعمال - عدم ابراز عجولانة احساسات استمداد از دیگران: "با کسی که کمک کنده بود مشورت کردم *-پیه‌ای به دور خود نتنیدن- مسوولیت‌پذیری: پذیرفتن نقش من در بروز مشکل - من بی نقصم!-کلا دیگران مقصرند! -واکنش افراطی به انتقاد - فرهنگ عذر خواهی؟ سبک تربیتی ما گریز و پرهیز:توسل به خیال پردازی - خواب و خوردن - مصرف دارو یا سیکار برنامه‌ریزی برای حل مشکل: "می‌دانستم باید چه کار کنم» بنابراین به تلاش خود افزودم تا چاره‌ای بیابم." بازنگری گونه‌ای مطلوب تغیبر یافتم یا رشد کردم." اجرای فرایند حل مساله

صفحه 50:
نکات کلبدی برای بر قرا تجزیه وتحلیل خود توجه کردن به درک مسائل احسا عا استفاده كأرامد از ساده زندكى كردن كا كنترل فشار روانى به جالش کشیدن روش های فکری و رفتاری - تفیر در باورها و دراک افكار نوو تقويت انعطاف پذیری صحبت كردن با خود با زبان مثبت - يرهيز از جملات "من نمی تونم "و نگرش ذهنی اختصاص زمانی برای احساسات و عواطف - تمرین شادی و کامیابی در زندگی ورزش - تفریح و گردش و استراحت جسمی و روحی ازماندهی و مدیریت امور با زمان بندی تمرکز بر ارزش های درست زندگی - کاهش مسوولیت ها وتعهدات غیر ضروری ذهنى و تمركز هوشمندانه تر جستجوى اطلاعات و يادكيرى ارتقا سلامت روان

صفحه 51:
* پنج بار این جمله را تکمیل کنید * نظر ديكرهمكارانتان را درباره اين ويؤكى ها جويا شويد. * بعد از مشورت أيا بهتر نيست تغييرى در ويزكى هايتان بدهيد. * همانطور كه درباره ويزكى هاى ديكران نظر مى دهيد درباره خودتان هم مى توانيد؟ انعطاف پذیر بودن: به معنی توانایی استفاده از حداکثر امکانات و راهبردهای مقابه‌ای در ادارة درخواستهای محیطی و فشارهای جهان برونی است.

صفحه 52:
تکلیف پرنامه هفتگ ا- برنامه معمول هفت روز هفته تان را بنویسید. اهمیت انتخاب فعالیت های سالم و مثبت برای خود و خانواده ۲- فعالیت های متفاوت و مفیدی که تمایل دارید انجام دهید را در برنامه هفتگی جدیدتان بیاورید. چه تفاوتی بین برنامه اول و دوم حاصل شد. درباره برنامه خود در گروه ها بحث کنید. ۳- برنامه سوم را واقع بینانه تر بنویسید.

صفحه 53:
تتش های کاری خود را به خانه منتقل نکنید. هر روز هدف خود از کار و زندگی را تعریف کنید. توجه ویژه به ارزشهای زندگی تان کنید. جايكاه دين و معنويت را ارج نهيم. ارزشس شغلتان را تشخيص دهيد و از كار خويش لذت ببريد. مواخلب گفتگوهای های دروفی تان باشید.رابطه بين شنا زمان موثر را در محل کارتان افزایش دهید. اصل تفاوت های فردی را فراموش نکنید. مهارت های آموزش داده شده(متل حلاجی استرس و هشت راهبرد) را مد نظر داشته باشید. به توانایی خود برای ایجاد تعادل باور داشته باشید.انعطاف پذیری را تمرین کنید. به ديكران براى مقابله به استرس كمك كنيد و در مواقع لزوم كمك بگیرید. بكوشيد نيازهاى شسريك زندكى تان و فرزندان را دريابيد. مهارت هاى ده كانه زندكى را آموزش ببينيد “Bee

صفحه 54:
ص 5 ‎ee SO EET Cee TS‏ هميشه به رئبال نزاع و ستيز ئر. ‎rap‏ ۲ أكر با آنها برغور ركرريرء رور شويرء د ركيرى آنها با شما يست 4 ل ارمان در گذشته شده است را با خود به دوش می کشیم. از آن حوادث عیور کردید. و دیگر چیزی عوض تميشود. ام اكر هنوز هم در ذهن پیشقایید. رعا کنید و آزاد گردید.

صفحه 55:
تصميم بلیریم استار تغییر باشيم نه قربانی تقریر» در بازی زنرگی آگر عوض نشویم, تعویش خواهیم شر. بسیاری از مشکلات ‎ee RS‏ ۳[ ۳ ‎eB)‏ همديكر حرف ميزديم ‏بلع ‎ ‎S399 91 Pe eer Seal Nl Lee] ‏آن روز واقعا زندکی کرده ایم... ‎eg err) Be es er ‏در كذشته رَتدكى ميكنتد.‎ ‏ا الل‎ sigslusl ‏ا لك‎ 9

صفحه 56:
RELAK

صفحه 57:
برای اینکه یک ر ابطه استوار بماند باید مانند یک گیاه بطور منظم مراقبت شود. نيازى به توجه تمام وقت نيست. اما 55-0 e ‎eed)‏ ا لق ‏صورت بعد از مدتى يزمرده ‏خواهد شد اما ميتّوآن به آن جان دوباره بخشید. اگر برای مدت طولانی مورد غفلت واقع شود. هرقدر هم آن را آبیاری کنید و به آن توجه نشان دهید. برتخواهد گشت. ‏همیشه برا ی کسانی ‏یوق ‏۳ ‎Pa gery‏ ‎

صفحه 58:
مدیریت تعارض در سازمان شناخت و ادایهی تعارض به‌صورتی معقول. منصفانه و کاراست» تعارض می‌توطفدبا استفاده از مهارت‌هایی چون ارتباطات موثر. حل مسئله و مذاکره. مدیریت شود قبل از هرچیز برای ادایهی تعارض بلید آن‌را شناسایی و تجزهه و تصلل کرد و علل ایجاد تعارض را مورد بررسی قرار داد سٍ چس از تشخهص تعارض و علل آن؛ نکتهی کلیدی در مدیوهت تعارض, انتخاب سبک مناسب | 58 Abdollahzadet

صفحه 59:
روشهاي ناموثر در حل تعارض بي اعتنايي مداراگري اداري ( موضوع تحت بررسي است ) * رويه هاي طولاني و پیچیده ( فرسایش افراد و گروه هاي متعارض ) ‎٠‏ اختفا و ينهان كاري ‎٠‏ ترور شخصيتي فرد متعارض ‏ايجاد انزوا فشار منفى ‎٠‏ تهديد براي سكوت ‎

صفحه 60:
تفاوت سبك‌ها با استفاده از تمثیل حیوانات الف- حل مسئله‌ي مشارکتي: دلفین‌ها اغلب این سبك را انتخاب مي كنند و همكاري و مشاركت در زندگي آن‌ها هميشه حرف اول را مي‌زند. ب- رقابت‌جويي (تحکم): شیر. سمبل و نمون‌ي سبك تحکم است. قدرت شیر به او کمك مي‌کند تا هر آن‌چه را که مي خواهد به‌دست آورد. عو - اجتناب: : سمبل اين سبت؛ لاك يشت = است. جون بومحض رويارويي با هر مسئله‌اي خود را در لاكش فرو مي‌برد. البته همان‌طور که لاك‌پشت تا ابد نمى تواند در لاك خود باشد: اجتناب در تعارض نیز نمی‌توانذ همیشگی باشد.

صفحه 61:
تفاوت سبك‌ها با استفاده از تمثیل حیوانات د- انعطاف‌پذيري (مدارا) آقتاب‌پرست. سمبل و نشانه‌ي این سبك است چون با تغییر ‎Sy‏ خود را با محیط هماهنگ مي‌کند. تغییر رنگ به او کمك می‌کند تا به سرعت با محیط اطرافش انطباق پیدا کند. «- مصالحه (توافق) كورخر مي تواند سمبل اين سبك باشد. او نه يك اسب سياه است و نه يك اسب سفيد بلكه با تقسيم تفاوتهاء باریکه‌هایی از دو رنگ را انتخاب کرده است.

صفحه 62:
مدیریت در زمان مواجه با تعارض ۱- تعیین یک هدف واحد و سوق دادن گرو هاي متعارض به سوي هدف مشترک 2- تایید کردن بروي علایق مشترک در گروه هاي متعارض 3- گوش فرادادن به نیاز هاي و اهداف كرو هاي متعارض و درک صحیح از نیاز هاي هریک به منظور ایجاد یکت زاهکار منامتب:جهت ایجاد:شرایط مناشب..

صفحه 63:
مدیریت در زمان مواجه با تعارض 4- جدا سازي گروه هاي متعارض از مسایل و ایجاد شرایط مناسب جهت ارائه مسائل و راهكارهاي متناسب با انها . 5- جابجايي موقعیت هاي سازماني در راستاي تغییر در نجوه عملکرد گروه ها و پا سازمانها " به منظور تحلیل تعارض در شرایط خارج شدن از مسیر و هدف سازماني 6- ایجاد اعتقاد و نگرش همسو در سازمان و در عین حال باز گذاشتن زمینه جهت ارائه عقاید و نظرات هدایتگر اعضا و گروهها

صفحه 64:
مدیریت در زمان مواجه با تعارض 7- ایجاد سلسه مراتب سازماني و تعیین رده بندي قدرت به منظور هدایت سازمان خارج شده از حد متعادل تعارض توسط مدیریت 8- استفاده از قدرت سازماني در تقلیل تعارض و تعریف محدوه و منطقه وظایف و اختیارات هر گروه و یا هر شخص در سازمان .

صفحه 65:
مدیریت در زمان مواجه با تعارض 9- تبین و تعیین نگرش دلایل قبول و یا عدم قبول اجراي یک فرايند( يديد آورنده تعارض )) در یک سازمان و ایجاد فرهنگ ((عدم پذیرش به همراه ارائه راهکار )) جهت کنترل نگرش تعارض گرا در سازمان و تعریف آن به عنوان دلیل براي پیشرفت و نه عاملي براي نفاق . 0 - تعیین و تعریف قوانین و الزامات سازماني در راستاي تبین اين واقعیت که منظور سازمان که حصول طريق ایجاد تفکر ها و نوآوري هاي متفاوت و گاهاً متضاد يديد مي آید del

صفحه 66:
مدیریت در زمان مواجه با تعارض 1- با توجه به شرایط وموقعیت سازماني گاهي به نظرمي رسد بهترین روش براي ایجاد ‎gull‏ در سازمان عقب نشيني نسبت به گروه متعرض به منظور حفظ شرایط و پدید آوردن زمینه جهت رسیدن گروه متعارض به مطلوب مد نظر خود مي باشد. این نگرش در دورنماي آینده سازمان می تواند اثرات مثبت بگذارد . نرم نسبت به نفرات و سخت نسبت به مسائل.

صفحه 67:
آرزوهای سازمانی اگر می توانستید تغییری در کار خود ایجاد کنید؟ چه آرزوهایی دارید؟ اگر رییس بودید؟ آرزوی رییستان؟ روش های مقابله با استرس و مدیریت تعارض مطرح شده را در محیط کار و خانه تمرين كنيد و آنها را ارزیابی کنید. ez Abdollahzadeh

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان