کسب و کارکامپیوتر و IT و اینترنتعلوم مهندسیگزارش‌های دولتیمدیریت و رهبریسایر

مقايسه تطبيقی چارچوب‌ها و استانداردهای مديريت خدمات فاوا و چالش های یک پیاده سازی موفق

صفحه 1:
انجمن انفورماتيك ايران گروه تخصصی راهبری و مدیریت خدمات فناوری اطلاعات win ‏مقايسه تطبيقي جارجوب ها و استانداردهاي مديريت خدمات فاو/‎ ‏و چالش های یک پیاده سازی موفق‎ ‏دعتر محمد شریفی‎ ۱ 1391 ‏آبان‎ 4 ees

صفحه 2:
COR Gad Da ESTE TONES LOeS cae ” استاندارد ايزو (00000000(20000000© ‎(IGONEC‏ ” مدل يكيارجه بلوغ سازمانى جهت خدمات (00001-0600©) ۱ aS Ip Et cee OE COOOO ۷ چالش های یک پیاده سازی موفق

صفحه 3:
مدل 630۳/۴

صفحه 4:
Sas Gand nt UAE Sp rarar verge Cea ایک لمولمج:0) ریسب(بسب(])شناخته شده در زمینه مدیریت خدمات یک چارچوب جامع مبتتی بر بهترین تجارب کسب شده توسط هزاران شرکت در سرتاسر دنیا شامل بيش از بيست فرآيند و عمليات 50050 hire prer ne)

صفحه 5:
508 5 اور Stanton, vice Impro

صفحه 6:
(CEO AORN ESTOS Ee rent) FEUER EPO pe ee enone ‏بر فناوری اطلاعات‎ ” مبتنى بر جاريجوب 0.2 ,14141 4 © فرآيند مختلف چیده شده در 6 بخش

صفحه 7:
استاندارد ایزو 500060060 0000 30 مدیریت سلع حدمت گزارش خدمات مدریت وجود و مه رنه خمات 117 میت اتشار

صفحه 8:
Cer reer ees و میوش سای ایغ راید ی تیب ره ات 22221011111306

صفحه 9:
9۹۱ ta Senne 8 = aan ای 6

صفحه 10:
جهت‌خدمات مدلی کپارچه بلوغ سازمانی(000001-00) CMMI-SVC content CMMI 14 7 conten Capacity and Incident ‘Availability Resolution & Prevention 16 Core Process Areas Service ‏انهه‎ and 1 shared PA (SAM) Service Service System System Transition 1 aa Serves Management Continuity Caer Service (CHMESVC) Overiewe = Software Engineering Institute | CarnegieMcllon ‏سس‎ 5

صفحه 11:
0 تطبيقي کر ۱

صفحه 12:
’ i

صفحه 13:
چالش های یک پیاده سازی موفق عدم توجه به فرهنگ سازمان Integration Time

صفحه 14:
چالش های یک پیاده سازی موفق عدم حمايت جدى مديران از بروزه

صفحه 15:
چالش های یک پیاده سازی موفق عدم ایجاد تحرک همراه با نتایج مثبت در پروژه

صفحه 16:
چالش های یک پیاده سازی موفق ۱ Tenner eet ire

صفحه 17:
چالش های یک پیاده سازی موفق توجه بیش از حد بر روی دیاگرام های پیچیده وعدم توجه به راهکارهای خارج از حیطه استاندارد/جارجوب 0۳ Fy i oi 1 Uf 11-51 ody

صفحه 18:
چالش های یک پیاده سازی موفق ابهام زیاد در فعالیت ها و آزادی بیش از اندازه به دپارتمان ها

صفحه 19:
چالش های یک پیاده سازی موفق عدم مرور فعالیت های صورت گرفته و همچنین تمرکز زیاد بر کارائی فعالیت های در حال انجام

صفحه 20:

صفحه 21:
‎ae)‏ رل (۱۱۱۱۰ راو توت اور

انجمن انفورماتیک ایران گروه تخصصی راهبری و مدیریت خدمات فناوری اطالعات سمينار 1 محتویات مقدمه کتابخانه زیرساخت فناوری اطالعات ()ITIL استاندارد ایزو )ISO/IEC 20000(20000 مدل یکپارچه بلوغ سازمانی جهت خدمات ()CMMI-SVC مقايسه تطبيقي چارچوب‌ها و استانداردهاي ITILو ایزو 20000 چالش های یک پیاده سازی موفق 2 مقدمه مردم فرآیند تکنولوژی مدل PPT 3 ک تابخانه زیرساختف ناوریاطالعات)(ITIL ‏ ‏ ‏ ‏ 4 یک De-facto Standardشناخته شده در زمینه مدیریت خدمات یک چارچوب جامع مبتنی بر بهترین تجارب کسب شده توسط هزاران شرکت در سرتاسر دنیا شامل بیش از بیست فرآیند و عملیات آخرین نسخه آن دارای 5قسمت است ک تابخانه زیرساختف ناوریاطالعات)(ITIL V.3. 5 استاندارد ایزو (ISO/IEC 20000) 20000 اولین و تنها استاندارد جهانی برای بهبود فرآیند های مبتنی بر فناوری اطالعات مبتنی بر چارچوب .ITIL V.2 13 فرآیند مختلف چیده شده در 5بخش 6 استاندارد ایزو 20000 فرآیند های مدیریت و طراحی خدمات مدیریت ظرفیت مدیریت سطح خدمات مدیریت امنیت گزارش خدمات مدیریت مالی فرآیندهای کنترل مدیریت وجود و ادامه ارائه خدمات مدیریت پیکربندی فرآیند های مدیریت ارتباط مدیریت تغییر فرآیند های انتشار فرآیند های کشف مدیریت ارتباط کسب و کار مدیریت رخداد مدیریت انتشار مدیریت پشتیبان کننده مدیریت مشکل ابزار های خودکارسازی 7 جهتخدمات مدلیکپارچه ب لوغ س ازمانی)(CMMI-SVC ‏ارائه شده توسط موسسه مهندسی نرم افزار دانشگاه ‏Carnegie Mellon ‏مدلی برای افزایش بلوغ فرآیند های مبتنی بر ارائه خدمات ‏پیشنهاد کننده 5سطح برای تعیین بلوغ سازمانی 8 CMMI-SVCب ر اساس ب لوغ س ازمانی Optimizing Focus on continuous process improvement 5 4 3 Quantitatively Managed Process measured and controlled Defined Process characterized for the organization and is proactive Managed Process characterized for projects and is often reactive 2 1 Process unpredictable, poorly controlled, and reactive Initial جهتخدمات مدلیکپارچه ب لوغ س ازمانی)(CMMI-SVC 10 مقايسه تطبيقي چارچوب‌ها و استانداردهاي فوق ‏ISO/IEC 20000 11 ‏ITIL V.3. چارچوب/استاندارد تعداد فرآیند عدد 13 بیش از بیست ندارد دارد مدرک برای اشخاص دارد ندارد مدرک برای سازمان 20000 ب رایایزوPDCA ISO 20000 Business Requirements Business Results Management Responsibility PLAN Service Management Customer Satisfaction Request for New/Change Service ACT Other Processes Continual Improvement DO Implement Service Management Other Processes Service Desk Other Teams New & Changed Service CHECK Monitor, Measure Team & Other People Satisfaction 12 Customer Satisfaction Customer Requirements Customer Requirements چالش های یک پیاده سازی موفق عدم توجه به فرهنگ سازمان ۲ Mo o d / En e rg y I ntegration Denial Anger Exploring possibilities Negotiation Dip Time T- θ T- β T T+α 13 چالش های یک پیاده سازی موفق عدم حمایت جدی مدیران از پروژه 14 چالش های یک پیاده سازی موفق عدم ایجاد تحرک همراه با نتایج مثبت در پروژه 15 چالش های یک پیاده سازی موفق عدم اختصاص مالک فرآیند و دستورالعمل کاری 16 چالش های یک پیاده سازی موفق توجه بیش از حد بر روی دیاگرام های پیچیده وعدم توجه به راهکارهای خارج از حیطه استاندارد/چارچوب 17 چالش های یک پیاده سازی موفق ابهام زیاد در فعالیت ها و آزادی بیش از اندازه به دپارتمان ها 18 چالش های یک پیاده سازی موفق عدم مرور فعالیت های صورت گرفته و همچنین تمرکز زیاد بر کارائی فعالیت های در حال انجام 19 پرسش و پاسخ 20 با تشکر از حضور شما Sharifi1400@yahoo.co m 21

51,000 تومان