کسب و کارآموزشعلوم مهندسیمدیریت و رهبریسایربرنامه‌ریزیمهندسی شهرسازی

مقایسه مدیریت شهری پاریس و لس آنجلس

ارائه شده به عنوان پروژه دانشجویی تعداد اسلاید های پاورپوینت : ۳۲ اسلاید در این پاورپوینت به مقایسه مدیریت شهری در دو شهر پاریس و لس آنجلس می پردازیم .موضوعات پرداخته شده در پاورپوینت به شرح زیر است : تقسیمات کشوری و مدیریت سرزمین فرانسه تقسیمات اداری کشور فرانسه قلمرو قدرت در ساختار اداری فرانسه ساختار و ماهیت نظام سیاسی فرانسه ساختار منطقه ای پاریس وظایف حاکمیتی شهردار پاریس وظایف شورای شهر پاریس بررسی بودجه ها و اعتبارات شهر پاریس موفقیت ها و چالش های شهر پاریس ساختار قدرت و حکومت در ایالات متحده جایگاه حکومت های محلی و مدیریت شهری در قانون اساسی ایالات متحده ساختار و الگوی حکومت محلی شهری وظایف شهردار لس آنجلس وظایف بخش های مختلف شهرداری لس آنجلس شرح وظایف دپارتمان های شهرداری موفقیت ها و چالش های شهر لس آنجلس نتیجه گیری

afshinfatemi68

32 صفحه
588 بازدید
09 فروردین 1401

برچسب‌ها

صفحه 1:
مقایسه مدیریت شهری پاریس و لس آنجلس =

صفحه 2:
در سطح کشور(فرانسه) موقعیت جغرافیایی قرانسه کشوری در غرب اروپاست مساحت 34340 کبلومترمریع ‎out Son‏ كشور منطقه غربن اروياست ت و با كشورهاق ‎vol‏ , ‏موناکو‎ » Lite ‏پلزیک , لوکزاسورگ‎ seth Suite ee ‏آندورا و اسپانیا ز‎ Sublet alae Jus. شرايط آب وهوا هوای ‎celles wee‏ و غربى كشور یم طوب , در نواحی شرقی معتدا کوهستاتی و و در مناطق جنوبی مدیترانه ای و روی هم رفته نسبتا پرباران است

صفحه 3:
جمعیت جمعیت فرانسه در سال 2020معادل 67.390.000 تن بوده است که با توجه به مساحت آن تراکم جمعیت تقریبا به ۱۲۰ تن در کیلومتر مریع می رسد . رشد سالانه جمعیت این کشور در زمره کشورهای دارای رشد جمعیت پایین قرار دارد .این میزان رشد همواره شد بطثی وکندی در ۵۰ سال گذشته داشته است و گرایش رنه بکهزنشینی :و مکونت در شپرهایه ‎‘bled‏ ‏شرایط اقتصادی و اجتماعی همواره تحرک و جابه جایی شهرها را به نفع شهرها رقم زده است .از مجموع جمعیت این کشور ۷۶7 در مناطق شهری و /۲۴ در مناطق روستایی زندگی می کنند. بررسی تغییرات جمعیت شهری این کشورتاکنون نشان می دهد که به لحاظ کمی در آين سال ها ۵۰ میلیون تن از جمعیت این کشور در شهرها زندگی داشته ‎“asl‏

صفحه 4:
تقسیمات کشوری و مدیریت سرزمین از سال ۱۹۸۲ در اثر توجه به عوامل تمرکززدایی و واگذاری اختیارات جدید تقسیمات نوین کشوری شکل گرفت . به گونه ای که دولت مرکزی مسئول تهیه و اجرای سیاست اقتصادی و اجتماعی کمون ها (آخرین تقسیمات کشوری در فرانسه) و دپآرتمان ها (تقسیمات سیاسی میان مناطق و کمون ها( را برعهده دارد. * وزارت کشور از طریق رسای ادارات کشور بر تصمیم گیری سیاسی حکومت های محلی (شهرداری ‎(We‏ ‏نظارت دارد . اين الگو نیازمند یک دولت مرکزی نسبتا قدرتمند می باشد. حرکت به سوی تمرکززدایی در فرانسه با توجه به تحولات زیر می باشد ۱- افزایش قدرت و اقتدار تصمیم گیری بخش های حکومت محلی 2 تحول ایدئولوژی نخبگان در گذر زمان 3 تصمیم دولت برای حرکت به سوی تمرکززدایی به واسطه فشارهای مالی زیادی که متحمل می شود.

صفحه 5:
ویژگی های مدیریت سرزمین در فرانسه تمرکززدایی , سلسله مراتب فرماندهی , غالب بودن قوه مجریه و پیروی از قوه مقننه تقسیمات اداری کشور فرانسه منطقه - شهرستان - شهر یا روستا (کمون) کشور فرانسه دارای 26 منطقه , 100 شهرستان و 0 کمون می باشد. وظایف کمونها : برنامه‌ریزی شهری, کنترل کاربری زمین‌ها و امنیت شهر وظایف شهرستان‌ها : احداث جاده‌ها, خدمات عمومی, حمل‌ونقل مدرسه‌ها, آتش‌نشانی, کمک به افراد ضعیف, .ساخت وساز مدارس سطوح ابتدایی و برنامه‌ریزی روستایی .وظایف مناطق : برنامه‌ریزی منطقه‌ای, توسعه اقتصادی, آموزش حرقه‌ای, ایجاد دبیرستان

صفحه 6:
قلمرو قدرت در ساختار اداری فرانسه ۳۳۹ ملى رئيس جمهور . مجلس ملى , شوراى قانون اساسى منطقه ای دولت های استانی = میانی (دپارتمان ها) 01 5 محلى ,كمون ها بخش , نواحی شهرداری , رای مستقیم مردم شوراهای شهر , شهرداری ساختار و ماهیت نظام سیاسی قوای اصلی نظام سیاسی کشورشامل ۳ دستگاه می باشد - قوه مجریه - قوه مقننه - شورای قانون اساسی قوه مجریه حکومت این کشور جمهوری است به عبارنی رئیس جمهور قدرت اجرایی کشور را بر عهده دارد. رئیس جمهور با رای مستقیم مردم و برای مدت پنج سال انتخاب می شود .رئیس جمهور نخست وزیر را انتخاب و به مجلس نمایندگان معرفی می کند در اين حالت نه تنها رئیس دولت بلکه رئیس حکومت نیز محسوب می شود .

صفحه 7:
رئيس جمهور مى تواند رای تصویب قانون آن را به همه پرسی بگذارد و حق انحلال مجلس ملي به عهده اوست قوه مقننه پارلمان فرانسه از دو مجلس مجمع ملی و سنا تشکیل شده است . مجلس مجمع ملی 485 نماینده از استان های فرانسه دارد وبا رای مستقیم مردم به مدت ۵ سال انتخاب می شوند ۰ مجلس حق دارد بر کار دولت نظارت نماید. مجلس سنا از ۳۰۵ تماینده تشکیل می شود که به طور غیر مستقیم و به مدت نه سال از طرف وکلای شوراهای محلی انتخاب می شود و هر سه سال یک سوم آن ها تغییر می کند . نقش مجلس سنا تشریفاتی است . رئیس جمهور حق انحلال مجلس سنا را ندارد و مجلس سنا نیز نمی تواند دولت را ساقط کند:

صفحه 8:
شورای قانون اساسی ۳ شورا متشکل از نم تن برای مدت نه سال وجود دارد که بر اجرای قانون اساسی و اجرای انتخابات تا مرحله تهایی ‎pile‏ نتیجه نظارت دارند. اعضای شورا به صورت زیر انتخاب می شود . * سه تن به وسيله رئيس جمهور ‏© ون نیت وتشیلة,مجلش ‎li‏ ‏* سه تن پس ازمعرفی رئیس جمهور به مجلی ملی و با رای مجلس * رئیس جمهورهای قبلی نیز به صورت مادام العمر عضو شورا هستند ‏وظایف شورا + دادن حکم برای اختلافات در مراکز قدرت * تطبیق دادن قوانین عادی با قوانین اساسی

صفحه 9:
* جمعیت : 2.161.000 تن ۰ مساحت : 1457 کیلومتر مريع قانون گذاری : شورا با ۴ عضو ۰ تقسیم بندی : منظقه مرکزی پاریس و هفت ناحیه ساختار منطفه ای پاریس این ساختار از یک منطقه مرکزی و هفت ناحیه اطراف شده است .در پاریس یک شهردار ( فرماندار ) مرکزی و یک فرماندار برای هر یک از هفت ناحیه وجود دارد.

صفحه 10:
وظایف حاکمیتی شهردار شهردان پازیس دازای دو سنمت فهم مت:باشد 1 - رئیس اجرایی حکومت محلی 2 - نماینده دولت وعضوهیئت دولت ‎show cles sla!‏ محلی وکنترل * جمع آوری اطلاعات نهایی آن ها ‏* تهبه و تنظيم دستور جلسة و رياست ‎٠ "١‏ * انتشار قوانين و تضمین اجرای أن جلسة شورا ‏* كنترل و نظارت بر انجام خدمات * ايفاى نقش مشاوره اى عمومی ‏+ نطارت و سرپرستی امور پرسنلی ۰ ۰ اعمالي قدرت در زمینه تحقبقات و شهرداری ها رسیدگی های قضایی ‏* نمایندگی شهرداری ‎eee‏ قانونی ‏ * جمع آوری و حفظ آمار ضروری ‎ee Ll‏

صفحه 11:
شهردار باريس در کی و ایستگی تسبی به دولت از اختبارات و وطایف گسترده ای برخوردار است .در پریس تقرباتماص | ‏كه تصور‎ Sales آن ها در یک شهر می رود بر عهده شهرداری است مهم ترین ود ایف شهردار پاریس به شرح زیر است. ارائه خدمات شهری و زب برنامه ریزی شهری مدیریت ترافیک شهری متك > مور رنه ها حفاظت محیط زیست رسیدگی به امور فرهنگی ,جوانان و ورزش انجام کلیه امور عمرانی شهر سیدگی به امور رفاهی و خدمات اجتماعی ۳

صفحه 12:
شورا عردم از طریق سازوکار شورا در اداره امور شهر و تصمیم گیری های مدیریت شهری مشارکت داشته و نقش خود را مى کنند . اعضای شورای منطقه پاریس ۱۴۴ تن می باشد و برای یک دوره شش ساله به وسیله مردم انتخاب می شوند. اعضای شورای منطقه پاریس * ۳۰ تن از اعضاى مجلس شورای ملی قرانسه ۰ ۲۰ تن از شورای شهر پاریس ۰ ۲ تن از شوراهای شهر هفت ناحیه دیگر * ۴۲ تن از طرف شهردار ناحیه های دیگر شوراها دارای قدرت و اختبار عمومی هستند , بنابراین قادراند تا در تمام مسائل محلی که نفع محله یا منطقه در آن مطرح باشد بحث و تبادل نظر نمایند .در زمینه های مربوط به تصمیم گیری و مدیریت همانند تهیه و اجرای طرح های شهرسازی نیز مشارکت های مردمی نقش قابل توجهی دارند. وظایف شورا * امور مالی * امور کارمندان و کارکنان +آذازه آملای یهزذاری

صفحه 13:
در نظام مدیریت شهری فرا رراهای شهر نقش اساسی دارند .در سایر زمینه های مربوط به ی و مدیریت همانند تهیه واجرای طرح های شهری نیز در این کشور مشارکت های مردمی سهم قابل توجهی دارد . نگاهی به مرا تهیه و تصویب ن می دهدکه از همان آغاز یعنی مرحله مشورت با اجتماعات محلی , بنیان کار بر پایه مشارکت های مردمی نهاده شده است . در انتخابات شهرداری ها رای دهندگان به یک لیست رای می دهند نه به یک تن.اولین نفر در اين لیست شهردار ‎Go‏ شود و بقیه عضو شورای شهر. بودجه و اعتبارات در حال حاضر حکومت ‎las‏ دو نوع مالیات دریافت می کند 1- مالیات مستقیم : مالیات بر املاک , مسکن و تجارت 2 مالیات غیر مستقیم : مالیات بر نقل و انتقال املاک , مالیات برق و تفریحات علاوه بر اين عوارض مختلفی بابت جمع آوری زباله , تامین پاکيزگی و بهداشت خیابان ها دریافت می کنند. پخش کوچکی از درامدهای حکومت های محلی از طریق اجاره املاک شهرداری , محل های پارکینگ اتومبیل كسب مى شود.

صفحه 14:
بودجه ها و اعتبارات شهردر راستای تحقق عمران و توسعه در زمینه های زیر هزینه می شود ‎cae oa]‏ رب ‎pee ae |‏ ‎ ‏اجاده ها و حمل و ۱ 2796 ‏جاده ها وحمل و نفل © ‎las‏ سبزه ‏برنامه ریزی شهری و مسکن ۶ تعلیم و تربیت عالى © ‏فرك م ‏خدمات « ‏خدمات مراقبت و سلامت كودكان « خدمات ورزشى و جوانان «

صفحه 15:
موفقیت ها و چالش ها شهرداری پاریس توانسته برند شهر پاریس که برندی فرهنگی و هنری است . حفظ و تقویت کند و در هر سال جزو گردشگرپذیرترین شهرهای دنیا مخسوب می شود. چنین به نظر می رسد که در پاریس تعریف شهر از مكانى براى سكونت به محلى براى فعاليت هاى فرهنكى تغيير يافته و سکونت بیش تر در حومه شهر در اولویت است. شهرداری به توسعه زیرساخت ها مدرن کردن شهر و تامین سایر نیاز های شهروندان می پردازد به شکلی که کیفیت زیست در این شهر را به عنوان شهری پیشرو حفظ کند اما مدیریت شهر فارغ از چالش ها نیست از جمله این مشکلات رکود اقتصادی است که تامین هزینه های ارائه خدمات شهری را ا مشکل مواجه می کند اما اين جالش ها نتوانسته کیفیت مدیریت شهری در پاریس رایه طور تحت تاثیرقراردهد. این حکومت محلی به عنوان الکویی در جهان مطرح است.

صفحه 16:
معرفی کشور آمریکا این کشور در سال ۱۷۷۶ میلادی ,د: اعلام استقلال و اتحاد ۱۳ مستعمره سایق بریتانیا شکل گرفت .ایالات متحده سومین ‎is‏ پرجمعیت جهان و سومین کشور ر جهان می باشد و از لحاظ نژادی و ‏کت مردم متنوع ترین کشور جهان ‏موقعیت جغرافیایی ‏لت متحده كشوريدر نيمكره غريس درامریگای اش حساحت آمیکا بالغ بو 982687 ‎ce‏ مرت ی شور از از ‎v,‏ انوس انوس وا شمان تور اد واز ‎Pose.‏ همسایه است . ابالات متحده از راه بايكاه دريايى كوانثانامو مرز مشترک آندکی با کوبا داردوهمچنین از ‎eal Sob‏ وا ار ‏در سطح کشور ( آمریکا) ‎

صفحه 17:
جمعیت براساس برآورد انجام شده در سال 2020 جمعیت آمریکا 329.500.000تن بوده است «میزان رشد چمعیت آمریکا در ‎Bo‏ ۷۵ در صد می باشد .در این کشور جمعیت شهری در ۵۰ سال گذشته همواره رشد داشته است ‎sage‏ ‎eet ole al Ee ie eet‏ تم تا ‎Fee ae it See SOI dio‏ 5-3

صفحه 18:
ساختار قدرت و حکومت در ایالات متحده سه نهاد اصلی حکومت در ایالات متحده شامل موارد زير می باشد 1 کنگره ( قوه مقننه ) ۲ ریاست جمهوری ( قوه مجریه ) ۳ دیوان عالی فدرال ( قوه قضائیه ) نظام حاکم بر ایالات فعجده به گونه ای انبت که عفکیک بسبی قوا و پراکندگق:نسبی قدرت در نهادهای محتلف. على , خود مختاری ایالتی نیز وجود دارد. از این رو نظام حاکم سپاسی حاکم بر این کشور نظام فدرالی می باشد.در آمریکا شخص يا شورایی قدرتٌ ‎age yn‏ ندارد. این که در آمریکا نظام کنگرو ای جاکم است با نظام زیاستجمهوری بستگی به دوره های غییر قدرت میان این دو:تظام دازد «باین دوز‌ها رابا تام حكومت کنگره آی با حکومت ریاست جمهوری می انیم

صفحه 19:
کنگره يا قوه مقننه فيان گذاران آمریکا کنگره را نهاد اصلی سیاست گذاری ملی محسوب می کردند و معتقد بودند که کنگره کانون اصلی قدرت حکومت می باشد. کنگره فدرال ایالات متحده دارای دو مجلس قانون گذاری است ۱ - مجلس تمایندگان ۲. مجلس سنا مجلس تمایندگان اعضای این مجلس با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند .تعداد ۴۳۵ نماینده از مناطق مختلف کشور برای مدت ۲ سال انتخاب می شوند مجلس سنا اعضای اين مجلس به واسطه رای مستقیم مردم برای مدت 6 سال انتخاب می شوتد . تعداد اعضای این مجلس 0 تفر می باشد و هر ایالت دو نماینده در اين مجلس دارد.هر دو سال یک بار تقریبا یک سوم اعضای ستا با اتتخاب مجدد تغییر می کند ‎ee ee:‏ فا پس از تصویب هردو مجلس به قانون در می آید . در نظام سیاسی ایالات متحده صرفا گنگره حق قانون گذاری دارد و دولت حق مطرح ساختن لوایج در کنگره را ندارند بلکه به واسطه یکی از اعضای کنگره مطرح می شود.

صفحه 20:
- طبق قانون اساسی ایالات متحده کنگره می تواند اعمال قوه مجریه را تحت نظر قرار دهد. به مرور زمان بر قدرت و اختيارات قانونی کنگره افزوده شد و إن هاى در اين نهاد برای بررسی امور و تدوين قوائین ایجاد شد . وظيفه اين كميسيون ها ارأئه توصیه های در زمینه های مختلفی به هیئت های متشگل ار احزاب عضو کنگره است . * در نظام سیاسی ایالات متحده هرایالت می تواند یک پا دو مجلس ایالتی تشکیل دهد. این مجلس ها می توانند در مهرد مسائل جوره ابالت ودب بدفین قانون پردارجد. ستاتل علی متل‌جاب و انتشار انسکتاین:«,ضرب مگ تنيانينت خارجى با جنك ذر زمره اختيارات كتكره فدرال بالات متحده و دولت مرگزی پاک ‎while uso‏ ریاست جمهوری یا قوه مجریه قوه مجریه ایالات متحده آمریکا در برگیرنده نهاد ریاست جمهوری , وزرای کابینه , کارگزاران اجرایی وکمیسیون های وابسته یا مستقل به قوه مجریه است. + بظایققاتون انناسیآیرنکا رتیین چیهور آیالات:متحدم‌برای سوت :سا :یه وله سردم لققات ی شوتد .رئيس جمهور براى انتصاب ززرای مفرد نظر جود نبازی به کسنت رای اعتماد از کنگره نبازی نجارد. استقلال تننبی قوه مچریه این نهاد را هم شان کنگره . در مرکز بسپاست گذاری ایالت مقحده قرار می دهد رئیسن جمهور ایالات منحده هم زپاست دولت. و هم رباست. حکوت را ابر عهده دارد: * رئیس جمهور و شیکه متصل به قوه مجریه و کارگذاران اجرایی در طراحی سیاست های مختلف در حوزه های مختلف بسيار تاثيركذارنه:

صفحه 21:
دیوان عالی یا قوه قضائیه تنها مرجع تفسیر قانون اساسی در آمریکا دیوان عالی ایالات متحده است که به لحاظ نظارتی , نقش مطابقت کلیه قوانین با قانون اساسی را برعهده دارد.اما مرجع تفسیر قوانین عادی خود کنگره است .دیوان عالی اجازه اجرای قوانین یا اتخاذ سیاست هایی را که حقوق بنیادی و طبیعی شهروندان تضعیف یا ملفی کند ,نمی دهد. وظیفه اصلی دیوان عالی ایالات متحده : اتخاذ تصمیم گیری مشخص در کشمکش میان حکومت فدرال و ‎WIL‏ ‏؛ میان افراد و ایالات یا میان ایالات با یک دیگر است مهم ترین وظیفه دیوان عالی آمریکا نظارت بر کار رئیس جمهور و کنگره است.

صفحه 22:
جایگاه حکومت های محلی و مدیریت شهری در قانون اساسی کشور در قانون اساسی ابالات متحده آمریکا ترتیبی داده شده تا حکومت فدرال به امور خارجی و دفاع و سیاست های کلی بازر کالب رسیدگی کند که برای تمام ایالأت دارای اهمیت اسب و مسائل داخلی منطقه ای و محلی حوزه اختیارات شر ایالت یا شهروندان آن می باشد. تعداد حکومت ها محلی در ایالات متحده 180000 واحد می رسد و از اين تعداد 30000کانتی و 18000شهر و 0 تاون و مابقی حدود ۱۳۰۰۰۰نواحی مخصوص هستند : قدرت حکومت محلی درآمریکا همچون حکومت های فدرال و مرکزی در سه حوزه تقسیم می شود . ۰ قانون گذاری ۰ اجرایی + قضایی

صفحه 23:
ساختار و الگوی حکومت محلی ‎els‏ ‏اين کشور نماینده یک فدرالی می باشدیه گونه ای که فعالیت های مختلف در آن به صورت غیر متمرکز و آز طریق ایالت ها و واحدهای درون ابالتی و انجام می شود. حکومت های شهری در آمریکا بیشتر دارای سه الگو هستند ۱ الگوی شورا - شهردار : حدود ۱۵ هزار از ۱۸ هزار شهرداری در آمریکا بر اين اساس استوارند. اين الگو خود به دو گونه شهردار ضعیف و شهردار قوی تقسیم می شوند. ۲ الگوی کمیسیونی : درحال حاضر ۱۰7 از شهرداری های آمریکا در قالب این شیوه اداره می شوند. 3 الگوی شورا ‏ مدير شهر

صفحه 24:
جمعیت : 3.967.000 مساحت : 1302 کیلومتر مربع الگوی مدیریت شهر : شورا - شهردا قانون گذاری : شورا با ۱۵ عضو شهردار شهردار لس انجلس کنترل کننده شهر است و هر ۴ سال انتخاب می شود.اعضای شورای شهر ۱۵ تن و هر کدام تفایتده نک منطقه از شهز میباشد کذبه وسیله مردم تخاب من شوند »رشهردان لین انجلس به‌عتوان:,شهری با مدق دفاع از افراد سالخورده و خدمات به آنان انتخاب شده است.

صفحه 25:
وظایف شهرداری به طور مشخص در اساسنامه آن مشخص شده و میان نواحی مختلف متفاوت است وظایف بخش های مختلف شهرداری لس آنجلس ‎Fa els Sy eels eile oa‏ فرهنگ و هنر تج شهری شهرسازی امور خارجی و گذر نامه امور خانه سازی و انرژی و آب و برق حمل و نقل وترافیک شهری دنت هو اش نظارت بر ساخت ‎Seon‏ ‏از ‏اورژانس ورزش و تفریحات توسعه گردشگری نگهداری ساختمان های ۱ قدیمی وا بي سرت نت دپارتمان های مختلف شهرداری براساس آخرین تفییرات بدین شرح است دپارتمان دولتی ‏اعضای ا ‎ ‏دپارتمان به وسیله شهردار و با تیید شورای شهر انتخاب مى شوند .فعاليت هاى اصلى اين كميته عبارت اند از : برنامه ريزى . قردادهاى توسعه و ارائه خدمات به افراد سالخورده كه اين خدمات در راستاى برنامه هاى دولت مركزى انجام مى شود و خدمات آن به واسطه آزانس هابى كه در محلات شكل كرفته انجام مى شود.

صفحه 26:
دپارتمان حیوانات خدمات این این دپارتمان به منظور زندگی امن حیوانات در کنار انسان ها مي باشد . خدمات این دپارتمان شامل ایجاد سریناه برای حیوانات , آجرای قوانین نگهداری از حیوانات ,کنترل بیماری های ناشی از حیوانات می:باشد: دپارتمان امور ساختمان و ایمنی وظایف اصلی این دپارتمان عبارتند از : حفظ ایمنی و امنیت ساکنان ساختمان ها ,بازرسی سالیانه تعمیرگاه ها , انبار ها و بازرسی موتور خانه ها و اسانسورها ,رعایت قوانین دسترسی معلولان به ساختمان ها , مسئولیت بازرسی سازه ها و ساختمان های در حال آحداث و بررسی شکایات بازرسی ساختمان ها نیز به عهده این دپارتمان می باشد. دپارتمان دفاع از حقوق شهروندان این کمیته در سال ۱۹۹۰ با رای مردم شروع به کار کرده و هدف اصلی آن اطمینان از تصمیم های دولتی در جهت منافع مردم می باشد. دپارثمان توسعه این دپارتمان به منظور بهیود کیفیت زندگی در زمینه های اجتماعی , اقتصادی , شغلی در شهر لس آنجلس تشکیل شده و سالانه خدمات خاصی را به افراد کم درآمد ارائه می دهد. دپارتمان فرودگاهی ‎ae ee ee‏

صفحه 27:
دپارتمان توسعه مجدد شهری بازسازی مجدد بافت های فرسوده در شهر از وظایف این دپارتمان است دپارتمان همایش مسئولیت نگهداری و بررسی اموز نمایشگاه ها و همایش ها را بر عهده دارد: دپارتمان امور فرهنگی وظیفه اصلی این دپارتمان ارتقای سطح کیفیت زندگی برای 4 میلیون شهروند لس آنجلس و ۲۴ میلیون بازدید کننده و ارائه خدمات فرهنگی و گالری های نقاشی می باشد. دیارتمان معلولان این دپارتمان در سال ۱۹۹۸ به منظور ارتقای سطح کیفیت زندگی معلولان و ایجاد موقعیت اجتماعی برابر تشکیل شد.هدق ایجاد راه های دسترسی معلولان به خدمات و آمکانات عمومی با آموزش های محلی و کارگاهی است .

صفحه 28:
دپارتمان میراث تاریخی مدیریت 22 اثر تاریخی , دو موزه و یک گالری هنری در لس آنجلس بر عهده این دپارتمان است. دپارتمان واکنش در شرایط اضطراری هدف اصلى اين دبارتمان مديريتٍ مواقع اضطراری برای شهروندان و دارایی آنان و همچنین مقابله با خطرات طبيعى يا فاجعه های تکنولوژیگ دارد. دپارتمان محیط زیست وظیفه اصلی این دپارتمان اطلاع رسانی به شهروندان در ارتباط با محیط زیست است. دپارتمان مالی این دیارتمان وظیفه هماهنگی صورت حساب های مالیاتی تمامی دپارتمان های شهرداری را بر عهده دارد. دپارتمان آتش نشانی مهم ترین وظیفه اين دپارتمان عبارت است از اطفای حریق, ارائه خدمات اورژانس پزشکی , جلوگیری از آتش سوزی و اعزام مهندسان جهت بررسی انجام پارامترهای جلوگیری از آتش سوزی در ساختمان ها و بررسی آتش سوزی های عمدی.

صفحه 29:
دپارتمان خدمات عمومی وظیفه اصلی این دپارتمان حمایت از دپارتمان های شهرداری و اعضای انتخاب شده شهرداری است.دیگر وظایف این دپارتمان عبارتند از : نگهداری خودروها و بالگردهای شهرداری , آزمایش خاک و آسفالت .مصالح ساختماتی و تعمیر و نگهداری ساختمان های شهرداری. دپارتمان بندر ها مدیریت بندر ها و منایع مالی مرتبط با آن ها از طریق این دپارتمان تامین می شود و در جهت فعالیت های این دپارتمان هزینه می شود دپارتمان امور فناوری و اطلاعات وظیفه این واحد برنامه ریزی , طراحی و هماهنگی فناوری اطلاعات و شبکه مربوط به آن در سراسر شهر است. دپارتمان توسعه اختیارات محله ها توسعه اختیارات محله های شهری و نظارت بر اين اختیارات به عهده این دپارتمان است . دپارتمان پلیس وطيقه ابن واحد برخورد با متخلقان و جلو گیری از جرم وجنايت و بررسی تخلفات گزارش شده و اجراى قوانين راهنمابى و رانندگی است.

صفحه 30:
دپارتمان برنامه ریزی وظیفه اين واحد پيشنهاد اهداف , سیاست ها و نحوه اجرای برنامه ها به شهردار و شورای شهر است و همچنین وظیفه نظارت بر اجرای آنان در صورت تصویب را بر عهده دارد. دیارتمان تفرج و پارک ها اداره پارک ها و همچنین نظارت بر مهد کودک ها , خانه سالمندان دولتی , فضای سبز و ورزشگاه ها بر عهده اين دپارتمان است. دپارتمان حمل و نقل وظیفه اين:دپارتمان طراحی : توسعه حمل و نقل زمیئی غمومی , اداره خیابان ها و سیستم بزرگ راهی شهر بوده و همچنین مسئول بررسی و آنالیز مشکلات حمل و نقل , پارکینگ را بر عهده دارد. دپارتمان آب و برق تامین آب و برق شهروندان , سیستم های آب و برق و نیز مشکلات مربوط به تامین آب و برق بر عهده اين دپارتمان می باشد.

صفحه 31:
موفقیت ها و چالش ها شهر لس آنجلس به عنوان یک مرکز مهم سرگرمی تفریحی مطرح است و از لحاظ فرهنگی نیز بسیار موفق می باشد زیرا بسیاری از موسسات و صنایع فرهنگی را در خود جای داده است و باعث ایجاد استاندارد های شهرنشینی برای جمعیت بومی و مهاجر شده است. اما یکی از مشکلات حل نشده لس آنجلس ترافیک سنگین است که با وچود اجرای طرح هایی نظیر ‎oly‏ اندازی مترو در حدود ۱۰سال قبل به نتيجه ای نرسیده است . از دیگر چالش های حل نشده لس آتجلس آلودگی هواست: برای کاهش آلودگی هوا و مشکلات ناشی از آن ها سال هاست قوانین سختی برای کاهش آلودگی وضع و اجرا شده است . اين قوانین سخت گیرانه نتیج مثبتی به همراه داشته است. با اين حال انجمن ریه آمریکا شهر لس آنجلس را به عنوان آلوده ترین شهر آمریکا ارزیابی کرده است:

صفحه 32:
نتیجه گیری مدیریت شهری در هریک از دو شهر لس انجلس و پاریس به عنوان الگویی نمونه در مناطق مختلف دنیا در حال به کارگیری می باشد. هردو شهر توانسته اند با سرمایه گذاری بر روی موضوعات فرهنگی و هنری به نمونه ای بی بدیل در دنیای معاصر تبدیل شده اند. ساختار مدیریت شهری در پاریس و لس آنجلس غیر متمرکز می باشد به گونه ای که دولت های مرکزی در دو کشور دخالتی در آداره آمور شهر را ندارند با اين حال نقتش دولت فرانسه در مدیریت شهری پاریس تر می باشد در اين نوع از مدیریت شهری بر مشارکت مردمی در واحد های محلی تاکید می شود . مدیریت شهری در کشور آمریکا دارای تنوع بسیاری می باشد اما در کشور فرانسه اين تنوع در مدیریت شهری دیده نمی شود.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان