کسب و کارعلوم مهندسیمدیریت و رهبریمهندسی صنایع و مواد

مميزی داخلی سيستم مديريت آزمايشگاه بر اساس استاندارد ISO/IEC 17025

صفحه 1:
دور آموزشی ممینری داخلی سیستم مدبریت آزمایشگاه بر اساس استاندارد ۵ 180۳

صفحه 2:
اهداف دوره ‎ISO/IEC 17025‏ مرور مفاهیم و الزامات تشریح نقش و مسئولیت های ممیز و سرممیز برنامه ریزی و اجرای ممیزی گزارش دهی ممیزی انجام فعالیتهای پیگیری ممیزی

صفحه 3:
فهرست محتوای دوره مرور الزامات استاندارد 17025 )150/1۴۶ مفاهیم ممیزی کیفیت آماده سازی ممیزی اجرای ممیزی گزارش ممیزی فعالیتهای پس از ممیزی

صفحه 4:
سازیمازو مدیریت:640 جایگاه قانونی آزمایشگاه بر‌آورده کردن الزامات استاندارد فراگیس‌ی سیستم مدیرریت آزمایشگاه مسئولیت افراد کلیدی در خارج از آزمایشگاه الرامات سازمانی و مدیریتی

صفحه 5:
الترامات سازمانی و مدیربتی تعيين خط مشى و روشهای اجرایی بمرای حفظ اطلاعات تعیین مدیم کیفی با بالاترین سطح اختیار در بر‌قراری و اجرای سیستم مدیریت تعیین مدیر فنی با مسئولیت مشخص نظارت بر کیفیت عملكرد كا ركنان تعيين مسئوليت تمام اراد موش در کیفیت آزمون ها و کالیب‌اسیون تعریف ساختار مدیرریتی و سازمانی آزمایشگاه جایگاه در سازمان و ارتباطات شرح وظایف کار کنان

صفحه 6:
سیستم‌مدیریت* 42 برقراری؛ اجرا و نگهداری سیستم کیفیت متناسب با نوع حجم و دامنه فعالیت ها حط مشی و اهداف سیستم مدیریت نظامنامه کیفیت * مسئولیت های مدیر فنی و مدیر کیفی آزمایشگاه

صفحه 7:
خط مشی کیفیت آزمایشگاه * مقصد و جهت گیری آزمایشگاه در ارتباط با کیفیت رتست تبیین مدیریت ارشد آزمایشگاه حاوی تعهد به الزامات سیستم * چارچوبی برای بازنگری اهداف کیفیت * ابلاغ و تفهیم در تمام سطوح سازمان بازنگری برای استمرار اثرخشی

صفحه 8:
کنر لسبارک: ۴-9 1 کلیات : برقراري سیستم کنترل مدارك و تدوین روش اجرايي 2تصویب و صدور مدارك : - بازنگري و تصویب پیش از صدور - تدوین يك فهرست اصلي براي تعیین وضعیت تجدید نظر و توزیع مستندات 3-تغییرات در مدارك

صفحه 9:
ِآ بازینگسودر خولستها ؛ پیشنهادلتو قمراردادها: 6۳-6 1. روش اجرايي بازنگري درخواست . پیشنهاد و قرارداد 2 . نگهداري سوابق بازنگریها اعم از تغییرات و مذاکرات با مشتري 3فراگيري بازنگري در مورد فعاليتهايي که به پیمانکار فرعي واگذار مي شوند 4.آگاه سازي مشتري از هر گونه تغییر در مفاد قرارداد 5. بازنگري مجدد در صورت اصلاح قرارداد و آگاه سازي کارکنان ذیربط

صفحه 10:
772 ولكناى] زمونها و كالب لسيونها به پیمانکارازفرعی: 6۵ ۱- انتخاب پیمانکاران فرعی دارای صلاحیت اك ۰-۳ ۶ ۳- مسئولیت آزمایشگاه در قبال عملکرد پیمانکار ضرعی 6 ثبت و نگهداری اطلاعات مربوط به تمام بيمانكاران ضرعى

صفحه 11:
ك7 >-4: ريد خدمات وتداركات ‎ .1‏ خط مشي و روشهاي اجرابي براي خريد خدمات و ملزومات موثر بر كيفيت كار آزمايشكاه ‎ ‏2 بكاركيري روشهابي براي بررسي انطباق اقلام خريداري شده با نيازمنديها اعم از بازرسي يا 3. فراكيري مدارك خريد در مورد تشريح داده هاي لازم (الزامات مربوط به نيازمنديهاي خريد) و بازنكري آنها ازطريق محتواي فني ‏4ارزيابي تامین کنندگان و نگهداري سوابق آنها .

صفحه 12:
772 ارلئه خدمتبه مشتری: 1-۷ همکاري با مشتري در راستاي شفاف سازي درخواست او و حصول اطمینان از محرمانه بودن اطلاعات مربوط به مشتري توجه به بازخورهاي مثبت و منفي مشتریان و بهره گيري از آنها در جهت بهبود سیستم مدیریت . فعاليتهاي فني و خدمت رساني به مشتریان

صفحه 13:
شکایات 1-۸ * خط مشي و روش اجرايي براي حل و فصل شکایات * نگهداري سوابق تمام شکایات و تحقیقات راجع به آنها * اجراي اقدامات اصلاحي و نگهداري سوابق آنها

صفحه 14:
كنترلكار نامنطيقززموزيا كال لسيون:4-9 000 ‏روش اجرائى‎ -١ ‏مسئوليت ها واختيارات براى مديريت كار نامنطبق‎ - ‏ارزيابى اهميت كار نامنطبق‎ - - انجام اصلاح در اسرع وقت - اطلاع به مشترى در صورت لزو - مسئوليت براى انجام مجدد كار ؟- انجام اقدام اصلاحى در صورت احتمال بروز مجدد كار نامنطبق

صفحه 15:
- بهبود ۳ 0-40 آزمایشگاه بايد بطور مداوم اثربخشى سيستم مديريت خود را با استفاده موارد زیر بهبود بخشد : * خطمشی کینیت * _ اقدامات اصلاحی ‎NIE‏ كينيت * _ اقدامات پیشگیرانه * تیچ ممیزیها * _ بازنگری مدیریت * تحلیل داده ها

صفحه 16:
- اقدام ‎gaol‏ 1-؟ 2.1 کلیات : تدوین خط مشی و روش اجرایی اقدام اصلاحی وتعیین اختیارات لازم بای اجرای اقدام اصلاحی ۲تحلیل علل : آغاز اقدام اصلاحی از تعیین علل ريشه ای ۳.انتخاب و اجرای اقدامات اصلاحی .پیش اقدامات اصلاحی .ممیزیهای تکمیلی

صفحه 17:
لقلم پیشگیرانه : 4-1۲ 1 شناسایی فررصتهای بهبود و عوامل بالقوه عدم انطباقهای مربوط به سیستم مدیریت و فعالیتهای فنی ۳.روش اجرایی اقدام پیشگیررانه شامل اجرای این اقدامات و اعمال کنترل بای حصول اطمینان ازاشربخشی آنها

صفحه 18:
کنتر(سولیق: 1-13 : ‏كليات‎ -١ ‏بكا ركيرى روش اجرايى‎ - ‏بايكانى و حفظ سوابق‎ - ‏نگهداری محرمانه کلیه سوابق‎ - - روش های اجرایی برای نگهداری سوابق الکترونیک

صفحه 19:
كنت لسوليق: 4-13 ۲ سوادن فد ثبت مشاهدات , داده ها ء اطلاعات سوابق و محاسبات گزرارش آزمون و کالیم‌اسیون چگونگی تفییم در سوابق و اصلاح خطاها حفاظت از سوابق فنى الكترونيكى

صفحه 20:
مميزوهاوداخلى: 5-15 ۱- روش اجرانی و ببرنامه ممیزی ۲- انجام اقدام اصلاحی های ممیزری و اقدامات اصلاحی مربوطه 6 پی گیری اجرا و اشربخشی اقدامات اصلاحی انجام شده و تصدیق و ثبت آنها

صفحه 21:
بازینگوهدیریت ۱5-) 1. روش اجرایی بازنگری مدیریت و برنامه زمانبندی آن با هدف حصول اطمینان از تداوم مناسب بودن و اثربخشی سیستم کیفیت 2 ثبت تمامی یافته های بازنگری مدیرریت و اقدامات ناشی از آنها و حصول اطمینان از اجرای اقدامات در موعد مقرر

صفحه 22:
۰-1 : کلیات الرامات فنی 1 عوامل موش بر صحت و قابلیت اعتماد آزمون و / یا کالیبراسیون های انجام گرفته ".مدنظى قراردادن اين عوامل در تهیه روشهای اجرایی ؛انتخاب روشهای آزمون و کالیب‌اسیون» آموزش وشرایط احراز کارکنان و تجهیزات مورد استفاده و توجه به سهم این عوامل در عدم قطعیت کل اندازه گیری

صفحه 23:
کارکنان: 6-۳ ۱- صلاحیت کار کنان ۳- تعیین اهداف ممبوط به آموزش و مهارت کا ررکنان ۳- استخدام و نظارت بر کا رکنان 6- شرح وظایف کا رکنان 0- تعیین کا رکنان معین با اختیارات لازم بای انجام فعالیت های خاص

صفحه 24:
جایگاه و شرلیط محیطی: ۳ -ه 1 تسهیلات لازم برای انجام درست آزمونها / کالیبرراسیونها 2. پایش شمرایط محیطی بر اساس روشهای اجرایی مربوطه 3. جداسازی موش بخشهایی که در آنیا فعالیتهای ناسا زگاز انجام عيقوت 4 کنترل دسترسی به بخشهای حساس بر اساس شرایط خاص آنها 5. نگهداری خوب آزمایشگاه و تدوین روش اجرایی در صورت لزوم

صفحه 25:
772 روشها وآ زعوزو كاي لسيونو صحه كذاروروشه ‎OnE:‏ ‎-١‏ كليات ‏؟- انتخاب روش ها ‏*- روش‌های ابداع شده در آزمایشگاه ‏6- روش‌های استاندارد نشده ‏0- صحه گذاری روش های آزمون و کالیبم‌اسیون *- محاسبه مییزان عدم قطعیت اندازه گیری ‏۷- کنترل داده ها

صفحه 26:
772 الرامات بوط به بند ۱-6-0 * كليات تدوین روشهای اجرایی بررای تمامی آزمونها / کالیبم‌اسیون ها شامل : - نمونه بمرداری - آماده سازی اقلام - جابجايى 7 تخمین عد قطعیت - حمل ونقل - فنون آمارى براى تحليل - انبارش داده ها

صفحه 27:
لنتخابووشه : 4-۲- ب آورده كردن نيازمنديهاى مشترى در انتخاب روشها مناسب بودن روشها براى هدف از انجام آزمون / كالياسيون * استفاده ترجيحى از استانداردهاى بين المللى » ملی و یا منطقه ای بهره گیری از آرين وبرايش معتبى استانداردها در صورت امكان انتخاب روشها بى اساس مراجع معت مربوط به سازمانهای فنی ؛متون و مجلات علمی معتبس ويا روشهاى مربوط به تولید کنندگان تجهیزات ارتباط با مشتری در خصوص انتخاب روش

صفحه 28:
روش‌هایایددع شده توسط آن‌مایشگام : ۵-4-۳ وجود طرح ریزی بررای انجام آزمون و تدوین آن ثبت تمامی سواپق مربوط به طررح ریزی از بدا انا ذیصللاح بودن کار کنان تدوین کننده روش آزمون روز آمد كردن طرحها و اطلاع رسانى مناسب به كا ركنان

صفحه 29:
روش‌هایلستاندارد نشده : 9-4-6 :توافق بامشتری وصحه گذاری قبل از بکارگیرری بامحتوای -- شتاسابى مناسب . تاد ‎io‏ . - اقلاممورد آزمون 3 - عوامل؛ کمیتهاو گستره‌ها ۰ - دستكاهها و تجهیزات 5 ‎ -‏ استاندارد وموادمرجع شرح روش آزمون شرايط محیطی لان معیارهای پذیررش داده ها و تحلیل آنها عدم قطعیت یا روش اجرایی تخمين أن

صفحه 30:
مواردیکه نیاز به صحه گذاری دارند عبارتند از : روشهای استاندارد نشده روشهای ابداع شده پوسیله آزمایشگاه روشهای استانداردی که خارج از دامنه کاربم‌دشان بکارمیرروند. بسط و اصلاح روشهای استاندارد ثبت سوابق مربوط به صحه گذاری و توجه به نیازهای مشتری

صفحه 31:
772 تخمینعدم قطعیتلندازنه گیری: 9-4-۷ ‎-١‏ روش اجسرائى بسراى تخمين عدم قطعیت اندازه گیری در کلیه موارد کالیم‌اسیون ۲- روش اجرائی بمرای تخمين عدم قطعیت اندازه گیمری درآ زمایشگاههای آزمون ‏۳- در نظرر گرفتن کلیه اجزاء عدم قطعیت برای تضمین آن ‎

صفحه 32:
- تجهیزلت ۰-۵ ۱- موجود بودن کلیه اقلام تجهیزاتی لازم بمرای نمونه برداری آزمون یا کالیم‌اسیون ۳- حصول اطمینان از صحت عملکرد و توانائی تجهیزات مورد استفاده ۳- بکارگیری تجهیزات توسط کار کنان و موجود بودن دستورالعمل ها 6- مشخص كردن انحصارى تجهيرزات و نرم افزارهاى آزمون يا كالي اسيون

صفحه 33:
تجهیزات ۰-0 ۵- نگهداری سوابق مربوط به تجهیرات و نرم افزرارها 7- روش اجرایی ببرای جابجایی,حمل و نقل» انبارش ء استفاده و نگهداری تجهیزات ۷- عدم استفاده ازتجهیزات معیوب یا دجار نقص عملكرد ۸- تعیین وضعیت کالیبم‌اسیون تجهیزات

صفحه 34:
772 تجهیزلت 9-0 4- حصول اطمینان از رضایت بخشی وضعیت کار کرد وکالیبماسیون تجهیزات قبل از به کار گیرری مجدد ۰- تعیین وضعیت کالیبم‌اسیون بین کالیبم‌اسیون ها ۱- حصول اطمینان از روز آمد شدن صحیح ضرایب تصحیح حاصل از کالیبم‌اسیون ۲- جلوگیری از تنظیم هایی که باعث عدم اعتبار نتایج می شود.

صفحه 35:
قابلیتردیابیلندازیم گیری: ‎OV‏ 1 کلیات: - کالیبس‌اسیون تما تجهییزات موش بس 7 بررنامه و روش اجرایی کالیبم‌اسیون استاندارد هاي اندازه گيري و مواد مرجع 2 الرامات خاص : - کالی‌اسیون - آزمون 3. استانداردهاى اندازه كيررى مرجع و مواد مرجع

صفحه 36:
> نمونه بس‌داری: 6-۷ 1. روش اجرليي نمونه برداري و طرح نمونه برداري. استفاده از روشهاي آماري مناسب در طرح نمونه برداري و در نظر گرفتن عوامل كنترلي بمنظور اطمینان از اعتبارنتايج 2 ثبت اطلاعات مربوط به خواسته مشتري در خصوص انحراف از روشهاي مدون نمونه برداري 3 روشهاي اجرايي براي ثبت داده ها و عملیات مربوط به نمونه برداري

صفحه 37:
772 نكهداروإقلط آزمون وكا رلسيون: 0-0 ‎٠‏ روشهاي اجرايي براي حمل و نقل . دریافت ۰ جابجايي ,حفاظت . انبارش ۰ نكهداري و يا وارهايي اقلام ‏2 سیستم شناسايي اقلام بمنظور رديايي مناسب آنها ‏3. ثبت موارد غيرعادي یا هرگونه انحراف نمونه در هنگام تحویل و تبادل اطلاعات با مشتري ‏. روشهاي اجرايي و امکانات لازم براي جلوگيري از خرلبي, مفقود شدن یا آسیب دیدن اقلام

صفحه 38:
تضمینک یفيتنتايم آزموزو کالب ‌لسیون: 0-4 1 تدوین و اجرای روشهای اجرایی کنترل کیفیت ثبت داده های بدست آمده به نحو قابل تشخیص استفاده از فتون آماری در ب‌رسی نتایج در صورت لزوم طرحرینزی و بازتكرى يايش اعتبار آزمونها وكاليباسيونها: - شركت در برنامه هاى مقايسه هاى بين آزمايشكاهى يا ‎080/1١‏ - استفاده از مواد مرجع كواهى شده ويا كنترل كيفى با استفاده از مواد مرجع ثانويه - تکار آزمون ها یا کالیبراسیون ها با همان روش یا با روش های دیگر - آزمون مجدد يا كاليراسيون مجدد اقلام نگهداری شدء - ارتباط بين نتايع حاصله از شاخص هاى مختلف اقلام مورد آزمون يا كاليبراسيون 2. تحليل داده هاي حاصل از كنترل كيفيت و اقدامات اصلاحى

صفحه 39:
گزارش‌نتايج : 0-۱۰ 1 کلیات : گنرارش نتایج بصورت صحیح » روشن ؛ بدون ابهاع و مبتتی بر واقعیات 2 گزارشهای آزمون و گواهینامه‌های کالیماسیون 3 گرارشهای آزمون 4 گواهینامه های کالیبراسیون 5. اظهارنظ‌ها و تضیر‌ها

صفحه 40:
6-٩ : ‏گزارش‌نتايج‎ 7 نتایج آزمون و کالیبراسیون دریافت شده از پیمانکاران فرعی ۷ انتقال الکتررونیکی نتایج ۸ شکل ارائه گزارشها و گواهینامه ها ‎.٩‏ اصلاحیه های مربوط به گزارشهای آزمون و ‏گواهینامه های کالیباسیون

صفحه 41:
تمرین ساره 2- زمان 20 دقيقه

صفحه 42:
محنواي دوره تعریف مميزي * انواع مميزي * فرآیند مميزي - بررسي مستندات - برنامه ريزي مميزي - آماده شدن براي مميزي - انجام مميزي - ارزيابي مميزي - جمع بندي مميزي - تهیه گزارش زي ۲ - تهیه برنامه اقدامات اصلاحي و پيگيري آنها

صفحه 43:

صفحه 44:
ك7 در این دوره آموزشی» شما خواهید آز وهای بسیار سودمند» جهت 8 : = يكي از روشهاي بسیار سو جهت ‎١‏ موخت كه کنترل فرآيندهاي موجود در سازمان و ۲ ‎aoe‏ مميزي چیست ؟ آ أن أراستقرار مناسب و منا اطمینان از استقرار و و - چگونه مميزي کنید ؟ 7 5 اش ‎toe‏ 3 1 کنترل بهبود اتربحشي سيستم و يويايي جكونه برنامه مميزي تهيه كنيد؟ - سیستم مدیریت کیفیت در سازمان و آنء انجا. یز ثم مديريت 5 ۳ ن. انجام مميزي سیستم مدیرب چگونه گزارش مميزي تهیه کنید؟ - عد مي ب

صفحه 45:
| رید مه

صفحه 46:
772 مميزي. فرآيندي نظام يافته. مستقل و مدون به منظور بدست آوردن شواهد مميزي و ارزيابي آنها به صورت عينيد جهت تعيين ميزاني که معيارهاي مميزي برآورده مي شوند.

صفحه 47:

صفحه 48:
مميزي داخلي ( شخص اول) ۷ شخص دوم ‎a 5 .‏ مميزي خارجي شخص سوم

صفحه 49:
ك7 ‎eee‏ داخلى. كه مميزى شخص اول نيز ناميده مى شود. توسط پرسنل داخلي سازمان و براي شناخت وضعیت سیستم ‏مدیریت کیفیت سازمان و بهبود آن انجام مي شود. ‏مميزي خارجي (شخص دوم) ‎ ‎ ‏مميزي خارجي (شخص سوم) ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 50:
772 **مميزي خارجي. توسط سازمانهايي که در مورد سازمان ذینفع هستند. مانند سهامداران. مشتریان و یا توسط نماینده هايي از جلنب آنها براي ارزيلبي توانليي سازمان در برآورده نيازهاي آنها انجام مي شود. به مميزي شخص دوم. ارزيابي تامین کنندگان نیز گفته مي شود. انواع مميزي مميزي داخلي(شخص اول) مميزي خارجي (شخص دوم) مميزي خارجي (شخص سوم)

صفحه 51:
772 ۹ ” مميزي شخص الث توسط سازمانهاي مستقل بيروني انجام مي گیرد. ** این سازمانها معمولا به سازمانهاي كواهي دهنده 0.08 معروف هستند و انطباق سیستم مدیریت سازمان را با الزامات استانداردهابي از قبیل ‎ISO 14001‏ & 9001 150و ... گواهي و یا ثبت مي کنند. انواع مميزي مميزي داخلي(شخص اول) مميزي خارجي (شخص دوم) مميزي خارجي (شخص سوم)

صفحه 52:

صفحه 53:
772 تعيين تيم مميزي و انتخاب يك نفر بعنوان سر مميز و رهبر تيم - بررسي مستندات معيارهاي مميزي - تهیه برنامه زماني مميزي و اعلام به واحدهاي ذ - توجیه تیم مميزي و ایجاد هماهنگي بین اعضاء تیم توسط سر ممیز - برگزاري جلسه 2 یوم - جمع بندي, مستند سازي و تهیه گزارش مميزي - برگزاري جلسه باعه() بان - اعلام نتايج مميزي و تعیین اقدامات اصلاحي مورد نیاز در صورت مشاهده عدم انطباق ‎ -‏ تهیه برنامه اقدامات اصلاحي > پيگيري انجام اقدامات اصلاحي و اثربخش بودن اقدامات ت - صدور برنامه اقدامات اصلاحي جديدي در صورت اثربخش نبودن اقدامات تعیین شده قبلي

صفحه 54:
تشریح فرآیند مميزي

صفحه 55:
ك7 اكربه فرآيند مميزي نكاه كنيد. متوجه خواهيد شد كه فرآيند مميزي يك فرآيند بهبود كرا مى باشد و بر اساس جرخه دمينى يا 2102/4 طراحى شده است. ‎al‏ 2 222 اتمام ‏اجراي مميزي = ‎DO‏ ‏كزارش مميزي = ‎CHECK‏ ‏سا تست | ‏مسئولیت ها در مميزي ‎ ‎ ‏زمان انجام مميزي ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 56:
772 أوجكادوصامج() هذا طبنصلاص"ا! السب -©8) Pla Audit Plan -incl. Follow-up audits auditors appointment Close out Notification CA:effective? Preparation Adjust: Do:audit Opening meeting mation gathering Correctiveactions (CA) 5 ۲ Exit meeting Report Check:

صفحه 57:
چرخه مميزي زمان انجام مميزي

صفحه 58:
772 قبل از بیان مسئولیت ها در مميزي به تعاریف زیر توجه نمایید: مسیز : شخص داراي صلاحیت جهت انجام مميزي ال ده ممیز که مميزي را انجام مي دهند: - کارشناس ثني : شخصي که دانش یا تخصص معيني را در زمینه مورد مميزي دارد. - سر ممیز : يكي از ممیزان نیم مميزي براي ایجاد هماهنگي بین اعضاء و رهبري تیم مميزي. بعنوان سر مميز تعيين مي شود. مسئولیت تیم مميزي jan wel SSeS ۱۳ ‏ی‎

صفحه 59:
7 روشن نمودن الزامات مميزي - برنامه ريزي و اجراي مسئولیت هاي محوله به نحو موثر مکتوب نمودن مشاهدات مميزي - بررسی میزان اثربخشی اقدامات اصلاحی مسئولیت ها در مميزي تعاریف مسئولیت تیم مميزي Sent pl alti Say ayaa cals

صفحه 60:
يرات لازم در آن برنامه ريزي مميزي و اعمال ‎di‏ ‏توجیه تیم مميزي و ایجاد هماهنگي لازمه بین اعضاء تیم مميزي مدیریت انجام مميزي Opening & Closing Meeting ‏برگزاري جلسات‎ ارزيابي و ارائه نتایج مميزي تهیه گزارش مميزي انجام مذاکرات با مميزي شوندگان در ارتباط با عدم انطباقهاي مشاهده شده دروت وى بعرو فده بس ف ‎Le‏

صفحه 61:
آگاه نمودن کارکنان مرتبط در خصوص اهداف و دامنه مميزي فراهم نمودن شرایط لازم جهت دسترسي تیم مميزي به مدارك و شواهد لازم پرهیز از انجام كارهاي نمايشي پاسخ به سئوالات معیز به دور از هرگونه تکلف پذیرش اشتباهات و پرهیز از دروغ ( هر چند مصلحتي باشد ) پرهیز از تلف کردن زمان مميزي در هنگام پاسخگويي یا ارائه سوابق و شواهد ارب مسئولیت تیم مميزي ستقولیت سرممیز

صفحه 62:
مميزي داخلي سیستم مدبربت. معمولا در موارد زبر انجام مي شود : - مميزي هاي منظم برنامه ريزي شده - مميزي هاي خارج از برنامه ها نامه د افزايش شكايات مشتريان. تغییرات مهم در سیستم مدیریت کیفیت سازمان. افزودن خطوط تولید یا محصول جدید. ضعف برخي از فرآيندهاي سازمان و ۰. چرجه ممیزف. مسئولیت ها در مميزي

صفحه 63:
نكاتي در ارتباط با مميزي

صفحه 64:
پس از تعیین تیم مميزي ( که معمولا توسط نماینده مدیریت انجام مي شود ).يك نفر از اعضاء تیم که همبه فرآیند كاري سازمان و هم بر الزامات استاندارد تسلط دارد و آموزش لازمه در ارتباط با انجام مميزي را گذرلند است. بعنوان سر ممیز تیم انتخاب مي شود. اس آماده شدن براي مميزي - تشریح فرآیند معيزي بررسي مستندات برنامه ريزي مميزي نجام مميزي ارزيابي معيزي جمع بندي مميزي تهیه گزارش معيزي جلسه اختتاميه و تجزيه و تحليل ‎me‏

صفحه 65:
- کلیه اعضاء تیم مميزي. قبل از انجام مميزي باید تشریح فرآيند مميزي مستندات مربوط به فرآیند / واحد مورد ممیزی را از پررسي مستندات. مطالعه نمایند .هدف از مطالعه مستندات. حصول برنامه ريزي مميزي اطمینان از پوشش کلیه الزامات استاندارد توسط | آندفس ءيسي 2 2 انجام سميزي مستندات تدوين شده و كفليت مستندات موجود با ارزيابي مميزي ‏ 5ج ضعيت سازمان مي باشد. = جمع بندي سميزي تهیه گزارش مميزي جلسه اختنامیه و تجزیه و تحلیل ی ۱۳ =

صفحه 66:
**خط مشي كيفيت *** نظامنامه کیفیت * نقشه هاي فرآيند و هاي اجرائي *** دستورالعمل ها. فرم ها و .. مر نقشه ها. استانداردها, راهنماها و ..

صفحه 67:
تعیین تیم مميزي و انتخاب سر ممیز بررسي مستندات ‎[event‏ ‏آماده شدن براي مميزي انجام مميزي ارزيابي مميزي جمع بندي مميزي تهیه گزارش مميزي جلسه اختتامیه و تجزیه و تحلیل مميزي

صفحه 68:
** مجموعه اي از مستندات که‌به عنوان مرجع در جریان مميزي مورد استفاده قرار مي گیرند و شواهد بدست آمده در جریان مميزي براي بررسي انطباق یا عدم انطباق‌با آنها مقایسه مي شوند را معيارهاي مميزي گویند . ** این معیارها مي توانند در برگیرنده : * خط مشي ها * نظامنامه ها * روش هاي اجراني * دستورالعمل ها نقشه هاي فرآیند | ‏مسيم‎ | a ۳ : و ...باشند. تهیه برنامه معيزي و اعلام بهواحدها

صفحه 69:
۳ 0 3 ۳ x ۰ ‏برنامم مميزي معمولا شامل موارد و جزئیات زیر‎ ۴ © فرآيندهاي مورد مميزي/ واحدها ؟ * چه زماني فرآیندها و بر اساس چه ترتيباتي مميزي مي شوند؟ = جه كساني تيم مميزي را قث تشکیا مي دهند؟ © محدوده هاي مورد مميزي كدامند؟ * معیارهای ممیزی کدامند؟

صفحه 70:
772 پس از تهیه برنامه مميزي. طی نامه رسمي به مديران واحدهاي سازماني. ارسال مي شود. ارسال برنامه مميزي براي واحدهاي سازماني, قبل از انجام ممیزی. به مسئولین واحدها / فرآبندها این امکان را مي دهد تا قبل از شروع مميزي و در زمان مقرر خود را جهت انجام مميزي .آماده نمایند

صفحه 71:
تمرین شماره 3- زمان 60 دقیقه

صفحه 72:
تعیین تیم مميزي و انتخاب سر ممیز بررسي مستندات برنامه ريزي مميزي ‎[wires‏ ‏انجام مميزي ارزيابي مميزي جمع بندي مميزي تهیه گزارش مميزي جلسه اختتامیه و تجزیه و تحلیل مميزي

صفحه 73:
عکس العمل ممیزان در شرایط دشوار - از وظایف سر ممیز تیم مميزي. توجیه تیم مميزي براي کنترل رفتار و حرکات خود در روند مميزي. تشریح نکات مهم فرآیندها و سازمان. ارائه نکات فني و تكنيکي مورد نیاز. تشربح برنامه مميزي براي تیم مميزي. تشریح عکس العمل مورد انتظار از يك ممیز خوب در شرایط دشوار. بررسي مستندات مورد مميزي و بازدید اولیه از واحدها در صورت نیاز و تهیه چك لیست مميزي و ارائه آنها به تیم مميزي. آماده شدن براي سميزي توجيه نيم مميزي و ايجاد هماهنگي و آماده سازي نيم مميزي جك ليست مميزي

صفحه 74:
مس چك لیست مجموعه اي است از سئوالات درباره الزامات استاندارد و نحوه اجراي این الزامات در سازمان و کمك مي کند تا : مميز. مبنايي را براي شروع مميزي و بررسي فعالیتها ایجاد نماید. كم لما پابد که هیچ موردي از الزامات استاندارد در ار تباط با واحد | فرآیند | شخص ممیزی شونده از قلم نیافتاده است. O ممیز. بتواند مميزي را هدایت نموده و جریان آنرا در مسیر درست قرار دهد. توجیه تیم ميزي و یجادهاهنگي و ماه سازي تم معيزي RN sales ents ۱۳ ‏ی‎

صفحه 75:
- **چك لیست. بلید حاوي سئوالاتي باشد که پاسخ آنها " بلي یا خیر " باشد ( لما ممیز هنگام مميزي بلید سئوالات رابه گونه اي مطرح نماید که ممیزی شونده. مجبور به ارائه اطلاعات کاملی شود ) **چك لیست, بلید جليي براي ثبت مشاهدات ممیز متناظربا سئوالات مطرح شده داشته باشد. ***سئوالات چك لیست بلید مطلبق با الزامات استاندارد تهیه شوند و مطالبی خارج از الزامات استاندارد در آنها در نظر گرفته نشود. >

صفحه 76:
* فراموش نکنید. مميزي شوندگان در مقام يك انسان داراي روحیات و اخلاقیات مختلفي هستند که ممکن است با روحیات شما سازگار نباشد. ممیزان باید خود را در برابر رفتارهاي مختلف و غیر قابل پیش بيني مميزي شوندگان, کنترل نموده و عکس العمل مناسب از خود نشان دهند . بنابراین هميشه در جریان مميزي. منتظر رفتارهاي نامناسب و غير منتظره باشید. * هيجكاه. در جريان مميزي. سعي نكنيد بعنوان قاضي يا مشاور براي حل مسائل ظاهر شويد. ممیز باید مستقل و بي طرف باشد. هميشه با دیدگاه مثبت. مميزي نمایید و به دنبال یافتن عدم انطباق نباشید. در هر شرايطي. خونسردي خود را حفظ نمایید. بیش از حد درگیر نشوید. ‎ *‏ ممیز نباید براي حل مشکلات, پيشنهاد بدهد. ۴ هیچگاه بدون راهنما و همراه در سازمان سرگردان نشوید. ‏ممیز نباید گیج و حواس پرت باشد. توجیه تیم مميزي و ابجاد هماهنگي و آماده سازي ‎Sine‏ ‏جك ليست مميزي ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 77:
ك7 تهيه جك ليست مميزي و يادآوري نحوه رفتار مميزان در شرايط .گوناگون بر عهده سر ممیز مي باشد

صفحه 78:
تعیین تیم مميزي و انتخاب سر ممیز بررسي مستندات برنامه ريزي مميزي آماده شدن براي مميزي ‎ar)‏ ‏ارزيابي مميزي جمع بندي مميزي تهیه گزارش مميزي جلسه اختتامیه و تجزیه و تحلیل مميزي

صفحه 79:
ake ‏برگزاري جلسه از دیگر وظایف سر ممیز مي باشد.‎ “© ‏مواردي که در جلسه افتتاحیه مطرح مي گردند عبارتند از:‎ ** * معرفي حاضرین جلسه( تیم مميزي و مميزي شوندگان ) تشریح محدوده مميزي. اهداف و نحوه کار تشریح شیوه گزارش دهي تائید و تثبیت برنامه *_توافق بر زمان برگزاري جلسه اختتامیه پاسخ دادن به سئوالات احتمالي بوجود آمده حاضرین در جلسه | سس | ‎cee |‏ | انجام مميزي مطابق برنامه شواهد مميزي ارتباطات یه پیشنهاد نکات مهم در حین مميزي كنترل جريان مميزي جمع بندي ويزكي هاي يك ممیز خوب

صفحه 80:
برگزاري جلسه و میرن انجام مميزي مطایق برنامه ارتباطات يك پيشنهاد نکات مهم در حین مميزي کنترل جریان مميزي جمع بندي ويژگي هاي يك ممیز خوب

صفحه 81:
772 سوابق.شرح ماوقع و كليه اطلاعاتي كه به معيارهاي مميزي مربوط باشند و به نوعي ياسخ سئوالات تيم مميزي باشد را شواهد لأ مميز بايد كليه شواهد جه مثبت و جه منفي را به صورت كاملا دقيق و روشن ثبت نمايد. أسأ اطلاعات كردآوري شده در مورد سوابق و شواهد مميزي بايد شامل : کد سابقه. شماره سریال سابق شرح مشاهدات مورد نظر از سابقه .نم مصاحبه شونده: ‎fal oy sje‏ تام مستندات مرتبط و سایر اطلاعات كليدي باشد. شواهد مميزي اتعريف شواهد مميزي. جمع آوري شواهد ثبت شواهد در جریان معيزي

صفحه 82:
- شواهد مميزي به روش هاي زیر به دست مي آیند : ۴ مشاهده فعالیتها (با پرسش و در پي آن دیدن عمل انجام شده) ۴ بررسي و بازبيني مدارك و مستندات * مصاحبه با کارکنان تعریف شواهد معيزي قبت شواهد در جریان معيزي

صفحه 83:
ك7 ممیز در جربان مميزي بلید پس از هر مذاکره. از شواهد مميزي و از صحبت های انجام شده . یادداشت برداری نماید . چرخه زیر را هميشه در نظر داشته باشید: "سئوال كن ببين | aa ‏"نبت كن‎ تعریف شواهد مميزي جمع آوري شواهد

صفحه 84:
برگزاري جلسه نكات مهم در حين مميزي كنترل جريان مميزي

صفحه 85:
‎[SS‏ سوال هاي مميزي ‏در صورتیکه مصاحبه شونده. قادر به اداي توضیحات کافي در مورد مميزي نباشد. ‎a‏ ‏مي توانید از راهنماي سازمان. استفاده نمایید. به سخنان در گوشي و شایعات توجه نکنید. حتما به دنبال شواهد براي سئوالات خود باشید و تنها به صحبت و گفته هاي مصاحبه شونده اکتفا نکنید. ‏هرگز اجازه ندهید از شخصیت مميزي شمابه عنوان اهرم و وسیله اي براي رسیدن‌به اهداف استفاده نمایت ‎ ‏با افراد مسئول, مصاحبه نمایید. ‏با آنهايي که انجام دهنده کار هستند. مصاحبه نمایید. ‎| ‏تماييد. |[ ست‎ aad ete] yt ‏روش هاي برقراري ارتباط موثر نقش ارتباط موثر در روند انجام مميزي ‏جكونه در جمربان مميزي كقدكوي مناسبي داشت بای و ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 86:
لساحتما خود را معرفی نمایید: 7 آسااز سئوالات روشن و باز استفاده نمایید. سا به مميزي شونده فرصت پاسخ دهي به سئوالات را بدهید و سئوالات را يکي يكي آس بر روي فرآیندها و یا تجهیزات جدید. تمرکز ننمایید. [سا علاقه خود را به موضوع مورد بحث بروز دهید تا مصاحبه ‎OI‏ یادداشت برداري در حين پرسش ‎ ‏در ارتباط با مصاحبه با کارکنان ‏ت۳۳ رسای مود آشمسشی.__ ]| ‏نقش ارتباط موثر در روند نجام مميزي ‏جكونه در جريان مميزي كفتكوي مناسبي داشته ‎tee‏ ‎ ‎ ‏سوال هاي معيزي ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 87:
- هميشه در جریان مميزي. هم ممیز و هم مميزي شونده از فشار عصبي حاصل از انجام مميزيء ينج عي برند. بنابرلین اگر شما در مقام يك ممیز بتوانید. ارتباط مهثر و خهبي رابا مصاحبه شونده. برقرار نمایید. راحت تر مي توانید جربان مميزي رابه نفع خود هدایت نمایید. ‎outs)‏ ‎Reena‏ روش هاي برقراري ارتباط مور نقش ارتباط موثر در روند انجام مميزي جكونه در جريان عميزي كفتكوي مناسبي داشته ی ۱۳ تحتفت ف

صفحه 88:
در گفتگوها شمابه عنوان ممیز در يك طرف و مصاحبه شونده به عنوان مميزي شونده در طرف دیگر قرار دارد: گفتگهيي که بین دو طرف در جریان مميزي انجام مي شود. به چند عامل بستگي دارد که عبارتند از: - آنچه. ممیز مي خواهد بگوید. آنچه به مميزي شونده منتقل مي شود. آنچه به گوش مميزي شونده مي رسد. - أنه معيزي شوتف فكر مي كند, شنيده ست | ست | ادر ارتباط با مصاحبه با كاركثان پاسخي که مميزي شونده مي دهد. - آنچه ممیز قکر مي کند. شنیده است. بنابرلین اگر شما بتوانیدبا در نظر گرفتن لین موارد.با درلیت. روند مميزي را هدایت نمایید. از بسياري از اختلافات و سوء‌تفاهمات گفتاري جلوگيري خواهید نمود. روش هاي برقراري ارتباط موثر انقش ارتباط موثر در روند انجام مميزي ی ۱۳ 5

صفحه 89:
در ارتباط با مصاحبه با کار روش هاي برقراري ارتباط موثر نقش ارتباط موثر در روند انجام مميزي چگونه در جریان معيزي گفتگوي مناسبي داشته باشیم ؟

صفحه 90:
ك7 آساسئوالات بسته : پاسخ این نوع سئوالات " بلی یا خیر " است؟ مانند : آیا شما امین کنندگان خود را ارزيابي مي کنید؟ لاسئوالات باز : نیاز به توضیح بيشتري دارند . مانند : روش ارزيابی تامین کنندگان شما چگونه است ؟ اصطلاحات كمكي براي مطرح كردن سئوالات پيگيري سئوالات مطرح شده در روند مميزي

صفحه 91:
سئوالات زیر در مطرح نمودن سئوالات مناسب به ممیز كمك مي کنند: چه چيزي؟ چرا؟ * چه موقع؟ چگونه؟ “2 کجا؟ = | تمس | انواع سئوالات در مميزي پيگيري سئوالات مطرح شده در روندمعيزي

صفحه 92:
ك7 به یاد داشته باشید. تا پاسخ سئوال خود را نیافتید. به سراغ سئوال بعدي نروید . براي اينکه قادر باشید پاسخ سئوالاتتان را براحتي و سریع دربلفت نماییدبه طرد عمل نمایید : آاهنگام مميزي به هدف روشهاي اجرائي و فعالیتها. توجه کنید . لأسوابق مهم را جهت بررسي انتخاب کنید. أ بررسي كنيد كه آيا همه فعاليتهاي پیش بيني شده اجرا مي شوند ؟ أسأآيا برنامه ها و روشهاي اجرائي دنبال مي شوند؟ انواع سئوالات در معيزي اصطلاحات کمكي براي مرح کردن سئوالات

صفحه 93:
روط و ,وتو ز و لین لبون اه ومع Dock ‎onal‏ امس ‎ ‎ ‏کترل جریان سيزي ‎Siu gee‏ ها يقد ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 94:
‎Q‏ بدون غرض بودن در مميزي ‏سا کفتگو و بحث منطقي با پرسنل مرتبط ‏سا شفاف سازي موارد مشکوك ‏سا دریافت واقعیتها ‎Q‏ ياري گرفتن از مميزي شوندگان و سایر متخصصان أسأ تيز بين و كنجكاو ولي مودب باشيد ‎cow)‏ کنید با حفظ . خود را ساده جلوه دهید ‎ ‏لادر برخورد با مميزي شوندگان و پرسش خجالت نکشید. ‏برگزاري جلسه بو سوه ‏انجام معيزي مطابق برنامه ‏شواهد معيزي ‏ارتباطات ‎ ‏كنتول جريان مميزي ‎ ‎ ‏جمع بندي ويژگي هاي يك ممیز خوبٍ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 95:
سا استفاده از چك لیست بعنوان ابزار کمکي و نه مبنايي براي مميزي 3 برخورد جدي با اتلاف کنندگان زمان مميزي ل _—— |[ ل رعایت برنامه زماني برگزاري جلسه لكأ انتخاب نمونه هابه نحو مناسب سیر مق ‎lig‏ ‏سا در برابر عکس العمل مميزي شوندكان. نيازي به عكس العمل مشابه | شرامد مميزي ‎outs‏ ‏أسأ سعي كنيد از محور اصلي سئوالات و محدوده مميزي خارج نشوید. ‎eta‏ سا هرگز با عصبانیت با مصاحبه شوندگان برخورد نکنید. نکات مهم در حین مميزي جمع بندي ويژگي هاي يك ممیز خوب

صفحه 96:
همواره در جریان مميزي به مواردي برخورد خواهید نمود که باعث اتلاف زمان مميزي مي شوند. و شما در قبال این گونه رفتارها و موارد. مدیریت و کنترل مميزي با درایت کامل مي باشد. *تاخیر پرسنل براي حضور در مميزي "انجام كارهاي متفرقه ( مكالمه تلفني و...) "صرف زمان طولاني براي ارائه مستندات و سوابق "رفت و آمد زياد در حين مميزي "در دسترس نبودن مستندات در محل مميزي "طفره رفتن از پاسخ به سئوالات "اختصاص چند نفر براي پاسخ به يك موضوع در مقابل مميز *برخورد منفي با موضوع *سعي در صحیح جلوه دادن موضوع "طرح شکایت از عدم همكاري پرسنل و مدیران *بحت در ارتباط با شرایط زندكي و كاري

صفحه 97:
- ۹۹ = - . ***روابط عمومي قوي و توان برقراري ارتباط موثر *** شنونده خوب ( شنونده. صاحب سخن را بر سر ذوق آورد) *#*مشاهده کننده تیزبین و قوى انجام مميزي 5 برگزاري جلسه * تحلیل گر قوي *#*صبور و مودب انجام مميزي مطابق برنامه شواهد معيزي ‎ate‏ 3 5 “* بي طرف و درستكار ات ‎ra “al, tel‏ **سازمان يافته يك ‎ste‏ نکات مهم در حین مميزي كنترل جريان مميزي Sees 3

صفحه 98:
پس از اتمام مميزي بر اساس برنامه از پیش تعیین شده و ارزيابي تملمي موارد محدوده تعیین شده براي مميزي. تیم مميزي براي جمع بندي و تعیین نتلیج مميزي. در جلسه اي که موسوم به سل مي باشد. اقدام‌به ارلئه مشاهدات افته هاي خود در حین مميزي به سر ممیز مي نمایند و توضیحات لازم را نیز در ارتباطبا يافته هاي خود ( در صورت نیاز )به سر ممیز ارلئه عي کنند. در لین حال سر ممیزبا توجه به معيارهاي مميزي و مشاهدات جمع آوري وبا کمك تیم مميزي اقدام به تعیین انطباق با عدم انطباق براي هر مشاهده با معیار مميزي و الزامات استاندارد مي نماید. - تشریح فرآیند مميزي تعیین تیم مميزي و انتخاب سر ممیز پررسي مستندات. باه ريزيمميزي آماده شدن براي مميزي ‎ela‏ ‏ارزبابي مميزي جمع بندي مميزي تهبه كزارش مميزي جلسه اختتاميه و تجزيه و تحليل مميزي

صفحه 99:
سر ممیز. پس از روشن نمودن وضعیت مشاهدات. آنها را دسته بندي نموده و براي هر کدام از آنها. الزام مربوط از استاندارد و شواهد بدست آمده را ثبت مي کند. دسته بندي مشاهدات بر اساس تقسیمات زیر مي باشد: - نقاط قوت و مثبت سازمان - فرصت هابي براي بهبود - مشاهدات - عدم انطباق جزيي - عدم انطباق عمده 772 تشريح فرآيند مميزي تعیین تیم مميزي و انتخاب سر مميز بررسي مستئدات برنامه ريزي مميزي آماده شدن براي مميزي تام سيزي ارزبايي مميزي تهیه گزارش معيزي جلسه اختتامی و تجزیه و تحلیل ‎ome‏

صفحه 100:
- اساس کار مميزي, بر پلیه یافتن انطباقبا الزامات استاندارد مي باشد نه یافتن عدم انطباق. زبرا هدف از مميزي كمك به سازمان براي رشد و پیشرفت مي باشد. بنابرابن همواره ممیزین باید. نقاط قوت سازمان را در نظر گرفته و آنرا اعلام نمایند. لین عمل از نظر روحي و رولني نیز تاثیر بسزايي در حرکت و كارليي پرسنل خواهد داشت وبه نوعي در پرسنل سازمان؛ انگیزش ایجاد مي نماید. تقاط قوت و مثبت سازمان. مشاهدات فرصت هابي براي ‎oe‏ عدم انطباق ها

صفحه 101:
- در برخي از موارد. موقعيتهليي وجود دایند که ممکن است منجر به بروز خطا و اشتباه شوند. ممیزان بلید در هنگام برخورد با چنین مسائلي. موارد مشاهده شده را یادداشت نموده و جهت بررسي بیشتربه سازمان اعلام نمایندتا از بروز مشکل در آینده جلوگيري به عمل آيد. جمع بندي مميزي نقاط قوت و مثبت سازمان مشاهدات فرصت هايي براي بهبود عدم انطباق ها

صفحه 102:
عدم اتطباق ها 772 موقعيتهليي هستند که ممیزان با پیشنهاد آنهابه سازمان. اين فرصت را در اختیار سازمان قرار مي دهند تا عملکرد خود را بهبود بخشد . معمولا چنین موقعيتهليي باعث پیشرفت و افزایش اثربخشي در سازمان مي شوند. نقاط قوت و مثبت سازمان مشاهدات فرصت هايي برايبهبود.

صفحه 103:
نقاط قوت و مثبت سازمان مشاهدات فرصت هايي براي بهبود

صفحه 104:
تعریف عدم انطباق : آسابرآورده نشدن يك الزام و یا خواسته از استاندارد ‎eae‏ انطباق يعنئ ‎١‏ عدم انطباق ها را معمولا به دو دسته تقسيم مى كنند : كن | سس | لتاعدم انطباق عمده عدم انطباق جزئي عدم انطباق عمده

صفحه 105:
عدم انطباق عمده ك7 به گن دسته از عدم انطباق ها اطلاق حی شود که باعث ایجاد وقفه در عملکرد سیستم مدیریت کیفیت با عدم اطمینانبه تحت کنترل بودن فرآیندها یا تولیدات نمی شود. هلی ممکن است باعث ایجاد انحراف يا خطا در بخشي از سیستم مدیریت کیفیت سازمان شود. تعریف عدم انطباق

صفحه 106:
لین عدم انطباق باعث ایجاد وقفه یا خرلبي عمده در اجراي سیستم مد کیفیت مي شود. معمولا عدم انطباق عمده در يكي از حالتهاي زیر رخ مي دهد : - يك بند یا الزام از استاندارد اجرا نشود. - تعدادي عدم انطباق جزيي براي يك الزام از استاندارد که‌با هم باعث ایجاد عدم انطباق عمده مي شوند . - هر عدم انطباقي که منتج‌به احتمال ارلیه نتلیج نامعتبر شود . بعنوان يك عدم انطباق عمده شناخته مي گردد. ‎ees‏ تعریف عدم انطباق عدم انطباق جزئي عدم انطیاق عمده.

صفحه 107:
گزارش مميزي شامل اطلاعات زیر مي باشد : ~ هدف و محدوده ممیزی 1 ***اسامي تيم مميزي و مميزي شوندكان ***استاندارد مورد مميزى و جك ليست استفاده شده = 0 5 ***نتايج مميزي و تفسير و تحليل آنها *** مشاهدات مميزى و استنباط ها * گزارش دقیق عدم انطباق هاي دیده شده - تشریح فرآیند مميزي تعیین تیم مميزي و انتخاب سر ممیز بررسي مستئدات برنامه ريزي مميزي آماده شدن براي مميزي انجام مميزي ارزيابي مميزي جمع بندي معيزي تهیه گزارش مميزي جلسه اختتامیه و تجزیه و تحلیل مميزي

صفحه 108:
گزارش مميزي نباید شامل : لا لا نظرات شخصي مميز اظهارنظر براي انجام اقدام اصلاحي باشد . گزارش مميزي باید شامل : تت قضاوتهاي انجام شده توسط مميز ين بر يايه كيفيت. ائید و اطمینان از مشاهدات عيني جمع آوري شده در حین مميزي. براي برآورده كردن معيارهاي مميزي در سازمان باشد.

صفحه 109:
ك7 كزارش مميزي بايد شامل : آسامیزان انطباق سیستم مدیریت کیفیت در واحد مميزي شونده آسامیزان اثربخشي اجراي سیستم مدیریت کیفیت و نحوه بهبود آن باشد.

صفحه 110:
‎Se‏ کی تعیین تیم مميزي و انتخاب سر ممیز بررسي مستندات ‏برنامه ريزي مميزي ‏آماده شدن براي مميزي ‏انجام مميزي ‎ ‏ابي مميزي ‏جمع بندي مميزي ‎ ‏تهیه گزارش مميزي ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 111:
- پس از جمع بندي و تهیه گزارش مميزي. تیم مميزي براي اعلام نتایج مميزي باید جلسه اختتامیه را برگزار نماید. در لین جلسه. سر ممیزپس از اعلام مجدد اينکه بررسي ها بصورت نمونه گيري تصادفي انجام شده اند. و وجود عدم انطباق دريك فرآیند / واحد. نشاندهنده عدم صلاحیت فرد مسئول فرآیند / واحد نمي باشد. اقدام به ارلئه گزارش مميزي به حاضرین در جلسه. از جمله مدبريت ارشد سازمان مي نماید. جلسه اختتاميه و تجزيه و .تحليل مميزي

صفحه 112:
772 در جلسه اختتاميه. كزارش تهيه شده و يافته هاي بدست آمده در جريان مميزي. به ترتيب دسته بندي اعلام مي شوند و مسئولين انجام اقدامات اصلاحي مربوط به عدم انطباقهاي مشاهده شده تعيين و زمان انجام آنها ( فرصت انجام اقدامات ) و مسئول بيكيري عدم انطباق ها تعيين مي شود. اقدامات اصلاحي تعيين شده براي هر فرد. که در فرم عدم انطباق ثبت شده. به وي ابلاغ شده و امضاء وي اخذ مي گردد. تیم مميزي وظیفه پيگيري اقدامات اصلاحي تعیین شده را بر عهده خواهد داشت و باید بر روند انجام اقدامات اصلاحی و اثربخش بودن آنها نظارت کامل داشته باشد.

صفحه 113:
772 نتيجه بررسى اقدامات اصلاحى انجام شده. بليد دقيقا ثبت شده و تابيد مميز يا سر مميز در فرم عدم انطباق ثبت شده باشد. در صورتيكه اقدام اصلاحي. اثربخش نباشد. بلید اقدام اصلاحي ديكري تعیین و پيگيري انجام شود.

صفحه 114:
پس از انجام مميزي. بلید مميزي انجام شده مورد تجزبه و تحلیل قرار گيرد.مواردي که حي توان بر اساس آنها. فرآیند مميزي را مورد بررسي قرار داد. عبارتند از: برگزاري مميزي بر اساس برنامه زماني تعیین شده تعیین فرآیندها | واحدهليي که بیشترین عدم انطباق ها. مربوطبه آنها جلسه اختتامیه بوده است و ...

صفحه 115:
ك7 كلام آخر ۷ در صورت وجود نقص در عملکرد مميزي شونده . هیچگاه از وي بعنوان منشاء عدم انطباق.انتقاد نکنید. از شخصی که در جلسات حضور ندارد. انتقاد نکنید. ۲ همواره سعی کنید. در صورت وجود کاستی. از سیستم انتقاد کنید نه اشخاص. تنها دیکنه نانوشته غلط ندارد

صفحه 116:
تمرین6- زمان 45 دقبقه

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان