مهارت های تدوین و ارزیابی طرح کسب و کار
اسلاید 1: مهارتهای تدوین و ارزیابی طرح کسب و کارارایه دهنده و تسهیلگر: دکتر مهدی کنعانيعضو هیات علمی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران، مدرس موسسه ثروت آفرینان، سازمان مديريت صنعتي و شبكه آموزش سيما
اسلاید 2: ببخشید شما؟ تسهیلگر: مهدی کنعانیمشاور انتقال فناوری و مدیریت شرکتهای ایرانی (دوبی، هنگ کنگ، سنگاپور و ...)دانشجوی دکترای مدیریت فناوریکارشناسی ارشد مديريت کارآفرینی، مهندس صنایععضو هیات مولفان کتابهای عبور از طوفان ؛ مدیریت اندیشگاه و ...افتخار 8 سال تدریس در دوره های مختلف مدیریت، MBA و DBAشماره همراه : 09122987451 پست الكترونيكي : kanani.mehdi@gmail.com
اسلاید 3: راست مغز هستید یا چپ مغز؟ بررسی تاثیر نحوه نگرش شما به تدوین و ارزیابی طرح کسب و کار
اسلاید 4: نوشتن طرح با سمت چپ مغز؟براى چپ مغزها: در حاليكه پشت ميزتان نشسته ايد ، پاى راستتان را روى زمين قرار دهيد و آنرا در جهت عقربه هاي ساعت، دايره وار بچرخانيد.حالا در حين اين كار ، عدد (6) را با دست راستتان در هوا بكشيد.در صورتيكه شما چپ مغز باشيد ،جهت چرخش پاى شما تغيير خواهد كرد و شما هيچ كارى نمي توانيد بكنيد.
اسلاید 5: نوشتن و ارزیایب طرح با سمت راست مغز براى راست مغزها: اين بار، پاى چپتان را روى زمين قرار دهيد و آنرا در جهت خلاف عقربه هاي ساعت بچرخانيد. در همين زمان ، عدد (9) را با دست چپتان در هوا بنويسيد. در صورتيكه شما راست مغز باشيد ،جهت چرخش پاى شما تغيير خواهد كرد و شما هيچ كارى نمي توانيد بكنيد.
اسلاید 6: سبز سفيد زرد سبزسبز سياه نارنجي قرمزسياه نارنجي قهوه اي زردقهوه اي صورتي آبي سبزبنفش صورتي نارنجي آبيقهوه اي آبي سبز سياهسياه قرمز زرد نارنجي
اسلاید 7: طرح کسب و کار به چه درد می خورد؟100 Patent6 - 8 B.P3 - 5 product
اسلاید 8: انواع طرح های کسب و کارطرح های کسب و کار را از نظر میزان پرداختن به جزئیات یا محتوای اطلاعاتی می توان به چهار دسته زیر تقسیم نمود : طرح کسب و کار یک برگی- one page BP طرح کسب و کار کامل- BP طرح توجیه فنی- اقتصادی (طرح امکان سنجی) - FS طرح کسب و کار سازمانی -BC
اسلاید 9: کاربرد طرح کسب و کار سرمایه گذاران مخاطره آمیز (VC’s) و شرکای اولیه سرمایه گذاران بخش خصوصی دستگاههای اجرائی و برنامه ریزان اقتصادی کشور موسسات وام دهنده
اسلاید 10: طرح کسب و کار یک برگی One page BP چشم انداز: تصويری ذهني از كارتان در آيندهماموريت(رسالت):فلسفه وجودي شما چيست ؟ و چه كاره ايد ؟اهداف: مقاصد ويژه و قابل اندازه گيري كه به دنبال رسيدن به آن ها هستيد.استراتژي ها:چگونه اين كسب وكار راه اندازي واداره مي شود و رشد خواهد كرد.برنامه ها: كارهاي مشخصي كه بايد انجام پذيرند تا به اهداف خود برسيد.
اسلاید 11: طرح کسب و کار چیست ؟. عبارت است از طرحی كه کلیات و جزئیات مهم برنامه آينده و توسعه يك كسب و كار را معين ميكند و اغلب يك دوره چند ساله را در بر ميگيرد. با هدف: توجیه شروع طرحجذب سرمايه اوليه جذب تيم مديريت نقشه راهنماو ...
اسلاید 12: چرا طرح کسب و کار؟ 1- نگاه دقیق و هدفمندانه تر به شرکت ( براساس زمان ، تلاش ، پژوهش وانضباط برای تهیه طرح)2- نگاه موشکافانه به فرضیات موفقیت شرکت ( با توجه به تحلیل های رقابتی ، مالی واقتصادی درطرح )3- تعیین راه کارهای عملی ونتایج قابل انتظار 4- تعیین معیارهای قابل سنجش برای مقایسه پیش بینی ها ونتایج واقعی5- راهنمایی برای ارزیابی سرمایه گذاران از شرکت6- دستیابی به اطلاعات لازم برای ارزیابی مالی وتجاری
اسلاید 13: اجزای اصلی طرحخلاصه مدیریتی توصیف شرکتتیم مدیریتیبرنامه بازاریابیتحلیل فنی و فناوریبرآورد هزینه هاانتقال یا توسعه فناوری و مالکیت معنوی تحلیل ریسک و فرصتتحلیل سناریوهای مختلف تحلیل و توجیه مالیبرنامه برداشت پیوست و فهرست مراجع
اسلاید 14: خلاصه مديريتيخلاصه مهمترین بخش طرحتنها بخشی که همه می خوانند و می بینندمروري بر كل طرح كسب و كارنوشتن پس از پایان طرح حداکثر در 3 صفحه جملات نشانگر توجیه طرح، فرصت های بازار ، نیازهای مالی ، برنامه های شرکت و خواست از خواننده یا ارزیاب
اسلاید 15: توصيف كسب و كارعكسی فوري از كسب و كار نام شرکت تاریخ تشکیل یا تاسیس یا برنامه آنمهمترین مجوزها وضعیت حقوقیآدرس دفتر مرکزی و شعبمهمترین تغییراتو ....
اسلاید 16: ماموریت و اهدافرساندن صادرات شركت به مرز 500/000/000 تومان در سال تا پايان سال 1391 اخذ گواهينامه ISO 9002 تا پايان سال 1392داير كردن دفتر نمايندگي عرضه و توزيع كالا هاي شركت در حاشیه خلیج همیشه فارس در نيمه اول سال 1393 معرفي يك محصول جديد در هر سال
اسلاید 17: 17 اهداف اسمارت Timelimited Realstic Agreed Measurable specific SMART محدوديت زماني و منابع واقع گرا مورد قبول و قابل دستيابي قابل اندازه گيري خاص
اسلاید 18: برنامه بازاريابيa)مرور صنعتb) محصول / خدماتd)تحليل رقابتيc) بازار هدفe) آمیخته بازاريابي (4 P`s) 1)چاشنی2) مکان و توزیع4) محصول و کیفیت و جایگاه آن3) قيمت و تخفیفات
اسلاید 19: بازاریابی: - در بخش بازاریابی باید بتوانید سرمایه گذار را متقاعد کنید که بازار خوبی برای محصولات وخدماتتان وجود دارد. تشریح وجود یک بازار بکر، تبیین مشتریان بالقوه وبالفعل ، پیش بینی فروش تا 3 سال آینده وبالاخره تشریح روند حاکم بر بازاربا تکیه برمیزان سهم بازار و فروش تا 3 سال آینده می تواند از جاذبه های طرح برای سرمایه گذار باشد.
اسلاید 20: طرح بازاریابیبازارهای مورد نظر، چگونگی توسعه بازار، چگونگی ارتقاء فروش، استراتژی قیمت گذاری رقابتآیخته بازاریابی (7/4P)رقبای مستقیمرقبای غیرمستقیموضع کسب و کار رقبانقاط ضعف و قوت رقباتفاوت ها ( مانند قیمت )20
اسلاید 21: مکانیابی: نیازهای مکانیفضای مورد نیاز ارتباطات با زنجیره تامین و مشتریانچرا این مکان، مطلوب است؟ اهمیت مضاعف منابع انسانی در دسترس در طرحهای فناورانه معرفی نقشه اقتصادی ایران21
اسلاید 22: معیارهای اصلی مکانیابی: - دردسترس بودن منابع انسانی ( داخلی و امکان رفت و امد خارجی) - نسبت دستمزد - نزدیکی به منابع ومشتری - امتیازات مالیاتی - تامین امنیت - حمایت بانک ها و صندوقها - امکانات محل ( کارگاه ، انبارودفتر کار) - وسایل ( ابزارآلات ، ماشین آلات ، کامپیوتر و وسایل نقلیه ) - زنجیره تامین کنندگان ( تعداد و نزدیکی ) - زنجیره فروشهزینه های حمل و نقل مواد اولیه و ...
اسلاید 23: مدیریت و سازماندهی - ساختار سازمانی - تیم مدیریت وکارکنان مهم - تجارب وقابلیت های فنی هریک ازکارکنان - ساختار مالکیت شرکت وپرداخت ها - مشاوران همکاران خارجی+ مزیت رقابتی مدیریت
اسلاید 24: طرح مدیریتضروری است که بدانید چه توانایی هایی به شما قدرت می دهد و شما فاقد آنها هستید. چگونگی مدیریت و رفتار قاطعانه با کارکنانچگونه تجربه یا سابقه به شما کمک خواهد کرد؟تشخیص نقاط ضعف و قوت خود و چگونگی جبران آنهاگروه مدیریتنقاط ضعف و قوتوظایفنیازهای رایج کارکنانطرح هایی برای به استخدام و آموزش کارکنانحقوق ها ، مزایا ، تعطیلات ، ...24
اسلاید 25: منابع انسانيثابت كنيد كه شركت شما نيروي انساني مورد نيازبراي موفقيت را دارد. تيم خود را با رزومه كامل اريه ومعرفي كنيد ( به خصوص در پیوست)برنامه مدیریت بر مدیریت ناپذیر
اسلاید 26: طرح ماليطرح مالي شامل صورت حساب هاي زير مي باشد :صورت حساب جريان نقديترازنامهصورت حساب درآمد
اسلاید 27: مدیریت امور مالیچگونگی اداره امور مالی کسب و کار شما، بنیادی برای مبادرت به هر کسب و کار موفق است. بودجه راه اندازیهزینه های قانونی و تخصصیتصاحب شغلتامین موجودیپیش پرداخت های اجارهو غیره27
اسلاید 28: زمان بندی اهداف: زمان پیش بینی شده برای دستیابی به هر کدام ازاهداف اصلی وفرعی با کمک یک جدول زمان بندی به اطلاع سرمایه گذاران می رسد. - طراحی محصول - تشکیل تیم مدیریت - پیش بینی فروش - برنامه ریزی تولید - تکمیل طرحهای اولیه - استخدام نمایندگان فروش - نمایش محصول درنمایشگاه های تبلیغاتی - امضای قرارداد با توزیع کنندگان و فروشندگان - دریافت اولین سفارش - اولین فروش ها و اولین تحویل ها
اسلاید 29: ارزيابي ريسك و تحلیل سواتدر طرح كسب و كار خطرات و آسيب هايي كه احتمالا موفقيت طرح را تهديد خواهد كرد نيز بايد پيش بيني شده و اعلام شود.تحریم ایرانچالشهای انتقال فناوریچالشهای حمل و نقل و بیمهمذاکرات تجاری
اسلاید 30: نکات ویژه طرحهای فناورانهاستراتژی انتقال فناوری انتخاب سناریوهای مختلفتحلیل مالی دقیقتحلیل حساسیتانتخاب اینکوترمزنحوه حفاظت از مالکیت معنوی و دارائیهای نامشهود ارتباطات با استراتژیهای فناوری ایران ارتباطات با نهاهای حامی فناوری ( ستادها و ...)
اسلاید 31: استراتژی های توسعه : با آینده نگری می توان: اهداف را به واقعیت تبدیل کرده امنیت سرمایه گذاران را تامین و قدرت تجاری خود را افزایش دهید همه اینها مستلزم داشتن استراتژی توسعه است .
اسلاید 32: پیوست ومراجع: نمودارها ، اطلاعات مالی ، سوابق ( رزومه ) تیم مدیریت و هرگونه اطلاعات تکمیلی دیگررا می توان دراین بخش ارایه کرد.
اسلاید 33: ارزیابی طرح کسب و کار ارزیابی بر اساس سرفصلارزیابی بر اساس امتیازات ایده آل ارزیابی مقایسه ایمعرفی نرم افزارهای تدوین و ارزیابی طرح کسب و کار
اسلاید 34: رزومه پرسنلگزارش اعتبارات دريافتشدهنامههاي مرجعاسناد حقوقيمطالعات كارشناسي فرضياتاطلاعاتي كه پشتيبان تحليلهاي موجوددر بخشهاي سازماندهي، بازاريابي و مالي گزارش است.اطلاعات پشتيبان و ضمايمتصوير مدارك مربوط به :دريافت واممجوز هالغت نامه تخصصينقشه ها و اطلاعات تخصصي ديگر
اسلاید 35: جمع بندی و نکات پایانی ظاهر/ حجم مطالب/ جلد/ فهرست / بسته بندی 7 تا 20 ویرایش از طرحدیدن تمامی امکانات حمایتیساعات مورد نیاز
اسلاید 36: منابع، سایتها و کتابهای مفیدwww.Businessplan.irwww.Creativity.irwww.karafarini.irWWW.KARAFARINNAB.IR
اسلاید 37: با تشکر از توجه شما و زحمات همکاران گرانقدرم در شرکت IDM
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.