کسب و کارعلوم مهندسیمدیریت و رهبریمهندسی صنایع و مواد

مهارت های کوانتومی، متبلور کننده دانش ضمنی بشری

صفحه 1:
مهارت های کوانتومی متبلور کننده دانش ضمنی بشری محمدعلی شفیعا-استاد دانشکده مهندسی صنایع ومدیریت اجرایی دانشگاه علم وصنعت ایران omidshafia@gmail.com-09121327677 www. iust.ac.ir

صفحه 2:
سازمانها سعي دارند تا ظرفیت و كارآيي خود براي نوآوري را افزايش دهند» لذا توجه روز افزوني به نحوه مدیریت ظرفیت های خویش بخصوص دانش دارند. تجربه نشان داده که پیاده سازي‌هاي موفق مدیریت دانش در گرو توجه و اولویت بخشیدن به نکات ظریفی است همچون ‎٠‏ جنبه هاي انساني و فر هنكي» ‏هدهاي شخصي» ‎٠‏ روش شناسىهاي مديريت تغيير» ‏۰ وهای كسب و کار جدید و یا تقویت شده‌اي که مقید ‎Ag‏ ‏شتراك گذاشتن دانش و ارتباطات و همكاري باشند. ‎ ‎ ‎

صفحه 3:
كم اثر شون مهارت سائ مدیزیتی تمايل به يافتن ياسخ بر جرايى كم اثر شدن مهارت های سنتی مديريت, تحریک نیروی کار به خلق دانش و استفاده از ظرفيت هاى نهفته وی, دستیابی به رویکردهای جدیدی که مدیران به مدد آنها توانایی های دانشی مورد انتظاراز نیروی کاررا برای خلق ارزش هرچه بیشتربرای بقا درشرایط رقابتی فزاینده, با ورزیدگی میسرمی سازند.

صفحه 4:
چالش‌های اصلی مدیرریت دانش تکراراشتباهات پرهزینه به دلیل عدم ثیت با تحیل اشتباهات ققي تکراربرخی کارهابه دليل عدم آگاهي کارکنان از فعالیت‌ها و پروژه‌هاي گذشته» یا نتایج آنها لطمه خوردن به روابط با مشتریان به دلیل در دسترس نبودن دانش در نقله عمل درمیان نگذاشتن افکار» عقاید و عملكردهاي خوب که موجب افزایش هزينههاي كلي ميكر دد محدود بودن كسانى كه از دانش مهم و حساس بر خوردارند كندى يادكيري سازمانها كه موجب تاخير در توسعه محصول يا از دست رفتن فرصتها ميشود دلسرد وناراضى شدن كاركنان به دليل عدم دسترسي به منابع دانش

صفحه 5:
تقوبت قابليت‌هاي لازم براي خلاقیت انگيزش‌هاي مالي که دربرخي موارد مي‌توانند خلاقیت را کاهش دهند, تشویق‌ها و حمايت‌هاي لفظي و غير لفظي از کارکنان خلاق, تشویق کارکنان براي ارائه سناريوهاي مختلفه ایجاد فرصت برای تحلیل مشکلات و مقايسة آنها, ترکیب ايده خلاق با منابع و مهارت‌هاي کارشناسي و تخصیصی

صفحه 6:
برقراري ارتباط ميان علوم» مهندسي و مدیریت نحوه خلق فناوری نحوه بهره برداري از آن به طوري که فرصت خلق کند یکپارچه كردن راهبرد فناوری با ابعاد راهبردی تجاري نحوه استفاده از فناوری براي کسب مزیت رقابتي» انعطاف پديري نحوه تعامل ساختارهاي سازماني با تغبیر قناورانةه و زمان استفاده و عدم استفاده از فناوری

صفحه 7:
مدل رنگین کمان موتورولا انتقال و انحتلاط

صفحه 8:
+ محیط 3 محیط داخلی اطلاغات يط بيرونى ‎od‏ فرد. گروه, سازمان انزدیک: ضتعت. ‎lee‏ 2 feign orem ae ny OP 3 1 ۳۹ 3 : 3

صفحه 9:
يافته های پژوهشی نقش و اهمیت عوامل محیط داخلي نسبت به عوامل محیط بيروني بیشتر ارزيابي شده است. ارتباط منطقي بین سه حوزه مدیریت دانش» نوآوري و فناوري وجود دارد. مدیریت تغییر در پیاده سازي فرآيندهاي مدیریت دانش» نوآوري و فناوري اهیمت ویژه ای دارد. به همه ابعاد اثرگذار باید توجه شود. اولویت یکسان و وابسته به شرایط محيط اجراء بايد در نظر گرفته شود

صفحه 10:
مميزه

صفحه 11:
پدیده ها از بالا به پایین و از برون به درون در عصر حاضر مهارتهای سنتی به سرعت دچار تغییرات مستمر گردیده و پاسخگوی تحولات کنونی نمی باشند این مهارتهاکه مبتنی بر اجزایی نظیر برنامه ریزی و سازماندهی بوده اند,برای سازمانهای مکانیکی و دارای ثبات مفیداند, ولی در عصر پرشتاب کنونی هميشه پاسخگو نخواهند بود آنها برای رفتارهای قابل پیش بینی خطی ومنطقی کاربرد دارند, ولی سازمانها به دلیل تشدید رقابت های گوناگون,از حالت ثبات به وضعیت مخاطره آمیزی,تغیبر وضعیت داده اند تلاشهای جاری, بر پایه کوانتوم و نظریه هایی همچون آشوب استوار شده اند که همگی دلالت بر عدم ثبات سازمانها دارند

صفحه 12:
بکترم کل اجزاء جهان شامل,انسانها,هستی ها یا موجوداتی پویاء آگاه» و مرتبط با هم هستند. کوانتوم به معنی ذره در حال حرکت و با گرایشهای احتمالی است و اينکه نظم از بی نظمی حاصل می آید؛ و رابطه های ساده یک علتی جای خود را به روابط جند علتى» پیچیده و در هم تنیده می دهد. ادراک های انسان بشدت ذهنی است و تفکر خلاق نیازمند استفاده از توانمندیهای الهامی و اشراقی است. اين گفتمان درونی او است که احساسات وی را شکل می دهد. کوانتوم دیدگاه مدیران را در نگاه به پدیده ها از بالا به پایین و از برون به درون تغییر داده و معکوس می سازد.

صفحه 13:
نظریات مدیریتی سنتی و کوانتومی نظریه کوانتوم مواردسنتی را مردود نمی داند بلکه به اقتضاء شرایط متحول محیط مکمل آنها است مهارتهای کوانتومی نگریستن دوباره و جدید به مسائل و شیوه جدید برخورد با آنها را درمواردی چون مساله تعارض به مدیران می آموزد در سیستم کنونی ترفیع بر اساس نیل به هدف استفاده موثر از ابزارها و توانایی تولید فرآورده با کیفیت بالا اولویت دهی طرح ریزی و مدیریت نتایج مهارتهای فردی مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی و روابط متقابل است ودر سیستم قدیم ترفیع بر اساس تجربه لیاقت و مدیریت کاهش هزینه استوار بوده است

صفحه 14:
تمام مهارتهای کوانتومی در دنیای پرتلاطم کنونی کاربرد دارند و با شیوه های سابق نمیتوان سازمانهای ارگانیک و پویا را اداره نمود تنها عنصر ثابت در حال حاضر تغیبر است و اندکی عدم تعادل لازمه توسعه در قرن 00 می باشد مهارتهای فنی ادارکی و انسانی و حتی مهارتهای سیاسی اجتفاعي» و اعسلسى . (السككرى مفير إل وسار مالها. نمی 0 باشند مهارتهای سنتی در سازمانهای مکانیک با هدف کارایی و انجام درست کارها و کاهش هزینه ها بیشتر سازگار است و مهارتهای کوانتومی و جدید در سازمانهای پویا و در محیط نا مطمئن و پرچالش امروزی و با هدف اثربخشی و انجام کارهای درست: موثرترند

صفحه 15:
هفت مهارت کونتومی چی می کنند دیدن: مهارت هدفمنددیدن مسائل رابه مدیرمی آموزد ©. فكركردن: مهارت به شیوه متناقض اندیشیدن را . احساس کردن: توانایی احساس زنده بودن و حیاتبخشی “6. شناختن: توانایی دانستن به شیوه خلاق و شهودی 6 عمل کردن: توانایی عمل به شیوه مسئولانه 0 اعتمادکردن: توانایی اعتماد به فرایند زندگی ‎DP‏ وجود: توانایی ارتباط مستمر را فراهم می آورد

صفحه 16:
gage A توانایی دیدن هدفمند. باور به اينکه جهان ما تابعی از باورها و پیشداشته های درونی خود ماست. اگر مدیران مقصودها و منظورهای خود را تغییر دهند با دنیاهای دیگری سر و کار خواهند داشت؛ و می توانند به شیوه دیگری عمل کنند. گویی بیان این منظور است که "پیش چشمت داشتی شيشه کبود زین سبب عالم کبودت می نمود". فرصت ها در تصویرهایی نهفته اند که مدیران از کارکنان» تحولات و امور دارند. مديران با اين مهارت بايد درون خود و نیت هلیشان را با تکلیک های خاصی بپالایند تا محیط خود را بهتر درک کرده و روندهای به ظاهر پنهان آنها را کشف کنند» و از پیله های فکری خود خلاص شوند.

صفحه 17:
تفک رکوانتومی توانایی تفکر به شیوه متناقض. حرکت جهان و اشیاء به شیوه ای متتاقض و متعاراض» ور با جهش های.ناگهانی و كاملا پیش بینی ناپذیر همراه است. بطوری که که امور واقع در سطح کلان غیر منطقی و نا محتمل به نظر می رسد. مغز اسان ذر:طول رین ها به تفکر سیاه پا سفیذ و خطى حانت کرده است» حال آنکه یک تغییر کوچک ممکن است تحولات عظیم به دنبال داشته باشد. چیزهای به ظاهر نا مرتبط با یک تصویر شهودی از نیمکره مغز می تواند متشام ابتکارات بزریگ باشد. خلاقیت ها گاه از متتاقضرو متعارض دیدن ها ناشی می شوند.

صفحه 18:
احساس کوانتومی توانایی احساس زنده و توانبخش. انرژی انسان و جهان هر دو از یک جنس است. و قلب انسان کانون این انرژی است که قدرت می آفریند؛ و بسیار به افکار و عواطف ما بستگی دارد. عواطف منفی (از جمله: نا امیدی» ترس» خشم لجاجت» و استرس) همبستگی امواج الکترو مغناطیس قلب و انرژی آن را کاهش و عواطف مثبت (از جمله: عشق. اشتیاق» غمخواری» و قدرشناسی) همبستگی امواج الکترو مغناطیس قلب و انرژی آن را افزايش مى دهند. اين مهارت مدیران را قادر می سازد از درون احساس خوب داشته باشند . علی رغم آنکه در بیرون چه بگذرد. به آنها امکان می دهد در ضعف هاء قوت ببینند» و در تهدیدها فرصت؛ و شور و شوق, و شادابی برای سازمانشان به ارمغان آورند.

صفحه 19:
شناخت کوانتومی وانایی شناخت شهودی. جهان میدان انرژنی است و بستر تمام اشیاء؛ این بستر همه جا حاضر و پی پایان است. جهان سراسر آگاه است و میدان اطلاعات. کسب آگاهی فرایندی خطی نیست. حالتی شهودی دارد و ظرفیت آن بینهایت است. با جمع آوری صرف اطلاعات نمی توان از قطعیت کاست. قطعیت به غفلت می انجامد. کسی که قطعی است از توجه کردن باز می ماند.

صفحه 20:
اقدام كوانتومى * توانایی عمل پاسخگویانه. عمل کوانتومی بر اصل جدا ناپذیری استوار است» که مطایق ‎OT‏ تغیبر در هر جزء سریع به تغییر در اجزاء دیگر منجر می شود ‎ee‏ مدنا يمد ان از انفجار بزرگ در کنار هم بوده اند. لذا بر یک دیگر تاثیر گذارند. ‎gully gale‏ سهاوته اعمال نس ای انجام ی دهلة که بر همه افراد و آینده نیز تاثیر می نهد. محبت و همدردی بصورت غیر محلی و غیر زمانی احساس ما بودن را پدید می آورد. اعمال انسان به علت همبسته بودن جهان و بررگشت نتایج آن به خودش سولانه تر می شود.

صفحه 21:
أعطماف كو الفومق توانايى اعتماد به جريان زندكى. اين مهارت ريشه در بى نظمى دارد و اينكه عدم تعادل لازمه تكامل سيستم است. بدون بى نظمى و برابرى در مبارزه براى تغيير» زندكى دجار ركود مى شود و ميرندكى در يى لن است. بى نظمى ها مطابق اصل نظم دهنده ى نا مشهود نظم مى كيرند. اعتماد کوانتومی در واقع اعتماد به فرایندهای طبیعی زندگی است؛ و از دستكارى من غير لازم مدير در امور جل وكيرى مى كند. " سازمان های بی شکل " حاصل این فرایشد است.

صفحه 22:
زیست کوانتومی * توانایی زندگی کردن در روابط . اجزاء در روابط زندگی می کنند؛ احتمال ذرّات؛ احتمال روابط آن هاست. ذره ها با هم ادغام می شوند و مرز و هویت مشترک می گیرند؛ و بدین ترتیب یک نظام کوانتومی پدید می آورند. نظامی که بیش از جمع آن دو است. از طریق مناسبات کوانتومی است که ظرفیت ها آزاد می شود و هر ذره بیش از خودش می, شود. افراد با دیگران می آمیزند و نقص آنها را نقص خود می دانند. زیست کوانتومی به مدیر حکم می کند زمان و فضایی برای گفتگو در نظر بگیرند و اطمینان داشته باشند که بهبود روابط به نتایج بهتر منجرمی شود ؛ و اينکه پیشرفت نتیجه همراهی است.

صفحه 23:
قیاس ممیزه های فکری و نظری co ‏*پایداری در شرایط و‎ ‏موقعيتها‎ ‏*ثبات در انسانها و سازمانها‎ ‏*ترجیح سازمان بر فرد‎ ‏»عدم ارتباط اجزای سازمان‎

صفحه 24:
).ديدن: هدفمند | ©.تفكر: متناقض و يويا : 9.احساس: زنده و حیات بخش “6.شناخت:متغير, دانستن خلاقانه و شهودى ©. عمل: هدفمند و مسئولانه ©.ارتباط: مستمر و برنامه دار ه.اعتماد:اعتماد به فرد سندی ).دیدن: نگاه بی هدف تفکر: یکنواخت و بدون ‎ills‏ ‏9.احساس: بی روح .شناخت:پايدار, دانستن حفظی ©.عمل: بى هدفه و از روى اکزاه 0.ارتباط: نامستمر و نادر ۲.عتماد :عدم اعتماد به فرد

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان