صفحه 1:
میم
تم
۱/3
مهندسی مجدد فرآیندهای تجاری
بخش چهارم:
تحلیل فرآیندها
DP workPiows عنصراه)
Prerket wcheoboe wont
صفحه 2:
As
نکات مهم فصل جب
44 Performance Analysis
As well as the correctness of a defined workflow, we are also interested in
its paimmanas By this,
1510 ehenutilizaHOHOMStaff, and
‘0 gain insight into the per-
formance of a defined workflow, various analysis techniques can be used.
The three techniques most commonly used in this respect are as follows:
صفحه 3:
نکات مهم فصل جر
consider
the original process shown in figuré4.27. In this process the two tasks
again have to be carried out sequentially. However injthisvease the
sresOurees!are not" linked to’ specificytask: each can perform both sask/
and fask2, Asjairesulty the average completion timetis only"14.0 minutes.
Compared with the original situation, the average Waiting time has fallen’
from 14.2 to 6 minutes.
‘Thus far we have assumed that the cases are indistinguishable from
16113511852 ,كله تعطاه دا
Figure 4:28) though, shows سس وان
‘cases. fs Prmig tr any se on reo
pinutospawhereassforsa,bard catosilstakesramayerage,of-Gyminutes. On
average, 25 percent of the cases are.classified.as hard, 75:percent-as:easy.
صفحه 4:
صفحه 5:
wo
نکات مهم فصل جب
In figure 4.28, we have tried to make use of this information. Asspecial,
1 Besides, there,
The idea is that
flows. This,is:theprincipleralsorkiGwi Ss 77G¥EN In this case, however, it
has disastrous results:
لايع MINUS. So there is considerable worsening of the situation.
i i though
Consider, for example, the "baskets only" checkout in a supermarket.
(Triage is a term which existed long before the rise of BPR and WFM. It
صفحه 6:
As
is also used to
are wo circumstances in which triage can be usefull: (1) when the allo-
iali i , 0
cation of specialized resources reduces the average processing time,
resources is reduced Forexample, only one resource can perform fask/
for an easy case. This example shows that thorough quantitative analysis
is often required to reach a well-considered workflow design.
صفحه 7:
ause those
clients with only a few items do not have to wait behind those with a lot
of items. In fact, \triage/operates)in/this'case/as'@ prioritization’rule. In
general, we find that triage’leads to!short’completion'times when easy
If this is not the case,
longer completion times will result. However, we can also apply a pri-
oritization rule without using triage (in other words, without introducing
a special queue). Figure 4.29 shows a situation in which for each task the
‘of 8 minutes). With the aid of simulation, we can show that this results in
an average completion time of approximately 14 minutes. Seiljrioritiza®!
tion rules can also deliver considerable savings in completion time. Figure
4.30 lists all the situations again in summary.
نکات مهم فصل جر
صفحه 8:
3
easy cases have priority
2 resources, an average processing
time of & (hard cases) of 2.66
(easy cases) minutes
نکات مهم فصل جر
easy cases have priority
2 resources, an average processing
time of 8 (hard cases) of 2.66
(easy cases) minutes
task2
<2
an average of 6 hard
‘cases arrive per hour
el
an average of 18 easy
cases arrive per hour
Situation 6
صفحه 9:
[Average
waiting time
14.2
11
25
60
231
60
نكات مهم فصل جب
Situation [Description Average Average
‘completion processing
time time
‘Situation 1 |Sequential 222 80
4 15 اعااه/۳۵| 2 ممنا5
‘Situation 3 |Composition 95 70
‘Situation 4 |Flexibilization 14.0 80
Situation 5 |Triage 311 80
Situation6 [Prioritization 14.0 80
Figure 4.30
_A-summary of the performances in the six situations described
صفحه 10:
طراحی مدل تعیین اقدامات جهت بازمهندسی جریانهای کاری تجاری
با رویکرد متامدلینگ
توسطة
فریما منشی ۸۸۱۳۱۰6۰
کاپایگانی
صفحه 11:
مقدمه
& مروری بر مفاهیم مرتبط
& مروری بر تحقیقات مشابه
#” مدل پیشنهادی
& نتايج و ارزیابی
& پیشنهادات
پاین نامه کارشناسی ارشد. داتشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات. دانشگاه صنعتی امرکی؛ فریما مشی 1
صفحه 12:
صفحه 13:
صفحه 14:
3 پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات. دانشگاه صنعتی امیر کبیر؛ فریما منشی 2
صفحه 15:
| مروری بر مفاهیم مرتبط
7 چارچوب فرآیند تجاری
” جريانهاى كارى و انواع جريانكار
۲ چرخهحیات بازمهندسى فرآيند تجارى
صفحه 16:
5
چارچوب فرآیند تجاری
محيط خارجى
01
00
ن نامه کارشناسی ارشد. دانشکده مهندسى كامبيوتر و فناورى اطلاعات. دانشكاه صنعتى امير كبير؛ فريما منشى 4
صفحه 17:
| چریانهای کاری و انواغ جریان کار
جریان کار در اصل منطق و نحوه ارتباط بین وظایف و عملیات کاری محول
شده به اجزای مختلف سازمان در راستای انجام فعاليتها میباشد.
جریانهای کاری از نظر جنس و محتوابه سه دستهی جریانهای مالی. جریانهای
زیکی و جریانهای داده و اطلاعات تقسيم ميشوند و از نظر نوع ارتباط بين
8 اجزا به 0 دسته تقسيم ميشوند:
(Capacity Sharing) اشتراك ظرفيتها .١
(Chained Execution) (51 » 255 yslol.
(Subcontracting) ,¢ 3 oblessl slew!
(Case Transfer) انتقال کارها .۴
۵. موازی(اعااه۶2۳)
ان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات. دانشگاه
صفحه 18:
5 چرخجیات بازمهندسی فرآیند تجاری
* شناسایی فرآیندهای کنونی.
بینی» بروز رسانی و آنالیز فرآیند موجود.
؟ طراحی فرآیند مورد نظر,
یش و اجرای فرآیندهای مورد نظر.
ان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات. دانشگاه صنعتی ار کیر؛ فریما منشی 6
صفحه 19:
متامدلینگ
© متامدليتك يك روش رياضى بويا بوده که با استفاده از شبیه سازی نتایج
حاصل از اقدامات را مشخص , كر ده. مبز ان و جهت تام را نشان میدهد.
{ ۵ برای ایجاد متامدل ابتدا سیستم شب
ایجاد کرده سپس متامدل را از مدا
ان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات. دانشگاه صنعتی ام ركبير؛ فریما منشی 7
صفحه 20:
| انواع روشهای متامدلینگ
(RSM) ce aut ©متامدل
©متامدل ركرسيون نوار باريك
©متامدل كريجينك )همبستكى فضايى)
©متامدل تابع يايه شعاعى
©متامدل شبكه عصبى مصنوعى
صفحه 21:
صفحه 22:
Ap Sse
معيط خارجى
پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات.
اتتجيردى ارزشي
موازی سازی
باقر كردق
جمع آورى تكتولوزى
فرآيند تجارى
شخس قبل ماد
ادا
تا
8
tee
BPR Ja بجا
ol مدل تين ولاك برا
Pid deat oes
toy ane
یدرس
a
Hong Huo et al(2010)
HA. Relers et (2005)
Van der Aalet and Van,
Hee (2002),
lang Given and cheng
Xiaogian (2011)
‘Van Hee ot al. (2001)
HA. Rofjors ot al(2005)
Berg and Pottewid (97)
HLA. Rejers et 2008)
دانشگاه صنعتی امیرکی؛ فریما مشو(6 1
صفحه 23:
معرفی مرل پیشنهاری
نموهی ایبار متامرل
صفحه 24:
5
مراجل فرآیند جل مساله
١ انتخاب پارامترهاء متغیرها و شاخصهای کارایی در جریانهای تجاری
مدل کردن جریانهای IS
محاسبه شاخصهای کارایی با استفاده از
شبیهسازی
ایجاد متامدل
ایچاد متامدل
502
امه کارشناسی ارشد. دانشكده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات. دانشگاه صنعتی ۱
صفحه 25:
انتخاب پارامترها, متفیرها و شاخصهای کارایی
در این مرحله نخست پارامترها و متفیرها مشخص شده و تاثیر هر یک بر شاخصهای کارایی
اندازهگیری میشوند و سپس موثرترین آنها برای ساخت متامدل انتخاب خواهند شد .
ar تاعاس
مدت زمان دقیق شبیهسازی
7 تعداد كارهاى انجام شده Pl
۳ توان عملیاتی PI
* مدت زمان اتمام فرآيند ام
Pl مدت زمان ارائه سرویس فرآیند *
1 مدت زمان تاخير فرآيند ام
۲ تعداد مراحلی که موجب ایجاد حلقه شهاند ۷
۸ بازه زمانی که شبیهسازی انجام میشود. ۳ ی«
P oes 2
۰ نحوه صفبندی در هر مرحله مم اون ورودی اولین خروجی.
| تابع توزیع زمان م onl
پاین نامه کارشناسی ارشد. داتشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات. دانشگاه صنعتی امرکی؛ فریما مشم2 1
صفحه 26:
مدلسازی و تولید سناریو
ایجاد مدل و شبیهسازی فرآیند با استفاده از شبکه های پتری در محیط ۰۷۷۵8602
شبکههای پتری ترکیبی از علائم گرافیکی و دقت بالای ریاضی :
مناسب برای مدلسازی, تجزیه و تحلیل
برای تولید سناریو ؛
بررسی جنرئباتارعربواشیاو هر ییاز مراحل فرآیند
ان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده مهندسى كامبيوتر و فناورى اطلاعات. دانشكاه صنعتى امي ركبير؛ فريما منشرق 1
صفحه 27:
*اقدامات جهت ایجاد سناریوها
"نلفیق دو مرحلهی متولی با منابع یکسان
"تلفیق دو مرحلهی متوالی با منابع متفاوت
۲موازی کردن یک مرحله
انتقال چند مرحله از فرآیند یه یک زیرف آیندلاین اقدام میتواند شامل برونسپاری بخث
از فرآیند نیز باشد)
از بین بردن حلقههای موجود
تس : ۲ =
۰ weeareans
3 Dvrgre: T2672 Sub 728 i
: - ااا
و ی sa
1 پاین نامه کارشناسی ارشد. دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات. دانشگاه صنعتی امر کی فریما مش ١
صفحه 28:
ساخت متامدل
مراحل ساخت متامدل :
۱۱۷ 0 تخاب روش ایجاد متامدل
صفحه 29:
PLS ey cd
ایبار متامرل
اعتبار سنبی متامرل
بررسى نتايج عاصل از
اعتبار سنهى متامرل
ارزیابی
بررسى ثقاط قوت و ضعف
صفحه 30:
ی و
ear
85
ده
عم
فا .|
۳۳ 072 S387,
1322 20511
20608 6
پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده مهندسی کا
2nd سعد
197674 )1.4669
1535
13021
1.2689
13021
13071
۳
Desktop Window Help
4 ۵ م ذا | ها - | ta incl Base -|| © عدم ta to pot
PA Verabic eater We
Debug
Fle Edit View Graphics
7 ۷۹۴ «2207 double
a!
1.4537 1.5600
۳
02 كط ]
17921
1.7942]
یوتر و فناوری اطلاعات. دانشگاه صنعتی امي ركبير؛ فريما منشي6 1
صفحه 31:
مدل کردن یک جریان کاری جدید
ع محاسبه شاخصهای کارایی اين فرآیند با استفاده از شبیهساز میکنیم.
col SON
1 پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات. دانشگاه صنعتی امي ركبير؛ فریما منشی7 ١
WoPeD
۷۲
صفحه 32:
y
NEN ON ON YN
masz
RESULT
صفحه 33:
دومین روش ارزیابی:
۱ انتخاب یکی از مقالات [۲7]
ایجاد اقدامات پیشنهادی توسط این مقاله در جریان کاری
ثبت نتایج پس از شبیهسازی
در نهایت شاخصهای زمانی بهترین حالت ایجاد شده رابه متاصدل داده و
ساختاری که متامدل پیشنهاد میدهد را با ساختار ایجاد شده مقایسه میکنيم.
| اگر این دو ساختار به یکدیگر شبیه بودند میتوان نتیجه گرفت که متامدل
بهترین حالت را پيشنهاد میکند.
صفحه 34:
Variables: |p.Actvty Parallel 815899801 P.Arcs_P.Sub prod PAtoop P.Loop act
8 0 هد را
sr 2 a6 me aaa ae
24 و اه و و هه وو
5 2 (ag ea al
YK doubles an
siz 1 2 3 4 5 7 7
93642 154873 71149 92235 53868 18391 4270 ۶
51000 1255 188359! 9۳1 52358 50190 2695S a
972355 194993 117350 943609 48990 80199 269653 تح
23 = اس سح 171
sar و ess aoa
maa 2 1% 4S tm
sont is هع و هو
22 2st
ms
۱/۳3
این نامه کارشناسی ارشد. دانشکده مهندسی کامپیوتر و ثناوری اطلاعات. دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛فریما QO
صفحه 35:
۱ 5 ت. دانشگاه صنعتی امرکیر؛فریما شیر 2
پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات. دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ فریما مشی
صفحه 36:
نقاط قوت:
٩ | بدست آوردن مدل رفتار جریانکار
© حذف فرضیات و محدودیت ها برای ساخت مدل
_کاهش حجم محاسبات ایجاد مدل و پيشنهاد اقدامات. در کارهای قبلی برای بررسی
جریانکار موجود و ایجاد مدل پيشنهاد اقدامات. محاسبات بسیار پیچیده و زمانبری ا:
ميشده است و برای هربار استفاده از مدل این محاسبات تکرار میشدند. اما در تحقیق
حاضر مدل بدست آمده سریعا جواب را در اختیار کاربر میگذارد.
نقاط ضعف:
۵ مدل ایجاد شده تمرکز زیادی بر ن
نمیکند که در ترکیب دو مرحله از فرا
1 0
| © استفاده از متامدل مقدار نخطايى را دربر دارد كه ناكزير است.
تخصیص منابع ندارد. به عنوان مثال مشخص
آیا این مراحل با منابع یکسان اجرا میشنوند .یا
2 نامه کارشناسی ارشد. دانشکده مهندسی کامپیوتر و ثناوری اطلاعات. دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛فریما منشو2 SLL
صفحه 37:
کارهای آینده
نآ اضافه کردن شاخصهای مالی به شاخص زمان.
Gl استفاده از متادلینگ برای افزایش انعطافپذیری جریانکار.
SI پیادهسازی مدل طراحی شده در بستر ابر برای تقسیم کارها بصورت پویاء
ان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات. دانشگاه
صفحه 38:
9
me Fe Ie
Ree Po ea Pl a oe: مهار زرا
صفحه 39:
Wil van der Aalst and Kees van Hee . Workflow Management ; Models,Methods , and
Systems . The MiT Press Cambridge , Massachusetts London , England . 3000,
Franco Cicirelli, Angelo Furfaro, Libero Nigro. A service-based architecture for dynamically
Feconfigurabie workflows. the Journal of Systems and Sofware , ELSEVIER(2010)
Selma Limam Mansar, Hajo A. Reijers. Best practices in business process redesign:validation
of a redesign framework . Computers in Industry 56 (2005) 457-471 , ELSEVIER
Mile Terziovskia, , Paul Fitzpatrick, Peter O'Neill Successful predictors of business process
Eeengineering (BPR) in financial services . int.) Production Economics 84 (2003) 35-50 ,
PNUH, Chung. L. Cheung, J. Stader, P Jamis, J a, A, Macintosh. Knewledge-based process.
management—an approach to handling adaptive workflow - Knowledge-Based systems 16
)2003( 149-160 , ELSEVIER
Knodakaram Salimifard ; Mike Wright. Petri net-baged modeling of workflow system : An
overview. European journal Of Operational Research 134 (2001) 664 "676
WMP. van der Aalst, B.F, van Dongen, J. Herbst, L. Maruster.G, Schimm, AL.M.M. Weijters
Workflow mining: A survey of issues and approaches . Data & Knoviledge Engineering 47 ,
ELSEVIER(2003)
Anna Medve. Advanced steps with standardized languages in the re-engineering process
; Computer Standards & Interfaces 30 (2008) 315-322 , ELSEVIER
CY. Lam, WH. Ip, CW. Lau . A business process activity model and performance
measurement using a time series ARIMA intervention analysis . Expert Systems with
Applications 36 (2008) 6980-6894 , ELSEVIER
Sanjay Goel, Vicki Chen . Integrating the global enterprise using Six Sigma:
Businessprocess reengineering af General Electric Wind Energy . Int]. Production
Economics 113 (2008) 914-927 , ELSEVIER
Alan R. Dennis a, Traci A Carte, Gigi G. Kelly. Breaking the rules : success and failure in.
youpware-supported business process reengineering Decision Support systems 36 (2003)
‘AP. Kedar et al ,. A comparative review of TQM , TPM and related organizational
performance improvement programs .2008 IEEE
B, Ostadia, M. Aghdasi, A. Albadvi, K. Rezaie . The examination of role of desired
organizational capabilities in readiness for implementing of BPR .2009 IEEE
Wil M.P. Vanderaalst . Process-Oriented architectures for electronic commerce and
interorganizational workflow . Information Systems . Vol.24, no.8 . 1999 ELSEVIER.
Ankenman.B, Nelson.B.L. Staum,| Stochastic Kriging for simulation metamodeling ,
Proceedings of the 2008 Winter Simulation Conference, 362-370.
Karagiannis.D , Kuhn.H . Metamodelling Platforms. LNCS 2445 , Springer-veriog , 2002 ,p.182
OPTIMIZATION PSING FiETAMODELS. Mocesangs opine 008 pinjer anal
FIMIZATION USING METAMODELS, Procegdings qithe 2005 Winfer Simula
10.
11
12
13
14
as
16
24
صفحه 40:
Friedman. LW, The Simulation Meta model , Kluwer Academic Publishers,Norwell, Massachusetts.
Zhang Wenhui, Liu Xinliang .Gaussian Process Meta-Modeling and Comparison of GP Training
Methods . 2010 IEEE
Shuai Wang, Yindongji, ShiyuanYang .A Novel Test Process Modeling Method for Automatic
Test .2009 [EEE
Russell R. Barton, Martin Meckesheimer, “Metamodel-Based Simulation Optimization”, S.G.
Henderson and B.L. Nelson, Handbooks in Operations Research and Management Science, Eigevier,vol 13,
1۵067, PC Jack, “Design and Analysis of Simulation Experiments”, Springer, 2007.
Kleijnen, P.C Jack, Statistical techniques in simulation, New York: : Elsevier, 1975
H.A. Reijersa, S. Liman Mansar , Best practices in business process redesign:an overview and
qualitative evaluation of sucessful redesign heuristics «The international journal of Management
cience (2005) 283 - 306.
Lean Yu , Shouyang Wang, Kin Keung Lal_, A neural-network-based onlinear metamodaling,
approach to financial time series forecasting , Applied Soft Computing 9 (2009) 563-574 . ELSEVIER
Heejung Lee , HyoWon Suh , Workflow structuring and reengineering method for design
precoss , Computers & Industrial Engineering 51 (2006) 698-714 . ELSEVIER
Yongchun Wu, Zhenjian Jiang and Ruixue Zhu , A business Peocess Reengineering System Based on
Al and J2EE ; 2011 IEE!
Hong Huo, Yanmei Duan, Song-tao Zhang , Analysis of Business Process Reengineering Based on
Value Chain , 2010 IEEE
Ren Yuan, Bai Guangchen , Comparison of Neural Network and Kriging Method for Creating
Simulation-Optimization Metamodels , 2009 IEEE
S.N. Lophaven, H.8. Nielsen J. Sondergaard, DACE - A MATLAB Kriging Toolbox, Technical Report IMM-
TR-2002-12 , Technical University of Denmark, 2002.
‘A.C. Keys, L. P. Rees and A. G. Greenwood, Performance measures for selection of metamodels to
be used in simulation optimization , Decision Sciences, vol. 33, pp. 31-57, 2002.
Lean Yu . Shouyang Wang, Kin Keung Loi, A neural-network-based nonlinear metamodeling |
approach to financial time series forecasting , Applied Soft Computing 9 (2009) 563-574, ELSEVIER
{fang Qiwen , Cheng Xiaogian , A Study on Enterprise Financial BPR Based on the Value Chain
heory , 2017 IEE!
De-hai YU, Shu-ping YI, Ting WANG, Jin ZHAO, An Empirical Study on the Success of BPR Based on
BPR Support Systems , 2010 IEEE
Peter O'Neill, Amrik S. Sohal , Business Process Reengineering A review of recent literature ,
Technovation 19 (1999) 571-$81, Elsevier
ان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده مهندسی کامپوتر و ناوری اطلاعات. دانشگاه صنعتی لمیر کیر؛ فریمامنشی
18
19
20
21
22
23
25
26
27
28
29
30
31
22
33
34
35
25