علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

مواد انتقال آسنکرون (ATM)

ATM

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مواد انتقال آسنکرون (ATM)”

مواد انتقال آسنکرون (ATM)

اسلاید 1: به نام خدای مهربان عنوان: مود انتقال آسنکرون(ATM)گردآورنده : عسگرجلیل شش بهره 1Email:softvillagejalil@yahoo.com

اسلاید 2: 2:( asynchronous transmit mode)ATMATM، مخفف مد ارسال غیر هم زمان و یک رابط و واسطه برای انتقال بسته های اطلاعاتی می باشد.ترکیب کانال ها در ATM به صورت آماری است وهمین خاصیت ATM که انعطاف پذیری آنرا افزایش داده و اجازه می دهد از منابع به خوبی استفاده شود.ATM از بسته هایی استفاده می کند که اندازه ای ثابت دارند و سلول نامیده می شوند.کاربرد این سیستم در شبکه هایی است که دارای سرعت بالایی هستند و دلیل استفاده ی آن در این گونه شبکه ها این است که از قالب و اندازه ای ثابت استفاده می کند. ATMیک شبکه با تجمع سرویس محسوب می شود. تجمع سرویس به معنای جمع شدن سرویس های گوناگون از قبیل data :، صوت، ویدئوو تکنولوژی هایی چون سوئیچ بسته ای و سوئیچ مداری است.

اسلاید 3: 3تاریخچه ی ATM:برا ی اولین بار در سال 1984 عنوان شد و در همان سال در شرکت آلکاتل کار بر روی آن شروع و برای استاندارد کردن آن کارهای عمده ای انجام گرفت. در نهایت در سال 1990 چند گروه مطالعاتی ، ATM تکامل یافته ای را ارائه کردند. در مدت زمانی که آزمایشاتی بر روی آن انجام می شد ، طرح ISDN (شبکه های دیجیتال با سرویس های مجتمع) در برخی از کارخانجات اجرا می شد و بهترین طرح زمان خودش به شمار می آمد؛ که با آمدن ATM تا حدی از شهرت آن کاسته شد. (اساس کار ISDN بر مبنای تلفن ثابت است)تعریفی:سوئیچ بسته ای: تکنولوژی ای است که پیام ها داخل بسته های اطلاعاتی قرار داده و آنها را در مقصد به حالت اولیه بر می گرداند.سوئیچ مداری: تکنولوژی ای است که در ابتدا ارتباط مبداَُ و مقصد به وجود می آید و در طول ارتباط کانال تنها برای دوکاربر در دو انتهای کانال مورد استفاده است .

اسلاید 4: 4درباره ی خصوصیات ATM: از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار است. از امکانات دیجیتال مدرن با کیفیت بالا بهره می گیرد تا سوئیچینگ بسته ای سریع تر انجام گیرد. ابتدا بر روی تلفن های ثابت امتحان شد اما در محیط های غیرISDN که سرعت انتقتال داده ها بالاست هم استفاده می شود. ATM اطلاعات كاربر را در بسته هايي به نام سلول كه ظرفيتي معادل 48 – BYTE دارند، ذخيره مي كند.

اسلاید 5: 5محاسن ATM: یک پروتکل کار آمد است. با سرعت انتقال داده ی خیلی بالا عمل می کند. (دلیل بالا بودن این سرعت این است که سربار پردازش سلول های ATM و تعداد بیت های سربار لازم برای هر سلول خیلی کم است؛ در نتیجه ATM با سرعت بالایی داده ها را ارسال می کند. ) عمل پردازش داده در هر گره ی ATM ساده است؛ چون در آن از سلول هایی استفاده می شود که اندازه ای ثابت دارند.ATM یک حمایت کننده است برای زمانی که ما نیاز به انتقال اطلاعات با سرعت بالا داریم.عیب ATM:از حداقل توانایی در کنترل جریان و کنترل خطا برخوردار است.

اسلاید 6: 6استاندارد های صادر شده برای ATM توسط ITU_T) ) در معماری پروتکل زیر نشان داده شده است.این معماری رابط بین کاربر و شبکه را نشان می دهد.

اسلاید 7: 7انواع لایه های ATM:کد گذاری وارسال سیگنال در محیط انتقال و سنکرون کردن مبداُ و مقصد بر عهده ی این لایه است. این لایه شامل مشخصه ی رسانه ی انتقال نیز می باشد.سرعت انتقال در این لایه در محدوده ی 25 میکرو ثانیه تا 622.08 است. لایه ی فیزیکی: لایه ی ATM:این لایه و لایه ی AAL (لایه ی انطباق) لایه های مخصوص ATM هستند.این لایه در همه ی سرویس هایی که توانایی اتقال بسته را فراهم می کنند وجود دارد. لایه ی ATM است که می گوید داده ها باید در سلول هایی که اندازه هایی ثابت دارند، منتقل شوند.

اسلاید 8: 8 لایه ی انطباق یا AAL: این لایه مهم ترین لایه درATM است که مجموعه قوانینی (پروتکل) برای انتقال و هماهنگی داده ها نیاز است را حمایت می کند. اين لايه پروتكل هايي را كه از جنس پروتكل هاي ATM نيستند، حمايت مي كند. لايه ي انطباق اطلاعات كاربر را به دو طريق در بسته هايي با 48 - byte بسته بندي مي كند: جمع آوري تعدادي از بيت ها ي يك دنباله ي بيت ها قطعه قطعه كردن يك فريم به قطعات كوچكتر این لایه اطلاعات لایه ی بالاتر را به همه ی سلول های ATM منتقل می کند تا اطلاعات توسط سلول ها روی شبکه حمل شوند. سپس اطلاعات را از سلول های ATM برای تحویل به لایه ی بالاتر جمع می کند.

اسلاید 9: 99این سطح شرایط انتقال اطلاعات کاربر را فراهم می کند و خطا و جریان انتقال را کنترل می کند. سطح کنترل: مکالمه و اتصال را کنترل می کند. سطح مدیریت: کل سیستم رامدیریت کرده و هماهنگی بین همه ی سطوح را ایجاد و لایه ی انطباق نیز را مدیریت می کند. سطح کاربر:لایه ی انطباق سه سطح مجزا دارد:

اسلاید 10: 10زیر لایه های پردازش در ATM: مدارات کانال مجازی یا (virtual circuit chanel)VCC: کانال مجازی بین دو کاربر و از طریق شبکه مبادله می شود. این کانال از یک جریان کاملا دو طرفه (full_duplex) استفاده می کند و شامل سلول هایی با اندازه ی ثابت است که این سلول ها از طریق VCC مبادله می شوند. د رواقع يك VCC زماني به وجود مي آيد كه اطلاعاتي براي انتقال وجود دارد و طبيعتا“ براي انتقال آنها به يك بستر يا كانال نياز است.اين بستر را VCC فراهم مي كند.سرعت این مدارات متغیر است.نکتهVCCها برای تبادل بین کاربر _شبکه (سیگنالینگ کنترل)وبرای تبادل شبکه _ شبکه (مدیریت شبکه و مسیر یابی) به کار می روند.

اسلاید 11: 11 مدارات مسیر مجازی یا (virtual path chanel)VPC:دسته ای از VCCها درون این مدارات با یک نقطه ی پایانی یا مقصد قرار دارند. همه ی سلول هایی که در این VCCها قرار دارند در یک VPC با هم سوئیچ می شوند.مسیر مجازی برای شبکه های سرعت بالایی که در آنها هزینه ی کنترل شبکه نسبت به هزینه ی کل شبکه بسیار زیاد بود توسعه داده شد. چون این مسیر کاهش هزینه های کنترل شبکه را باعث می شود.VPC مداراتي را که می خواهند یک مسیر مشترک را از طریق شبکه طی کنند، گروه بندی می کند؛ در نتیجه کنترل و مدیریت شبکه روی این گروه ها انجام می شود و دیگر نیاز نیست روی تک تک کانال ها انجام شود.

اسلاید 12: 12فواید استفاده از VPC: معماری شبکه ی ساده شده:انتقال در شبکه به دو قسمت تفکیک می شود: 1- آنهایی که مربوط به یک مدار (کانال مجازی) می شوند.2- آنهایی که مربوط به گروهی از مدارات (مسیر های مجازی) می شوند. افزایش کارایی و قابلیت اطمینان شبکه:چون کانال ها گروه بندی می شوند تجمع موجودیت ها کمتر می شود در نتیجه کارایی شبکه و قابلیت اطمینان آن بالا می رود. کاهش پردازش و زمان کوتاه آماده سازی مدار:اکثر کارهای مربوط به انتقال آن زمان انجام می شود که مسیر مجازی آماده می گردد در نتیجه می توان بر روی آن برای مکالمات بعدی کانال های مجازی جدیدی را به وجود آورد (چون پردازش مکالمه در گره های میانی مسیر مجازی لازم نیست و در نقاط انتهایی انجام می شود، اضافه کردن کانال های مجازی جدید به مسیر مجازی پردازش اندکی را نیاز دارد.)

اسلاید 13: 13گره ها در شبکه: ایستگاه کاری سرور سوئیچ repeater یا hubمکانیزم کنترل مسیر مجازی: محاسبه ی مسیرها تشخیص ظرفیت ذخیره ی اطلاعات حالت اتصال

اسلاید 14: 14

اسلاید 15: 15آماده سازی کانال مجازی:با ذخیره ی اطلاعات حالت مورد نیاز صورت می گیرد.آماده سازی مسیر مجازی:اگر نیاز به یک کانال مجازی باشد، ابتدا باید یک مسیر مجازی مستقل به مقصد ایجاد شود که این مسیر مجازی حتما باید یک ظرفیت کافی و قابل دسترس داشته باشد تا بتواند آن کانال را در خود جای داده و آن را حمایت کند؛ در ضمن آن مسیر مجازی باید کیفیت سرویس دهی مطلوب داشته باشد.نقاط انتهایی یک vcc : کاربران نهایی موجودیت های یک شبکه یک کاربر نهایی + یک موجودیت شبکه

اسلاید 16: 16نکتهدر هر سه نقطه انتهایی یک VCC ، دنباله سلول حفظ می شود . این عمل عبارت است از :تحویل سلولها به این نقاط انتهایی به همان ترتیبی که ارسال شده اند. مثالهایی برای سه کاربر VCC : بین کاربران نهایی از دو طریق : به منظور حمل داده های کاربر از انتها – به – انتها استفاده می شود به منظور حمل سیگنالینگ کنترل بین کاربران نهایی یک VPC بین کاربران نهایی ، ظرفیت کلی را برای آنها فراهم می کند. سازماندهی این VPC بر عهده ی خود دو کاربر میباشد. آنها باید طوری عمل کنند که همه VCC ها از ظرفیت یک VPC تجاوز نکند.

اسلاید 17: 17 بین کاربران نهایی و یک موجودیت شبکه :به منظور کنترل سیگنالینگ بین کاربر – شبکه استفاده می شود . یک VPC برای کاربر – شبکه می تواند به قصد جمع آوری ترافیک کاربر نهایی با یک مرکز تبادل شبکه یا سرویس دهنده شبکه استفاده شود . بین دو موجودیت شبکه : به منظور مدریت ترافیک شبکه ومسیر یابی استفاده می شود یک VPC برای شبکه به شبکه یک مسیر مشترک را برای تبادل اطلاعات به وجود می آورد .

اسلاید 18: 18یک کانال مجازی یا VCC چه خصوصیاتی باید داشته باشد ؟ 1 – کیفیت سرویس :سرویس دهی به یک کاربر VCC باید با یک کیفیت خواص انجام گیرد. این کیفیت توسط دو پارامتر می شود : اتلاف سلول = سلولهای گم شده سلولهای ارسال شده تغییر در تاُخیر سلول2 – مدارات کانال مجازی سوئچینگ و نیمه دائمی : VCCسوئیچینگ :مدار یک کانال مجازی یا VCC بر اساس تقاضا به وجود می آید که نیاز به یک سیگنالینگ کنترل مکالمه دارد. کار کنترل مکالمه آماده سازی وخاتمه دادن به ارتباط است.VCC نیمه دائمی:یک مدت طولانی دارد و آماده سازی آن با دو چيزاست: عملیات پیکربندی مدیریت شبکه

اسلاید 19: 19 3- نگهداري دنباله ی سلول : دنباله ی سلول ها در VCC نگهداری می شوند.4- مبادله ی پارامتر ترافیک و نظارت بر استفاده:انواع پارامترهای ترافیک قابل مبادله : سرعت متوسط سرعت حداکثر مدت زمان حداکثر میزان ازدحام كانالپارامترهای ترافیک می توانند بین کاربر و شبکه و برای هر VCC به طور جداگانه مبادله شوند.ورود سلول ها به شبکه نظارت می شود تا اطمینان حاصل شود که پارامترهای مبادله نقض نشده اند.استراتژی های شبکه برای جلوگیری از ازدحام و مدیریت VCCهای موجود یا در خواست شده: شبکه کمترین کاری که می تواند انجام دهد این است که فقط درخواست های جدید برای VCCها را رد کند تا ازدحام ایجاد نشود. اگر پارامترهای ترافیک مبادله شده نقض شوند یا ازدحام شدید باشد ممکن است از سلولها صزف نظر شود. ممکن است به اتصالات موجود خاتمه داده شود.

اسلاید 20: 20یک مسیر مجازی یا VPC چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟چهار موردی که برای VCCها ذکر شد برای VPCها هم صادق است.دلایل تکرار این چهار مورد: این تکرار باعث می شود که نحوه ی مدیریت شبکه با توجه به نیازهایی که آن شبکه دارد، انعطاف داشته وآسان باشد. شبکه باید به تمام نیازهای یک VCC توجه کند وایجاد کردن کانال های مجازی را با پارامترهای داده شده در یک VPCانجام دهد. در نهایت بعد از این که یکVPC آماده شد، امکان به وجود آمدن VCCهای جدید برای کاربران نهایی به وجود می آید.تذکر:علاوه بر این چهار ویژگی یک ویژگی دیگر هم برای VPC وجود دارد: محدودیت شناسه ی کانال مجازی در VPC:از دسته ی VCCها همه ی کانال های مجازی حاوی اطلاعات نیستند بلکه برخی از آنها به منظور انجام فعالیت های دیگری مثل مدیریت شبکه ایجاد شده اند. ممکن است یک سری از VCCها شناسه ای نداشته باشند اما برای استفاده ی شبکه رزرو شده باشند و ممکن است این شناسه ی VCCها در دسترس کاربر قرار نگیرد؛ یعنی کاربر تشخیص ندهد که کار این VCC دریافت شده چیست.

اسلاید 21: 21سلول های ATM:در مود انتقال آسنکرون، از سلول هایی استفاده می شود که اندازه ای ثابت دارند. در این مود، اطلاعات در بسته هایی که(48- OCTET) 48 - BYTEهستند (فیلد اطلاعات) توسط لایه ی انطباق بسته بندی می شوند. علاوه بر فیلد اطلاعات 48 – BYTE، یک سرآمد 5 - BYTE هم وجود دارد.فواید استفاده از سلول هایی با اندازه ی کوچک و ثابت: باعث کاهش تاُخیر انتظار در صف برای سلولی با اولویت بالا می شود. چون اگر کمی بعد از سلول با اولویت کمتر برسد که منبعی (مثل فرستنده) را در اختیار گرفته است، کمتر منتظر می شود. سلول های با اندازه ی ثابت می توانند به صورت کار آمد تری سوئیچ شوند که برای سرعت خیلی بالای ATM مهم است. پیاده سازی مکانیزم سوئیچینگ در سخت افزار، باسلول هایی با اندازه ی ثابت آسانتر است.

اسلاید 22: 22قالب سرآمد:رابطه ي كاربر و شبكهرابطه ي شبكه و شبكه

اسلاید 23: 23توضیحاتی در باره ی شکل: شناسه ی مسیر مجازی:باVPI نمایش داده می شود. این شناسه شامل فیلد مسیر یابی برای شبکه می شود. این فیلد 8 بیت در رابطه ی کاربر – شبکه و 12 بیت در رابطه ی شبکه – شبکه دارد. شناسه ی کانال مجازی: برای مسیر یابی کاربر نهایی استفاده میشود.فیلد نوع محموله:با pt نمایش داده می شود. این فیلد نشان دهنده ی نوع اطلاعات در فیلد اطلاعات است.فیلد سرآمد کنترل خطا:برای کنترل خطا و همزمانی استفاده می شود .

اسلاید 24: 24

اسلاید 25: 25انتقال سلول های ATM:انتقال این سلول ها با چند سرعت متفاوت انجام میگیرد: 622.08 mbps 155.52 mbps 51.84 mbps 25.6 mbps در انتقال سلول ها ما نیازمند این هستیم که ساختار انتقال آنها را مشخص کنیم.دو روش برای انتقال سلول های ATM وجود دارد : لایه ی فیزیکی بر مبنای سلول:همان طور که قبلا ذکر شد در ساختار ATM، اطلاعات به صورت دنباله ی پیوسته ای از سلول ها ارسال می شوند که این سلول ها 53-BYTE هستند.چون مبنای ارسال در این جا سلول ها هستند و فریم خارجی وجود ندارد (فریم متغیر است اما دنباله ی سلولی ثابت است)، ما به نوعی همزمانی برای ارسال این دنباله نیاز داریم. این همزمانی بر مبنای کنترل خطا ی سر آمد و در سرآمد سلول انجام می گیرد.لایه ی فیزیکی بر مبنای SDH:د ر اين روش براي دنباله ي بيت ها فريم خارجي موجود است كه اين فريم بر مبناي SDH كار مي كند.

اسلاید 26: 26رویه ی هم زمانی دنباله ی سلول ها: حالت HUNT یا بیت به بیت:به محض دریافت سلول بررسی سالم بودن آن سلول به صورت بیت به بیت انجام می شود.در اینجا باید بررسی شود که آیا قانون کد گذاری HEC (HEC يك روش كدگذاري است كه خطا ي موجود را تشخيص مي دهد و در صورت امكان آن را تصحيح مي نمايد.) مشاهده می شود یا نه. (یعنی بین HEC دریافت شده وHEC محاسبه شده انطباقی وجود داشته باشد) اگر این انطباق وجود داشته باشد، فرض می شود که یک سرآمد پیدا شده است، و این روش به حالت PRESYNC وارد می شود. حالتPRESYNC:در این حالت ساختار سلول در نظر گرفته می شود. بررسی سالم بودن سلول به صورت سلول به سلول انجام می شود تا زمانی که قانون کد گذاری HEC در α دفعه ی متوالی تاُیید شود.حالتSYNC:در این حالت HEC برای آشکار سازی و تصحیح خطا به کار گرفته می شود. اگر قانون کدگذاری HEC درβ دفعه ی متوالی نادرست باشد، صحت سلول از دست رفته در نظر گرفته می شود.

اسلاید 27: 27درباره یα وβ: این مقادیر پارامتر هایی هستند که طراحی می شوند.اگر مقادیر β خیلی بزرگ باشند، باعث تاُخیرهای طولانی تر در ایجاد شدن هم زمانی می شود اما در برابرعدم صحت، مقاومت زیادتری خواهد داشت. مقادیر بزرگ α باعث تاُخیرهای بیشتری در تشخیص عدم تنظیم می شود اما در برابر تنظیم نادرست مقاومت بیشتری ایجاد می کند.

اسلاید 28: 28انواع سرویس های ATM:شبکه یATM طوری طراحی شده که بتواند چندین نوع مختلف از جریان های ترافیک را هم زمان منتقل کند.انواع جریانهای ترافیک:جریان های بی درنگ صوت جریان های بی درنگ ویدئوجریان های TCP توده ای هر چند هر کدام از جریان های ترافیک ذکر شده به صورت دنباله ای از سلول هاي53-BYTE اداره می شوند واین جریانها از طریق کانال مجازی منتقل می شوند، اما روش اداره شدن هر کدام از این جریان ها در شبکه با هم متفاوت است چون این روش اداره شدن به دو عامل بستگی دارد:1- خصوصیات جریان ترافیک2- نیازهای کاربر برای مثال ← ترافیک ویدئو بی درنگ است چون باید تصاویر و صداها بدون هیچ تاُخیری و پشت سر هم ارسال و دریافت شوند.نکته

اسلاید 29: 29سرویس های ATM به دو دسته تقسیم می شوند: سرویس بی درنگ: - ارسال بیت با نرخ ثابت (CBR)ارسال بیت با نرخ متغیر بی درنگ(rt -VBR) real time variable bit rat سرویس غیر بی درنگ: - ارسال بیت متغیر غیر بی درنگ(nrt-VBR)none rael time variable bit rat ارسال بیت با نرخ قابل دسترس(ABR)available bit rate ارسال بیت با نرخ نا مشخص(UBR)undetermined bit rate ارسال فریم با نرخ تضمین شده(GFR)guarantee frame rate

اسلاید 30: 30سرویس های بی درنگ:نکتهمهمترین تفاوت بین کاربرد سرویس ها مربوط به میزان تاُخیر و تغییر پذیری تغییر می باشد. (که به jitter معروف است. )کاربردهای بی درنگ:برای مثال ← کاربر، جریانی از اطلاعات صوت و ویدئو را برای نمایش به صورت پیوسته و یکنواخت دارد.اگر این پیوستگی وجود نداشته باشد یا حذف های بیش از حد رخ دهد، باعث کاهش کیفیت قابل توجهی می شود. سرویس های بی درنگ برای تاُخیر محدودیت بالایی دارند در نتیجه تقاضای کاربران برای استفاده از شبکه ی ATM در مورد تحویل داده های بی درنگ خیلی بالا است.

اسلاید 31: 31ارسال بیت با نرخ ثابت(CBR):این سرویس ساده ترین سرویس تعریف شده است و توسط کاربردهایی استفاده می شود که به ارسال داده با نرخ ثابتی نیاز دارند و در مدتی که یک مدار برقرار است به طور مداوم قابل دسترس باشند. حد بالای تاُخیر ارسال در این سیستم نسبتا محدود است.از این سیستم بیشتر برای اطلاعات صوت و ویدئوی فشرده نشده استفاده می شود.مثالی از کاربردهای این سرویس: ویدئو کنفرانس صوت محاوره ای توزیع صوت - تصویر(مثل تلویزیون آموزش از راه دور) بازیابی صوت – تصویر(تقاضای ویدئو و کتابخانه ی صوتی)

اسلاید 32: 32سرویس های غیر بی درنگ:این سرویس در مواردي استفاده مي شود که خصوصیت ترافیکی مقطعی موجود است و محدودیت خیلی زیادی برای تاُخیر و تغییر در تاُخیر ندارند.حسن این سرویس:شبکه در اداره ی چنین جریان ترافیکی ای انعطاف بیشتری دارد؛ چون می تواند از مالتی پلکسینگ آماری استفاده کند تا کارایی شبکه افزایش یابد.ارسال بیت با نرخ متغیر غیر بی درنگ (nrt - VBR) :none real time variable bit rateدر این سرویس جریان ترافیکی ای که مورد انتظار است را می توان مشخص کرد؛ طوریکه شبکه می تواند در صورت گم شدن و تاُخیر، کیفیت سرویس را تا حد زیادی ارتقا دهد. از طریق این سرویس است که سیستم نهایی می تواند موارد زیر را مشخص کند: حداکثر سرعت سلول سرعت متوسط سلول چگونگی ازدحام سلول

اسلاید 33: 33 وقتی شبکه اطلاعات سه مورد ذکر شده را داشته باشد، می توانند تاُخیر نسبتاکم و حداقل اتلاف سلول را فراهم کند.موارد استفاده ی سرویس (nrt-VBR):در مواقعی که برای انتقال داده ها زمان اهمیت زیادی دارد. مثل رزرو در خطوط هوایی.ارسال بیت با نرخ نا مشخص(UBR):از این سرویس مواقعی استفاده می شود که تاُخیر های متغیر و از دست رفتن مقداری از سلول ها قابل پذیرش است و این سرویس ازدحام در شبکه را توسط افزایش تاُخیرهای دوره ای آشکار می کند.ترافیکی که در این سرویس استفاده می شود TCP است.ترافیک TCP:سلولها بر مبنای اولین ورودی – اولین خروجی هدایت می شوند و آن ظرفیتی از شبکه را که سرویس های دیگر مصرفش نکرده اند، استفاده می کنند. این ترافیک در کاربردهای توده ای استفاده می شود.

اسلاید 34: 34 مطلبی مهم:در هر زمان ظرفیت شبکه یATM برای دو مورد تقسیم می شود: ارائه ي CBR (ارسال بیت با نرخ ثابت) ارائه ي دو نوع ترافیک VBR (ارسال بیت با نرخ متغیر بی درنگ وغیر بی درنگ) حال ممکن است یک مقداری ظزفیت اضافی هم باقی بماند که دلایل ایجاد شدن این ظرفیت اضافی به شرح زیر است: همه ی منابع به ترافیک VBR و CBR اختصاص داده نشده اند. ماهیت ازدحام ترافیک VBR به این معنی است که در زمان هایی، ظرفیت کمتری از میزان اختصاص یافته استفاده می شود.

اسلاید 35: 35مثال هایی از کاربردهای (UBR): انتقال متن _ انتقال داده _ تصویر _ پیغام رسانی _ توزیع _ بازیابی ترمینال راه دور ارسال بيت با نرخ قابل دسترس (ABR):با توجه به معایب TCP (ترافیک مورد استفاده درUBR) برای ارتقا سیستم UBR سیستم ABR طراحی شد. این سرویس هم در کاربردهای ازدحام مورد استفاده قرار می گیرد. این سرویس از حداکثر سرعت انتقال سلولی استفاده می کند (PCR) وحداقل سرعت انتقال سلولی را که نیاز دارد (MCR) مشخص می کند.دریافت می کند. سپس هر کدام از این ظرفیت ها که استفاده نمی شود به صورت عادلانه بین تمام مبداُهای ABR تقسیم می شود.ABR دائما چک می کند که آیا این ظرفیت به طور عادلانه اختصاص یافته است یا نه؟ اگر ظرفیتی مبداُهای ABR بدون استفاده ماند برای ترافیکUBR قابل دسترس می شود.مثالی از کاربردهای ABR:در اتصال بین LANها.

اسلاید 36: 36ارسال فریم با نرخ تضمین شده:این سرویس جدیدترین دسته از سرویس های ATM است که سرویس دهی بهتری را نسبت به UBR برای ترافیک بر مبنای فریم دارد.(ترافیک بر مبنای فریم مثلIP و اترنت)این سرویس برای شبکه هایی که با زیر بنای IP طراحی شده اند،توسعه داده شد.هدف عمده ی این سرویس:ترافیک برمبنای فریم به بهترین شکل اداره شود.این سرویس از طریق LAN و مسیریاب به شبکه ای که با ATM طراحی شده است منتقل می شود.این شبکه های ATM در مجتمع های بزرگ و شبکه های سرویس دهنده ی اینترنت استفاده می شوند با این قصد که سرویس های IP را گسترش دهند. همان طور که گفته شد ABR یک سرویس ATM است که کارایی آن برای انتقال بسته ای تضمین شده است اما پیاده سازی ABR بین مسیر یاب ها در شبکه ی ATM نسبتا مشکل است. با این که تاُکید زیادی بر استفاده از ATMدر شبکه هایی با زیر ساخت IP وجود دارد اما احتمال دارد که در آینده GFR جای ATM را بگیرد.

اسلاید 37: 37 خلاصه و جمع بندي:ATM يك رابط و واسطه ي كارآمد براي انتقال بسته هاي اطلاعاتي مي باشد. ATM از بسته هايي استفاده مي كند كه اندازه اي ثابت دارند و سلول ناميده مي شوند. كاربرد ATM در شبكه هايي است كه سرعت بالايي دارند و دليل اين استفاده اين است كه ATM از بسته هايي با يك اندازه و قالب ثابت و مشخص استفاده مي كند در نتيجه سرعت بالايي ايجاد خواهد شد.بايد از يك ساختار خاصي براي انتقال استفاده كنيم كه بتواند سلولهاي ATM را حمل كند. براي اين كار دو راه داريم:از يك دنباله ي سلول ها استفاده كنيم كه اين دنباله پيوسته باشد و بدون ساختار فريم مالتي پلكس.هم زماني در اين دنباله بر مبناي سلول به سلول است. همه ي سلول ها را در يك بسته مالتي پلكس تقسيم زماني هم زمان قرار دهيم كه در اين حالت دنباله ي بيت ها يك فريم خارجي دارد كه اين فريم خارجي بر مبناي SDH كار مي كند.

اسلاید 38: 38 ATM يك خصوصيت مهم دارد:اگر شخصي بخواهد از ATM استفاده كند اما پروتكل هاي انتقال اطلاعاتي او بر مبناي پروتكل هاي غير ATM بود، لايه ي انطباق ATM كه كارش حمايت از پروتكل هاي غيرATM است، امكان استفاده را براي آن شخص فراهم مي كند.شبكه اي كه بر مبناي ATM است مي تواند محدوده ي وسيعي از ترافيك هاي زير را پوشش دهد: صوت و ويدئوي فشرده با استفاده از سرويس ارسال بيت با نرخ متغير بي درنگ ترافيك بر اساس نيازهاي كيفيت سرويس خاص سرويس هايي با ارسال فريم ضمانت شده ترافيك بر مبناي TCP با استفاده از ارسال بيت با نرخ قابل دسترس ارسال بيت با نرخ نا مشخص استفاده از سرويس ارسال بيت با نرخ ثابت استفاده از سرويس ارسال بيت با نرخ متغير بي درنگ

اسلاید 39: 39با تشكر

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید