صفحه 1:

صفحه 2:
هدف این سخنرانی ۱ es) re Toned) Ce Bee IO SEI ad) مزایا و معایب استفاده از موتور آماده یا نوشتن موتور موارد مهم و قلبل توجه در تصميم كيرى استفاده از موتورهای آماده مسبر اصلی و بلند مدت صنعت بازی و همسو شدن با 3

صفحه 3:
وضعیت کنونی ایران ۱۳ ‏تس‎ eel a Baie CCS) i ‏خان, بابان معصومیت داستان جزیره» مدافعان کربلا‎ ‏و... | . درصد موتور نوشته اند‎ " بازى هاى تحت حمليت بنياد (جديد): از ‎"١‏ بروزه ‎١١‏ ‏ا بقیه موتور خودشان است؛ بعنی 1 ۱ ‏تسد‎ SB ee re rs) ‏لك‎ Ly ay eee

صفحه 4:
آمار وضعیت جهانی " آمار از سایت ۱۱6۵0۲۱۱.60۳۱ است كه معدل امتياز كليه سايت هاى امتياز دهى را محاسبه مى كند. " بازى هاى داراى امتياز بالاى ‎6١‏ ازسال /ا١٠”‏ تا ‎901١‏ ‏بررسى شده اند (غير از مواردى معدود) " از 24 بازى 59 بازى موقور خودشان را دايند يعنى اا ل اران لشف

صفحه 5:
ا فيل 00 0 ‏ا‎ ‎(Gamebryo we se Unreal« 25 ‎ns‏ بازیهای موتور آماده 1 ‏" ووى == اوضاع وخيمتراست

صفحه 6:
مقايسه ذو ‎BST‏ * مزایای موتور آماده: " صرفه جویی در زمان " صرفه جویی در هزینه ۱۳ " کاهش ریسک OS ee tine ‏رل‎ ae

صفحه 7:
مقايسه ذو ‎BST‏ Bee) dunt) Sy Too ‏وابستكى شديد (جهانى)‎ (eel ee Ce Sk ees ee nde ‏خطر تحریم و عدم امکان خرید (محلی)‎ Coe tO ST Le cl ee) ‏عدم دسترسى به منابع و فروم ها (محلى)‎ ‏فاجعه در صورتی که قابلیت مورد نیاز را نداشته باشد (جهانی)‎ (Cee sys ‏درجازدن در سطح متوسط به يايين (بيشتر محلى)‎ ٠

صفحه 8:
موارد مورد توجه در انتخاب راهكار ‎STS eee‏ (cy salem 6 yg goles!) OS pi Sur — " هدف پروژه هدف وسياست هاى حمايت كنندكان (بنيان» تبيان و...) ا اندازه پروژه ‎LLY aol ca‏ تا

صفحه 9:
موارد مورد توجه در انتخاب راهكار " توانمندی های مجری 62 Snes ee ee ke ۱۳ زمان يروزه ee ‏ا‎ ‎fee) ‏ا‎

صفحه 10:
اشتباهات متداول را ‎Bi)‏ ۱ Ce Se aD Ree Lor re iL Renney yee Pevee Te ony Ns om جهانى فكر كنيد» محلى عمل كنيد يا ل موتورهاى كرى ف ا 100 POR Pe PIC omen ene nT here | ‏موتورآماه افراد را تنبل ميكتد‎ اي ل ۳ ‏رک سس‎ hg oP ea cat از صنعت کپی شده مانند خودرو سازی و... ایرانی دوری کنید ‎Oe ered‏ Re ene Neo ore eke

صفحه 11:
Take the red pill and start your in-house engine development,

صفحه 12:

صفحه 13:

موتورهای آماده :آری یا نه؟ هدف این سخنرانی ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ وضعیت فعلی بازی های ایرانی از نظر موتور پایه وضعیت جهان و بازیهای برتر از نظر موتور پایه مزایا و معایب استفاده از موتور آماده یا نوشتن موتور موارد مه0م و قاب0ل توج0ه در تص0میم گیری استفاده از موتورهای آماده 0و شدن با 0نعت بازی و همس 0د مدت ص 0لی و بلن 0یر اص مس آن وضعیت کنونی ایران 0ر نادر ،لطفعلی 0ر پهلوانان ،شمشی 0ن :عص بازی های پیشی 0ومیت ،داستان جزیره ،مدافعان کربال خان ،پایان معص و ...کمتر از 10درصد موتور نوشته اند 0د) :از 21پروژه 12 0ت بنیاد (جدی 0ت حمای بازی های تح 0ت ،یعنی 0ه موتور خودشان اس 0ه موتور آماده و بقی پروژ 42درصد موتور می نویسند 0ا کمتر از 0ت ام 0ی موجود نیس بازی های تبیان :آمار دقیق 20درصد موتور خودشان خواهد بود آمار وضعیت جهانی آمار از س0ایت metacritic.comاس0ت که معدل امتیاز کلیه سایت های امتیاز دهی را محاسبه می کند. 0ال 2007تا 2010 بازی های دارای امتیاز باالی 80از س بررسی شده اند (غیر از مواردی معدود) 0د یعنی از 65بازی 49بازی موتور خودشان را دارن 75درصد موتور خودشان را نوشته اند ( 3بازی از )4 بررسی عمیقتر آمار جهانی ()PC توجه به نام موتورهای مورد استفاده (37/5درصد Unreal، 25درصد )Gamebryo توجه به شرایط و سبک ویژه بازیهای موتور آماده نحوه استفاده از موتور آماده و حدود آن روی کنسول ها اوضاع وخیم تر است مقایسه دو راهکار مزایای موتور آماده: ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ صرفه جویی در زمان صرفه جویی در هزینه صرفه جویی در منابع انسانی کاهش ریسک تضمین ضمنی کیفیت خروجی تخصص کمتر مورد نیاز مقایسه دو راهکار معایب موتورهای آماده (جهانی و محلی): ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ وابستگی شدید (جهانی) انعطاف پذیری پایینتر (جهانی) فاجعه در صورتی که سورس آن نباشد (محلی) خطر تحریم و عدم امکان خرید (محلی) هزینه باالی خرید موتورهای مناسب (جهانی) عدم دسترسی به منابع و فروم ها (محلی) فاجعه در صورتی که قابلیت مورد نیاز را نداشته باشد (جهانی) عدم رشد فنی (جهانی) در جا زدن در سطح متوسط به پایین (بیشتر محلی) موارد مورد توجه در انتخاب راهکار هدف شما از بازی سازی ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ هدف شرکت (اقتصادی ،شهرت ،جهانی شدن) هدف پروژه هدف و سیاست های حمایت کنندگان (بنیاد ،تبیان و)... نوع و اندازه پروژه 0ری محصول محوری یا دانش محو موارد مورد توجه در انتخاب راهکار توانمندی های مجری ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ سطح تخصص و تجربه (برنامه نویسی) ترکیب تیم برنامه نویسی منابع مالی زمان پروژه میزان ریسک قابل پذیرش موارد استفاده جنبی اشتباهات متداول ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ تولید گیم بزرگ مطابق آمار نیازمند نوشتن موتور است استفاده از موتور آماده عجیب است نه نوشتن آن دنبال بازی سازی ساده با چند کلیک و چند خط اسکریپت نباشید استثناء ها مالک تصمیم گیری نیستند جهانی فکر کنید ،محلی عمل کنید موتورهای ساده ما را به جایی نمی رسانند موتورهای کرک شده یا بدون سورس فاجعه هستند استفاده از موتور آماده برای بلندمدت نیست فقط یک نوع مسکن کوتاه مدت است، موتور آماده افراد را تنبل میکند دانش محور باشید نه محصول محور نوشتن موتور اختراع دوباره چرخ نیست از صنعت کپی شده مانند خودرو سازی و ...ایرانی دوری کنید نوشتن موتور ریسک باالیی دارد از تصمیمات سخت و حتی شکست نترسید Take the red pill and start your in-house engine development, or take the blue pill and stick to the 3rdParty engines. تهیه و تنظیم :سید علی سیداف سپهر تقدیسیان شرکت توچال پایان

51,000 تومان