صفحه 1:
پیام مومتی
صفحه 2:
ترا(
Pee Co eel cer oneneiioes
lh tien ys so eu را كن رايت
ty ا ل راست ودک
امروزه موتورهاى خطى در تمام ماشينهايى كه نيازمند
خركت حطى (بر حلاف حركت دورانى) هستند به كار كرفئة
مىشود. نوع بسيار معروف اين نوع موتورها كه سرعت
Ale ah كسد فكلونا عن د مكلو Quer Gate
ار ا COLE bails سر ا
ا Re سازگار نیستند.
مونورقات القاك خطن برخلاف افيتان هميش عر
خطى توليد نمىكنند. برخى از اين نوع موتورها حركت
0 5 ا ل ل pare Bes)
اخير استفاده از موتور دورانى بسيار هزينه بر خواهد بود
صفحه 3:
صفحه 4:
pone
FCS Tere ا erases Wane Cea raneel م
errs roma errs vl ICBC Os ne eno reanneT aN Dn ESS fer we CMUEY ne eny
اال ا ا ا 0 | oy
ا ال 2 ا ا 7
م ىكرد
7 1
ايدة مكنتهاى شناور يا همان قطارهاى شناور (مكلو) شد. در همان سالهاء محقق
0 0 مالا ا ا bere By
Deer VES 0 ال ا ال
كلورادو تست شد ولى بنابر مشكلات سياسى آمريكا اسن طرح در سال 1916 بايكانى شد.
صفحه 5:
re a
۷ ed POT NC PPgEN Perera Fie RVPSIPT IN RC or EWE
استاتور دور یا به عبارت دیگر شناور میکند و در مسیر مبدان مفتاطیسی متحرک حمل
nonin 0
اين نسخدها از موتور القايى خطى از قواعدى كه «شار متقاطع» ناميده مىشوند يبروى
Bee ee ees) corer ee Pee conn cm carvan Ic Et ee Pl PCa ree
قطبهاى بسيار طويل را مىدهد كه خود باعث سرعت و كارايى بالا مىشود.
اولية موتور القایی خطی عموماً شامل یک هسته مغناطیسی تخت (معمولاً ورقه ورقه شده)
ON regener arc ows Cinta vetoes eam pcg ear eny We car carenry heen mrs real
sever WC UCT PRON Op tC NY Ss eee Pee SIC CIC ST Pere eee SF)
متداول است كه ثانويه يى ورقه از جنس آلومينيوم باشد كه كاهى با يك ورقة آهنى در يشت
هبراه است.
ا ا ا ا ا ل ا ا ۱
لت به پشتی آهنی نیازی نیست.
صفحه 6:
مبانی
در طراحی این نوع موت ae ee eae اليه
عا قات رن مدان ال كا 000
ل ل ی را
ال ا aig erly ل
aks parr a را(
وت
5 فركانساعمالشده
۳5 21 2 ۷5
۷5 سرعس نکرین
۷5( 1-5) < ۷۲
صفحه 7:
صفحه 8:
تفاوتهای عمده با موتور القایی
در موتور با حرکت دورانی عموماً روتور شامل هادیهایی است که بطور طبیعی از هم مجزا
c ey sre nee ee) ا ا fee
مىتوان روتورى داشت كه بطور ساده از يى ورق يا صفحه سخت هادى و جريانهاى القا شده
در بدنه همين ورقه يا صفحه كردش مىتمايند.
POO Ter ES ا ال ا ا ا ا le Ste ey
قرار كرفتهاند. كه بدين وسيله مسير بسته شدن خطوط فوران را آسانتر نموده و همين طور
اندازة اندوكتانس را در فاصله هوايى افزايش مىدهد. البته در اين حالت اندازه ضخامت در حد
امكان بزركتر خواهد بود.
1 7 tere)
0 ا ا
(بينهايت) از استاتور مىباشد
صفحه 9:
ee an peer ee
| nos) Crete) baer wernt! ose Cat eric oe
روتور و استاتور صرفنظر شده. فرض مىكنيم كه استاتور داراى ساختمانى كه به 0
3 نا
محورهایی موازی با هم و در امتداد ۶ میباشند! و به ترتیب به اندازه فاصله ۳/[] در
ا ا ل ا اا 000
or ee eed ا ا ا الل ا 0
Ouse 1 OMrueY pene orrTn ۱
F = P/sUO
evr ear ا ل و ل فر gen Per TP
NEEL SOe Is Peet Pe ele ee ee Roe ey
صفحه 10:
۶ طرز کار
وقد اول بك 2 خط الغا شط 5 ا ار Fre
ens ۱ ۱
ا ا ا ا 0005 000
er ee | me Oe ا 1
نشان مىدهد و منجبر به ارجاد نيروى خطى © مى شود. أكر ثانويه ثابت باشد و اوليه بتوائد
ار ی را ی ار ا ل ۱
تیم الخظ را در ی زارد
صفحه 11:
كاربردها
ere ل ل ۷۳
nun Reet mr ren tion] 1
vvvy
Pree eae ee eeels Rt Sew RCs eM See ce er renamed)
صفحه 12:
Sore:
BCS) Pune DYE ECS) Cea eee] ante YS ecanS HEAL Sere ee eitor
ار رال را enon 1
صفحه 13:
Mover yoke
Aluminum
plate
Stator yoke
#6
صفحه 14: