نابودشدنی – Perishability
اسلاید 1: نابودشدنیPerishabilityMGTools.ir
اسلاید 2: عنواننابودشدنینوعابزارمراحل استفادهبرنامه ریزیموضوعتغییرات و سازمان / زنجیره تامینسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط
اسلاید 3: نابودشدنی به معنای چیزی که رو به زوال، تخریب و از بینرفتن است، میباشد. در این حالت تا زمانی که فروخته نشود یا مورد استفاده قرار نگیرد، کاری نمیتوان با آن انجام داد که این یک فرصت اقتصادی از دست رفته میباشد. نابودشدنیها به 3 دسته محصولات، خدمات و اطلاعات تقسیم میشوند: 1- محصولات میتوانند به نسبت یکدیگر کمتر یا بیشتر فاسدشدنی باشند, به عبارت دیگر سطوح مختلفی از نابودشدن وجود دارد. برای مثل گوجه فرنگی بسیار نابود (فاسد) شدنی است چرا که ارزش و ویژگی خود را به سرعت و به شدت از دست میدهد, از طرفی الماس اصلا فاسد شدنی نیست. 2- خدمات تنها زمانی ارزش دارند که تولید و مصرف میشوند و بعد از آن هیچ ارزشی ندارند, به طوری که آنها همیشه نابود شدنی هستند. 3- اطلاعات ار طرفی نابود نشدنی هستند, چرا که در طول زمان اگرچه در محیطی ممکن است ذخیره شده باشد و نابود نشود، اما ارزش اطلاعات به زمان و نوع اطلاعات بستگی دارد, نوعی از اطلاعات با گذشت زمان ارزش خود را ممکن است از دست بدهد, و نوعی ممکن است علاوه بر حفظ ارزش قبلی خود, با گذشت زمان با ارزشتر شوند, در نتیجه اطلاعات سطوح متنوعی از نابودشدن دارند. سه ویژگی دیگر نابودشدنی عبارت است از ناهمگونی, تفکیکپذیری و ملموس بودن، که تعریف آنها به شکل زیر است: ناهمگونی: یعنی تا چه حد تغییر چیزی امکانپذیر است و یا این که تمام موارد مشابه یکدیگر میباشد. تفکیکپذیری: تفکیکپذیری بیانگر فاصله فیزیکی و سازمانی بین خالق شی و مصرفکننده نهایی آن کالا یا اطلاعات یا خدمات میباشد. ملموس بودن: این تغییر تا چه حدی احساس و شنیده و دیده میشود.
اسلاید 4: ابزارهای مرتبطقابلیت محوری Core competenciesکنترل موجودی Inventory control مزایادر سرمایهگذاریها با بررسی کالا یا سرمایه از نظر نابودشدن احتمال ضرر کمتر شده و سرمایهگذاری آگاهانهتر خواهد بود.کاربردهادر مدیریت این پدیده میتواند برای توصیف تفاوت بین محصولات، خدمات و اطلاعات را تشریح نماید.معایب
اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت امجیتولز مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.