کسب و کارفروش و بازاریابی

نابودشدنی - Perishability

صفحه 1:
نابودشدنی Perishability

صفحه 2:

صفحه 3:
نابودشدنى به معنای چیزی که رو به زوال تخریب و از ی‌رفتن است. می‌باشد. در این حالت تا زمانی که فروخته نشود یا مورد استفاده قرار نگیرد. کاری نمی‌توان با آن انجام داد که این یک فرصت اقتصادی از دست ‎aid)‏ می‌باشد. نابودشدنی‌ها به 3 دسته محصولات, خدمات و اطلاعات تقسیم می‌شوند: 1- محصولات می‌توانند به نسبت یکدیگر کمتر یا پیشتر فاسدشدنی باشند, به عبارت دیگر سطوح مختلفی از نابودشدن وجود دارد. براف مثل كوجه فرنكى بسيار نابود (فاسد) شددي است جرا كه اررش و ويزكن خود را به سرعت و به شدت از دست می‌دهد, از طرفی الماس اصلا فاسد شدنی نیست. 2- خدمات تنها زمانی ارزش دارند که تولید و مصرف می‌شوند و بعد از آن هیچ ارزشی ندارند, به طوری که آنها هميشه تابود شدنی هستند. 3- اطلاعات ار طرفی نابود نشدنی هستند, چرا که در طول زمان اگرچه در محیطی ممکن است ذخبره شده باشد و تابود نشود, اما ارزش اطلاعات به زمان و نوع اطلاعات بستگی دارد, نوعی از اطلاعات با گذشت زمان ارزش خود را ممکن است از دست بدهد, و نوعی ممکن است علاوه بر حفظ ارزش قبلی خود, با گذشت زمان با ارزش‌تر شوند, در نتیجه اطلاعات سطوح متنوعی از نابودشدن دارند. سه ویژ" دیگر نابودشدنی عبارت است از ناهمگونی, تفکیک‌بذیری و ملموس بودن, که تعریف آنها به شکل زبر است: ناهمگونی: یعتی تا چه حد تغیبر چیزی امکان‌پذیر است و يا اين که تمام موارد مشابه ‎os‏ ‏می‌باشد. تفکیک‌پذیری: تفکیک‌پذیری پیانگر فاصله فیزیکی و سازمانی بین خالق شی و مصرف‌کننده نهایی آن کالا یا اطلاعات یا خدمات می‌باشد. ملموس بودن: اين تغییر تا چه حدی احساس و شنیده و دیده می‌شود.

صفحه 4:

صفحه 5:

صفحه 6:
براق كسب اطلاعات بيشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه ل MGTools.ir

رایگان