صفحه 1:
بسم الله الرحمن الرحیم
عنوان : نانو مدیا و روابط عمومي مجازي
نویسندگان : دکتر نسیم مجيدي قهرودي .عضو هیئت علمی دانشگاه ازاد
اسلامي واحد تهران مركزي
كبري گلستاني . کارشناس ارشد تحقیق در ارتباطات اجتماعي
Email:k.golestani@yahoo.com
صفحه 2:
چکیده
پیتر دراکر" در سال 1993 در کتاب "جامعه پساسرمایه داري" اظهار مي
دارد که تولید «توزیع و مصرف دانش ۰ عامل اصلي رقابت در دنياي آینده "
خواهد بود . "جان نايس بيت "درسال 1982 در کتاب" روندهاي غول اسا "
سرچشمه قدرت را نه در پول بلکه در اطلاعات مي شمرد و "مانوئل کاستلز "
در کتاب "اطلاعات و دگرگوني شهر " مي گوید : شبکه هاي اطلاعاتي مسلما
از ويژگي هاي تعیین کننده آخر قرن بیستم است و مي افزاید انقلاب
اطلاعات شیوه زندگي ما را دگرگون مي کند .
صفحه 3:
کلید واژگان
٩ : نانو مدیا ابزارهاي نوبن ارتباطي و اطلاعاتي . پيامدهاي نانومدیا .تاریخچه
روابط عمومي . روابط عمومي, انواع روابط عمومي الکترونيك. روابط عمومي
مجازي مزایا و موانع
صفحه 4:
تعریف نانو مدیا
٩ تیم جایگر :"نانو مدیا سیستم ارتباطي نوین در شکل هاي مختلف مي باشد که متن
تصویرو صدا در آن به حد کمال رسیده اند .و هر چيزي را بصورت بيولوژيك تبدیل
مي كند و ما تاثير اين اختراعات ديجيتال را در ميان انبوه فراوان استعارات مي
توانيم ببينيم ."
هم جنين وي معتقد است"نانو مديا رسانه اي فوق ييشرفته است كه توانابي توليد »
پردازش و بازسازي اطلاعات را به مانند يك شبکه داراست .*
وي بیان مي کند که "نو مدا يك شیوه و روش مدرن اطلاع رساني است که در
دهه ۱990 توسعه یافته اند و سايبرنتيك انجار و اوج آن مي باشد .7
مدیا یازا زسبانه اس که پررپایه«یچیحال و ساییی تانهاده:شنده بيت و
قابلیت آماده سازي اطلاعات در حجم بسیار و پردازش آن به کوچکتریت صورت را
دارد و سایبر هایپ انفجار آن مي باشد و روشي جدید است که افراد کار مي کنند و
به یکدیگر تکیه مي کنند و خودشان زندگي روزانه شان را مجسم مي
كنند ."( جایگر ,2006
صفحه 5:
٩ الف) لا0ها با قدرت محاسباتی فوق العاده
العاده زياد
٩ ج)ابزار انتقال داده با سرعت فوق العاده زياد
° د)هوشمندي
© )فناوري نانو
عوامل موثر بر نانو مدیا
ب)حافظه با حجم فوق
) خ)برخورداري از امکانات چند رسانه اي ها (مولتي مدیا ٩
© ج)برخوردارى از وي كى سيستم هاى دوسويه (تعاملی)
9 ح) انعطاف يذيرى
°
صفحه 6:
7" خ) برخورداری از ویگیهای رسانه های دیجیتال
7 د) برخوردار ی از رسانه های چند محیطی
" ذ)برخورداری از ویگی های سایبرنتیک
7 رقابلیت استفاده در فواصل بسیار طولانی (فواصل نوری)
صفحه 7:
نانو مدیا و نقش آن در زندگی
2 نانومدیا قابلیت تولید داده درحجم بسیار زیاد و پرردازش به کوچکترین صورت را
دارد و مخاطب با استفاده از آن می تواند در تولید و نتیجه موضوع سهیم باشد.هم
چنین می توان از صوت و تصویر به صورت طبیعی استفاده نمود و حتی به دلخواه
sls age
بهره گیری از نانومدیا موجب تفییمرات اساسی در امور بشر می شود و تما اموری
که اموزه با پیشوند 6 (الکترونیکی ) مطرح می شوند؛ دارای پسوند «مجازی»
خواهند شد از قبیل : آموزش مجازی؛ دولت مجازى؛ شهر مجازی و ... نانومدیا
امكان امور اضراد پشر را در فضای سه بعدی و به صورت هوشمند میشر می
سازد.
صفحه 8:
وسائل و اببراری از قبیل تلفنهای همراه ءتلویزیونهای دیجیتالیءاینترفت پر سرعت #رادیو
دیجیتال بویدئو د رخواستی »وب تی وی »رادیو اینترنتی دستکش داده ها واتوماسیون و
شبیه سازیء همچنین پیدایش و ظهور عص مجازی که روابط انسانی را تحت تاثیر شدید
خویش قرار می دهد وجود شههای مجازی در شبکه های نت :شهروند شبکه ای و تجارت
و آموزش و روابط عمومی مجازی و دولت مجازی و ..... همه از آثار و پیامدهای این
رسانه های نوین می باشند
صفحه 9:
© الف )جمع آورى
© ب )فناوری های پردازش
© )فتاوری های نمایش و انتشار
فناوری های پرتر اطلاعاتی
صفحه 10:
پیامدهای نانو مدیا
© آلوین تافلر» در کتابهای خود از جمله کتاب موج سوم پیشرفت بشر را در سه
عصر: کشاورزی» صنعت و فراصنعتی تعیین نموده است.
٩ چهارمین موج با عص مجازی شرایط جدیدی را خلق خواهد کرد که بیشتر امور
روزانه زندگی بش مجازی خواهد شد. عص مجازی مانند چتری هر کس را در
هر زمان وهرجا زیر پوشش خواهد گرفت و محدودیت های زمانی» جضرافیایی و
فضایی که بش امروزى با آن در ستين است را از بین خواهد بود
صفحه 11:
7 اين وسايل موجود در یک سالن همایش مجازی را می توان به صورت فردی يا جمعی در دست
نگه داشت تا ببررسی کرده و تغییس داد.بدین ترتیب افرراد در سرتاسس دنیا می توانند در یک
محیط مجازی با هم ملاقات کنند و با هم همکاری و ارتباط داشته باشند .
© تمامى موارد فوق نشان می دهد مجازی سازی یک ام اجتتاب ناپذیر بوده و تاثیر آن بر
تمامی سازمانها و محیط های تجاری و اجتماعی بسیار عمیق و بنیادین است . محیط های
مجازی می توانند موانعی که همواره انسان و فناوری از هم دور نگه داشته است را از میان
3 ;0515
٩ وسایل ارتباطی در داخل بدن ما جای خواهند گرفت و خواهیم توانست از هر جای
صورت دیداری و شنیداری با همدیگر ارتباط بمرقرار کنیم ما خواهیم توانست در اش این
فناوری های جدید با جراحی در مغن سرعت پردازش آن را بالا رده و ظرفیت ان را
افرایش دهیم
صفحه 12:
© جوامع شبکه ای
٩ جوامع مجازی
0 دولت مجازی
© كروههاى مجازى
٩ خرید مجازی
٩ شهروند مجازی
© سازمانهای مجازی
0 ادارات مجازی
۶ روابط عمومی مجازی
ng 2
صفحه 13:
شرائط لازم ببرای یک سازمان مجازی عبارت است از
٩ فناوری اطلاعات پیشرفته که واحدهای مستقل را به هم مرتبط مى سازد.
© - اعتماد متقابل كامل ميان اعضاء
٩ سوجود قابلیت های محوری در هر یک از اعضاء
٩ - توانایی ت کیب و ادعام قابلیت های محورى هم فزاينده بدون رقابت ظاهرى
٩ - توانایی خودساماندهی در افراد
صفحه 14:
cla So» کلی سازمان های مجازی
© همكارى بر پایه قابلیت های محوری و ترکیب این قابلیت ها "تشکیل سازمان از
بهترین چیزها
© - شبکه سازمان های مستقل : مجموعه ای از سازمان های مستقل که با روابط "نیمه
پیدار "با یکدیگر مرتبط اند
9 يك هويتى
© محوريت فناورى اطلاعات
© عدم سلسله مراتب
© تماين ميان سطح استراتثزيك و عملياتى » در سطح مدیرریتی
صفحه 15:
2 شرکای کوپک
مرزهای سیال یا غیر مشخ
مرتهلى سياديا مشخص مرزهای سیال یا یس مشخ
sola ۱ عررضه كنتد كان , طراحاء , يأل يا يس ء همکاری های بیث
مت رت یی ارى هاى بيشتى ميان رقبا
۱ 7 ب
6 وابستكى بد فرتيت ها
وه
- محوریت اعتماد
© - مالکیت مشترک
6
رهبرى مشترك
٩ وفاداری مشترک
صفحه 16:
٩ شبکه پویا
9 - وابستگی به نوآوری
٩ پراکندگی جفرافیایی
© عدم وجود نمودار سازمانی رسمی
٩ مشترری محوری و تولید گروهی ویژه
& طول عم همکاری؛ همکاری موقت در متابل همکاری دائمی ؛ برخی از محتقین موقتی بودن
و برخى دائمى بودن سازمان مجازى را مطرح مى كنند
© - توازن قدرت : ( تساوی شرکاهدر متابل شرکای محوری ) ؛ وابستگی زیاد میان شرکا ی
درون سازمان مجازی منجر به روابط مساوی بین آنها می شود
) همپوشانی ماموریت ها: ( همپوشانی جزیی در مقابل همپوشانی کامل ٩
صفحه 17:
میزان مجازی بودن
٩ امروزه درجات مختلفی از مجازی بودن مشاهده می شود
٩ موسسات کاملا اینترنتی AMAZON.COM asl
٩ موسسات "هاله ای"
صفحه 18:
ادارات مجازی
٩ ادارات مجازی به منهوم این است که کار را می توان به صورت مجازی در هر محل
جفرافیایی که در ارتباط الکترونیکی با موسسه داشته باشد ؛ انجام داد. ادارات مجازی با
برقرراری ارتباط الکتررونیکی بین اراد ؛ راهی نو بررای انجام امور اداری ارائه داده اند
© ادارات مجازی با توسعه فناوری یارانه ؛ تولید رایانه های کوچک و ارزان قیمت و شبکه
های ارتباطی به واقعیت پیوست
صفحه 19:
مرایای ادارات مجازی
٩ کاهش هزینه های امکانات
٩ کاهش هزینه های وسایل و تجهیزات
٩ شبکه رسمی ارتباطات
٩ کاهش توقف های کاری
۵ مشارکت اجتماعی
٩ محدودیت های ادارات مجازی
© احساس عدم تعلق
Gat gob مرس از دست ٩
٩ روحیه پایین
9 خنوادگی
صفحه 20:
راهبردهای پيشنهادی در ادارات مجازی
© تامین امکانات یارانه ای
2 دسترسى به منايع
© يشتيبانى غيس رايانه اى
© - تدابيرى براى مديرريت ارتباطات
9 دسترسى به كنف رانس صوتى
© جلسات رسمى برنامه رييزى شده
© انجام كار به صورت رايانه اى
© راهبرد نهايى اين است كه فرد بايد تلاش كند
صفحه 21:
- روابط عمومی مجازی
٩ روابط عمومي مجازي را مي توان نوعي از روابط عمومي دانست که وجود خارجي
ندارد . هرچند ممکن آنتتد: سازمان اصلي متبوع آن در جهان واقعي وجود داشته باشد
© امور ان توسط متخصصان هر فن با استفاده از تزه ترین تكنولوژي ها صورت مي كيرد
و نتایج آن در اختیار سازمان قرار مي گیرد
صفحه 22:
تاریخچه روابط عمومي
: تاریخچه روابط عمومي به دو گروه تقسیم مي شود ٩
٩ الف - تاریخچه روابط عمومي در جهان
© براي اولین بار در سال 1906 م "اييولي" که خبرنگار روزنامه بود اولین دفتر
روابط عمومي را درنيويورك تاسیس کرد. وي در نخستین اقدام خود با صدور اعلامیه
اي بنام "اعلامیه اصول " هدف عمده روابط عمومي را اطلاع رساني به مردم عنوان
کرد و تاکید کرد که هدف آن تبلیغات تجاري نیست
© ادوارد برنیز يكي از مولفان روابط عمومي . چهار مرحله براي توسعه و پیشرفت روابط
عمومی در ایالات متحده امریکا قائل است
صفحه 23:
٩ مرحله اول : از 1900-1914 م بوده است
٩ مرحله دوم : از 1914-1918 م بوده است
0 مرحله سوم : از 1918-1924 بوده است . در این دوره موسسات صنعتي براي معرض
دید قراردادن خود به جامعه دست به تبلیغات وسیع و پردامنه زدند
0 مرحله چهارم :از سال 1929 تاکنون فعالیت هاي روابط عمومي در امریکا این بوده
است که بین منافع خصوصي و مسائل عمومي و اجتماعي وفاق و سازگاري ایجاد کند
صفحه 24:
تاریخچه روابط عمومي در ایران
© نخستين واحد روابط عمومی در کشور ما در سال 1330 توسط دکتر حمید نطقی 0
پدر روابط عمومي ایران 9 در شرکت نقت راه اندازي شد.
9 در سال 1345 مسئولان شرکت ملي نفت ایران ؛ موسسه مطبوعاتی کیهان . دانشگاه
تهران و وزارت اطلاعات و جهانگردي وقت به فکر تاسیس يك مرکز آموزش عالي براي
رشته روابط عمومی افتادند
9 با برگزاري سميناري توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سال 1363 كام نخست
براي ايجاد تحول در روابط عمومي در ایران برداشته شد
© كه در سال 1368 به بعداقداماتي نظیر انتشار نشریات تخصصي " هنر هشتم و روابط
عمومي " و تصویب مقرراتي
صفحه 25:
كوشند تا تفاهم و يشتيبانى كسانى را كه با آن سروکار دارنقه به دست
آورند ." (سفيدي .1371:11)
ae جهاني روابط عمومي
" روابط عمومي eee عبا ت است از هنر و دانش اجتماعي ت
آثار آنها . مشورت با روساي موسسات و تهیه و
و اي حملي 24 قم ادر جات ماقم مويسة وهم انمكان يلش
صفحه 26:
© روابط عمومي . مجموعه اي از عملیات ارتباطي آگاهانه مبتني بر برنامه و تحقیق
است که با استفاده از شیوه هاي علمي و هنري به دنبال ارتباط با مردم و اطلاع يابي
از نظرهاي آنان » تجزيه و تحليل كرايش هاي مخاطبان و افکار عمومي به منظور
گفتگو با آنان براي رسیدن به تفاهم با کاربرد و روشها و ابزارهاي ارتباطي است .
(سفيدي .1377: 14)
صفحه 27:
ارکان روابط عمرمي
» منظورازارکان روابط عمومي . فعالیت هايي هستند که بدون توجه به آنان ٩
روابط عمومي فاقد جوهره اصلي خود بوده و اساس آن متزلزل خواهد بود که
شامل برنامه ريزي » تحقیق . برقراري ارتباط دوسویه بین مخاطبان و سازمان
. گفتگوبا مخاطب براي رسیدن به هم فهمي ۰
صفحه 28:
ويژگي هاي روابط عمومي
7 ويژگي هاي مهم روابط عمومي را مي توان سعي در رسیدن به تفاهم یا
مخاطب . تاكيد بر اطلاع يابي در کنار اطلاع رساني ۰ مخاطب گرايي » عمل
به اصول اخلاقي .انتخاب الگوي ارتباطي دوسویه »تاثیر پذيري از افکار
عمومي در كنار تاثير كذاري بر ان ٠ تاكيد بررسیدن به تفاهم از طریق
گفتگو . وجود موازنه بين منبع و مخاطب در فرايند رتباط و مشارکت گرايي
ذکر کرد . (ویندال :33-35(
صفحه 29:
وظائف روابط عمومي
٩ مهمترین وظیفه روابط عمومي . شناخت افکار عمومي و تفوذ در ان براي
جلب رضایت افکار عمومي از سازمان که هم در درون سازمان و هم در بیرون
سازمان دنبال مي شود . آين وظیفه در قالب مجموعه اي از فعالیت هاي
ارتباطي نظیر ارتباطات . امور فرهنگي و نمایشگاهها انتشارات ۰ سنجش
افکار ۰ آموزش ۰ پژوهش وبرنامه ريزي تحقق مي يابد.(سفيدي ,1377:82-
78(
صفحه 30:
روابط عمومي و اطلاع رساني نوین
0 اطلاع رساني " علمي است که پس از جنگ جهاني دوم پدیدار گشت و در اندك مدتي
روبه كسترش سريع نهاد و به تدريج سازمان هابي كه براي بعبود كارهاي خود در
زمينه هاي علمي , فني ؛ يزوهشي Gatos اقتصادي . فرهنگي . سياسي و ...
اطلاعات نياز داشتند از اين يديده استقبال كردند
© خدمات اطلاع رسانى با اين هدف كه بايد در كمترين مدت بيشترين اطلاعات را در
اختیار پژوهشگران و سایر کاربران قرار دهد . در جامعه جهاني » روابط انسانها با
یکدیگر شکل گرفته و براساس تنوع نیازها به خود داریم و به اصلاح و تغییر و تحول
در آمده است
صفحه 31:
روابط عمومي اطلاع مدار عبارت است از يك روابط عمومي بر
al
٩ الف - اطلاع یاب .ب- اطلاع شناش و اطلاع رسان
صفحه 32:
فناوري نوین در روابط عمومي
٩ امروزه روابط عمومي ها نیازمند نوآوري ها و بازنگري هاي نويني در روشهاي
ارسال اطلاعات به مخاطبان و رسانه ها مي باشند . در این حیطه باید
بزارهاي ارتباطي مدرن را در خدمت اطلاع رساني و ایجاد يك ارتباط موفق به
مخاطبان را مد نظر گرفت
7 به كار كيري تكنولوزي نانو در ساخت وسائل ارتباطي و اطلاعاتي منجر به
ساخت رسانه هايي تحت عنوان نانو مدیا گردیده
2 نوع جديدي از روابط عمومي را بخصوص در چند سال اینده همگاني مي
سازد که مي توان به آن " روابط عمومي مجازي" نام نهاد
صفحه 33:
تعاریف روابط غمومی الکتوونیكك
7 روابط عمومي الكترونيك
؟ نوعي از روابط عمومي است که در آن از ابزارهاي الکترونيك نظیر سیستم
پاسخگويي الکترونيك رادیو . ۷0[66 و نظاثر آن براي انجلع مانوریت هاي
روابط عمومي استفاده مي شود . قرار دادن متون انتشاراتي تولید شده در
روابط عمومي با همان شکل و فرمت مثلا در قالب ]001 نیز در چارچوب
روابط عمومي الکترونيك قرار مي كيرد
صفحه 34:
روابط عمومي دیجیتال
* در روابط عمومی دیجیتال متون توليدي و محتواي مورد نظر 601066105 از فرمت
printed” ole soars " به فرمت صفر و يك تنبدیل و به عبارت دیگر در این
حالت . صفحات 001۴ تبدیل به صفحات |1۱( آمي شوند
صفحه 35:
روابط عمومي آنلاین
© انلاین شدن روابط عمومي . خدمات به صورت شبانه روزي در اختیار مخاطب
و مشتري قرار مي گیرد براي رسانه هاي مبتني بر وب اعتبار قائل مي شود »
خبر دهي و خبريابي مبتني بر فضاي وب مرسوم مي شود
صفحه 36:
روابط عمومي سایبر
٩ منظور از روابط عمومي سایبر ف فرايندي است که در ان روابط عمومي به صورت
کاملا آنلاین در مي آید . به طوري که ويژگي تعاملي و مشارکت پذيري آن بسیار
برجسته و بارز مي شود
٩ . داشتن تخصص هاي ویژه . تسلط به نرم افزار ها و مهارت هاي ديجيتالي از جمله
ضرورت هاي نيروهاي روابط عمومي سایبر است
0 استفاده از تازه ترین تكنولوژي هاي اطلاعاتي همچون پادکستینگ ف خبر خوان ۰
ويكي پدیا . کانترینگ . سرچ کردن ؛ مانیتورکردن ف تالارهاي گفتگو ف خبرنامه
هاي الكترونيكي . گروه هاي ايميلي ف چت رومها . مسنجرها وبلاگ سازماني » و
ابزارهاي مشاركتي . وب 2 ؛ از دیگر ويژگي هاي روابط عمومي سایبر است
صفحه 37:
روابط عمومي اينترنتي
خی سازمان ها اصولا بر بستر اینترنت متولد شده اند و در همان فضا
فعالیت مي کنند و حیات و ممات انها وابسته به جایگاه شان در این
. مهم ترین فعالیت این سازمان ها در عرصه اینترنت براي بقا و رشد و توسعه
در چارچوب روابط عمومي اينترنتي انجام مي شود
صفحه 38:
روابط عمومي مجازي
روابط عمومي مجازي را مي توان نوعي از روابط عمومي دانست که وجود
خارجي ندارد . هرچند ممکن است سازمان اصلي متبوع آن در جهان واقعي
وجود داشته باشد . اين فرایند اشاره به نوعي از فعالیت روابط عمومي دارد که
فعالیت هاي آن در چارچوب سازمان بروكراتيك نیست و هريك از ماموریت
هاي آن توسط بخش خصوصي يا اشخاص منفرد در خارج از سازمان انجام
مي شود .
© روایط عمومي در اين شکل .به صنعت تبدیل مي شود و امور ان توسط
ان هر فن با استفاده از تازه ترین تكنولوژي ها صورت مي گیرد و
(12 138% آن در اختیار سازمان قرار مي گیرد (ضيايي پرور als
صفحه 39:
هدف
9 هدف از راه اندازي روابط عمومي مجازي رسیدن به روزي است که بتوان
تمام خدمات يك سازمان را به طور شبانه روزي و بدون مراجعه فيزيكي
مخاطبان به ان سازمان و تنها با اتصال به يايكاههاي اينترنتي آن نهاد عرضه
داشت
صفحه 40:
ويژگي هاي روابط عمومي مجازي
9 روابط عمومي مجازي همان ويژگي هاي سازمان ها و ادارات مجازي را نظیر :
محوریت و اعتماد ووفاداري مشترك مريسك پذيري . وابستگي به نوآوري » مرزهاي
نامشخص . عدم سلسله مراتب . مشتري محوري . همپوشاني ماموریت ها و..رادرا
مي باشد علاوه برآنها
© اين سبك نیازمند بكارگيري وسائل فوق مدرن با ويژگي هاي نانو مي باشد
7 نوع از روابط عمومي قدرت بسیار بالاي پردازش و سرعت بسیار بالا و همزماني با سایر
نقاط جهان و تعامل و مشارکت آنلاین و استفاده از فضاي سه بعدي توامان مي باشد
اراله تبلیغات سه بعدي محصولات به مشتریان به صورت آنلاین و تعامل لحظه اي و
فوري با او موفقیت زيادي در جلب نظر و خریدمحصولات مي باشد
٩ استفاده از تکنولوژي ترجمه همزمان
صفحه 41:
0 استفاده از تكنولوژي ترجمه همزمان
0 دکتر یورگن مارلو نویسنده کتاب روابط عمومی الکترونيك معتقد است که روابط
عمومي الکترونيك به طور كلي اين ويزكي ها رأ داراست :
٩ رسانه هاي الکترونيك . مفهوم رایج بازاريابي . مخاطب قراردادن جمع را منسوخ و نوع
جديدي از بازاريابي محکم و منسب را دنبال مي کند .
. روابط عمومي الکترونيك با سرعت بسیار در حال گسترش است ٩
© نياز به اطلاعيه هاي خبري الكترونيك
0 استفاده ازحد اقل کاغذ
٩ کنند بدون نیاز مستقیم به تخصص مدیریت روابط عمومي " به عنوان يك ضربه گیر
اطلاعاتي " روابط بین سازمان و روزنامه نگاران متحول خواهد شد .
٩ با شکل گيري موسسات مشاور روابط عمومي
صفحه 42:
٩ و روابط عمومي شکل نیمه رسمي
٩ - کارکنان روابط عمومي هاي اینده (از لحاظ علمي و حرفه اي ) با کارکنان روابط
عمومي هاي فعلي متفاوت خواهند بود . ( مومني نورآبادي » 1383 : 33)
© با توجه به مطالب فوق مي توان ويژگي هاي فوق را منتسب به روابط عمومي مجازي
صفحه 43:
مزاياي روابط عمومي مجازي
٩ نظیر تعامل بین مشتري و سازمان بیشتر شده
© عدم وجود مرزهاي زماني و مكاني مشتري هر لحظه اجازه بهره مندي
© بهره وري اقتصادي و صرفه جويي در انرژي و زمان
٩ نوعي تعادل بین تولید ومصرف
٩ بدلیل فرامرزي بودن بازاريابي به شکل بسیار وسیع و بین المللي انجام مي گیرد
© توان رقابتي خود را با دیگر سازمان ها بالا ببریم
٩ صرفه جویی در کاغذ بدلیل حذف چاپ و انتشارسنتي ۰ صرفه جويي در انرژي بدلیل
کاهش رقت و آمد و كمك به توسعه پایدار جامعه . و و صرفه جوبي در هزينه اياب و
ذهاب براي فروشنده و مشتري و صرف انرژي و سرمایه درجهت بالابردن کیفیت و
امکانات رفاهي کارمندان و مشتریان از ويژگي ها و مزاياي روابط عمومي مجازي مي
adh
صرافي نژاد مزايايي را جهت کار از دور بیان مي کند که مي توان آن ويژگي
هارا نیز در مورد روابط عمومي مجازي بیان نمود
صفحه 44:
مزاياي فردي نظیر
استرس کمتر
بهبود زندكي خانوادكي
صرفه جو
- صرفه جوبي در زمان كار روزانه
توانابي كنترل برنامه هاي روزانه و مديريت بهتر زمان
- فرصت هاي شغلي براي افراد خانه نشین ( معلولین ۰ مجردین افراد مسن و. )
ثبت و نوآوري در فضاي مجازي
*مزاياي سازمائي نظير
- رشد بهره وري از 15 تا 50 درصد )
کاهش هزینه مکان و محل استقرار
- توانايي جذب مشتريان با بيشنهاد خريد بالا بصورت بركزاري يك مزا
توانابي استفاده بيشتر از بازار كار . انعطاف بذيري بيشتر در امور كاركنان و مشتريان
- هزينه هاي بايين تر در منابع انساني و ترك كار ( با توجه به ابن كه برخي از اقراد حقو
Cas
- بهبود تعامل كاركنان با مشتريان و تامين كنندكان
- كاهش هزينه هاي جاب و نشر به دليل حذف جزوات و نشربات كاغذي و
-* مزياي اجتماعي
تکام از وهای یی
- مشكلات كمتر در ترافيك و کاهش آلودگي هوا
- انجام فعاليت در نقاط دور افتاده و روستابي (صرافي زاده . 1386: 210 )
ات فرامرزي و فراملي
رود و دسترسي به بازار جهاني
در هزيته ها مانند لباس غذا . اياب و ذهاب . تعميرات و
و و وه و و و و و و وه وه و
كمتري به دلبل کار بصورت مجاژي دریافت
و و و و و و
صفحه 45:
موانع و محدودیت هاي روابط عمومي مجازي
ترس از دست دادن شغل براي کارکنان . احساس عدم تعلق و.( رجوع
به توضیح ادارات مجازي) + هم چنین بهره مندي از امکانات و تكنولوزي
هاي برتر اطلاعاتي يکي از نيازهاي اساسي این روابط عمومي مي باشدو عدم
دسترسي همگان به اين وسائل يكي از مشکلات عمده مي باشد . عدم زیر
ساخت هاي توسعه یافته مخابراتي نظیر تقویت پهناي باند و کاهش ضریب
نفوذ اينترنت ٠ پایین بودن سواد آرتباطي و اطلاعاتي بدلیل پيچيدگي کا با
این وسائل بالابودن هزینه هاي خطوط تلفن و اینتزنت براي مصرف
كنندكان ؛ تبود انتقاديذيري مناسب مديران سازمانها , عدم قوانين حقوقي
به دليل بروز جرم هاي اخلاقي و مجازي در فضاي مجازي . عدم فرهنك
عمومي مناسب در جهت استفاده از امکانات مجازي ؛ عدم اعتماد و امنیت
در فضاي مجازي
صفحه 46:
© تنها معيار توسعه يافتگي کشورها بهره مندي آنها از وسائل ارتباطي و
اطلاعاتي نوين مي باشد به طوري كه در اينده تزديك ملل عقب مانده
آنهايي هستند كه دير وارد انقلاب اطلاعاتي شده اند