نظام آموزشی ژاپن
اسلاید 1: تاکید عمیق بر آموزش اخلاقیدر کنار کره جنوبی، سنگاپور و هنگ کنگ تنها کشورهای غیرغربی هستند که نظام آموزشی برتر در فهرست 40 کشور برتر جهان را دارندفرهنگ بومی فراگیری مهارت های زندگی و شغلی داشتن زمینه مشترک فرهنگ شرقی و آسیایی با ایران
اسلاید 2: به کلی ویران شده
اسلاید 3: کارشناسان تربیتی ژاپن می گویند: ما در جنگ جهانی دوم همه چیز خود را از دست دادیم! اما معلم داشتیم
اسلاید 4: اصلاحات آموزشی12استقرار اولین سیستم آموزشی مدرن در عصر میجی(1872) (Meiji)دوره شوا (Showa)مدرنیزه کردن جامعه ژاپن، صنعتی شدن کشورتمرکز بر ملی گرایی و نظامی گری؛ عدم تنوع و خلاقیتاو با اقدامات خود ژاپن را با یک جهش از دوره قرون وسطی به عصر مدرن صنعتی رهنمون کرد.امپراتور هیروهیتوآموزش برای طبقه اشراف
اسلاید 5: 34پس از جنگ جهانی دوم(دوره هیسه ای، صلح سراسری)دموکراسی، برابری و اتحاد و ملی گریی: رقابت آموزشی، فقدان آموزش اخلاقی، افت عملکرد تحصیلیاصلاحات اساسیتغییر در ساعات آموزشی، مدارس آزمایشی به منظور بهبود توانایی علمی، اصلاح برنامه درسی، تشویق معلمان به آموزش بیشتر و مجهز کردن مدارس به وسایل آموزشی پیشرفتهآموزش مهارت های زندگی، هماهنگی آموزش و پرورش با نیازهای توسعه اقتصادی و اجتماعی،فرصت های یادگیری بیشتر در جامعه، مثل فعالیت های جمعی و داوطلبانه آکیهیتو
اسلاید 6: 52003 به بعدبازنگری در برنامه های درسی مدارس، فرصت لازم برای یادگیری تلفیقی، تلاش برای ارتباط میان موضوعات درسیتوجه بیشتر مدارس به ارتباطات بین الملل، مسایل محیط زیست، بهداشت و ایمنی فردی و اجتماعی، مشارکت دانش آموزان در اداره مدرسه، مشکلات فرهنگی و اجتماعیحرکت به سوی تمرکززداییحرکت از تقلید به سمت ابتکاراصلاحات آموزشی بر پایه پژوهش های معتبر علمی، بهره گیری از تجربه های بین المللی و استفاده از تجربه های به دست آمده از اصلاحات آموزشی دوره های گذشتهناروهیتوعصر ریوا، تناسب زیبا
اسلاید 7: سیستم آموزشیمدارس ابتدايي (شوگاكو)小学校مدارس مقدماتي متوسطه (چوگاكو)ちょガッコمدارس تكميلي متوسطه (كوكو ؛ كوتايگاكو)高校高等学校مراکز دانشگاهی(دیاگاکو)大学633آموزش پیش از دبستان(یوجی کتایگو)幼児教育3-6
اسلاید 8: اهداف اساسی آموزش و پرورشقانون پایه آموزش(اصلاح شده در سال 2006)قانون آموزش مدرسه
اسلاید 9: اهداف اساسی آموزش و پرورش67قانون پایه آموزش(اصلاح شده در سال 2006)قانون آموزش مدرسهماده 1: آموزش باید با هدف توسعه کامل شخصیت و سعی بر پرورش شهروندانی باشد که کیفیت های لازم در وجود آن ها رخنه کرده تا جامعه و دولتی دموکرات و طرفدار صلح به ارمغان آوردماده 2: برای نیل به اهداف فوق، آموزش باید به شکلی باشد که ضمن احترام به آزادی علمی نتایج زیر را محقق سازد
اسلاید 10: اهداف اساسی آموزش و پرورشقانون پایه آموزش(اصلاح شده در سال 2006)قانون آموزش مدرسهماده 2: برای نیل به اهداف فوق، آموزش باید به شکلی باشد که ضمن احترام به آزادی علمی نتایج زیر را محقق سازد:الف) تفکری را پرورش دهد که دانش و فرهنگ گسترده ای را کسب کند و به دنبال حقیقت باشد و درحالیکه سلامت جسمانی را توسعه میدهد، مروج حس تشخیص و حس اخلاق غنی باشد؛ب)بهبود توانایی افراد و در عین حال احترام به ارزش آنها، ترویج خلاقیت، پرورش روحیه استقلال و تفکر ارزش دادن به کار، در حالی که بر پیوند با کار و زندگی عملی تأکید دارد؛ج)پرورش تفکر، ارزش قائل شدن برای عدالت، مسئولیت، برابری مرد و زن، همکاری و احترام دوجانبه، همکاری فعال و روحیه عمومی برای ایجاد و پیشرفت جامعه؛د) پرورش تفکر احترام به زندگی، توجه به طبیعت و همکاری برای حمایت از محیط زیست؛ه)پرورش تفکر احترام به سنت ها و فرهنگ، عشق به کشور و منطقه ای که در آن پرورش یافته اند و در عین حال احترام به دیگر کشورها و تمایل به همکاری برای صلح جهانی و ارتقای جامعۀ بین الملل.
اسلاید 11: اهداف اساسی آموزش و پرورشقانون آموزش مدرسهقانون آموزش مدرسه فعالیتهای اجتماعی هم در داخل و هم در خارج از مدرسه، به منظور پرورش تفکر؛استقلال، همکاری و فعالیتهای داوطلبانه، احترام به قواعد و الگوها، توانایی قضاوت درست و حس روحیه عمومی که به دانش آموزان کمک میکند تا اعضای مولد جامعه باشند؛فعالیتها برای تجربۀ طبیعت هم در داخل و هم خارج از مدرسه به منظور پرورش روحیه احترام به طبیعت و زندگی و تمایل به همکاری در زمینۀ محیط زیست در دانش آموزان طراحی شود؛باید به دانش آموزان در خصوص تاریخ و وضعیت فعلی در ژاپن و شهر آنها راهنمایی درست داده شود تا آنها بياموزند که به سنت ها و فرهنگ احترام بگذارند و تفکر عشق به کشور و شهر را در آنها ارتقا دهند. سپس طی درک فرهنگهای خارجی، باید به آنها حس احترام به دیگر کشورها و حس همکاری برای توسعه و صلح جامعۀ جهانی انتقال داده شود؛دانش آموزان باید با درک پایه، برای ایفای نقش های خانواده و خانه درمورد غذا، لباس، مسکن، اطلاعات، تولید و دیگر موارد لازم برای زندگی روزمره پرورش پیدا کنند؛دانش آموزان باید با عشق به مطالعه و درک درست مهارتهای پایه، برای استفاده ازهنرهای زبانی پرورش یابند که در زندگی روزمره به آن احتیاج دارند
اسلاید 12: اهداف شفاف، قابل فهم برای زندگی
اسلاید 13: 176مدیریت ملّی و محلی آموزش و پرورشوزارت آموزش، فرهنگ، ورزش، علوم و فناوریتوسعه و ارتقای استانداردهای آموزش ملی تعیین سیاستهای کلی آموزش و رئوس برنامۀ درسیمعیارهای ملی آموزش ملا کهای گزینش معلم و مدیر تخصیص کمک هزینه هایی به دولتهای محلی و هیئتهای استانی و شهری برای تجهیز مدارس
اسلاید 14: 2مدیریت ملّی و محلی آموزش و پرورشدولتهای محلی و هیئت ها و مقامات آموزشی استانی و شهریمسئولیت اصلی اجرای نظام آموزش وپرورش نظارت بر مدارستصویب بودجۀ مدرسه استخدام پرسنل
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.