صفحه 1:
سل لت

صفحه 2:
۱

صفحه 3:
= | = | :نظربه يردازان باتريك كدس660065 ‎(1854-1932)Patrick‏ ‏كوين لينم دا لإا (أباع»ا(1918-1984) ‎(1925)Robert Venturigugsigcyls‏ بیچارد راجیز-6۵96۲5 ‎(1933)Richard‏

صفحه 4:
‎CONT pore a a Oa‏ یه یی

صفحه 5:
زیت شناس اسکاتلندی ۳ دوم مرمت شهری * کتابهای "توسعه شهری, شهر ها در تحول"

صفحه 6:
نظریات معماری -شهرسازی : ۲ انطباق مکان و زمان در خصوص بناء مجموعه و بافت تاریخی pit pd pd SLL ‏وز‎ ۲ ‏آن است‎ سر مطالدات برنامه ریزی شهری ذر مرمت تحضور ات برنامه ریزی شهری در مرمت Gr

صفحه 7:

صفحه 8:
با استناد براصول ونظریات گدس می توان دستور العمل های زیر را استنتاج کرد در لمر مرمللانزم لستخاطره هایتاریخی حفظ شود.) آموزش‌مدایم وهمگلنی‌در لنجام لقدلمامرمتی‌لموزشسه مرصتک نند گان‌مردم. 86 یمسئولانک اری‌ضرورعلست

صفحه 9:

صفحه 10:
تب اس ی ها در بازگشت به اسکاتلند به طور عملی کوشید تا با هزینه اندک در طی حیات تاریخی ‎ee‏ نخستین فرزند خود مستغلات و آپارتمان های نامطلوب و زاغه مانند گ را بهبرد بخشد و اب متضمن حضور ساکنان و داوطلبان فرایند بهسازی بود. تکنیکی را که " تشریح سنتی و محافظه کارانه" نامید گسترش داد. اين رهیافتی ترقی ‎calle‏ ردب ‎Seber‏ ری را در انا رت و کار نع سم + ماع می کرک ود در تاج ( ‎ECE‏ اد شرفت اد رها ره ۸ بيشرفت هاى ادينبرك تا بيش از ۰ عرصه و اعیان گسترش یافته بود. او تعداد بيشترى از مساكن كثيف و نامطلوب ادينبرك را به اولين اتاق هاى مسكونى دا ,بل كرد. كدس آموزش عمومى را در سرتاسر نما ‎es‏ ‏تابستانى ارتقا داد. در ۱۸۸۶ او به پایه گذاری جامعه محیطی در آدینبررگ کمک کرد و طولی نکشید آنرا واحد اجتماعی ادینبرگ نامید. ‎Pn a ee‏ گ را در ۰۰ بر مبنای جنبش فن و هنر بالا يبرد

صفحه 11:

صفحه 12:
Weare * معمار و شهر ساز آمریکایی * کتابهای "سیمای شهر. تلوری شکل خوب شهر * لینج به امر حفاظت بسیار توجه داشت وحفاظت را امری آیینی ودائمی مى دانست

صفحه 13:
oe نظریات معماری-شهرسازی : v حفاظت و مرمت امری آئینی و دائمی است گنت و گوی میان گذشته و آینده با مرمت: ‎il‏ "گفت و گوی میان شهروندان و فضای شهری Ee ۱ ree EAN رل ۱

صفحه 14:
حضور زمان در مکان كفت و كوى خلاق بين كذشته. حال و آینده كفت و كوى خلاق بين شهروند و فضاى شهر ادراک و سازمان روانی فضا و حفظ ارزشهای لمس ناشدنی خوانائی فضاها و حفظ نشانه ها حفظ عناصر غنی گذشته

صفحه 15:
7 :دستورالعمل هاى مرمتى لينج براساس نظريه هاى فوق "به نمايش كذائتن دوره.هاى تاريخى در بناءمجموعه وفضاى شهرى 5 7 ابت از موزه هاى فضاى باز ۷ مداخله همراه با مشارکت مردم,مشاوره متخصصان وهماهنگی با مسئولان “تاكيد برحفاظت واستفاده از ميراث فرهتكى به جای حفاظت صرف از میراث تازیخی 2 ‎SEY‏ که ‎

صفحه 16:
0 ری ‎i‏ وی براساس طراحی لاك كد وشیوه اقدام بهسازی,بازسازی و نوسازی است.روش مداخله وی برپایه روش ‎ee‏ ۰

صفحه 17:
| 000 00

صفحه 18:
* معمار و شهر ساز آمریکایی * کتاب "پیچیدگی و تضاد در معماری" * سر زندگی در فضاهای به ظاهر بی | 7 iA 5

صفحه 19:

صفحه 20:
اصول مر متی :

صفحه 21:
دستور العمل مورد نظر ونچوری را می توان برپایه .مخالفت وی با تخریب وساخت مجدد مطرح کر وضع موجود ‎eo‏ فعالیت های .مزاحم به خارج از شهر می باشد کاربری یشنهادی وی هماهتکی وانطباق با کاربری های وضع موجود بوده و شیوه اقدام بهسازى و توسازى است وروشس مداخله وى به صورت روش مداخله موی موهوع یات اصول فوق درامر مرمت به صورت

صفحه 22:
۹ ای

صفحه 23:

صفحه 24:
اول-در این مقطع زمانی راجرز با اعنقد افراطی بر عقاید نوگرایی حاکم برزمان سعی درکاریست فنون رفتاری جدیدوپیشر فته عصر معاصر خود راداشته است.اعتقاد را به نوكرايان ورويكردانى وى ايان وزمينه كرايان باعث زمره معماران وشهرسازان کلان ساختارگراوفناوری های شندب های شهری همچون تصاویر ذهنى وانتزاعى قابليت برداشتن و گذاشتن اس اسف تب می ‎Slee‏ ‏کاملا موید این مطلب است.هدف وی از طراعی أبن مركزبه نمايش كذاشتن ن ميزان انعطاف پذیری یک طرح شهری است که باید از ی مر وروشل از کالند برد بر ا رس بر ی کار زا از طرش فولاد نمایش گذاشت.وی معتقد اب فضا دارای حصوصیات خامات رسانی است ‎eo‏ | ژرژپمپدو به چگونگی دسترسی ها وفضاهای خدمات رسان وتجهیزات بیشتر ازخود . 0 Sig ch cal de ‏فضأ ومکان توجه میکند.طرح‎ |] سنتاستمراربات وتاریخ را فراموش مي کند.سبک وی نوعی .5 به جاى مازكارى سعى در تقابل با آن دارد

صفحه 25:
نظریات معماری-شهرسازی :

صفحه 26:
اصول مرمتی : .انعطاف پذیری درمقیاس های متفاوت لنتطاع تاییخی سازماندهی‌موقتبسه جایت شکیلات

صفحه 27:
+دستورالسمل ها استفاده ازمصالح پیش ساخته وکارخانه ای استفاده از سازه نمایان استفاده از اخرین فتون ن روز حتی فنون غیرساختمانی 2 نمایان ساختن اجزای درونی درمقطع اول زندگی هدف وى تدوین طرح های کاملا انعطاف پذیردرکلیه سطرح .وخلق فضاهای خدمت رسان ازطریق فناوری های برترمی باشد كاربرى موردنظر و وی کاربری مختلط وچندعملکردی می باشد.شیوه اقدام نوسازی ‎a‏ ‎ee‏ _موضوعى است

صفحه 28:
له دومتشکرات راجرز درلیخ مقطع به سال ۰ باز می گردد.دراین سالها شدت علاقه راجرز به صنعت کاهش يافته وتوجه وی بروجوه تامحوس روابط پیچیده پین مردم وفضا.ساختمانها وفضاً بیشتر شده است.وی برای تکمیل عقایدش درخصوص تدوین طرح های انعطاف پذیر دراین مرحله از زندگی اش به این 0 دو ابسث که رمز انعطاف يذيرى در پایداری آنهاست وپایداری حاصل ل تمى شود كر ارتباط با يبرامون.طرح يد حيات ساحل ات رلندنوسعى درتلفيق ارت کرد حسم اندارما وتفریت فضاهای عمومی موید این تغییر نگرش است

صفحه 29:
نظریات معماری-شهرسازی : 07 ات جك اندازها وقضاعاى ‎See,‏ اولویت زمینه بربافت

صفحه 30:

صفحه 31:
Cal ee ‏دوم زندگی هدف وی کماکان‎ ‏تحقق طرح های کاملا انعطاف پذیر بوده‎ ‏ات رت سر رت کی‎ ‏وچندعملکر ردی می باشد.شیوه‎ ‏اقدام بازسازی ونوسازی است.روش‎ ‏.مداخله موضعی _موضعی است‎

صفحه 32:
مرمشسهری< دکتر محسن‌حبیبی- The dictunary of urbanism-Robert cowan-

صفحه 33:
با تشكر از توجه شما

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
16,000 تومان