سایرتحقیق و پژوهش

نقش نهادها و سازمانهای مختلف در ارتقا و توسعه ورزش همگانی

28 صفحه
306 بازدید
25 خرداد 1401

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
هلگ های راهبردهای ‎Bus I‏ ورزش ‎eee‏ ‏در بخش های مختلف از قبیل: ۰ ار 12 250 72 * محله های * محیط کار * شهرداری ها و نهادهای برنامه ریزی و طراحی شهری؛ * ها تول امنیت الا * نهادهای مسئول حمل ونقل؛ * بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی * و مراکز داوطلب؟ نی

صفحه 4:
* از همکاران بسیار مهم در برنامه های ورزش همگانی و ار رتقای فعالیت بدنی در جامعه. مدارس و دانشگاهها هستند. آنها با برگزاری کلاسهای تربیت بدنی و آموزش مهارتهای ورزشی به نوجوانان و جوانان. ستبک زندگی فعال و سالم رابه آنها می آموزند. کودکان و نوجوانان بخش زیادی از روز را در مدارس سپری می کنند. * حرکت در مسیر خلنه به مدرسه و برعکس, می تولند بخش عمده ای از برنامه فعالیت بدنی باشد. مدارس همچنین می توانند با ایجاد شبکه های اجتماعی حمایتی برای کودکان و خانواده هاء برگزاری برنامه ها و رویدادهای ورزشی و آگاهی بخشی در خصوص منافع فعالیت بدنی» نقش مهمی در سلامت مردم ایفا کنند.

صفحه 5:
ارتقاى فعالية بدنف 9 همطال ند زیرا: * مسئول بهبود و ارتقای تمام جنبه های رشدی دانش آموزان هستند؛ * ورزش را بصورت یکسان برای همه افراد ارائه می کنند؛ *می توانند کلاس های ساختارمند تربیت بدنی را با نظازت لازم فراهم کنند؛ * نقطه ورودی ارزشمندی"برای ارتقای ورزش همگانی در سطح اجتماع هستند؛ * دانش آموزان موظفند در کلاسهای,اجباری تراثیت بدنی که در مدارس ارائه می شوند. شرکت کنند؛ ۴ دوران مدرسه بهترین زمانی است که فعالیت بدنی به عادت تبدیل شود؛

صفحه 6:
* عادت به فعالیت بدنی و ورزش در دوران کودکی و نوجولنی اغلب در دوران بزرگسالی نیز ادامه مى يلبد توجه مدارس به برنامه های تربیت بدنی اهمیت خود را نشان میدهد .معلمان در كلاس های تربیت بدنی با مشکلات و مولنع زیادی جهت ارتقای فعالیت بدنی و گنجاندن آن در زندگی روزمره دانشل آموزان مواجهند. * غللة رگ موات با قاری آمکان بذ وول برخ ى لكر ارجة الإوكمبية اماك ورز تل و کاهش ساعات كلاس 8017 تلاش و زمینه سازی وّیادی است. مولتع ارتقاق فعالیت بدنی در مدارس را مورگان وقانسن ۳ شناسایی و به دو دسته ساختاری (خارج از کنترل معلم و مربوط به معلم (ناشی از رفتار معلم) تقسیم بندی کردند. * تحقیقات پیشین مولنع ساختاری را مواردی چون بودجه. کاهش زمان کلاسهاء کلاس های شلوغ و کمبود اماکن و تجهیزات ورزشی نام برده اند.

صفحه 7:
*به طور کلی موانع و مشکلاتی که بر سر راه بهبود و ارتقای کلاس های فعالیت بدنی در مدارس ابتدایی و راهنمایی کشورهای مختلف به چشم می خورند عبارتند از: * عدم اه فرصت های فعالیت بدنی در کلاس هاء بی کیفیت بودن کلاسها: اختصاص ندادن زمان کافی به کلاس هاء کمبود معلمان واجد شریط و تحصیلکرده. نبود اماکن و تجهیزات کافی و باکیفیت و عدم نظارّت و نگهداری مناسٍ, آنها؛ تعداد زیاد دلنش آموزان» بودجه اندک در برخى كشورهاء عدم ارتباط مدارس با 004 7و اماكن ورزشی خارج از محیط مدرسه لین مشکلات و کمنبودها باید.با تعریف یک مدل نیازها و تصویب قوانین آموزشی و همکاری نهادهای دولتی و غیردولتی رفع شوند.

صفحه 8:
برای .موفقعیت یف برنامه ورزسش همگانی درد یگیم رعایت * وضع مقررات و قوا * آگاهی بخشی نسبت به ۱.3 و اهمیت فعالیت بدنی منظم به دانش آموزان, خانوادههه و مسئولان مدارس؛ * اختصاص زمان کافی به درس تربیت بدنی در مدارس؛ * ایجاد مدیریت در سطح آموزش و پرورش برای نظارت بر اجرای برنامه؛ * استفاده از معلمان و نیروهای متخصتص و کارآمد؛ * همکاری و مشارکت مداوم بخش های مهم (بهداشت. ورزش, آموزش و پرورش؛ فرهنگ, حمل ونقل. محیط)؛ * تامین اماکن و تجهیزات لازم؛ * مشارکت و همکاری والاین خانواده هاء اعضای گروه های اجتماعی و سازمان های ورزشی؛ * بکارگیری رسانه ها و ارتباطات موثر

صفحه 9:

صفحه 10:
راهبردهای عملی در مدارس ‎sl‏ ‏ارنقای ورزش هشگانی *همکاری سیستم آموزشی و ‎oils‏ برای برگزاری به موقع و باکیفیت کلاس های تربیت بدنی در تمام سطوح. اطمینان از اینکه کلاس ها برای تمام کودکان مناسبند نه فقط آنهلیی که مهارت و آمادگی بیشتری دارند؛ *فراهم آوردن منابع کافی برای برنامه های فعالیت بدنی؛ از جمله بودجه تجهیزات ورزشی و معلمان ورزش؛ * حمایت از برنامه های ارتقادهنده آمادگی جسمانی و فعالیت بدنی در ميان کودکان و نوجوانان که شامل مواردی از قبیل تامین فضا و تجهیزات در زنگ های تفریح. آموزش دلنش آموزان بزرگتر برای سازماندهی بازی های فعال برای دانش آموژان, کوچکتر در زمان های استراحت و همچنین. عقد قرارداد همکاری با باشگاهها و استخرها و ... است؛ * تدوین استانداردهاییبرای ایمنی و لذت بخشی فعالیت ها در محبط مدرسه و اردوهای دانش آموزی

صفحه 11:
محله ها ؟ تمام دستاوردهای علمی بر لزوم فعالیت بدنی و آثار سوء سکون و کم تحرکی بر جسم و جان و زندگی مادی و معثوی انسان تأکید دارنده وززش باید جزئی از زندگی روزمره مردم باشد. در واقع اجتماعات محلی می توانند فرصت فعالیت منظم و روزانه را برای افراد فراهم کنند. * محله های آرام. امن و تمیز افراد رابه فعالیت بلنی در بیرون ترغیب می کنند و آنها بیشتر در پیاده روها و خیابان ها به فعالیت می پردازند. * در مقابل, زندگی در محله های ناامن و با ناهنجاری اجتماعی زیاده شهروندان را دچار استرس و ترس می کند و چنین آفرادی تمایل زیادی به بیرون رفتن و فعالیت بدنی ندارند.

صفحه 12:
رز ار و 6 ‎JF eee wo‏ محله ها برای اتتفاق ‎eel ©‏ سبزاو ور زیر همگاني. کاشتن درختان و كل ها بر سر راه و تامین سایة؛ * ارلئه خدمات لازم از قبیل رستوران. محل کار و فروشگاه در محله و وجود مسیرهای پیاده روی یا دوچرخه سواری و يرهيزبازٌ احداث اين مکان ها در جاهایی که مستلزم عبور از بزرگراه ها هستند؟ * امنیت محله و پیشگیری از وقوع جرم. نظارت ساکنان و همکاری آنها با واحدهای پلیس؛ اجرای *برنامه هایی برای گروه هایی چون اقلیت های سالمندان» معلولان و زنان

صفحه 13:

صفحه 14:
* محل كار نیز یکی از اصلی ترین نقاط تمرکز برنامه های ورزش همگانی است که به طور بالقوه‌ظرفیت زیادی برای بهبود سلامت عمومی و کاهش غیر فعالی در جامعه دارد. در سال ۰۲۰۰۰ 1۵ دزصد تجمعیت آمریکا در,سازمانها و شرکتهای دولتن؛و, خصوصى مشغول به کار بودند. با توجه به اينکه حجم عظیمی از وقت لین افراد در محیط کاز سپری می شود. امکان استفاده از این فرصت برای ارتقای سلامت جامعه فراهم می آید.

صفحه 15:
* اجرای سیاستها و برنامه هایی که از فعالیت بلنی حمایت می ‎LES‏ بکارگیری راهبردهای ساده ای چون احداث پارکینگ ‎Gly‏ دوچرخه احدانث, باشگاه ورزشی,در محل کار برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان» عقد قرارداد با باشگاه های ورزشی و پرداعت پارلنه برای استفاده از این باشگاه های * تشویق کارکنان به استفاده از پله به جای آسانسور و تمیز و جذاب نگهداشتن راه پله هاء * انعطاف پذیری در ساعت هاى كارىء به شکلی که کارکنان بتوانند قبل یا بعد از ساعات کار به فعالیت بدنی بپردازند؛ * ترغیب سایر مشاغل و کارکنان به اجرای برنامه برای کارکنان خود

صفحه 16:
eee oe a ‏سمموبير د‎ * محیط شهری باید به شکلی طراحی اد ‎SB‏ يشهروندان حملیت کند. زیرا بسیاری از افراد بطور هدفمند و برنامه ریزی شده و بلّین منظور تمامی سازمان ها و ارگانها از شوراهای شهر و روستا,گرفته,تا شهرداری ها و مشاوران شهرسازی باید محیطی را ایجاد کنند که مردم بعنوان بخشی از فعالیت روزمره خود. فعالیت بدنی انجام دهند. واحد سلامت و خدمات انسانی ابالات متحده (۲۰۰۰) تأکید می کند که طراحی شهری و وجود پارکها و سایر اماکن تفریحی به افراد برای رسیدن به روزلنه ۲۰ دقیقه فعالیّت بلنی متوسط تا شدید یا ۲۰ دقیقه فعالیت شدید کمک می کند. مرور برنامه ها و سیاستهای ورزش همگلنی نشان میدهد که ایجاد محیطهای تفریحی و پارکها به همراه آگاهی بخشی به افراد تعداد افرادی که سه نوبت یا بیشتر در هفته به فعالیت بدنی می پردازند را ۲۵ درصد افزايش می دهد. پارگهاء مکانهای تفربحی؛ فضاهای سیز پیاده روهای عريض و أيمنء و آماده سازی سواحل به افزايش فعالیت بدنی شهروندان کمک می کنند.

صفحه 17:

صفحه 18:
‎Sib) pal,‏ عملی در برنامه ریزی شهری برای"اوتقای > کیش مکی هط رفرلفی ‎fu es SR,‏ در نزدیکی یکدیگر, ‏که امکان دسترسی از طریق پیاده روی و دوچرخه سواری فراهم شود * طراحی شهری باید به گونه ای باشد که از توسعه بی رویه شهر جلوگیری شده و تراکم به گونه ای باشد که امکان انجام سفرهای کوتاه فراهم شود. * نظام یکپارچه حمل ونقل و برنامه ریزی برای کاربری زمین بشکل هماهنگ در همه سطوح دولتی ‎Seal‏ ‏* وضع مقررات ملی و محلی برای تسهیل استفاده از دوچرنحه و پیاده روی بشکلی که نیازبه استفاده از خودرو کاهش يابد. * » حفظ و توسعه فضاهای سبز در تمام نقاط شهر؛

صفحه 19:
نهادهای مستوّل ‎Jaig@a>‏ * ناکافی بودن سیستم های حمل ونقل عمومی از جمله عواملی است که سبب کاهش پیاده روی ‎EY‏ ۱ * اكر مردم نتوانند به راحتق از منازلشان به فروشگاهها و محل کار دسترسی داشته باشند ناكزيرند براى سفرهاى درون شهرى خود از خودرو استفاده كنند

صفحه 20:

صفحه 21:
را فخبر د قكة ى هی ‎wo J”‏ و نقل بزای ارتفای/,ورزش * ايجاد یک برنامه جامع ‎cole sly‏ در‌شرایط فعلی و امکان توسعه آتی و رسیدن به یک برنامه بزرگ و یکپارچه حمل و نقل فعال در شهر * درنظر گرفتن اتوبوس های درسره (رفت و برگشت) برای شرکت کنندگان در برنامه های ورزش همگانی؛ * اجرای دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی, بویژه عدم رعایت سرعت مجاز در مناطق شهری؛ * اولویت دادن به سرمایه گذاری در حمل و نقل عمومی و پروئه هایی چون پیاده روهاء خطوط دوچرخه سواری و خطوط ریلی

صفحه 22:
۰ 3 ۰ ۹ ۰ ۰ در صووت احساس ی و امبیت. تطال ری به فعالت یی مانند پیاده روی با محلات نشان می دهند. * افزادتروشتای خلاگای بهنه سازی فیاتسین رآهنمایی ‎٩‏ رانندگ»مافزاینل فصای پیاد؟ ری و کاهش ترافبک ‏ وایش این تمابال 0

صفحه 23:
"امنیت و حمایت * حمایت از سازمان و ترا ‎Yh: kas An,‏ فعالیت می کل و همکارا آفزایتی فرصت فعالیت بدتی * پیشگیری از جرم و ایجاد فضای امن. پاک نگهداشتن مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری از جرم و بکارگیری اصول بازدارنده جرم در طراحی شهری * و ایجاد مراکز ورزشی برای جوانان در مجله هایی که رفتارهای مجرمانه دز آنها زیاد است؛ * زدودن توس شهروندان (بویقه زنان والدین و سالمندان) از طریق نظارت مناسب و تهیه و نشر آمار جرم و جنایت و همچنین. آسیب های جاده ای * ترغیب مردم به حمایت اجتماعی از طریق برگزاری برنامه ها برای خانواده ها مدارس و مشاغل

صفحه 24:
درمانی بیمارستان ها و مراکز سلامت با توجه به اهمیت و قدرت اثرگذاری که بر توده مردم دارند, از عوامل ایرگذار بر ارتقا و گسترش ورزش همگانی در سطح جامعه به شمار می روند.

صفحه 25:
JF Cee Vb 6S pot ‏رز‎ بیمارستانها و مراکزسلامت برای ارتقای ورژش * استفاده از پتانسیل "وزارت ب که ترش ورزش شهروندی از طریق بکارگیری داوطلبانه پزشکان و دانشجویان رشته پزشکی در فضاهای ورزشی (ویزیت رایگان ورزشکاران اندازه گیری رایگان فشار خون, شاخص توده بدنی» راهنمایی و مشاوره و ...) * ترغیب پرستاران» پزشکان و فیزیوتراپ هابه مشاوره با افراد غیرفعال و تشویق آنهابه فعالیت وی * گنجاندن فعالیت بدئی به عنوان بخشی از برنامه ارتفای سلامت در بیمارستان ها

صفحه 26:
گروههای داوظلب * داوطلب فردی است که بدون پاداش مستقیم برای ارلئه خدمات به دیگران با ارتقای عملکرد یک نهاد یا سازمان کار می کند. سازمان های داوطلب در سراسر ‎Ole‏ نقش مهمی در توسعه برنامه های اجتماعی دارند. ماهیت کار داوطلبانآختیاری بودن و وجود علاقه است. اگرچه اين کار اغلب با هدف دستمزد نیست. ولی معمولا منافعی برای داوطلب دارد. داوطلبی"رابطه چشمگیری با سطح فرهنگ افراد دارد و بیشتر بودن افراد و سازمانهای داوطلبی نشان دهنده رشد فکری و فرهنگی جامعه است. * برحی گروه ها و سازمانهای داوطلب علاقه مندند برنامه هایی را برای حملیت از زندگی فعال در سطح شهو راهم برایامتال لک روما جوا ۱ از شهرهاش 3000 وویازیهای مبتنی بر فعالیت بدنى را در ياركهاء مدارس و سایر اماکن برای کودکانشان به اجرا می گذارند. به کارگیری گروههای داوطلب و استفاده از توانمندی آنها روش مفیدی برای ارتقای ورزش همگلنی در سطح اجتماع است. امروزه شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر از مهم ترین و کاربردی ترین شیوه های بکارگیری افراد در فعالیتهای داوطلبانه به شمار می روند.

صفحه 27:

صفحه 28:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
18,000 تومان