معماری و عمرانعلوم مهندسی

نمونه مدارس خارجی

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۴۵ اسلاید در این پاورپوینت ۹ مورد از بهترین مدارس خارجی در حوزه ی معماری معرفی میشود.

Mary

صفحه 1:
Marshall Elementary School :America, TX, Houston Jas 5۱۱۷۷ ‏معماران:گروه‎ ‎sAialeed, Mark-Lam galjb ‏تیم‎ ‏متراژ: دوطبقه, و۱۰۵ خوت مربع‎ ‏سال سافت؛ ۱۰۱۰ میلادی‎

صفحه 2:
ورودی این بنا یک سایه بان بیرون زده است و این بیرون (دگی یک مس دعوت کنندگی برای افراد به وجود می آورد و کشیدگی ۰رودی ؛اهساس کنجگاوی بیننده را برمی انگیزد ورودی در بهت کشیدگی بنا قرار گرفته است از متریال هایی که در نماهای خارجی استفاده شده. میتمان به سنگ. آجر, چوب. شيشه. کامپوزیت و... اشاره کرد. در كف محيط فارج از ساختمان به غير از پوشش گیاهی, از بتن. هوب و سنك استفاده شده اسحى در جداره های بنا نیز از بتن, ورق های غلزی و کامپوزیت. 299 سنگ, شيشه و آجر استفاده شده است.

صفحه 3:
آموزشی خدماتى فرهنكى تعدادی از کلاسها در مجاورت .فضای باز قرار گرفته است بخشی از فضای اداری در مجاورت .فضای باز قرار گرفته است اداری ‎ching‏ ‏فضاى باز

صفحه 4:
در كف كلاس هاء کتابخانه ها و... از مصالع نرم مانند موکت و کفپوش استفاده شده که برای جلوگیری از ایجاد صدا هنگام رآه رفتن متریال های دیگری که در این عکس می بینیم شامل شیشه. بتن رنگی, سنگ و چوب و فلز در دیواره ها و جداره ها میباشد. استفاده از چوب در کنار یک کفپوش نرم. یک محیط .گرم را برای مطالعه ایجاد کرده است

صفحه 5:
سالن ورزشی که درصورت نیاز کاربردهای دیگری مانند سالن امتمانات . سالن اجتماعات و... هم دارد.

صفحه 6:
ویژگی خاص بنا ايده كرفتن از فضا هاى پر و فالی در شافه ‎BE oes‏ ۱ و برك درفتان در طراهی تما ۹ سح > 0 =m GS a 2 ‏اس‎ پنجره های بزرگ کلاس های طبقه دوم دید گسترده اک به فضای بیرون می دهد. استفاده از توریفلزیبرای سافتن دیور مناسب مبلمان برای انجام فعالیت های گروهی.

صفحه 7:
ایجاد جذابیت در ارتباطات عمودی

صفحه 8:
longyuan elementary School Shenzhen - chinacategory Jao sZHUBO-AAOinteriors designers gal esd متراژ:۵۲۴۳۹۰۴۷ خوت مربع سال سافت: ۲۰۱۸میلادی

صفحه 9:
مدرسه وابسته به دانشگاه مرکزی چین واقع در منطقه ۱۵099309 ۹ یک دانشگاه جامع ‎٩‏ ساله است که با نیازهای عملکردی ۳,۰ دانش آموز در ۷۲ کلاس, به طور عمده به خدمات رسانی به مردم محلی می پردازد طرامی این پروژه با کانسیت اصلی "ایجاد محیط آموزشی و باز در طبیعت " استوار است. با استفاده از ترکیبی از راهروها و کوچه ها در و بر اساس پلان باز و اتعطاف پذیری. فضای رنگارنگ معماری سنتی در محيطى باز فضای تعاملی و مناسب با استفاده کامل از فضا ایجاد نموده است. معماران یک کودال سبز در ارتفاع پایین تر از کف در گوشه ای از ساختمان های بلند شهری ایجاد کرده اند.یر خلاف مدرسه های معمولی. این يك مدرسه غير متعارف با نسبت تراکم ۱.۲۴ است که در مورد ایجاد چنین خضای باریکی. چگونگی طراهی فضای تدریس برای سازگاری با آموزش سنتی و آموزش بازء یک چالش بزرگ طرامی محسوب می شده است.

صفحه 10:
در ابتدای شروع طرامی پروژه. تیم طرامی محتوای آموزشی, روش ‎Slo‏ ‏تدریس. ویژگی های روانشناختی و انواع روش های تدریس و میزان فشار برای یادگیری در مدارس ابتدایی و متوسطه را مورد بررسی قرار داد و در طرامی این موضوع را که دانش آموزان ابتدایی برای رشد خلاقیت به فضاهای متنوع و مکان های جالب و سرگرم کننده بیشتر برای بازی نیاز دارند در مالی که دانش آموزان نیاز و تمایل بیشتری دارند اعمال نمود.یر اساس تقاضا و نیاز های اصلی طرامی مدرسه ۱۵۱9۱۱۸۵ دارای پلان | شکل در ‎ay‏ معماری است. از سوی دیگر, واهدهای آموزش , ‎Guus‏ ‏متمرکز و برای اطمینان از شرایط مناسب نور و ایجاد حياط هایی طراهی شده اند. میاط از طریق شیب سبز به زمین متصل شده تا یک محیط آموزشی باغ مانند را برای آموزش و فعالیت های مختلف ایجاد نماید. عرصه ورزشی داخلی در کنار میدان های ورزشی در خضای باز قرار می گیرد و یک بفش فعال اما آرام را در ارتباط با محوطه آموزشی مدرسه ایجاد کرده است. ساختمان و هوزه اداری در قسمت ورودی برای تسهیل جریان ترافیکی قرار گرفته است.

صفحه 11:
غذاخوری درگوشه جنوب غربی سایت به نموی هوشمندانه برای تسهیل حمل و نقل و همچنین در جهت باد غالب در شنژن است که به راهتی بوى. مواد غدایی را دور نماید.به عنوان پارتیشن بندی بین محوطه آموزشی و منطقه ورزشی. راهروی اجتماعی با عنوان یک "راهرو رویایی " قرر گرفته است. پنم طیف مختلف رنگی در اتاق هایی با عناوین «میدان طلایی» «محوطه چوبی». «تاق مدای آب». «غرفه رنگ آمیزی آتش» و «کارگاه زمین» وجود دارد که با راهروها از طریق پله ها و «مپ ها به هم متصل می شوند. در عین حال, بسیاری از فضاهای ارتباطی متنوع مانند پلت فرم ها تدافل قسمت های ورزشی را با منطقه هاى آموزشی کامش می دهد. دانش آموزان در اين فضای منمصر به فرد می توانند قدم زدن. بازی, ملاقات. ارتباط برقرار کردن و تبادل نظر و یادگیری شیوه زندگی سرگرم کننده و خلاقانه را تمربه کنند.. و باکس های پله ها به راهروها اضافه شده و این مورفولوژی فضاهای راهرو را غنی تر نموده و

صفحه 12:
شیب ها در فضای باز یک سیستم فضایی غنی و جالب ایجاد می کند که مکان مناسب برای بازی و اکتشاف برای کودکان مانند بازی در باغ و تپه ‎Glo‏ سبز با زمین های کم عمق و امکان بازی و شناغت ماهیت محیط را برای کودکان مقدور می سازد.کودکان در مدرسه ابتدایی فضاهای جالب و متنوع را ترجیم می دهند به همین سبب به جای استفاده از تکنیک های نمادین و کنترل های سنتی برای کودکان. طراحان از طرامی فضاهای چند منظوره برای فعالیت های آزادانه استفاده می کنند ‎ ‎

صفحه 13:
میز و صندلی های چوبی در کلاس های درس با پله های چوبی فضایی گرم. رامت و هماهنگ ایجاد کرده و ورق های آلومینیومی در سقف: طرامی ماندگار ایجاد و جذب صدا را افزایش می دهد.طراهی کتابخانه عمدتا از ‎yb‏ اصلی فضای دیوار استفاده می کند. منطقه مطالعه به قفسه کتاب با هوب بلوط و رنك ‎jaw‏ در دکوراسیون اضافه شده است تمهیداتی برای ایجاد ایمنی و تاثیر بصری ‎Bla)‏ شده است.هدف اصلی این مدرسه ایجاد موقعیتی مناسبتر نسبت به فضای کلاس های سنتی و ایجاد خلاقیت, فضای بیشتر برای «تمرک» و ایجاد فضایی شاد برای سنین مختلف در دانش آموزان_می باشد.

صفحه 14:

صفحه 15:

صفحه 16:
Lehtikangas School محل: کامانی فنلاند تیم طرامی آنال : متراء ۳۰۰۰امتر مربع سال سافت:۲۰۱۷ میلادی

صفحه 17:
ساختمان تلفیقی ۱6۱۲168۳935 مجموعه ای از یک سافتمان چندکاربره با فصوصیات آموزشی است که در ماجانی فنلاند اقع شده است. هنگام نزدیک شدن به ساختمان اولین چیزی که میبینیم یک فضای کانونی قوی و متمایز از نس آجر خاکستری است. در اولین قدم به اين ساختمان ير پیج و خم به یک هسته ی کاربردی که شامل یک رستوران مشترک و مرکز سافتمان که قسمت برجسته ی معماری بنا است وارد می شویم. فضايى كه از آن عبور ميكنيم , با ويكى دعوت کننده خود بازدید کنندگان را ‎a‏ داخل ساختمان می برد. این ساختمان چند منظوره یک مدرسه . یک مهد کودک و یک کتابفانه ی عمومی را در خود قرار داده است.

صفحه 18:
مدارس ابتدایی در ضلع شمالی سافتمان واقع شده است. مهد کودک , فضاهای کمکی و امکانات برای تربیت بدنی . و همچنین کارگاه های مریوط به صنایع چویی و فلزی در ضلع جنوبی ساختمان تعبیه شده اند. ترکیب و دسته بندی واهد های آموزشی مختلف به یک سافتار با قابل تبدیل می باشد که مجموعه ای از آرمان های آموزشی فعلی فنلاندی را به نمایش گذاشته است.

صفحه 19:
دیوارهای داخلی ساختمان دارای رنگ های روشن و پس زمینه آرام مجرد نیاز برای فعالیت های روزانه است. در عین هال . سطوم شیشه ای و مندلی ها و مبل ها و کابینت رنگی نیز به سرزندگی و نشاط مدرسه می افزاید. فضاهای مشترک برای همه کارکنان در مرکز ساختمان , ايده يك محیط یادگیری یکپارچه را تداعی می کند.

صفحه 20:
Nanyang primary school

صفحه 21:
بخش جدید الماق شده به مدرسه ی ایتدایی و مهدکودک "نانیانگ" در سنگاپور پیرزمون یک فضای درونی عمومی روباز طرامی شده است. این خضا به وسیله ی مدرسه از خیابان فاصله گرفته است. محل قرارگیری بخشی از مدرسه که پیش از این ساخته شده بود به دلیل شرایط ویثّه ی سایت پروژه و وجود شیب در تمپوگرافی زمین به گونه ای است که موازی خیابان و عمود بر شیب زمین است و این باعث شکل گیری دیوارمانندی شده بود که مثل یک مانع عمل می کرد و دعوت کندگی مورد نیاز را برای دانش آموزان فراهم نمی کرد.

صفحه 22:
اين فضای غیر قابل استفاده ی بین ساختمان های قبل که با مقیاس بسیار بزرگی سافته شده بودند در ‎quo glo‏ سنفیتی با دنیای کودکان نداشت و به این ترتیب نقطه ی شروع برای شکل دمی به طرامی جدید آغاز شد. فیلی سریع مشخص شد که ایده و کانسپت جدید باید بر یک فضای بازء پرکاربرد و اجتماعی متمرکز باشد و متطبق بر توپوگرافی سایت نیز باشد. پشنهاد معمار برای کانسپت جدید این بود که سافتمان ‎Gla‏ ‏جدید را به موازات جهت شیب تیه ی کوهی و عمود بر جاده به كونه اى كه یک دره ی مرکزی بزرک دعوت کننده ایجاد کند. بود. این دره فضای کلیدی کل مجموعه و نیز وسیله ی اصلی جهت یابی است. به شکلی که مفاطب را به آرامی از روی شیب از طريق قلب مدرسه در بالاى تيه به سمت حياط بزرك بالا مى برد.

صفحه 23:
در هنگام ورود همه ی دره ی ایماد شده را به دلیل انمنلیی که پیرامون خمی در مرکز جغرافیایی به وجود آمده نمی توان دید. فاکتور ساختاری اصلی که مد نظر تیم طراهی بود همین دره ی ایجاد شده بود که به نوعی فضای مرکزی روباز مجموعه محسوب می شود. با توجه به اینکه مخاطب اصلی این مجموعه کودکان در بازه ی ‎hw‏ ‏۵ تا ۱۱ سال مستند مسأله مهم این است که این فضا را متعلق به خود بدانند. مسیرهای پیاده روی موجود در جداره ی ساختمان با دو لایه ی آلومینیومی سرپوشیده شده اند که این باعث سایه اندازی مطلوب و بیشتر و نیز ممافظت کامل در برابر باران می شود.

صفحه 24:
کلاس های درس به دور از دره ی مرکزی و دارای فضایی ساکت و آرام هستند. فضای داغلی کلاس ها به طور معمول از نظر ظاهری با دیوارها و سقف های سفید آرام است و باعث جلوگیری از پراکندگی ذمن دانش آموزان و تمرکز بیشتر می شود. در کلاس تنها عنصر رنگی دافلی است که بچه ها را به دنیای خارج و رویای راه راه افقی موجود بر جداره ی بنا که خود چیزی شبیه به مسیرهای زندگی است سوق می دهد. پردازش این ايده با روشی کم هزینه یعنی استفاده از رنگ امولسیون بر روی نخ های بتونی پیش سافته به همراه قفسه های سایه دار آلومینیومی رنگی گفته شده انجام شد.

صفحه 25:
Richmond school by hayball design

صفحه 26:
سافتمان این مدرسه به صورت یک ‎aw eno‏ گوشه با فرم منمنی ۴ طبقه است. در این ساختمان بفش مخصومی برای مباهث علمی, تکنولویٌی و هنر در نظر گرفته شده که بین دو طبقه ی دیگر که برای یادگیری های عمجمی است قرار گرفته. این موضوع باعث می شود که این مدرسه دربرگیرنده ی تقریبا همه ی ویژگی های یک مدرسه مدرن منطبق بر روش های یادگیری مدرن است.

صفحه 27:
.يله های اصلی این مدرسه فضایی باز را ایجاد می کنند که اين امكان تعامل, گفت و گو و ارتباط دانش آموزان را فراهم می کند

صفحه 28:
طبقه ى همكف تا هد زيادى به فضاهاى اختصاص داده شده است كه به مدرسه اجازه مى دهد تا با جامعه ى شلوغ بيرون از فضاى مدرسه تعامل داشته باشد. در اين سافتمان يك وويد مركزى تعبيه شده است که معمار از آن به عنوان هسته ی سافتاری بنا یاد کرده است. این ووید تا هد زیادی فضای داخلی ساختمان را از تور طبیعی بهره مند می کند.

صفحه 29:
Prahran high school by gray puksand

صفحه 30:
Prahran high school by 9۲۵۷ این مدرسه به مسامت ۹۲۰۰مترمربع در سال ۲۰۱۹ به اتمام رسیده است. این مدرسه تمام آن چیزی که یک مدرسه ی مدرن در اختیار مخاطب خود قرار می دهد را داراست از جمنه فضاهای مخصوص آموزش, فضاهای فارمی مناسب برای آموزش. سالن تیاتر, سالن ورزش و فضاهای در بستر طبیعت برای برگزاری کلاس های درس نموه ی شکل گیری حجم این سافتمان به این ترتیب است که معمار دو پلان ۱ بر روی هم و پیرامون یک ووید مرکزی پر نور چرفانده است و در نهایت با آفست کردن این پلان ها سافتمانی ‎gir‏ طبقه شکل گرفته است.

صفحه 31:
در واقع چیزی که باعث شد سافتمان به جای اینکه مثل یک مکعب ساده ساخته شود از چرخش زیرکانه ی دو پلان بر روی هم شکل گرفت این بود که مانند بسیاری از پروژه های دیگر ساختمان بایدبا زمینه ی خود و نیز فضای شهری حاکم مرتبط می بود. طبقه ی همکف مدرسه دارای یک فضای یادگیری مرکزی و نیز فضایی برای اجرای فعالیت های هنری است. طبقات اول. دوم و سوم شامل بخش های علمی. هنرهای بصری و بخش های مربوط به تغذیه است. بر روی بام باغچه ای تعبیه شده است که محلی است برای استرامت و بازی دانش آموزان.

صفحه 32:
ووید مذکور با ارتفاع یافتن هر چه بیشتر سافتمان تکامل می یابد و باعث می شود که بفش های مختلف بهره ی بیشتری از نور مطلوب طبیعی داشته باشند و دانش آموزان در فضاهای مختص یادگیری شرایط مساعدی ۱ تجربه کنند. این سافتار امکان داشتن بالکن هایی با مسامت زیاد و نیز فضاهای خارجی مطلوبی را برای یادگیری دانش آمجزان و نیز یاددهی معلمان به وجود آورده است.

صفحه 33:
:سایر تصاویر مربوط به به مدرسه

صفحه 34:
Rainbow primary school

صفحه 35:
این بفش از مدرسه که مورد بررسی قرار مى كيرد در واقع بفش الماقی بوده و در اصل مدرسه پیش از این نیز دایر بوده است. معمار به دنبال راهی بوده که دو بلوک برای آموزش و یک کتابفانه طرامی کند که دو پلوک مذکور دربردارنده ی ۳۵ کلاس درس جدید و نیز بیش از ۵۵۰ خضای الماق شده برای دانش آموزان محلی باشد. چراکه پس از اتمام پرویّه این مدرسه ظرفیت مدود ۱۰۰۰ دانش آموز را در خود می توانست اشته باشد.

صفحه 36:
موضوعی که در کنار طرامی بفش جدید باید در طراهی مورد توجه می بود نوسازی بلوک پیشین بود که باید کارکنان زیادی را در خود جای دهد و نیز مسأله ی دسترسی نقش مهمی را در طرامی و شکل کیری کانسپت بازی می کرد که معمار می کوید این مسأله را با تعبیه ی دو آسانسور و نیز سرپوشیده سافتن مسیرهای پیاده رو هل کرده است. شکل گیری خضایی زنده که با بناهای همسایه رابطه ی مطلوبی برقرار کند و مختل کننده ی آسایش افراد در هنگام صبع و عصر یعنی زمان ورود و خروج دانش آموزان نباشد از مهم ترین فاکتور های طرامی این مدرسه بوده است.

صفحه 37:
ainbowSouth Melbourne park primary school by gray puksan

صفحه 38:
این مدرسه به مسامت ۵۲۲۰ متر مربع واقع در ملبورن,استرالیا بوده و در سال ۲۰۱۹ فرآیند ساخت ن به اتمام رسیده است. و ظرفیت ۵۵۰ دانش آموز را دارد. این مدرسه در بخشی از یک پارک واقع شده و نیاز بوده است که با بناهای همسایه ی خود سازگار باشد. 5 ia

صفحه 39:
با توجه به توضیمات ارایه شده توسط تیم طرامی این مطلب قابل برداشت است که ارتباط این مدرسه با پارکی که در واقع سایت آن ممسوب می شود و نیز بهره مندی از فضای روباز اطراف برای بازی و نیز یادگیری دانش آموزان. مسأله ی قابل توجهی بوده است. تيم طرامی این مجوز را داشت که از پارک مذکور به عنوان بخشی از سایت استفاده کند که این خود تعامل این مدرسه را به عنوان یک بنای مدرن با سایر بناهای موجود و نیز عموم مردم افزایش می دهد. این مدرسه یک فضای بازی و ورزش سرپوشیده نیز دارد.

صفحه 40:
:تصاويرى از فضای داخلی مدرسه و طرامی به کار گرفته شده

صفحه 41:

صفحه 42:
زمین پروژه در منطقه ای واقع شده که از داشتن آب و برق و مداقل امکانات محروم است و درصد بسیار کمی از کودکان شانس رفتن .... به مدرسه را پیدا میکنند در این پروژه موضوع پایداری و استفاده از انرژی های پاک مستقیما مولد کانسپت معماری و زیبایی شناسی مختص این پروژه

صفحه 43:

صفحه 44:

صفحه 45:

69,000 تومان