معماری و عمران

نمونه موردی ترمینال

59 صفحه
1318 بازدید
18 شهریور 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:
معرفی نمونه ترمینال

صفحه 2:
پایانه مسافربری صفه واقع در جنوب اصفهان ابتدای جاده اصفهان- شیراز به مسامت ۰۰۰/۱۰۰ مترمربع و ۰۰۰/۱۲ مترمریع [یرینا و ۰۰۰/۰ لامترمربع فضای سبز تاریخ افتتام خرداد ۱۳۷۳ سرویس دهی به شهرهای اصفهان و اکثر نقاط کشور و روزانه هدود ‎٩۰۰۰‏ تا ۰ نفر از این پایانه بهت مسافرت استفاده می نمایند و روزانه تعداد ورودی وخروجی ترمینال( اتوبوس و سواری) میانگین ۵۵۰ دستگاه وارد وخارم می شود. اکنون به علت سافت مترو ممدوده ای از پایانه را دچار مشکل کرده که گروه نتیجه بررسی ها و مشاهدات را بر مبنای قبل از ساخت پایانه کرده است.

صفحه 3:
دسترسی آسان به پایانه: جه پایانه صفه همانند پایلنه کاوه آسان است زیرا این پایلنه در مجاورت سه اتوبان محوری شهر اصفهان قرار گرفته و مسافرین می توانند بدون هیح گونه مشکل خود را به پایانه برسانند شاخص بودن مکانهای ورود و خروع اتویوسها: مکانهای ورود و خروع اتوبان مشخص می باشند و ورودی اتوبوس ها نسبت به ورودی ماشین های شخصی و تاکسی و همچنین ورودی عابرین و مسافرین جدا می باشد. وجود پارکینگ برای خودروهای شخصی و تاکسی درون شهری: پارکینگ پایانه صفه در جلوی در ورودی مسافرین طرامی شده بود جلی در حال ماضر بخاطر ساختن ایستگاه مترو این قسمت از پایانه بطور کامل از بین رفته و در آینده با تصمیم مسئولین پارکینک ‎ay‏ سطع زیر زمین همان مکان می رود و پارکینک بوسیله راهرویی به طبقه زیر زمین پایانه متصل می گردد.

صفحه 4:

صفحه 5:
جایگاه مناسب سوار شدن : این جایگاه دارای سکو بوده و در دو طرف پایانه ( شمال و جنوب پایانه) طراهی گردیده است. سکو ها مسقف بوده و سقف بصورت یک پارچه بر روی تمام سکو کشیده شده است. سکوها از لماظ خدماتی مناسب هستند. سكو هاى شمال پایانه مربوط به سفرهای درون استانی است و سکو های جنوبی پایانه مربوط به سفرهای برون استانی می باشد.

صفحه 6:
موقت برای اتوبوسه این قسمت از پایانه در سمت شرق پایانه قرار دارد و در نزدیکی سکو‌های سوار شدن می باشد که با توجه به تقسیم بندی سکوها بعنوان درون استانی و برون استانی این توقفگاهها هم به این ترتیب سافته شده است. ‎Wis‏ ‏بودن سافتمان و سالن انتظار مسافرین: سافتمان پایانه بصورت دو طبقه و در تقریبا در مرکز این پایانه قرار گرفته است. که سافتمان دارای سالن اتتظار مسافرین, قسمت اداری ( در طبقه بالا) , سرویسهای بهداشتی در طبقات پایین و هتل و رستوران که هردو در طبقه بالا ساختمان قرار دارند.

صفحه 7:
این ساختمان در طرح اولیه دارای ۴ شرکت ترایری بوده که بعد ها با توجه به متقاضی زیاد و مسافر زیاد به پایانه تصمیم به اضافه کردن ۱۱ تعاونی دیکر در این. سالن کردند. سالن انتظار در مرکز قرار گرفته که ورودی اصلی سالن از سمت غرب سافختمان و دو خروجی دیگر تن در سمت شمال و جنوب ساختمان که به سکو های پایانه هدایت می شوند راه دارد. همچنین شرکت های تعاونی قدیمی که در ۱ نقطه مذکور قرار دارند دارای سالن انتظار اختصاصی به همان پایان» را دارد. قسمت ادارای پایان» در بالای همان سافتمان طرامی شده همچنین بناهای خدماتی در همین قسمت طرامی شده که رستوران در سمت شمال پایانه و هتل در سمت جنوب پایانه طرامی شده است.

صفحه 8:

صفحه 9:

صفحه 10:
نداشتن جایگاه پیاده شدن برای مسافرین: بعلت نبودن فضای کافی در پایانه مسافرین در نزدیکی درب ورودی پیاده می شوند که بعلت نبودن سکوهای استاندارد و دیگر موارد پیش فرض مطلوب نمی باشد نداشتن ساختمانهای خدماتی برای اتویوسهاد این مکان بر خلاف پایانه کاوه در پایانه صفه اجرا نكرديده است البته در طرع اولیه و مشاهداتی که از درون پایانه شد جایگاه آن در سمت شرق پایانه و در انتها بوده است که امرا نگردیده است. اما در آینده تصمیم بر تن است تا ایستگاه تاکسی ها و اتویوس های درون شهری در آن منطقه قرار گیرد و وسایل بصورت دایره وار دور پایانه را دور بزنند.

صفحه 11:
لآ نداشتن پار کینگ برای تاکسی های درون استانی در درون پایانه: 2 پایانه فاقد این فضا می باشد و تاکسی در نزدیکی درب فرومی پارک کرده و در آن قسمت ایجاد ترافیک می کنلد. لا سالن انتظار عمومی برای صبع خوب و برای عصر نا مناسب می باشد لأ نداشتن سرویس بهداشتی در درون ساختمان پایانه لأ سقف سكوهاى سوار شدن کوتاه هستند ل همانطور كه كفته شد سقف سکو ها باید در این قسمت بگونه ای باش که هنگامی که اتویوس در سکو قرار میگیرد تا درب ورودی اتوبجس در زیر سقف باشد که ما این ام را در سافت سقف در صفه نمی بیلیم.

صفحه 12:
ات۱۳ این ترمینال از شفاخیت . روشنایی سیرکولاسیون ردان و تشفیص فضایی مناسبی برفوردار نيست به طورى كه مسافر يس از ورود دچار سردرگمی می شودنموه چیدمان فضاها در آن به گونه ای نیست که فضاهای مختلف از یکدیگر به طور محسوسی جدا شده باشند. مهمترین مشکل مجمود در ن شاید عدم تامین نور مناسب و کافی طبیعی در ‎OF dls‏ باشد که دلیل آن نیز اولا دو طبقه بودن كن و کنسول شدن قسمتی ا[ طبقه دوم (اداری) روی فضاهای اصلی طبقه اول باشد و ثانیا عدم تعبیه نورکیر های کافی و مناسب در قسمت سقف و زیر آن است .به همین دلیل در شلوغ ترین ساعات کار ترمینال نیز تعداد کمی از مسافران . ماندن در داغل ترمینال را به خروم از ن و ایستادن در کنار سکوهای سوار شدن (۱ ترجیع می دهند وباعث ایجاد شلوغی و ازدمام در کنار این سکوها می شوند.

صفحه 13:
مسیرهای دسترسی از داغل ترمینال به سمت سکوهای سوار شدن محدود به رآهروهای ‎nl‏ و طولانی ای است که متی یکی از دو كيشه بلیط فروشیهر شرکت نیز در کنار آنها قرار دارد و عبور مسافران را با مشکل مواجه می کند. دسترسی از طبقه همكف به طبقه اول نيز توسط دو باكس يله انجام می شود که دو طرف ويد بين طبقه اول و دوم زا اشغال كرده و علاوه بر جلوكيرى از ورود نور طبيعى به فضاى يشت يله ها .سيركولاسيون را نيز دهار اختلال مى كند و در قسمت زير ويد مذكور نیز که از روشنايى حوبى برخوردار است . ماكت مجموعه در ابعاد بزرك قرار دارد و عملا جای چندانی برای نشستن در نظر گرفته نشده است.

صفحه 14:

صفحه 15:
* در ترمینال صفه مشکل توقف اتوبوس ها در اثر توقف اتوبوس های متوقف شده مزامم به دلیل وجود خضای مانور زیاد وجود ندارد. ** قسمت پارکینک مشایعت کنندگان و سلسله مراتب دسترسی از بزرگراه مجاور آن در غور تعریف است. * قسمت آیخوری و سرویس های بهداشتی آن به نمو مناسبی در داغل خود ترمینال قرار دارد

صفحه 16:
— مسامت کل فضای سبز مسامت چمن و كياهان پوشش مسامت باغچه های كل فصل مسامت باغچه های کل دائم مسامت باغچه های رز کاری مسامت پرچین تعداد گلدان و فلاورباکس تعداد درفت و درفتچه تعداد نیره‌های مفظ و نگهداری فضای سبز 088 مترمريع سه ۷۱ مترمربع ۹ مترمربع ۷۲ مترمربع ۴۴۵ مترمربع ۵ مترمربع ‎sac ۴‏ ۷۸۳۵ اصله ۳ نفر

صفحه 17:
۱. هتل مجهز به سرویس کامل با ظرفیت ۵۰ تفت ۲ رستورآن ۳۲. سالن ویژه برای صرف صبهانه در طبقه دوم پایانه ۴. خدمات تاکسی ویژه. اتوبوس شهری و تاکسی تلفلی ۵ نمازفانه مردانه و زنانه + وجود ۱۵ دفتر شرکتهای مسافربری ۷ وجود ۲۷ باب فروشگاههای مواد غذایی, صنایع دستی, پوشاک و...

صفحه 18:
او جم I of Fe ‏بو‎ 4 = حم ‎a‏ ال سس مم

صفحه 19:
مترمربع ۸ ۱۰۰ مترمربع و ۰۰۰ / خاز اول پایانه مسافربری کاوه در شمال شهر اصفهان با مسامتی نزدیک به ۰۰۰ ۵ مترمربع خضای سبز در آذرماه ۱۳۷۰ افتتاع شده است و هم اکنون ۱۶ شرکت مسافربری بطور / زیربنا و .»۰ متوسط روزانه هدود ۱۲ هزار تفر مسافر را به اقصی نقاط کشور انتقال میدهند

صفحه 20:
۱ هتل مجهز به سرویس کامل با ظرفیت ۸۰ -۲ رستوران -۲ حمام -۴ خوابگاه و استرامتگاه رانندگان با ظرفیت ۰+ تفت -۵ تعمیرگاه جهت اتویوس -# خدمات تاکسی و اتوبوس شهری و تاکسی تلفنی (تاکسی سرویس بانوان) -۷ وجود ۱۶ دفتر شرکتهای مسافربری -۸ اهداث پارک سلامت و نصب دستگاههای ورزشی -۹ نمازفانه های مرکزی مسجد قبا و شش باب نمازفانه مردانه و زنانه در سکوهای سوار شدن مسافر -۱۰ وجود ۱۴ باب فروشگاههای مواد غذایی. پوشاک, کادویی, منایع دستی و ...

صفحه 21:
ات۱۳ -۱۱ جایگاه پمپ گازوئیل با ۳ پمپ دو نازله در سالنهای انتظار پایانه 2- ۲0 ججود ب دستگاه -۱۳ نصب # دستگاه شارژ تلفن همراه در پایانه ۱ وجود پله برقی عابر پیاده در مقابل پایانه -۱۵ راه اندازی اتاق مادر و کودک در ‎BLL‏ ‏-۱۶ وجود دستگاههای خودپرداز در پایانه اکنون به برفی از ویژگی های شاخص این طرع می پردازيم: ۱-(عایت سلسله مراتب دسترسی از بزرگراه مجاور كن به داخل پایانه,بطوریکه در ابتدا یک عقب نشینی در ممل قرارگیری اتوبمس های شهری قرار داده شده «سپس پارکینک خودروهای مشایعت کنندگان در سه ردیف قرار دارد و بعد از آن هم محل پیاده کردن مسافران تاکسی سرویس ها قرار دارد که بطور منظمی در کتار یکدیگر قرار داده شده اند.

صفحه 22:
i WY Le Qu | Y

صفحه 23:
۲-ورودی ترمینال از یک فیابان فرعی مجاور صورت میگیرد که نقش عمده ای در کاهش ترافیک بزرگراه کاوه دارد. ۲-پس از ورودی ,محل توقف اتوبوس های از راه رسیده قرار داده شده که در مجاورت آن نیز پارکینگ تاکسی های ویّه ترمینال جای دارد که امکان جایجایی مسافران از راه رسیده را با ایجاد کمترین فاصله برای همل بار تسهیل میکند. ۴-استرامتگاه رانندکان اتویوس ها که در کنار پارکینگ اتوبوس های متوقف و تعمیرگاه ها و به دور از سر و صدای داغل ساختمان پایانه قرار دارد,ممیط مناسبی را برای استرامت کنندگان خراهم میکند.

صفحه 24:

صفحه 25:
ومود پمپ گازوییل در داغل ترمینال,از تردد اتویوس ها درخیابان شهر جلوگیری می كلد “- ورودى هاى متعدد به دافل ساختمان يايانه ورود و فروج مسافران را رامت میکند.فضای یک دست,شفاف ,باز و یکدست دافل ساختمان پایانه , سیرکولاسیون بسیار روانی بوجود می آورد بطوریکه هر گوشه ساختمان به جاهای دیگر اماطه کامل دارد و بدین ترتیب نقاط کور چندانی وجود ندارد. ۷- ممل فروش بلیطا شرکتهای مسافربری در دو سمت هشت ضلعی هایی ومود دارد که در سمت شمال ساختمان قرار دارد و فضای باز هشت ضلعی شکلی جلوی آنها , از ایجاد افتلال در مرکت یا وجود صف مسافران برای رید بلیط جلوگیری میکند.

صفحه 26:

صفحه 27:
۸) هر شرکت مساخریری سالن انتظاری مخصوص به خود دارد که در مجاورت همان شرکت قرار گرفته است و این سالن های انتظار هم مشرف بر ممل سوار کردن مسافران همان شرکت است به طوری که مسافران می توانند با قرار گرفتن در سالن اتتظار از وضعيت اتوبوس ها اطلاع يافته ‎٠‏ بدون هيج گونه نگرانی راس ساعت مقرر از سالن فارج شده ‎(١ ١‏ ازدهام بى مورد در كنار سكو هاى سوار شدن اجتناب كتلد.

صفحه 28:
۱ ۲ BLY ‏قسمت اداری‎ ٩ ‏سمت چپ ترمینال قرار 5 وا ۶ 7 قسمت اداری پاینه‎ داده شده که شامل دفتر 5 7 8 | ‎The‏ ‏نظارت بر شرکت های اتوبوسرانی دفتر فنى ترمینال . دفتر رسیدگی به شکایات. دفتر رئيس ترمينال و ... است واز ساير فضاهای ترمینال مجزا است.

صفحه 29:
در کنار خصوصیاتی که ذکر شد معایبی هم ومود دارد که در ادامه توضیع داده خواهد شد ‎)١‏ با توجه به همشکل بودن باجه های فروش بلیدا و عدم ایجاد تمایزی هرچند اندک که موجب ایجاد ‎UD‏ نشانه شود باز لماطا بصرى ممكن است مسافر در بيدا كردن شركت مسافريرى يه خصوصى دهار سردرگمی شود. ‏۲) طرز قرار گرختن سکو‌های سوار شدن مسافران به گونه ای است که با توجه به تعداد زیاد اتویوس های هر شرکت و تعداد کم سکو ها,پارک کردن اتوبوس ها در پشت اتویوس های متوقف در سکوها (ا به دتبال دارد که موجبات کندی هرکت و افتلال در روند سیرکولاسیون را به دنبال دارد , که اکر سكوها به گونه ای طرامی می شدند که اتوبوس ها پس از قرار گرفتن در آنهاء احتياج به دنده عقب گرفتن و امتمالا رفع مشکل مزاممت سایر اتویوس ها را نداشتند . بالطبع چنین مشکلاتی به ومود ثمی آمد بارها دیده شده است به خاطر وجود چلین مسائلی . مساغران یک شرکت دقایقی نه چنداه کبتاه دچار معطلی شده اند.

صفحه 30:

صفحه 31:
۳) خضای سبز پایانه مذکور هرچنداز لماظا ابعادى بزرك و مناسب است اما ممل قرار گیری ن به گجنه ای است که چون دور از سافتمان ترمینال قرار دارد مسافرانی را که می خواهند ساعاتی (۱ در فضای باز ترمینال استرامت کنند وا می دارد که به خضاهای سبز کوچکی که در جلو و اطراف ترمینال قرار دارد و به این منظور طرامی نشده است پناه ببرند که منظره نامطلوبی را ایجاد می کند. عا) قرار گرفتن پارکینگ اداری در خضای نسبتا دوری از ترمینال باعث شده است که این پارکینک عملا کارایی خود را از دست بدهد و کارمندان خودروهای خود را در اطراف قسمت اداری پارک کنند.

صفحه 32:

صفحه 33:
evans ye cae ox pba a gi as ‘opin ‏مان‎ laid 1S aia oe فرمشتاممان مايحتاع و سيغات مساغرين. تعمیگاه ob as Ss

صفحه 34:

صفحه 35:

صفحه 36:

صفحه 37:

صفحه 38:

صفحه 39:
مسامت چمن و گیاهان پوششی مسامت باغچه های کل فصل مسامت باغچه های کل دائم مسامت باغچه های ر( کاری مسامت پرچیه مسامت پاسیوها تعداد گلدان و فلاورباکس تعداد درفت و درفتچه تعداد نیروهای حفظ و نگهداری خضای سبز مترمربع ۹ مترمربع ۳۸۵ مترمريع ۳۲۴ مترمربع ‎genase‏ ‏۱۴۰ مترمربع ۷ مترمریع ‎osc PAK‏ ۰ امصله عا نفر

صفحه 40:

صفحه 41:
TWA J ترمینال ۳۷۷۸۵ » در مقیاس غول پیکر . شباهت بسیار زیادی به یک عقاب در مال نشستن دارد . این تصویر خارق العاده که از بتون . تراشیده شده . ترمینال را به یکی از به یاد مانحنی ترین ترمینال های جهان تبدیل کرده است .این سازه ی شگفت آور. متشکل از یک پوسته ی ففیم بتونی و دارای چهار سقف مدور عظیم المثه است که ناگهان رو به بالا هرفیده اند .

صفحه 42:

صفحه 43:

صفحه 44:
قوس های تشکیل شده از این چهار سقف بر روی دیوارهای قوس داری قرار گرفته اند که با زاويه به سمت بيرون متمايل شده اند . اين سقف های مدور که توسط پنمره های سقفی از هم جدا گشته و بر (وی چهار ستون ۷ شکل قرار گرخته , در داخل خضایی با روع و روشن به ارتفاع ۱۷ متر و طمل ۱۱۰ متر یه 3999 03997 اند .

صفحه 45:

صفحه 46:
ورود به این ساختمان همانند قدم زدن در داغل مجسمه ای است که درون آن توسط فرم فارجى كن نويد داده شده باشد . شکل های خمیده و قالب بندی شده از قبيل سقف راه يله ها . رامپ ها و پیشخوان ها . در همه جا مشاهده می شود و تمرک فضای خارجی در گذر از فضاهای دافلی که متناوباًباز و بسته می شوند . تکرار شده است . سس 7

صفحه 47:
ارو سارینن متوجه این واقعیت بود که برفی مردم ۰ ساختمان را با یک پرنده ی در مال پرواز مطابقت می دهند . او می گوید: «اين آخرین چیزی بود که مجرد توجه ما قرار كرفت . هدف اصلی ما طرامی ساختمانی بود که در آن معماری . خود . بیان کننده ی هیجان و التهاب سفر و گویای تحول و هرکت باشد» + او ادامه می دهد : « اشکال و فرم ها از عمد طوری انتضاب شده اند که بر صعود و بلند پروازی و نیز کیفیت خطوط تأکید شود. هرا كه ما خواستار یک مکان عروم دهنده بودیم » .

صفحه 48:

صفحه 49:

صفحه 50:
ترمينال بيهقى تهران (1رزانتين) سال تاسیس : ۱۳۷۰پایانه و پارک‌سوار بیهقی در مهرماه سال ۱۳۷۰ به دستور شهردار وقت تهران از شرکت نوسازی عباسآباد به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران واگذار شد و در دی ماه همان سال به عنوآن پایانه و پارک‌سوار, در اختیار سازمان پایانه‌فا پارک‌سوارهای شهرداری تهران قرار گرفت. این پایانه و پارک‌سوار در (۲ بهمن ۱۳۷۰ با مساهتی در مدود ۱۳/۵ هکتار و ظرفیت ۰ سلول اتومبیل در شرق میدان آرژانتین تمورد بهرهمبرداری قرار گرفت. ابتدا شرکت‌های مسافربری سیر و سفر و سپس دفتر فروش نمایندگی تعاونی‌های ۱۷گانه و شرکت مسافربری همسفر در محل مستقر شدند.

صفحه 51:
ات یایانه و بارک‌سوار مسامت کل پایانم: ۳/۵اهکتار مسامت فضای سبز: مدود ۱۵درصد کل فضای پایانه و پارک‌سوار مسامت ایستگاه اتویوس‌های شرکت واهد: ۵۰۰۰ مترمربع این پایانه و پارک‌سوار از شمال به بزرگراه آخریقاء از جنوب به بزرگراه شهید مدرس. از شرق به بزرگراه رسالت و از غرب به میدان آرژآنتین منتهی می‌شود. GLb Gloss: ‏در پایانه و پارک‌سوار بیهقی, این آمکان برای مسافران خراهم شده است تا با‎ ‏استفاده از غدمات۸ شرکت مسافربری به ۵۵ شهر کشور از جمله اصفهان, اهواز‎ مشهد. رشت. فرم‌آباد. اراک. همدان و تبریز و سه كشور تركيه, سوریه و عراق سفر کنند.

صفحه 52:
سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران همواره به دنبال آتن بوده است که مسافران و مراجعان به پایانه‌ها و پارک‌سوارهاء در کمترین (مان ممکن و بهترین شرایهء با خاطره‌ای خوش و به‌یادماندنی به مقاصد موردتظر خود سفر کنند. از این رو سعی شده است ت) امکانات و خدمات مورد نیاز در پایانهها فراهم بوده و مسافران و مراجعان ممترم به آنها دسترسی آسان داشته باشند.

صفحه 53:
امکانات (فاهی که برای مسافران و مراجعان به پایانه بیهقی فراهم شده است عبارتند اله مسجد آژانس مسافرتی, اتوماسیون حمل بارء دفتر فروش بلیت شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری, اتاق مادر و کودک» سالن انتظار مسافران. دستگاه‌های خودپردا تلفن‌های همگانی, کتابفان», خانه سلامت رستوران فروشگاه‌های مواد غذایی سرد و گرم. فروشگاه تنقلات, فروشگاه شهرون. خشکشویی, مرک( معاینه فنی, بيك بادياء سفره‌فانه سنتی, کافی‌شاپ. رمپ ویئّه معلولان. ویلهر جهت استفاده معلولان, دستگاه‌های آبسردکن, پارک کودک» پارکینگ, نمایندگی وزارت راه و ترابری, دفتر نمایندگی تاکسیرانی شهر تهران. دفاتر خدمات بیمه. سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب در سالن انتظار مسافر, خوایگاه مجهز رانندگان. ایستگاه پایانهای اتوبوس‌های شرکت وامد نیمکت‌های سایبان‌دار در مموطه پایان». فدمات مکانیکی و کارواش.

صفحه 54:

صفحه 55:

صفحه 56:
ترمینال جنوب تهران پایانه مسافری جنوب در بخش شمالی بزرگراه بعثت قرار دارد و نفستین پایانه امداثی مجهز در سطع تهران است. این پایلنه. در منطقه ۱۶ شهرداری تهران واقع شده و ا( سمت شمال, به خیابان شهید تقوی (خط 8۲ شهید افشار) از جنوب به اتویان بعثت. از سمت غرب به خیابان شهید بخارایی و از شرق به خيابان عباسی ممدود می‌شود. ساختمان این پایانه مدور است و به دست مهندسان خارمی سافته شده است. طرامی پایانه طوری است که با وجود محوط + پررفتوآم ‎Ts‏ 0 هی ج دود و غباری وارد سر الن نمی‌شود. پایانه مسافری جنوب در زمینی به‌مسامت بیش از ۱۷ هکتار بنا شده است. طبقه همکف با مسامت ۸۸۰۰ متزرمرب ع شام ل ۲۰ تعاوذ سی و شرك بت مد افربری اسر ‎oo‏ ‏طبقه اول شامل غرفه كتاب و معصولات فرهنكى. اتاق مادروكودك. قنادى, ‎COMBS‏ خرازى و بهداشتى. اغذيهفزوشى. بانت شهوهر آكوازيوم يزرك ماهيان ب شور و.... اسمت. طبقه دوم با مسامت ۴۲۰۰ مترمربع شامل رستوران, سايت كامبيوتر بايانه. دفاتر دبا هاى ارتش, ناجا و 4 ياه اس بت. طبقه سوم: با مسامت ۷۲۰ مترمربع شامل قسمت‌های اداری» مدیریت پایانم. نمایندگی وزارت راه 9 ‎Caml‏

صفحه 57:
14 ye شا 7 ون

صفحه 58:

صفحه 59:

39,000 تومان