صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
v
عنوان طرح
بررسى شيوع جاقى و اضافه وزن و ارتباط آن با فعاليت فيزيكى
oe 7720 000
2
صفحه 4:
۲ توجه به وضعیت سلامت و :
|۱۳ CLS
5
” امروزه رابطه بين جاقى و بيماربها به طور آشكارى ثابت شده است.
۱ PEE
تا
صفحه 5:
ا اك
Se one ل 0
قبيل قلبى-عروقى. فشار خون بالاء دیابت و هیپرلیپیدمی به
ب 00
صفحه 6:
1 Me ا Tea eee
Re Shae) ee ee core ier ren emunen)
PCIe BNECReR Pope es] Penn cir Cae CET Cs
وزن مى شوند. در حالى كه اكر هر دو والد دجار اضافه وزن
٠باشند. اين ميزان در كودكان به +4 درصد مى رسد
صفحه 7:
ضرورت انجام مطالعه
” با توجه به اينكه تعيين شيوع از جمله ايه اى ترين اقدامات
پژوهشی در حوزه ی سلامت تلقی می شود و با توجه به اينکه
eS Ber) ROR BCE SoBe)
چاقی و اضافه وزن در شهر ستان جهرم بر روی دانش آموزان
۱
تعيين ميزان شيوع جاقى و اضافه وزن در دانش آموزان
ose a) ل
صفحه 8:
مرورى بر مطالعات
1 |
=|
صفحه 9:
سال مطالعة
مرتضوی و سال ۱۳۸۱
همکاراتش
جعقرى و سال ۱۳۸۳
همکاراتش
کرامو و همکارانش . سال ۲۰۰۱
استین و همکاران سال ۲۰۰۹
نمونه
۷۰ تفر از
بزرگسالان سنین
۸ تا ۲۵ سال
۶۰ دختر ۱۴ تا ۱۸
ساله
۰ دختر ۱۰ تا ۱٩
ساله
۰ نفر از کودکان
هدف
بررسی شیوع
چاقی و اضاقه وزن
در جوانان زاهدان
بررسی شیوع
چاقی و اضافه وزن
دختران دبیرستان
های شهر ساری
بررسی شیوع
چاقی و اضافه وزن
در بين نوجوانان
شيوع لاغرى و جاقى
را در زاهدان به ترتيب
۱ درصد و ۳/۱
درصد گزارش کردتد.
شیوع چاقی ولاغری
به ترتیب ۷/۳ و
۳ گزارش شد.
۶ درصد گم وزنی.
/ درصد اضافه وزن
٩ درصد چاقی را
تشان می دهد.
شیوع اضافه وزن ۵۰
درصد و در حدود ۲۵
تا۳۰ درصد شیوع
چاقی در بچه ها
گزارش شده است.
صفحه 10:
,0«
دانش آموزان شهرستان جهرم در سال تحصیلی (۱۳۹۳-۹۴)
صفحه 11:
سي
تعیین شیوع چاقی در بین دانش آموزان بر حسب جنس
تعيين شيوع اضافه وزن دربين دانش آموزان بر حسب جنس
Reems ROBE ese Mens ie record
تعیین شیوع اضافه وزن دریین دانش آموزان بر حسب سن
eee Nees tela rostered ا
Ss “So eS
تعيين شيوع اضافه وزن دربين دانش آموزان بر حسب فعاليت
فيزيكى i
صفحه 12:
سي
nace ier لت
تعیین ارتباط بین جنسیت دانش آموزان و اضافه وزن
teoder hab tence) ۱[
PSO CR Web E esl eccte Eb icc)
تعيين ارتباط بين فعاليت فيزيكى دانش آموزان و جاقى
اا <<
۱ ا cb fered
2
صفحه 13:
SB (9
” استفاده از يافته هاى حاصل جهت اعمال مداخله براى افزايش
سطح سلامت عمومى دانش آموزان وآموزش به آنان به عنوان
سرمایه های اصلی جامعه
صفحه 14:
سوالات و فرضيات
۲ شیوع چاقی در بین دانش آموزان بر حسب جنس چقدر است؟
,سس
bree
0 rere yy te) Tere Teese
۲ شبوع اضافه وزن در بین دانش آموزان بر حسب سن چقدر است
Pe ا eee Teeth
0
شیوع اضافه وزن در بین دانش آموزان بر حسب فعالیت فیزیکی
چقدر است؟
صفحه 15:
سوالات و فرضيات
ل ال ل 0
teh ل ا ل 00
سس
۱ neyo i
BST se ل eee Tonle re
1
eer repre Mesos nono) ال
صفحه 16:
صفحه 17:
BMI
کمی | پیوسته
کمی اپیوسته
۳
كيقى / اسمی
کمی اپیوسته
وایسته
۳
راهنماقی-
برسي سال
كم | متوسط |
مشاهده و
اندازه
اژه گیری
صفحه 18:
روش کار
1 Orel Seer en eae
Ree ae es aes ere ea)
ل لت 3)
روش نمونه گیری به صورت تلفیقی از نمونه گیری طبقه ای و
و Re
CeO ree cree) cee DOR ree ce cd
DE cee eel ad ا Se ae aire ead
دارد. i
صفحه 19:
روش کار
7 درون هر پایه تحصیلی نیز با استفاده از نمونه گیری خوشه ای به
eee tent Nig ۳
RZ eran era (en ray eyo Eero ey Ema] Fp Ye av Peover
Ree Reece Ree Reed Sy Need)
7 پس از انجام هماهنگی های لازم با مسئولین مدارس وتوضیح
pete Meee ir pes eso ees) 1۱
شرن الا ل فردى (أز جمله جنسيت.سن. مقطع تحصيلى) و
۱
مى باشد. به صورت حضورى از دانش آموز يرسيده خواهد شد.
صفحه 20:
روش کار
۲ سوالاتی که لازم است از والمین پرسیده شوندبه صورت تلفنی
پرسیده خواهند شد.
۳ وزن دانش آموزان با کمترین پوشش ممکن با دقت ۰/۱ کیلوگرم با
استفاده از ترازوى 5160048 وقد دانش آموزان نيز در حالت
ear الا ال ا الل
yn re 050000
ROOTS eRe CS eee eK LU Dre nes ke
بر مجذور قد (وزن بر حسب کیلوگرم و قد بر حسب متر)
محاسبه خواهد شد.
صفحه 21:
9
نوع مطالعه
صفحه 22:
ابزار و فرآيند جمع آورى اطلاعات
پرسشنامه مطالعه. که شامل اطلاعات فردی (از جمله
وا ۷
فيزيكى و روزمرهى دانش آموز به صورت حضورى از دانش آموز
.برسيده خواهد شد.
صفحه 23:
ابزار و فرآیند جمع آوری اطلاعات
” وزن دانش آموزان با كمترين بوشش ممكن با دقت +٠١ كيلوكرم.
م 1
PSM er ree er ee eee wees eee ance]
گیری خواهد شد.
PONY PCR Se Ok | Dre ae sna
Ce REESE Meee ey By Se)
محاسبه خواهد شد.
صفحه 24:
روش های آماری
۱۳ Een er reer ay reac sk
eer er ee ا
PPP rates Shi) ies
صفحه 25:
| KOO ete
0
ed ened een ae eee KO ca]
Cree ene (phe iclo nec oe
Se eMC td ROC MO ctr ett
De en eden KO ene LO re (entre
09.
1
با Ree teat eeeeeee nice cokes ae
See tate aa سل 1990:0606: cn
صفحه 26:
| neck OKO tC
Oatley OO, pareuierdl over wernt svoipecrannir stivesad highs
ee Roe ee eee ene cea
ee cee ceed
BE COne eRe ee ل
لاعت 1
ا ا
eee eae ck ee Nie ele) nC COM |
صفحه 27: