25000 تومانی

نوجوانی و مسئله رشد جنسی Adolescence & Sexual development

Adolescence-Sexual-development

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۵۰ اسلاید همراه با نمونه ها و فیلم تولید شده برای پروژه کارشناسی ارشد فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه شیراز
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1212 بازدید, 0 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نوجوانی و مسئله رشد جنسی Adolescence & Sexual development”

نوجوانی و مسئله رشد جنسی Adolescence & Sexual development

اسلاید 1: نوجوانی و مسئله ی رشد جنسیAdolescence & Sexual development

اسلاید 2: نوجوانینوجوانی، مرحله گذار رشد فیزیکی و روانی انسان است که میان کودکی و جوانی روی می دهد. این گذار، تغییرات زیستی (بلوغ جنسی)، اجتماعی، و روانشناختی و... را در بر می گیرد، هرچند که از میان این ها تنها تغییرات زیستی و روانشناختی را می توان به آسانی اندازه گیری کرد.

اسلاید 3: پایان نوجوانی و آغاز جوانی و بزرگسالی بسته به کشورهای مختلف و نسبت به کاربردش متغیر است.گاهی در درون یک کشور یا فرهنگ هم ممکن است سنین متفاوتی برای بلوغ (از نظر دوره بندی و قانونی) به منظور سپردن وظایف مشخص در جامعه، در نظر گرفته شود. برخی از این موارد شامل، رانندگی وسایل نقلیه، داشتن روابط جنسی قانونی، خدمت سربازی، تهیه و نوشیدن مشروبات الکلی، رای دادن، قرارداد بستن، تکمیل برخی مقاطع تحصیلی، یا ازدواج است. نوجوانی معمولاً بر خلاف مقطع پیشانوجوانی، با افزایش استقلال توسط پدرمادر یا سرپرست قانونی و نظارت کم تر همراه است.

اسلاید 4: تغییرات و رشد بدنی کودک متناسب با جنسیت ( دختر و پسر ) شامل قد و وزن و تغییرات بیولوژیکی است که همراه با ترشحات هورمونی تحت عنوان بلوغ جسمی در سیر تکامل قرار می گیرد.همزمان با رسیدن به بلوغ جسمی جنبه های شخصیتی کودک نیز تحت بلوغ های روحی ، بلوغ جنسی و بلوغ شخصیتی رشد کرده و شخص کودک را تبدیل به: کاراکتر نوجوان می کند .

اسلاید 5: تفاوت جنس و جنسیت:به طور کلی امروزه واژه ی جنس اشاره دارد به دختر و پسر بودن یا مذکر یا مؤنث بودن و واژه ی جنسیت به نقش های جنسی و تعاریف فرهنگی از نرینگی و مادینگی اشاره دارد.اصطلاح جنسیت اولین بار توسط روان شناسjohn money به کار گرفته شد. لازم به ذکر است که برای استفاده از این اصطلاح ها هیچ گونه قراردادی وجود ندارد.

اسلاید 6:

اسلاید 7:

اسلاید 8: رویکرد زیستی: بررسی تأثیرات ژن ها و کروموزوم ها،هورمون های جنسی و سازمان مغزی بر روی تفاوت جنسی در زمینه ی فیزیکی و رفتاری.از جمله رویکردهای مطرح در این زمینه رویکرد تکاملی است.رویکرد تکاملی: تاریخ تکامل انسان را بر روی تفاوت های جنسی در رفتار بررسی می کند.رویکرد اجتماعی:ریشه در رویکرد سنتی یادگیری دارد.به بررسی تأثیرات تقویت،تنبیه و یادگیری مشاهده ای بر روی رفتار می پردازد.

اسلاید 9: رویکرد شناختی:به بررسی اطلاعات بچه ها درباره ی جنسیت،کلیشه های جنسی و هنجارها و چگونگی تأثیر گذاشتن این اطلاعات روی تفکر بچه ها درباره ی جنسیت و رفتارهای مربوط به جنسیت می پردازد.تئوری یادگیری اجتماعیتئوری شناختی-رشدیتئوری طرحواره جنسی

اسلاید 10: نظريه يادگيری اجتماعی اين نظريه هم برپاداشها وتنبيه هايی كه كودكان برای رفتارمناسب يا غيرمناسب جنسی دريافت می كنند تأكيد دارد، وهم برشيوه های يادگيری رفتارهای مربوط به نقش جنسيتی از راه مشاهده بزرگسالان همجنس. دو نكته قابل توجه دراين نظريه:اول اينكه نقش آموزی جنسيتی نيز همانند آموختن هر رفتار آموختنی ديگر است.دوم اينكه اگراين نقش آموزی را چيزی خاص و جدا ازساير رفتارها بدانيم دراين صورت بايد بپذيريم كه رفتاری است غيرقابل اجتناب و تغييرناپذير.بزرگسالان با انتظارات قالبی به كودكان می نگرند واين خود سبب می شود كه آنان رفتارمتفاوتی با دختر و پسر داشته باشند. خود كودكان نيز بيشتر سوگيری جنسيتی دارند وسختگيرترند. پسرهايی كه به بازی دخترانه رومی كنند با انتقاد پسرهای ديگر مواجه می شوند و... .

اسلاید 11: نظريه شناختی - رشدیدرحدود دو ونيم سالگی، مفهوم غنی تری از جنس و جنسيت دركودكان ظاهرمی شود. طبق اين نظريه هويت جنسی سهم مهمی درنقش آموزی جنسيتی دارد.انگيزه داشتن رفتارمتناسب با هويت جنسيتی است كه سبب می شود كودكان به شيوه ويژه جنسيت خود رفتار كنند. وقتی كودك خودرا به عنوان پسر يا دخترشناسايی كرد،برای اكتساب رفتارهای وابسته به جنسيت خود برانگيخته می شود. طبق اين نظريه، رشد هويت جنسيتی براساس اصول مرحله پيش عملياتی رشد شناختی، به كندی از دو تا هفت سالگی صورت می گيرد. بويژه اتكای بيش از حد كودك بر برداشتهای بصری ونيز ناتوانی درنگهداری هويت شئ به رغم تغييرظاهری آن با مفهوم جنس پيوند دارد.آگاهی ازاينكه جنسيت فردبه رغم تغييرسن وظاهراو،ثابت می ماند ثبات جنسيتی خوانده می شود.ثبات جنسيتی كودك احتمالاً بستگی به درك مفهوم زنانگی و مردانگی دارد.

اسلاید 12: نظريه طرحواره جنسيتیاين نظريه كه توسط ساندرا بم صورتبندی شده می خواهد بگويد كه چرا اصولاً دروهله اول كودكان خودپنداره خويش را برپايه تمايز مرد از زن بنا می كنند. اين نظريه برنقش فرهنگ تأكيد دارد، به اين معنا كه فرهنگ به كودكان می آموزد دنيا را از دريچه عدسيهای جنسيت ببينند. بم اين عدسيها را طرحواره های جنسيت ناميده است.آنچه كه فرهنگ بيش ازهمه تأكيد دارد اين نكته است كه: ” دقت كنيد كه فعاليت يا اسباب بازی انتخابی شما متناسب با جنسيت شما باشد ”. اين نظريه همانند نظريه شناختی – رشدی كودكان را عناصری فعال درنقش آموزی جنسيتی خودشان تلقی می كند. همچنين می گويد كه آن نه غيرقابل اجتناب است ونه تغييرناپذير.

اسلاید 13: تلویزیون منعکس کننده ی مردم عادی و زندگی عادی و باورهای آنان است.تبعیض جنسی در برنامه ها ی تلویزیونی منعکس کننده ی یک مسأله ی اجتماعی است.یکی از بیشترین برنامه های دیده شده توسط بچه ها کارتون است.پیام های فرستاده شده توسط کارتون ها نگران کننده اند چرا که:بچه ها در این سنین قادر به تفکیک خیال و واقعیت نیستندتفاوت تجربیات درونی و بیرونی را نمی دانند.آنها گمان می کنند که شخصیت های کارتونی واقعی هستند.

اسلاید 14: بچه ها در این سنین گرایش به انتخاب افرادی به عنوان مدل از جنس خودشان هستند و در صورت نیافتن کسی برای سرمشق گیری،یکی از کاراکترهای تلویزیونی مورد علاقه خود را مدل انتخاب می کنند.بنابراین ارائه ی نادرست و غیر واقعی کلیشه ها منجر به اثرات منفی می شود.در فیلم های کارتونی تعداد کاراکترهای مردانه بیشتر است.بر اساس یک گزارش تحقیقی Barcus دریافت 75 در صد از کاراکترها در فیلم های کارتونی مرد هستند و تنها 25 در صد زن هستند.

اسلاید 15: می توان از Smurf به عنوان مثال خیره ای کننده ای از این رویکرد نام برد.در این فیلم کارتونی،90 کاراکتر مرد وجود داشت در حالی که تنها یک کاراکاتر زن داشت.

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید