صفحه 1:
نوشتار علمی - فنی
میلاد افتخار
علی کمالی
محمد قره ياضى
صفحه 2:
نوشتار علمی 7 فنی
۳ رایج ترین وسیله ایجاد ارتباط و تبادل اطلاعات بین اهالی دانش
وفن
۲ زمان تولید
"" کاری انجام شده باشد
*" وضعیت مشخصی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته باشد
تا اهمیت
برقرازی ارقباط مناسببین اراقد کننده و مخاطب
صفحه 3:
اساسی ترین مشکلات اهالی دانش و فن
۳ _ انجام کار(ماهيتاً علمی - فنی)
۳ گزارش کار انجام شده (ماهیتا مسئله ای ارتباطی)
صفحه 4:
ویژگی های نوشتار علمی - فنی
۲۳ ویژگی های زبانی
۲ ویژگی های کیفی
0 عوامل منفی
5 لزوم مدیریت نوشتار علمی - فنی
صفحه 5:
ویژگی های زبانی
روانی و سادگی
طبیعی بودن
موجز بودن
کتابتی بودن
معاصر بودن
جدى بودن
نداشتن افعال و ضماير شخصيم
نداشتن عبارات یا جملات طولانى
Baa ie Bi ea ها
صفحه 6:
نکاتی در مورد کیفیت
9 کیفیت اتفاقی حاصل نمی شود
0 نتیجه فعالیت های هوشمندانه و تخصصی و تلاشهای پیگیر.
صادقانه. بی ادعا و آگاهانه است
صفحه 7:
ویژگی های کیفی
اطلاع دهندگی
داشتن اعتبار و درستی علمی 7 فنی
مستدل بودن
مبالغه آمیز نبودن
وضوح
کامل بودن
BD et ooo oO
صفحه 8:
عوامل موثر در نوشتار علمی - فنی
ارائه کننده
مخاطب
موضوع
انگیزه و هدف
Qo
Qo
Qo
Qo
امکانات آماده سازی محتوا 1
Qo
صفحه 9:
عوامل منفی
۲ تولید عوامل منفی
فقدان خصوصیات لازم در عوامل موثر یاد شده
۴ کاستی در ویژگی های زبانی و کیفی
a نتیجه عوامل منفی
۴ بروز نقص در ارائه
*_ناقص شدن ارتباط علمی - فنی
صفحه 10:
برخی عوامل منفی در نوشتار علمی - فنی
نادرستی تعریف موضوع
عدم دقت در تعیین عنوان اصلی
عدم انتخاب درست سر فصل ها و عناوین اصلی
تعیین نادرست خواننده و سطح آن
نادرستی داده ها
ضعیف بودن استدلال ها
عدم وجود توالی منطقی بین قسمت های نوشته
BD et ooo oO
صفحه 11:
برخی عوامل منفی در نوشتار علمی - فنی(ادامه)
وجود اصطلاحات علمی - فنی نا آشنا
روشن نبودن انگیزه و هدف نوشتن
کامل نبودن نوشته
استفاده نادرست يا بیش از اندازه از کوته نوشتها
عدم درج درست و مناسب شکلها و جدولها
oo oo oO oO
صفحه 12:
لزوم مدیریت نوشتار علمی - فنی
5 تخصیص بخشی از هر سازمان به عنوان مسئول تولید نوشتار علمی - فنی
۲7 بستگی داشتن وسعت. اجزا و زیر وظایف بخش به جنبه های مختلف
سازمان
7" اساسی بودن نوشتار در حیطه دانش و فن. پژوهش, تولید و توسعه
"۲ ناتمام ماندن ايده هاء يافتارها. دانستارها و ... و ارائه آنها و همچنین
پژوهش, تولید و توسعه بدون نوشتار
5 بدون یک گزارش کامل. کار ناقص است
صفحه 13:
وظایف مسئول تولید نوشتار علمی - فنی
۲ تامین نیروی متخصص تولید نوشتار علمی - فنی
از طریق ایجاد یا تقویت مهارت ارائه نوشتاری در افراد متخصص سازمان
۲7 تامین مکان و ابزارهای مناسب برای تولید نوشتار
لا سرپرستی نویسندگان و استفاده بهینه از زمان(اقتصاد زمانی)
تبیین صریح و روشن خواسته های مدیریت سازمان از تولید
کنندگان نوشتار
صفحه 14:
وظایف مسئول تولید نوشتار علمی 7 فنی(ادامه)
O نظارت در آماده سازی نوشتار
۲ ویرایش نوشتار به طور کامل و صحیح
7" تایید نهایی نوشتار و ارائه آن به مديريت سازمان
3
ارزيابى و تشويق نويسندكان كارا
صفحه 15:
انواع نوشتار علمی - فنی
۳ دیدگاه های مختلف رده بندی نوشتار های علمی - فنی
© محیط تولید
صورت(فرم)
محتوا
کاربرد
سطح
صفحه 16:
انواع نوشتار علمی - فنی(ادامه)
تا با توجه به هدف. در این قسمت. نوشتارها را چنین رده بندی می
* دانشگاهی ( تحصیلی )
"ا غیر دانشگاهی ( کاری )
صفحه 17:
انواع نوشتار علمی - فنی(ادامه)
O تعاریف
= دانشگاهی
۳ _ برخی از نوشتارهای یک فرد در سطوح مختلف تحصیلات
دانشگاهی
غير دانشكاهى
05 برخى از نوشتارهاى يك فرد در محيط هاى كارى كه كاربرد های متفاوت دارد
صفحه 18:
نه هاى نوشتار غير دانشگاهی
تشریحی (روش های طراحی. روش های محاسباتی...»
تبلیغاتی - تجاری (بروشور . کاتالوگ . اطلس...)
خبری (روزنامه. مجله....)
کاربردی (راهنمای تعمیر. راهنمای بهره برداری»..)
مدیریتی (گزارش. پیشنهاد شر کت در مناقصه.مکاتبات...)
پژوهشی (مقاله. گزارش پژوهشی. مجله....)
آموزشی (رسمی. دوره ای - حرفه ای. ..)
DoOoOodoOoOo ol
صفحه 19:
گونه های نوشتار دانشگاهی
0 گزارش مطالعه بیشتر (تحقیق)
۳" گرارش درس (سمینار)
۳" گزارش کارآموزی
۲ پایان نامه
۲ گزارش کار آزمایشگاه
۲ مقاله
Oo
صفحه 20:
گزارش مطالعه بیشتر (تحقیق)
جارجوب درس
کسب آگاهی بیشتر
ood
کتاب های درسی
صفحه 21:
ساختار گزارش مطالعه بیشتر
9 إجلد] 3 متن اصلى
0 صفحه سفيد 0 [خلاصه هر فصل]
۲ صفحه عنوان ۲ نتيجه كيرى
7 [صفحه رعایت شئونات فرهنگی] "" خلاصه
ل پیشگفتار OF پیوست ها
تا فهرست مطالب تا فهرست منابع
7 فهرست شکل ها و جدول ها لا صفحه سفید
۲ چکیده 9 إجلد]
صفحه 22:
< نام لسك ديس>
og:
۳
Spe?
Selle ep >
كرود أمؤشي> <
صفحه 23:
گزارش انجام پروژه درسی
۳ 3 a
هدف نعیین موضوع
آشنایی دانشجو با کاربرد مفاهیم مهم دقت و توجه کافی به _ *
درس 5 . جنبه های آموزشی پروژه
به کارگیری مفاهیم در انجام یک پروژه 53 مفاهیم اساسی درس _ *
علمی 059 مدف اصلی درس
صفحه 24:
گزارش انجام پروژه درسی (ادامف)
ویژگی ها:
1 دارا بودن ماهیت علمی -فنی
* دارا بودن ماهیت نظری
۲ _ تحقیق یا مطالعه بیشتر
صفحه 25:
أبروزه درس |
< ترمو سا حصيلى>
Satin rt?
صفحه 26:
گزارش کارآموزی
تا هدف
آشنا شدن با كار
آشنایی با مسایل و مشکلات اجرای پروژه
ارتقاء سطح تجربه
همکاری
آزمایش دانسته های نظری
۲۳ نکات منفی
°
طراحی و پیاده سازی سیستم
* _ مسئولیت نگهداری
0# کننده اصلی کار
صفحه 27:
اجزا و ساختار گزارش کا ارآموزی
5 جلد 7" معرفی بستره کارآموزی + معرفی
O صفحه سفید موضوع کارآموزی
5 صفحه عنوان متن اصلى
۲ (صفحه رعایت شئونات فرهنگی] 2 نتيجه كيرى
a 5 ۲ [پيشنهادات و انتقادات]
3 فهرست شکل ها و جدول ها 9 پیوستها
O چکیده OF فهرست منابع
0 معرفی محل کارآموزی ۰ —
صفحه 28:
< عيانى المونوه
< کیش لمویی>
طرح صفحه عنوان:
صفحه 29:
گزارش پایان دوره کارشناسی رساله کارشناسیی ارشد. دانشنامه(تز) دکترا
3 حاصل کار عملی یا مطالعه و پژوهش در . "۲ اجزا و ساختار گزارش پایان دوره
دوران تحصیل را ارائه میکند. كارشنانسى:
جلد
صفحه عنوان (طبق طرح)
[صفحه رعایت شنون فرهنگی]
پیشگفتار
[تقدیم نامه]
[سپاس نامه]
فهرست مطالب
فهرست شکلها و جداول
ما یه نا حا ما ها ذأ هم ها
صفحه 30:
6
اجزا و ساختار گزارش پایان دوره
کارشناسی(دامه):
[ابىكراف]
چکیده
بخشهای متن اصلی
[خلامه هر فصل در انتهای آن]
نتیچه گیری
خلاصه کل مطلب
پيشنهادات, محهرهای مطالعه بیشتر
پیوستها
فهیست منابع
چکیده (به لکلیسی)
صفحه عنوان (به انكليسى)
<عنوان كروء أموزشى>
eS >
<عنوان دانشكايه
صفحه 31:
۲ _ صفحه عنوان (انگلیسی)
<enrae of De 0ك
ore of Ford >
هه ست
(a Park PoP ret و6 سا Poe bar deep حل
(rwheby of Cree
<Pekl Dawe>
Odeo:
> حبري( ص5
>
صفحه 32:
طرح روی جلد و صفحه عنوان
پایان نامه کارشناسی ارشد و
دوره دکترا چند قالب دارد
است.
نوع الف به علت سادگی بهتر است.
صفحه 33:
<عوانپایاننامه
پاین نله برای دریفت.
ترجه
در رشته.
<عنوان كروه أموزشى>
eS Use
وان دانشگاه
ee
<عوانپایاننامه
يليان نامه برایدریفت.
نام Se رلغماه
ید شده توسطزحنم استاد راهنما>
<عنوان كروه أموزشي>
صفحه 34:
گزارش آزمایشگاه
مد نو 7 55
باید دقیق, روان و ساختمند باشد.
ب ن ساختمندی باید اجزا آن
براساس یک روال منطقی در پی هم آورده
توصیه میشود گزارش در فرمی خاص
نوشته شود.
اجزاء گزارش آزمایشگاه:
ANS عنوان
شماره آزمایش. شماره قسمت
تاريخ و ساعت
محل (نام آزمايشكاه.)
موضوع آزمایش
1
14
16
17
نام درس
دستگاههای مورد انتفاده
چارچوب تظری آزمایش به اجمال
ددها در شکل جدولی
روش (هاى) بكار رفته در اجامآزمایش
شرح دیدهها
جدولها و تمدارهای خواسته شده
نتیجه گیری به کمک عباراتی کوتاه و دقیق
پاسخ به پرسشها
پیوستها (در صورت وجوه)
تام و نام خانادگی آزمایش کنده
أمشاء
صفحه 35:
0 عنوان گزارش:
©- محل : آزمايشكاء.
() دستگاههای مورد استاه
- جارجوب نظرى:
dad أزمايش:
شماره قسمت:
تاريخ انجا:
مش
6- قطعات لأزم:
Tso Tae
6- روش:
صفحه 36:
ته ده در دفترجه راهتماء باسخ به برسشهاى كتابجه راهتما:
0 جتول و تردارهای خواسته دم در تترچه رامتمای ERA
أزمايش(نمودارها در كاغذهلى ويزه رسم شود)
18 نايج اصلى:
نام و نام خاتوادكى آزمايشكر:
ad
نوشتار علمی – فنی
میالد افتخار
علی کمالی
محمد قره یاضی
نوشتار علمی – فنی
رایج ترین وسیله ایجاد ارتباط و تبادل اطالعات بین اهالی دانش
و فن
زمان تولید
کاری انجام شده باشد
وضعیت مشخصی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته باشد
اهمیت
برقراری ارتباط مناسب بین ارائه کننده و مخاطب
اساسی ترین مشکالت اهالی دانش و فن
انجام کار(ماهیتًا علمی – فنی)
گزارش کار انجام شده (ماهیتا مسئله ای ارتباطی)
ویژگی های نوشتار علمی -فنی
ویژگی های زبانی
ویژگی های کیفی
عوامل منفی
لزوم مدیریت نوشتار علمی -فنی
ویژگی های زبانی
روانی و سادگی
طبیعی بودن
موجز بودن
کتابتی بودن
معاصر بودن
جدی بودن
نداشتن افعال و ضمایر شخصی
نداشتن عبارات یا جمالت طوالنی
نکاتی در مورد کیفیت
کیفیت اتفاقی حاصل نمی شود
نتیجه فعالیت های هوشمندانه و تخصصی و تالشهای پیگیر،
صادقانه ،بی ادعا و آگاهانه است
ویژگی های کیفی
اطالع دهندگی
داشتن اعتبار و درستی علمی – فنی
مستدل بودن
مبالغه آمیز نبودن
وضوح
کامل بودن
...
عوامل موثر در نوشتار علمی -فنی
ارائه کننده
مخاطب
موضوع
انگیزه و هدف
امکانات آماده سازی محتوا
...
عوامل منفی
تولید عوامل منفی
فقدان خصوصیات الزم در عوامل موثر یاد شده
کاستی در ویژگی های زبانی و کیفی
نتیجه عوامل منفی
بروز نقص در ارائه
ناقص شدن ارتباط علمی -فنی
برخی عوامل منفی در نوشتار علمی -فنی
نادرستی تعریف موضوع
عدم دقت در تعیین عنوان اصلی
عدم انتخاب درست سر فصل ها و عناوین اصلی
تعیین نادرست خواننده و سطح آن
نادرستی داده ها
ضعیف بودن استدالل ها
عدم وجود توالی منطقی بین قسمت های نوشته
برخی عوامل منفی در نوشتار علمی – فنی(ادامه)
وجود اصطالحات علمی – فنی نا آشنا
روشن نبودن انگیزه و هدف نوشتن
کامل نبودن نوشته
استفاده نادرست یا بیش از اندازه از کوته نوشتها
عدم درج درست و مناسب شکلها و جدولها
...
لزوم مدیریت نوشتار علمی -فنی
تخصیص بخشی از هر سازمان به عنوان مسئول تولید نوشتار علمی – فنی
بستگی داشتن وسعت ،اجزا و زیر وظایف بخش به جنبه های مختلف
سازمان
اساسی بودن نوشتار در حیطه دانش و فن ،پژوهش ،تولید و توسعه
ناتمام ماندن ایده ها ،یافتارها ،دانستارها و ...و ارائه آنها و همچنین
پژوهش ،تولید و توسعه بدون نوشتار
بدون یک گزارش کامل ،کار ناقص است
وظایف مسئول تولید نوشتار علمی -فنی
تامین نیروی متخصص تولید نوشتار علمی – فنی
تامین مکان و ابزارهای مناسب برای تولید نوشتار
سرپرستی نویسندگان و استفاده بهینه از زمان(اقتصاد زمانی)
تبیین صریح و روشن خواسته های مدیریت سازمان از تولید
کنندگان نوشتار
از طریق ایجاد یا تقویت مهارت ارائه نوشتاری در افراد متخصص سازمان
وظایف مسئول تولید نوشتار علمی – فنی(ادامه)
نظارت در آماده سازی نوشتار
ویرایش نوشتار به طور کامل و صحیح
تایید نهایی نوشتار و ارائه آن به مدیریت سازمان
ارزیابی و تشویق نویسندگان کارآ
انواع نوشتار علمی -فنی
دیدگاه های مختلف رده بندی نوشتار های علمی – فنی
محیط تولید
صورت(فرم)
محتوا
کاربرد
سطح
...
انواع نوشتار علمی – فنی(ادامه)
با توجه به هدف ،در این قسمت ،نوشتارها را چنین رده بندی می
کنیم
دانشگاهی ( تحصیلی )
غیر دانشگاهی ( کاری )
انواع نوشتار علمی – فنی(ادامه)
تعاریف
دانشگاهی
غیر دانشگاهی
برخی از نوشتارهای یک فرد در سطوح مختلف تحصیالت
دانشگاهی
برخی از نوشتارهای یک فرد در محیط های کاری که کاربرد های متفاوت دارد
گونه های نوشتار غیر دانشگاهی
تشریحی (روش های طراحی ،روش های محاسباتی)...،
تبلیغاتی – تجاری (بروشور ،کاتالوگ ،اطلس)...،
خبری (روزنامه ،مجله)...،
کاربردی (راهنمای تعمیر ،راهنمای بهره برداری)...،
مدیریتی (گزارش ،پیشنهاد شرکت در مناقصه،مکاتبات)...،
پژوهشی (مقاله ،گزارش پژوهشی ،مجله)...،
آموزشی (رسمی ،دوره ای – حرفه ای)... ،
...
گونه های نوشتار دانشگاهی
گزارش مطالعه بیشتر (تحقیق)
گرارش درس (سمینار)
گزارش کارآموزی
پایان نامه
گزارش کار آزمایشگاه
مقاله
...
گزارش مطالعه بیشتر (تحقیق)
چارچوب درس
کسب آگاهی بیشتر
سه تا هفت منبع
کتاب های درسی
ساختار گزارش مطالعه بیشتر
[جلد]
صفحه سفید
صفحه عنوان
[صفحه رعایت شئونات فرهنگی]
پیشگفتار
فهرست مطالب
فهرست شکل ها و جدول ها
چکیده
متن اصلی
[خالصه هر فصل]
نتیجه گیری
خالصه
پیوست ها
فهرست منابع
صفحه سفید
[جلد]
طرح صفحه عنوان:
سانتیمتر ۵.۲
> عنوان گزارش <
> شماره گزارش <
:ارائه شده به
> نام استاد درس <
:توسط
> نام ارائه کننده <
> عنوان درس <
> ترم و سال تحصیلی <
> گروه آموزشی <
گزارش انجام پروژه درسی
هدف
آشنایی دانشجو با کاربرد مفاهیم مهم
درس
به کارگیری مفاهیم در انجام یک پروژه
علمی
تعیین موضوع
دقت و توجه کافی به
جنبه های آموزشی پروژه
مفاهیم اساسی درس
هدف اصلی درس
گزارش انجام پروژه درسی (ادامه)
ویژگی ها:
دارا بودن ماهیت علمی -فنی
دارا بودن ماهیت نظری
تحقیق یا مطالعه بیشتر
سانتیمتر ۵.۲
> عنوان گزارش <
> شماره گزارش <
طرح صفحه عنوان:
:ارائه شده به
> نام استاد درس <
:توسط
> نام ارائه کننده <
:پروژه درس
> عنوان درس <
> ترم و سال تحصیلی <
> گروه آموزشی <
گزارش کارآموزی
هدف
آشنا شدن با کار
آشنایی با مسایل و مشکالت اجرای پروژه
ارتقاء سطح تجربه
همکاری
آزمایش دانسته های نظری
نکات منفی
طراحی و پیاده سازی سیستم
مسئولیت نگهداری
کننده اصلی کار
اجزا و ساختار گزارش کارآموزی
جلد
صفحه سفید
صفحه عنوان
[صفحه رعایت شئونات فرهنگی]
پیشگفتار
فهرست مطالب
فهرست شکل ها و جدول ها
چکیده
معرفی محل کارآموزی
معرفی بستره کارآموزی +معرفی
موضوع کارآموزی
متن اصلی
نتیجه گیری
خالصه
[پیشنهادات و انتقادات]
پیوست ها
فهرست منابع
صفحه سفید
جلد
سانتیمتر ۵.۲
> عنوان کارآموزی <
> گزارش کارآموزی <
طرح صفحه عنوان:
:ارائه شده به
> نام استاد کارآموزی <
:توسط
> نام کارآموز <
> عنوان گروه آموزشی <
> تاریخ <
سانتیمتر ۵.۲
گزارش پایان دوره کارشناسی ،رساله کارشناسی ارشد ،دانشنامه(تز) دکترا
حاصل کار عملی یا مطالعه و پژوهش در
دوران تحصیل را ارائه میکند.
اجزا و ساختار گزارش پایان دوره
کارشناسی:
.1
.2
.3
.4
.5
.6
.7
.8
.9
جلد
صفحه سفید
صفحه عنوان (طبق طرح)
[صفحه رعایت شئون فرهنگی]
پیشگفتار
[تقدیم نامه]
[سپاس نامه]
فهرست مطالب
فهرست شکلها و جداول
>عنوان پروژه<
اجزا و ساختار گزارش پایان دوره
کارشناسی(ادامه):
.10
.11
.12
.13
.14
.15
.16
.17
.18
.19
.20
.21
[اپیگراف]
چکیده
بخشهای متن اصلی
[خالصه هر فصل در انتهای آن]
نتیجه گیری
خالصه کل مطلب
پیشنهادات ،محورهای مطالعه بیشتر
پیوستها
فهرست منابع
چکیده (به انگلیسی)
صفحه عنوان (به انگلیسی)
صفحه سفید
پروژه دوره کارشناسی
در رشته ....گرایش ....
ارائه شده به:
<عنوان گروه آموزشی>
<عنوان دانشکده>
<عنوان دانشگاه>
:استاد راهنما
>نام استاد راهنما<
:توسط
نام دانشجو><
><تاریخ
<project title>
A project report
presented to
)صفحه عنوان (انگلیسی
Department of <name of Dept.>
<name of faculty>
<name of University>
In Partial Fulfillment of the Requirement for the degree of
Bachelor of Science in
<Field Name>
Advisor:
<Advisor’s Name>
By:
<Name(s)>
<Date>
>عنوان پایان نامه<
طرح روی جلد و صفحه عنوان
پایان نامه کارشناسی ارشد و
دوره دکترا چند قالب دارد
در اینجا به معرفی 3نوع
میپردازیم:
نوع سوم از دو نوع اول متداولتر
است.
نوع الف به علت سادگی بهتر است.
پایان نامه ارائه شده به:
<عنوان گروه آموزشی>
<عنوان دانشکده>
<عنوان دانشگاه>
برای دریافت درجه....
در رشته ....گرایش ....
توسط:
<نام دانشجو>
><تاریخ
>عنوان پایان نامه<
>عنوان پایان نامه<
پایان نامه برای دریافت
درجه ................
در رشت................
:توسط
>نام دانشجو<
:زیر نظر
>نام استاد راهنما<
پایان نامه برای دریافت
درجه...............
در رشته.............
<عنوان گروه آموزشی>
<عنوان دانشکده>
<عنوان دانشگاه>
<تاریخ>
تائید شده توسط<:نام استاد راهنما>
<عنوان گروه آموزشی>
<عنوان دانشکده>
<عنوان دانشگاه>
<تاریخ>
گزارش آزمایشگاه
باید دقیق ،روان و ساختمند باشد.
برای تامین ساختمندی باید اجزا آن
براساس یک روال منطقی در پی هم آورده
شوند.
توصیه میشود گزارش در فرمی خاص
نوشته شود.
اجزاء گزارش آزمایشگاه:
.1
.2
.3
.4
.5
عنوان گزارش
شماره آزمایش ،شماره قسمت
تاریخ و ساعت
محل (نام آزمایشگاه)...
موضوع آزمایش
.6
.7
.8
.9
.10
.11
.12
.13
.14
.15
.16
.17
نام درس
دستگاههای مورد استفاده
چارچوب نظری آزمایش به اجمال
دادهها :در شکل جدولی
روش(های) بکار رفته در انجام آزمایش
دیدهها
شرح
جدولها و نمودارهای خواسته شده
نتیجه گیری به کمک عباراتی کوتاه و دقیق
پاسخ به پرسشها
پیوستها (در صورت وجود)
نام و نام خانوادگی آزمایش کننده
امضاء
-1عنوان گزارش:
- 2محل :آزمایشگاه..........................
-3
موضوع................. :
-5دستگاههای مورد استفاده:
شماره آزمایش........:
شماره قسمت..........:
تاریخ انجام............:
:..................ساعت
-9روش:
-4آزمایش
درس............... :
-6قطعات الزم:
-7چارچوب نظری:
-8دادهها (ترجیحا به صورت جدول):
-10شرح دیدهها
- 11جدول و نمودارهای خواسته شده در دفترچه راهنمای
آزمایش(نمودارها در کاغذهای ویژه رسم شود)
-13پاسخ به پرسشهای کتابجه راهنما:
-12نتایج اصلی:
نام و نام خانوادگی آزمایشگر:
امضا: