کامپیوتر و IT و اینترنتعلوم مهندسی

تاثیر هوش مصنوعی بر صنعت بانکداری

در این فایل که بالغ بر ۶۰ اسلاید است در مورد تاثیر هوش مصنوعی بر صنعت بانکداری توضیح داده شده است

abbas_torshizi

60 صفحه
778 بازدید
16 اسفند 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:
چکیده: در سالهای اخیر هوش مصنوعی ‎Al)‏ رونق گرفته و کاریردهای ن در هر صنعت از سلامت. مسافرت. بانکداری, مهمان‌داری و امور مالی دیده می‌شود. طبق گزارش "هوش مصنوعی در بانکداری" 1/۵۲۷۲ 5 انتظار می‌رود که بازار جهانی هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ به ۳ میلیارد دلار برسد. هوش مصنوعی برای کلیه مشاغلی که در آن‌ها نیاز بهدقت و بررسی داده‌های با حجم زیاد هست اهمیت پیدا می‌کند. دلیل این اسر این است که فناوری هوش مصنوعی به‌گون‌ای است که توانلیی یادگیری خود را از طریق داده‌های کسب کرده از محیط دارد. ین کار از طریق یادگیری عمیق انجام می‌شود که شامل کسب دانش جدید ۰ پیشرفت مهارت‌های حرکتی و شناختی از طریق تجربه یا تمرین . جم عآورى دانش بدطوركلى. ارائدهاى مؤثر و كشف حقايق و تئوری‌های جدید از طریق مشاهده و آزمایش است. صنعت خدمات مالی از طریق ادغام هوش مصنوعی در حال تغییر و تحولی عمیق است. طبق مطالعه موسسهت) ۷۷ (شرکت چندملیتی خدمات حرفه‌ای بریتانیایی است. که درزمینة ارائه خدمات مشاوره مديريت. مشاوره عالی و سرمایهگذاری» مشاوزه حقوقی و مالماتی بیمسنجی» خدمات حسابداری و حساپرسی فعالست می‌کند). ۸8۲ از صنعت خدمات مالی سرمایه‌گذاری‌های بزرگی را به سمت هوش مصنوعی در دست اقدام دارند. یادگیری عمیق یک امر مهم در صنعت بانکناری نوین است که با امکانات نامتناهی خود اتبديل باتتدارى سنتى به متعتى را قراهم م ىكدلد در اين مقلله به بررسى تاثير هوش مصنوعى بر صنعت بانكدارى برداخته است و نشان مى دهد تاکنون صنعت بانکداری چقدر از هوش مصنوعی بهره برده است و در آينده جه برنامه هايى براى استفاده بيشتر اين تكنولوزى در اين صنعت دارد. همجنين به شركتهايى كه در اين زمينه بيشتاز بوده اند يرداخته مى شود. كلمات كليدى: هوش مصنوعى ‎٠‏ بانكدارى: تكنولوزى

صفحه 3:
‎.١‏ مقدمه ‏ش است و بانک‌ها به منظور ادامه فعالیت. نیازمند بهره‌گیری از این ‎ ‏فناوری‌های هوش مصنوعی به عنوان جزئی جدایی‌ناپذیر در دنیلیی که ما در آن زندگی می‌کنیم. رو به افزا فناوری‌ها در مقیاس مناسب می‌باشند. موفقیت در این زمینه. مستلزم یک تحول همه‌جانبه است تا لایه‌های مختلف سازمان را پوشش دهد. ‏به گزارش پایگاه غبری باتکداری الکترونیک» در سال ۰۲۰۱۶ ‎lps w AlphaGo‏ ماشین» فودی را که ۱۸ با قهرمان جهلنی تخته شده بود شکست داد این یک بازی پیچیده است که به درک شهودی. قدرت تخیل و تفکر استراتژیک نیاز دارد. قابلیت‌هایی که مدت‌هاست از ویژگی‌های خاص انسانی به شمار می‌رود. از آن پس: فناوری‌های هوش مصنوعى كسترش بيشترى بيدا كرده و تاثير تحول برانكيز ن میان صنایع, روز به روز بیشتر به چشم می‌خورد. دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی برای سلیقه‌های مختلف. پیشنهادات متناسبی با مضمون دیجیتالیارئهمی‌دهند. بای فروشندگان حوزه مد. پوشاک فصلی طراحی نموده و حتی به تازگی از پزشکان مچرب. در شناسایی علائم سرطان پیشی گرفت‌اند. طبق تخمین مکنزی راجع به بنکداری جهانی,فناوری‌های هوش مصنوعی احتمالا م‌تانن تا ۱ تريليون دلار ارزش افزوده در هر سال ایجاد کند. عالين خالء سيارى ار ی ‎re ee‏ وجود یک استرانژی معین برای هوش مصنوعی. تفیبناپذیری مرکز فناورى و نياز بالاى آن به سرمايهكذارى. داده‌های گسسته و مدل‌های عملیانی قدیمی که همکاری بین ‏تم‌های کت و کار و فناوری را مختل مي‌سزد همجنس: برخی روندها در تفملات دیطلی در دوره شبوع کررید ۱۹ سرعت گرفته و شرکت‌های ابرقد رت فناوری به دنل ‎ ‎ ‏ورود به حوزه خدمات مللی به عنوان هدف بعدی خود هستند. بانک‌ها برای رقلبت موفقیت‌آمیز باید به موسسات پیشرو در هوش مصنوعی (3۳5] آ۵) تبدیل شوند ‏فناوری‌های هوش مصنوعی به عنوانارزش پیشنهادی جدید و یجاد تجربه منحصر به فرد بای مشتری استفادهکنند.

صفحه 4:
گفتنی است در ایران نیز بانک‌ها و شرکت‌های پیشرو در حوزه فناوری‌های مالی. از ظرفیت‌های هوش مصنوعی برای توسعه راهکارها و بهبود تجریه مشتریان شبکه بانکی کشور غافل نشده‌ان. در این میان سرمایهگذاری برای توسعه پلتفرم هوش مصنوعی توسن‌تکنو شامل راهکارهایی نظیر ریات هوشمند. چت‌بات احراز هویت مبتنی بر تشخیص چهره و تشخیص گفتر با رویکرد خلق تجربهای متفاوت برای مشتریان؛ از برناه‌های اصلي و در حال توسعه و پیاده‌سازی توسط این شرکت است: —OyL فراگیری ماشیتی برای شناسایی ‏ بیومتریک ‎(CSI plage bed‏ أناليز حالات جهره توسط ‎١‏ اسكن جهره به شيره ليخند براى الگوهای کلامبرهاری و حملات براى تشخيسهويت واحراز سلاحيت 2 كارشتاسانمجازىيخش ولمها پرداخت االيز الى تركش هابرلى بررسى 2 فكرش ماشينى و بردلاش زيان ‏ رباتهاى شبدائسان در شمب براى.. رباتحاى مكالمدكر جيت باسخكيلى ‎ey‏ طبیمی یرای اسکن و پردازش استاد ارائه خدسات به مشتری به درخواست‌های ايه برای خدمات.

صفحه 5:
۲ هوش مصنوعی چیست؟ هوش مصنوعی را می‌توان توانلیی یک ماشین برای انجام کارهلیی که معمولٌ با موجودات هوشمند در ارتباط است معرفی کرد.به بیان دیگر هوش مصنوعی, فناوری به منظور شبیه‌سازی فرآیندهای هوش انسانی توسط ماشین‌ها در عصر تحول دیجیتال است از ب کارگیری فراوان و کشش شدید لین فناوری در مشاغل جهانی. مشخص است که بازار خدمات مللی در حال حاضر نیز به سرعت تحت تأثیر پیشرفت‌های هوش مصنوعی ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده.یادگیری ترجیحات کارب. الئه کمک‌های مجازی, خدمات مشتری و سایر کارکردها مورد استفادهقرار گیرد. هوش مصنوعی در صورت همراهی با روش‌های بیش از پیش قرار خواهد گرفت. در یک بانک دیجیتال. فناوری هوش مصنوعی می‌تواند در امور مختلفی از جمله اتوماسیون مبتنی یر قوانین پردازش زبان طبیعی می‌تواند دستیار مجازی قدرتمندی فراهم کند. در عصر دیجیتال امروز فناوری هوش مصنوعی سه کارکرد کلی دارد: ماشین‌های هوشمندی که قابلیت‌های انسان را بهبود می‌دهند؛ مانند کارمندی که یک گجت پوشیدنی به همراه دارد که هر سوالی را پاسخ دهد. ماشین‌های هوشمند و انسان‌هایی که در کنار هم کار می‌کنند؛ مانند یک کارمند انبار که با ربات متحرک برای جابجایی جعبه‌ها کار می‌کند. ماشین‌های هوشمندی که جایگزین انسان‌ها می‌شوند؛ مانند یک دستیار مجازی شناختی که به عنوان یک نماینده خدمات مشتری خودکار استفاده می‌شود.

صفحه 6:

صفحه 7:
۳. تاربخچه تکنولوژی و سیستم بانکداری یکی از نقش‌های اساسی,در یانکداری امروزی را تکنولوی ايقا می‌کند. در سال ۸ تکنولویی به صنعت بانکداری جهلنی وارد شد. در آن دوره بانک‌های فدرال آمريكاء انتقال وجه را با استفاده از تلگراف انجام مي‌دادند. در سال ۰۱۹۷۰ صنعت پانکناری توسعه پیدا کرد در نهایت در سال ۰1۹۹۳ اینترنت در مین سردم و کسب و کارهامحبوب شد از جمله عوامل مهمی که باعث شدتا باتکناران به سمت اينترنت روى بياورند. مبالغ بالا و رقابتهاى ميان غيربانكىها بود.

صفحه 8:
۱ تکنولوژی در سیستم بانکداری ایران تاریخ حضور تکنولویی و اینترنت.در سیستم بانکداری در ایران به سال ۱۳۵۰ برمی‌گردد. در آن دوران؛ بانک‌های تهران حدود ۷ تا ۱۰ دستگاه خودپرداز را در اولین شعیه بانکی خود نصب کرد. در سال ۰۱۳۸۱ مبادله اطلاعات و عملیات‌های بین بانکی پرای نخستین بار در بین بانک‌ها برقرار شد.که به آن بانکداری عضو شتاب گفتند. در نهایت اداره شتاب بلنک مرکزی در سال ۱ تاسیس شد.و زیر ساخت تکنولوژی در سیستم بانكى ايران نيز آغاز شد.

صفحه 9:
۲ سیر تکامل تعاملات خودکار با مشتریان در بانکداری سیر تکامل تعاملات خودکار بامشتریان در بانکداری ila ‏بانكدارى‎ Silas 5200 غوديرداز تلفزياتى shes

صفحه 10:
۴ کاربردهای هوش مصنوعی هوش مصنوعی کاربردهای متنوعی دارد. تعدادی از مهمترین کاربردهای هوش مصنوعی شامل استفاده در وسایل نقلیه خودگردان (مثل پهپادها و خودران» تشخيص هاي پزشکی. حلق آثار هنری. اثیات ضی. انجام بازی‌های فکری, تعیین هویت تصاویر و صداهاه ذخیره انرژی, جستجوگرهای اینترنتی, تهیه ثر و پیش‌بینی آرای فضایی می‌شوند.

صفحه 11:
۵. چرا بانکها تمایلی به استفاده از هوش مصنوعی ندارند؟ ۵۰ ملموس تبودن هوش مصنوعی اگر بخواهیم به طور کلی سیستم‌های استفاده شده قامده و هوش مصتومی دستهیندی کرد هر دو مدل این سیس‌ها توسط شرکت‌ها زا [ دسته‌بندی کنیم می‌توان آنها راید دو دسته ميجن بر اده بست اما ويا ميزان استقبال از مدلهاى مبتنى بر قاعده به مراتب بيشتر از مدل‌های هوش مصنوعی است. دلیل تمایل افراد به سامانه‌های مبتنی بر قاعده را ملموس نبودن هوش مصنوعی برای افراد و جا نیفتادن فرهنگ استفاده از این سیستم‌ها در کشور عنوان می‌کند. برای مثال همانطور که ما یک پلیس داشتیم و بمنا پلیس فتا شکل گرفت که میتی بر آیت کار پلیس را انجام می‌دلده باید یک چنین بازرسی هم در بانک‌ها وجود داشته باشده بمنی هم یک بازرس فیزیکی و عادی باشد و هم یک بازرسی مبتنی بر هوش مصنوعی. به این ترئیب بحث هوش مصنوعی بیشتر در بانک‌ها جا می‌افتد.

صفحه 12:
زياد ‎ye del‏ مصنوعی در يست پنکاری ترای ‎ye‏ های زیلدی لست که با وچه بك یناه پوس پشکها دبک تمی خواهند هزینه های دیگری متقبل شوند هرچند لين هزينه به نوعى سرمايه كذارى بوده و در طى مدت كمى سود ن به ‎eS‏ خواهد رسيد با إين حال قعلا بانكها تمايلى بد هزينه مبلغ بالادر اين خوزة ندارتد. ۳ احساس عدم نياز یکی و مشكلانى که وجود درد لین لست که بتک در نهلیتبه دب رزش آفزودماست و کسی بایت سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی هزینه نمیکن.فضای پنکی فضایی است که همه به دتبال مقصر هستند و درنهايت هم همه تقصيرها بر كردن مشترى می‌فند. باتک برایش فرفی ندارد که بنهمد در بانکش تقلبى رخ فاده يا نه اكر آبينناسلى وجود داشته باشد كه براى مثال در صورت بروز اتفاقى. بلنك مقصر خواهد بود و بليد بلبت ن جريمداى برداخت كند و ‎op ee La Ca ey Marl ey i eee ed‏ ‏مبتنی بر هوش مصنوعی در سامانه‌هایشان خواهند رفت.

صفحه 13:
۶ کاربردهای مهم هوش مصنوعی در بانکداری ‎care‏ بانکداری همواره از صنایع پیشرو در بهرمبرداری از فناوری‌های نوین بوده و در لین بین استفاده از هوش مصنوعی یکی از رویکردهای اصلی در آیندهبنکداری خواهد بود. هوش مسنوعی بهعنوان «هر عاملی که تسبت یه محیط اطراف خود آگاهی داشته و حداکثر تلاش خود را برای انجام موفق عملیات محوله به کار می‌بندد» تعریف می‌شود. هوش مصنوعی در حوزهبانکداری و خدمات مللی در حوزه‌های مختلفی مورد استفاده قرارمی‌گیرد که در ادامه بهمهم‌توین آن‌ها اشاره می‌کنيم:

صفحه 14:
1 مشاوره هوشمند ‎(Robo-Advisor)‏ به لطف دسترسی باز به اطلاعات و حجم بالای داده‌های وب. ربات‌های هوشمند قابلیت شناسایی فرصت‌های ویقه را پیداکرد‌اند. اکنون این ربات‌ها خواهند بود که مدیریت حساب‌های مشتریان را در دست خواهند گرفت و بهترین سبد حساب‌های يالكى را با توجه به رفتارهاى مالی مشتریان طراحی و پیشنهاد خواهند کرد

صفحه 15:
۲ شناسایی مشتریان بالقوه استفاد: لگوریتم‌های تشخیصی در هوش مصنوعی در کنار استفاده از داده‌های دریافتی از مشتریان شامل؛ اطلاعات جست‌وجوهای اینترنتی, محتوای تولیدی در شبکه. مکان‌هلیی که مشتری از آن بازدید می‌کند؛ همه‌وهمه داده‌هلیی هستند که به بانک‌ها کمک خواهد کرد تا رفتارهای مشتریان و نیازهای آنها را پیش‌بینی کنند. از لین رو بانک‌ها می‌توانند زمان مناسب برای پيشنهاه اعطای تسهیلات به مشتریان را شناسایی کرده یا مشتریان نیازمند به خدمات بانکی را مشخص کنند.

صفحه 16:
۳ اعتبارسنجی مشتریان استفاده از الگوریتم‌های هوشمند برای برآورد اعتبار مشتریان مبتنی بر رفتارهای مللى و عمومی آنها یکی از کاربردهای تازه هوش مصنوعی در زمینه بانکداری است. آمروزه بانک‌ها با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری برخط (۱۵۵۲۳1۴9 06۱۱۳6) میزان ریسک اعتباری مشتریان مختلف را حتی قبل از افتتاح حساب در بانک برآورد می‌کنند. با استفاده از لین روش مبزان صحت و حقت اعتبارستجی مشتریان به‌قدت بالا خواهد رفت.

صفحه 17:
ظهور دستیاران هوشمندی چون ‎Cortana, Siri,Google‏ 6 دنیای جدیدی را پیش روی بازیگران فناوری اطلاعات باز کرده است. ان و کانالی برای ارلله خدمات بانکی رفتار کتند. لین فرصت در کنارالزامات ایجادشده برای بانکداری باز این دستیاران هوشمند می‌تواننن به‌عنوان جد واسط بین باتک و و دسترسی به اطلاعات مشتریان باعث شده تا غول‌های تکنولوژی همچون لبل و گوگل ‎ly‏ ایفای نقش‌های جدید خود در زمینه پرداخت الکترونیک و بانکداری به تکاپو ‎

صفحه 18:
۶.۵ داده‌کاوی و بررآوردهای اقتصادی بدون شک تحلیل‌های اقتصادی بهنگام. بای تعیین ميزان اعتبارات اعطايى و امور بانکداری در بانک‌های خصوصی اهمیت بسیار زیادی دارد. استفاده از هوش مصنوعی به‌عنوان بخشی از سیستم هوش تجاری در بانک‌ها در برآورد اهداف تجاری رگذار خواهد داشت. شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و پانک‌ها نقشی اساسی و بازارهای ممکن به همراه تعیین نرخ‌های مناسب یرای خدمات از کاربردهای هوش مصنوعی در این بخش است.

صفحه 19:
۶۶ قیمت‌گذاری خدمات و اعتبارات موفقیت در بازار وام و تسهیلات متکی بر ارلئه نرخ‌های بهتر در ارائه خدمات و شناسایی فرصت‌های بهتر رنه تسهیلات است. لین موضوع در كنار برآورد صحيح و پایای اعتبار مشتریان کمک خواهد کرد نا بانک‌ها در بازار رقلیت برای اعطای تسهیلات بتی خود را با در نظر داشتن ریسک مشتریان بهبود دهند.

صفحه 20:
۷ خدمات پشتیبانی های پاسخگو یکی از روندهلیی است که در ایجاد تجربه جدید کاربری در مشتریان تأثیر بسزایی خواهد داشت. میزان دقت و کیفیت ارلئه خدمات در لین دسته از عوامل اجرلیی نسبت به کاربران انسانی به‌شدت بالاتر است. حال آنکه کاربردهای ربات‌های پشتیبان در حال توسعه از اائه پیشنهاد به سوی دستياران ب توائلیی رفع مشکل با ارائه خدمات بانکی تغییر کرده است. در آینده نه‌چندان دور ره ان بانک خدمات پیشخوان بانک را ‎a‏ خواهد داد. ‎

صفحه 21:
ارائه خدمات اختصاصی یکی از دستاوردهای ویژه‌ای است که بهره‌گیری از هوش مصنوعی آن را ممکن خواهد ساخت. بدون تردید هر فرد با علایق, خواسته‌ها و حالات روحی خاصی در مقاطع زمانی گوناگون روبه‌روست. این مشخصات در کنار عادات رفتاری مشتری به الگوریتم‌های یادگیرنده هوش مصنوعی اجازه خواهد داد تا به تناسب وضعیت مشتری محصولات و خدمات متحصربه‌فرد مشتری را پيشنهاد و ارائه دهد. لین اختصاصی سازی در تمامی سطوح از نوع و رایط کاربری خدمات تا زمان ارائه خدمت گسترده خواهد بود.

صفحه 22:
‎٩‏ راهکاری مقرون‌به صرفه آنچه بانکداری تعاملی به بانک‌ها می‌بخشد. قابلیت استفاده از تمام گرایش‌ها نظیر برنام‌های پیام‌رسان. رابطهای کاربری تعاملی, هوش مصنوعی. بزرگ داده‌ها و ترکیب آنها به روشی هوشمندانه است. چنین رویکردی را می‌توان راهکاری بسیار مقرون‌به‌صرفه برای ارلئه تعاملات خودکار و دیجیتال دانست. از همه مهم‌تر. حاشیه اطمینان بانک‌ها از انتظارات و نیازهای مشتریان را چه برای موافقان دیجیتال و جه ‏برای مخالفان آن توسعه می‌دهد.

صفحه 23:
۶۰ احراز هویت مشتریان روند روبه رشد بهره‌گیری از روش‌های بیومتریک و رفتاری برای شناسایی مشتریان پاعث شده تا بانک‌ها نیمه سمت بهره‌گبری از لین فتاوری حرکت کنند. این روش‌ها به بنک‌ها کمک خواهد کرد تا روند احراز هویت مشتریان را از طرق جديد به انجام رسانده و سطح دقت و روش‌های شناسایی را تا حد زیادی بهبود دهند. لين روشها نهتنهابه مشخصات مشتری؛ بلکه به رفتارهای ایشان منکی بوده و احتمال سوءاستفاده از هویت مشتریان را به حداقل خواهند رساند.

صفحه 24:
۱ کشف تقلب و جلوگیری از پول‌شوبی روش‌های کشف تقلب مبتنی بر هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌های شناسایی رفتار مشتریان و الکوهای رفتاری کمک خواهد کرد تا شناسایی رفتارهای مشکوک مشتریان به‌سادگی صورت گیرد. هوش مصنوعی با استفاده از ابزارهای اطلاعاتی و پانک‌های اطلاعاتی در دسترس. امکان جست‌وجو و پیگیری متلبع مالی و گردش مالی را در اختیار بانک‌ها و نظام مالی قرار خواهد داد تا از فرایندهای غیرقانونی چون پول‌شوبی جلوگیری کند. همان كونه كله موبيديد تراكشن ‎ee ee‏ بانكدارى. بانكدارى تعاملى نقش اساسى را ايقا م ىكند و اين امر اهميت ارتباط و مشتریان را گوشزد کرده و به عبارت دیگر بانک‌ها و شركتهايى كه فاقد سفارشی‌سازی محصولات و خدمات مطابق با نیازهای مشتریان بر اساس هوش مصنوعی هستند. از دور رقابت‌ها حذف خواهند شد.

صفحه 25:
۲ ربات‌های گفت‌وگوکننده. محبوب‌ترین رابطان بانکداری تعاملی اولین قدم در استراتزی بانکداری تعاملی چت‌بات‌ها و دستیارهای صوتی هستند. این عوامل هوشمند همزمان با پیشرفت پردازش‌های زبان طبیعیء قابلیت‌های سخنوری و تشخیص موضوع و دسترسی به حجم انبوهی از داده‌های زمان حقیقی رشد می‌کنند. بسیاری از پیا‌رسان‌های محبوب. چتیات‌ها را پذیرفته‌ند. از زمانی که چت‌بات‌ها تکثیر شده‌انده این برنامه‌ها به جزئی از زندگی روزمره کاربران تبدیل شده‌اند. چتبات به منزله نقطه آغازین مسیر دستیایی به کانال‌های تعاملی است و نبلید با مقصد و هدف اشتباه گرفته شود. در حال حاضر بیش از ۳۳ هزارربات در پیا‌رسان فیس‌بوک وجود دارد که برای پشتیبانی خودکار کاربران. راهنمای تجارت الکترونیک و دیگر تجارب تعاملی ارائه شده‌اند.

صفحه 26:
۳ تعامل از طریق پیام‌رسان‌ها در سال ۱۹۶۷ مایه دنبال توسعه دستگاه‌های خودپرداز بودیم و لین دستگاه‌ها نيزبه نوبه خود فتاوری بسیار بزرگی محسوب می‌شدند. اما ما از لین دوره گذر کردیم. به سمت تلفن بانک‌هاء بانکداری آنلاین و بانکداری موبایلی حرکت کردیم, به اندازه کافی پیشرفت کردیم و با اشباع مواجه شدیم. از سال ۲۰۱۷ تاکنون با اصطلاح بانکداری تعاملی مواجه شدیم که هدف لن تعامل با مشتری و خودکارسازی هرچه بیشتر فعالیت‌های بانکی است.

صفحه 27:
۷ چالش‌های استفاده از هوش مصنوعی در بانکداری بسیاری از افراد نگران استفاده از هوش مصتوعی به‌طورگسترده در صنعت مالی و تجارت هستند. آن‌هم به دلیل برخی از معایب و چالش‌هایی که به دلیل کامل نیودن این فن‌آوری. احتمال وقوع آن وجود دارد

صفحه 28:
۱ کیفیت داده‌ها واضح است که فن‌آوری هوش مصنوعی وایسته یه اطلاعات است. مدل‌های آ/(هوش مصنوعی) و .1۷1 (زبان برنامه‌نویسی شرکت ]1891 برای کنترل ربات‌ها) می‌توانند. مقادیسر زیادی داده را به خود اختصاص دهند و به‌طور خودکار کارآمد عصل کنند. درست است که لین فرآیند منجر به بالا رفتن دقت می‌شود. اما منبع ورود داده‌ها بايد براساس اطلاعات مطمشن و باکیفیت طراحی شود. عدم‌تهیه داده‌های مناسب و نبودن اقدامات و فرآیندهای خاص برای بررسی از اطمینان کیفیت داده‌ها؛ به‌طوریقین یک نگرانی بزرگ در استفاده از هوش مصنوعی در صنعت مالی خواهد بود

صفحه 29:
۲ قضاوت بد رفت کنده اما هنوز نمی‌تواند قضاوت اكرجه هوش مصنوعی می‌تواند یاد بگیرد و کند.انسان‌ها در هنگام تصمیم‌گیری می‌توانند شرلیط را را در نظر گرفته و براساس آن قضاوت و عمل كنند. كارى كه 45 هركز قادر به انجام آن نیست. جایگزین شدن هوش فتارهاى سازكار انسان مىتولند باعث ايجاد مشكلات غيرمنطقى در صنعت

صفحه 30:
رات مداوم صنعت مالی باید به دنبال انتقال مفاهیم انتزاعی در مورد هوش مصنوعی از تئوری به عملی باشد. تا بتون از آن‌ها در عملیات روزمره استفاده کرد.زمانی هوش منصوعی می‌توند در صتعت مالی متمرفبر باشد که تواند ممح عملکرد لازم حود را با فن‌آورهای جدید ارتقاء دهد و بتواند عملکردی یکسان با سیستم‌های موجود و جدید. داشته باشد.

صفحه 31:
۴تعصب در داده‌ها و الگوريتم‌ها فن‌آوری هوش مصنوعی از داده‌ها تغذیه می‌کند و ما می‌دانیم که نوعی تعصب در داده‌ها وجود دار بن تعصبات یا ناشی از مجموعه داده‌های ضعیف است یا قضاوت و تعصب انسان که به‌طور رمزگذاری شده در داده‌ها به هوش مصتوعی آموزش داده می‌شود به همین خاهلر یسبار احتمال دارد صلعت مللی که از هوش مصنومی استفاده ی ای دس ار هه با با پشتوانه اخلاقی و مدیریتی در جهت عملکرد مطلوب هوش مصنوعی اقدام شود

صفحه 32:
۵ محدودیت الگوريتم‌ها الگوریتم‌های هوشمند در حل مشکلات خاص بهترین عملکرد را دارند و نمی‌توانشد. براساس داده‌ها از مسیرشان متحرف شوند. به عنوان مثال هوش مصنوعی آموزش دیده برای شناسایی فعالیت مشکوک در پرداخت نمی‌تولند دیگر حرکات مشکوک در صنعت مالی تشخیص دهد. محدود بودن الگوریتم‌های هوش مصنوعی. یکی از چالش‌های دیگر در صنعت مالی است که باید در این زمینه تغیبرات اساسی انجام گیرد واقعیت این است که همان‌طور كه هوش مصنوعی تکامل می‌یابد. چالش‌های صنعت مالی نیز تفییر خواهد کرد. بنابراین تا زمان رفع شدن چالش‌های استفاده از هوش مصنوعی در عملیات‌های مللی باید تعامل بین انسان و الگوریتم‌های ۸۸ مشخص شود و تصمیم نهایی توسط یک تحلیلگر انسانی اتخاذ شود.

صفحه 33:
۸ بانکهای خارجی پیشرو در استفاده از هوش مصنوعی به گزارش بنکر ‎Iker)‏ بانک‌های بزرگ جهان می‌پردازيم. در ادامه به نمونههای موردی بکارگیری این فناوری در

صفحه 34:
۰ بانک جی.پی.مورگان چیس بانک جی‌پی‌مورگان چیس که می‌توان آن را یکی از بنین‌گذاران اقتصاد آمریکا دانست. تمرکز ویژهای بر حوزه هوش مصنوعی دارد. این بانک بودجه فناوری خود را در سال ۹ به ۱۱.۴ میلیارد دلار رساند تا ابتکارات ویژه‌ای در این حوزه معرفی نماید. در ادامه اصلی‌ترین موارد بررسی خواهند شد.

صفحه 35:
.۸ هوشمندسازی قراردادها این بانک در فناوری هوش مصنوعی سرمایهگذاری کرده و چت‌یات قرارداد هوشمندی را معرفی کرده است که برای "تجزیه و تحلیل اسناد قانینی و استخراج نقاط و بندهای مهم داده" طراحی شده است. از آنجایی که بررسی دستی ۱۲۰۰۰ توافقنامه اعتباری تجاری سالانه به طور معمول به حدود ۰ ۳۶۰,۰۰ ساعت نیاز دارد این چت‌بات در ای می‌کند. نتایج حاصل از اجرای اولیه این فناوری یادگیری ماشینی نشان داده است که همان تعداد از اسناد در عرض چند ثانیه قابل بررسی است این فناوری پتانسیل گسترد‌ای درد و مورگان در حال کشف راه‌های دیگر برای پیاده‌سازی و استفاده از اين ابزار قدرتمند است. سرعت بخشیدن به این امر کمک و

صفحه 36:
تور فرصت‌های نوظهور ۲۰ موتور فرصت‌های نوظهور. که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. از یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی برای کمک به "شناسایی بهترین مشتر, می‌کند. اين موتور تحليلهايى براى بازار سرمايه نيز ارائه مىدهد. برای دریافت خدمات" استفاده

صفحه 37:
‎Stee 8.1.3‏ درسال ۲۰۱۶ این بانک تصمیم گرفت که رسماً چتباتی را جهت *پاسخ بد ‏درخواست‌های سرویس خدمات فناوری کارمتدان" ایجاد کند. این بانک توانست به ‎ ‏کمک این چت بات ۱۲۰۰۰۰ سرویس را در سال پاسخ دهد.

صفحه 38:
بانک آمریکا .۸۰۲ بانک آمریکاء یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات یانکی و مالی در ایالات متحده است. این بانک در زمینه پشتیبانی از کسب‌وکارهای کوچک تخصص دارد و صاحب ۳ میلیون کسب‌وکار کوچک است. بانک علاوه بر ایالات متحده در ۳۵ کشور دیگر فعالیت می‌کند. این بانک در حال آماده‌سازی برای رونمایی از محصولی است که نوآوری‌هایش را به هم پیوند می‌دهد. نام اين محصول» برنامه زندگی «است و یک درگاه دیجیتالی است که به کاربران کمک می‌کند تا در جهت اهدافی مانند خرید خانه با پس‌انداز بازنفستگی تلاش کنند. یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های تمرکز این بانک هوش مصنوعی است. این بانک در اواخر سال ۲۰۱۷ چت‌با از مارس ۰۲۰۱۹ ۶ میلیون کاربر دارد. اين با یه مشتریان در صورت تفییر عادت‌های خرج ماهیانه هشدار می‌دهد. این تحلیل با استفاده از تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی و براساس متوسط هزینه ماهیانه مشتری انجام محیوب خود. اریکا را معرفی کرد و تا ژوئن سال ۰۲۰۱۸ کلیه مشتریان بانک آمریکا توانستند برنامه اریکا را از وبسایت این شرکت دریافت کنند. اریکا امکانات زیر را فراهم می‌کند: می‌شود به مشتریان در مورد پرداخت‌هایی که مکررا باید انجام شوند. یادآوری کند و نیز بیان کند که آیا پرداخت آن‌ها در موعد مقرر انجام شده است یا خیر. پرداخت‌های مکرر را هنگامی تعداد آن‌ها زیاد باشد نشان‌دار می‌کند. این کار ممکن است با تشخیص انحراف از معیار که یک رویکرد هوش مصنوعی برای تشخیص انحراف‌ها است. انجام شود. در صورت درخواست مشتری, کارت وی را مسدود یا باز می‌کند.

صفحه 39:
۳ سیتی بانک سيتى بانك در فهرست بزركترين بانكهاى آمريكايى در مكان سوم قرر درد و در كنار جى بى موركان جيس. بانك امريكا و واز فارگوهمرع غول‌های مالیآمریکا را در اقتصاد ديجيتال شكل مىدهد. فد این باتک در بین بنک‌های جهای در رتبدی 1۱ از لحقط ماد و یی ار داد همچتین از دسته باک‌هایی است که بعنون موسههای مالى مهم از ‎Ei‏ سیستمی شناعتهمی‌شود طبی تمریته مود ههایی از لها سیستمی مهم و حبلتی هد که ورشکستگی آنها پات |یجاه یک بحران عقی شود در لقع امد و سرمایمی تسکت کل لین موسههای سل بمقدری عشیم است که تأثیری متقلبل در بخش‌های متعده مالى کشورها درد رلبه‌بندی فورچون ۵۰2 بزای سال ۲۰۱۹, سیني را در رتبدی ۲۰ فرارمی‌دهد لین بالک قدمتی بیش ار ۲۰۰ میلیون حساب, مشتری درد و در پیش از ۱۶۰ کشور جهان فعالیت میکند ايلنى قرن بيستم. براى سيتى نیز مزایای متعددی را به همراه داشت. آن‌ها که از ابتدای قرن به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های بین‌المللی با توانایی‌های مالی اوج كيرى دنياى قناورى در دهدهاى با لا شناخته مي‌شننده با استقاده از ساختارهاى هدرن ارتباطى؛ خدسات خيد رابا سرهت و قيفي بيشترى ببه مشتريان ارانه مى كردن سيتى با خدحات كوناكون هميبون سرمايةكذارى و خدمات تراكنش محلى. سرمايه كذارى شركتى و راهكارهاى مديريت سرمايه. تخصيص اعتبار. سبردهكذارى. بيمه و محصولات حوالداى. .به مناطق محروم در جهان كمك مىكند. بنياد سينى همچنین نوآوری وعرضدى محصولات و خدمات مالى جديد را نيز در مناطق تحت يوشكن اتجام می‌دهد. طبق تحقيقات. سيتى بلنك بيشتر از هر بلفك ديكرى علاقه خود رابه هوش مصنوعى اعلام كرده است. لین بانک از طریق قسمت سرمایهگذاری خود. یک شبکه جهانی از شرکت‌های غول فناوری که عرش ‎arg aS‏ اميت سایری شنه ات ‎ ‏زمايشكاه توآورى جهانى سيتى فعاليت مىكنند. را به رخ مىكشد. در سبد سرمايه كذارىهاى استارتابى اين بانك. توجه ويزداى به تجا حر مسال 7016 سردا ة كار ‎dee eee ee eS Se‏ اجعلم ماد *: در وديدة مقلياه جا كلاه برخارى ‎ee A eS ees cesta‏ كرد که دز حال همكارى استراتزيك با اين استارتاب برای ادغام نرم افزار خود در فرآیندهای کشف کلاهبرداری و پولشوبی در بانک است. ‏به طور كلى نرم افزار فيدزاى رفتار برداختهاى مشترى را در صورت انحراف از فعاليتهاى برداختى عادى مشترى. بررسى مىكند. لين انحرافات ممكن است شامل انتقالات وجوه سنگین غیرمعمول انجام معامله كلاهبردارى را در صورت وجود به تحليل كران هشدار مىدهد. ‎ ‏يا برداختهابى باشد كه در مكانى انجام شده كه مشترى مكررً به آن رجوع نمى كند. اين ترمافزار قبل

صفحه 40:
‎٩‏ شرکتهای خارجی پیشرو در استفاده از هوش مصنوعی در بانکداری ‏فناوری.به وییِه هوش مصنوعی . صنعت بانکی که در طول تاریخ در برابر تغییر مقاومت کرده است. را متحول کرده است. در اینجابه نحوه توسعه شیوه های اعطای ‎ply‏ . خدمات به مشتری . کشف تقلب و موارد دیگر توسط هوش مصنوعی اشاره می شود. ‏با وجود عقاید ضد بانکی فراوان پس از رکود اقتصادی که هنوزپابرجاست ؛ به طور معمول بلنک ها را در دو قللب مدرن و سنتی تقسیم بندی می کنند. لین مورد به وه در مورد باتک های دیجیتال ضادق است. اما نوآوری های در قللب تکنولوفی باعت شده است که همه رویکردهاً و روش های بانکداری تغببر یبنده و بارز ترین مورد در لین زمینه تقیبراتی است که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است. ‏هوش مصنوعی تمامی دفاتر "بانکی" را از همه جوانب تحت تأثیر خود قرار داده است. این بدان معناست که حتی اگر شما چیزی در مورد نحوه استفاده موسسه مالی خود از مثلاً فناوری پیچیده یادگیری ماشین که توسط بانک ها برای رهایی از پولشوبی مورد استفاده قرر میگیرد. یا به کارگیری کوهی از داده برای شناسایی ناهنجاری های مربوط به ‏کلاهبرداری. نمی دانید. احتمالاً شما حداقل با سرویس خدمات مشتری بانک ها که بر روی هوش مصنوعی اجرا می شود ارتباط برقرار کرده اید.

صفحه 41:
هوش مصنوعی تمام جنبه های مختلف بانکداری را متحول کرده است. تکنولوژی های هوش مصنوعی روند كار هاى بانكى را سريع قر. تراکنش مللی را امن تر و عملیات های درون بانکی را موثر تر کرده اد ادامه لین مطلب را مطالعه کنید تا بدانید که چگونه هوش مصنوعی دیگر کارکردهای بلنک ها را تغییر می دهد. از کمک های مللی در جهت سرمایه گذاری و وام های مصرف کننده گرفته تا امتیاز دهی به اعتبارات افراد. قراردادهای هوشمند و موارد دیگر پشتیبانی از مشتری و امور مشتری مانند صنعت نرم کننده های پارچه و صنعت فوتبال, بانک ها - یا حداقل بانک هابه عنوان فضاهای فیزیکی -به صنعت دیگری که در طول هزاره های متعدد از بین رفته ‏ اشاره می شود. در واقع ۱051016۲ 5100655لا8 به گفته . نزدیک به ۴۰ درصد از افراد این نسل از بانک ها به معنای بانک هایی که از خشت و آجر ساخته شده اند. استفاده نمی کنند. ما بانکاری دیجیتال مبتنی بر منافع مصرف کننده در واقع به ده ها سال قبل. حداقل به دهه 1۹۶۰ و با ورود دستگاه های خودپردازباز می گردد. از آن زمان . نتظارات پشتیباتی از سوی مشتری تقییر چندانی نکرده است . اما چگونگی انتظارات آّن ها از این ماجرا داستان دیگری است. هوش مصنوعی به وضوح روی این منظر تأثیر گذاشته است ‎ae‏ طوری که ربات های گفتگوی هوش مصنوعی و دستیاران صوتی اکنون در موسسات مهم مللی به عنوان یک نرم و هنجار درآمده اند. ما همچنین شاهد تاثیر هوش مصنوعی بر احراز هویت بیومتریک هستیم که برای کسانی که از بازدید های گاه و بی گاه از محیط های فیزیکی بانک ها لذت می برند. این امر به کمک روبات عاى مبتتى ی در زيربه معرفى تعدادى از بازيكرانى كه در اين زمينه تأثير گذار هستند خواهيم برداخت.

صفحه 42:
KASISTO9.1. ‏صنعت مریوطه: مکالمه هوش مصنوعی‎ ‏محل شرکت: لندن‎ https:;www.builtinnyc. comicompany/kasisto ‏وبسايت شركت:‎ Sid ‏نحوه استفاده از هوش مصنوعی توسط این شرکت: بانک های دیجیتال - که بعضاً بلنک های رقیب" یا "نک های نوین" نامیده می شوند - طی چند سال گذشته اقدام به‎ ایجاد عناوین و جذب سرمایه گذار در بخش های خاصی از جهان . به ویژه انگلستان کرده اند. آن ها هنوز در ایالات متحده مانتد سایر کشورها شکوفا نشده اند . اما 16651510 یکی از شرکت هایی است که بیشترین تلاش ها را در این زمینه انجام داده است و در ایالات متحده مستقر است. مشارکت و فعالیت اصلی 5251510 ایجاد بستر گفتگوی مبتنی بر هوض مصنوعی آ/ است که بانک ها می توانند از آن ها برای ساخت بات های گفتگو با مشتریان و مستباران مجازى استفاده كنيد لين ‎Sa ee‏ مربوط به مديريت مالى باسخكو باشد كه ساير دستياران ديجيتال سرويس دهى به مشترى- مثل بانك مركزى آمريكا 21163 سیستم - قادر به انجام آن نمی باشند. 8251560 تاكونمستيرلنهوشمصوعورا برلعجنديزمؤسسه برجسته يانكيلاز جمله بانكهيجيظ|مستقر در لمزلتمتحده عربى 883316 ‎Liv. .DBS‏ ‎Standard Chartered Bank‏ و (110 به ايمغان]ورمه لستباتكفتكوىي انكيمبتنئير 141 در لي زكشور (لمزلب4ابه مشتريازلمكانميجهد تااز طريق ‎I‏ توت نعزو اتتق اهب یرل امللی | لنجام دهند. هزینه هایمرتبط با ک ایناعتایورا از ‎ye‏ ند و در هنگاسیک» بانگ فتگو یه م شکلسرخورد میک ند لمکانسرفراری ایتیاط با یره یانسانیآن‌سانکوا فرلهم سازد.

صفحه 43:
AFFECTIVAQ.2. صنعت مربوطه: نرم افزاره هوش مصنوعی محل شرکت: والتهام. ایالت ماساچوست https:;www.builtinboston. comicompanyiaffectiva :25 5 cylyg Sid نحوه استفاده از موش مصنوعی توسط لین شرکت: 360۳67 یکی از معروف ‎clad Glut! Sk, Se Pepper . cul whe cle Shy, gayi‏ با ظاهر مهماندار است که یک تبلت در قفسه سینه خود دارد. با شروع به کار خود در سال 80۳6۲۰۲۰۱۴ فناوری هوش مصنوعی را در خود نداشت؛ تا چهار سال بعد ۰ هنگامی که دانشگاه 1۷117 در کار تحقیقلتی خود در زمینه ۸۴601372 مهارت های پیشرفته ای برای خواندن احساسات و حالات شناختی بدان افزود. پس از لین به روزرسانی ۰ 1151860 لن را در شعب بانکی - از جمله . سال گذشته . در شعبه معروف 1181361 در خیابان پنجم در نیویورک معرفی کرد. از آن زمان در نک های میامی و بورلی هیلز نیز از این فناوری استفاده شده است: :568861 در دوجه اولوظایفی کم تصدی انکیرا ب-وای) 11518 را لنجام موداد مانند لصولاوليه خوش آمدكويىهانند لمويشيه مشتريان نحوه بار کردن‌حساببلن تا[ لطاهااتک_ارتاعتلروو موارد دیگر

صفحه 44:
HOOYU9.3. صنعت مربوطه: نرم افزار محل شرکت: لندن لینک وبسایت شرکت: 6۵۳8۱ ۳۲۵5:۱۷۷۷/۷۸۵۵۱ ۱ نحوه استفاده از هوش مصنوعی توسط این شرکت: بیومتریک از دنیای فیلم ها و داستان های علمی تخیلی (مانتد اسکنر آیریس در فیلم 167 21806 راه درازی را وتکل های امنیتی در دنیای واقعی طی کرده است. احتمالا با توجه به حسگر های اثر انگشت گوشی های هوشمند. یکی از آن ها اکنون در جيب يا كيف شما قرار دارد. همزمان؛ بیومتریک هلیی مانند تشخیص چهره یا تشخیص صدابا همراه شدن با هوش مصنوعی که از حجم عظیمی از داده برای بهینه سازی احراز هویت استفاده می کند. به طرز روز افزونی هوشمند تر می شوند. مزایای آمنیتی استفاده از پبومتریک مشهود است. اما این نو آوری ها همچنین به باتک ها در زمینه ی خدمات مشتری کمک کرده است. یکی از متال های اخیر قلیل توجهه 61۷۵5 می باشد. که در ماه ژوئن امسال تبدیل به اولین بانک انگلستان شد که به مشتریان خود اجازه می دهد تنها با گرفتن یک سلفی حساب بانکی ایجاد کنند. بیومتریک های قدرت گرفته از موش مصنوعی - توسط شرکت نرم فزاری همکار یی [۲ ۳300001 - به صورت آنی (33681-1116) تصویر سلفی متقاضی را با یک باسيورت» عدر ‎ee‏ ص۰۰ این روش استاندارد عملیانی برای بلنک های دیجیتللی است که تنها از طریق تلف همراه در دسترس هستند که در سال های اخیر شکوفا شده اند. اما حضور آن در ۳:01 :50661 (منطقه بزرگ تجاری در انگلستان) نشان می دهد که کاربران به آزادی عمل حتی در فرایند عضویت علاقه دارند و وجود شعبه های فیزیکی یلک ها مورد درخواست نم علق

صفحه 45:
SIMUDYNE9.4. عنصت سرمي حتازى يفني هبيه مار محل شرکت: لندن لینک وبسایت 6۵68۱ ۱500۵0۷06 :عمط شرکت چگونه از هوش مصنوعى استفاده مى كند: انوماسيون زودتر از سابر بخش هلى بانكى به بنكدارى در حوزه سرمايه كذارى ضربه زد وبه شدت هم ضربه زد. احثملاً مشهورترین نموه نی است که در سل ‎8*٠ ۰‏ معامله كر هر ميز معاملات سهام نقدی گلدمن ساکس لیات متحده وجود دشتند. در سال ۰۲۰۱۷ تنها دو نفر باقى مانده بودند اما نتيجه كلى تغيير جنداتى تكرده است. لين شركث هزاران شفل فر حوزه مهندسى كامبيوتر اشفهکردهاست. ‏ابن تغيير همجنين به يكى ديكر از مؤسسات عظيم بانكى ‎٠‏ باركليز ( 8385618[/5 ) رسيد كه به كاركيرى فتاورى هاى يبث 5108 رائه دهتده فناورى كه إز مدل سازی مبتنی پر عامل و بادگری ماشسن استفاده می کند. الختصاص داده كه أن را يراى اجراى ميليون ها سناريو در بازار به كار مى ككيرد. ‏پترم 530011016 بهموسسات مللى اجازه مى دهد ةا تجزيه و تحليل هاى مربوط به نست هاى شكست را لنجام دهند و عواملى كه مى توانتد منجز به شكست در بازار شيند را در مقياس هاى بزرگ آزملیش كنند. مدير اجرابى شركت جاستين ليون به روزنامه فايننشال تايمز كفته كه اين شبيه سازى به بافكداران فعال در حوزه سرمایه گذاری کمک می کند تا ریسک های معروف یه 68 (حوادث کم احتمال و با تأثر بل را ‏رفته. به وبؤه هوش مصنوعي را دو برابر كرده است. لبن شركت اخيرا بودجه * ميليون دلارى را برا ‎ ‏شناسایی کنند ‏حفاظت در برابر كلا بردارى و امور فتری ‏فر حالى كه هوش مضنومى هملكرفهلى مرقبط با مشترى در باتكدارى را تغيير جهمكيرى تداده ست (خداقل نسيث به ساير صنايع خدملقي) ‎٠‏ ابه ‎lds an gy‏ به اصطلاح ارات یی( مور دفتری )وا متصول کرد مبای جلیی است که الک ها ریسگ وا مدبریت می کندد وود را از بازیگرن مخرب معفطت می جتن وف لین در بل کشف تلب + که اتکاراتی جهت مبرزه با ‎ptt‏ و ید هویت مشبری می شود و گاهی اقا این بدان معنی است كه هوش مصنوعى را در سيستم عامل هاى ضد كلاهبردارى مبتنى بر قوانين اعمال كنيد ‏اما يرغى از خلاقانه ترين وايمن ترين ‎SLi‏ جهت مقاله با جرائم بانكى. مال هلى زير ساختى هستند كه توسط شركت هابی که در زیر بان هل ‎ ‏است. اد ‎ ‎

صفحه 46:
AYASDIY.5. صنعت: هوش مصنوعی» تکنولوژی مالی محل شركت: بالو آلتوء ايالت كاليرفرنيا لينك وبسايت: /3501.0171ل/(3. الاللاالاا:كماغط نحوه استفاده از هوش مصنوعى توسط لين شركت: طبق تخمين هاى سازمان ملل . هر سال حداكثر ؟ تريليون دلار- يا ينج درصد از توليد ناخللص داخلى جهلنى- بول شويى مى شود. تعداد زياد تحقيقات همراه با بيجيدكى داده ها و اتكابه مشاركت هاى انسانى در اين تحقيقات كار ضد بول شويى ‎AML)‏ بسيار دشوار مى كند. همجنين اين كار بسيار هزينه بر است. هزينه هاى فعاليت هاى ضد بول شويى بين سال هاى ‎١١18‏ و ۲۰۱۸ بیش از ۵۰ درصد افزایش يافته ا. بستر ضد پول شویی مبتنی بر هوش مصنوعی ۸۹۷/۹501 شامل سه وجه کلیدی پیشرفته می باشد: تقسیم بندی هوشمند يا بهينه سازى فرايتد غربالكرى داده ها براى توليد کمترین تعداد مثبت کاذب؛ یک سیستم هشدار پیشرفته که به طور خودکار اولویت های مشدار آمیز را طبقه بندی می کند؛ نظارت بر معاملات پیشرفته . که از یادگیری ماشین برای شناسایی ناهنجاری های مشکوک استفاده می کند. بستر ضد پولشویی ]۸۷/۵۹1 قادر به پردازش صدها نقطه داده (به جز موارد معمول ۲۰ یا ۳۰ رده معامله) برای 560112116 کانادا و برای گروه بانکی ایتالیایبی ‎Intesa Sanpaolo‏ بود. که ظاهراً منجر به افت شدید هشدارهای مثبت کاذب شد.

صفحه 47:
SOCURE9Y.6. صنعت: هوش مصنوعی, تکنولوژی مالی محل شرکت: نیویورک https:;www builtinnyc. comicompany/socure i255 culuy Sid نحوه استفاده از هوش مصنوعی توسط لین شرکت: قابلیت "مشتری خود را بشناسید" (16/0) ضابطه ی تجاری بسیار دقیقی در لین حوزه می باشد. همچنین مطبق با قانون فدرال است. لین قانون تحت عنوان قانون پاتریوت در سال ۲۰۰۱ معرفی شده است. به اصطلاح چک های 162 شامل تعدادی از الزامات تأیید هویت است که برای جلوگیری از تأمین اعتبار بودجه تروریسم تا قاچاق مواد مخدر در نظر گرفته شده است. این اقدامات معمولاً به طور هم زمان با اقدامات مبارزه با پولشویی انجام می شوند. سيستم تأييد هويت لين شركت ‎ID + Platform‏ از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده های آنلاین . آفلاین و اجتماعی متقاضیان برای کمک به مشتریان در مواجهه با شرایط سخت گیرانه ی 02 استفاده می کند.

صفحه 48:
DATAVISOR9.7. صنعت: كلان داده ها یادگیری ماشین, کشف جعلیات محل شرکت:مانتن ویو کالیفرنی لینک وبسایت شرکت: 60۳0۱ ۵۵1۵۷150۲ :۳105:۷۷۷۷ نحوه استفاده از وش مصنوعی توسط لین شرگت: حتی اگر بیشتز بتک ها روتکل های شناسایی تقلب را جرا كندف سرقت هويت وكلاهيزدارى هتوز هم سالاتة ميلياردها دلا براى مصرف کنندگان آمریگایی زینه داد هرچه نعلب در فضای مجازی به طورفزانده ای پیچیده ر می شود (دستکاری اطلاعات هویتی از طریق پرداشت حساب , سوراستفاه از آمرس های 1 سروز ری موسسات مالی پیشتر برای کمک به هیش مصنوعی مراجعه می کند.بستر ادگیری ماشین 3088۵17150 از داد های بزرگ و به امطلاح الگوریتم های خوشه بندی در زمانواقمی برای خدنی کردن برمه و کلاهبرداری در معاملات استفاده می کند. این شرکت از ردیابی ‎٩۴‏ درصدی کشف تقلب برخوردار است و در بین مشتریان خود ۱۵ بانک برتر االات متحده را درا می باشد. یت ‎Sais ply elle‏ تک از مطالعه ای که در ماه مه توسط. ان دانشكاه بركلى با عنوان “وام دهى به مصرف کننده در دوره ى فناورى مللى " انجام شده بود لين نتيجه حاصل شد كه پیشرفت در زمینه ناوری مللی هم خبری خوب و هم خبری بد مى باشد. خبر خوب از لين بلبت كه در فرآيند وام دهى با فناورى مللى حدود يك سوم در مقايسه با فريند وام دهى معمولى كمتر در بين وام دهندكان تمليز و تبعيض قائل مى شود. خبر بد از این پایت که ن ها هنوز هم تبعيض قائل هستند(بين وام دهندكان) بنابرين در حالى كه امور بانكى لن طور كه بايد و شايد در حللت ايده لل انجام نمى شوند. هوش مصنوعى نا زمائى كه متخصصان در تنظيم دقيق الكوريتم ها كوشا باشند متعهد به افزايش اعتبار تعهدات باتكى مى باشد. فرائر از امتياز ذهى و وام دهى . هوش مصنوعى همجنين بر نحوه ارزيابى و مديريت ريسك بانك ها و نحوه ساخت و تفسير قراردادها تأثير كذاشته است.

صفحه 49:
ZESTFINANCE9.8. صنعت: هوش مصنوعی. کلان داده هاء کارنامه اعتباری محل شرکت: لس آنجلس https.wwww.builtinia comicompanyzestfinance :25 5 culo Sid نحوه استفاده از هوش مصنوعی توسط لین شرکت: رد لاینینگ (11۳1۳0 160 انکار غیرقانینی اعتبار مشتری یا وام مسکن وی به دلیل نژاد شخص, یکی از نقاط شرم آور بزرگ بعد از جنگ برای آمریکا است. اما شیوه های وام دهى غالباً در معرض تعصبات نژادی قرار می گیرند حتی اگر تبعیض آنچنان آشکار نباشد. مانند وقتی که وام های گر مدیره گوگل» داگلاس مریل, در مصاحبه ای با مجله ۳011065 گفته است که "مدل های اعتباری] ذاتا بسیار مفرضانه هستند. توانایی تصمیم گیری های مغرضانه به یک بیماری همه گیر بدل شده قیمت به طرزی ناخوشایند و نا متناسب. اقلیت ها را در طول بحران وام مسکن تحت فشار قرار دادند. موسس 2.651:۳1118106 و عضو سابق اشت ۶ نرم فزارمبتتی بر هوش مصنوعی 2650۳1118166 مدل های متصفانه تری تولید می کند. این نرم افزار ان کار را اساسا با پیین آوردن ارزش داده های اعتباری که "در طی فرآیندها آموخته است" و منجر یه تصمیمات ناعادلانه می شود انجام می دهد. بنابرلین وزن برشی از معیارهای سنتی ( که کاملاقلبل اعتماد هستند ) مانتد تمرات اعتباری كاهش مى يابد. البته. در صورت عدم نظارت . هوش مصنوعى نيز مستعد تعصب . یعنی تعصب یادگیری ماشین است. همانطور که مریل به تازگی در جلسه شهادت کمیته خدمات مللى مجلس در مورد هوش مصتوي كقت.ء "وام مستدكان غود مصرف كنددكان و امنيت و صبحت سيستم مالي ما را در صورتى كه مدل هاى يادذبرى عاشين رايد طور صيح اعتبار دهي و نطارت نكنند. در معرض خطر قرار مى دهند.

صفحه 50:
JPMORGAN CHASE9.9. صنعت: سرمایه گذاری بانکی محل شركت: نیویورک httpsywwwjpmorgan.comicountry/US/enjjpmorgan :e5 pb clog Sid ‏نحوه استفاده از هوش مصنوعی توسط لين شركت: اككر بيشنهاد كارى را يذيرفتيد . سند اجارهآپارتملنی را امضا کردید یا هر نوع قررداد دیگری را در چند سال اخیر امضا کرده‎ ‏اید . این یک فرصت خوب است که از یک بستر امضای الکترونیکی استفاده كنيد که یا هوش مصنوعی را در خود گنجانیده باشد یا در‎ آستانه انجام این کار باشد. بلنک ها نیز به لین کار رو آورده اند. 1۷]01217ل در سال ۲۰۱۶ یادگیری ماشین بدون نظارت بر اسناد قانونی داخلی خود اعمال کرد تا اقدام به جمع آوری سریع اطلاعات Were مهم و استخراج بندهای کلیدی قرار دادها نماید. لین شرکت در گزارش سالانه ۲۰۱۶ خود نوشت: "در اجرای اولیه لین فناوری . ما توانستیم ۱۵۰ مشخصه صحیح را از قرارداد اعتباری تجاری در عرض چند ثانیه استخراج کنیم که این امر در مقایسه با ۰۰ ۶ ساعت کار در سال که صرف بررسی دستی این امور می شد. می باشد.* نوآوری بعدی چه چیزی می باشد؟ قراردادهای هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی, آن ها (قرارداد های هوشمند) هنوز هم یک پیشرفت نسبتاً جدید به حساب می آیند. اما پیشرفتی که نهاد های بیشتری - مانند - 1101010332[ به دنال آن هستند در حوزه رمز ارز ها مى باشد.

صفحه 51:
FEEDZAI9.10. تفت هرشن مصسوعی ؛ارربای ریسی ‎a‏ رسک محل شركت: سنت مانتثو. كاليفرنيا https:ifeedzai.comy :25 5 culuy Sud + ‏خواهد شد‎ eee ‏عريد مر ]يدت عون عركه كا ابيه قدي‎ pls ‏از هوش مصومی درعمر پرجاخت های فوری »ایدم التقار براق #تننوية‎ el ees re ‏طور فزايندة مصرف كتتدكان التغار دارند كه وقتى جيزى را خريدارى كرده اند » بلافاسله صورت حسايدان بازتاب يايد در مين عال ؛ مجرمان سايبرى‎ می کنند تا جد؛ بين و مؤثرترين روش هاى جابجايى هويت و اطلاعات حساس اشخاص را پیدا کنند. در تلاش برای مقابله با این مسعله باتک های بیشتر و بیشتری از هوش مصنوعی برای بهبود سرعت و امنیت خود استفاده مسی کنند. شرکت قمال در حوزه دانش داده 621 را در نظر بگیرید که از یادگیری ماشین برای کمک به بانک ها در مدیریت ریسک با نظارت بر معاملات و اعلام هشدار در صورت لزوم استفاده می كند. اين شركت در اواخر سال گذشته با ‎Citibank‏ همکاری داشت و فناوری هوش مصتوعی را ارلئه داده که مراقب تغییرات مشکوک در رفتارهای مربوط به پرداخت توسط مشتری قبل از نهایی شدن آن ها است.

صفحه 52:
۰شرکتهای ایرانی فعال در زمینه هوش مصنوعی با ورود اغلب شرکتهای خارجی به عرصه هوش مصنوعی و استفاده روز افزون این تکنولوژی در اغلب صنایع و مخصوصا صنایع مالی و بانکداری. شرکتهای ایرانی هم به مرور زمان وارد این عرصه شده و تحقیقات و سرمایه گذاری خود را آغاز کرده اند. بیشتر این شرکتها در زمینه کشف جعل و تقلب فعالیت خود را انجام می دهند. از مهمترین شرکتهای فعال در این زمینه در ایران عبارتند از :

صفحه 53:
۱ داتین ولاتوری» امکان استفاده از سامانه‌های کشف فاطمه سلطانی, مدیر سامانه کشف تقلب داتین می‌گوید به‌دلیل زیرساخت‌هایی که در شبکه پرداخت بر وجود دارد و ممانعت ر تقلب خارجی با توجه به بومی بودن شبکه پرداخت. فراهم نیست. به همین خاطر داتین تلاش کرده تا همسو با محصولات مشابه خارجی گام بردارد و ورین جدید سامانه ده‌سازی کند. به گفته سلطانی لین سامانه با استفاده از انبار داده و تکنولویی کلان‌داده امکان توزیع‌پذیری کشف تقلب خود را ااخر آذرماه بصورت پایلوت در بلنک پاسادگاد و مقیاس‌پذیری حجم بالایی از داده‌های بانکی را فراهم آورده است. این سامانه با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی می‌تواند به صورت آنلاین و نیمه آنلاین گزارش تهیه کند و مانع تراكنش مشكوك. قبل از وقوع آن شود.

صفحه 54:
۲ رادین در سامانه فانوس مدلی بر اساس داده‌های تاريخى. داده‌های اخیر و انواع عوامل تاثیرگذار در روند رفتاری موجودیت‌های مختلف توسط متخصصان شرکت رادین ایجاد شده است. این مدل ورودی‌های این سامانهشامل اناع تراکنش‌ها: عملیانی و رویدادهاء با استفاده از مدل یادگیری ماشین فاصله هر موجودیت از رفتار نرمال خودش و موجودیت‌های هم خوشه خودش را محاسبه میکتد و به آنها نمره ریسک اختصاص می‌دهد. در نهلیت تصمیم می‌گیرد مواردی که بیشترین میزان ریسک را درندرابه عنوان مورد مشکوک به عنوان خروجی سامانه ارائه دهد.

صفحه 55:
۳ داده کاوان هوشمند توسن داده کاوان هوشمند توسن برای تقلب‌ها سامانه‌ای طراحی کرده است که ذی‌نفعان اصلی‌اش: واحد آی‌تی بانک‌ها خواهند بود. در توضیح این سامانه با سامانه آمده است: در لین دسته. سامانه آنلاین کار می‌کند. کاری که لين سامانه مىكند ا است كه به صورت آنلاين مانيتور مىكند. وجون به صورت آنلاین مانیور میکند. پیش‌بینی می‌کند كه قدم بعدى ممكن است به ايجاد تخلف منجر شود و همان لحظه جلوی تراکنش را می‌گیرد.

صفحه 56:
۴ هوشتل هوشتل یک ربات پاسخگوی هوشمند در مراکز تماس تلفتی است که جایگزین اپراتورهای انسانی شده وبه صورت اتوماتیک وبا استفاده از هوش مصنوعی پاسخگوی تماس های مشتریان شما خواهد بود. با کمک محصول هوشتل شرکت عامر اندیش که مبتنی بر هوش مصنوعی می باشد. می توانید بخش پشتیبلنی مشتری و ارلئه خدمات رابه روز کنید و علاوه بر کاهش چشمگیر در هزینه هاب به روز شويد.

صفحه 57:
۵ آی تی ساز تحقق دولت الکترونیک هوشمند و عدم نیازبه خرید سامانه ها و محصولات هوش مصنوعی از خارج ۰ هموره دغدغه همیشگی مجموعه شرکت های دانش بنیان در ابراتور آی تی ساز بوده و به همین متظور «احرازشو» تحت نظارت اپراتور آی‌تی‌ساز و بصورت رایگان. آماده ارائه محصولات و سامانه های خود همچون: خدمات ا تعلامی اب از ۶۰۰ وس دراك 2 دول او قوه قضائي دركاه احراز هوي آنلاي در ۱۷ ‎Regie‏ ‏امانه ویر اخت های با ديجيتال ( نتوبا 2 ‎I ela ap‏ | الكترو برات و لکتروني 9 به سازمان‌ها ۰ بانک ها و شرکت های بیمه . پرداخت یارهاء "۳۹ ها . صرافی ها . شرکت های هاستینگ و کسب وکارهای آنلاین می باشد. مهندس سیدی در ادامه با تاکید بر لین که لین سامانه ها استانداردهای جهلنی را درا می باشند ادامه دادیا توجه به نقش دلنش هوش مصنوعی و کاربردهای مختلف توانستیم امکان شخصی سازی سوییج استعلامی, درگاه احراز هویت و زیرساخت های هوش مصنوعی جهت امضای دیجیتال و بلنک دیجیتال (نشوبلنک ) را ویژه برای بلنک و شرکت های متقاضی بدون نیز به صرف وقت و هزینه فراهم آوریم لازم به ذکر است اپراتور آی‌تی‌ساز به عنوان اپرانور نامین کننده خدمات کلیه دستگاههای اجرایی دولتی, خصوصی و قوه قضاییه. پیش از اين با خدماتی همچون: ‎atl)‏ سرویسهای سامانه آنلاین سجام. سامانه احراز برخط ثنا قوه قضائیه. سامانه آنلاین احراز هویت کارگران و کارفرمایان وزارت کار. سامانه حمایتی سهام عدللت » سامانه ‏نتوبلنک (۱6۵03۲۱۷ ) ۰ سامانه همراه هوشمند (ارلثه کلیه خدمات دفاتر خدماتی بصورت آنلاین) و بسیاری از خدمات دیگر همواره در راستای تسهیل دسترسی مردم به ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 58:
۱. آینده هوش مصنوعی و بانکداری هوش مصنوعی و بانکداری نه تنها از طریق اتوماسیون شدن به یکدیگر مربوط می‌شوند بلکه استفاده از هوش مصنوعی بهافزایش امنیت و کاهش کلاهیرداری و حملات سایبری بانکی تبدیل خواهد شد و باعث ایجاد تکامل و نوآوری خواهد شد. هوش مصنوعی به بانک‌ها کمک خواهد وی انسانی و کامپیوترها در تعامل با یکدیگر و به صورت بهینه استفاده کنند تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها راندمان و بازدهی را بالاببرند. هممی لین مسائل نشان می‌دهد که آیند‌ای روشن و چشم‌اندازی وسیح در انتظار صنعت بانکداری نشسته است تابه کمک هوش مصنومی به آن دست یبد و تحقق ببخشد.

صفحه 59:
۲ نتیجه گیری با توجه‌به گسترش روز افزون تکنولوی هوش مصنوعی و استفاده از ماشین ها و ربات هانبه جای انسان در اغلب صنایع و مخصوصا صنایع مللی كه بخش اعظمی از فعالیت روزلنه انسانها در سرتاسر دنیا را شامل حی شود و دقت و سرعت نیاز ضروری لین صنایع عی باشدبه طبح آن بانکها هم که هميشه در صف اول استفاده از تکنولوژی های به روز می باشند . از این تکنولوژی استفاده می کنند. با توجه به اینکه مسائل مالی بیشتر دستخوش جعل و تقلب و کلاهبرداری می باشد اغلب بانکها در اين خصوص سرمایه گذاری کرده اند و تمامی این هزینه ها قطعا برخواهد گشت و با گذشت زمان تبدیل به سود خواهد شد. هرچند بانکهای ایرلنیبه صورت جدی وارد لین عرصه نشده لند امابه زودی خواهند فهمید استفاده از هوش مصنوعی جز جدانشدنی از صنعت بانکداری خواهد بود.

صفحه 60:
۵ مراجع ).هوش مصنوعى در صنعت بالکداری از دکترمهدی شامی زنجانی (باتکداری با هوش مصنوعی از الهام خوشی Decision Tree-Based Fraud Detection Mechanism by Analyzing Uncertain Data in Banking System 0 ‘Authors Neelu Khare and P. Viswanathan ©. ويكى يديا ©. ساير سايتهاى با موضوع مرتبط بانكدارى ي هوش مصنوعى

99,000 تومان