صفحه 1:
بنام خدا
صفحه 2:
تكرش
التساز 1 قير باك 01 انس امال 1
0
۲ اب الأموزرش
در سازمانها
صفحه 3:
pati ۰ نق شآموزش در سازمانها
٠ مدل سیستمی- استراتزيك آموزش
۰ آموزش منابع انسانی در نگاه آینده
صفحه 4:
هزینه بین 50-00 میلیارد دلاره
سرانه آموزش 30 ساعت
بیشترین آموزش" صنعت حمل و فقل " ارتباطات و خدمات شهری
استفاده از اینترنت حدود 50 درصد برای آموزش
صفحه 5:
مقایسه بین پیشروان سرمایه گذاری د رآموزش و
دیگر بنگاههای اقتصادی
پیشروان سرمایه گذاری دیگر بنگاههای
در آموزش اقتصادی
۰ درصد کارکنان آموزش دیده فرصد۸+ درصده۷
٠ سرانه ساعت آموزش Neel ساعتا۲
٠ درصد از حقوق و مزايا فوصد م 3
* سرانه آموزش ه رکارمند شلار ۱:۶ دلار 7۷۷
٠ درصد كاربرد تکنولوژی در یادگیری دوصدها خوصدة
صفحه 6:
هزینه آموزش ( کشورهای صنحتی جهان)
اروپا 3 درصد حقوق و مزایا ی کا رکنان
آمریکا 2 درصد حقوق و مزابای کا رکنان
ol 4092/1 حقوق و مزابای
کارکنان
صفحه 7:
عدم ارائه دانش و
رش
esa
2
ارزش افزوده
بر دانش
صفحه 8:
تغییرنقش آموزش در سازمانها
تمرکز بر یاددهی دانش و مهارتهای شغلی
تمر کز بر نیازهای سازمانی
کاربرد آموزش برای تولید و تسهیم دانش
صفحه 9:
نگرش سیستمی - استراتژيك به آموزش
نگرش سيستمي Systems View
تعامل بین عناصر و فعالیت های آموزشی
تعامل بین نظام آموزش با دیگر نظامهای منابع انسانی
جهت گیری استراتژيك Strategic Direction
آموزش در راستای تحقق ماموریت و اهداف سازمانی
صفحه 10:
“ تمرکز آموزش بر انتصاب يا تغيير تال
شفل سازماني
* عدم توجه مدیران عالی به آموزش | . ; اش اد
" تعامل بین برنامه ریزی آموزشی با برنامه
۰ آموزش مدیریت در سطوح پائین ۰ |ریزی- عملیاتی
٠ برقراری ارتباط بين نظام آموزش و دیگر
نظامهای منابع انسانی
ارزشیابی جامع و مستمر و ارائه بازخورد
٠ عدم پیوند بین آموزش و اهداف سازمانی
عدم بيوند بين آموزش و ديكر نظام هاي
مدیریتی
صفحه 11:
۳
2
نظام جذب و استخدام
TP PP آمورشي در سارمان
ree eee
=o
nie a
دپ
0۳1
1
1
ارائه آموزشي
هه مق
رويكرد آمورشي | تمركز امورشي | نوع سازماتدهي أجه-
a
a
‘
Sg
ارزشيابى اموزشى
|
صفحه 12:
مولفه های اساسی مدل
الف: سیاست گذاری وتدوین استراتژ یآموزشي
Policy Making
ب: برنامه ریزی و اجرا
Planning & Implementation
ج: ارزشیاب یآموزشی
Evaluation
صفحه 13:
ماموریت و اهداف
صفحه 14:
استراتیهای آموزشی
* رویکرد آموزشی
شغل - محور
سازمان- محور
"" دانشگر- محور
* تمرکز آموزش
نوع و ماهیت آموزشها
تمرکز بر نوع فراگیران ( مدیران" کارشناسان و...)
* نوع سازماندهی
دانشکده ای Faculty
مشتری- محور Customer
ماتریسی Matrix
دانشگاه اختصاصی بنگاه Corporate university
مجازی . " Virtual
صفحه 15:
مدلهای سازماندهی آموزش
۸-مدل دانشکده ای Faculty model
آموزش فروش| آموزش مدیریت || آموزش ایمنی آموزش کیفیت
مدير آموزش
صفحه 16:
1۶-مدل مشتری(بر مبنای مشتر Customer mod@b
کارکرد های سازمانی
صفحه 17:
Matrix model »مد لماتریسی
کار کرد های سازمانی
صفحه 18:
1۲-مدل دانشگاه اختصاصی بنگاهها
‘orporate university model
:[-مدل مجازی
Virtual model
صفحه 19:
برنامه ریزی و اجرا
مدل سیستمی طراحی آموزشی
—
0
۳
الرنشيابى برنافة اجمراى ببرنامه (ارائه آموزش (
ca
صفحه 20:
کنر مرچ
صفحه 21:
دو یادگیری کسب دانش" مهارت" نگرش
سه رفتار بهبود عملکرد در شغل
چهار at بهبود عملکرد سازمانی
صفحه 22:
طرح ارزشیابی «پجسو) مسهرلس6)
" ارزیابی بعد از آموزش ]0165
ارزیابی قبل و بعد از آموزش/۲۲65 ۳۳۵۲۵5۲/05
* ارزیابی قبل و بعد از آموزش با گروه مقایسه ۰ Pretest/Posttest With
Comparison Group
Time Series, ib) سریهای ۰
صفحه 23:
بازكشت مسرماي هكذارى د رآموزش
بررسی مینران هنرینه های آموزش در مقایسه بافواید وبهرء های آن
Cost-Benefit Analysis
:فراين دكار
=f جم عآورى داده ها
۲ آزمون قبل و بعد ا زآموزش
۳- تجزیه وتحلیل چند متغیسی
=t محاسبه 1601
صفحه 24:
آموزش منابع انسانی در نگاه آینده
ربرد فن آورى نوين Jew technology
rtual work arrangement , رن 1 لهای کاری
1tellectual capital
9۹ ره و کاربری سرمایه فکری
اد سازمانهای مجازی | ‘tual training organization,
رکز بر نیازهای کسب و کار usiness strategy
سعه مشارکت وخرید خدمت Jutsourcing