کسب و کار

هفت بعد فرهنگ - seven dimensions of culture

صفحه 1:
seven dimensions of culture

صفحه 2:
ارتباطات و مهارت متوس : ط هفت بعد فرهنگ

صفحه 3:
در سال 1998, مشاوران مدیریت؛ ترومپنار و همپدن ترتر, مدل «هفت بعد فرهنگ» خود را برای توضیح تفاوت‌های فرهتگی ملی در سازمان‌ها منتشر گردند و تتقان دادند که چگونه مدیریت لین تقاوت‌ها در یک محیط کسب و کار ناهمگون برای مدیران بین‌المللی, چالشی عمده است. ترومپنار و همپدن ترنر داده‌هایی را در طول ده سال گردآوری کردند که از روشی با تکیه بر دریافت معضلات پاسخگویان و با نگرش‌های مقایسه‌ای آنان بدست آمده بود. هر معضل شامل دو گزینه بود که به عنوان شاخصی برای نگرش‌ها و ارزش‌های اساسی تفسیر شده بود. پرسشنامه‌ها به بیش از 15000 مدیر در 28 کشور دنا ارسال شد. و حداقل 500 پاسخ قابل استفاده شد, که هر دو نویسنده را برای اثبات تمایز میان فرهنگ‌های ملی کمک نمود. دو مشاور هفت فرآیند فرموله‌شده به هم پیوسته را در ارتباط با معضلات مشخص نمودند. یک فرهنگ خود را از دیگر فرهنگ‌ها با ترجیح یک بعد زنجیره معضل مشخص می‌کند. هفت بعد جهانی فرهنگ عبارت اند از: 1-عمومیت در مقابل کثرت‌گرایی «کدام یک مهم‌تر است, قوانین یا روابط؟» درجه اهمیت یک فرهنگ اختصاص به قانون دارد یا روابط شخصی. در یک فرهنگ عمومی, مردم در اين اعتقاد که قواعد کلی, كدهاء ارزشها و ‎ee‏ بر نیازها و ادعاهای دوستانه و دیگر رولبط تقدم دارد, با هم مشترک هستند. در یک فرهد «كرايى؛ مردم به قرهنك به عنوان موضوع دوستى انسانى و روابط صميمى مى نكرند. در حالی‌که ‎asia‏ فرهنک کرت گرا وخ بارد قها برای اه چگ له مردم تن را > دیگران بازگو کنند. تدوین می‌شود. 2-فردگرایی در مقابل اجتماع‌گرایی «آیا ما به عنوان یک گروه عمل می‌کنیم یا یک فرد؟» درجه‌ای که مردم به عملکرد خودشان را بیشتر در قالب یک اجتماع یا افراد می‌بینند. در یک فرهنگ اصولاً انفرادی, مردم افراد را قبل از اجتماع قرار می‌دهند. این بدان معنی است که شادی‌ها تحقق و رفاه فردی غلبه دارد و مردم بیشتر به ابتکارات خود پرداخته از خود مراقبت می‌کنند. در یک فرهنگ اصولا اجتماعی, مردم اجتماع را قبل از افراد قرار می‌دهند. بنابرانن. عمل نمودن در مسیرهایی در جهت خدمت به جامعه مسئولیت افراد است. در عمل بنابراین, نیازهای فردی بصورت خودکار در نظر گرفته شده است. 3-خاص در مقابل گسترده «تا چه حد درگیر هستیم؟» درجه‌ای که مسئولیت‌پذیری به صورت خاص در نظر گرفته می‌شود و با بصورت گسترده پذیرفته می‌شود.

صفحه 4:
در یک فرهنگ خاص, مردم ابتدا عناصر را به صورت جداگانه تحلیل می‌کنند و سپس آنها را در کنار هم قار مدهنة كل ار مجموخ أجزا بنست مىايد. رتذكى مردم بر اين اساس تقسيم توي ليده و د جزء خاص در یک زمان می‌تواند وارد شود. تعاملات ميان مردم به تعریف شده است. افراد خاص ‎lea ipa as oe‏ رها و قراردادها مس بت برهگ کرش تور ار کل درو کرد له عاد ری ار ید کل گاه که تام تعاس بیط نا كديكر كسيد رویط بان اس عناصر فردی مهم‌تر است. .. _ 4-عاطفه در مقابل بی‌طرفی «آیا ما احساسات خود را نشان می‌دهیم؟» درجه‌ای که افراد احساسات خود را نشان می‌دهند. در یک فرهنگ تاثیرگذار, مردم احساسات خود را نشان دارند و عقیده‌ای به ضرورت مخفی نمودن احساسات وجود ندارد. با این حال, در یک فرهنگ خنثی, مردم آموخته‌اند که احساسات خود را آشکارا بروز ندهند. درجه‌ای که احساسات بروز پیدا می‌کند باید حداقل شود. در حالی که احساسات وجود دارد, آنها کنترل می‌شوز 5-هدایت درونی در مقابل هدایت بیرونی 0 ما محیط را کنترل می‌کنيم یا محیط ما را؟» درجه‌ای که افراد بر آن باورند که محیط می‌تواند کنترل شود در مقابل اعتقاد به اینکه محیط آنان را کنترل می‌کند. در یک فرهنگ هدایت درونی, مردم دیدگاه مکانیکی به طبیعت دارند؛ طبیعت پیچیده است اما می‌تواند با تخصص مناسب مهار شود. مردم بر اين عقیده اند که انسان‌ها می‌توانند بر طبیعت غلبه کنند. اگر آنها تلاش کنند. در یک فرهنگ هدایت بیرونی, مردم دیدگاه ارگانیک به طبیعت دارند. انسان به عنوان یکی از نیروهای طبیعت درنظر گرفته می‌شود و بنابراین باید در هماهنگی با محیط زندگی کند. بنابراین مردم خود را با شرايط خارجى وفق مىدهند. 7 6-وضعيت كسبشده در مقابل وضعيت نسبت داده شده «آيا ما خودمان را در مورد وضعيت كسب شده ثابت مئنماييم يا آنجه به ما داده شده است؟» درجداى كه افراد تمايل دارند خودشان را در مورد وضعيت كسبشده ثابت نمايند در مقابل وضعيتى كه به سادكى به آنها داده شده است. در یک فرهنگ با وضعیت کسب‌شده. مردم وضعیت خود را حاصل آنچه که آنها انجام داده‌اند می‌دانند. وضعیت کسب‌شده بايد بارها و بارها ثابت شود و بر همین اساس وضعیت داده خواهد شد. در یک فرهنگ با وضعیت نسبت‌داده شده, مردم ‎curing‏ خود را ناشی از تولد. سن. جنس یا ثروت می‌دانند. در اینجا وضعیت پر اساس دستاورد نیست بلکه بر پایه بودن شخص مطایقت دارد. 7-زمان متوللی در مقابل هم‌زمانی «آیا ما یک کار را در یک زمان انجام می‌دهیم و یا چندین کار را در یک زمان؟»

صفحه 5:
درچه‌ای که افراد یک کار را در یک زمان انجام می‌دهند در مقابل چندین کار در یک زمان. فرهنگ‌ها در واکنش خود نسبت به زمان توسعه یافته اند. زمان‌محوری دو جنبه دارد: فرهنگ‌هایی که نسبیت در آنها آهمیت دارد, برای تشکیل دادن زمان, گذشته, حال, آینده و رویکردشان را در نظر می‌گیرند. در یک فرهنگ متوالی, مردم بصورت متوالی زمان را تشکیل می‌دهند و در هر زمان یک کار انجام می‌دهند. در یک فرهنگ همزمانی, مردم چندین کار را در یک زمان انجام می‌دهند. با این اعتقاد که زمان انعطاف‌پذیر و ناملموس است. فرهنگ‌های گذشته‌گرا فرهنگی که با محوریت نگاه به گذشته, آینده را تکرار حوادث و تجارب گذشته می‌داند. ویژگی‌ها عبارت‌اند از: احترام به نياکان و وقایع تاریخی انبوه. فرهنگ‌های حاضرگرا فرهنگی که در درجه اول بوسیله حال حاضر هدایت شده و ارزش فراوانی برای گذشته یا آینده قایل نیست. در عوض, آفراد بوسیله تقاضاهای روزانه در زندگی روزمره هر کس هدایت می‌شوند. فرهنگ‌های آینده‌گرا فرهنگی که بر چشم‌اندازهای آینده متمرکز بوده و به گذشته به عنوان مرجعی برای حوادث آینده نگاه نمی‌کنند. برنامه‌ریزی یک فعالیت عمده در مین اقراد این فرهنگ است. هر یک از هفت معضل به مدیران برای درک بهتر طرف دیگر کمک می‌کند, به عنوان مثال هنگام تلاش برای ایجاد پروژه‌های فراملی يا ادغام کار. درک بهتر تعداد سوء‌تفاهم‌ها و تضادی فرهنگی را کاهش می‌دهد و بنابراین هزینه‌های هماهنگی کاهش می‌یابد. مدل به فروشندگان کمک می‌کند تا بفهمتد که مشتریان در کشورهای مختلف چه رفتارهای متفاوتی در قبال محصولی یکسان دارند.

صفحه 6:
Hofstede's Cultural Dimensions ‏فرهتكى هافستد‎ olul > اين ابزار راجع به تفاوت‌های فرهنگی ملی و اينکه چگونه می‌توان آنها را اندازه گرفت, صحبت می‌کند. اين تحقیق نشان داد که تفاوتهای فرهنگی مهم هستند و تفاوت‌های فرهنگی پذیرفتهشده می‌تواند منجر به مزیت رقابتی صنایع متحد و جهانی شود. این مدل به کارکنانی که با تضادهای فرهنگی مواجه‌اند یک ابزار/ مفهوم برای درک بهتر مجموعه ارزش‌ها و رفتارها ارائه می‌دهد. این ق نشان داد که روش و کاری که در از دنیا اجرا می‌شود. متفاوت از روشی | که در جای دیگر اجرا می‌گردد. فرهنگ جنبه مهمی از کسب و کار بین‌المللی است. برای نمونه, یک انبار دفتری یاد می‌گیرد که ژاپنی‌ها تمایل ندارند که تقاضایشان را از فروشگاه‌های بزرگی که پیشنهاد تخفیف می‌دهند, بخرند. ژاینی‌ها ترجيح می‌دهند که خدمات فروشگاه‌ها شخصی باشند و حاضرند که پول بیشتری نیز بیردازند. این مدل در شناسایی تاثیر ویژگی‌های شخصی بر رفتار ناموقق بوده است. اين مدل تفاوت ميان فرهنگ‌های متمایز را ارائه می‌دهد, اما توصیه‌ای در مورد چگونگی کار کردن با فرهنگی خاص فراهم نمی کند. هیچ تضمینی وجود ندارد که این هفت معضل کامل باشند و اضافه نگردد. ترومپنار و دیگران مانند هافستد تاکید کردند که شرکت‌ها پاید تفاوت بین فرهنگ‌ها را به رسمیت بشناسند. با این حال, نویسندگان دیگر از جمله اهما (مرز جهانی) و لویت (جهانی شدن بازارها و ...) استدلال می‌کنند که مرزهاى ملى كاهش يافته است: و ‎qual‏ كه به جهان بايد به عنوان يى كل نكريسته شود و جهان از کشورهای مختلف با فرهنگ‌های مختلف ساخته نشده است. این مدل به شرکت‌ها و سازمان‌هایی که قصد شرکت در بازار بین‌المللی و یا فعالیت در دیگر کشورها را دارند, کمک می‌کند تا با شناخت تفاوت‌های فرهنگی موجود در جهت کاهش هزینه‌های ارتباطی و سوءتفاهم‌های فرهنگی برای داشتن حضوری موثر تلاش نمایند. اگرچه توصیه خاصی در مورد فرهنگ‌های خاص آرائه نمی‌دهد. اين مدل به کارکنانی که با تضادهای فرهنگی مواجه‌اند یک ابزار/ مفهوم برای درک بهتر مجموعه ارزش‌ها و رفتارها ارائه می‌دهد.

صفحه 7:
منابع مورد ‎SII AK‏ ‎KK‏ ‏و ‏يي

صفحه 8:
یرای کسی اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی تولز مراجعه ‎takes‏ MGK

رایگان