صفحه 1:
همسوسازی سطوح استراتژی: روشی موثر در پیاده سازی استراتژی چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک ۶ و ۲۷ دیماه ۱۳۸۸

صفحه 2:
سیاست‌نامة خواجه نظام‌الملك نهادن کتاب: سپاس خدای را - عُروَجّل- که آفریدگار زمین و آسمان است و شناسنده آشکار و نهان است و آمرزندة گناهان است؛ و درود بر رسول او محمّد (ص) که بهترین پینامبران است گزیدة خدای فرقان است و شفیع امتان است و بر یاران و عترت او اجمعین. # گویند عبدالهبن عمرالخطاب - رضی الم علهما - در بیرون رفتن پدرش از ایين جهان وی را پرسید که: «ای پدرا تو را کی ببینم؟» گفت: «بدان جهان.» گفت: «زودتر می‌خواهم.» گفت: #شب اول يا شب دوم يا شب سوم مرا در خواب بینی» پس دوازده سال برآمد و او را در خواب ندید. پس از دوازده سال او را به خوب دیده گفت: هیا پدرا نگفته بودی که پس از سه شب تو را بینم؟» گفت: «مشغول بودم, که در سوا بغداد پلی ویران شده بود و گماشتها تیمار آن نداشته بودند و گوسفندی را در آن پل دست به سوراخی فرو شد و بشکست, تا اکنون جواب می‌دادم» ۱-ده‌ها و تواحی اطراف شهر ۲- گماشتگان, عاملان, کارگزاران

صفحه 3:
~~ a رو مر Business

صفحه 4:
جكونه مى توان كارآيى را افزايش داد؟ جكونه مى توان مزيت رقابتى ايجاد كرد؟

صفحه 5:
Corporate Directional Strategies Creer ‏سین‎ Broke Aortamtd row ‏سس‎ ‏ع0‎ ‏لین‎ ‎+ Revewhord ۳ ‏امس‎ ‎Pawel Procerd tk ‏دایم ون‎ @e Oberg oa ‏مه‎ 9 ‏لاله‎ Prentice Hall, 2000 Chapter 6

صفحه 6:

صفحه 7:

صفحه 8:
Porter’: , competitive, business strategies ۶ Two generic competitive strategies: __ leadership, or Differentiation, Comorday should choose one ofthem, ‏ا‎ ‎"|| is doomed to below average performance. ۰ 111686 216 ۰ ‏ا‎ ۰ 96081185۵ ۲ could be pursued by any type or size of business firm, even by not-for-profit organizations,

صفحه 9:
Source: Reprinted with permission of The Free Press, an imprint of Simon & Schuster, from The ‘Competitive Advantage of Nations by Michael E. Porter, p. 39. Copyright © 1990 by Michael E. Porter. Porter’s Generic Competitive = wotrategies Chapter 5 تساه Ove Pome Prentice Hall, 2000 ‎Crore‏ مه ‎ ‎ ‎

صفحه 10:
WHAT BUSINES? laximinizing Resource productivity. (Creating distinctive Competence competitive advantage

صفحه 11:
Functional strategy * Functional strategy is the approach a functional area takes to achieve corporate and business unit objectives and strategies by maximizing resource productivity. + It is concerned with developing and nurturing a distinctive competence to provide a company or business unit with a competitive advantage.

صفحه 12:
HRM Strategies (Examples) * Large number of low skilled low paid employees. + Skilled employees with high pay. ٠ Part-time temporary employees. + Divers workforce, can be a competitive advantage.

صفحه 13:
مدل (9)09©70) كه ارتباط بين استراتزى منابع انسانى و استراتؤيهاى عمومى كسب و كاراتمايز. تمركز و رهبری هزينه) را نشان مى دهد داراى شش مولفه استراتذى منابع انسانى. حات") های منابع انسانی: نتایج منابع أنسانى؛ نتايج رفتارى. نتايج عملكردى و نتايج مالى است استراتژی کسب و کار تمایززخلافیت) (ADS هزینه(کاهش هزینه) Practi & ce طراحی شفل ‎eye‏ وضعیت و نتایج منابع انسانی تمهد انعطاف پذیری نتایج عملکردی افزایش: بهره وری نتایج مالی سود ROL

صفحه 14:
مزاياى مدل بوص 6©: * ترسيم واضحى از مولفه هاى مديريت منابع انسانى و دسته بندى ورودى ها و خروجى ها به نمايش ميكذارد معايب مدل بص 8: * این مدل عیعتی بر کارکنان بوده و دن مواقتی که رشد بلند مدت موسسه مورد نظر يوه و يرداخت براساس عملكرد خاصى صورت كيرد. نقش اتحاديه كاركرى زير سوال ميرود * ارقياط بين مدیریت سنایع اتسانی و عملکرد بیان شده اما نوم عملکرد مشخص نیسته برای مقال سملوم يست عملکرد مورد نظر در سطح فرد. گروه یا سازمان است؟ * عدم وجود ارتباط بین کلیه سقتع:() های منابع انسانی و هر یک از استراتٍی های رقابتی

صفحه 15:
مدل پیشنهادی: ارتباط بین استراتژی کسب و کار منتخب و استراتژی منابع انسانی زمانی برقرار میشود که این استراتژی از طریق ‎ales cle Proctor‏ انسانی پیاده سازی شود. برای برقراری ارتباط میان استراتژی کسب و کار و استراتژی وظيفه ای از الزام استراتژیک(محل تلاقی استراتژی کسب و کار و قص) منابع انسانی) استفاده می شود. برقراری ارتباط بين استراتژی های سطوح کسب و کار و منابع انسانی, قویا به پیاده سازی الزامات استراتژیک بستگی دارد. ار هر الزام استراتژیک یرای پیاده سازی نیاز به ابزاری دارد که باید با کسب و کار نیز متناسب باشد. در اين رابطه میتوان دو ابزار مهم معرفی نمود: اولین ابزار جهت پیاده سازی, فرآیندهای کسب و کار است که در بخش های مختلف کسب و كار جريان دارد. دومين ابزار براى بياده سازى الزام استراتزيك. پروژه است.پروژه زمانی تعریف ميشود كه الزام استراتزيك نتواند از طريق فرآيندهاى جارى در سازمان يياده سازى شود.

صفحه 16:
استراتژی و کار ‎Practice‏ ‏های منابع انسانی برنامه ریزی و جذب ارزيابى آموزش و توسعه تصمیم سازى مشاركتى طراحى شفل استخدام نیروهای تخس ارزیابی مستمر پاداش های مادی وغیر مادی آموزش و توسعه تصمیم سازی از طربق گروه های تخصصی] شرح شفل هاى كافش نرخ استخدام و تاکید بر ارایی های داخلی آرزیابی عملکرد کوتاه مدت و مبتنى بر نتیجه توجه به زان فرغ دستمزد رایج در بازار توسمهاو آموزشن آندک. تصمیم سازی مبتنی بر کاهش هزینه شرح شغل های محدود مسیر شقلی محدود:

صفحه 17:
یک مثال عملی استراتژی گروه- توسعه محصول, تنوع همگون, توسعه بازار ‎Concentric Diversification, Product development, market‏ developmen ‎an |‏ شركت - تمایز در بزارهای خاص از طریق ۷/[ ‏: ۴11۷ استراتژی های جذب: نفرات کم. نخبه. گرانقیمت آموزش: آموزش های پیشرفته تخصصی در کلاس جهانی انگیزش: انگیزه های مادی و غیر مادی و تبادل مدیران و کارشناسان با همتایان خارجی .ارتقا: طراحی مسیر شغلی ارزیابی عملکرد به طور عینی. جهت شایسته سالاری یهبری‌لیجاد حس‌تسعلقبا دادناختیارلتو 0۷۷۲ و غیره ‎

صفحه 18:
آخرین پد ‎Walk your talk.‏ تدوین استراتژی ها باید جدی باشد. رت تصميم هاى مدیران (به ویژه مدیران ‎Molle‏ بايد يايبندى آنها را به شعارها و استراتزى ها اعلام و توافق شده به وضوح نشان دهد و تقویت کند. در صورتیکه یک آجز از این بنا بیرون کشیوه شود, کل بنا فرو خواهد ریخت. یعنی هیچکس شعارها و دستورالعمل های شما را جدی نخواهد گرفت. دو صد گفته چون نیم کردار نيعست . والسلام

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان