کسب و کاراقتصاد و مالیعلوم مهندسیمدیریت و رهبریمهندسی صنایع و مواد

همسویی استراتژی و عملکرد سازمان با مدیریت سبد پروژه‌ها

صفحه 1:
دکتر مهران سپهري دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتي شریف پنجمین کنفرانس بين المللی مدیریت استراتژیک و عملکرد

صفحه 2:
استراتژی و پروژه: توافق یا تضاد " استراتژی: مجموعه تصمیمات» جهت دادن به حرکات رقابتی و برنامه ریزی درازمدت سازمان * پروژه: تلاشی موقت جهت رسیدن به محصول و نتایج خاص توسط گروهی در مهلت و بودجه معین

صفحه 3:
Management by Projects ‏سازمان پروژه محور‎ ‏مدیریت پروژه محور پروژه < تغییر‎ ‏توسعه پروژه محور استراتژی - تغییر‎ کار آفربنی پروژه محور توسعه پروژه محور استراتژی پروژه محور

صفحه 4:
۳ a o 5 ‏بت‎ ‏ع8‎ ‎= ‎~ ‎aH ‎~ ‎9 ‏ك‎ ‎5 ‏بع‎ ‎ww

صفحه 5:
استراتزیکت.

صفحه 6:
Projects are not done in Vacuum

صفحه 7:
Hierarchy of Strategic Plans Manufactur & ing Plan ۱0۱۰ ‏آا تور‎ (Facilities, dividu: 1 ِ Manpower, “Brands, / ‏رز‎ ‎OS Budge Budge‏ ا ‎0 Markets) ts ts ‎Budge ‎ts ‎ ‎

صفحه 8:
Opportunities Firm’s Social Responsibility 00 I (8 Planning Process Gatherin As ress p bess. Becrica of Informatio Strengths & | Managerial Evaluation Values oF anagement|

صفحه 9:
at is the strategic role of Project Portfol Projects as Projects as Projects implementer supporter as driver ات و وه عوریه 9

صفحه 10:

صفحه 11:
eee ete 4 Price Quality Availabili Sa Features Sa Broject — | ‏سر‎ ۲ i = = at

صفحه 12:
3 ۵5 Projects Consume Resources ! coor ‏كم‎ ‎Resource ‏ها‎ = 00 _Knowledge_| _Beputation! |} | 3 | 6 | 0 |

صفحه 13:
20sing Project Priorities from Strategic Direct Priority & Specific Objectives High, Stretch Medium Low, Slack Features / Scope | © | | Time-to-Market/ Schedule » | | Defects/ Undiscovered Rework | ۰ | Resources / Cost ۰ 06

صفحه 14:
roject Portfolio is all an organization dos yo Programs | | Projects | Programs | Projects | | Other Work | | yt

صفحه 15:
It is all part of the same Project Portfolio Planning and Planning and Management Management — Management of Management of On-Going Operations ۹ Authorized Programs and Projects (recurring activities) (projectized activities) (producing value) (increasing value production capability) Organizational Resources as

صفحه 16:
Executive Strategic Strategic Portfolio: Portfolio. 1 Project and : ‘Authorized Ena Performance Program raat 1 1 Management | Management feasuromer Operations Management Operations 06

صفحه 17:
Portfolio Performance Review Identification, Categorization, Evaluation, Selection, Prioritization, Balance and Authorization of Portfolio Components Project / Program, Performance Review Vision, Mission Strategic Strategic Plan Planning Portfolio Management Project/Program Management Project /Program Management Processes Strategic | Objectives Project Programm Requests Delivering Completed Project/ Program to Operations

صفحه 18:
1۲۷۷۵-۵10 )]6 (۱ ۲ Selection Factors and weights are derived from strategic plat Enter new market Increase market share x New equipment required x [Use equipment not being ullised No increase in energy requirements No new technical expertise required [Use underutiised workforce Manage with existing personnel x [No outside consultants required x No impact on workiorce safety x [No impact on environmental issues x [Payback period < 2 years 8 [Consistent with current business __|x (Offer good customer service ‘Table 5.14: Scoring Modet 06

صفحه 19:
Trade-off of Strategic Value vs. Resources ۷ Je | > PAL Resources Allocated 6

صفحه 20:
بهینه سازی لرزش لستوتژیکت 0 90 fom ‏سوت‎ ‎eo eo ۵ ‏هوه‎ PhD Od ODD OM GOD GRD DD ‎eo‏ محدوهیت منلبع مللی سلزملن (میلیون تیملن) ‏درصد از دستیابی به اهداف استراتژیک و مللی

صفحه 21:
‎Classification‏ اب ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 22:

صفحه 23:

صفحه 24:
ical Corporate 7 1 ‏د‎ ae ia

صفحه 25:
1

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان