صفحه 1:
صفحه 2:
سازمان های
صفحه 3:
پست اتکی
\ ع ار رع و Ao
۹ ١ استفاده از يست الكترونيكى به به تنهايى براى يى درس cy
۱ ۰ کافی است و هنوز هم یک تجریه یادگیری بسیار ارزشمند
است . پست الکترونیکی از نظر منابع شبکه ای و ماشینی 1
۰ كامبيوترى ) مورد نیاز مقرون به صرفه ترین کاربست ( 5
‘ aig ews 9 ile , تجویزات JD? es ae my
5 oe ene
صفحه 4:
بحث های رشته ای
مار تاش ویکی hs ها ره و
7 خط . سیستم بحث رشته ای است که کنفرانس غیر همزمان , ..
ا cre cc Ja de cal شوند . اگر ag انواع گوتاگونی |
* از این سیستم وجود دارد اما همگی به یک سبک کار می کنند: ۲
عنوانها و زیر عنوانها تعیین می شوند و افراد پیامهای مربوط به «
عنوانهای انتخاب شده شان را پست می کنند . پیام ها نام 3
+ فرستنده , عنوان موضوع و متن پیام را شامل می شود . برای .
* خواندن پیام ا ل ۰
Sey Ren ‘ ی
صفحه 5:
bas رسع م
an 5 | \
شکل شکل کنفرانس ee
زمان واقعی 8 <
5ات که در آن
شرکت کنندگان ely های ۲
تایپ شده را با هر کسی ۰
که پیام ها را به محض ~
ارسال می بیند مبادله
صفحه 6:
We ماق ae ee. a
۰ کنفرانس slo زنده هستند که در برخی از محیط های آموزشی مورد ۱
3 استفاده قرار می گیرند . حیطه های چند کاربر و چند کاربرهدفدار به
<١ بسیاری از افراد امکان می دهند تا یک کلبه مجازی شریک شوند که
٠ x معمولا به عنوان اطاق هایی که شامل اسیایی هستند که می توان Seen
لوا راص لم كا مر Jails el Oe ee ۳
<< طریق ارسال پیام های گفتگو ( گپ زنی ) و اجرای اعمال شبیه ۰<
ee 5 شده ( مانند نشستن , ایستادن , تکان oo اوطا توس ان ۸
5 5 6ن ee oe
http:// Nes Sa
www.cuseeme.com 0 ESS poe WN
صفحه 7:
SSS ESOS SRS ۳۹
اساسا یک سیستم 0026 است که از تصاویر ویدئویی به pln Sl
= های متنی استفاده می کند. تصاویر ویدئوی ( از جمله صدا ) به
* وسیله یک دوربین دیجیتالی به کامپیوتر شخصی وصل شده است ,
ضبط می شوند . اين دوربینها نسبتا گران هستند و می توانند به هر -
کامپیوتری نصب شوند . با استفاده از نرم افزاری که از کامپیوتر و یا "
:. جداگانه بدست می ul , اتصال به یک 56۳۷6۲ که یک برنامه ۲
کنفرانس ویدئویی را راه اندازی می کند یا اتصال مستقیم به شخص ۰
دیگری که از آدرس ۲۱0 آنها برای یک جلسه ویدئویی دو نفره
| استفاده می کن(ارتباط نقطه,به نقطه.) امکان پذیر مى شود .
صفحه 8:
صفحه 9:
ا يا pel تكاليف
درسی اسر مى
صفحه 10:
7 شبیبه سازى کامپیوتری "
So در se و Sy tom) = ‘sled .
See است . در این راستا , نرم افزار های شبیه سازی بسیاری با کاربر3 .*
5 111 إن ف للد شبیه ساری بارلته ای امکان بررستی ٩
"<< و مطالعه ی سیستم ها را پا صرف حداقل زمان , هزینه وخطرات ,
با قدرتی وسیع , مشابه محیط واقعی , به راحتی فراهم می کند . با
ان بيدايش فناورى جديد در عصر اینترنت , آموزشهای مختلف در علوم
« به گونه ای که در روشهای قدیمی متداول بوده , دیگر پاسخگو *
نیست . در اینجاست که امکانات جدید کامپیوتری در خدمت آموزش
ار ی رس ار شبيه سار كافبيوتري است ۶
بسیاری از آموزشهای آزمایشگاه, بنا به دلایلی مثل کمبود مواد و
وسايل آزمايشكاهى , وقت كير بودن كار در ٠ here. بيجيده
۳ ی با ی بودن آزما
رت عملی فا ele
صفحه 11:
صفحه 12:
کامپیوتر وسیله ارتباط
الکترونیکی کامپیوتری
تابلوهای اعلانات
9 الکترونیکی
Be dt
صفحه 13:
محدودیت های کامپیوتر
هزینه ی شبکه های کامپیوتری بالا می
رود. گرچه کامپیوترهای شخصی ارزان اند
و بازار نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر
بسیار رقابتی است. با این حال هزینه
شبکه آموزشی و سیستمهای نرم افزار
راه اندازى اين شبكه ها در حال افزايش
ند.
صفحه 14:
۰ :. م4حبظ ۲۰ Se ee
یات ارت
صفحه 15:
صفحه 16:
حب اه دوه
الل coe 3 ود از a دور آینترنت بررگترین و قویترین —
.+8 . كامبيوترى دنياست و, در حال حاضر, یک میلیون و ۳۰۰ هزار کامپیوتر .
به شبکه های اینترنت وصل اند و متقابلا ۳۰ میلیون نفر در بیش از ۵۰
| کشور به شبکه های اینترنت دسترسی دارند. هر چه دانشکده ها, .
ف دا كاهها! مدارس. شركتها و افراد خصوصى(جه از طريق استفاده كج
از شبکه های منطقه ای غیر سودبر و یا اشتراک خدمات اطلاعاتی از 7"
>“ سوی شرکتهای سودیر), pitty به اینترنت وصل شوند, مرییان *
آموزش از راه دور می توانند بر فواصل زمانی و مکانی غلبه کرده و ۲ .
به دانشجويان سریعتر و راحت تر دسترسی یابند.با دسترسی به .۰
۳ اینترنت, مربیان آموزش از راه دور و دانشجویان می توانند از موارد *
خا ديل, استفادم. pales ۳
صفحه 17:
پست الکترونیکی
پست الکترونیکی نیز مانند نامه های پستی
یت مبادله ييامها و يا اطلاعات در بين
افراد استفاده میشود. به sb آنکه از
طریق خدمات پستی به ادرسهای پستی
دست یابیم. می توان با شبکه کامپیوتری از
رك ثرا ابترنت به آدرسهای
کامپیوتری دست یافت.
صفحه 18:
Bullein boards
Rosas ar رن کوش اولیه as WWW Venus
ار طریو" we Sa) رز oO oo a
تابلوهای اعلانات دسترسی یافت. مسا
از وهای اعلاات ععرمی كداز طرق
ایتترنت نمایش داده می شوند «بوزنته و ٩
لیست سرور هستند. یوزنت مجموعه
< . هزاران گروه خبری سازمان یافته می ۰
۲ باشد که همه چیز را تحت پوشش قرار
۲ می دهد از طرح های کامپیوتر فوق
العاده گرفته تا بازی به نام
bungeecord junping cord 3 >292 ~
توزیع اين امکانات از کل دنیاتا موسسات
ی ات امکان لت روز
فضای بحث و گفتگو در خصوص مباحث
مورد علاقه را برای کاربران فراهم می <
١ آورد. 9 تر : در سر تاسر
شبكه:جهانى معنلا فضاي بسيان 1
بازيافت _كسترده اطلاعات و دستر 6
جهانى به دنياى بزركى از اسناد و منايع +
وصف میشود(۴ ۱۹۹,برای مشترکین و ۰"
pe استفاده کننده های اینترنت. وسیله
7 بلا كسان شترسی ما سيار
كلف اشرت زا فراهم من أورد. نرم )
افزارهای واسطه ای جمعی شناخته شده, !
راهیابی و استفاده از ۷/۷۷۷۷ را سهل می 7
نماید. از صفات مشخصه و مهم /۷۷۷۷۷,
صفحه اصلی آن یعنی 0۳۳6۵0896 است. ۰"
هر فرد و سارمانی که از اینترنت استفاده 93
no کند می تواند page ۱۵۳۱6 ایجاد کند ,
که شامل تمام اطلاعاتی باشد که میخواهد
ارائه دهد. فرامتن ۷۵ اطلاعات را از
جاه een abn ۱11
صفحه 19:
۲ واکنش و ارسال اطلاعات از جانب مربی, سریعتر از پیام پستی دریافت می شود.
راحتی پیامها را خوانده و آنها را برای مراجعه بعدی به سهولت ذخیره می کنند. * تابلوی |
lex gals أمورش آر راه دورعاليا به ستهابى و بدون كمى و حمايت «اتشجويان ۱
عراحل یرت راطی می تسایند تكميل oll اعلانات. دانشجوان را تشويق به عمل متقابل
١ كا اجا كفاش تانبيوارف داسجويان فى توائند ييشتهادات و سوالات خود را
۲ درخصوص لاس ارانه دهند و افراد دیگر نیز در پاسخ گوبی آزادند. کنفراس همجنين می تواند در
۲ ديد اطع داین تعیر برنامه زمانی کلاسهاء دوره تعصیلات, تکالیف, گزینه ها و پاسخهاي
تکالیف و گزینه هاء استفاده شوند.»تشویق دانشجو به گفتگو با دیگر دانشجویان, هیئت علمی و
محققان. با تشویق آنها در تشکیل تابلوهای اعلانات در خصوص موضوعات مربوط به کلاس . این
ro puso pol شود.»توسعه صفحه اصلی (۳۵۳۱60896) کلاس.. صفحه اصلی می تواند
اطلاعات راجع به کلاس مانند خلاصه و رئوس مطالب, تمرینها, کتابهای مراجعات ادبی, بیوگرافی
جر را فراهم آورد هجچتین مربی می تواند وسایل اساد ارتباط با اطلاعات ۷۷/۷ که می
توانند برای دانشجویان مفید واقع شوند (مانند اطلاغات واقعی و تحقیق در خصوص بازارهای
ورزىء تغبیرات کلی آب و هوا یا مأموریتهای فضایی و همچنین ارتباط با کنابهای فهرست
انه و یا 101060036 هندانشجو را فراهم آورد. ملاحظات آه با
صفحه 20:
*تمام دانشجویان می بایست به ایترتت دسترسی داشته تا قطعا ارتباط متقابل و اک
دانشجویان با کامپیوتر و اطلاعات کامپیوتری برقرار شود. همچنین اگر دانشجو در محل 96 وا
خانه خود بدون دردسر به کامپیوتر دسترسی داشته a مایت وی بر در خواهد ۲
بود.»دانشجویان شاید هنگام فراگیری مهارتهای کامپیوتر, نرم افزارهای جدید و مهارتهای ارتباط
کامپیوتری صحیح , با مشکلاتی نیز مواجه شوند. تشخیص و رفع مشکلات کامپیوتری احتمالا
seat ار مسد ولتهاء 51و يكن حواهد ود تشكيل كتفرانس وير كلك و گفنگوادر حصوص
| خاص تسف افزاری و رم افزار می تواد در هت رفع مهکلات دامشجویان بهآنن کمک ae
٩ کند.»ممکن است برخی از دانشجویان به دلیل آشنا نبودن با تشریفات لازم. در تشکیل
کفرانتبای کامبی تری بازدر ارسال پست الکترونیکی تردید tales دانشجویان را به اشتفاده از
پست الکتروتیکی, کنفراسهای کامپیوتری, تابلوهای اعلانات الکترونیکی, ۷/۷۷۷ , در ابتدای دوره ٩٩
آموزش تشویق نمایید تا بر اين تردید غلبه کنند. تعیین حداقل تعداد ارتباطات پست الکترونیکی در
طول xe ara مشاركت فعال مى كردد.“اشتفادى از پست الکترونیکی کمک می کند مرب
شرعتر از پست معیول یا تلفن داکنس تشان دهد. معمولا پاسخ سریع, انكيره و عملكرد دانشجو :
را افرايش ميدقد ٠ هميشه باستهاى سريع؛ روش مناسبی نبستند. کتفراس کامپیوتری» موجبات
و ععل متقابل دانشجویان را فراهم می آورد. به منظور اطمینان یافتن از تداوم این روند. نقش ۲
۷ كمك لاه را بازی ofS بمتر است در ul كنفراس, باسخ به سوالات را به تأخير اندازيد ما
داتشكويان درباره پرشش به يكديكر باسخ دهند.» آشنايى با منابع در دسترس
ا#تو آنها. بخش و مسئولیتهای آموزشی است. در خصوص
slab ous مفیذاتهسترس است.. - مراجعه به اینترنت ازسوي
lyprteext
صفحه 21:
ممكن است يادكيرنده , 8
علاقه شخصى مايل به مطالعه و
بررسى عميق يى مبحث درسى
باشد. در اين حالت اينترنت اين
فرصت را به يادكيرنده ميدهد كه به
جمع آوری مطالب تکمیلی پیرامون
صفحه 22:
رفع ضعف یادگیری در یک
8 و یی یا چند بحث درسی دچار BASINS
1 در در ارت می وان این ضفف را جبران كند. - انك BPO
١ 121 دتو اد دهده .ه بايكاء اظلاعاتى و منايع فارغ از هر
cee 2 را طكررة من كيرد 3
كروههاى آموزشى دانشكاههاى مختلف را قادر مى سازد با
,656 22 3 ارتباط علمی برقرار سازند. ان گونه
ارات قارع از زهان و مكان بوده. خارج از ساعات ادارى
رک دناست تحفى مفهوم ازادى انتخاب در
هر سیستم آموزشی, بسیاری از واحدهای درسی, مشابه و
sles دن شك هاى يكرا ادر دانشكاههاى مختلف داريد: به
اين ترتيب مى توان از موضوعات و عناوین مربوطه به یک
اكد رشي كر را را ۱
. آموزش را از اين طریق تکمیل کرد. - استفادهی از اینترنت ,
به عنوان oS منبع اطلاعاتی و آموزش و یک رسانه Neel!
صفحه 23:
أ طريق اشرنت به ويه بش
الکترونیک ابا كن اس
یادگیرندگان و والدین صورت می گیرد.
هر بخش از این ارتباطات اهمیت
خاص خود را داشته, باعث ارائه
بازخوردهای آموزش, تبادل علمی و
حفظ ارتباطات انسانی می گردد. به
اين ترتيب آموزش های اینترنتی در
خلاء ارتباطات انسانی و ماشینی
نیست, بلکه در ارتباطات اینترنتی,
حتی اگر از ویدئو کنفراس استفاده
نشود, تعاملات اجتماعی وجود
صفحه 24:
LL