کامپیوتر و IT و اینترنتتجزیه و تحلیل اطلاعاتعلوم مهندسی

هوش تجاری (ارتباط بخش های مختلف BI)

صفحه 1:
خب ۱7 ارتباط بخش هاى مختلف |8 دوک تسوت ‎usiness analysts‏

صفحه 2:

صفحه 3:
خب ۱7 معرفی سازمان سازمان مورد مطالعه. سازمان بیمه می باشد. این سازمان با هدف: ۱. تنظیم ۲. تعمیم ۳. هدایت امر بیمه در ایران ۴. حمایت از بیمه‌گذاران» بیمه‌شدگان و صاحبان حقوق آنها ۵. اعمال نظارت دولت بر فعالیت‌های بیمه‌ای تشکیل شده است. #ساختار سازعان شامل حوزه رياست كل ‎٠»‏ ۴ معاونت و ۱۵ مدیریت است. cut enterprises... .,j,.. Orientation®

صفحه 4:
ein. Readiness دلایل اقتصادی دنبال نمودن اهداف کارایی سیستم کاربردی افزايش رقابت حمايت از تصميم كيرى سيستم هاى 0147© ‎See‏ ‏نیاز بهآنالیز عملیات سیستم تراکنشم دسترسی به داده های به هنگام کاهش هزینه ها ارضايت مشتريان a ee ‏ا ا‎

صفحه 5:
‎Readiness‏ سيستم 1 هماهنگ سازی پایگاه داده ‎al‏ —_— شبکه ارتباطی 7 ۱ ‎Application 5‏ 7

صفحه 6:

صفحه 7:
لیست تصمیمات مدیران مدیر امور مالی تصمیم گیری در مورد چگونگی کنترل منابع و نقدینگی #تصمیم گیری در مورد برنامه ریزی منابع و افزایش آنها #تصمیم گیری در مورد چگونگی کنترل موجودی ها و هزینه ها #مدیر فناوری اطلاعات © تصميم كيرى در مورد بررسى و شناسايى نيازمندى هاى سازمان * تصميم كيرى در مورد جكونكى طراحى سيستم هاى مورد نياز جهت رفع نيازها © تصميم كيرى در مورد تامين و نكه دارى اطلاعات و حفظ امنيت آنها

صفحه 8:
خب ۱7 Business Pressure #ناتوانی در گزینش و جذب افراد توانمند © تورم ©ناشناخته بودن انواع بيمه ها * بازاريابى #مشکلات در حوزه های خارجی- بسیاری از شرکت های بیمه ای دنی؛ بیمه اتکایی ما را قبول نمى ند * تقویت بیمه های اتکایی داخلی مشکلات موجود در حوزه سرمایه گذاری

صفحه 9:
Gap ‏©هدفمند كردن يارانه ها‎ > ‏افزايش قيمت انرى -افزايش هزينه هاى توليد -خخزايش قيمت محصولات‎ * ‏كاهش تقاضا -> كاهش سطح توليد -> كسترش بيكارى‎ ‏تورم‎ © ‏ناتوانی در گزینش و جذب افراد توانمند‎ ‏مشکلات موجود در حوزه سرمایه گذاری‎

صفحه 10:
OLAP OLTP .OLAP ‏هاء‎ ‎22۲ OLTP Bee ‏تعداد رکوردهای مورد دسترسی‎ ‏تعداد کاربران‎ اندازه پایگاه داده معیار سنجش کارکنان دانش انی تصمیم موضوع - گرا سابقه.خلاصه شده.چند بعدی.سر و خاص منظوره ویس سرا ری و کسرده. برس و جيهاى بيجيده ميليون ها ركورد هزاران كاربر گیگابایت - ترابایت ل ین تگی,سرعت و (Throughput کاربران فناوری اطلاعات عملیات روزانه کاربرد - گرا خواندن نوشتن,اندیس گذاری یا درهم سازی بر روی کلید اصلی تراکنش های ساده و کوتاه دهها رکورد صدها کاربر مگابایت - گیگابایت بازده تراکنش (سرعت و ‎(Throughput‏

ارتباط بخش های مختلف BI ارتباط بخش های مختلف (BIادامه) معرفی سازمان ‏سازمان مورد مطالعه ،سازمان بیمه می باشد. ‏ای'ن س'ازمان ب'ا هدف .1 :تنظيم .2تعميم .3هدايت ام'ر بيمه در ايران .4 حمايت از بيمه‌گذاران ،بيمه‌شدگان و ص'احبان حقوق آنها .5اعمال نظارت دولت بر فعاليت‌هاي بيمه‌اي تشکیل شده است. ‏ساختار سازمان شامل حوزه ریاست کل 4 ،معاونت و 15مدیریت است. 'ت Orientationس''از'مانب''صور'ت enterpriseا'س . Readinessس''یستم بعد نیاز دالیل اقتصادی √ دنبال نمودن اهداف کارایی سیستم کاربردی √ افزایش رقابت √ حمایت از تصمیم گیری سیستم های OLAP کثرت و تنوع مشتریان √ √ نیاز به آنالیز عملیات سیستم تراکنشی √ دسترسی به داده های به هنگام √ کاهش هزینه ها √ رضایت مشتریان √ Readinessس''یستم بعد ساختار هماهنگ سازی پایگاه داده √ شبکه ارتباطی √ تولید Application √ مولفه های سیستم کارکنان سازمان بیمه گزاران سازمان بیمه نمایندگی های بیمه گر بانک راهنمایی و رانندگی لیست تصمیمات مدیران ‏مدیر امور مالی ‏تصمیم گیری در مورد چگونگی کنترل منابع و نقدینگ'ی ‏تصمیم گیری در مورد برنامه ریزی منابع و افزایش آنها ‏تصمیم گیری در مورد چگونگی کنترل موجودی ها و هزینه ها ‏مدیر فناوری اطالعات ‏تصمیم گیری در مورد بررسی و شناسایی نیازمندی های سازمان ‏تصمیم گیری در مورد چگونگی طراحی سیستم های مورد نیاز جهت رفع نیازها ‏تصمیم گیری در مورد تامین و نگه داری اطالعات و حفظ امنیت آنها Business Pressure ‏ناتوانی در گزینش و جذب افراد توانمند ‏تورم ‏ناشناخته بودن انواع بیمه ها بازاریابی ‏مشکالت در حوزه های خارجی- بسیاری از شرکت های بیمه ای دنیا ،بیمه اتکایی ما را قبول نمی کنند. تقویت بیمه های اتکایی داخلی ‏مشکالت موجود در حوزه سرمایه گذاری Gap ‏هدفمند کردن یارانه ها افزایش قیمت محصوالت افزایش قیمت انرژی افزایش هزینه های تولید گسترش بیکاری کاهش سطح تولید کاهش تقاضا ‏تورم ‏ناتوانی در گزینش و جذب افراد توانمند ‏مشکالت موجود در حوزه سرمایه گذاری تفاوت های OLAPو OLTP پارامترهای ارزیابی ‏OLAP کارکنان دانش ‏OLTP کاربران فناوری اطالعات کارکرد پشتیبانی تصمیم عملیات روزانه طراحی پایگاه داده موضوع – گرا کاربرد – گرا داده سابقه،خالصه شده،چند بعدی،سر جمع،یکپارچه جاری،به روز،با جزئیات،رابطه ای،منفرد کاربرد خاص منظوره عملیات تکرار شونده دسترسی پویش سراسری و گسترده خواندن نوشتن،اندیس گذاری یا درهم سازی بر روی کلید اصلی واحد کاری پرس و جوهای پیچیده تراکنش های ساده و کوتاه تعداد رکوردهای مورد دسترسی میلیون ها رکورد دهها رکورد تعداد کاربران هزاران کاربر صدها کاربر اندازه پایگاه داده گیگابایت -ترابایت مگابایت – گیگابایت معیار سنجش بازده پرس و جو،پاسخ(جامعیت، همبستگی،سرعت و )Throughput بازده تراکنش (سرعت و )Throughput کاربران

51,000 تومان