تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 35 اسلايد هنر ساخت ماشینهایی که کار هایی را انجام می دهند که آن کار ها توسط انسان با فکر کردن انجام می شود مطالعه برای ساخت کامپیوتر ها برای انجام کار هایی که فعلا انسان آنها را بهتر انجام می دهد.

kingsyber098

صفحه 1:

صفحه 2:
a

صفحه 3:
گاه وآموزشکده شهید چمران اهر(مقطع کاردا

صفحه 4:

صفحه 5:
* 1,هوش مصنوعی چیست؟ ۰ 9,هدف هوش‌مصنوعی * 2,مبانی هوش مصنوعی * 10,کاربردهای هوش مصنوعی * 3,تاریخچه هوش مصنوعی * 11,شاخه های هوش مصنوعی * 4,مشاغل مرتبت با هوش مصنوعى * 12,تازه هاى هوش مصنوعی * 5,بدی و زیان های هوش مصنوعی ۰ هدف نهایی هوش مصترعي 6,خوبی ها و منفعت‌های هوش مصنوعی 7,تازه ها و کاربرد های هوش مصنوعی 5 8,تعریف هوش مصنوعی

صفحه 6:

صفحه 7:
مانند انسان عمل كردن ی ماسینهایی که کار هایی را انجام می دهند که آن کار ها توسط انسان با فکر كردن انجام مى شود ۴ سل برای سا کامپیوتر هابرای انجام کار هایی ک فا آنها را بهتر اتجام می دهد.

صفحه 8:
مانند انسان فکر کردن * *تلاش جدید و هیجان انگیز برای ساخت ماشین‌هایی متفکر و با حس کامل * **خودکار سازی فعالیت های مرتبط با تفکر انسان فعالیت هایی مثل تصمیم گیری حل مسئله یادگیری 8

صفحه 9:
عاقلانه فکر کردن * *مطالعه توانايى هاى ذهنى از طريق مدل هاى محاسباتى(م ‎٠‏ طالت محاسبانی که منجر به درک و استدلال می شود. ‎ ‎

صفحه 10:
عاقلانه‌عمل كردن * *طوری عمل کند که بهترین نتیجه را ارائه دهد. * **هوش محاسباتی مطالعه طراحی عامل های هوشمند اس

صفحه 11:
۰ ۱*فلسفه؛منطق,استدلال,ناشی شدن تفکر از مغز فیزیکی,مبانی یادگیری,زبان‌ و عقلانیت. ۲*روان شناسی:تطبیق اثر طبیعی ادراک و تاثیرآن بر محیط. * ۳*زبان شناسی:علم اراعه,گرام رنه تعایشی رسمی الگوریتم هار محاسبات؛تصمیم پدیری وتصمیم تاپذیر یال ۵*نظریه کنترل و سیبرنتیک:تحت کنترل د رآودرن محصولات مصنوعی,ثبات و پایداری,طراحی عمال بهينه. 11

صفحه 12:
۰ ۶*علوم عصبی : نحوه پردازش اطلاعات توسط مغز ۰ ۷*افتصاد * نظریه تصمیم های عفلانی , نظریه بازی ۰ ۸*مهندس کامییوتر؛ ساخت کامبیوتر های سریع

صفحه 13:
تاریخچه هوش مصنوعی ۰ 3# مک کولوج و والتر پیتز؛اراعه مدل نرون مصنوعی بیتی(دوحالته)فابل یادگیری به منظور محاسبه هر تابع قابل محاسبه. ۰ # 0 آلن تورینگ: اولین بار ديد كاملى از هوش مصنوعى را تحت عنوان, محاسبات ماشین و هوشمند, اراعه نمود ۰ #هینسکی و ادموندز: اولین کامپیوتر شبکه عصبی را طراحی کردند. ۰ 1952#آرتور سامویل:برنامه ای ساخت که یاد می گرفت بهتر از نویسنده اش بازی کند؛در نتیجه این تصویر را که کامپیوتر فقط کاری را انجام می دهد که به آن گفته شود,نقض کرد.

صفحه 14:
۰ 1956#نشست کارگروهی دورتموند؛انتخاب نام هوش مصنوعی دیوید ات محدوده بینایی روبات در جهان ۰ 1959#هربرت جلونتر؛برنامه(678)را ساخت که قضایا را با اصل موضوعات دیویدوالتز؛ سیستم بینایی و انتشار مشخص ثابت مى كرد. ‎aed‏ ‏۰ 1958#جان مك كارتى؛تعريف زبان ليسب كه بهترين زبان هوش مصنوعی شد. ۰ | پاتریک ونیستون؛نظریه ياد كيرى 1958-1973#جيمز اسلاكل؛برنامه حل مسايل انتكرالكيرى فرم بسته. تام ایوانز؛برنامه حل مشابهت های هندسی دانیل بابروز؛برنامه حل مسایل جبری 14

صفحه 15:
تاریخچه هوش مصنوعی (1973-1966) کند شدن مسیر تحقیقات هوش مصنوعی پیچیده شدن الگوریتم برنامه های جدید برنامه ترجمه متون انجام نایذیری بسیاری از مسائلی که سعی در حل ان ها بود بکارگیری بعضی محدودیتها روی ساختارهای اساسی محدودیت نمایش پرسپترون دو ورودی 1 5

صفحه 16:
(تاریخچه هوش مصنوعی) تاکنون تبدیل‌هوش‌مصنوعیبه ی ک‌صنعن980 تاکنون برگشتبه شبکه های‌عصبی1986 تا کنون هوش مصنوعیبه علم تبدیل‌میشود 987 تاکنون ظهور عالم های‌هوشمند 1995

صفحه 17:
تعداد شرکت های هوش مصنوعى و حجم سرمایه گزاری در جهان نسبت به هوش مصنوعی سرمایه گاری چین در هوش مصنوعی عفلیم است اما هتوز کاملاعقب تر از امریکاست. و توس حجم سرمايه دريافتى توسط شرك تهاى هوش مصتوعى بين سال هاى بززهز نا عزهز ‎(ee rey‏ این ]۳-۰ قراتسه | ‎PAs‏ اسيانيا | مهم سوئیس | ۲۱۰

صفحه 18:
هوش مصنوعی, شاخهای از علم کامپیوتر است و در واقع تلفیقی از سه ‎ne‏ و كرايش مطرح؛ پعنی شبکههای عصبی, سیستمهای استدلال فازی و الگوریتم تکاملی میباشد. و ای موی مصنوعی با هوش انسانی؛می توان گفت که انسان قادر ‎peste) a‏ ۱ تحلیل مسایل در جهت قضاوت و اخذ تصمیم میباشد در حالی که هوش مصنوعی مبتنی بر قوانین و رویه هایی از قبل تعبیه شده بر روی کامپیوتر میباشد. 18

صفحه 19:
نزديك نمودن رفتار و پاسخ يك سیستم کامپيوتري به الگوهايي الست که انسان براساس آنها رفتار ميكند و باسخ مودق گاه سيستم‌هايي طراحي مي‌شوند که قدرت تجزيه و تحليل آن‌ها از انسان بیشتر است. ولي باز از الگوهاي ما استفاده ار أهراف متخصصین تقط با شینهایی است که دراه Piel 5 os) cgay a; cuss pS cous ‏اكساسات بوده‎ خود آگاه باشند. اين ماشین باید توانایی تعمیم تجربیات قدیمی حود در شرايط مشابه جديد را داشتة و به اين تريب اقدام به ترش دامنه دانش و تجربیاتش کند. 19

صفحه 20:
کاربردهای هوش مصنوعی روباتهای فیلمهای علمی - تخیلی بازیهای کامپیوتری پزشکی علوم هوافضا اکتشافات تسلیحات نظامی وضع هوا شه برد ‎sl‏ شناسايى عوا ایی عوار: ‎iets Nees‏ ار 20

صفحه 21:
فناورى تشخيص فرد و دريافت اطلاعا تش توسط هوش مصنوعى در كشور جين

صفحه 22:
كاربردهاي هوش مصنوعي درعلوم پزشكي وک رورویانهای جراح که همراه با نوشیدن آ را از راه دهان به درون بدن انسان فرستاده یشوند, با کمک کنترل از راه دور, به کاوش در محيط بدن يرداخته. عکسبرداری و انجام ۶ جراحی را امکانپذیر میسازند. سیستمهای هوشمند اعلام زمان مصرف دارو 22

صفحه 23:
کاربرد هاي هوش مصنوعی در کشاورزی استفاده برای استخراج اطلاعات کشاورزی و نقشه های سطح زمین" وضعیت آبی و زراعی زمین" وضعیت جنگلها و مراتع و ... خودکار سازی سیستم های ماشینی کاشت" داشت." برداشت و عرضه محصول و کنترل كيفيت أن نظير سیستم های خودکار برداشت و بسته بندی چای و... 23

صفحه 24:
سیستم آبياري هوشمند مزارع سیستم هوشمند ‎dig lal‏ سیستمي است كد ور آن از تلاقي دو طرح در قالب یک طرح استفاده ‎te tees‏ این سستم علاو ‎DPS‏ ‏استفاده از برنامه اي که به -اي سي- آن داده ایم مزرعه را بر اساس نیاز رطويتي خاک آبياري میکند 24

صفحه 25:
کاربرد هاي اينترنتي طرا ۱ و ‎a‏ حى سيستمى در حوزه هوش مصنوعى شدند که قادر به شناسایی ارقام دست نويس, و مصورسازی داده هایی چون ریزآرایه های فعالیتهای ژنتیکی 25

صفحه 26:
کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت جهت برش قطعات مختلف" سرهم کردن و فیکس کردن قطعات داخل هم" اتصال آنها به هم . سیستم کنترل کوره ها" رباتهای مختلفی که در برشکاری ورق" اتصال و جوشکاری 26

صفحه 27:
کاربردهای هوش مصنوعی در بازیها هوش مصنوعي رویدادگرا: از معمول‌ترین نوع هوش مصنوعي ‎a‏ ‏هوش مصنوعي هدف‌گرا: از رویدادگرا مسعقل است. از نظر کاربرد هوش مصنوعی در بازی دو نوع وجود داره : بازیهای کلاسیک / شطرنج - مار - پازل و... 27 بازیهای مدرن / سیمس 2 - کانتر - جی تی ای - مکس

صفحه 28:
تشخیص صدا با هوش مصنوعی 28

صفحه 29:
شاخه ها ي هوش مصنوعي * شبکههای عصبی *پردازش زبان طبیعی " روباتيك ‎(Robotics)‏ ‏* انجام مات ‎(Game ae‏ " یادگیری ماشین 9 ‎(Machine‏ ‏* استراتژیهای تکاملی الگوریتم ژنتیک " تشخیص ‎(Speech Recognition) jlieS‏ 29 (Machine Vision) guile why *

صفحه 30:
سخرانی ربات هوشمند که با استفاده از هوش مصنوعی برنامه ریزی شده است و در همایشی که نسبت به هوش مصنوعی ترتیب داده شده سخنرانی 30

صفحه 31:
تازه هاي هوش مصنوعي آجر و ساختمانهای هوشمند لباسهای هوشمند وي هلد هوشمند وخا هدست‌های هوشمند ,2-0 کاغذ دیواری هوشمند

صفحه 32:
استفاده شرکت های موبایل سازی در دوربین گوشی های هوشمند

صفحه 33:
ساخت نوعی انسان مصنوعی است و در حقیقت, ساخت برنامه نرمافزاری که بتواند همانند انسان فکر کند. 33

صفحه 34:
منابع و نام مرجع ‎Artificial Intelligence A Modern Approach‏ نويسنده: استوارت راسل پیتر نو وگ وبسایت پروژه 34

صفحه 35:
با تشکر از استاد عزیز و دانشجویان محترم بابت 0 Ee =

39,000 تومان