صفحه 1:
صفحه 2:
Boe) Petre Ho pn Pe irte 4 nee per Tegan y
ler wets vee Vpn ewe SHEN ا Worl
تله بر من كرد و
0 ا ix, lai Siauly
دقيق و البته سريع نظم منطقى بين اجزاى يى مسثئله
۱ ا
> ol 7 quiogi |y 29> ibd it jlo yn
کرده باشیم
صفحه 3:
[۳ PCE EC
بالآبى هستند . به طوره معمول عاشق حل
مسئله هستند . در هر مسئله اى به دتباله
الگو ها و الگوریتم ها می گردند و از تجزیه
و خليل و انالير مسائل لذت من برد أبن
9
Pe encore eters
nS oe eerae,
صفحه 4:
. خوصوصيات افرادى كه دارى هوش منطقى رياضى هسيتند
eli dh a, 32 ا ل 0
كارا به اجزافة شكيلدهنده لزكجزيه مركتنة ( سندلا لعينى) .2
ا 0
کودکانیکه به دروسریاضو علوم علاقه دارند در لینهوشقوءهستند .4
.الگو هایذهنیقوعو طبقه بندیاطلاعاناز هر حسرا در ذهن خود جاعمیدهد. 5
ا (oo Get A beer) trek Ge eter Tge Mr omy ey er
ا ype terpenes) a pene treet ee
براعپ اسخ به سوللبا نماد جوابمیدهد , 8
صفحه 5:
وا را را
در استدلال "شتاسایی الکو ها و تحلیل
U ree Imetrr WerC I Lenora ۱[
[hres] ire YES tor eee ne i) pete
.علاقه مندند
00
مهارتةر دستمندىمفاهيم و اطلاعاتو.2
۱7
استعداد بادلادر فهم عملیانوباضی3
Teron) Pe erreeel rary ۱-7
000000
علاقه مندعبه لنجام آزمایشهایعلمی6
مهارتدر در لنجام محاسبانپیچیدی 7
مهار تدر بكاربردنزنجيره طولانىاز.8
ا 0
فهم قولنینو روبطه بیناشکا [هندسیو
صفحه 6:
انتخاب های شغل در افرادی که هوش منطقی ریاضی بالایی دارند
پ ژوهشگر و دلنشمند 1
7(
تحليلكر آمار.3
فیزیکدان4
برنامه نویسیکامپیوتری5
مهندسینرم افزار.6
برقو الکترونیک. 7
0
00 ae]
را دز
صفحه 7:
راهكار هايى براى افزايش هوش منطقى رياضى
1
کر ار 2
Ehren ec roar م
لنجام ب حنهایعلمیو ریاضدر خانواده و تحلیلموضوع هاعمختلف 4
مسئله طرح كنيد و باهم قكرديه سمتمسثله جركيكنيد .5
را
1 eee ES eres ate CE One ESSE) ea)
بازديد از موزه ها وآسمازنما ها .8
ت-ماشاعف یلم لنیمه هاععلمیو مستند که مرتبط با مفاهیم 0000
اه یف تلسکویو میکروسکوبها . 10
صفحه 8:
اموزش مفاهیم ریاضی
اموزش مفاهيم رياضى به كودكان قبل از دبستان
بهتر است زیرا کودکان با آن بزرگ می شوند و
علاقه مندی به ان در دوره دبستان نشان می دهند
و اميد ياد كيرى ان ها بشيار بالا است البته منظور.
ا ا ا ا
Occ 1
00
بکار گیری درست مفاهیم اولیه جهات و پایه های
۳
به کودکان
بو ct ات( یز
eee
fi)
۳ كت ی
٩
Ee iar
۳ 3
we كك
a ل ال ا ين
cats Loe
a ۳ 0 7
صفحه 9:
1 Nee SS OTe
پیش نیاز ریاضی از طریق فعالیت های عملی ( مجسم
foes imi | aioli norm h @erre var rviany
مفهوم كوتاه و بلند از كنار هم قرار دادئدو مداد كه
اندازه نیستند می توان به هدف مورد نظر رسید بهتر
ل 0
گیرد زیرا بازی ل 0
های زبانی کودکان تاثیر زیادی در شکل گیری شخصیت
و تقوبت زمینه های قدرت تخیل و پرورش تفکر و
0( 19
1 اشنایی با اشکال
2. اشنايى با رنك ها
00 ا ret ea nee Fert] my
510000
ape) ار را
عداد و محاسبات .
صفحه 10:
1
2
3
4
2
6
7
8
9
. انواع يازل
. جورچین
. دومینو
سودوکو
سر
مكعب روبيك
. شطرنج
. بازى هاى فكرى
0
صفحه 11:
۱ WiwlS Woly wilio Ug 52 551
1. وقتى شخصى مطلب
persia ا 2
زود 3 می شوید
eet ed 20000
ساده دچاره اشتباه می شوید
را
7
Siok,
4. در مجاسبات ساده از
Felt Pen a rer
ملموس استفاده مى كنيد
5.از کتاب هایی که مستلزم
Ve RUPyCMeCe) 0[
Breet SCS BC)
صفحه 12:
با رشد تکنولوژی و انفجار اطلاعات
|
ا ا 3
براى بسيارى از افراد مطرح شود
اكه ازا فوش مقي رياسن
اساسى تر و ضرورى تر از ديكر
ا RATA
أفراد به اين ياور رسيدن که فعط
یک منطق وجود دارد و ان هم
متطفی ریاضی است ولی آين باور
Pee Pere capo ee
هوش ها و تمامى كارايى هوش
متطقى رياضيى تيان ذاريد
صفحه 13:
ا هايى هدايت رفتارى Relves ریاضی
در مورد مشاوره های انضباطی و
تادیبی نیظ می توان هوش های چندگانه ام
رادر نظر كرفت براى مثال براى
| ا mer eed
دارد . می توان به طریق زیر اقدام کرد
Ber pe varie el Faro) ore Ste
| bl,
براى رفتار هاى مثبت و منفى خود
استفاده كنند
Benger lest] reed Yea ol cers ee
و پیامد های منطقی رفتاری او را بازگو
NK
صفحه 14:
رات رک ی بان آنزری سل رای
تجروبيات من در اين 20 سال اخير نشان داد كه جطورى به دانش اموزان اين هوش را
ee Wrgts Pe fer re oe ne tO ار Peer
Bice bens er terrence pS | Weep erno et Serene ore nee) Clee)
Ei Meco ley ا URE ees Stern el eae avec een ete
وسابل مثل مكعب رويك جركه و دركر جيز ها و ذر نهايث اوليا با POORER
wae كردن يول به فرزندان و شمارش ان به تقويت ابن هوش كمى طاى شاياني كرده اند .
: 3
صفحه 15:
نظام آموزشى هوش منطقى رياضى
در اين تظام معلمان و مديران مدارس بيشتر به هوش منطقى رياضى توجه ذارن و در مدارس 25 درصة
دانش اموزان در هوش منطقى رياضى موفق هستن ولى بقه اى دانش اموزان بايد بيشتر تلاش كنند ولى
ricco ee امام ااام ااام ااا 000
هوش های دیگر تست کنند تا استعداد خود را پیدا کرده و از ان تجربه و پول بدست اورند ولی این 25 دصد
reanemeres I OOPCy creer Brie Carel bm fv Te 1
۱ ا
FE AE DE ST a Set
صفحه 16:
0 ree pre -Temgnre CS) COM CEE Mery see bc
البرت انیشتن .1
۱9 Glawl.2
بيل كيتس .3
دکتور حسابی 4
استيو جابز .5
ار
ان
OES re ed ا ۱
وبا تلاش و کوشش و علم توانستند اين
۰ب
صفحه 17:
nos را ار را ار
حتى نه جد انها اين هوش رأ نداشتن ولى اين افراذ اين هوش را داشتن مثل ذاتشمندان
ايرانى كه از ايران فرار كردن در واقع بدر مادر انها داراى اين هوش نبودن اما خود انها
es او ا