آموزشسایرتحقیق و پژوهش

ويژگی های نوشتار علمی - فنی

صفحه 1:
۵ نام منبع : شیوه آرائه مطالب علمي -فنی ‎٩‏ نام مولف : سید محمدتقي روحاني رانکوهي ‎٩‏ تهیه‌کننده: ‎٩‏ محمد هادی امینی

صفحه 2:
جلسه نهم - = a ‏ويژگيهاي نوشتار علمي‎

صفحه 3:
:نجه در اين جلسه مى خوانید 0- ويؤكيهاى نوشتار علمى- فنى ویژگیهای زبانی 2 ویژگیهای کیفی ‎-P‏ عوامل منفی در ارائه نوشتاری علمی - فنی ‏6. لزوم مدیریت نوشتار علمی - فنی ‏0 وظایف مدیریت نوشتار علمی - فنی ‏م انواع نوشتار علمی - فنی ‏0 انواع نوشتار علمی - فنی باتوجه به هدف اصلی تالیف کتاب حاضر ‏0 نوشتار دانشگاهی و غیر دانشگاهی ‏0 گونه های رایج نوشتار دانشگاهی ( تحصیلی ) © 0 نوشتار علمي - فني غیر دانشگاهي

صفحه 4:
:هدفهاي كلي آشنايي با ويژگيهاي نوشتار علمي -فني :هدفهاي رفتاري دانشجو در پایان این جلسه مي‌تواند: - ويژگيهاي نوشتار علمي-فني شامل ويژگيهاي زباني و كيفي را توضیح دهد. - وظایف مدیریت نوشتار علمي.-فني و عوامل منفي در ارائه این نوشتار را بیان کند. - انواع نوشتار علمي - فني را نام ببرد.

صفحه 5:
اع ايخ إن ا ويزكيهاى نوشتار علمى- فنى : ویژگیهای زبانی ویژگیهای کیفی عوامل منفی در ارائه نوشتاری علمی - فنی لزوم مدبریت نوشتار علمی - فنی

صفحه 6:
ویژگیهای زبانی عبارتند از : ‎٩‏ روانی و سادگی 0 نداشتن افعال شخصي 7 نداشتن ضمایر شخصي ‎٩‏ نداشتن عبارات یا جملات طولانی

صفحه 7:
و و و و و و و و و و و و و و و و هو وی ژگیهای کیفی عبار تند از : اطلاع دهندگی داشتن اعتبار و درستی علمی - فنی منطق مندی مستدل بودن انسجام و یکدست بودن متناسب با موضوع بودن وضوح کامل بودن صريح بودن تخصصی و موکد به موضوع بودن عینی و واقعیت نما بودن امین بودن نداشتن لفاظیهای بی مورد نداشتن تکیه های بیجا و بیش از اندازه اطمینان بخش بودن مبالفه آمیز نبودن حقیقت مند بودن و غیره

صفحه 8:
عوامل منفی در ارائه نوشتاری علمی - فنی نادرستی تعریف موضوع عدم دقت در تعیین عنوان اصلی عدم انتخاب درست سرفصلها و عناوین داخلی نادرستی داده ها ° ° ° ° ۵ ی ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° عدم صراحت بیان عدم توانایی نویسنده در بررسی مطلب از دیدگاه خواننده عدم انتخاب روشهای مناسب گسترش مطلب ضعیف بودن استدلالها عدم انسجام و هماهنگی قسمتهای مختلف نوشتار عدم وجود توالی منطقی بین قسمتهای نوشتار وجود اطلاعاتی که بدیهی هستند جند بار نويسى. لفاظی و حاشیه پردازی کامل نبودن نوشته 1 وجود اصطلاحات علمی - فنی ناآشنا و یره

صفحه 9:
لزوم مدبریت نوشتار علمی - فنی : در سازمانهایی که به نحوی به کار دلنش و فن می پردازند اعم از آ کادمیک . دانشگاهی . فنی - صنعتی» حرفه ای و ... لازم است که بخشی از سازمان به عنوان مسئول تولید نوشتار علمی - فنی در نظر گرفته شود . این نکته بسیار مهم باید درک شود که در حيطه دلنش و فن و به وییه در کار پژوهش , تولید و توسعه» نوشتن آمری اساسی است . بدون نوشتن ایده ها . یافتارها دانستارها و .. و ارائه آنها کار پژوهش ‏ تولید و توسعه ناتمام است .

صفحه 10:
سا یذ با دا ذه ذأ و وظايف مديريت نوشتار علمى - فنى: تامين نيروى تخصصى توليد نوشتار علمى - فنى تامين مكان و ابزارهاى مناسب براى توليد نوشتار سريرستى نويسندكان و استفاده بهينه از زمان تبیین صریح و روشن خواسته های مدیریت سازمان از تولیدکنندگان نوشتار نظارت در آماده سازی نوشتار ویرایش نوشتار بطور کامل و صریح تایید نهایی ارزیابی و تشویق نوبسندگان کارآ ار و ارائه آن به مدیریت سازمان

صفحه 11:
انواع نوشتار علمی - فنی : نوشتارهای علمی - فنی را می توان از چند دیدگاه رده بندی کرد مثلا از نظر محیط تولید . صورت( فرم ). محتوا . کاربرد . سطح و ...

صفحه 12:
انواع نوشتار علمی - فنی باتوجه به هدف اصلی کتاب : نوشتار علمی 7 فنی دانشگاهی غیس دانشگاهی

صفحه 13:
نوشتار دانشگاهی و غیر دانشگاهی : منظور از نوشتار دانشگاهی ( تحصیلی ) بعضی و نه همه نوشتارهایی است که فرد در سطوح مختلف تحصیلات دانشگاهی تهیه و تنظیم می کند مثلا کتاب و جزوه در اینجا مورد نظر نیست . منظور از نوشتار غیر دانشگاهی ( کاری ) بعضی و نه همه نوشتارهایی است که یک فرد در محیطهای کاری تهیه وتنظیم میکند و کاربردهای متفاوت دارند .

صفحه 14:
گونه های رایج نوشتار دلنشگاهی ( تحصیلی ): ‎٩‏ گزارش مطالعه بیشتر ( تحقیق ) در چارچوب یک درس 9 گزارش درس << سمینار >> ‎) ‏گزارش انجام پروژه در چارچوب یک درس ( پروژه درسی‎ ٩ >> ‏گزارش انجام << کارآموزی‎ ٩ ‎٩‏ گزارش پروژه پایان دوره کارشناسی ‏2 پایان نامه ( رساله ) دوره کارشناسی ارشد ‏2 دانشنامه ( تز ) دوره دکترا و پسا دکترا ‎٩‏ گزارش کار آزمایشگاه ‏0 مقاله ‏9 گزارش بازدید ( گردش ) علمی

صفحه 15:

صفحه 16:
چلسه دهم

صفحه 17:
:نجه در اين جلسه مى خوانید 0- كزارش << مطالعه بيشتر >> ( تحقيق ) در چارچوب یک درس 2 اجزاء و ساختار گزارش << مطالعه بیشتر >> 2 گزارش انجام << پروژه >> درسی ‎-P‏ گزارش کارآموزی و هدف از کارآموزی ۵ اجزاء و ساختار گزارش کارآموزی 0 گزارش پروژه پایان دوره کارشناسی » رساله دوره کارشناسی ارشد و دانشنامه ( تز) دوره دکترا م- اجزاء و ساختار گزارش پروژه دوره کارشناسی و رساله کارشناسی ارشد و دانشنامه دوره دکترا گزارش کار آزمایشگاه جزاء گزارش آزمایشگاه 0 فرم گزارش آزمایشگاه

صفحه 18:
:هدفهاي كلي _ آشنايي با ساختار و ويژگي‌هاي چند ارائه دانشگاهي ‎A:‏ 9982 دانشجو در پاین این جلسه مي‌واند: - كزاريش تحقيق؛ بروزه درسي كزارش كارآموزيء كزارش آزمايشكاه و بروذه بايان دوره كارشناسي و كارشناسي ارشد را بشناسد, ويژگيهاي هریاه. اجزاء و طرح © صفحه جلد آنها را توصیف کند

صفحه 19:
گزارش << مطالعه بیشتر >> ( تحقیق ) در چارچوب یت درس: گزارشی مطالعه ای است که دانشجو در چارچوب یک درس به پیشنهاد با به تکلیف استاد انجام می دهد و هدف اصلی اش کسب آگاهی بیشتر پیرامون موضوع با ایده ای است که استاد معمولا مر تبط با محتوای درس مطرح میکند .

صفحه 20:
Oreggicgcc.csigciems اجزاء و ساختار گزارش << مطالعه بیشتر >> : 0 صفحه عنوان صفحه رعایت شئون فرهنگی پیشگفتار صفحه فهرست مطالب صفحه فهرست شکلها و جدولها چکیده مولف با عنوان چکیده متن اصلی ( حاوی بخش مقدمه ورود به مطلب و سایر بخشها ) خلاصه هر سرفصل نتیجه گیری خلاصه کل مطلب فهرست منابع جلد

صفحه 21:
رح سم خوان ‎SS‏ ‏عنوان گزارش ا 25 >> : ارائه شده به نام استاد درس :توسط :نام ارائه کننده عنوان درس ترم وسال تحصيلي گروه آموزشي

صفحه 22:
گزارش انجام << پروژه >> درسی : در برنامه آموزشی بعضی از رشته های دانشگاهی به ویژه رشته های فنی درسهایی وجود دارد که << پروژه دار >> هستند . هدف از انجام چنین يروزهايى اساسا اين است كه دانشجو با كاربرد بعضى از مفاهيم مهم تر درس در عمل آشنا شده و آنها را در یک پروژه علمی بکار ببرد. اجزاء و ساختار این گزارش همان است که در گزارش << مطالعه ب ديديم . صفحه عنوان هم به همان صورت صفحه گزارش قبلی است . فقط به جای < عنوان درس > باید نوشت : < پروژه درس : عنوان درس >

صفحه 23:
گزارش کارآموزی 9 هدف از کارآموزی ۰ 7 كارآموز به محیط کاری بیرون از محل تحصیل اعزام می شود تا کار بیاموزد نه اينکه عهده دار انجام کاری بشود که قرار است در محیط کاری انجام پذیرد. و اگر هم باید در انجام کاری مشارکت کند این شده و تحت نظر خواهد بود و کننده

صفحه 24:
اجزاء و ساختار گزارش کارآموزی : جلد صفحه عنوان صفحه رعايت شئون فرهنگی پیشگفتار صفحه های فهرست مطالب صفحه های فهرست شکلها و جدولها چکیده معرفی محل کار آموزی ۲ معرفی بستره کار آموزی + معرفی موضوع کارآموزی متن اصلی نتیجه گیری خلاصه پیشنهادات و انتقادات و و و و و و و و و و و و و هو

صفحه 25:
Cam ۳ وی روی علر

صفحه 26:
گزارش پروژه پایان دوره کارشناسی . رساله دوره کارشناسی ارشد و دانشنامه ( تز) دوره دکترا : در برخی از رشته های علمی - فنی به ویژه رشته های مهندسی درسی بنام << پروژه >> وجود دارد که بعنوان پروژه ( رساله ) پایان دوره در سطح کارشناسی ( ویا کارشناسی ارشد ) شناخته می شود . دانشجوی دوره دکترا هم طبعا بايد دانشنامه یا تز بنویسد که گزارش چند سال مطالعه و پژوهیدن است .

صفحه 27:
ابداء وساصار / ‎oss‏ ‏دور ه كاري 10 و ‎des‏ کار ‎sae NS‏ ‎i 90199 Ally‏

صفحه 28:
و و و و و و و و و و و و و و و و و و و و و و جلد ‏ مطالب صفحه عنوان روی جلد نیز نوشته می شود ) صفحه عنوان صفحه رعایت شئون فرهنگی پیشگفتار تقدیم نامه (می تواند در پیشگفتار درج شود ) سپاس نامه (می تواند در پیشگفتار درج شود ) صفحه های فهرست مطالب صفحه های فهرست شکلها و جدولها ابى كراف ( يك يا دو ونه 4 جكيده بخشهای متن اصلی (با شروع از بخش مقدمه ) خلاصه هر فصل مستقل در انتهای همان فصل و ترجیحا به فارسی و انگلیسی نتیجه گیری (ترجیحا به فارسی و انگلیسی ) خلاصه کل مطلب ( ترجیحا به فارسی و انگلیسی ) پیشنهادات : محورهای مطالعه و گسترش بیشتر ( ترجیحا به فارسی و انگلیسی ) پیوستها فهرست منابع چکیده (به انگلیسی ) صفحه عنوان (به انگلیسی ) صفحه سفید در رساله کارشناسی ارشد و دانشنامه دکترا برگ تایید هم باید وجد داشته باشد که معمولا قبل از پیشگفتار درج می شود .

صفحه 29:
‎a‏ ن پروژه ره عنوان پروژ: 0/99 رسای پروژه دوره كارشناسي ‏...در رشته .... گرایش ‏: ارائه شده يه عنوان گروه آموزشي عنوان دانشکده عنوان دانشگاه استاد راهنما نام استاد راهنما نام داشجو

صفحه 30:
04 4 عنوان بروزه دوده ‎don J ly‏ ی پروژه دوره کارشناسي .....,در رشته .... گرایش ws ‏ارائه شده يه‎ : ‏عنوان گروه آموزشي‎ ‏عنوان دانشکده‎ ‏عنوان دانشگاه‎ ‏استاد راهتما‎ ‏نام استاد راهنما‎ ‏نام داشجو‎

صفحه 31:
= ‏تم عوان‎ ev preven revert a ‏موه :لیم‎ oe y — Sb posn )> ( <بقصخ ۶ > 4 0 وی ۴« 0 Aa part ‏اجره سل‎ Por he deur oP ‏سیب ماو‎

صفحه 32:
‎(fs ve‏ علر و توا رسا 0 اماق نامر ‎bik»‏ 1 7301999401 رز يم ىرود د ياس مرح ‎a‏ ‎JSF‏

صفحه 33:
عنوان پاین نامه :صورت الف : يايان نامه ارائه شده ‏ به عنوان گروه آموزشي عنوان دانشکده عنوان دانشگاه

صفحه 34:
عنوان پایان نامه ---5 نام دانشجو پایان نامه براي دریافت درجه در رشته عنوان دانشگاه عنوان دانشکده عنوان گروه آموزشي تاريخ

صفحه 35:

صفحه 36:
; WT 220 در گزارش آزمایشگاه داده ها . روشها و يافته هاى آزما يشكاهى درج می شوند و البته با کتابچه راهنمای آزمايش فرق دارد .این گزارش در واقع سند انجام کار آزمایشگاهی است بنابراین باید دقیق . صریح . روان و ساختمند باشد . برای تامین ساختمندی این گزارش باید اجزاء آن بر اساس یک روال منطقی در پی هم آورده شوند .

صفحه 37:
; PL SIZ Sid ob شماره آزمایش - شما ره قسمت تاريخ و ساعت محل ( نام آزمايشكاه ) دستكاههاى مورد استفاده جارجوب نظرى آزمايش به اجمال داده ها : در شکل جدولی روش های بکار رفته در انجام آزمایش شرح دیده ها جدولها و نمودارهای خواسته شده نتیجه گیری به کمک عباراتی کوتاه و دقیق پاسخ به پرسشها پیوستها در صورت ( وجود ) نام و نام خانوادگی آزمایش کننده امضاء

صفحه 38:
فرم گزارش آزمایشگاه شماره آزمایش :

صفحه 39:

صفحه 40:

صفحه 41:

صفحه 42:
فرم گزارش آزمایشگاه (ادامه )

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان