صفحه 1:
۳ 20 * ویژگی‌های اجتماعی

صفحه 2:
۳۳۳۰ = ۶ کی‌های تس oe See 2 2 ‎ome‏ قلمداد ره ‏۴ درون‌گرایی و تنبایی به دلیل غلبه احساسات نامطبوع. باید فرصت ‎pe‏ ‎Nene y trere rere‏ 10 ‏* تخیل‌گرایی که دریچه‌ای برای رهایی از مشکلات و پناه بردن به عالم ارام ‏فبالات و روّیاها. اگر افراط شود به بیماری میتومانی و دروغ‌برداری افسانه گرایانه تبدیل می‌شود در اين موارد نباید به او برچسب دروعغکویی و ۰۰ زد بلکه باید به طور غیر مستقیم خیالی بودن افکار را او را به او بفیمانیم. م ‎۱ ‏ا‎ Ese iba ‎

صفحه 3:
‎ey‏ و ال متنوع و كتابهاى اكتشافى و حوادث ماجراجويانه) سن 12 1 تن رل ار ار زر ار را 8 عدم ارضاء صحیح این حس می باشد. با عبور از سن 15 سل ير تسد و به شعر و احساسات رمانتيى روى م ىآورد. ‏احساسات قداکارانه و مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم و حق شکل می‌گیرد. احساسات کمال‌جوبانه در وی بروز می‌کند و آمادگی زبادی برای پذیرش فضیلت‌های در ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 4:
‎ci aap‏ اج سر مر رل ۱ می‌شود. 3 ‎Re Rec tC See Bele eae eae‏ رف از اخلاق دیگرپیرو ‎Sd eee ce Ae ere eC Ra‏ سر شده است.

صفحه 5:
دوستىهاى نوجوان دوستي با نوجوانان همجنس و همسن که با هدایا و نج یت تا اتنحصاري باشد. * دوستي با افراد كم سن كه مبتني بر حمايت نوجوان ان اوست. احتمال انحرافات جنسي زياد است. * دوستي با افراد مسن‌تر که داراي جاذبه‌هاي اجتماعي خاص هستند. * دوستي با جنس مخالف

صفحه 6:
1 ESC rory ave i ‏و خلاً عاطفی و تجارب عاطفی آزاردهنده‎ i ۱9 per te emu ‏ا‎ orl et ie ۱ ۲۳ ار ۱ 1

صفحه 7:
پاک و منزه نگبداشتن دوست بزرک‌تر و حفظ خود از آلودگی اژقاواج دوست بزرگ‌تر و ازدواج نوجوان اگر دختر است. CS RCC Ee EAC) SRC eRe Dae PRC ere EE ‏ا ل‎ erred ؟ جایگزینی با برنامه‌های جمعی هنری. علمی و اعطای مسوّولیت اجتماعی ‎ee ees nen Se no Se noes‏ برنامه‌های ورزشی و تربیت بدنی جهت انتقال انرژی‌های متراکم بدنی

صفحه 8:
نیاز به تعلق به گروه * نوجوان به جبت هراس از تنهایی و نیاز به کسب تأیید همسالان. نیازمند تعلق به یک گروه اجتماعی است. ؟ پذیرش توسط گروه مورد نظر یکی از شاخص‌های موفقیت اوست و عدم پذیرش فوق موجب تزلزل, عدم کفایت و بی‌اعتمادی به خود و سرخوردگی و توجه به گروه‌های ناسالم اجتماعی می‌شود . * برای ارضاء این حس. نوجوان به میارت‌هایی چون گونگی برقراری روابط اجتماعی . مبارت شناخت روحیات دیگران و ... نیاز دارد. © تشکیل گروه‌های مناسب از افراد ساام تحت نظر مربیان و ناظران امین بیترین راه ارضاء این حس است.

صفحه 9:
نیاز به ۱ ستقلال نسبي * نوجوان خواهان نوعی استقلال از خانواده و عدم وابستگی به اطرافیان است. * برای تجربه موفق نوجوان در کسب استقلال نسبی باید: © والدین فرزندان را زیاد به خود وابسته و متکی ننمایند که اين فرایند جداسازی به سپولت انجام پذیرد. * جامعه و اطرافیان نوجوان در بیرون از خانواده با پذیرش استقلال نسبی او به ارضاء این حس کمک می‌کنند * می‌توان با اعطای مسوّولیت‌های نسبتا سنگین به نوجوان او را در اثبات زنسیدن یه این آخبین کمک ‎SIT‏

صفحه 10:
© وجود خصوصیت درون‌گرایی در نوجوان ما را ملزم می‌کند برای جلوگیری از درون‌گرایی افراطی که موجب اوتیسم یا در خود فرورفتگی عاطفی مى شود راهکاری داشته باشیم. * ايجاد مشغولیت‌هایی برای نوجوانان که آنیا را از خود رها نموده و انرژی‌های آنیا را دربرخی امور آزاد نماید بیترین کار برای جلوگیری از اين امر است. * اشتغالات فکری و عملی مثل برنامه‌های هنری. ورزشی و فعالیت‌های فوق برنامه (نشريه) بسيار مؤثر است.

صفحه 11:
تمایلات و مسائل جنسي

صفحه 12:
‎le‏ و زمينه‌هاي خودارضايي کنجکاوی هدایت نشده و توجه او به اندام‌های تناسلی و لمس و بازی با اين اندام‌ها که موجب نوعی لذت می‌شود. نا آگاهی نوجوان از مضرات و خطرات این عمل و ادامه تجربه اولین لذت جنسی ازاین طریق سپل و فوری. انزوا و گوشه‌گیری که موجب عدم بیره‌گیری از اشتغالات اجتماعی, تضعیف روحیه و اراده نوجوان و وجود یک حصار و حاشیه امن برای اين کار است. عدم رعایت مواژین اخلاقی درارتباطات جنسی والدین و ارتباطات جسمی با فرزندان از جنس مخالف. دوستی‌های آلوده ومشکوک ونجواهایی که غالبا درمسائل جنسی است ‎ ‎

صفحه 13:
بیماری طولانی و ماندن بیش از حد در بستر که نیاز به مشغولیات دارد فقدان احساس شخصیت و کرامت و عزت نفس و احساس حقارت و ضعف از طریق مسخره شدن و تحقیر. بلوغ زودرس و نابینگام که نوجوان را زودتر در معرض ارضاء غریزه جنسی قرار می‌دهد. ۴ عوامل محرک فرهنگی: عکس‌ها, ماهواره‌ها. مجلات و .... ۴ بیماری‌های انگلی و حساسیت‌های پوستی و مواردی که موجب ایجاد خارش در بدن می‌شود. * لباس‌های نامناسب بدنی و کمبود محبت

صفحه 14:
روش‌هاي پيشگيري ازابتلا به خودارضايي ۱ ۴ آموزش والدین, روابط گرم با نوجوان. حفاظ امور زناشویی و گفتگوهای ثمربخش با نوجوانان. * آموزش مربیان به چگونگی برخورد با مسائل جنسی * آموزش کافی به نوجوانان * احترام و تکریم شخصیت نوجوانان (مشورت کردن. مسوّولیت دادن. آزادی نسبی و معقول به او دادن) * ایجاد زمینه کار و فعالیت و اشتغال

صفحه 15:
۴ بستر خواب دو نوجوان باید جدا باشد و خیلی گرم و نرم ۴ آسیب‌زدایی محیط از عوامل تحریک آمیز جنسی * تغذیه صحیح. از غذاهای سنگین, دیرهضم. گرم و آبکی و محرک درشبیا استفاده نشود. عدم تکرارغذاهای حاره ومحرک "" پرکردن اوقات فراغت. به کار گرفتن دست‌ها. اندیشه و انرژی ۴ تنظیم خواب (هنگامی که کاملاً خسته‌اند به رختخواب بروند و هوای اتاق زیاد گرم نباشد و هوای آزاد رفت و آمد کند)

صفحه 16:
نكاتي در مورد خودارضايي پسران * شروع خودارضايي بیشتر در سنین 48 تا 06 سالگي صورت مي‌گیرد. " مدت اعتياد به اين عمل © تا © سال است. * افرادي که توانسته‌اند اين عمل را ترك كنند اواخر دبيرستان بوده‌اند. * بیشترین نحوه ابتلا از طریق دوستان منحرف و نگاه به نامحرم بوده است. * 60 درصد از افراد مذکور دچار افت تحصيلي شده‌اند. " 000 درصد این افراد معتقدند که اراده ترک این کار را ندارند.

صفحه 17:
FAD RC RCI coe ee RCs ROE Oe) ‏غفلت از دشمنان و طاغوتهاى زمانة‎ * TESTS eco ie ede ee انگوهای نامناسب و نادرست * خودباختكى در برابر فرهنك بيكانه ل ا ا 0 رح احساس بی‌پناهی و پوچ‌گرایی 221000

51,000 تومان