تاریخ و بیوگرافیعلوم پایه

پاورپوینت درس 1 تا 6 مطالعات اجتماعی هشتم

تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 46 اسلايد

sorosh

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
فصل دوم‌:نقش دولت در اداره کشور ۶ درس ۲.......ساختار و تبعیاا 13 0 ی فصل سوم:نوجوانان و قانون *

صفحه 4:

صفحه 5:
0/7 2 ۸2 تعاون به زبان ساده یعنی همکاری و یاری رساندن به یکدیگر حال اين ماجرا را بخوانيد ا ااام 0 ‎relemter ae are‏ 1 1 PE gent =e feal STen oer ‏ا‎ به فكر كردن و جاره جوبى نشويق مى كرد و مى كقت: ما بايد تلاش كنيم و با همفكرى و همكارى. جارة اى براى اين «مشكل بينا كيم 5 آنها سرانجام راه حلییافتن. پول هایشان را روی هم گذاشتند و با آن پول کیسه های پلاستیکی خریدند و به ‎mee gr) Pea Re ge eo‏ ا ا ‎Fe‏ ‎Per ety epee are ie tose mor I Mes KiersFar'| aectyeN ne epee Scere ca Fea‏ درآمد کیسه زباله می خریدند و رایگان در اختیار خانواده ها قرار می دادند. به این ترتیب آنها موفق شدند تا حد زیادی .مشكل آلودكى محيط زندكيشان و بوى بد و آزاردهندة زباله ها را حل كنند

صفحه 6:
Cee Pg ‏را تب‎ Fag CS ۱ nln rye. eee oer reece 1 ‏و‎ ‎0 eee .دین اسلام در زمینه رابطه ردب اجتماع پا مها و دستوراتی دار ۶ Rosey ‏ت‎ از پیامبر اكرم شئيدم كه فرمود کسی که یک مشکل از مومنی رفع کند. مانند كسى است كة تمام عمرش را به عبادت سيرى orn ers وسائلٍ شیعه جلد ۱۱ « ١ اونوا ‎e‏ 0 [ تعاونوا علی 00 در كارهاى نيك و يرهيزكارى؛ يكديكر را

صفحه 7:
لا ل ‎ee‏ ‎Geta neo Cel plier‏ ‎ce ages to) ee CHR oN‏ سا[ ‎careers‏ ۱ تعاون جلوه ها و شکل های مختلفی دارد:اظهار دوستی و محبت, همدلی و خوشحال کردن یکدیگر هدیه دادن * پبپ ا م ا اا اا ا ا ىك ا ‎eee a i Bane OS nde‏ Sr Fea eon Ce od ‎eg‏ شهر و روستا يا اعضاى جامعه صورت ‎

صفحه 8:
همکاری و همدلی در خانواده باعث صمیمیت Seen (ne یا تقسیم وظایف و مسئولیت هاء هر عضوی از خانواده احساس میکند که م2 زر تاک کر سید پیامبر اکرم (ص) و امامان بزرگواربا عضای خانواده خود» کمال همکار خاشتتت و در كارهابى مانند دوشيين 05 +111 . خانه. همکاری میکردند 5 ایسته است علاوه بر اعضای خانواده. قوم و خوی شها نیز در کارهای نیک CACO Pe eee ee باشند. در زمان های لازم به یاری یکدیکر پشتایند و ۶ .نسبت به كرفتاريها و مشكلات هم بى تفاوت نباشئد 3

صفحه 9:
شعاور ندر درس ۱ ‏را تا‎ gtr) Pe eg Coe Srayecd eg Pe Peed Bae Meee ees eee en TE eect Sra oe re CB :

صفحه 10:
. جشن ها یا مراسم مختلف از جلوه های تعاون در محله است ۰

صفحه 11:
دل 4 0 ‏ا ا‎ ROC Ene aR .به صورت گروهی به دیگران یاری می رسانند و کمک مبکنند. موقعیت های زیر را بخوانید * ‎ne‏ ی = ای ‎ep‏ — ‎EN BIA‏ ‎rome co) | enryee) Siege)‏ 3 ۱۱ ‎See ‏ا ل‎ Renee ‏و للك‎ ‏چند ساعت به پرورشگاه می رود و در مراقبت از کودکان و‎ ‏و‎ ‎7 ‏تعطيل است هفته اى دو روز به روستاى نزديك محل زندكيشان مى رود و براى بجة ها كلاس تشکیل م یدهد پروانه ‎ROPE Sees Tee ie or ee Nr‏ ‎Se eS a eT aed‏ ‎ ‎ ‎

صفحه 12:
.هما نطور که پی بردید در این موقعیت هاء افراد از طریق بخشش مال» علم؛ توانایی هاء و زمان ‎nae‏ نت ار 9 ا ی ات پم ‎Tha (racer Sa? aoa‏ سج ع رجي ين ره لصفت 2 .يارى ميرسانند به اين بخشش«نفاق» مى كويتد * . در قرآن کریم درباره انفاق, تأکید زیادی شده است و آیات فراوانی ما را به انفاق در راه خدا فرا می خوانند * هركز به نيكى ‎pce ae‏ آنجه دوست دارید. انفاق کنید و ید۹ SS

صفحه 13:
001017000 مردم نهاد* و مؤسسات خيريه* به يارى نيازمندان * ‎ers esata‏ اا ‎eI ace IN are‏ ‎ee ne Ieee mre‏ ۷ ‏سالمندان» درمانگاه های خیریه. موسسات نکهداری ۶ ‎ ‏و حمایت از ايتام* و خیرین مدرس هساز و کتابخان هساز ۶ 7 01 ‏فعالیتهای خود از وزارت کشور, مجوز بگیرند * ‎

صفحه 14:
خیرین مدرسه‌ساز با فادها ۱ ۰ خود وودیگر فرد با تیه مای ۳ ۱ ۱۳۱ ۰ ‎ae nes oe nner a)‏ 00 eres a ee Uo hay ere ee eres باهوتامی را که اهلد رو ۱۳ دو ده اخیر. در کشور ما تعداد زيادى از خیرینبرای وزان مدرسه ساخته اند

صفحه 15:
۳ ee ۱

صفحه 16:
ات بسیار خوب به منظور افاق و تعون در -جقف از روزگاران بسیار قدیم در ایران وجود داد ۳2۳ از دیربازافرد نیکوکار بنا هایی مانند مدرسه علمیه» پل. کاروانسرا 2 .آب انبار و حمام عمومی می ساختند تا مردم بتونند از ‎EEE Fook) PY‏ : فا ‎STE SPU‏ 2 ‎ye‏ حاضل میشود لا از زین ‎ ‏ورزی یا کارگاه تلیدی: به افرد :نبازمند کیک شود ۰ 5 000 1 ‏كسى حق تصرف در آنها را ندارد يعنى خا لبد بايد يه همان 6ر2 02 ‎ ‏و

صفحه 17:
کت حتماً تاکنون تام شرکت های تعلونی را شنیده یا خوانده ای. هرگاه گروهی از مردم برای رفع نیزهای مع. اخودا * 7 دور هم جمع شوند اا سرمایه گذاری و همکاری :5 ee ere re ieee nes Cece * براساس قانون. هر شركت تعاونى ‎Ute‏ اس و انتخلب میکنند. همه اغذای شرکت تعاونی در تصمی کی ها معا ا تعاونی. همه افراد با هم برابر هستند يعنى هر كس با هر مقدار سرمایه (سهم) عضو شود, یک حق رأی دارد. در * حالی که در شرکت های غیرتاونی, هر کس سرمایه و سهامش پیشتر است. قدر بیشتری در تصمیم گیری ها د ار د در شرکت های تعاونی»گروهی از اراد به طور داوطلبنه رای یک هدف مشترک تلاش میکنند. هدف شرکت های "۶ ‎oer eye ree eee Te eye OPE OE oe Nee Fe ond ak OE‏ ۶ ار را

صفحه 18:

صفحه 19:
دم ‎ee eS Bye ad‏ اا ا ا ا ا ا اا ل ل 1 .قوه قضائیه آشنا می شوید * ‎ST a eS aS ae eS ear et cee ne OS ee ne sen ‎ ‎Der W Sens pleco yo ou[bs 7) dl evil, a: [eal Ny ‏ار‎ ap ee

صفحه 20:
0 5 cee Jpn ‏با‎ ‏«باشند‎

صفحه 21:
0 ‏ا ل‎ OL SECT ae Re hee ee aa ee at By eee) * ‏در شروع کار خود. وزیرانی را انتخاب و به مجلس معرفی میکند. هر وزیر در برابر نمایندگان ملت در مجلس, برنامه های خود را ارائه‎ ه هر وزير رأئ كيرى مى شود و در صورتى كه * می‌دهد. سس نمایندگان یاه تلاحیت او بات وا .اکثریت نمایندگان مجلس به وزیر رأی اعتماد بدهند. او میتواند به عنوان وزیره کار خود را شروع کند * ‎Clr Ce sa VS are Tne‏ سح ‏گوناگونی سرواردارند.به همین دلیلامور مختلف کشور وا به بخش هایی تقسیم کرده اند و هر یخش را برعهده یک مسئول به نام وزیر * ‏.كذارده اند. هر وزير مسئول يك وزارتخانه است.و ساختماتى كه دفتر وزير ذر أنجا قرار دارد. وزارتخانه تاميده ميشود *

صفحه 22:
وزارت آموزش و پرورش وزارت جهاد كشاورزى وزارت ارتباطات يكت تب داد گکشتری ۳ و رفاه اجتماعى وزارت اطلاعات وزارت دفاع و ی نیروهای مسلح وزارت se رييس جمهور للا 52 و دارایی وزارت راه و شهرسازى وزارت لت شوت .وزارت صنعت معدن و تجارت زب نيرو وزارت بهداشت. درمان و آموزش ۳۹ وزارت رات وفناوری وزارت ورزش و جوانان

صفحه 23:

صفحه 24:
2 ۶ 2 Sree pe ee Rene ۱ peer ‏ا ا‎ oP Bel ‏ا‎ ‎I a SE oO a ag ae Te hone Sic ae Te cD) UTC ne ates oa aera * ‏.خارج از کشور, شهروند ایران محسوب میشوند‎ :شهروندان در رابطه با دولت. حقوق و مستولیت هایی دارند براى مثال * ‎yry FY vey aeRO ter Ces ROR oa‏ ا ان ‎ ‏بر ی وت ‎ ‎Saeed reece yee eee ee) EME SOR US ne aes ‎ ‎Patio vac POO COR‏ را ار ‎ER py vcyp‏ و

صفحه 25:
۱ DD Need ‏ل اا‎ .رئيس جمهور ووزراء مسئوليت هاو وظايق ی ‎Sy)‏ 00 ‏ل‎ Oe ere مناسب. رفاه: امنيت. فرهنى و اخلاق اسلامى رآ ‎.١‏ 009017 «خدمات عمومی مانند ساختن لاا رئیس جمهور علاوه بر آنکه وزیران را هدایت و بین آنها هماهنگی ایجاد مي کنده وطایف و احتیارات دیگری نیز دارد؛ ‏ ۰ ‎eed greek eager om arcu Fee Pes ye ee gr comrc ARrrs SoCab el CN SOC‏ ۶ تصویب مجلس شورای اسلامی)» امضای استوارتامه سغيران كقور ما و يذررش انتوارنامه سشیران سار کشورها: اعطای ۶ ی( 3

صفحه 26:
دولت و مجلس * .دانستید که بین دولت و مجلس: روابطی وجود دارد © fool [te pyr pe earn re een een ey لوایح برای . تصویب و قانونی شدن به مجلس شورلی اسلامی فرستاده میشود * همجنين نمايندكان مجلس بر فعَاليت هاى دولت نظارت ميكنند و حق سؤال كردن * نمایندگان ممکن است از ۶ 000000 ee eae) * ‏عملکرد رئیس جمهور یا هر یک از وزبران سوال کنند. در این صورت رئیس جمپور‎ ۱ Se ie aU nu) eve pe eee ee Een en meee .را استیضاح کند *

صفحه 27:
AP ee eet :هزینه ها * ‏به طور كلى درآمد هاى دولت به سه قسمت تقسيم ميشود‎ ٩ eet 7 yee Reon et ol ‏ال تب و‎ ‏»و... انجام ميدهد. همجنين دولت براى اقدامات را‎ ‏درآمد های حاصل از نفت‎ ۶ ‏.جاده. فرودگاه. نیروگاه برق و... باید سرمایه کثاری کند‎ ۶ ‏فقالیت یک وزارتخانه مانند آموزش و پرورش را در نظر بگیرید‎ ‎escent ar Weyer KIC ys Pe ree ngces MT ROU)‏ و ‎ ‏بو دستمزد معلمان, مدیران و حقوق کارمندان ادایلت آموزش و پرورش * ‏و ‎۳

صفحه 28:
بخشی از درآمد های دولت نیز از ظریق همالبات» تامین میشرا را سا ۱ :امور كشورء مورت استفاده قرار بگیرد. بخش دیگری از درآمدهای دولت که در مقایسه با موارد ۲۰ 35 ‏ا ا ل 200 كازو‎ CT XUL EY ‏مردم. به دست می آورد یا درآمدهاى مربوط به خدمات‎ ‏ا ا ا اه‎ ca ‏ناشی از سرمایه گذلری در صنایع بزرگ از دیگر درآمدهای دولت‎ ery

صفحه 29:
0 Onin ۱ el earn pr ou cr Uno eta Cnr aE ease ‏ين‎ err ener torent oor SD ee ee rel Renton oy ‏ا‎ epee Lee

صفحه 30:

صفحه 31:
8 ‏دورة نوجوانی‎ ‏یر‎ actor NITRIC Recon eed نوجوان هستید. در اين دوره. افراد از نظر جسمانی دچار تغییراتی میشول که به ین تتییرات هبلوغ میگویند. نوجواان علاو بر ۷2 ۲ از ‎ere PS‏ ار ‎SS CR dee eee ao‏ ل ۰ .مسائل مختلف عاطفی و احساسی در توجوانان میشود ۶

صفحه 32:
:برخى از خصوصيلتى كه ذر دورة بلوغ و نوجوانى. در افراد ظهور مى كند شک و تردید: نوجوان گاه با شک و تردید نسبت به دانسته ها و آموخته های قبلی خود نگاه میکند. میخواهد تحقیق کند و خودش حقیقت را -کشف کند 0 ‏ل‎ ‎cate هيجان طلبى و ميل به تجربه كردن: نوجوان سرشار از انرؤى و هب 0 تجرید ده ..- استقلال طلبى: نوجوان دوست ذارة وال لل ار تا اس * 000 ‏ا ا ا‎ Ue ese) UE gesce rer een een ee even ne ie Poe ‏بگیرد‎ مختلف است و دوست دارد که با پدیده های تاز:

صفحه 33:
حقوق نوجوانان ما نوجوانان» سرشار از نيرو و توانايى هستيم. ما حق داريم درس * ‎MES Bee SS aS kD Sat eae ar‏ استعدادهای خود را بشناسیم و شکوفا کنیم. تفریح و شادی کنیم و از زندگی * 0 ‏ا ال ل ا ا‎ rec ey) hou) oe pyr UTC EU See nie) eee Sen epemon ‏کنیم و قدر امکاناتی را که‎ BYE ear rire ees cerry Korg ices pear epee es بزرگسالی خرکت میکنیم و باید هدف هایی برای زندگی خود داشته باشیم ۰

صفحه 34:
آسيب قاى اجتماعى ‎Pea‏ و ار 000 كن دوره به دلیل برخی خصوصیاتی که در دوران بلوغ به وود می آید. افراد حساس ترند و ممکن است روحیه هیجانی و کنجکاوی * ‏.آنها باعث شود که بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار بگیرند * ‎ ‏.از جمله آسيب هاى اجتماعى كه مشكلات زيادى براى أفراد يكا جامعة به وجود مى أورد. برخاشكرى و نزاع و اعتياد است *

صفحه 35:
پرخاشکری و نزاع ‎ses re en Com pee fe peep orca eC |e nS ON eecmre cn: IS oe‏ 0 ‎Reon‏ Bap ROR ETT ‏یا ی سا سح‎ cy ELS cE Nee ke Reo 1 ‏.خودمان بروز بدهیم‎ .را ه های مختلفی برای بیان عصبائیت وجود دارد. برخی از این راه ها درست و مفید و برخی از آنها مضرند * 0 ree Ee eee eae) ‏.در بزرگسالی نیز به این رفتار ادامه دهند‎ ارهای پرخاشگرانه درجات گوناگون دارد وممکن است به شکل های محتلفی ماند آزار و .و ناسزاگفتن و شکستن و تخریب وسایل, بروز کنند الا ۱ نوجوانان پرخاشگر, تحمل کمی دارند. پرخاشگری همچنین مشکلاتی را در یادگیری و تحصیل به وجود می آوردو زمینه را برای سایر آسیب های اجتماعی * 5550 .گاهی پرخاشگری ممکن است اثرات جبرا ن ناپذیری درزندگی فرد به وجود بیاورد *

صفحه 36:
.گاهی اوقات مالز یک موضوع یا رفتار دیگران * عصیانی میشویم. در اینجا باید ید بگیریم که خشم خود ۶ ا ‎reten‏ ۱۱ ‎Peep‏ كاهى اوقات ما در معرض عصبانيت ديكرال 8 اين سه قاعده را در هنگام عصبائیت به خاطر #بسياريد قرار ميكيريم. يعنى با فردى مواجه ميشويم كه اروك ما خشمكين لست. در اينجا نيز بايد ياد كبري الولف « 0 057 نید به دیگرلن‌صدمه بزنم -2 كل صدمه بزئم ‎٠‏ برخورد مناسب داشته باشيم

صفحه 37:
و ار هسديم به خدا پناه بریمو با گفترشکر و نام و یاه -1 حاتف ۱ cian g ire mer ena شد علت عصبائیت خود را مزدبانه و آرام بیان کنیم ae ee arene NI yee eng Pesta ‏اراحت كنندة ول ترك‎ بولعارلم کردن‌خود از گفتوگوو -5 .مشورت با بزرگترها کمک بگیریم fom Pe Pera OPC | er eee ۱ eens بسه حرف هایطرفمقابل خوبگ وش 2 .کنیم و حر ف های او را قطع نکنیم لگر لشتباهی‌مرتکشف شده لیم با آرلمشن3 ا ا | لو ی لا سه -اشتاه بیدا کنيم Arlen be les J 5 FL Fetes pe ear car se rom| ‏حرف های ما نیست و ممکن است به ما‎ ۱ ‏.بزرگ ترها کمک بخواهیم‎

صفحه 38:
ei ree she ere) 5 0000000 rere er aed CE Cress Pesce Mic) eh EK YR eS PO cree a Peco ee mre ne peed eee cee ECR ‏بى حسى و بى حالى ميشوند اما بس از تمام شدن اثر آن روى مفزء فرد حال السيار با‎ “bc, eT a ee ee Fae Py Or ern Ce Cee شده, بخوانید. ‎Fe feet cone ce ee eed eee [ee‏ ۱ بعضی از افراد ادعا میکنند برای فرار از مشکلات به این سمت کشیده شده ان. برخی از توجوانان و ۱ eee ene ميدهند و قريب ميخورتد. بعضى ديكر ازافراد از روى كتجكاوى يا خودنياى و اينكد تل للد لكر يي 0 ‎EWG peat aC am rR a Co)‏ بو ا اي ل ‎* ‏استفاده: فرد به دام آنها میافتد و به سادگی نمیتواند از شر آنها خلاص شود‎ Ca ‎

صفحه 39:
در درس قبل با نمون ههايى از آسيب هاى اجتماعى كه افراد را تهديد ميكند. آشنا شديد. اين سؤا ل بيش مى آيد كه جه * کسانی از توجوانان در برابر آسیب ها و تهدیدات» محافظت میکنند. ۰

صفحه 40:
خود ‎ate lee eae‏ لل م تا ا ا هد ‎Ree ad‏ ا ۱ ‎ie‏ ع ل شيا Pep Te oy etre ee Sehr A pee ee] ‏ل‎ ‏راست حرکت کنیم و به وسوسه های شیطانی تسلیم نشویم‎ . paseo ‏نوجونان. بخش زیادی از زندگی خود را در مدرسه‎ ‏میگذرانند. معلمان و مسئولان مدرسه نیز مانند پدر و مادر‎ ۱ Ur ote ae Pe ed OS a were nC kere ‏داشتن زندگی شایسته, ترییت میکنند‎ RAN error onecn ‏پدر و مادر در تربیت و مشراقبت قرزندان. حق قانو‎ 1 an keyye Cpe Sa cecy rte OS ‏.نشده إند. بر فعاليت هاى آنها نظارت دقيق داشته باشند.‎ قانون .قانون از حفوق همه اقراد از جمله نوجوانان حمایت میکند ‎Se ere TO ea ae‏ من ‎ee‏ ‎Bieter rcp fier cee aenly‏ بلکه پلیس نیز در چارچوب قوانین و تا جایی که قانون به او اجازه -ميدهدء ميتواند عمل كند

صفحه 41:
قوّة فغنائيه ۱ ares Seen FSG Ps A EO ea a 4 ‏ين‎ = 0 * ‏.برخورد كند و متخلفان را به مجازات برساند‎ ۱ Re ‏ا ل‎ cae

صفحه 42:
بر طبق قانون اساسى؛ رئيس قوه قضائيه از سوى رهبر جمهورى .اسلامی انتخاب میشود.رییس قوه قضاییه باید فردی مجتهد. عادل. آگاه به امور قضایی و مدیر و مدبر باشد * ‎oH‏ ‏يسيدكىئبه شكايتهاىمردم و حلإختاهاتآنها -1 * ل 0 ا ا 0 ‎eras‏ ال ا ين ‎epee ae‏ 7 00 ‎ces‏ ا ل ا 0 ‎000 PSS Cpr Cer ‎ ‏قضانیه وظایف زیر را برعهده دارد * ‎

صفحه 43:
rea Ce Se) Ean ec Men ROM ee SPE es ey tae ogc es cng arr ‏ا ا‎ ۱ poeta] er ea Fae CBSO ees aes FoR vor EY eee CIPS RP eye one Oc Teme res En peo IST eer tease ae a ieee ۳۳ eee ۶ ‏وا عبل ند‎

صفحه 44:
0 Cerone es ree repr ye Sea cee cea] mn) ‏0ن‎ ney ye Riot ty Ay RGR s .تعیین میکند * 0 ‏ا‎ a) ۳ نمیکند بلکه افراد را ملزم میکند که ۰ SRR 0

صفحه 45:
در دادگاه» قاضی مدارک خواهان [شاکی) و خوانده را مطالعه میکند و از آنها ۶ و انتخاب كنند تا از حقوق «وكيل» در همه دادكاه هاء اقراد حق دارند فردى را به عنوان .آنها دفاع کند * وکالندارد [لجایم نامه © ا ‎cfucc‏ ار وکیل کند. همچنین افراد میتوانند قبل از نوشتن شکایت در مستم های فضای با مساو ۶ .حقوقى در آن مجتمع مشورت كنند تا از دا

صفحه 46:
بعباوار مد ای دفطر حكايك ممهنار باقية.د ‎٠‏

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان