صفحه 1:
NY Port Authority
terminal
صفحه 2:
- در سال 1939,آمزيكا در حال رشد حمل و نقل اتوبوس بين ايالتى بود و باعث هرج و مرج در شهر
نيويورك شده بود.درآن زمان اتوبوس ها از هشت ترمينال جداكانه ميبايست مسافران را حمل كنند كه
ا ا 1۱
ا ا ا ل ا ood 0
ReCeAL a | We eatyel caster |
Feo OLN ean ee vane] Hc rere co) Crh NA enue Re ee eeres)
و Bel
ee een eT |
Dons) ae Mec rsc RCL eae sree ce Re eeeren
4۱۱۵۱ ۱۵۲۱(
صفحه 3:
تا
20 ا 000
محل اجرا: بل جورج واشنكتن در ل عله
۱ ا WAS RCLeS
ل ال 0
مهندس معمار: پیر لوئيجي So
مساحت ساختمان: 28700
4۱۱۵۱ ۱۵۲۱(
صفحه 4:
پایانه اتوبوس هاي بین شهري در بندر
eI ROSE Ley 0
پایانه هاي اتوبوس در جهان به شمار
ا 12 0
پایانه انجام مي شوند را مي توان به
ane مر ال
سفر نوع اول شامل سفرهاي بين
شهري يا سفرهاي راه دور و
سفرهاي نوع دوم از نوع سفرهاي
كوتاه بين نيويورك و حومه أن در
اصطلاح برنامه ريزي حمل و نقل
00
شوند.
(۱ اا 4۱۱۵۱
صفحه 5:
0 sect dee D Wao sere eT
دستكاه اتوبوس راه نزديك از يايانه اتوبوس نيويورك در 0
ساعت اوج بعدازظهر ( 18 - 17 ) اعزام مي كردد. به طور
متوسط در حدود 800 جابجايي اتوبوس به طور روزانه انجام
me Ur ad 20000 .كرفته و به
ais 7 ۳
ی
مسافرگيري براي راه
نزدیک و 65 وکا ۱
اتوبوسهاي بين شهري
oalce 1 ا
دهنده این است که پایانه
مزيور جرو بزارقت 9
در 30 هاي lcs
00
صفحه 6:
۱
را
- ايجاد كره فاق ار
در محدوده اطراف
1۳۳
- داشتن نمای زشت
بطوريكة اين رن
رتبه بندى زشت ترين
۱
را
4۱۱۵۱ ۱۵۲۱(
صفحه 7:
مان 9
۶ ۳ .
Bo
Pes ea eee id
غیر هم سطح و تونل برای
ورود و خروج اتوبوس ها
از ترمينال كه اكرجه بخش
اعظمى از مان لان
REIS SO ea NCC] Bt
0
تاکسی لا لان
ل ل لاه
میکنند ترافیکی در محدوده
0
4۱۱۵۱ ۱۵۲۱(
صفحه 8:
3
a 1 را
.شهریشده است
ال
4۱۱۵۱ ۱۵۲۱(
صفحه 9:
ی اک را ey SMe فراوان
واستفاده از تكنولوزى هاى ييشرفته و دارا 9 S99
CMU) bee SOULE Cerner 1/7
ساختمان اين ترمينال از بهترين نوع سازماندهي برخوردار
است به عنوان مثال توسط علائم ۳1۳ الكترونيكي به
اتوبوس هاي در حال ورود علامت 0 مي oO = به
Biogas سكو حركت کنند و در آنجا
4۱۱۵۱ ۱۵۲۱(
صفحه 10:
چمدانهاي مسافرین توسط اسانسورهاي
مخصوص از راهروي تحتاني به راهرو اصلي
انتقال داده مي شود. يبىك سكوي كمكي نيز جهت
ل ا ا ل 0
we از برنامه و بخصوص را دارند همواره اماده
| 3 افر< ۵۵ ۰
صفحه 11:
أله( - خدمات ارتباطى خوب : يايانه مذكور در قلب منهتن
قرار گرفته 9 Fee] 1 هاي ساختمان ۳9
ا ا ا 5
مستقيم زير زميني يايانه را به ايستكاههاي خيابان هشتم
و ايستگاههاي مترو متصل مي کند.
۱ ال عا د ار en ea
2 ا ل (OP A Pee
به جا كشته اند كه به طور منوسط يك روز در هفته
انوبوس بصعت 0
4۱۱۵۱ ۱۵۲۱(
صفحه 12:
2
|
براي راه نزدیک و 65 پهلوگاه جهت اتوبوسهاي بین شهري است. اين ارقام
ا ا ا ا ا ل
0
eat اا او ال ار
IG UT, Ot grr 3
aa 0
ع ال ل الخ ل
Gens Ne) even Ite ا ]ل الا ا كنم
patsy kes ا ار
جابجايي اتوبوس به طور روزانه انجام گرفته و به 20000 مسافر سرویس
عي دهد
4۱۱۵۱ ۱۵۲۱(
صفحه 13:
پلان های پایانه اتوبوس بین شهري نیویورک
OME
صفحه 14:
۰ ۳ 2یلکان متحری بل سمت مجل فروش بلیط
ار
3- انبار ۰
5- محل خروج اتوبوس ها 0
Perea 8- ورودي راهروي کوچک هدایت کننده به
سمت راهروي اصلي
9- كنترل اتوبوس هاي در حال ورود 10- جراغ قرمز
دنا 2- تلفن ها
م ا ا ل 0
ree meceL ye ao) Deas rece meer cad 0ك
Dea Sie A ا ACA SCL eras MOC
8- راهروي پاييني Sere cies ised 0
اول و دوم
ملك يله فا به سمت راهروي زير زميني ارات
اه و ا Pe
صفحه 15:
كنا
طبقه اصلى (همكف)
- مراکز اداری
- مراکز خدماتی
- مكل تهبه dal,
- اتاق هاى استراحت
(۱ اا 4۱۱۵۱
صفحه 16:
طبقه دوم
۱۷ ۱
2
اتاق هاى -
Re way
صفحه 17:
۳23
زيرزمين (مترو)
Ree
2
اتاق هاى -
5
صفحه 18:
۳3
نحوه ارتباط ترمينال شمالى و جنوبى
4۱۱۵۱ ۱۵۲۱(
صفحه 19:
پایانه مذکور از چهار فضاي تجمع بزرگ تشکیل شده است که
در بخش هاي منظم مسافرین را به اتوبوس هاي مورد
ادارات مسافربري قسمت هاي فروشي و جك بليط فضاهاي
انتظار,. رستوران و دیگر سرویس هاي مصرف کنندگان در
Dew CeN nL On yt) ا Perera) rece renee piri
تضمين مي كنند. 43 يله برقي به كريدوزهاي بهن مي رسند و
راه يله ها خركتث 1ن | ]| 1[ آأمين امن كنند. بين
اس رت اه
ا Te را زر
0
ايراتور جواب مي دهد. كار ديكر اين
UP SE Beer] 1 0
4۱۱۵۱ ۱۵۲۱(
صفحه 20:
20 |
يايانه از سه طبقه مجزا براي سرويس دهي به اتوبوس
ا Cai)
زمان واحد دارد. طبقات مختلف ان به شرح زير است:
الف) طبقه زيرين (اتوبوس ها): مخصوص اتوبوس
هاي مسير دور است كه 91 پارکینگ ا 0
eure pe ل ا ل الل ا مال
اتوبوس در ضلع جنوبي ترمينال دارد.
لع 4b a || ار
ی
سكوي عمومي براي تخليه در ضلع جنوبي اين سطح
قرار دارد.
4۱۱۵۱ ۱۵۲۱(
صفحه 21:
ل ال ا 0
0 توسعه 0 اجرا شد و روي بام ساختمان
اصلي استعزارا یافت. این [awry کلاً گنجایش 159
اتوبوس را دارد كه كنار سكوهاي نواري يا دندانه
Ree) ey ا ل ل م
طبقه مياني نيز وجود دارد. سكوي دندانه اي
وسط سالن. مخصوص اتوبوس هاي سفرهاي راه
دور با گنجایش 126 اتوبوس است. پلاتفورم wh
که در قسمت شمالي سالن قرار دارند گنجایش
اتوبوس ديكر را دارند
4۱۱۵۱ ۱۵۲۱(
صفحه 22:
سه طبقه پارکینگ با استراکچر قوي روي بام پایانه
tes Pty ا ا ل دارند. در
سال 1986 كلآ700000 اتومبيل از اين ياركيق
ل ا 1 ا ا ا لان
مستقیم به تونل لینکلن مربوط مي شود و اين به خاطر
عدم استفاده اتوبوس ها و ماشين هاي استفاده كننده از
ا ا ان
رامب ها در زمستان كرم مي شوند تا از يخ زدن و
ا ا Ygioo ol ا 00
ان متر مريع با ارتفاع هشت طبقه است كه
.كلاً شطح زیربنایش جدود 115200 متر مریع مي گردد
4۱۱۵۱ ۱۵۲۱(
صفحه 23:
4۱۱۵۱ ۱۵۲۱(
صفحه 24:
براي اتوبوس هايي که به حومه نیویورک و
شهرهاي نزدیک earl ا ل
(72 محل در طبقه وسطي اتوبوس هاء 33 محل
در ۹9 بالايي ee ها) وبراي Feet هايي
a oS نقاط دور سفر مي کنند 79 محل بارگيري
(41 محل در طبقه پایین اتوبوس ها و سالن
مركزي و 12 محل در بلاتفورم جنوبي طبقه يايين
1
4۱۱۵۱ ۱۵۲۱(
صفحه 25:
۳1۹ 2
۳۰
همجنين در قسمت بالاي خيابان برادوي جهت زيبا
نمودن ترمينال ما بين بتن ها را با قطعات فلزي
و شيشه اي و علائم دیگر تزیین نموده اند.
از نكات قابل ذكر ديكر در طرح اين بروزه. نحوه
الاك را Poms
دندانه اي مستقيم با زاويه 45 درجه قرار كّرفته
Cet ger Ee arene ل ل 0
که در سکوها ایجاد کرده اند که منطبق با مسیر
ا م
4۱۱۵۱ ۱۵۲۱(
صفحه 26:
4۱۱۵۱ ۱۵۲۱(
صفحه 27:
هذا
jl af MESH MEDIA piu ا 2 2
rer cerrapi parecer] mperiam pcre] Bu) eve ergy Ie tp ed
تورى ازجنس فولاد ضدزنك تشكيل شده كه يروفيل
a LED sb انها متصل ۳ ۳ نماى شبكه
ای همانند یک رسانه عمل میکندوبه عبارت ذيكر راه
حلى هوشمنداته ee تبلیغات | ee اى
4۱۱۵۱ ۱۵۲۱(
صفحه 28:
الك مزاياى اين سيستم
JS SLA و
- تبديل كردن ترمينال به يى مكان ديدنى
a eae 0000000
Me Tyre
ae ep w ery weer) 1 که این
سيستم دررساندن ييام هاى اضطرارى و ايمنى
.نقش بسزایی را ایفا کرد ۱
4۱۱۵۱ ۱۵۲۱(
صفحه 29:
4۱۱۵۱ ۱۵۲۱(
صفحه 30:
امروزه مسئولین این
ترمینال قصد
گسترش این ترمینال
را داشته وتا ۱۳
اضافه شدن S
va ل
روى اين ترمينال
هستند كه طرحى كه
برای اين ۱
ا
|
4۱۱۵۱ ۱۵۲۱(
صفحه 31:
دنا
wes) ا ا ا 00000
الما
4
4۱۱۵۱ ۱۵۲۱(
NY Port Authority
terminal
1
2
پیشینه
-
در سال ، 1939آمریکا در حال رشد حمل و نقل اتوبوس بین ایالتی& بود و باعث هرج و مرج در شهر
نیویورک شده بود.درآن زمان اتوبوس ها از هشت ترمینال جداگانه میبایست& مسافران را حمل کنند که
باعث& بوجود آمدن هرج و مرج در میان شهر شده بود.و شهر به دنبال یک پاسخ مناسب& بود.شهردار
وقت در اواخر سال 1946دستور ساخت یک ترمینال واحد برای شهر ص&ادر کرد.که انتظار این را
داشتند که این ترمینال به یکی از بی& نظیرترین ترمینال ها در آمریکا تبدیل شود.در 27ژانویه 1949
زمینی& در محله ای بین خیابان های 40وخیابان هشتم& و نهم و خیابان 41در طول 2سال با 9000تن
سازه فوالدی در 15دسامبر 1950پس از یک دوره ساخت وساز نزدیک به 2سال و یک سرمایه
گذاری 24000000دالری این ترمینال م&تولد شد .پايانه اتوبوس هاي بين شهري در بندر نيويورک از
.وسيعترين و شلوغترين پايانه هاي اتوبوس در .جهان به شمار مي رود
3
مشخصات و معمار
محل اجرا :پل جورج واشنگتن در تقاطع خيابان
هاي 178و برادوي در نيويورک
کارفرما :دايره اجرايي حمل ونقل نيويورک
مهندس معمار :پير لوئيچي نروي
مساحت ساختمان 28700 :فوت مربع
4
پايانه اتوبوس هاي بين شهري در بندر
نيويورک از وسيعترين و شلوغترين
پايانه هاي اتوبوس در جهان به شمار
مي رود .سفرهائي که توسط اين
پايانه انجام مي شوند را مي توان به
:دو نوع سفر تقسيم نمود
سفر نوع اول شامل سفرهاي بين
شهري يا سفرهاي راه دور و
سفرهاي نوع دوم از نوع سفرهاي
کوتاه بين نيويورک و حومه آن در
اصطالح برنامه ريزي حمل و نقل
بنام CUMMUTERخوانده مي
شوند.
5
بطور متوسط 225دستگاه اتوبوس راه دور ( بين شهري) و
500دستگاه اتوبوس راه نزديک از پايانه اتوبوس نيويورک در
ساعت اوج بعدازظهر ( ) 17 – 18اعزام مي گردد .به طور
متوسط در حدود 800جابجايي اتوبوس به طور روزانه انجام
.گرفته و به 20000مسافر سرويس مي دهد
پايانه اتوبوس بندر نيويورک
داراي 116پهلوگاه ( سکو)
مسافرگيري براي راه
نزديک و 65پهلوگاه جهت
اتوبوسهاي بين شهري
است .اين ارقام نشان
دهنده اين است که پايانه
مزبور جزو پر رفت و
آمدترين پايانه هاي جهان
.مي باشد
6
معا&یب سایت و
ترمینال
قرارگرفتن ترمینالدرداخل بافت شهری.
ایجاد گره های ترافیکیدر محدوده اطراف
ترمینال.
داشتن نمای زشتبطوریکه این ساختمان در
رتبه بندی زشت ترین
ساختمان های جهان
.دارای رتبه ی باالیی است
7
محاسن سایت و
ترمینال
استفاده از تقاطع هایغیر هم سطح و تونل برای
ورود و خروج اتوبوس ها
از ترمینال که اگرچه بخش
اعظمی از مشکالت
ترافیکی را حل کرده ولی
همچنان مسافرینی که با
تاکسی و یا وسایل نقلیه
دیگر به این ترمینال مراجعه
میکنند ترافیکی در محدوده
.ترمینال ایجاد کرده اند
8
ا&گرچ&ه ا&ی&نت&&&قاط&ع& هایغ&یرهمسطح ب&&&خش-
ا&عظمیاز م&شکلت&&&را&ف&یکیح&اص&لاز ت&&&رم&ینا&ل
را ح&لک&&رد&ه ا&س&تو&ل&یب&&&اعثخ&را&بش&&دنم&نظر
.ش&&ه&ریش&&ده ا&س&ت
9
یکی دیگر از محاسن سایت امکانات رفاهی فراوانواستفاده از تکنولوژی های پیشرفته و دارا بودن قوي
ترين دستگاهها و باالترين ميزان کاربردي مي باشد.
ساختمان اين ترمينال از بهترين نوع سازماندهي برخوردار
است به عنوان مثال توسط عالئم راهنمايي الکترونيکي به
اتوبوس هاي در حال ورود عالمت داده مي شود که به
طرف کدام سکو حرکت کنند و در آنجا توقف نمايند.
10
چمدانهاي مسافرين توسط آسانسورهاي
مخصوص از راهروي تحتاني به راهرو اصلي
انتقال داده مي شود .يک سکوي کمکي نيز جهت
مسافران آن عده اي که قصد مسافرتهاي ويژه
خارج از برنامه و بخصوص را دارند همواره آماده
است پله هائي نيز مسافرين را مستقيما ً به
خيابان يا به سالن هدايت مي کند.
11
خدمات ارتباطی خوب :پايانه مذکور در قلب منهتنقرار گرفته است .تمام بلوک هاي ساختمان بين دو
خيابان هشتم و نهم در ميدان تايمز قرار گرفته و راههاي
مستقيم زير زميني پايانه را به ايستگاههاي خيابان هشتم
و ايستگاههاي مترو متصل مي کند.
جابجایی کالن مسافران :در سال 1968طي عملکرداين پايانه 2575000اتوبوس و 68000000مسافر جا
به جا گشته اند که به طور متوسط يک روز در هفته
8000اتوبوس و 232000مسافر مي شود.
12
عملکرد مجموعه
پايانه اتوبوس بندر نيويورک داراي 116پهلوگاه ( سکو ) مسافرگيريبراي راه نزديک و 65پهلوگاه جهت اتوبوسهاي بين شهري است .اين ارقام
نشان دهنده اين است که پايانه مزبور جزو پر رفت و آمدترين پايانه هاي
جهان مي باشد.
سازمان و مديريت پايانه توسط مقامات شهر نيويورک اداره شده وشامل 60مأمور حفاظت و 80پرسنل عملياتي و اداري تعدادي نظافت
چي و 32مامور نگهداري است.
بطور متوسط 225دستگاه اتوبوس راه دور ( بين شهري) و 500دستگاه اتوبوس راه نزديک از پايانه اتوبوس نيويورک در ساعت اوج
بعدازظهر ( ) 17 – 18اعزام مي گردد .به طور متوسط در حدود 800
جابجايي اتوبوس به طور روزانه انجام گرفته و به 20000مسافر سرويس
مي دهد.
13
پالن های پايانه اتوبوس بين شهري نيويورک
14
-1بار
-2پلکان متحرک به سمت محل فروش بليط
و سالن انتظار
-3انبار
-4محل ورود اتوبوس ها
-5محل خروج اتوبوس ها
-6گذرگاه
-7خيابان
-8ورودي راهروي کوچک هدايت کننده به
سمت راهروي اصلي
-10چراغ قرمز
-9کنترل اتوبوس هاي در حال ورود
-12تلفن ها
-11پست
-13پلکان متحرک هدايت کننده به سمت سالن انتظار و راهروي اصلي
-15سرويس مخصوص زنان
-14سرويس مخصوص مردان
-16پله هاي خروجي به سمت خيابان
-18راهروي پاييني
-17سکوي کمکي
-19بالکن هاي ممتد روي فضاي بين طبقه
اول و دوم
-20پله ها به سمت راهروي زير زميني
-21تأسيسات
-22پمپ هاي هواکش ويژه تخليه و تعويض هوا -23محل چرخيدن و دور
15
طبقه اصلی (همکف)
فروشگاه ها غذا و نوشیدنی مراکز اداری مراکز خدماتی محل تهیه بلیط -اتاق های استراحت
16
طبقه دوم
فروشگاه ها غذا و نوشیدنی مراکز اداری مراکز خدماتی محل تهیه بلیط اتاق هایاستراحت
17
زیرزمین (مترو)
فروشگاه ها غذا و نوشیدنی مراکز اداری مراکز خدماتی محل تهیه بلیط اتاق هایاستراحت
18
نحوه ارتباط ترمینال شمالی و جنوبی
19
پايانه مذکور از چهار فضاي تجمع بزرگ تشکيل شده است که
در بخش هاي منظم مسافرين را به اتوبوس هاي مورد
نظرشان هدايت مي کند.
ادارات مسافربري قسمت هاي فروشي و چک بليط فضاهاي
انتظار ،رستوران و ديگر سرويس هاي مصرف کنندگان در
سطوح فوق الذکر قرار گرفته اند و راحتي مشتريان پايانه را
تضمين مي کنند 43 .پله برقي به کريدورهاي پهن مي رسند و
راه پله ها حرکت مسافرين را در داخل تأمين مي کنند .بين
سرويس هاي مختلفي که براي مشتري ها تهيه شده يک
پيشخوان اطالعات در سالن اصلي قرار دارد .مرکز اطالعات
تلفني به دو ميليون تلفن در عرض يک سالن به وسيله 128
اپراتور جواب مي دهد .کار ديگر اين مرکز بسته بندي و
شماره زدن بسته ها است.
20
پايانه از سه طبقه مجزا براي سرويس دهي به اتوبوس
ها تشکيل شده و گنجايش 184اتوبوس را در يک
زمان واحد دارد .طبقات مختلف آن به شرح زير است:
الف) طبقه زيرين (اتوبوس ها) :مخصوص اتوبوس
هاي مسير دور است که 91پارکينگ دندانه اي اتوبوس
پيرامون سالن مرکزي و يک سکوي اضافي براي 12
اتوبوس در ضلع جنوبي ترمينال دارد.
ب) طبقه مياني (اتوبوس ها) :شامل 16پالتفورم
است که روي هم گنجايش 72اتوبوس را دارد .يک
سکوي عمومي براي تخليه در ضلع جنوبي اين سطح
قرار دارد.
21
ج) طبقه باال(مخصوص اتوبوس ها) :اين طبقه به
عنوان توسعه پايانه اجرا شد و روي بام ساختمان
اصلي استقرار يافت .اين سطح کال ً گنجايش 159
اتوبوس را دارد که کنار سکوهاي نواري يا دندانه
اي پارک مي کنند .يک سکوي عمومي تخليه شبيه
طبقه مياني نيز وجود دارد .سکوي دندانه اي
وسط سالن ،مخصوص اتوبوس هاي سفرهاي راه
دور با گنجايش 126اتوبوس است .پالتفورم هايي
که در قسمت شمالي سالن قرار دارند گنجايش
33.اتوبوس ديگر را دارند
22
سه طبقه پارکينگ با استراکچر قوي روي بام پايانه
ساخته شده که گنجايش 1080اتومبيل را دارند .در
سال 1986کال ً 700000اتومبيل از اين پارکينگ
استفاده کرده اند .اين پايانه ها به وسيله رامپ به طور
مستقيم به تونل لينکلن مربوط مي شود و اين به خاطر
عدم استفاده اتوبوس ها و ماشين هاي استفاده کننده از
پايانه از خيابان هاي اصلي شهر نيويورک مي باشد.
رامپ ها در زمستان گرم مي شوند تا از يخ زدن و
مسئله عدم استفاده از آن مصون باشند .ابعاد پايانه
حدود 60×240متر مربع با ارتفاع هشت طبقه است که
.کال ً سطح زيربنايش حدود 115200متر مربع مي گردد
23
24
براي اتوبوس هايي که به حومه نيويورک و
شهرهاي نزديک سفر مي کنند 105محل بارگيري
( 72محل در طبقه وسطي اتوبوس ها 33 ،محل
در طبقه بااليي اتوبوس ها) و ب&راي اتوبوس هايي
که به نقاط دور سفر مي کنند 79محل بارگيري
( 41محل در طبقه پايين اتوبوس ها و سالن
مرکزي و 12محل در پالتفورم جنوبي طبقه پايين
و 46محل در طبقه بااليي اتوبوس ها).
25
نحو&ه قرار گيري& سکوها
همچنين در قسمت باالي خيابان برادوي جهت زيبا
نمودن ترمينال ما بين بتن ها را با قطعات فلزي
و شيشه اي و عالئم ديگر تزيين نموده اند.
از نکات قابل ذکر ديگر در طرح اين پروژه ،نحوه
قرار گيري سکوها است .اين سکوها به روش
دندانه اي مستقيم با زاويه 45درجه قرار گرفته
اند و کار جالبتري که صورت گرفته انحنايي است
که در سکوها ايجاد کرده اند که منطبق با مسير
چرخش و ورود اتوبوس به سکو مي باشد.
26
27
سیستم MESH MEDIAکه از آن برای ساخت نمای
جدید این ساختمان استفاده شده است واز شبکه های
توری ازجنس فوالد ضدزنگ تشکیل شده که پروفیل
های LEDبه آنها متصل است.این سیستم نمای شبکه
ای همانند یک رسانه عمل میکندوبه عبارت دیگر راه
حلی هوشمندانه برای تبلیغات بازرگانی چند رسانه ای
به شمار میرود.
28
مزایای این سیستم
کسب درآمد برای ترمینال تبدیل کردن ترمینال به یک مکان دیدنی سازگار با هر نوع شرایط آب و هوایی نقش مهم در آگاهی مردممانند طوفان ایرن در سال 2011که این
سیستم دررساندن پیام های اضطراری و ایمنی
.نقش بسزایی را ایفا کرد
29
30
امروزه مسئولین این
ترمینال قصد
گسترش این ترمینال
را داشته و خواستار
اضافه شدن یک
ساختمان دیگر به
روی این ترمینال
هستند که طرحی که
برای این ترمینال
درنظر گرفته شده
:بصورت روبرو است
31
تهیه و تنظیم :مهران محمودی مطهر