پزشکی و سلامتپرستاری و پیراپزشکی

پرستاری مبتنی بر شواهد (EBN)

صفحه 1:

صفحه 2:
هت دکتر لیلی يكه فلاح هص دكترى تخصصى آموزش يرستارى هت استادیار دانشگاه علوم پزشکی قزوین

صفحه 3:
0 ‏لل‎ I RS RCCL acd 0 ‏ل‎ a coe CU Cand a cae ec St ees Re ۵/۵6۵ COM Cras 89 ‏سيم‎ 000©

صفحه 4:
عرت أه مه و و و )۱ اک ی کی وم بر ما هرت سم سص ها که ‎ot the‏ و و ‎wo‏ weed ty prove or dsprove the pot of pour. (Oe) ۵/۵6۵ COM Cras € Neer)

صفحه 5:
ie ۳

صفحه 6:
5-5 در دنياي كنوني شواهد نه تنها براي رد يا اثبات يك فرضيه2 مطلاح ل 0 ‎VEN er re Tene) me‏ ا ا ۱ 3 ترتيب راهكارها را در جهت توسعه حرفدايء در اختيار افراد قرار 2 ‎pete ew Per et) 0 eee dela ae‏ .انجام مي‌شده است 300 ۵/۵6۵ COM Cras 9 ‏ی‎

صفحه 7:
‎es‏ طبابت مبتي بر شواهد تلاشي است در جهت ‎rE Ite OCs)‏ 9 ‎PT Pe VneT ROE Binet‏ شواهد مربوط به مزايا و معايب خدمات سلامت. ‎eae Spe eeste)‏ اا ا ل ‎BE‏ ‎ileal‏ كليدي أسث: ‏2 بهترين و جديدترين شواهدٍ مبتني بر مطالعات نظام مند ‎errr‏ ”2 ‎Sever Er SBME‏ ‎۵/۵6۵ COM Cras Neer)

صفحه 8:
9 ۱ ۵/۵6۵ ی

صفحه 9:
پس از گذشت چند سال تنها در حدود 00 تا 0-0 0 درصد از سس رح لا اقدامات یک پزشک )8 20000 ميتني بر شواهد است. کاهش دانش و آگاهي حجم زیاد اطلاعات با اف نگ خر اس ات ۳ ۳۳۳ ناگزیر از روي آوري به طبابت مبتني بر شواهد در قالب کاملترین» علمي ترين و در دسترس ترين شواهد موجود_هستيم.

صفحه 10:
۳ رز | ۳ 1 لت 0 0 * Mew pupers 0,COO * ROT’s OO

صفحه 11:
—PPO OOO acavaly hiked or tojured Brow wverse drug eveds ic hospice Said Eid studes, SP-90% oP wedivation ‏هو وتا‎ aaa) ۵/۵6۵ COM Cras 00 ‏سمه‎ 6000©

صفحه 12:
Vee sped to publsk ‏هر‎ 4 Oa Em UT Be End Large vuole oP o book couse vever be Pulp sero )0 Be ERS RS eR cae hod © ۱ ۵/۵6۵ ©000 سيم

صفحه 13:
oa © af &- ak fad) 4 خاطر تاشته باشیم که پزشکي مبتني بر شواهد أهميت”” tS تجربه باليني پزشکان را انکار نمي‌کنده ارزشها و ۲ ABS a aK ya oat ly iy la ‏آشپزي نیست که تمام مراحل ارائه یک مراقبت پا نام يك‎ 3 Ga es ay) eg ‎a pe 9‏ بم مس ‎Ww ax <n 0‏

صفحه 14:
۵/۵6۵ COM Cras 3 ۳

صفحه 15:
۱ ۵/۵6۵ ی

صفحه 16:
3 ۱2۹ CT care a Re aR art ae Ba ead ۱ aoe a ge ae oe oR | ually core bused va the best evidewse wouluble ۱ cas oe Dek & Praevu-Overbot, COOS OO MN ad ‏ل ا‎ ere Pe oan OL as Ty Ne ea cons bard OR AC cae gee ۵/۵6۵ COM Cras 06 ‏سمه‎ 6000©

صفحه 17:
The patient's circumstances The Patient's wishes Applying Developing the policies evidence based Synthesising | clinical policies the evidence Generating evidence from research

صفحه 18:
The Merging of Science and Art: EBP within a Context of Caring Results in the Highest Quality of Patient Care a "Context of Caring "~*~, ۲ ~ ۶ ۱ eS Evidence-based ۰ ‘Theories > Ny 0 Quali ical Decision- ‏سس ند‎ 6 تب 1 0 - ۳ 559 ‎Expertise and Evidence‏ مم ‎from assessment of the patient's‏ ‎\C history and condition as well as 7‏ 3 65 ۱۵۵۱۱۱۵۲6 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎© Meinyk & Fineout-Overholt, 2003

صفحه 19:

صفحه 20:
BC RC ea ed 0 ‎a‏ ل ”ا لكك ‏وس سس مسا ‎Card)‏ ‎a Ls ‎0 ‎ ‎ ‏یه ی | سس وا سر هر لساك ‏هه _ لك ۵/۵6۵ ©000 سيم ‎ ‎ ‎

صفحه 21:
مرت ره هت ها مت ‎oa RS‏ 2000001 :"0 * Qepoyaizes the role oP chaicd experiee BN a eR ee ۵/۵6۵ COM Cras eq Neer)

صفحه 22:
۰ 0۳ ‏ا‎ acre Ne | Pe mE Ree nhc U LN canoe oa 0 ‏ل‎ De a te ee BO Eee ‏تمه‎ Coreen Ce ees ner 2012

صفحه 23:
سم یم مره او ام تا ‎revetves wost upto-due vere possble‏ موم ووی‌وو) ۰ ۱ ‏هت‎ ET En aE ee al ‏جمسوصنا‎ ‎proviiicver to work tower to woe‏ ل اال لا مهس میا ‎۵/۵6۵ COM Cras ‏هه‎ ‏ی‎

صفحه 24:
° Ce a aoe a a cet ad 3 ‏ا يي ل يي يي ل‎ ut 0 Se ‏رم‎ ad ۵/۵6۵ COM Cras og Neer)

صفحه 25:
300 ee eee foke ws bag IP peas (Bucs & Goren) 0 ‏ی و‎ aa caf ٠. ‏تفت تب ها‎ ON ac ‏و‎ Bea, aes Ra od ٠ ‏امه‎ ۵/۵6۵ COM Cras eo ‏سيم‎ 000©

صفحه 26:
(TCO do 9 ‏مامت مه مه ی‎ ‏مها ات۱35‎ Se ease an 4 QOuses should Peel ewwpowered to chooge procice wit proved webods 57 ۱ 5-5 املاط ساس لل 00000 ‎aioe‏ ‏1 ©000 سيم

صفحه 27:
مت و مت و هه ۱۵۹ هه 7 0 700 ۵/۵6۵ CE tae ‏م8‎ ‏ددسم‎ 6000©

صفحه 28:
BG); * Crovide provictay curses wits euideause-based data Or emery ‏مر وا‎ eae ۱ ‏ره‎ a ta ۱ ae Rei ad * Oss with ePRictedt wed ePPeviive devisioe-wahtay ۵/۵6۵ COM Cras ‏همه‎ ‏سمه‎ 6000©

صفحه 29:

صفحه 30:
پر ۵ 600 ۵/۵6۵

صفحه 31:
60 CE tae eet) ۵/۵6۵

صفحه 32:
۱ ‏هه هر سم‎ as CS. biterature search 9. Cniicd uppruscd 0 ad 0 ee ra) ۵/۵6۵ COM Cras Neer)

صفحه 33:

صفحه 34:
9 اج بیج 6۵۵ ‎eet)‏ 90۵۵/9

صفحه 35:
هه aa ٩ ل ان 0 9 0 ۹ موم ۰ A a) ۵/۵6۵ CE tae eet)

صفحه 36:
== ۰٩ OI are MAN cael ‏ا ب‎ ca ac ‏كت"‎ ‏لا‎ © SC acca marca ۰ ‏اون‎ ‎۱ 0 AE eg Dica ead ON cd ۵/۵6۵ CE tae ‏لت‎ ‏ددسم‎ 6000©

صفحه 37:
۴

صفحه 38:
۶ یا شرایطی که مورد نظر و علاقه ماست . عوامل بالقوه مضر یا سودمند عرامل جمعیت شناسی م ‎Py ‘ 5‏ مب جه ‎1 ‎ ‎

صفحه 39:
oR: ۰ تستهای تشخیص ‎Par Rew Wey‏ 1 عوامل پیشگیری 23 ا 0 نك ليك ‎eee)‏

صفحه 40:
‎hs dats‏ مهلی, که ب ها کمک میک میزان موفقیت درمان مورد نظر» تصمیم گیر- ‎1 vey - ‏م۳ ی‎ ۳۹ Se ‎

صفحه 41:

صفحه 42:
۰ سوالی شفاف و کاملا متمرکز بر مشکل بیمار ‎Byer te ee ee rons ne ere or‏ ار ۳ ‎٠‏ سوال دقيق منجر به استفاده موثر از زمان و يافتن مقالات مرتبط 906/۵ CE tae eo eet)

صفحه 43:
‎acca‏ ل 4 ف ‎* Ouses weet be ewwpowered to usk crificdl Red ace hc ca a od CAEL cto CAS, hee CRS CAS EARS ‏که‎ AS BEAN PAE to ‎Se EN a Na ‏۱ ۵/۵6۵ ی ‎

صفحه 44:
۰ Ie postpperuive puicas, des pra or WTO ‏توا مات ات هت هت بت‎ ete 0 Ea a UE Ben a Ra a Rea vistaiod wore ePPerive to reductay putiect ete? ۵/۵6۵ COM Cras 3 ‏ی‎

صفحه 45:
2 On wediodsurqicd ucts, N Aen ‏عبن‎ © ga tah en ‏وت وم‎ ee ۵/۵6۵ CE tae ‏سم‎

صفحه 46:
Ohy hae we dws doe “i he wy? CCAR ‏ی میم‎ ae Or, 5 this prucice werely based va trochion’? 4s tere u better (wore ePPevive, Poster, soPer, ‏سیسات‎ ‎cowPortdble) wetod? Okt opproack does the puted (pr te target your) prePer? Okt do experts ta this spevidly repowend? ۵/۵6۵ COM Cras 9 ‏ی‎

صفحه 47:
۹ 7 ea Okea 2 ساوسو پر و ‎a‏ ‏يي يي ۲ ا ل ا و 2ك ‎Te‏ ل ٠ 4s trere 0 review oP te reseuck vo tis tpi? * Ore tere votiocdly revoyuized stradards oP rare, ۵/۵۵ 0 a 0

صفحه 48:
0 ‏ام دا‎ poses wo Pag Me ass ‏ات مه ها‎ Ed ‏هه رات‎ © Ohere shoud we bok? oe 4 9 -- © Ore d Pores OP euidewe equivded tr quaiiy? ۵/۵6۵ CE tae ‏6م‎ ‏ددسم‎ 6000©

صفحه 49:
Cog Oe MT, ame a A od best euideure wih whick to asewer the ۵/۵6۵ ۱ eo ‏سيم‎ 000©

صفحه 50:
ey 4 ‏ل . فد‎ eg - 2 ۱ 3 2 a 5 ‏كام دوم‎ + “KS 7 جستجوی بهترین شواهد در دسترس روشها: 0- سوال از همكاريان 8 4 077 7 ۵ © يافتن يك مقاله مربوط در فايل شخصى- 6م “رد <- جستجو در بانکهای اطلاعاتی(مهارت پایه و اصلی . بربای بکارگیری پرستاری سجن و4 ۹ ۳ es . >t ‏م‎ ei ۸ y

صفحه 51:
Critique: ‏مامتها‎ RO A ae —Vke provess oP spstesvuicdly exacviay reseurch euideuse to ussess tis voldiy, resus, ‏ا‎ ‎bePore ustey it io tcP ors uo decision. ۵/۵6۵ COM Cras 60 ‏سمه‎ 6000©

صفحه 52:
۱ ‎Cy Brae mn (|‏ سل را ‏6 اگر شواهد معتبر است. آیا مهم است؟ ‏9. آیا می توان در مراقبت از بیمار. آنها را بکار گرفت؟ ‎٠‏ ارزشيابى منتقدانه شواهد مهارتى است كه تنها با أموزش ‎۳ Ve ons Cero 1690 ‏تا یت‎ ne se ‎eet)

صفحه 53:
۵/۵6۵ ۱ 16

صفحه 54:
0 ‏رج‎ 67 3 2 3 i sae We ‏گام چهارم:‎ ie سول مطرح ی تايج حاصله در بيمار مود و ما كاربرد دارد؟ (لزوم اقدامات زير) -- تهیه برگه ای از مضرات و فواید مداخله ‎ey‏ {oe ۱ ©. تعيين ميزان فواين ومضرات بالج 0 20 م 4 3 مشخص کردن فوابد و ُضرات با توجه بای و مورد نظر ‎٠‏ ۹ Vie Mk a ee 6 aS ‏کر ۳۳ اام‎ a cl i 5 ‏رت‎ > 2 ‏ظ‎ MS Se se 2 he

صفحه 55:
۵/۵6۵ COM Cras ‏كت‎ ‎۳

صفحه 56:
حاصل دوز مورد کی اریزشیابی توسط ناظر خارجی

صفحه 57:
‎ra‏ ار ‎aod‏ لال ل ا ف ‎er Peviveurss oF the pruciice‏ ‎rid‏ ۵۲ من ‎۵/۵6۵ ‎

صفحه 58:

صفحه 59:
۱ (۵) s&s woke it kuppew?

صفحه 60:
۱ ‏و‎ howled expucsivd ‏مه مک‎ pre CT a a 0 ‏ل‎ a Re eB oe od — OP Os — Porstay va euidewe-besed chaicd problew-sclviag BO) RUC AG) ‏ترس‎ ‎— OOP Onwewedt ۵/۵6۵ COM Cras ‏هه‎ ‏سمه‎ 6000©

صفحه 61:
۱ ی ۵/۵6۵

صفحه 62:
۹ ۱9 aa gC — Clricd Tricts — Randowized Ovdroled Trids — Dulicedter studies Se er aC cd med ‏سرت‎ لت ۱ ۵/۵6۵ ©000 سيم

صفحه 63:
۷ ۱0۱ the resus oP the study? ٠ Ore te resus vl? bd Wow we the resis oP ect the potest? وه ۱ ۵/۵6۵ ی

صفحه 64:
اس ترا ‎els‏ سبح عهزه‌با5 5۱۱۳0 Randomized 5 Controlled Studies ۵/۵ 00 ‏رجصحع‎ og rent)

صفحه 65:
Meta- Analysis Systematic Review Randomized Controlled Trial | Cohort studies Case Control studies Case Series/Case Reports Animal research/Laboratory studies

صفحه 66:
Oe ae aes a OA dl ما ما تا CE tae ‏هه‎ ‎eet) 0 0 0 0 0 906/۵

صفحه 67:
nue cutee RCTs, EB clinical practice guidelines based 0۳ 5 * Il Evidence - One well designed RCT * Ill Evidence - CTs without randomization ۰ ۱۷ Evidence - Well-designed case control or cohort ately *V_ Evidence - Systematic reviews of descriptive or qualitative studies * VI Evidence - Single descriptive or qualitative sad) * Vil Evidence - Opinions of authorities, reports of 3) ‏نعوت‎ م6 ‎COM Cras‏ مو ۵/۵ ©6000 سمه

صفحه 68:
MMO ‏ا ل‎ Ode ]6 ‏فیس لت‎ OM AM oO Og bevel 111: ‏لت سس‎ bevel 10: ‏ل‎ ‎bevettO: Progra evokraiod, G1; RO; vase reporis ‏ن )ور‎ ee ae ‏ع‎ ۵

صفحه 69:
لك ee ee ‏ا‎ 9 bevel 1 - expertoerctd stides, ROTS 0 ‏الال‎ cra Et od * bevel 10 - woexpertewedd studies * bevel O - cose reports, cinicd exanples ‏لك‎ * Ot whet level t& wost RU a euewe? ‏كك‎ 08000( ee ‏عم‎ ‏ني سيد‎

صفحه 70:
Examples of resources: Computerized decision support systems Evidence-based clinical practice guidelines Evidence-based textbooks ‏كوم دوه‎ of Syntheses DARE; health-evidence.ca 1 Evidence-based abstraction journals Systematic reviews Syntheses (e.g.,Cochrane Library) 7 ۳ Evidence-based abstraction journals | 0 ‏ا ان‎ ا ل 66/6 سس

صفحه 71:
Social Ethics nblic Consultat may | ae ع5 | 1 ‏الل‎ Admin Data 102 1 ۳5 Comparative asec Deseript Qualitativ oe ۳ ‏ا‎ ‏سين‎ | »st-Effectivene: Cost-Utility Econometrics Economic and / I~ ۱ ۳ eee / rae 1 eer 20

صفحه 72:
١ 9 0۳۳00160

صفحه 73:
eet 0 9 Ore the resis oP the sid void? * Oket were the resus? ۰ Oil he resus kelp we to vortay Por wy Pas cas oad ۱ ۵/۵6۵ ی

صفحه 74:
* Od Wypotkesis San SAN ‎aad‏ ل ‎۱9 ‏هه‎ can ‎۵/۵6۵ CE tae or eet)

صفحه 75:
۱ ی ۵/۵6۵

صفحه 76:
م 0 ‏ل‎ ۱ caro ‏مس ما‎ ae ‏تا‎ ‎chowe | ا ۳۳۷۱ ۹2 3 ‏هت اجه‎ 0 ) on peer st ‏ليك‎ ۱ ۵ eet)

صفحه 77:
1 "" 3 محال رام زرا ير كد = © Dke roses oP volves wihio whick 0 researcher coo be pooPideot thot ‏ام ام ام تا‎ 9 ‏هم اس رهگ ام مس ا‎ Pea aS DN Re aC RRO RRM et od * Gxawpe: © study states that PO% oF a sexvple vP (DOO pevple we swokers wik ‏لا‎ +/- feb wee the Prequeuy oP swohtay ts beiwero ‏كت‎ hehe 00 ۱ ۵/۵6۵ ال سس

صفحه 78:
ae NC (eNO co) Roel hoa ake ‏مه‎ ‎OA ‏ی‎ ce Ce Se BR acd ‏أمصاموص‎ AeA oa 906/۵ CE tae 0 ©6000 ددسم

صفحه 79:
an VON cr, * Deed t develbp wood sewck siruedes * Dust deuiPy best dotubases ‏مه ل د‎ ۱ ‏ا‎ ‎Ore Systewlir reviews DP quiltaive research ۵/۵6۵ ۱ ۳

صفحه 80:
۱ ode ترا ل 0 ل ل الل 0 الل لل * ا م ال ا Coreen COM Cras ‏هة‎ ‏سمه‎ 6000©

صفحه 81:
دمص هم وا کر ۱9 0 4 ۰ ‏میلس ان عمویان۳)‎ od Se ‏ها‎ ad 8 PN Acme eae cg Coreen COM Cras 60 ‏سمه‎ 6000©

صفحه 82:
BARRIERS TO EVIDENCE- BASED PRACTICE * Knowledge... lack of knowledge/awareness .... unfamiliar with guidelines and guideline accessibility ۰ Attitudes .... lack of confidence in the guideline developer, lack of motivation to perform the guideline recommendations * Behaviors .... inability to incorporate patient preferences into the clinical decision making process oe aaa eae} Coreen COM Cras ‏وه‎ ‎۳

صفحه 83:
ICE- - 86861 8- 2 1 ١ 5 6 ل ‎S a‏ ASED PRACTICE * Overwhelming patient workloads * Misperceptions about EBP and research * Lack of time and resources to search for and appraise evidence * Organizational constraints - lack of support * Peer pressure to continue with practices that are steeped in tradition - “we’ve always done it this way and we are not changing now” II a aa tt el ta aed) ۵/۵6۵ COM Cras ‏وه‎ ‏ی‎

صفحه 84:
iP Rival to Pied the right SCN Se ont al ۳ Se a ana ual Pest Pane EC rentaed eee ener tanee ‏اتمه ملس دس مه‎ 00101711111 ere Pg het oe ae | i Las SCE Nn avian aod ON ‏ای اه‎ ‏سوم لت‎ ۱9۱ RR ema * Develop stroteqy Por stoPP turaver ‏یگ‎ hos ‏اد هنت‎ 9 ی

صفحه 85:
عدم توانايى در دسترسى به نتايج تحقيقات ‎MITES)‏ ا ا ا اكت وجود مقاومت در مقابل تغيير در سازمان بهداشتى ‎b e Se Ee‏ ا ۱ عدم درک و يا موافقت با نتایج تحقیقات عدم ارزش گذاری در به کارگیری نتایج حاصل از تحقیقات در بالین عدم وجود همكارى در سازمان از نظر مديريتى(خصوصا از طرف بزشكان) ‎pl yd pre‏ ام 0 ‎tee ko‏ روت لس (کورتنی» 600060 )و(ملنیک» 60609) ۵/۵6۵ COM Cras Neer)

صفحه 86:
ا ‎is eee eee ee es pee eek‏ سس خاص حرفه پرستاری است و آن را چالشی قوی و چشمگیر برای پرستاران می داند و حتی طبق بيانيه فوق عملكردى كه در حرفه يرستارى بر مبناى تحقيق نباشد غير اخلاقى است. en eee ieee re ere tee OS Treen rat eo ey ‏پرستاران به عنوان جزيي از سیستم مراقبت بهداشتي ودرماني بطور جدي باید بدان‎ ۱ ee On So Te ee oe LESS) * يرستاران نيز خود معتقدند كه امر مراقبت بايستي بر اساس بهترين شواهد در دسترس باشد. ۵/۵6۵ CE tae ‏وه‎ ‎eet)

صفحه 87:
۱ ‏در‎ Te Otte Os mae Eases Tes ‏لل ا‎ eree Re CRB Bere my ‏موجود» تجارب بالینی و اولویت های بیمار تشویق می کند.‎ ۱ mes Sts ‏ا ل‎ ۳۱ ا ۱ حساسیت نسبت به نیازهای عاطفی و فیزیکی بیمار درک رنج بیمار دانستن بيمارى با تاكيد بر باتوفيزيولوزى آن ‎eevee)‏ سس ‏د م ۵ و ۵ ‎۵/۵6۵ COM Cras ‏م‎ ‏سمه‎ 6000©

صفحه 88:
211111101 1 OTe ot ee oe ‏وی و دادن اجازه تصمیم گیربی به وی بین پیشنهادات‎ ‏دريافت كرده از متخصص بهداشتى مى باشد.‎ وه ۱ ۵/۵6۵ ی

صفحه 89:
ا ا كاك ات ا ل ۳ با توجه به ساختارى نظامدار جهت يافتن» مورد ارزشيابى قرار دادن؛ انتخاب ‎BEST CB TE Tae SIs" SSR)‏ ve Oe ESL Ee Eke > tes Biers a rowers tc ‏اكر جنين جستجويى بر اساس برستارى مبتنى بر شواهد باشدء اين خطر به‎ ‏حداقل خواهد رسید‎ ‎٠‏ امكان برقرارى ارتباط با مددجو و تيم ارائه دهنده مراقبت در رابطه با علل و ‎nec ce‏ ا ا ا ۱ پرستاران متخصص عملکرد پرستاری مبتنی بر شواهد است که اطمینان از ارائه مراقبت هايى بر اساس حقايق موجود به جاى عادات دارند و داراى ۱ ‎۵/۵6۵ COM Cras ‏وه‎ ‎۳

صفحه 90:
هه فوايد حاصل براى سازمان بهداشتى شامل حضور در عرصه رقابت فعلى بر اساس ارائه مراقبت با كيفيت بالا مى باشد eS oe eer eee me ‏جلوگیری از مخارج اضافی نیز برای سازمان به ارمغان‎ ‏دارد.‎ ۱ ی

صفحه 91:
— * فواید حاصل بریای جامعه شامل ۰ جلوگیری از بیهودگی نتایج تحقیقات» کاهش عوارض درمان ها و ارائه بهترین و موثرترین نوع مراقبت ها برای مددجویان می باشد. 0 ۵/۵6۵ ۱ eq ‏سيم‎ 000©

صفحه 92:
a ee Ie ee Loree hie ۱ os) سرا ور ۱ ل تك براى خريداران و مشتريان خدمات بهداشتى ارزش محدودى دارد دچار سو استفاده و سو تعبیر است. داراى تورش است. ۵/۵6۵ CE tae ee eet)

صفحه 93:
وجود فاصله عمیق بین آموزش و خدمات و و و 0ن شده 8 ee ۳۳ تغییر نظام آموزش پرستاری برای آموزش پرستاری مبتتی بر شواهد 0 ذا ا ااا ا ‎Dye Oe OSES‏ شواهد است , وه ۱ ©000 سيم

صفحه 94:
‎RC re rica acd‏ دن ‎Be oe aE ats ea a‏ ‎Orr ee ART SEN oer ceo‏ ‎0 Ae eR Ca arate cate a ۱ Pas can ce RN ROS ST al a eas a OA cao as cece OTC ‎906/۵ CE tae cy eet)

صفحه 95:
Gtrocy supportive leadershiz ات ما تا هی تما سم ني نكا تیا ‎ea‏ ات ما ‏رما تم مومت سب دا ‏كت 0

صفحه 96:
‎Message‏ رمي ‎RECOMMENDATION ‎ ‏0 تیار را ‎should‏ ‎۱ 00 ‏ی‎ ‎extent i barriers their education & training ‏جوروج) ‎ ‏هه

صفحه 97:
The many faces of advanced practice registered nurses in

صفحه 98:
011 een ee ee A (reg ned ete Sted ۵/۵6۵ CE tae ‏همه‎ ‏ددسم‎ 6000©

صفحه 99:
CVA Lol) peas edie eye EM iam 8 ۳3 05 implement education & nurse training . throughan ‏با‎ ۱۵ improved programs education 5۷ 5)67۱ ۶ promotes 295 academic ‏پا و۱۳‎

صفحه 100:
Nurses should RECOMMENDATION a eae od + Increase the education & proportion of training through er an improved baccalaureate education degree to 80% murs by 2020 promotes seamless academic progression oo Neer)

صفحه 101:
Key Message Nurses should RECOMMENDATION Croats Ensure that ‏كك يتا‎ education & nurses training through engage in an improved : education lifelong system that learning promotes ‏يت‎ ‎academic ‎progression ممروه< :؛ aoa Neer)

صفحه 102:
مت مس( )] ۱۱۹) opportuaties Por curses to ‏هت ات اه بط ی‎ ioprovewed ePPorts . Iwplewed curse resieuy proyas Secreese the proporios oP curses ute o buocddurede dewer iv 60096 ه١‎ COCO ‎Re Be (el)‏ ا ا ل وهی و مسق ار ل اللي مدا ‎Ee a‏ بو ام هب ما مر ۱۱ ‎۱9۹) co teProstructure Por the ooleviod ced acdysis oF ‏وت تا‎ eae a a ee ea ed ‏ده هو وه ده ‎۵/۵6۵ COM Cras 0 ۳

صفحه 103:
- Apart of educational curriculum ۵/۵6 0 oo Neer)

صفحه 104:
۶ را ‎CCS On OC‏ ۵/۵6۵ ‏سنوت‎ cota 0 000

صفحه 105:
۱ ۵/۵6۵ ی

صفحه 106:
هک ۳۱6 ۱۹۳۸ یگ رورم سح Evidence-based Practice EPC Evidence Reports

صفحه 107:
7 < Smet = Bat ee 6 eee eee لشي ا ] Welcome! ‘Yau ar comacte t he Natanal Gung asahouse™ (GC) 9 ble resource Human Sendces, Nec was cngnaly created by ARQ n parbersho withthe anzan Mad esr oo Dak (now dmereas Hess eurnce Pans aH) Chek om Hs ge ats Suctste of elateequseines tat cover eri tis ‏میا روم سس سس و مج‎ start your serch by typing keyorts ints the search box on ths page, or se the ‘What's Mew this Week + Updated synthesis: ‏موه‎ 9 . Fain

صفحه 108:
- ممع . مه ۶ 7 .م ‎zg) + Mee‏ # وت مخ عمد سس عسات 15 وق | سم ‎Greythorn. | BWSe-Gneye a‏ امسا ب رز ‎Guideline Comparison ‎ ‎ ‎DATE RELEASED 1998 (reve 208) 2004 no ‏مجاه‎ 2008 0c) ‏عم یوج اوه عتم ی نی 7۳۴ یر و «ماته ممعم‎ not ‎pied om snob ance, ‘tao om anata ous, GUIDELINE DEVELOPER(S) sreccanColegecfRaddoay -Medcal state er ln ‎ ‎ ‎SOURCE(S)OF FUNDING The ansicancalige of “hs folowing Minnseota hea las ride te fing ad tha resources for ra super Bs these ACK ApproptatnassCtenas, end dus shed of imescts, ‎estrone, aie, htepaltan Feats, Profere one, ant Use Himests, tnd suppers proves by ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎THAT AUTHOREDINE Kane Ys vo Athan, Wo chal up Lender (ays ln ‎ ‎‘Nb tan Razenshtan MO; Frank Samer Moreen Wo (eitearore ‎ ‏سس ‎ ‎

صفحه 109:
SS ~~ Se ae ces ocean) ee ‏لل‎ oe oe Re RCs Te eae ee ean ace ian ee cee oe CRC ete ee ee eee ‏ا‎ 8015 من أدص بأع8) ‎٠‏ ‏2 2 0 لا 0 ‎a as RO ey‏ وصكام لجن 906/۵ CE tae oo eet)

صفحه 110:

صفحه 111:
( ) The Cochrane Collaboration ۱ ۰ ۳۳22] Reviews | News & Events | Training | Muttmedia | Contact | intranet = Latest: Cochrane Sirategle Session on evidence) 1 ortsr

صفحه 112:
Oyen) UPASIIPAS fez * 600 ٠ 0000 ٠ 6000 ٠١ 5 اسطا رت را رت ۱ 006 ۱ ۵/۵6۵ ©000 سيم

صفحه 113:
CNR ‏را‎ ad Fore aE ee RS RE eR RN Ra aa (ole ere cree ek ee or leren ten | eek G Oman Oe ee et ker) Oe ee Gee Oe eae 06 موه لاف ‎Oe eee ORs ocd‏ ‎ee ee‏ | ۵/۵6۵ ۱ aa ©000 سيم

صفحه 114:
۱ ‏ت‎ 1/۳ PAS RAS Ra ee eS cae 0 ea oe et cc ee acd ce ae oe * Wow To Piod She Cvidewe * Wew To Critque Cvidewe Sad RO ARC a a ak aS ۱3 ac AC aka ACN ‏تسه‎ عم اان) مه مطلر) ۰ ۱ ۱ ۵/۵6۵ ۱ 1 eet)

صفحه 115:
0 0 ‏دا‎ acd یجوم 6000 < ون لها ا م0 ‎sows Por pachose‏ ی 0 ‏ل‎ aR ak (0c OO (Recon ORC eeen 0 aaa el a a ‏ا‎ RON a Oa ‏الل‎ @ rac cg = dup, COdd — Cawarr Se ele CNC ac 906/۵ CE tae 16 eet)

صفحه 116:
تمه مار عامص1 مان و سمل عون - ‎a OL aks ce ROT‏ — The Ootoe doured oP Konwledge Gpatkesis Por Dursicey ‏رات ماس مس سب‎ ‏ا سم ور بر مه‎ ات | یل

صفحه 117:
SOC ac * Iackides per POOO joureds worldwide 0 0 ‏ل‎ ‎0 ‏لل‎ a ea ceo as seid Sa OE BOOM Ms ae Rae ٠ ‏بادك لصدلمح()‎ ٠ Us es UU Nr RN eric ۱9 aE od * Ouest do vee's pw quolliy Pitter icrey LO a as PM AS ge RSS Arad 00 لامر ل 000009 داك ©000 سيم

صفحه 118:
SA BRON CAN ac a PC OD oan CN oe ‏ا‎ ‎OC CaN kOe A OL aad ۱ cicatricial ‏الال‎ cence cg ۱ ‏کر‎ ‎PN ‏هه‎ Od ‏لته‎ ۵/۵6۵ ۱ ae ‏ال سس‎

صفحه 119:
١5 امه كن ‎atiores Bene ne epeea cd‏ ا ا ‎Aone!‏ ‎od 1g cad CAN oR AN CARES oad‏ ل نا ‎RLM cased‏ ا ‎SI) AS ne a‏ فاصم دمم ما مس مس هه مس تا تمس دا ما مس همه یم ۱۹۱۱۹۱۳۱۷۹۱۹۱ ‎ISCAS PAC AUN AS Cac apd‏ هر ۱۳ 16 ۱ ۵/۵6۵ ی

صفحه 120:
۱3 ا ۱ موس ۱ SN a a Ree a ee ROOD ‏و هر‎ ما ۱3 0 ‏ا‎ at Nan RR ae Dae Pace aca ‏وی‎ ne Paras aa a et ۱ ‏رطس رس‎ Bae Na AOL ON a هه ۱ ۵/۵6۵ ی

صفحه 121:
تا دنا 26 اميد دا . 8 2 ‎a4 |e‏ 2 كل 2.98 .+ ل ع و ی ها ی اما ا ‎eee [eae‏ سند ند سدع | مسقل Welcome to the Evidence-Based Education UK Home page In this site: + Whatis ‘Evidence Based Education’? 1¢e-Based Education Network Fir ‏ام‎ andlor revarchars who want to ko al wore?” rch Site Reccurces br achir a access and conduct seach 9 TERSE Reports ter unmsnescfoxpeaments ‏ای‎ © Collaborative Experiments n target setting, assessment anc mentoring + Past events: ‏و‎ Evidence-Based Polices and Indicator Systems (8) Thi irtesions,rter-tsiglinay tennis contrnce ‏م‎ ‎ioe end ee einai | et onsen ||| AS | cnn | ee osne| awaerpGnl|| ems a

صفحه 122:
عمسم ‎wus‏ 923 ادر وق and What kind of evidence does government need? 7 9-11 July 2003 a 2 | 2 یی ‎Evidence-Based Policies‏ == ‎Indicator Systems‏ 00 9-44 July 2003, London Home Conference themes Keynote speakers Venue Call for papers Costs سیب

صفحه 123:
اه یطوط هام مسا هه 0 ° Oe ‏اااي‎ acre ‏تم وم ما سا مس مس سس‎ ۱۹۱۹۱۳۱۷۹۱۹ ‏ع ا اي‎ ‏تسم و ا‎ ۵/۵6۵ ۱ qe ‏سيم‎ 000©

صفحه 124:
02 I Rr ak a I ees Ol a ae ed ۱ ‏کرک که من همم تست ار‎ revords) Se NA ad NAS, Abode CAS MCs ARS aaa Na A eRe ea OOO aa and ‏1ك‎ 0 ‏ل يل ل‎ ea Eras rh MLSS RUS ca RECA CaS CASE NS RAC ‏دا لصتامده عط‎ ‏تم و مس مس‎ وه ۱ ۵/۵6۵ ی

صفحه 125:
ل ا م اي اي الزن ‎ANN‏ تم ام رز تا ‎ri od IN oat a EU PAC Pat]‏ ۱ 066 ۵/۵6۵

صفحه 126:
‎Dhie Papo IDO obviously pouwettrotes va‏ ن ا ‎Ta PANS ARN B72 LL A CAS PAN‏ ‎per € OOO records todexed us wediod‏ ‎educciiod with wel pver (DO OOO vouwernicry‏ ای ‎OANA PCM IRD a CANN ca ea cen RN‏ : مها لد ‏وه ۱ ‏ی ‎

صفحه 127:
er ل دی I) a ROA ane PAOD cas Noe Det aera (POEO) ON Pee uh ele Oe cn rod Nye ce ROD ocr xe rad (P6610) 1 ON ae ride ee (CXC) ۱ ‏امججوجبوجن (1) جامد‎ A Nee crane irae cara Need (LOC) ٠ 6500100 KC ۱ ۵/۵6۵ ی

صفحه 128:
SIA CRO ean Bra VN at cca ncaa (mec cad ۵/۵6۵ CE tae eet)

صفحه 129:
‘ACE Star Model of Knowledge Transformation 1 Discovery Evaluation Summary Integration Translation

صفحه 130:
ع ع ع ا ا م ا اه ss ۲ ۲۳۳ OTN cae AE ead عتوصامرو عومول‌زره لوامی و مو) ۰ ۱ hace bicts SGN As میم ص۱9۹ een 9۳ 6 ۱ ©000 سيم ٠ ‏لس‎ ۵/۵6۵

صفحه 131:
CE tae eet) ۵/۵6۵

صفحه 132:
۱3 0 research SORE ‏وه‎ P io Pee cd ۵/۵6۵ CE tae ‏وه‎ ‎eet)

صفحه 133:
Sn aN ae eA ce ‏مه هی زا‎ ‏يل‎ Uae ccd 0 ‏ی‎ ce ‏وا هه‎ FL ‏ای ی‎ ‏دسكاكم‎ 99 ۱ ۵/۵6۵ ال سس

صفحه 134:
۵/۵6۵ CE tae ‏وه‎ ‎eet)

صفحه 135:
SA rae ee oR oe AN ae a aa 2 (000 7 ‏وت‎ caa Pea ۵/۵6۵ CE tae 066 ‏ددسم‎ 6000©

صفحه 136:
4م لي يي ‎ON‏ ۰ 00007 CEN Rea ee ‏ره‎ ad queliy oP pore OC ee ACR ASN SM mn ed on CA ‏يي‎ ‏وصاصصم لوه‎ OY ‏تم‎ 4 ل ل ۵/۵6۵ ۱ ‏وه‎ ‎eet)

صفحه 137:
له ما عاطولوره عمجم طوزل() ۰ ‎EAN Pat‏ | مس مه يي ما دا دم الا ف * Opplicable to qualiy keprovesved projevis us well 01 er Racca aad ۵/۵6۵ ۱ or eet)

صفحه 138:
وه ۵/۵6۵ ۱ eet)

صفحه 139:
Conduct esearch] لك کت وت توت یات ات ریت سا | ritique and Synthesize Research for Use in Practj CEE ee gz Blase Practice on othe Types of Evidence ‏هس لت‎ Cc Pilot Change in| ‏دی و‎ م ۵/۵6 222222

صفحه 140:
No Yes 906/۵ CE tae 1۰ eet)

صفحه 141:
Ras ‏مه مه‎ et are ۱۰ ۰۸۱/۱۳۱۷ ‏ا‎ ‎0 rir x AO Nahe ova سلطا له حور ‎a‏ BIE ON Rel RO car cree ae aN relat cee ‏يي يي اك‎ 2112711 ‏اسان‎ anid SOS car Varma PR Dc Ole ON ar hel ae om Pateot Cure Bee LEDER ‏امه‎ ed eA cs PASO aN ceca Lea hd ie en eee nse) ‏یت نت۱ یگ‎ ee ‏لت‎ eet)

صفحه 142:
* Ouversiy ‏ام را‎ Ciel Cs a Oat a aU cha ‏تم‎ رک ا ۱۸۷/۷۱۰۲۱ ۱ SROs cat eRe ae ON a ‏فا هه‎ cca Neel al hiy://oakrs. library. heut.edu/resvurcel syppsiven! © Ouversiy oP Oineesvta - Cuideue-bused Weal: Care ‏وكين‎ ‎ROS Sas Net ASAE‏ اه وونل ‎۵/۵6۵ CE tae 19 eet)

صفحه 143:
0 ۱ ‏کر‎ CTS erence ener ety 0 OR Rc aa CaO ROS ‏اا‎ CRN ae OP ac a GH Mra ODE Bcc 00.0.0 (COOP). Cridews-bused exiewivn. | Upurial oP Pxtrusira, PO(C). MGR RO) CRORE Len ۱ ‏ل يت‎ (ere) Ge ‏ا‎ eee nee (ee nero vevrere ‏سس سا‎ ae eee 0 ‏ادوم ی ی‎ a. ۱۶ ea OREO el na Slr atl ‏.ل.00‎ )000©(. eee eee ee ee een (aur eee nee ae eee \() ‎Ree ek el) MO ane dee ots‏ وا مرو ۵ وا رال ‎Choicd Gtudes, Debource O10.‏ ‎a el ee‏ متا مس تا ام ‎a ee‏ ا ا ‎ee aaa e ea‏ ‎۵/۵6۵ ۱ 19 eet)

صفحه 144:
مگ هک 0 ري ره اس رس بت Cee ‏ا‎ meee Cree ber Omen Nene Requdicn. Retrieved oa Orbe 8, @DOS Prow Ouion Oned Ca ne aie (ee ent are amet er TON at id RAPPER ae fc a ‏اج بسن(‎ 2۱2۱۳۲ ۲ ۳6۱1۵ ene ee Dern er ew ee Orn / Seed Dnt meri Seeker) ٠ Yue Ouversiy. (GOOG). Cuddewe-Owed Provice. Oursicry Direy und IePorwutod Resveves. Retrieved va Ovtber 0, SOS ek Oe ۱۰ ۰۸۱/۳۲ RS Ra as a ce ears CA ‏اس‎ 6۵6 0 cd ‏سس‎

صفحه 145:
Burns & Grove (2005). The Practice of Nursing Research (5% ed).St. Louis: Elsevier Saunders Polit & Beck (2008). Nursing Research: Generating and Pe © nce for Nursing Practice. Philadelphia : Lippincott Williams & Wilkins Melnyk & Fine-Overholt (2005). Evidence-Based Practice in Nursing & Health Care. Pere eye Lem Wed ACE Star Mode http://www.acest .uthscsa.edu/Learn_model.htm Coreen COM Cras 19 ۳

صفحه 146:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان