صفحه 1:
صفحه 2:
هت دکتر لیلی يكه فلاح
هص دكترى تخصصى آموزش يرستارى
هت استادیار دانشگاه علوم پزشکی قزوین
صفحه 3:
0 لل I RS RCCL acd
0 ل a coe CU Cand a cae ec
St ees Re
۵/۵6۵ COM Cras 89
سيم 000©
صفحه 4:
عرت أه مه و و و )۱
اک ی کی وم بر ما هرت سم سص ها
که ot the و و wo
weed ty prove or dsprove the pot of pour.
(Oe)
۵/۵6۵ COM Cras €
Neer)
صفحه 5:
ie
۳
صفحه 6:
5-5
در دنياي كنوني شواهد نه تنها براي رد يا اثبات يك فرضيه2 مطلاح
ل 0
VEN er re Tene) me ا ا ۱ 3
ترتيب راهكارها را در جهت توسعه حرفدايء در اختيار افراد قرار 2
pete ew Per et) 0 eee dela ae
.انجام ميشده است
300
۵/۵6۵ COM Cras 9
ی
صفحه 7:
es طبابت مبتي بر شواهد تلاشي است در جهت
rE Ite OCs) 9
PT Pe VneT ROE Binet
شواهد مربوط به مزايا و معايب خدمات سلامت.
eae Spe eeste) اا ا ل BE
ileal كليدي أسث:
2 بهترين و جديدترين شواهدٍ مبتني بر مطالعات نظام مند
errr ”2
Sever Er SBME
۵/۵6۵ COM Cras
Neer)
صفحه 8:
9 ۱ ۵/۵6۵
ی
صفحه 9:
پس از گذشت چند سال
تنها در حدود 00 تا
0-0 0 درصد از
سس رح لا اقدامات یک پزشک
)8 20000 ميتني بر شواهد است.
کاهش دانش و آگاهي حجم زیاد اطلاعات
با اف نگ خر اس ات ۳ ۳۳۳
ناگزیر از روي آوري به طبابت مبتني بر شواهد در قالب کاملترین» علمي
ترين و در دسترس ترين شواهد موجود_هستيم.
صفحه 10:
۳ رز | ۳ 1
لت 0
0
* Mew pupers 0,COO
* ROT’s OO
صفحه 11:
—PPO OOO acavaly hiked or tojured
Brow wverse drug eveds ic hospice
Said Eid studes, SP-90% oP wedivation
هو وتا aaa)
۵/۵6۵ COM Cras 00
سمه 6000©
صفحه 12:
Vee sped to publsk هر 4
Oa Em UT Be End
Large vuole oP o book couse vever be Pulp sero
)0 Be ERS RS eR cae hod
© ۱ ۵/۵6۵
©000 سيم
صفحه 13:
oa © af
&- ak
fad)
4 خاطر تاشته باشیم که پزشکي مبتني بر شواهد أهميت””
tS
تجربه باليني پزشکان را انکار نميکنده ارزشها و
۲ ABS a aK ya oat ly iy la
آشپزي نیست که تمام مراحل ارائه یک مراقبت پا نام يك
3 Ga es
ay)
eg
a pe 9 بم مس
Ww ax <n 0
صفحه 14:
۵/۵6۵ COM Cras 3
۳
صفحه 15:
۱ ۵/۵6۵
ی
صفحه 16:
3 ۱2۹
CT care a Re aR art ae Ba ead
۱ aoe a ge ae oe oR |
ually core bused va the best evidewse wouluble
۱ cas oe
Dek & Praevu-Overbot, COOS
OO MN ad ل ا ere Pe oan OL as
Ty Ne ea cons bard OR AC cae gee
۵/۵6۵ COM Cras 06
سمه 6000©
صفحه 17:
The
patient's
circumstances
The
Patient's
wishes
Applying
Developing the policies
evidence based
Synthesising | clinical policies
the evidence
Generating evidence
from research
صفحه 18:
The Merging of Science and Art: EBP within a Context of
Caring Results in the Highest Quality of Patient Care
a "Context of Caring "~*~,
۲ ~
۶ ۱ eS
Evidence-based ۰
‘Theories > Ny
0 Quali
ical Decision- سس ند
6
تب 1 0 - ۳ 559
Expertise and Evidence مم
from assessment of the patient's
\C history and condition as well as 7
3 65 ۱۵۵۱۱۱۵۲6
© Meinyk & Fineout-Overholt, 2003
صفحه 19:
صفحه 20:
BC RC ea ed
0
a ل ”ا
لكك
وس سس مسا
Card)
a Ls
0
یه ی | سس وا سر هر لساك
هه _ لك ۵/۵6۵
©000 سيم
صفحه 21:
مرت ره هت ها مت oa RS 2000001 :"0
* Qepoyaizes the role oP chaicd experiee
BN a eR ee
۵/۵6۵ COM Cras eq
Neer)
صفحه 22:
۰ 0۳ ا acre Ne |
Pe mE Ree nhc U LN canoe oa
0 ل De a te ee
BO Eee تمه
Coreen Ce ees
ner 2012
صفحه 23:
سم یم مره او ام تا
revetves wost upto-due vere possble موم وویوو) ۰
۱ هت ET En aE ee al
جمسوصنا
proviiicver to work tower to woe ل اال لا
مهس میا
۵/۵6۵ COM Cras هه
ی
صفحه 24:
° Ce a aoe a a cet ad
3 ا يي ل يي يي ل ut
0
Se رم ad
۵/۵6۵ COM Cras og
Neer)
صفحه 25:
300 ee eee
foke ws bag IP peas (Bucs & Goren)
0 ی و aa caf
٠. تفت تب ها
ON ac و Bea, aes Ra od
٠ امه
۵/۵6۵ COM Cras eo
سيم 000©
صفحه 26:
(TCO do
9 مامت مه مه ی
مها ات۱35
Se ease an 4
QOuses should Peel ewwpowered to chooge procice wit
proved webods
57
۱
5-5 املاط ساس لل 00000 aioe
1
©000 سيم
صفحه 27:
مت و مت و هه ۱۵۹
هه 7 0 700
۵/۵6۵ CE tae م8
ددسم 6000©
صفحه 28:
BG);
* Crovide provictay curses wits euideause-based data
Or emery مر وا eae
۱ ره a ta
۱ ae Rei ad
* Oss with ePRictedt wed ePPeviive devisioe-wahtay
۵/۵6۵ COM Cras همه
سمه 6000©
صفحه 29:
صفحه 30:
پر ۵ 600 ۵/۵6۵
صفحه 31:
60
CE tae
eet)
۵/۵6۵
صفحه 32:
۱ هه هر سم as
CS. biterature search
9. Cniicd uppruscd
0 ad
0 ee ra)
۵/۵6۵ COM Cras
Neer)
صفحه 33:
صفحه 34:
9
اج بیج 6۵۵
eet)
90۵۵/9
صفحه 35:
هه
aa ٩
ل ان
0
9 0
۹
موم ۰
A a)
۵/۵6۵ CE tae
eet)
صفحه 36:
== ۰٩
OI are MAN cael ا ب ca ac
كت"
لا ©
SC acca marca
۰ اون
۱ 0 AE eg Dica ead
ON cd
۵/۵6۵ CE tae لت
ددسم 6000©
صفحه 37:
۴
صفحه 38:
۶ یا شرایطی که مورد نظر و علاقه ماست .
عوامل بالقوه مضر یا سودمند
عرامل جمعیت شناسی
م
Py ‘ 5
مب جه
1
صفحه 39:
oR:
۰ تستهای تشخیص
Par Rew Wey
1 عوامل پیشگیری 23
ا 0 نك
ليك
eee)
صفحه 40:
hs dats مهلی, که ب ها کمک میک
میزان موفقیت درمان مورد نظر» تصمیم گیر-
1 vey
-
م۳ ی
۳۹ Se
صفحه 41:
صفحه 42:
۰ سوالی شفاف و کاملا متمرکز بر مشکل بیمار
Byer te ee ee rons ne ere or
ار ۳
٠ سوال دقيق منجر به استفاده موثر از زمان و يافتن مقالات
مرتبط
906/۵ CE tae eo
eet)
صفحه 43:
acca ل 4 ف
* Ouses weet be ewwpowered to usk crificdl
Red ace hc ca a
od CAEL cto CAS, hee CRS CAS EARS
که AS BEAN PAE to
Se EN a Na
۱ ۵/۵6۵
ی
صفحه 44:
۰ Ie postpperuive puicas, des pra or WTO
توا مات ات هت هت بت ete
0 Ea a UE Ben a Ra a Rea
vistaiod wore ePPerive to reductay putiect
ete?
۵/۵6۵ COM Cras 3
ی
صفحه 45:
2 On wediodsurqicd ucts, N Aen عبن ©
ga tah en وت وم ee
۵/۵6۵ CE tae
سم
صفحه 46:
Ohy hae we dws doe “i he wy?
CCAR ی میم ae
Or, 5 this prucice werely based va trochion’?
4s tere u better (wore ePPevive, Poster, soPer, سیسات
cowPortdble) wetod?
Okt opproack does the puted (pr te target your) prePer?
Okt do experts ta this spevidly repowend?
۵/۵6۵ COM Cras 9
ی
صفحه 47:
۹ 7 ea Okea 2
ساوسو پر و a
يي يي ۲
ا ل ا و 2ك
Te ل
٠ 4s trere 0 review oP te reseuck vo tis tpi?
* Ore tere votiocdly revoyuized stradards oP rare,
۵/۵۵ 0 a
0
صفحه 48:
0 ام دا poses wo
Pag Me ass ات مه ها Ed
هه رات
© Ohere shoud we bok? oe 4
9 --
© Ore d Pores OP euidewe equivded tr quaiiy?
۵/۵6۵ CE tae 6م
ددسم 6000©
صفحه 49:
Cog
Oe MT, ame a A od
best euideure wih whick to asewer the
۵/۵6۵ ۱ eo
سيم 000©
صفحه 50:
ey 4 ل . فد eg
- 2 ۱ 3 2 a
5 كام دوم + “KS
7 جستجوی بهترین شواهد در دسترس
روشها:
0- سوال از همكاريان 8
4 077 7 ۵
© يافتن يك مقاله مربوط در فايل شخصى- 6م “رد
<- جستجو در بانکهای اطلاعاتی(مهارت پایه و اصلی .
بربای بکارگیری پرستاری سجن و4 ۹
۳ es
. >t م ei
۸
y
صفحه 51:
Critique:
مامتها RO A ae
—Vke provess oP spstesvuicdly exacviay reseurch
euideuse to ussess tis voldiy, resus, ا
bePore ustey it io tcP ors uo decision.
۵/۵6۵ COM Cras 60
سمه 6000©
صفحه 52:
۱
Cy Brae mn (| سل را
6 اگر شواهد معتبر است. آیا مهم است؟
9. آیا می توان در مراقبت از بیمار. آنها را بکار گرفت؟
٠ ارزشيابى منتقدانه شواهد مهارتى است كه تنها با أموزش
۳ Ve ons Cero
1690 تا یت ne se
eet)
صفحه 53:
۵/۵6۵ ۱
16
صفحه 54:
0 رج 67 3
2 3 i sae
We گام چهارم: ie
سول مطرح ی تايج حاصله در بيمار مود و ما
كاربرد دارد؟ (لزوم اقدامات زير) --
تهیه برگه ای از مضرات و فواید مداخله ey
{oe
۱
©. تعيين ميزان فواين ومضرات بالج 0 20 م 4
3 مشخص کردن فوابد و ُضرات با توجه بای و
مورد نظر ٠
۹ Vie Mk a ee 6
aS کر ۳۳ اام
a cl i 5 رت
> 2 ظ MS
Se se 2 he
صفحه 55:
۵/۵6۵ COM Cras كت
۳
صفحه 56:
حاصل دوز مورد کی
اریزشیابی توسط ناظر خارجی
صفحه 57:
ra ار
aod لال ل ا ف
er Peviveurss oF the pruciice
rid ۵۲ من
۵/۵6۵
صفحه 58:
صفحه 59:
۱ (۵) s&s
woke it kuppew?
صفحه 60:
۱ و howled expucsivd
مه مک pre
CT a a
0 ل a Re eB oe od
— OP Os — Porstay va euidewe-besed chaicd problew-sclviag
BO) RUC AG) ترس
— OOP Onwewedt
۵/۵6۵ COM Cras هه
سمه 6000©
صفحه 61:
۱
ی
۵/۵6۵
صفحه 62:
۹
۱9 aa gC
— Clricd Tricts
— Randowized Ovdroled Trids
— Dulicedter studies
Se er aC cd
med
سرت
لت ۱ ۵/۵6۵
©000 سيم
صفحه 63:
۷ ۱0۱ the resus oP the study?
٠ Ore te resus vl?
bd Wow we the resis oP ect the potest?
وه ۱ ۵/۵6۵
ی
صفحه 64:
اس ترا
els سبح
عهزهبا5 5۱۱۳0
Randomized 5
Controlled Studies
۵/۵ 00 رجصحع og
rent)
صفحه 65:
Meta-
Analysis
Systematic
Review
Randomized
Controlled Trial
| Cohort studies
Case Control studies
Case Series/Case Reports
Animal research/Laboratory studies
صفحه 66:
Oe ae aes a OA dl
ما ما تا
CE tae هه
eet)
0
0
0
0
0
906/۵
صفحه 67:
nue cutee
RCTs, EB clinical practice guidelines based
0۳ 5
* Il Evidence - One well designed RCT
* Ill Evidence - CTs without randomization
۰ ۱۷ Evidence - Well-designed case control or cohort
ately
*V_ Evidence - Systematic reviews of descriptive or
qualitative studies
* VI Evidence - Single descriptive or qualitative sad)
* Vil Evidence - Opinions of authorities, reports of
3) نعوت
م6 COM Cras مو ۵/۵
©6000 سمه
صفحه 68:
MMO ا ل Ode
]6 فیس لت
OM AM oO Og
bevel 111: لت سس
bevel 10: ل
bevettO: Progra evokraiod, G1; RO; vase reporis
ن )ور ee ae ع ۵
صفحه 69:
لك
ee ee ا
9 bevel 1 - expertoerctd stides, ROTS
0 الال cra Et od
* bevel 10 - woexpertewedd studies
* bevel O - cose reports, cinicd exanples
لك
* Ot whet level t& wost RU a euewe?
كك 08000( ee عم
ني سيد
صفحه 70:
Examples of resources:
Computerized decision support systems
Evidence-based clinical practice guidelines
Evidence-based textbooks
كوم دوه of Syntheses DARE; health-evidence.ca
1 Evidence-based abstraction journals
Systematic reviews
Syntheses (e.g.,Cochrane Library)
7
۳ Evidence-based abstraction journals
|
0
ا ان
ا ل 66/6
سس
صفحه 71:
Social Ethics
nblic Consultat may
|
ae
ع5 |
1 الل Admin Data
102 1 ۳5 Comparative
asec Deseript Qualitativ
oe
۳ ا
سين |
»st-Effectivene:
Cost-Utility
Econometrics
Economic
and / I~
۱ ۳
eee / rae
1 eer
20
صفحه 72:
١
9
0۳۳00160
صفحه 73:
eet 0
9 Ore the resis oP the sid void?
* Oket were the resus?
۰ Oil he resus kelp we to vortay Por wy
Pas cas oad
۱ ۵/۵6۵
ی
صفحه 74:
* Od Wypotkesis
San SAN
aad ل
۱9 هه can
۵/۵6۵ CE tae or
eet)
صفحه 75:
۱
ی
۵/۵6۵
صفحه 76:
م
0 ل ۱ caro
مس ما ae تا
chowe
| ا
۳۳۷۱ ۹2 3 هت اجه
0 )
on peer st
ليك ۱ ۵
eet)
صفحه 77:
1 "" 3
محال رام زرا ير كد
=
© Dke roses oP volves wihio whick 0 researcher coo be pooPideot thot
ام ام ام تا
9 هم اس رهگ ام مس ا
Pea aS DN Re aC RRO RRM et od
* Gxawpe: © study states that PO% oF a sexvple vP
(DOO pevple we swokers wik لا +/-
feb wee the Prequeuy oP swohtay ts beiwero
كت hehe
00 ۱ ۵/۵6۵
ال سس
صفحه 78:
ae
NC (eNO co) Roel hoa ake مه
OA ی ce Ce Se BR acd
أمصاموص AeA oa
906/۵ CE tae 0
©6000 ددسم
صفحه 79:
an VON cr,
* Deed t develbp wood sewck siruedes
* Dust deuiPy best dotubases
مه ل د
۱ ا
Ore Systewlir reviews DP quiltaive research
۵/۵6۵ ۱
۳
صفحه 80:
۱ ode
ترا ل 0
ل ل الل 0
الل لل *
ا م ال ا
Coreen COM Cras هة
سمه 6000©
صفحه 81:
دمص هم وا کر
۱9 0 4
۰ میلس ان عمویان۳) od
Se ها ad
8 PN Acme eae cg
Coreen COM Cras 60
سمه 6000©
صفحه 82:
BARRIERS TO EVIDENCE-
BASED PRACTICE
* Knowledge... lack of knowledge/awareness ....
unfamiliar with guidelines and guideline accessibility
۰ Attitudes .... lack of confidence in the guideline
developer, lack of motivation to perform the guideline
recommendations
* Behaviors .... inability to incorporate patient
preferences into the clinical decision making process
oe aaa eae}
Coreen COM Cras وه
۳
صفحه 83:
ICE-
-
86861 8- 2
1 ١
5 6
ل
S a
ASED PRACTICE
* Overwhelming patient workloads
* Misperceptions about EBP and research
* Lack of time and resources to search for and
appraise evidence
* Organizational constraints - lack of support
* Peer pressure to continue with practices that
are steeped in tradition - “we’ve always done
it this way and we are not changing now”
II a aa tt el ta aed)
۵/۵6۵ COM Cras وه
ی
صفحه 84:
iP Rival to Pied the right SCN Se ont al
۳ Se a ana
ual
Pest Pane EC rentaed eee ener tanee
اتمه ملس دس مه 00101711111 ere
Pg het oe ae | i
Las SCE Nn avian aod
ON ای اه
سوم لت
۱9۱ RR ema
* Develop stroteqy Por stoPP turaver
یگ hos اد هنت 9
ی
صفحه 85:
عدم توانايى در دسترسى به نتايج تحقيقات
MITES) ا ا ا اكت
وجود مقاومت در مقابل تغيير در سازمان بهداشتى
b e Se Ee ا ۱
عدم درک و يا موافقت با نتایج تحقیقات
عدم ارزش گذاری در به کارگیری نتایج حاصل از تحقیقات در بالین
عدم وجود همكارى در سازمان از نظر مديريتى(خصوصا از طرف بزشكان)
pl yd pre ام 0
tee ko روت لس
(کورتنی» 600060 )و(ملنیک» 60609)
۵/۵6۵ COM Cras
Neer)
صفحه 86:
ا is eee eee ee es pee eek سس
خاص حرفه پرستاری است و آن را چالشی قوی و چشمگیر برای پرستاران می داند و حتی
طبق بيانيه فوق عملكردى كه در حرفه يرستارى بر مبناى تحقيق نباشد غير اخلاقى است.
en eee ieee re ere tee OS Treen rat eo ey
پرستاران به عنوان جزيي از سیستم مراقبت بهداشتي ودرماني بطور جدي باید بدان
۱ ee On So Te ee oe LESS)
* يرستاران نيز خود معتقدند كه امر مراقبت بايستي بر اساس بهترين شواهد در دسترس
باشد.
۵/۵6۵ CE tae وه
eet)
صفحه 87:
۱ در Te Otte Os mae
Eases Tes لل ا eree Re CRB Bere my
موجود» تجارب بالینی و اولویت های بیمار تشویق می کند.
۱ mes Sts ا ل
۳۱
ا ۱
حساسیت نسبت به نیازهای عاطفی و فیزیکی بیمار
درک رنج بیمار
دانستن بيمارى با تاكيد بر باتوفيزيولوزى آن
eevee) سس
د م ۵ و ۵
۵/۵6۵ COM Cras م
سمه 6000©
صفحه 88:
211111101 1 OTe ot ee oe
وی و دادن اجازه تصمیم گیربی به وی بین پیشنهادات
دريافت كرده از متخصص بهداشتى مى باشد.
وه ۱ ۵/۵6۵
ی
صفحه 89:
ا ا كاك
ات ا ل ۳
با توجه به ساختارى نظامدار جهت يافتن» مورد ارزشيابى قرار دادن؛ انتخاب
BEST CB TE Tae SIs" SSR)
ve Oe ESL Ee Eke > tes Biers a rowers tc
اكر جنين جستجويى بر اساس برستارى مبتنى بر شواهد باشدء اين خطر به
حداقل خواهد رسید
٠ امكان برقرارى ارتباط با مددجو و تيم ارائه دهنده مراقبت در رابطه با علل و
nec ce ا ا ا ۱
پرستاران متخصص عملکرد پرستاری مبتنی بر شواهد است که اطمینان از
ارائه مراقبت هايى بر اساس حقايق موجود به جاى عادات دارند و داراى
۱
۵/۵6۵ COM Cras وه
۳
صفحه 90:
هه
فوايد حاصل براى سازمان بهداشتى شامل حضور در
عرصه رقابت فعلى بر اساس ارائه مراقبت با كيفيت بالا
مى باشد
eS oe eer eee me
جلوگیری از مخارج اضافی نیز برای سازمان به ارمغان
دارد.
۱
ی
صفحه 91:
—
* فواید حاصل بریای جامعه شامل
۰ جلوگیری از بیهودگی نتایج تحقیقات» کاهش عوارض
درمان ها و ارائه بهترین و موثرترین نوع مراقبت ها برای
مددجویان می باشد.
0
۵/۵6۵ ۱ eq
سيم 000©
صفحه 92:
a ee Ie ee Loree hie
۱ os)
سرا ور ۱
ل تك
براى خريداران و مشتريان خدمات بهداشتى ارزش محدودى دارد
دچار سو استفاده و سو تعبیر است.
داراى تورش است.
۵/۵6۵ CE tae ee
eet)
صفحه 93:
وجود فاصله عمیق بین آموزش و خدمات
و و و 0ن
شده
8 ee ۳۳
تغییر نظام آموزش پرستاری برای آموزش پرستاری مبتتی بر شواهد
0
ذا ا ااا ا Dye Oe OSES
شواهد است ,
وه ۱
©000 سيم
صفحه 94:
RC re rica acd دن
Be oe aE ats ea a
Orr ee ART SEN oer ceo
0 Ae eR Ca arate cate a
۱ Pas can ce RN ROS ST
al a eas a OA cao as cece OTC
906/۵ CE tae cy
eet)
صفحه 95:
Gtrocy supportive leadershiz
ات ما تا هی تما سم ني نكا
تیا
ea ات ما
رما تم مومت سب دا
كت 0
صفحه 96:
Message رمي
RECOMMENDATION
0 تیار
را should
۱ 00
ی
extent i barriers
their
education
& training
جوروج)
هه
صفحه 97:
The many faces of advanced
practice registered nurses in
صفحه 98:
011 een ee ee
A (reg ned ete Sted
۵/۵6۵ CE tae همه
ددسم 6000©
صفحه 99:
CVA Lol)
peas edie eye
EM iam 8
۳3 05 implement
education & nurse
training .
throughan با ۱۵
improved programs
education
5۷ 5)67۱ ۶
promotes
295
academic
پا و۱۳
صفحه 100:
Nurses should RECOMMENDATION
a eae od + Increase the
education & proportion of
training through er
an improved baccalaureate
education degree to 80%
murs by 2020
promotes
seamless
academic
progression
oo
Neer)
صفحه 101:
Key Message
Nurses should RECOMMENDATION
Croats Ensure that
كك يتا
education & nurses
training through engage in
an improved :
education lifelong
system that learning
promotes
يت
academic
progression
ممروه< :؛
aoa
Neer)
صفحه 102:
مت مس( )]
۱۱۹) opportuaties Por curses to هت ات اه بط ی
ioprovewed ePPorts
. Iwplewed curse resieuy proyas
Secreese the proporios oP curses ute o buocddurede dewer iv
60096 ه١ COCO
Re Be (el) ا ا ل
وهی و مسق ار ل اللي مدا
Ee a بو ام هب ما مر ۱۱
۱9۹) co teProstructure Por the ooleviod ced acdysis oF
وت تا eae a a ee ea ed
ده هو وه ده
۵/۵6۵ COM Cras 0
۳
صفحه 103:
- Apart of educational curriculum
۵/۵6 0 oo
Neer)
صفحه 104:
۶ را
CCS On OC
۵/۵6۵ سنوت cota 0
000
صفحه 105:
۱ ۵/۵6۵
ی
صفحه 106:
هک ۳۱6 ۱۹۳۸
یگ رورم سح
Evidence-based Practice
EPC Evidence Reports
صفحه 107:
7 < Smet = Bat
ee 6 eee eee
لشي ا ]
Welcome!
‘Yau ar comacte t he Natanal Gung asahouse™ (GC) 9 ble resource
Human Sendces, Nec was cngnaly created by ARQ n parbersho withthe anzan Mad
esr oo Dak (now dmereas Hess eurnce Pans aH) Chek om Hs
ge ats Suctste of elateequseines tat cover eri tis میا روم سس سس و مج
start your serch by typing keyorts ints the search box on ths page, or se the
‘What's Mew this Week
+ Updated synthesis: موه 9 .
Fain
صفحه 108:
-
ممع . مه ۶ 7 .م
zg) + Mee # وت مخ عمد سس عسات 15 وق | سم
Greythorn. | BWSe-Gneye a امسا ب رز
Guideline Comparison
DATE RELEASED 1998 (reve 208) 2004 no مجاه 2008 0c)
عم یوج اوه عتم ی نی 7۳۴ یر و «ماته ممعم not
pied om snob ance, ‘tao om anata ous,
GUIDELINE DEVELOPER(S) sreccanColegecfRaddoay -Medcal state er ln
SOURCE(S)OF FUNDING The ansicancalige of “hs folowing Minnseota hea las
ride te fing ad tha resources for ra super Bs
these ACK ApproptatnassCtenas, end dus shed of imescts,
estrone, aie, htepaltan
Feats, Profere one, ant Use
Himests, tnd suppers proves by
THAT AUTHOREDINE Kane Ys vo Athan, Wo chal up Lender (ays ln
‘Nb tan Razenshtan MO; Frank Samer Moreen Wo (eitearore
سس
صفحه 109:
SS ~~
Se ae ces ocean)
ee لل oe oe Re RCs
Te eae ee ean ace ian ee cee oe
CRC ete ee ee eee
ا
8015 من أدص بأع8) ٠
2 2 0 لا 0
a as RO ey وصكام لجن
906/۵ CE tae oo
eet)
صفحه 110:
صفحه 111:
( ) The Cochrane Collaboration ۱
۰ ۳۳22] Reviews | News & Events | Training | Muttmedia | Contact | intranet =
Latest: Cochrane Sirategle Session on
evidence)
1 ortsr
صفحه 112:
Oyen) UPASIIPAS fez
* 600
٠ 0000
٠ 6000
٠١ 5
اسطا رت را رت ۱
006 ۱ ۵/۵6۵
©000 سيم
صفحه 113:
CNR را ad
Fore aE ee RS RE eR RN Ra aa
(ole ere cree ek ee
or leren ten |
eek G Oman
Oe ee et ker)
Oe ee Gee
Oe eae
06 موه لاف
Oe eee ORs ocd
ee ee |
۵/۵6۵ ۱ aa
©000 سيم
صفحه 114:
۱
ت 1/۳ PAS RAS Ra ee eS cae
0 ea oe et cc ee acd ce ae oe
* Wow To Piod She Cvidewe
* Wew To Critque Cvidewe
Sad RO ARC a a ak aS
۱3 ac AC aka ACN تسه
عم اان) مه مطلر) ۰
۱
۱
۵/۵6۵ ۱ 1
eet)
صفحه 115:
0
0 دا acd
یجوم 6000 < ون لها ا م0
sows Por pachose ی
0 ل aR ak (0c OO (Recon ORC eeen
0 aaa
el a a ا RON a Oa
الل @ rac cg
= dup, COdd — Cawarr
Se ele CNC ac
906/۵ CE tae 16
eet)
صفحه 116:
تمه مار
عامص1 مان و سمل عون -
a OL aks ce ROT
— The Ootoe doured oP Konwledge Gpatkesis Por Dursicey
رات ماس مس سب
ا سم ور بر مه
ات |
یل
صفحه 117:
SOC ac
* Iackides per POOO joureds worldwide
0 0 ل
0 لل a ea ceo as seid
Sa OE BOOM Ms ae Rae
٠ بادك لصدلمح()
٠ Us es UU Nr RN eric
۱9 aE od
* Ouest do vee's pw quolliy Pitter icrey
LO a as PM AS ge RSS Arad
00 لامر ل 000009 داك
©000 سيم
صفحه 118:
SA BRON CAN ac a PC OD oan CN oe ا
OC CaN kOe A OL aad
۱ cicatricial الال cence cg
۱ کر
PN هه Od
لته
۵/۵6۵ ۱ ae
ال سس
صفحه 119:
١5
امه كن
atiores Bene ne epeea cd ا ا Aone!
od 1g cad CAN oR AN CARES oad ل نا
RLM cased ا SI) AS ne a
فاصم دمم ما مس مس هه مس تا
تمس دا ما مس همه یم ۱۹۱۱۹۱۳۱۷۹۱۹۱
ISCAS PAC AUN AS Cac apd هر ۱۳
16 ۱ ۵/۵6۵
ی
صفحه 120:
۱3
ا ۱
موس ۱
SN a a Ree a ee ROOD
و هر
ما ۱3
0 ا at Nan RR ae
Dae Pace aca وی ne Paras aa a et
۱ رطس رس
Bae Na AOL ON a
هه ۱ ۵/۵6۵
ی
صفحه 121:
تا دنا 26 اميد
دا . 8 2 a4 |e 2 كل 2.98 .+
ل ع و ی ها ی اما ا
eee [eae سند ند سدع | مسقل
Welcome to the
Evidence-Based Education UK
Home page
In this site:
+ Whatis ‘Evidence Based Education’?
1¢e-Based Education Network Fir ام andlor revarchars who want to ko al wore?”
rch Site Reccurces br achir a access and conduct seach
9 TERSE Reports ter unmsnescfoxpeaments ای
© Collaborative Experiments n target setting, assessment anc mentoring
+ Past events:
و Evidence-Based Polices and Indicator Systems (8) Thi irtesions,rter-tsiglinay tennis contrnce م
ioe end ee einai | et
onsen ||| AS | cnn | ee osne| awaerpGnl|| ems a
صفحه 122:
عمسم
wus 923 ادر وق
and
What kind of evidence does government need?
7
9-11 July 2003
a 2
|
2 یی
Evidence-Based Policies ==
Indicator Systems 00
9-44 July 2003, London
Home
Conference
themes
Keynote
speakers
Venue
Call for
papers
Costs
سیب
صفحه 123:
اه یطوط هام
مسا هه 0
° Oe اااي acre
تم وم ما سا مس مس سس
۱۹۱۹۱۳۱۷۹۱۹ ع ا اي
تسم و ا
۵/۵6۵ ۱ qe
سيم 000©
صفحه 124:
02
I Rr ak a I ees Ol a ae ed
۱ کرک که من همم تست ار
revords)
Se NA ad NAS, Abode CAS MCs ARS aaa
Na A eRe ea OOO aa and
1ك
0 ل يل ل ea Eras rh
MLSS RUS ca RECA CaS CASE NS RAC دا لصتامده عط
تم و مس مس
وه ۱ ۵/۵6۵
ی
صفحه 125:
ل ا م اي اي الزن
ANN تم ام رز تا
ri od IN oat a EU PAC Pat] ۱
066
۵/۵6۵
صفحه 126:
Dhie Papo IDO obviously pouwettrotes va ن
ا Ta PANS ARN B72 LL A CAS PAN
per € OOO records todexed us wediod
educciiod with wel pver (DO OOO vouwernicry
ای OANA PCM IRD a CANN ca ea cen RN
: مها لد
وه ۱
ی
صفحه 127:
er
ل دی
I) a ROA ane PAOD cas Noe Det aera
(POEO)
ON Pee uh ele Oe cn rod Nye ce ROD ocr xe rad
(P6610)
1 ON ae ride ee (CXC)
۱ امججوجبوجن (1) جامد A Nee crane irae cara Need
(LOC)
٠ 6500100 KC
۱ ۵/۵6۵
ی
صفحه 128:
SIA CRO ean Bra VN at cca ncaa (mec cad
۵/۵6۵ CE tae
eet)
صفحه 129:
‘ACE Star Model of Knowledge Transformation
1
Discovery
Evaluation Summary
Integration Translation
صفحه 130:
ع ع ع ا ا م ا اه
ss ۲ ۲۳۳
OTN cae AE ead
عتوصامرو عومولزره لوامی و مو) ۰
۱
hace bicts
SGN As
میم ص۱9۹
een 9۳
6 ۱
©000 سيم
٠ لس
۵/۵6۵
صفحه 131:
CE tae
eet)
۵/۵6۵
صفحه 132:
۱3 0 research
SORE وه P io
Pee cd
۵/۵6۵ CE tae وه
eet)
صفحه 133:
Sn aN ae eA ce مه هی زا
يل Uae ccd
0 ی ce
وا هه FL ای ی
دسكاكم
99 ۱ ۵/۵6۵
ال سس
صفحه 134:
۵/۵6۵ CE tae وه
eet)
صفحه 135:
SA rae ee oR oe AN ae a aa
2 (000 7 وت caa
Pea
۵/۵6۵ CE tae 066
ددسم 6000©
صفحه 136:
4م
لي يي ON ۰
00007
CEN Rea ee ره ad
queliy oP pore
OC ee ACR ASN SM mn ed on CA يي
وصاصصم لوه
OY تم
4 ل ل
۵/۵6۵ ۱ وه
eet)
صفحه 137:
له ما عاطولوره عمجم طوزل() ۰
EAN Pat |
مس مه يي ما دا دم الا ف
* Opplicable to qualiy keprovesved projevis us well
01 er Racca aad
۵/۵6۵ ۱ or
eet)
صفحه 138:
وه ۵/۵6۵
۱
eet)
صفحه 139:
Conduct
esearch]
لك
کت وت توت یات ات ریت سا
|
ritique and Synthesize Research for Use in Practj
CEE ee gz
Blase Practice on othe
Types of Evidence
هس لت
Cc
Pilot Change in|
دی و
م ۵/۵6
222222
صفحه 140:
No Yes
906/۵ CE tae 1۰
eet)
صفحه 141:
Ras مه مه et are
۱۰ ۰۸۱/۱۳۱۷ ا
0 rir x AO Nahe ova
سلطا له حور a
BIE ON Rel RO car cree ae aN relat cee
يي يي اك
2112711 اسان anid
SOS car Varma PR Dc Ole ON ar hel ae om
Pateot Cure
Bee LEDER امه ed eA cs PASO aN ceca Lea hd
ie en eee nse)
یت نت۱ یگ ee لت
eet)
صفحه 142:
* Ouversiy ام را
Ciel Cs a Oat a aU cha تم
رک ا ۱۸۷/۷۱۰۲۱ ۱
SROs cat eRe ae ON a فا هه cca
Neel al
hiy://oakrs. library. heut.edu/resvurcel syppsiven!
© Ouversiy oP Oineesvta - Cuideue-bused Weal: Care
وكين
ROS Sas Net ASAE اه وونل
۵/۵6۵ CE tae 19
eet)
صفحه 143:
0
۱ کر CTS erence ener ety
0 OR Rc aa CaO ROS اا
CRN ae OP ac a GH Mra ODE Bcc 00.0.0
(COOP). Cridews-bused exiewivn. | Upurial oP Pxtrusira, PO(C).
MGR RO) CRORE Len ۱ ل يت
(ere) Ge ا eee nee (ee nero vevrere
سس سا ae eee 0 ادوم ی ی a.
۱۶ ea OREO el na Slr atl .ل.00 )000©(.
eee eee ee ee een
(aur eee nee ae eee \()
Ree ek el) MO ane dee ots وا مرو ۵ وا رال
Choicd Gtudes, Debource O10.
a el ee متا مس تا
ام a ee ا ا ee aaa e ea
۵/۵6۵ ۱ 19
eet)
صفحه 144:
مگ هک 0
ري ره اس رس بت
Cee ا meee Cree ber Omen Nene
Requdicn. Retrieved oa Orbe 8, @DOS Prow Ouion Oned
Ca ne aie (ee ent are amet er TON at id
RAPPER ae fc a اج بسن(
2۱2۱۳۲ ۲ ۳6۱1۵ ene ee Dern er ew ee Orn / Seed Dnt meri Seeker)
٠ Yue Ouversiy. (GOOG). Cuddewe-Owed Provice. Oursicry
Direy und IePorwutod Resveves. Retrieved va Ovtber 0,
SOS ek Oe
۱۰ ۰۸۱/۳۲ RS Ra as a ce ears CA اس
6۵6 0 cd
سس
صفحه 145:
Burns & Grove (2005). The Practice of Nursing Research
(5% ed).St. Louis: Elsevier Saunders
Polit & Beck (2008). Nursing Research: Generating and
Pe © nce for Nursing Practice. Philadelphia :
Lippincott Williams & Wilkins
Melnyk & Fine-Overholt (2005). Evidence-Based Practice
in Nursing & Health Care.
Pere eye Lem Wed
ACE Star Mode
http://www.acest
.uthscsa.edu/Learn_model.htm
Coreen COM Cras 19
۳
صفحه 146: