معماری و عمرانعلوم مهندسی

پیاده راه 15 خرداد

صفحه 1:
پیاده راه 15 خرداد

صفحه 2:
فنك ‎١_١‏ مبانى نظرى طرح پیاده راه مفهوم محدوده پیاده (پیاده راه) انوا پیاده راه ها به لحاظ محدودیت حرکت سواره اده راههایی که هیچ وسیله نقلیه ای اجازه تردد در آنها را ندارد اده راه هایی که بعضی وسایل بیار کم سرعت اجازه تردد در آنها را دارد اده راه هایی که در ساعات خاصی از روز ( معمولا عصرها) و یا روزهای خاصی ازهفته یا سال مانع ورود وسایل نقلیه می شوند. تجربه کلمبیا در ایجاد پیاده راه تجهیزات محدوه‌های پیاده ۱ ۳ چشم اندازاولیه ۴۱ اهداف کلان ۵۱ حوزه فراگیر و حوزه مداخله حوزه مداخله حوزه فراگیر حوزه های فراگیر مروی بازار کاخ گلستان

صفحه 3:
داد گستری کل کاربری زمین کاربری ها سازمان بصری ۳-۲ کره فعالیتی ing ieee ‏ماع باس‎ سبزه میدان شانه نشانه بصری خط اسمان یکنواخت سبزه میدان نشانه فعالیتی اجزای کالبدی تشکیل دهنده فضای شهری کف سقف آب نماها از عناصر مستقر در فضا كه باعث مکث عابرین پیاده میشود بوشش كياهى تک دانه ای

صفحه 4:
نواری ۱ ۲-۶ كونه شناسی نما ۲-۸ مطالعات ترافیکی مسیر ویژه اتوبوس _ ۲-۶ نظام توزیع طبقات

صفحه 5:
مبانون ظرع‌طرح 111 بازار تهران

صفحه 6:
‎ooly‏ راه ‏تعاملات اجتماعی ‏پهنه هایی چندعملکردی

صفحه 7:
مفهوم محدوده پیاده (پیاده راه) محدوده‌هاي پیاده قسمتي از فضاهاي شهري هستند که به دلایل ویژه عمدتاً به خاطر دارا بودن برخي پتانسیل‌هاي خاص و در تمام یا بخشي از شاعانة نتمانة زور كاملا بر روي خزکت تنواوهمسته شدة و نظور ‎WEIS‏ ‏بهجرکت:عایران‌پياده احتضاص مي‌بانتد اصل فلسفه وجودی پیاده راه ها نه صرفا عملکرهای فیزیکی و ارتباطی, تثبیت و تقویت برخي کاربریها و مسائل اقتصادی بلکه گسترش ارتباطات و تعاملاتاجتماعی- فرهنگی و ایجاد مقیاس .انسانی در عرصه عمومی می باشد

صفحه 8:
Pedestrianization

صفحه 9:
‎OO Cy!‏ راه ها به لعاظ معدودیت ‏الف- پیاده راههایی که هیچ وسیله نقلیه ای اجازه تردد ‏حزانها را بدا رم زام هايى كه يعضصى وساي نقلية بسيار كم ‏سرعت اجازه تردد در انها را دارد ج- يياده راه هايى كه در ساعات خاصى از روز ( معمولا ‏عصرها) ويا روزهاى خاصى ازهفته يا سال مانع ورود .وسايل نقليه مى شوند

صفحه 10:
پیاده راه هایی که هیچ وسیله نقلیه ای اجازه تردد ندارد اتاوا در کانادا سپهسالار تهران

صفحه 11:
پیاده راوهابى که عصی ‌وسایل تقلیه‌جسیان کم سرعی اجازه تردد در آنها را دارد پیاده راه 15 خرداد

صفحه 12:
پیاذه,زاه قانی که ذررساغات خاصی از روز[ مغمولا قصرها] وبا روتهاقاصی .ازهفته یا سال مانع ورود وسایل نقلیه می شوند تجربه کلمییا در ایجاد یکشنبه هر هفته و لروزه اي تعطیل تردد خودرو درخیابانهای اصلی ‎ne‏ بوگوتا؛ کالی و مدلین ممنوع شده و از ساعت 7 صبح تا 2 عصر مردم پیاده و یا با دوچرخه و اسکیت تردد می کنند و گروههای مختلف ورزشی و موسیقی نیز در کنار آنها فعالیت دارند

صفحه 13:
تجهیزات محدوه‌هاي پیاده امکاناتیبراعاستراحت-1 2- طراحیمناسبسطوح 3- مبلمان ِ 4- تجهیزاتب ازیو سب و 5 نورپردازعو روش 6- كياهانو ف ضاوس بر 7- آبنماها 8- مرلکز ارلثه آثار فرهنگت هنری

صفحه 14:
سم انداراملیه 3 .1 پخاوک راه 15 خرداد فضایی تحت تسلط عابر پیاده فكتئايى كه مردم در تعامل اجتماعی هستند ظظكايى سر زنده و پویا و دارای ایستگاه های مکت

صفحه 15:
اهدافکلان1_4 ساماندهی کالبدی نمای ساختمان ها ساماندهی ترافیک در تقاطع ها

صفحه 16:
حوزه فرلگیر و حوزه مداخله 1_5 پیاده راه 15 خرداد

صفحه 17:
مروی بازار بازار بزرگ تهران و کوچه مروی بسشترین تاثیر را روی حوزه مداخله دارند و در مقیاس شهر کار میکنند بسیاری از مغازه داران و مردم عادی برای قوري ی زا پر او ی تور

صفحه 18:

صفحه 19:

صفحه 20:

صفحه 21:
سازمان بصری3-2 *راه ٠كره‏ *نشانه

صفحه 22:

صفحه 23:
تقاطع خيام و ۱۵ خرداد

صفحه 24:
8 3 خيام و ‎١6‏ خرداد

صفحه 25:
داد گستری کل

صفحه 26:

صفحه 27:

صفحه 28:

صفحه 29:
یکی از عناصر مهم در پهنه‌های پیاده از نقطه نظر طراحی؛ پیش بینی مکانهایی برای استراحت است. مکان‌هایی که شخص می‌تواند در آن گردش کند و زمانیکه نیاز باشد. توقف نماید. جاییکه شخص میتواند هم بصورت فعال و هم غیرفعال در آنچکه روی می دهده شرکت کند. نمیکت های نصب شده و فضاهای نشستن در طول مسیر باید پراکنده شوند تا امکان استفاده از آنها در طول پیاده راه باشد و نوع طراحى و مواد بكار رفته در ساخحت آنها نیز مناسب باشد

صفحه 30:
Qe WD Oo Ho Mowe

صفحه 31:

صفحه 32:

صفحه 33:

صفحه 34:

صفحه 35:

صفحه 36:
*سبزه میدان یکی از پر رفت و آمدترین میدان‌های تهران است که از دوران صفویه و زندیه محل کاشت سبزی برای مردم تهران بوده و به همین دلیل به این نام شهرت داشته است. ‎٠‏ اين ميدان حالا به دليل مجاورت با با ار تهران و جای دادن ورودی اصلی با بسيا وغ وير هياهو ‏است. ‎

صفحه 37:
* بسیاری از ساختمان‌های اطراف سبزه میدان مانند بانک آیران (شعبه بازار), کاخ گلستان و ورودی بازار کفاش‌ها از آثار تاریخی و معماری مهم پایتخت هستند. * همچنین اغذیه فروشی‌های معروفی مانند کبابی نایب, مسلم و شمشيرى كه از تهران قديم به جاي ماندهاند, همه روزه زبان مراجعه كنندكان و كردشكران داخلى

صفحه 38:
تهران در حال حاضر ترکیبی از اصول شهرسازی مدرن و باقت های فرسوده پی است * که اصول شهر سازی در آن کمتر رعایت شده است. «میدان» چه در قدیم و چه در * شهرسازی مدرن جزء نقاط کلیدی شهر به حساب می آید. «سبزه میدان» اولین و به * گفته برخی جزء اولین میدان های تهران به حساب می آید. در دوره قاجاریه که اسکلت اصلی تهران از آن زمان بنا شده است, «سبزه میدان» اولین و در واقع میدان اصلی شهر بوده است. اين میدان زمانی جزء معدود ميدان های دارالخلافه تهران به حساب مى آمده است. در حال حاضر آب نماى قديمى آن تبديل به ميدان جهاركوش سنكى و مقازه های * نوساز و پاساژ شده است. اساس طرح اولیه از گذشته باقی مانده, اما شکل معماری جدید را به خود گرفته است.

صفحه 39:

صفحه 40:

صفحه 41:
‎jo:‏ گذنیبهرربیبره:میدان؛علاه نز ححل کسیت: :مجل, تج مودم :دز ایام ماه محرم بوده و هم اکتون تیز در دهه اول ماه محرم مردم مراسم عزاداری خود را در آن برگزار می کنند. ‏* از رویدادهای مهمی که در سبزه میدان به عنوان اولین میدان مدرن شهر اتفاق می افتاد اعدام مجرمان بود که اين عمل بنا به دستور امیرکبیر به میدان پاقاپوق (اعدام قدیم و محمدیه فعلی) منتقل شد. این میدان دز حال حاضر همان انبلوب قدیف را داود. النیةزندون آن درختان بلند. آب نماها و مغازه های قدیمی: ‏لین نامگذازی این محل:به: سیزم میدان:به دوران:سلظنت زتدیه و اوایل قاجار ها برمی گردد که محل کشت و تهیه سبزیجات اهالی تهران بوده است. البته این میدان در زمان قاجاریه «تخته پل» هم تأميده مى شد. در دوران سلطنت ناصرالدین شاه, حاجب الدوله کشت سبزی را ممنوع و آنجا را به تفرجگاه تبدیل کرد. اين میدان: چند سال در همین موقع از سال, یعنی ماه مبارک رمضان, بازار روز شده و در آن کالاهای مورد نیاز مردم عرضه می شد.

صفحه 42:

صفحه 43:
در عهد پهلوی اول, باغچه هایی در وسط میدان ساخته شده بود كه در حال حاضر چیزی آز انا باقی نمانده است. در ضلع جنوبی سبزه میدان بازار اصلی تهران شکل گرفت که از دوره فتحعلی شاه به تدریج توسعه یافت و محل اصلی داد وستد تهرانی ها شد. در واقع سبزه میدان و بازار قدیم, نقطه ثقل تهران به حساب می آمد که عمده تجارت شهر در اين قسمت انجام می شد. شاید این قسمت از شهر به مانند گذشته کمترین حجم جمعیتی را به لحاظ اسکان در اطراف این میدان دربرداشته باشد, اما در گذشته از محل های بسیار مهم شهر بود و بازار منشعب از آن نبض پایتخت به شمار می رفت.

صفحه 44:

صفحه 45:

صفحه 46:
اجزای کالبدی تشکیل دهنده فضایب شهری

صفحه 47:

صفحه 48:
بخوری های در نظر گرفته ده در یه رکه در حال حاضر به جا سيكارى تبديل شد مخصوص بز رگسالان مخصوص کودکان

صفحه 49:
از عناصر مستقر در فضا که باعث مکث عابرین پیاده میشود

صفحه 50:
1 نواری |

صفحه 51:
گونه شناسین ما 2-6 پاساژ تنها دارای یک ورودی و خروجی است جبر گرایی محیطی که منجر به ازدحام جمعیت جلوی ورودی

صفحه 52:

صفحه 53:
یاه ‎ach SSE cant‏ یستگاه تاکسی مکان در نظر گرفته شده برای موتور صرخسرو و ۱۵ خرداد تقاطع خیام و ۱۵ خرداد

صفحه 54:
95 10 nm Joust 1 پروفیل عرضی

صفحه 55:

صفحه 56:
در طول پیاده راه ۲ ایستگاه دوچرخه وجود دارد در پشت این دوچرخه ها علامت منطقه ۱۲ حک شده و از ان میتوان در محدوده منطقه ۱۲ استفاده کرد

صفحه 57:
مسیر ویژه اتوبوس

صفحه 58:

صفحه 59:
اکثر ساختمان ها ۲ طبقه طبقه اول کاربری تجاری و طبقه دوم فاقد فعالیت و در جهت انبار مغازه ها استفاده می شود

صفحه 60:
تداخل سواره و پیاده تداخل سواره و پیاده ty map ivi Act

صفحه 61:
3

51,000 تومان